Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Čím zkorupmovanější státní úřad, tím větší neochota poskytnout jakékoli informace: to je rovnice, která platí v oblasti informačního práva prakticky bezezbytku.

Potvrdil to i Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který jsme požádali o polohy základnových stanic (BTS) mobilních operátorů: jedinou otázkou zůstává, zda se nad jeho důvody, proč tyto informace poskytnout nelze, smát, nebo argumentaci Úřadu brát vážně. V rozkladu jsme se pokusili o druhé, arci, obáváme se, s nevelkým úspěchem: jak kvalifikovaně vyvrátit např. thesi, že kdyby nám ČTÚ sdělil, kde jsou BTS umístěny, zjistili bychom identitu telekomunikačních operátorů, nám není známo, a něco takového zřetelně vybočuje z rámce našeho argumentačního instrumentaria.

Komentáře   

+2 # gogo 2018-06-28 07:43
To taky nesmíte do odůvodnění žádosti psát, že seznam potřebujete na to, abyste při následné plánované akci na žádnou nezapomněl.
+6 # Tomáš Pecina 2018-06-28 08:58
A co jsem měl dělat, když se teď podle Musilova nálezu musí žádost o informace odůvodňovat? Snad jsem mohl vynechat tu pasáž o předběžném rozpočtu na trhaviny, to máte pravdu.
+4 # gogo 2018-06-28 09:27
Chápu, lhát jste nechtěl...
Příště to rozepište do občerstvení a místo Semtexu uveďte raději RedBull.
+3 # gogo 2018-06-28 09:49
Ze svého mládí si pamatuji, jak i ti jinak opatrní soudruzi neměli problém s veřejně publikovanou tabulkou TV a rozhlasových vysílačů včetně jejich polohy, výkonu atd..

Ale to byla ošklivá totalita a vysílače považované za klíčovou infrastrukturu v době krize.
Tu totalitu jsme naštěstí už překonali a dokonce bych se nerozpakoval pro dnešní stav použít výraz "předehnali".
+2 # Miloslav Ponkrác 2018-06-29 18:29
Také těch vysílačů bylo jen velice nepatrně jak oproti BTSkám, tak proti dnešnímu počtu rozhlasových a televizích stanic.
0 # VS 2018-06-28 10:48
Nadto jsou tyto informace z 99% již dostupné zde: www.gsmweb.cz/
0 # Tomáš Pecina 2018-06-28 11:28
Nejsou, rozhodně jsem tam nenašel celou řadu BTS, které jsem potřeboval.
0 # VS 2018-06-28 22:27
Ano, není to 100%, možná ani těch 99%, takže tam vše nenajdete, a co tam najdete, možná není správně. Já to myslel spíše jako možný argument směrem k úřadu, že požadované informace jsou již ve značném rozsahu veřejně dostupné jiným způsobem. Moc-li pak může být takový argument právně uplatnitelný nechávám na posouzení povolanějším.
0 # Miloslav Ponkrác 2018-06-29 00:06
Vzhledem k tomu, že mobilní operátoři dostávají každou chvíli další frekvenční pásma, tak se to stejně musí rychle měnit. Jak polohy BTS, tak jejich konfigurace. Já si BTSky hledám měřičem síly mikrovlnného pole.

Nicméně při současném přidávání frekvenčních pásem a při poměrně rychlém zvyšování intenzity rádiových polí jsem zvědav, kam to dojede. Nikdy lidstvo nežilo dlouhá léta v tak silném rádiovém poli v mikrovlnném pásmu - a teprve děláme pokusné králíky co to s generací lidí udělá. To neví ani věda, protože to nikdy nebylo vědecky vyzkoušeno ani testováno - a ani být nemohlo.

Řekl bych, že se mobilní operátoři snaží najít strukturu sítě, která by jim dělala nejmenší problémy s internetem - a dost tím hýbou. Mobil je pro internet nevhodná platforma, ale když už to vydělává a snáší zlaté slepice, tak se snaží najít nějaký způsob, kdy to drhne zdánlivě nejméně.
-2 # Q 2018-06-29 15:14
Cituji Miloslav Ponkrác:
To neví ani věda, protože to nikdy nebylo vědecky vyzkoušeno ani testováno - a ani být nemohlo.


