Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Čas od času mne přepadne touha tento blog ukončit, leč představiv si radost některých nejmenovaných čtenářů, myšlenku, ledva pojatou, opustím. Tak tomu bude i tentokrát, arci určité změny uskutečním.

Především přenesu blog na jiný systém; ne snad, že by mi Google cokoli vnucoval nebo mi za téměř desetileté blogování v čemkoli bránil, ale už to, že není schopen pro blogy na cizí doméně zajistit přístup přes HTTPS, jeho systém poněkud diskvalifikuje a činí nedostatečně zabezpečeným proti kpt. Šmídovi z pražské kriminálky a jeho přátelům.

Možnost, že bych se uchýlil na sociální síť, jsem zavrhl v incepčním stadiu, či spíše ještě předtím, než mne napadla: sociální sítě jsou nestálé, vrtošivé a jako soukromý business plně závislé na vůli – a mnohdy oportunismu, resp. zbabělosti – svých vlastníků.

Přemigruji tedy všechny články včetně příspěvků v debatách jinam. Nyní řeším, jaký systém zvolit: ty nejpopulárnější, jako Drupal, WordPress nebo Joomla, jsou psány v PHP, což je skriptovací jazyk, na který trpím alergií tak silnou, že nebylo-li by mi po programování v něm podáno do pěti minut antidotum, velmi pravděpodobně bych zemřel v strašlivých křečích. V Django CMS jsem vytvořil mj. web našeho spolku a předpokládám, že dlouhodobě bych s ním byl spokojen nejvíc – ovšem na druhé straně bych si asi musel leccos doprogramovat.

Čtenáře budu o dalším vývoji informovat, neočekávám, že by se jich migrace výrazněji dotkla, ani budou hladce přemigrováni se zbytkem blogu.

Komentáře   

0 # Gogo 2018-04-20 18:20
A já už se obával nejhoršího, tj. MBD. Tak šťastnou ruku při výběru a hodně štěstí s tém pertinaxem.
-1 # Anonymní 2018-04-20 18:29
Ještě můžete zkusit z běžných věcí Javu, Ruby nebo .NET.

Já bohužel od PHP odejít nemůžu, protože jsem závislý na hostinzích, kde nic jiného není. Takže jsem si v PHP napsal alespoň vlastní framework, a už to moc nebolí. Všechno se to dělá v cukuletu jako raz dva tři.

Nicméně sám dělám sázky, kdy PHP dostane alespoň datový typ string alias "textový řetězec". Což považuji za základní věc, kterou by měl mít programovací jazyk od samého začátku.

Doprogramovávat budete asi muset všude, protože všechno je děláno jako nedokončená skládačka. Takže si vezmete třeba ten Wordpress, a ono nedělá co chcete, tak berete desítky rozšíření, šablony, a pořád to nedělá co chcete. Já to řešil tak, že vše je od začátku do konce můj kód, můj framework, a na "hotová řešení" (spíše polohotová) jsem zanevřel. Co chci, si udělám za zlomeček času proti "hotovým řešením".

Každopádně pokud něco zajímavého najdete, budu rád, když se podělíte.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-20 22:40
Nemám za rozumné, abych zcela od nuly programoval věci jako user management (přihlašování, zapomenutá hesla atd.), hledání nebo komentáře. To je neefektivní a jen bych znovuobjevoval kolo. Proto pro blog určitě nepoužiju methodu "zelená louka". Na druhé straně na blogovacím systému, který nemám vůbec pod kontrolou, mi vadí, že nemohu odstranit ani takové chyby, které má denodenně před očima, typu "Další informace…" místo "Číst dál" apod.
0 # Anonymní 2018-04-20 22:58
Přesně tak jsem začínal, a nakonec programování typu zelená louka se ukázalo jako nejefektivnější a zabralo nejméně času. Vlastní framework s MVC architekturou. Protože vše je nedomyšlené, a do všeho budete muset hodně hrábnout, nebo hledat pluginy.

