Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Mnohé to možná překvapí, ale po většinu trvání I. československé republiky stáli v čele její vlády premieři, kteří neměli žádné vysokoškolské vzdělání; nejvýraznější z nich, Antonín Švehla, byl vyučeným pekařem. Proč tedy tolik křiku kolem Babišovy ministryně spravedlnosti Taťány Malé, která prokazatelně nejméně jednou vysokou školou prošla, toliko při jejím absolutoriu tak trochu podváděla a svou, pro budoucnost lidstva jistě nepostradatelnou a průlomovou, diplomovou práci věnovanou chovu králíků částečně opsala? Neměli bychom být tolerantní a k dávnému poklesku přistoupit podle zásady Kdo nikdy nepodváděl, ať první hodí kamenem?

Domnívám se, že nikoli. Je-li předsedou vlády estebácký udavač a člověk důvodně podezřelý z dotačního podvodu, je shora zmíněná dáma sice pouhou pihou krásy jím složené vlády, avšak neměli bychom zapomínat, že člen vlády je tím, kdo stát vůči občanům – i těm, kteří Babiše nevolili – representuje, a měl by splňovat z hlediska morální integrity alespoň minimální požadavky. Tak jako se pokládá za samozřejmost, že soudce, který ukradne v supermarketu šišku salámu, podobně jako někdejší jindřichohradecká soudkyně Alena Tampírová, nesmí dál soudit, nemůže stát v čele resortu spravedlnosti podvodník-plagiátor. Tečka.

Nejzajímavější na celé věci je fakt, jak širokou diskusi případ opsané diplomky vyvolal a jak častý je názor opačný, opírající se nejčastěji o poukaz na to, že se ona věc stala dávno a podobným způsobem si v době svých studií počínal kdekdo. Snad, ale pokud vím, povinné podvádět nebylo, a Malé nic nebránilo odevzdat a obhájit diplomovou práci, která by nebyla plagiátem.

Začíná mi být líto Babišových voličů, kteří se nejprve museli smířit s tím, že jejich vůdce se dopustil padesátimilionového dotačního podvodu (já vím, to byla účelovka a ty peníze tam přece jsou), a nyní musejí spolknout v podobě plagiátorky Malé další hořkou pilulku. Arciť: mají, co chtěli.

Komentáře   

0 # Dan 2018-07-05 10:42
Bude sranda, až MS pod vedením tohoto individua bude připravovat např. nový trestní řád nebo vymýšlet nová pravidla pro exekuce a jistě nezapomenutelné budou její stížnosti pro porušení zákona v prospěch Bureše.
0 # b.o.y 2018-07-05 10:53
Je-li mi známo, tak v diplomce o chovu králíků dotyčná opisované řádně citovala a bylo tedy zcela v kompetenci vedoucího a oponenta, zda to bylo v míře nutné či potřebné a tedy k obhájení dostačující. Pokud jim to stačilo a diplomová práce byla před komisí řádně obhájena, není možné přičítat k tíži tehdejší studentky nějaký podvod.
Zcela jinak to ale zřejmě bylo při jejím "studiu práva", kde opisované necitovala, zdroje neuvedla a tedy podváděla.
+1 # Tomáš Pecina 2018-07-05 11:01
Koncernový tisk tvrdí, že plagiarisovala v obou: zpravy.idnes.cz/.../...
+1 # Dorian Gray 2018-07-05 11:53
Hlas aetheru předkládá i důkazy:
irozhlas.cz/.../...
+1 # b.o.y 2018-07-05 15:19
Máte pravdu, já četl pouze to původní Echo. Nicméně je zarážející, že škola neodhalila plagiát, když se opisovalo z dva roky staré práce na stejné škole. To tam mají tolik odborníků na králíky, že neznají práce na stejné téma v rozpětí dvou let?
0 # DS 2018-07-09 21:28
Dnes na tiskovce Malá prohlásila, že onen "originál" ji dal sám vedoucí (její, i té druhé) diplomové práce, takže to spíše nasvědčuje závěru, že si oba ulehčili práci, nemusel tuto část diplomové práce řešit, resp. snad ji mohlo být i naznačeno, že když se bude pouštět do vlastních úvah, že bude obhajoba těžší. ;)
0 # cnemo 2018-07-05 11:30
Morálka je fakt hezká věc, ale život nás nutí do věcí nepříliš čestných a ne zcela morálně čistých.