Hloupě žvaníte, pane Ponkráci! Slyšel jste někdy o radaru? První články, které jsem na téma dozimetrie mikrovlnného záření a jeho biologických účinků četl jsou ze 60. let. Doplňuji, že to bylo z mého zájmu, nejsem v této oblasti profesionál!
0 # Miloslav Ponkrác 2018-06-29 21:19
Q: Zato vy máte konzistenci reakce jako po silné opilosti. V čem konkrétně žvaním? V čem nemám pravdu? Nezapomněl jste reagovat? Co jste vlastně chtěl říci?
-2 # P 2018-06-29 21:18
Cituji Miloslav Ponkrác:
... Nikdy lidstvo nežilo dlouhá léta v tak silném rádiovém poli v mikrovlnném pásmu - a teprve děláme pokusné králíky co to s generací lidí udělá. To neví ani věda, protože to nikdy nebylo vědecky vyzkoušeno ani testováno - a ani být nemohlo.


Co kdybyste, misto takoveho tvrzeni, pouzil nejaky vedecky vyhledavac (popr. google.com). Samozrejme to vedecky testovano bylo (v ramci biologickych ved).
+1 # Miloslav Ponkrác 2018-06-29 21:43
Ne, nikdy nebylo vědecky testováno, co udělá celá generace lidí ve vysoké intenzitě mikrovlnného pole 24 hodin denně, 365 dní v roce, a tak rok co rok celý život. A ani věda to neprozkoumala, neboť nemá jak. Protože i věda čeká až co to udělá.

Očekávám tedy od vás konkrétní vědecký důkaz, že to bylo testováno. Hodně se nasmějeme.
+2 # Neocon 2018-06-30 14:04
Souhlas, nebylo kdy a jak to testovat. Drive nosily, alespon tady, zensky Iphona zastrcenyho za podprsenkou, ted jim to doktori vylozene zakazuji, ci alespon nedoporucuji, z duvodu mozneho vzniku, rakoviny prsu

Muj tip, nijak a nicim podlozeny je, ze presne tohle je duvod, proc od 90tych let, nevysvetlitelne narostl a narusta pocet cancers, (neresim lecbu a narust vylecitelnosti), ktera sla take extremne nahoru), i kdyz ovzdusi se zasadne zlepsilo a zivotni styl sel take nahoru.
-2 # P 2018-07-02 15:29
Narust v 90. letech neni nevysvetlitelny, ale zatim ne uplne vysvetleny. Jedna hypoteza, ktera jde docela dobre s daty, je, ze se jen zlepsilo testovani, to protoze pocet pripadu vzrostl, ale pocet umrti ne.
+1 # Neocon 2018-07-02 16:34
Ano, jak jsem psal, neresim narust lidi, co se vylecili. (1950-2% nemocnych prezili 5 let, 1990-25% nemocnych prezili 5 let, 2010-60% nemocnych prezili 10 let, tedy lze je povazovat za vylecene). Narust vylecitelnosti je obdivuhodny, ale to nebyl muj point.

Narust nemocnych se dramaticky zvysil, to je neoddiskutovatelny fakt. ZIjeme zdraveji, kourime mene, ovzdusi je nejlepsi za poslednich 50 let, ale cim dal vice lidi, vc. mladych lidi, onemocni.

Narust nemocnych cancer, jako takovy, nema nic spolecneho s testovanim.
+2 # Miloslav Ponkrác 2018-07-03 15:28
Jiná hypotéza je, že se zhoršila kvalita potravin následkem potravinářského průmyslu - což je ovšem hypotéza, kterou každý vědec mající granty od korporací jistojistě vyvrátí, i kdyby to byla pravda.

Další hypotéza je právě fakt, že za posledních 10 let se zvedla ve městech intenzita mikrovlnného pole cca miliónkrát než tomu bylo kdykoli dříve - a dostali jsme se do situace, která nikdy v historii planety Země neexistovala. Nicméně v situaci, kdy přes 80 % vědeckých výzkumů ohledně škodlivosti mikrovln provádějí mobilní operátoři a jejich laboratoře je "vědecký" verdikt naprosto předem určen.

A tak dále...
+1 # Neocon 2018-07-03 15:46
Jo, me z toho take vychazi 2 veci-jidlo (pesticidy)+cell phones signal. V US jeste nadmira pouzivani leku proti vsemu po tunach+ty jiz diskutovane pokusy automovych zbrani na US soil+miliony veteranu infikovanych Agent orange+v Zalivu pouzivanou pruraznou munici.