Je to jednodušší než se zdá. V PHP to neustále naráží na nepřítomnost datového typu "textový řetězec" a opravdu mizernou práci s abstraktními datovými typy. V Pythonu by to bylo za čtvrtinu času.

User management je velice triviální, to je pár formulářů. Hledání je oříšek. Komentáře jsou triviální.

Mimochodem, slyšel jsem, že jste naprogramoval celé Britské listy.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-20 23:10
User management je velice triviální, to je pár formulářů.

Ano, ale pracné a nerad dělám zbytečnou práci, když je dávno hotová.

Mimochodem, slyšel jsem, že jste naprogramoval celé Britské listy.

Ano, v PHP. A pak jsem se s nimi několik let soudil o copyright notice v tiráži (kterou mi tam nechali, i když už mají dávno jiný systém a jen mi tím dělají ostudu: budu je asi muset zažalovat o její odstranění :-) ).
0 # Anonymní 2018-04-21 02:02
Ano, ale pracné a nerad dělám zbytečnou práci, když je dávno hotová.

Dívám se to zcela pragmaticky. Pokud je čas+energie k rozhození do požadovaného stavu větší nebo stejná s prefabrikovaným řešením, raději si to napíši po svém a pořádně.

Navrhl jsem vám to spíše proto, že vaše schopnosti a znalosti v tomto směru jsou vysoce nadprůměrné.

Myslím, že to jednou stejně uděláte.

Ano, v PHP.

Tak klobouk dolů. V té době byly Britské listy skutečně kvalitní noviny. Dnes už jsou zcela jiné.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-21 07:17
Je kuriosní, že na tehdejší grafiku Britských listů (např. zde) se dá dívat i dnes, kdežto ta dnešní vypadá, jako kdyby na tom webu nikdo roky nepracoval a jen se vršily různé grafické verse a náměty na sebe. O obsahu nemluvě.
0 # Anonymní 2018-04-22 01:44
Britské listy se rapidně zhoršily po všech stránkách.

Mám dojem, že mají podobný vývoj jako Seznam.Cz. Na počátku inovativní, první, zajímavé a přínosné, možná i anarchistické. Pak obé přešlo pod diktaturu majitele a diktatutu jednoho dvou protégé majitele ve spolku/společnosti. Výsledkem je, že kvalitní webař, programátor, novinář, redaktor si to nenechá líbit.

Jak Britské listy, tak Seznam na co sáhnou a co změní, tak jedině k horšímu. Obojí jede jen setrvačností, protože to kdysi bylo velkým kolosem svého druhu.

---

Tehdejší grafika byla logická, dnešní je jen chaos a každý pes jiná ves.

Ostatně web správce Britských listů a programátora Britských listů.

Ale stačí se podívat do HTML, a je jasno, Webař se snaží o moderní vzhled, HTML5, jQuery, font Awesome pro ikonky, nezvládnuté CSS styly:

1) To dělal jednoduše webař, který namísto toho, aby pochopil základy HTML, CSS a dělal věci jednoduše a účelně - třeba tabulkový layout, když evidentně neumí CSS, a účelný degin na bázi HTML. Namísto toho není schopen udělat a dotáhnout design, protože mu chybí znalosti CSS, na které by se klidně mohl vykašlat a udělat to na bázi HTML postaru.

2) Webař chce používat "moderní" "technologie" i "design". Proto musí být HTML5, sémantický web, musí být vzhled jen v CSS. Jen to CSS webař neumí. Nezvládne to sladit v celek, tak lepí a nalepuje co kde zrovna přečetl, viděl či si koupil příručku.

Prostě až webař zvládne CSS, tak možná by Britské listy budou vypadat jednotně. Trvání na používání technologie a modernosti tam, kde to webař nezvládá je to co vidíte.

Miloslav Ponkrác
0 # a 2018-05-07 17:32
Nezlobte se, ale doporučovat použití tabulkového layoutu není moc rozumné. Šlo to možná tak před 20 lety, ale dnes jsou na webové stránky kladeny jiné nároky.
0 # Miloslav Ponkrác 2018-05-07 18:16
Mám dojem, že webaři si udělali z webů náboženství a klaní se některým věcem jako zlatému teleti. Ono je lidem jedno, jestli se dívají na tabulkový layout nebo CSS layout - věřte mi, že to vůbec od sebe nerozeznají.