1. Lidé nevolili Babiše, oni se rozhodli nevolit standardní strany, protože ty je zradili. Podlézavost k EU, kolaborace s jejím šíleným vedením, to jsou důvody volby Babiše. Okamuru se podařilo značně zdiskreditovat (snad částečně i právem), tak zbyl Babiš.

2. Je to věc priorit. Opravdu je až tak důležité, zda AB ukradl 50 mil. nebo kdo padělal diplomku, když se hraje o 2 řády důležitější věci? Já vím, jak mu mohou voliči věřit? Odpověď je, že nemohou, mohou jen doufat. Na druhou stranu si mohou být jisti, že tradiční strany je zradí s pravděpodobností 95%

Ačkoli nejsem volič AB, beru současný stav jako ukázku krásné zpětné vazby, která má šanci zastavit vzpouru elity proti většinovému voliči. Toto je opravdová samoregulační síla demokracie, teď, právě dnes, ne období, kdy jsou zájmy elity a lidu de facto ve shodě. A že to není "esteticky" vábné? Demokracie není založena na tom, že je "krásná", nýbrž musí být funkční.

AB se nám nemusí líbit, ale ten, kdo ho stvořil je právě ten, kdo bude odstaven od moci. Celé je to vzniklo přesvědčením (asi již minulé) elity o vlastní všemocnosti. Ani v tak osekané demokracii, jakou je ČR, to však nefunguje.
+4 # Tomáš Pecina 2018-07-05 11:50
A myslíte, poručíku, že to bude fungovat? Babiš neslibuje, že demokracii opraví, ale že ji nahradí diktaturou.
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-05 14:44
Nebude to fungovat, protože žádná funkční alternativa k staré Bakalově/Kalouskově mafiánské gardě a Babišově mafiánské gardě v zásadě není. Absence funkční alternativy znamená, že je třeba operovat s tím, které zlo zvolit.

Ač jsem Andreje Babiše nevolil, vcelku tu úvahu chápu. Volba mezi někým, kdo prodá zem cizákům a nechá ji totálně zničit na jedné straně; a mezi zlodějem, který krade pro sebe na straně druhé - je těžká. Ale chápu, že ta druhá volba má jisté nepatrné konstruktivní prvky, zatímco první volba je čirá destrukce od začátku do konce.

Nápovědy pro voliče, které silně měnily volby: 1) podpora zaplavení země imigranty; 2) podpora přepisování historie ze strany sudetských Němců a jejich agresivní akce vůči Čechům.
0 # Pac-man 2018-07-05 12:02
Pane Pecino, a myslíte, že by měl soudit ten, který vědomě lže v kauze svého úmyslně spáchaného přestupku proti občanskému soužití?
+4 # Tomáš Pecina 2018-07-05 12:19
To jistě záleží na okolnostech, ale obviněný z přestupku se může hájit i lží, toto právo nelze upřít ani soudci.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-07-07 03:54
Nicméně pokud soudce lhal a podváděl při své obhajobě, znamená to, že už bude lhát i podvádět také jinde, protože osobnost člověka se nemění - logika Tomáše Pecina a Neocona z příspěvků trochu níže. Bez ohledu na právo/legalitu takového počínání.
+2 # Tomáš Pecina 2018-07-07 07:38
To je velmi správná úvaha, která stojí za rozvinutí.

Představme si hypothetickou situaci, že soudce je obviněn ze závažného zločinu, např. z vraždy, a bude se hájit neethickým způsobem, v důsledku čehož dosáhne zproštění obžaloby. Je přípustné, aby byl následně postaven za svůj postup při obhajobě před kárný senát?