Ale jsem si jist, ze obecne to mikrovlne pole je hlavni vinik.
-2 # P 2018-07-02 15:22
Pane Ponkrac, kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde.
Samozrejme nelze zjistit, co se stane s lidstvem po sto letech, ale da se dostat pekne blizko.
Veda je o tom, ze se problem rozporcuje na male podproblemy, ktere se potom daji zvladnout. V tomto pripade se treba daji vzit biologicke modely (mysi, opice...), ktere maji mnohem rychlejsi "zivotni cyklus" nez lide a nasimulovat, co se stane jim po vice generacich.
Ale ono je samozrejme lepsi blbe kecat a rikat, ze hvezdy nam vsechno vysvetli.
+1 # Miloslav Ponkrác 2018-07-03 14:36
Já bych raději od vás namísto útoků ad hominem na mou osobu (kdo chce psa bít..., lepší je blbě kecat..., atd.) rád slyšel věcné argumenty.

Problém je, že celek je více než součet jednotlivých částí (podproblémů). Tedy rozdělení na podproblémy v reálném světě naráží na ptákoviny a nesoulad s realitou, které vyjdou po složení modelů těchto podproblémů do původního celku.

Věda dodnes nemá matematický/fyzikální/chemický model člověka, na kterém by mohla simulovat a zkoušet. Jinak řečeno, přeloženo lidskou řečí - věda nemá dostatečné znalosti přírody, aby mohla jen tak mir nichts dir nichts vydávat doporučení o neškodnosti.

Myši, opice, atd. jaksi nejsou lidé. Některé procesy u myší probíhají zrychleně, některé stejně rychle jako u člověka, některé jinak než u člověka.

***

Co např. udělala ksakru věda špatně, když po klinických testech povolila Evropa lék Thalidomid/Contergan, který následně - po důkladném vědeckém otestování a vyřčení ortelu o naprosté neškodnosti - způsoboval, že se rodily děti bez ručiček a bez nožiček? (cs.wikipedia.org/wiki/Thalidomid)

Nedávno byl velký zdravotní průšvih s léky na bázi kyseliny valproové, kterou mimochodem dodnes čeští lékaři v klidu předepisují, ačkoli se zjistilo, že je tu problém.

***

Zkrátka, moc toho o vědě nevíte. Kdybyste věděl, nepotřeboval byste prokládat váš příspěvek urážkami oponenta - to je vždy znak, že vaříte silně z vody, a nemáte jisto v kramflecích.
0 # Michal Vinter 2018-06-30 20:21
Můžu se zeptat pane Pecino, které konkrétně BTSky jste v seznamech na GSMwebu nenašel? Jmenujte alespoň tak tři kousky. Děkuji.
0 # Tomáš Pecina 2018-06-30 20:52
CID/LAC: TM 44169/24666, O2 8511/1831, VF 36543/8025, AT 54042/225.
0 # Michal Vinter 2018-06-30 22:35
Je vidět, že jste někde z Kroměřížska. Ten T-Mobile je dle mého názoru pozůstatek po sdílení sítí. 44169 byly Sobělice. Teď už to má jiné číslo. U O2 je to obdobné. Dříve to byla kavárna Slávie v KM. A u VDF to je funkční akorát s jiným LAC a je to brusné taktéž v okrese KM. To čtvrté asi znamená, že to je Rakousko ale GSMweb jsou ryze české sítě. Kdy a jak jste tato čísla chytnul? Díky za odpověď.
0 # Tomáš Pecina 2018-06-30 22:40
Ne, nejsem z Kroměříže, arci mým koníčkem je tam tu-a-tam něco vyšetřit: paragraphos.pecina.cz/.../pribeh-z-kromerize :-)

Rakouská síť to není; dost pochybuji, že by Rakušani budovali BTS v Kroměříži.
0 # KP 2018-06-28 13:53
To buďte rád, že neargumentoval Úřad tím, že tím získáte přehled o rozsahu majetku jednotlivých vlastníků stanic. To byste se dopustil ještě většího prohřešku. Já se takto poptával po tom, zda byly řádně zaplaceny místní poplatky neurčitými vlastníky reklamních zařízení (odpověď ano x ne) a myslím, že za 2 roky se dozvím u Nejvyššího správního soudu, proč nic nedostanu...
0 # hm 2018-07-03 10:31
Historické záznamy o počasí mají být zdarma veřejné, nařídil soud. ČHMÚ se bojí, že přijde o peníze
irozhlas.cz/.../...

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)