Gró ovšem bylo, že programátor Britských listů neovládá CSS, ale chce dělat CSS design a layout. A výsledkem je, že jsem mu doporučil, kdyby udělal tabulkový layout, je to z praktického hlediska mnohem lepší, než když bude čekat dalších 5 let než zvládne CSS.

Domnívám se, že je lepší, když někdo udělá tabulkový layout a ví co dělá, než když se pokouší o CSS a padá to na ústa.

Klidně komukoli doporučím tabulkový layout, není na něm absolutně nic špatného. Ačkoli sám dělám CSS layouty, nevím, proč bych měl jinde odmítat layout tabulkový.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-05-07 20:28
Já mám naopak dojem, že tabulky byly slepou uličkou. Když jsem dělal svůj první web, což byly právě Britské listy, velmi mě překvapilo, že se používají tabulky pro něco jiného, než k čemu by měly sloužit. Ale na to jsem si časem zvykl, i na horší věci, např. na to, že se <ul> běžně používá pro rozbalovací menu.

Větší problém mám s tzv. semantickým webem. To je tragické nepochopení konceptu strukturování informace.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-07 21:20
Já mám pocit, že ta prvotní příčina je nesmírně špatná práce W3C. W3C, které mělo standardizovat HTML/XHTML/XML/CSS odvedlo tak prachmizernou práci, že de facto následky řešíme dodnes.

Tabulky nejsou slepou uličkou, tabulky mají jednoduše rozdělovat plochu na řádky a buňky. Jestli to dělají pro tabulková data nebo rozdělují pro 2D plochu nehraje roli.

Mně webaři připomínají spíše sektu než uvažující lidi. Mají mnoho "svatých slov a dogmat", které nemají smysl. Například ten sémantický web, nebo projití validátorem W3C, nebo že se musí používat striktní verze HTML standardu (to v dobách HTML 4.1), atd.

W3C se postaralo, aby CSS byl bordel. Posuďte sám:

1) CSS přinesl poprvé Microsoft ve svém Internet Exploreru 3. W3C tehdy ani netušilo, že nějaké CSS existuje. Ale po ukázce Microsoftu se mu to zalíbilo.

2) I W3C uzmulo CSS a jalo se ho standardizovat. A zcela záměrně a schválně to dělali nekompatibilně s Microsoftem. Výsledkem je třeba špatný box model v CSS, který je napůl k ničemu, zatímco Microsoft měl box model praktičtější, logičtější a domyšlenější. (Což časem donutilo W3C přidat do CSS3 volitelně Microsoftí box model, protože ta původvní W3C hrůza drhla až to praštělo.)

3) Microsoft samozřejmě dal přednost obchodním zájmům před uděláním problému mnoha miliónům uživatelů. Schválnosti W3C tak vedly k tomu, že desetiletí CSS fungovalo jen s mnoha nalepováky, výjimkami pro různé prohlížeče, apod. Tabulkový layout fungoval s desetinovou námahou a měl menší problémy.

4) Prohlédněte si někdy standardy CSS verze od W3C. Kdybyste to udělal, tak začnete udělovat oslí uši a nálepky pitomců W3C konsorciu. A budete si chválit místní soudce a policii za velikou chytrost proti W3C.

5) W3C si chronicky stěžuje, že lidé chtějí dodržovat jejich standardy. Například v DTD pro HTML 4 je odkaz na definice na web W3C. A když tedy nástroje v souladu se standardem si sahaly pro DTD na web W3C, jim se to nelíbilo! Prý velká zátěž webu!

6) V CSS 1 je napsáno mimo jiné, že gramatika CSS se nebude v příštích verzích měnit, protože není třeba nikde určovat číslo verze. V další verzi CSS se změnila gramatika CSS, ale napsali do standardu, že odteď už je to betonové a gramatika je neměnná. V následující verzi se hádejte co stalo s gramatikou CSS? Ano, hádáte správně.