Střetávají se tu dva právní principy: právo obžalovaného hájit se jakkoli (vyjma křivého obvinění druhé osoby) a zájem společnosti na mravní integritě jejích soudců.
-1 # Kolemjdoucí 2018-07-05 14:55
Plagiátorství je jen jedním z mnoha důvodů, proč Malá na MSpr nemá co dělat, řekl bych, že ani zdaleka ne tím nejdůležitějším. Nelze přece přehlédnout kolosální střet zájmů a chucpe povahu podnikání jejího manžela a zjevnou odbornou nekompetentnost (dvakrát vyhozená od zkoušek insolv. správce plus její dálková "koncipientura" na Slovensku).
-8 # Miloslav Ponkrác 2018-07-05 20:32
Upřímně je mi u zadele, jestli Malá zplagiátovala diplomku nebo ne. To je až to poslední kritérium úplně na konci, co mě u politika zajímá - u jakéhokoli. Nepohne se mnou, a nezměním názor na žádného politika ani o píď, i když se dozvím, že zplagiátoval 10 diplomek.
+2 # Neocon 2018-07-05 20:59
A ja vzdycky myslel, ze pres rozdilnost nazoru a jine videni sveta, jste v podstate/obecne ferovy a zasadovy chlap. A Vy mate podvod jako normu...., kde se vlastne nic nestalo.
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-05 23:19
Jistěže je to podvod. Problém je, že akademický titul by měl být "potvrzení, které něco dokládá". Ale nedokládá nic.

Dnešní univerzity jsou podvod od začátku do konce, kde se rok od roku snižuje požadavky na výstupní certifikát - akademický titul. To, za jakou hrůzu a neznalosti se dnes dostane titul, za to by před 30 lety adept nedostal ani maturitu. Počkejte deset dvacet let a magisterský titul dostanete za to, že se umíte podepsat a udržet moč. Kdo ke svému podpisu zvládne napsat i datum, to už bude stačit na doktorát.

Nemluvě vůbec o pseudovědách a šarlatánstvích zvaných genderové vědy nebo globální oteplování.

Jinak řečeno, současná situace na vědeckém či univerzitním poli už mě vůbec netrápí.

Další podvod na našich univerzitách je ten, že ačkoli jim zákon zakazuje politiku, realita je opačná. Na českých univerzitách je více politiky než u Marxe. A tento ilegální, ale tolerovaný stav českých univerzit nikomu zřejmě nevadí.

Stručný závěr: Akademické tituly jsem už dávno škrtl jako hodnotící kritérium lidí a jejich odborných či jiných znalostí. Nic o člověku neříkají. Proto mě vůbec nezajímá, jestli někdo má či nemá titul ani jak ho získal - s výjimkou několika málo případů jako jsou lékaři. A proto jsem si své akademické tituly přestal psát před své jméno.
+5 # Neocon 2018-07-06 13:47
Nejde o to, jak velky nebo maly podvod to je a souhlasim, ze na tom 2x nesejde. Ale kdyz nekdo podvadi v takovehle banalni veci, je velka sance, ze bude podvadet i v tech vecech velkych.

Tudiz to neni drobnost pro nekoho, kdo by mel byt ve Vlade.
+4 # Tomáš Pecina 2018-07-06 13:56
Naprosto souhlasím. Ať je ministr podvodník nebo premier zloděj, hlavně, že budou oba poctivě hájit zájmy svých voličů: tomu může věřit jen naprostý crétin.
-7 # Miloslav Ponkrác 2018-07-06 14:32
Jen naprostý crétin může věřit tomu, že (ne)opsání části diplomky podstatnou měrou rozhoduje o tom, jestli někdo bude (ne)dobře pracovat pro voliče.
+2 # Neocon 2018-07-06 15:01
Jisteze to rozhoduje podstatnou merou-hovori to o cloveku.

Pokud je pro nekoho normou v soukromem ziovte podvadet manzelku, v pracovnim krast a v letech studentskych podvadet pri diplomce, mate 95-98% sanci, ze pokud takovy clovek dostane moc/jiste rozhodovaci pravomoce, bude to echtovej smejd.

Pred 15+lety, kdy jsem v CR zamestnaval lidi, po desitkach a pinglove (males) kradli, jako by nemelo byt zadny zitra, a prumerna mzda byla tehdy tak 15 taliru hrubeho, jsem jim vsem dal 1000,-cisteho na den, +10% z trzby+dyska samozrejme.

Za smenu si pingl/servirka vydelala cca 2000,-Kc cisteho, pri 20 smenach za mesic meli tak cca 40 taliru, 2.5 nasobek hrube mzdy, avsak v cistem.

Ti, co kradli predtim, kradli dal, snad i vice, ti, co byli fer a nikdy nekradli (vetsinou divky), nekradli ani pote a byli vdecni.

Predstava, ze nekdo je smejd v "malem" a pak se najednou stane fer ve "velkych vecech", je proste scestna a ta podvodnice nema ve Vlade co delat.