7) Dnes už žádné CSS neexistuje, jen tak pro informaci. W3C se snaží zavést chaos, a tak namísto CSS zavádí různé moduly - a to je teprve bordel.

Takže CSS se dá bezproblémově používat až dnes. V době, kdy používání CSS znamenalo definovat hacky a obezličky pro každý existující prohlížeč jsem se na to vykašlal, a měl jsem krásné tabulkové vzhledy. A kdo to nevěděl, netušil to. Web je nástroj, ne objekt víry, náboženství a uctívání jako zlaté tele.

Už mám mnoho let CSS layouty, protože už to jde dobře.
+1 # Tomáš Pecina 2018-05-07 21:32
To zaměňujete tabulku a mřížku (grid). Tabulka definuje logické vztahy mezi buňkami, mřížka rozdělení plochy. V mřížce by např. mělo být možné vytvářet nepravidelné obrazce, třeba do úhlopříčky, což v tabulce možné není: zkuste si v CSSn vyřešit úlohu, že text bude na úhlopříčce, nebo naopak na úhlopříčce být nesmí, a bude přetékat z jedné buňky do druhé.

Proti tabulkám nic nemám, i legal.pecina.cz je napsaný v tabulkách, jen je to nesystémové a deficitní.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-07 22:45
HTML/CSS/JavaScript je jen, pouze a toliko prezentační vrstva. Není určená k definování logiky mezi daty. Je určená pouze ke zobrazení ve webovém prohlížeči.

Logiku dat budu mít zanesenu v databázi, logiku dat budu řešit v programovacím jazyce na serverové straně.

Téměř všechny HTML značky (mimo hlavičky a patičky HTML dokumentu) a celé CSS jsou značky určující vzhled - a ničím jiným to není. Z tohoto pohledu jsou tabulka a grid totožné - pokud nepotřebuji něco, co umí grid a tabulka nikoli.

Za systémové považuji to, co je přehledné, udržovatelné a kvalitně navržené - z vizuálního hlediska. HTML/CSS mi stejně generují PHP kódy, většinou šablony či komponenty. Nehrabu se přímo v HTML/CSS.

Prostě nevidím důvod, proč v HTML/CSS řešit cokoli jiného, než vizuální stránku.
+1 # a 2018-05-08 00:33
Okolo roku 2000 bylo možné vystačit s tabulkovým dizajnem. Dominantním platformou pro konzumaci online obsahu byly počítače, rozlišení různých obrazovek se nijak dramaticky nelišilo a podobné byly i jejich velikosti.

Dnes musíte uzpůsobit návrh značně různorodým zařízením, od malých telefonů s displejem s nízkým rozlišením až po velké 4K monitory. Jinými slovy, aby se stránky četly dobře jak na počítači, tak na telefonu, musí být responzivní.

Responzivní stránky budete s tabulkovým layoutem dělat jen těžko. Navíc jsou, co se týče vývoje a případných změn, velmi neflexibilní. A v konečné řadě, použitím tabulkového layoutu, se odstřihnete od možnosti použití nezanedbatelného množství technologií.

Je třeba si uvědomit, že tabulky nikdy nebyly určeny k návrhu layoutu, je to jen taková obezlička.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-08 02:51
a: Škoda, že skoro vše ve vašem příspěvku lze velice snadno objektivně vyvrátit, protože se zcela objektivně nezakládají na pravdě.

1) Web může být naprosto cokoli. Například rezervační systém ve formě intranetu pro sekretářky spouštěný na PC. Nebo nastavení routeru skrze webový prohlížeč na PC. Takové mobil nikdy nespatří.

2) Nevím, jaký je problém s tabulkovým layoutem pro mobil. Nevěšte prosím bulíky na nos.

3) I tabulkový layout je možné dělat responsivně (např. allthingssmitty.com/.../responsive-table-layout)

4) Responsivní web je jenom jedním z mnoha možností, jak zajistit stránky pro nejrůznější platformy. Jiná možnost je generovat různé HTML/CSS pro různé zařízení pod stjenou URL. Další možností je mít různé adresy pro počítače a různé pro mobily. Atd.

5) Tabulky samozřejmě byly vytvořeny mimo jiné pro tvorbu layoutu, zejména v době kdy jiná rozumná možnost nebyla. A layout s ní jde vytvořit stejně dobře jako s CSS.

Většina těchto pravidel o nevhodnosti tabulkového designu pro layout (včetně mobilů) a dalšího jsou spíše módou a nepodloženými urban legends.

Vzpomínám si na trapné okamžiky před cca 10 lety, kdy se upalovali kacíři za tabulkový layout, který tehdy fungoval všude. Zato CSS layout potřeboval desítky hacků a triků, aby to jakž takž chatrně fungovalo aspoň na běžných browserech. Od té doby mám despekt k webařským dogmatům a vírám. Bylo to jak bolševismus: Budeme prosazovat polofunkční řešení, než plnofunkční řešení na tehdejším stavu technologií.

Mimochodem takových hloupých dogmat už bylo. Například ze strany W3C, že HTML je zastaralé, a nebude se používat! Namísto toho je XHTML budoucnost! A kam dovedla W3C XHTML? - do zadele! Pod rouškou dogmat a ideologií nic praktického neuděláte. HTML5 nakonec udělala WHATWG skupina. W3C ji pak na kolenou prosila, aby se stala součástí W3C, jinak by měla ostudu jako vrata!
+1 # Tomáš Pecina 2018-05-08 04:56
Kdyby byly tabulky pouze formou presentace, dávno by v CSS existovaly vlastnosti colspan a rowspan. Základní myšlenkou CSS bylo oddělit obsah od presentace, ale to se spektakulárně nepodařilo. Ideální by bylo posílat stránku ve smysluplném XML a pomocí CSS upravit, jak se má presentovat; to arci zdaleka nejde, a patrně nikdy nepůjde.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-08 06:37
Ne, základní myšlenkou bylo, že vzniklo HTML - a CSS v té době neexistovalo ještě ani jako spermie a čekalo teprve na své početí.

Tudíž myšlenka, že někdo chtěl mít HTML na obsah a CSS na vzhled je poněkud nepravdivá. Nejdříve se dlouho dlouho rozvíjelo HTML, které mělo být na obsah i vzhled, a proto máme bazilión značek a atributů v html řešící především vzhled: např. <b>, <i;> ,<table> , atd.

Teprve později, když už HTML dávno dávníčko bylo rozjeté někoho napadlo, že udělá nalepovák a ohýbák, a CSS bude na vzhled a HTML na obsah. Ovšem HTML na tuto funkci není děláno.

Jinak řečeno, není pravdou, že HTML bylo zamýšleno na obsah a CSS na vzhled. Toto rozdělení je pouze dnešním směrem, aniž by tomu množina značek a atributů v HTML5 jakkoli odpovídala. A jistě uznáte, že zredukovat weby na kvadrilióny značek <div> a <span> s občasným kořením jiné značky - není to pravé naplnění tohoto ideálu.

Optimální by bylo, a já jsem čekal, že to tak dopadne, že budeme webové stránky psát v XML a vzhled v CSS. Jenomže katasfrofální, chronická a tragická neschopnost W3C tuto cestu tak zazdila, že dokonce autoři prohlížečů jako jeden muž prohlásili, že nemusí implementovat každou pitomost, kterou W3C vymyslí, když si jeho členové zakouří kvalitní meteriál z doby hippies.

XML jako obsah s libovolnými značkami a CSS jako vhled by byl luxus - a mělo by to smysl.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-08 07:01
"Kdyby byly tabulky pouze formou presentace, dávno by v CSS existovaly vlastnosti colspan a rowspan."