(Klasickym prikladem tehle teorie je Bures, ktery vlastni majetek v radech desitek miliard Kc a vubec nemel problem udelat podvod za smesnych 50 mil.Kc a ohrozit tak tim nejen sebe, ale svoje blizke).
Meni se pocasi p. Ponkrac a ne lidi.
+3 # Tomáš Pecina 2018-07-06 15:27
Tomuhle říkám theorie furtivní saturace: a nevěřil byste, Neocone, kolik Čechů tomu, notabilně u Babiše, věří.
+1 # Neocon 2018-07-06 15:31
Prave ze veril...:-)
-4 # Miloslav Ponkrác 2018-07-06 20:11
Takže Babiš krade, a z toho neochvějně vyplývá, že každý na světě kdo opsal pár stránek v diplomce bude krást také. Tomu říkám skvělá logika.
+2 # Dorian Gray 2018-07-06 21:21
Pane Ponkrác, pevně doufám, že tuto Vaši infantilní argumentační logiku neučíte na některé universitě. :-)
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-07-07 03:20
Dorian Gray: Já bohužel nerozumím infantilní logice Neocona, který když se mluví o plagiátorství v diplomce do toho zatáhne podvádění partnera, podvádění v práci - tomu se říká argumentační klam neboli manipulace zvaná slippery slope. [https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C5%A0ikm%C3%A1_plocha_(slippery_slope)]

Po přečtení "logické" argumentace Neocona se divím, že se rovnou nezhroutí vesmír jako celek, nezačne pršet krev z nebe a nezačne armageddon jen proto, že nějaký politik opsal několik stárnek ve své diplomce.

Pokud se tato argumentační logika učí na univerzitách, tak je to s pádem univerzit ještě daleko horší než jsem čekal.
0 # Neocon 2018-07-07 13:38
Nerozumite me logice, protoze zrejme mate ten Syndrom 4te cenove, na ktery trpi lide budto nevzdelani/hloupi, coz neni Vas pripad, nebo lide, co byli cely zivot zamestnani-coz verim, ze je Vas pripad.

Vychazite z toho, ze pinglem se clovek narodi, nebo z toho, ze clovek, kdyz jde na skolu v tomto oboru, ci si zvoli toto zamestnani, ze je to proto, ze chce apriori krast.
Coz je ovsem spatna uvaha-pinglove stejne jako treba taxikari, ci politici kradou, protoze maji tu moznost+je to v tehle branzich norma.

Nicmene, je tam stale velke procento slusnych, tak jako v cele spolecnosti. A pokud nekdo podvadel predtim (na skole, ci v soukromem zivote), je obrovska sance rovnajici se jistote, ze v tehle oborech, v tom bude pokracovat.

A politik je to same jako pingl-jenom ve vetsim meritku. Akorat ze politik je placen z dani obcanu, ne jako pingl ci taxikar.

Tudiz nekdo, jako pi. Mala, ktera podvadela, lhala a stale lze, nema ve Vlade co pohledavat, protoze je tam o proti jinym lidem, kteri tohle nedelali, daleko vetsi sance, ze bude podvadet a lhat za verejne penize.

(Lidi slusnych a poctivych je daleko vice, nez tech druhych, coz samozrejme neni pripad TM)

Mezi pinglem p. Ponkrac a politikem, je daleko mensi rozdil, nez by jste si kdy myslel.
0 # Neocon 2018-07-06 22:06
Spatne pane Ponkrac-mel jste spise napsat-kdyz nekdo nekdy opakovane kradl, v malem, dostane-li sanci krast ve velkem, je mala, ci zadna sance, ze se takovy clovek stane Mirkem Dusinem.

A ohledne pinglu-nelze srovnavat tyto 2 povolani, ci spise sluzbu, lze ale srovnavat mentalitu a uroven cloveka-a pokud nekdo podvadel, bude podvadet nadale-jestli to je pingl, kucharka v ZS, ministr, autoopravar, nebo manager-je to uplne jedno.