Vy nedokážete protáhnout pomocí CSS třeba šířku jedné buňky tabulky na dvojnásobek oproti jiným? A následující buňku nastavit na nulovou šířku?
0 # Tomáš Pecina 2018-05-08 07:13
Nedokážu v CSS dvě buňky sloučit. Což je logické, protože HTML musí fungovat i bez CSS, takže CSS nemůže nést informace o struktuře tabulky, jen o jejím vzhledu.
Celé je to špatně. Původně, mimochodem, existovaly i značky pro vzhled (<font>, <color> apod.), a nechci zkoušet, jestli je náhodou prohlížeče dodnes nepodporují.
-1 # Miloslav Ponkrác 2018-05-08 12:09
A ani HTML nedokáže dvě buňky sloučit. Pomocí rowspan/colspan prostě jen protáhnete jednu buňku a jinou/jiné prostě nevytvoříte. Což je v CSS ekvivalentní změně výšky/šířky, a některým buňkám prostě odepřete viditelnost nebo je nastavíte na nulovou šířku.

Mimochodem, když se podíváte na CSS, tak z jakékoli značky můžete udělat cokoli. Nastylovat buňku tabulky na úplně jiné chování lze. Změnit třeba <li> na to, aby se chovala třeba jako buňka tabulky a mohl jste psát <li> namísto <td> není v CSS problém. Vidíte, jak snadno lze ten chatrný nesmysl: HTML na obsah, CSS na vzhled rozmlátit na padrť?

Udělat ze značky odstavce <p> řádkovou značku, která namísto blokových odstavců třeba bude dělat přepínání na tučný font je v CSS triviální. A zde už CSS silně překračuje meze pouhé definice vzhledu beze změny logiky obsahu.

Takže klidně můžete použít značku <font> a udělat z ní přes CSS cokoli jen chcete. Může to být seznam, položka seznamu, řádek tabulky, buňka tabulky. Nebo se může chovat jako odstavec. A mnohé další.

CSS je schopen totálně změnit chování chování HTML značek, aby se logicky i obsahově chovaly zcela jinak, než je jejich obsahové určení.

HTML se plete do vzhledu, CSS se plete do logiky obsahu.
+1 # Tomáš Pecina 2018-05-08 20:54
A v tom právě tkví jádro vašeho omylu: ROWSPAN a COLSPAN dokáže vytvořit buňku sečtením údajů v různých jednotkách, včetně procent a automatických rozměrů, což CSS neumí; tuším, že sčítat různé jednotky dokáže až poměrně vysoká verse, a to kdoví jestli na všech browserech.
+1 # a 2018-05-10 23:14
1) Pokud si dobře vzpomínám, řeč nebyla o rezervačním systému pro sekretářky ani o konfiguračním webu běžícím na routeru, řeš byla o webu určeného pro masy, u kterého se předpokládá i zobrazování na mobilních zařízeních. A právě pro něj jste doporučoval tabulkový layout.

Kromě toho, i na stránce pro konfiguraci routeru, musíte počítat se zobrazováním na starých vykopávka s rozlišením 1280 x 720, ale i s 4K displeji. Takže ani tady není tabulkový layout vhodný.

2) Vždyť jsem to psal. Je problém s responzivitou.

3) Netvrdím, že to není možné, jen že je to problematické a koncepčně špatné. Příklad ve vámi uvedeném odkazu je jedoduchý, ale zkuste udělat něco složitějšího...
+1 # a 2018-05-10 23:15
Dodatek:

4) Těch zvláštních URL byste musel mít více, to zaprvé a zadruhé, pokud URL nějak sdílíte, na jiném zařízení bude rozlišení špatné. Generování HTML a CSS na základě user stringu je také špatný nápad. User string nemusí prohlížeč odeslat. A co budete dělat, pokud si uživatel například zmenší ohno prohlížeče?

5) Poprosil bych zdroj tvrzení, že tabulky byly vytvořeny protvorbu layoutu.

Nechci vá urazit, ale myslím, že vás postihlo to, co mnoho dalších informatiků, zaspal jste dobu a máte averzi k moderním technologiím. A možná by také bylo na místě přestat kydat hnůj na ostatní. Pokud se domníváte, že všichni okolo jsou blbci, popřemýšlejte, jesti není problém někde jinde.
-2 # Miloslav Ponkrác 2018-06-04 13:24
Ad 2) Není.