Kam Merkelova dovedla Nemecko? Nejlepsi ekonomika v dejinach Zeme, nejnizsi nezamestnanost a zivotni uroven nemcu/obcanu SRN v dejinach Zeme.
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-06 20:28
Když někdo zaměstnává pingly, je to trochu jiná situace než když hledá lídry. Nedá se celý svět extrapolovat z chování číšníků. Nehledě od toho, že bych docela věřil, že jen minimum číšníků kdy nějakou diplomku napsalo, a ještě méně ji opsalo.
+6 # Tomáš Pecina 2018-07-06 23:54
To je tedy skvostná logika: implicite připouštíte, že pingl, který kradl nebo podváděl jednou, to bude dělat znovu, kdežto u leadrů je tomu jinak, a když se taková Taťána M. podvody propracuje až k funkci ministryně, stane se náhle ctnostnou a už nikdy, ale opravdu nikdy si nebude počínat nečestně.

Moje zkušenost je taková, že co funguje u pinglů, funguje i u ministrů, a vice versa.
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-07 03:46
Ne, já implicite připouštím, že pingl, který podváděl svou partnerku a podváděl v práci to bude dělat znovu. A pravděpodobně to bude dělat i lídr. Nicméně já jsem nepsal ani slovo o podvádění partnera, ani slovo o podvádění v práci, já jsem psal jen o opsání pár stránek diplomky. To jen Neocon to hystericky nafoukl o další témata ve stylu Blesku.

Skvostá logika je v tom, že až najdete někoho totálně poctivého, který nikdy nelhal a nepodváděl ani v maličkosti - tak mi dejte vědět. Zatím se takový člověk na Zemi nevyskytl. Z tohoto pohledu všichni co podváděli skutečně podváděli i předtím - to máte vy i neocon pravdu.
+3 # Tomáš Pecina 2018-07-06 15:25
Jsem takový crétin a hrdě se k tomu hlásím.
-2 # Miloslav Ponkrác 2018-07-06 20:20
Taková Angela Merkelová zcela jistě neopsala diplomku, a to dokonce vystudovala jaderku! A kam dovedla Německo, v podstatě i Evropu?
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-06 14:31
Takže doufám, že souhlasíte v první řadě s tím, že univerzita, která selhala a nechala projít obhajobu diplomky paní Malé by z toho měla vyvodit důsledky - a zavřít univerzitu.

Sám jsem oponoval mnoho bakalářek a diplomek. Byl jsem ale divný v tom, že jsem ty bakalářky a diplomky, které mám oponovat četl, a dokonce celé. První diplomku jsem oponoval už před 30 lety - a plagiáty jsem odhalil už tehdy. Nebyl to problém: Jednak znáte základní literaturu oboru, protože ten obor znáte - nikoli jen máte papír z vejšky. A druhak vidíte, jestli je styl textu konstantní a odpovídající studentovi nebo se náhodně mění podle toho, odkud bylo opisováno. Jen to předpokládá ty diplomky číst ze strany vedoucích a oponentů.
+3 # 1ac0 2018-07-05 16:44
babisovi volici ziadnu horku pilulku prehltat nemusia, oni to naopak zrejme s povdakom kvituju pretoze poklesky ich vodcov v ich ociach legitimizuju ich vlastne poklesky.
-3 # Miloslav Ponkrác 2018-07-05 20:36
Sice jsem Babiše nevolil, ale řekl bych , že prehĺtať horkú piluĺku kvůli tomu, že někdo zplagiátoval diplomku nikdo soudný nebude. To by mělo mrzet maximálně univerzitu, kde studovala, že to nezachytili, nebo vědecké kruhy. Věděl bych o úplně jiných věcech, které jsou u politika důležité, takže u nějaké diplomky bych byl zcela v klidu.
+4 # Odcházející 2018-07-06 21:05
Nic neopsala.Podle všeho to vůbec nepsala ... Koupená diplomka co vám je někteří borci ztlučou co budete chtít.Zaplatit....
+1 # ... 2018-07-09 21:32
Ministryně spravedlnosti Malá rezignuje
novinky.cz/.../...

Předpokládám, že navrhnu panu prezidentovi, aby pověřil mě, abych měl dostatek času najít návrh na nového ministra spravedlnosti...

Trestne stihany Bures bude ridit ministerstvo, ktere jej stiha ...
+3 # Tomáš Pecina 2018-07-09 21:39
Ministerstvo jej nestíhá, ale přesto, možnosti budou docela kuriosní: např. SPZ ve vlastní prospěch, včetně návrhu na přerušení výkonu trestu (donedávna by si ho mohl i sám přerušit, to už naštěstí nejde). Anebo výměna soudce cestou kárného návrhu s postavením mimo službu.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)