Ad 3) Není to koncepčně špatné, jen někdo na politbyru rozhodl, že je to politicky fuj. V praxi se nedělají nekonečně složité případy, v praxi je nějaký konkrétní případ: Argumentovat stylem "zkuste něco složitějšího" je praktický nesmysl. Pokud se dělá něco jednoduchého. použije se třeba A, u složitějšího B. Reálná čísla jsou také komplikovaná pro řešení rovnic s oktoniony, a nikoho nenapadlo, že by se měla reálná čísla zrušit jen proto, že nestačí na všechno.

Ad 4) Právě ty staré metody mají větší podporu prohlížečů, takže nějaký UserString se řešit nemusí.

Ad 5) Poprosil bych o nějaký zdroj tvrzení, že tabulky nebyly vytvořeny pro tvorbu layoutu. Prosím o primární zdroj, ne o politické rozhodnutí různých standardu se neúčastnivších žvanilů a papouškářů.

Nechci vás urazit, ale váš poslední dovětek říká více o vaší osobnosti než o čemkoli jiném. Dál už je to jen vaše nesoudnost - namísto argumentů, které nemáte (kromě vašich subjektivních názorů) mě hned obviníte z kydání hnoje a pocitu, že ostatní považuji za blbce. Došly vám argumenty? Zaútočil jste ad hominem jen proto, že jste se cítil slabý v kramflecích?
+1 # Tomáš Pecina 2018-06-04 16:10
Citace:
Poprosil bych o nějaký zdroj tvrzení, že tabulky nebyly vytvořeny pro tvorbu layoutu.
Exaktní důkaz může být obtížný, ale s ohledem na to, že tabulky byly do HTML zařazeny již v době, kdy značky byly zcela semantické a layout řešily jen minimálně (typu font nebo color), lze to s vysokou mírou pravděpodobnosti presumovat.

Osobně jsem přijímal s velkou nelibostí, že se tak někdy ke konci 90. let začaly využívat, a přístup HTML5 je mi bližší.
0 # Leon Kreutzfeld 2018-04-20 21:44
Vp. Pecina, jestli budete blog doprogramovavat, tak bych doporucil zamyslet se nad tim jak ho strukturovat a umoznit vyhledavani podle stezejnich themat, pripadne nejkriklavejsich pripadu.

Jednou to budou studovat historici, pravnici a politologove a stavajici uprava klassickeho blogu celkove orientaci nepomaha.

Je to unikatni kartotheka, ktera trpelivym sberem informaci o jednotlivych pripadech illustruje erosi liberalni demokracie, slabiny nominalne pravniho statu a ruzne zpusoby zneuzivani statni moci a to nejen v rozvojovem prostredi CR, ale i v kontinentalnim kontextu tzv. vyspelych demokratickych zemi.

Jednou tez bude k disposici i pouzitelna technologie na preklady do cizich jazyku,ale nevim, jestli je na toto mozne pripravit se uz ted.
0 # Anonymní 2018-04-22 16:20
Mohu se jen přidat se žádostí, abyste vzal v úvahu že formát blogu je vhodný pro rychle zastarávající informace. Mnoho vašich článků by si ale zasloužilo být všem někde na očích.
Souhlasím s napsaným výše, že se to tady jednou nebude číst, nýbrž studovat.
Smrtihlav
0 # Tomáš Pecina 2018-04-22 21:54
Zjišťuji, že konverse není po technické stránce nijak komplikovaná, ale je téměř nadlidský úkol zařadit články do kategorií. Budu muset projít všech 1880 článků a u každého ručně vybrat k tagům i kategorie, tak abych měl například seznam všech článků o Velkém čarodějnickém procesu a mohl kategorii zpřístupnit v bočním panelu. Vypadá to na několik hodin strávených kategorisací :-(
0 # Anonymní 2018-04-23 10:30
"Nechme dřinu strojům!"
Zvládáte-li Py, stojí za zvážení aplikace knihoven pro strojové učení a NN, kategorizaci s K-means clustering, LSTM, etc. Jestliže správně naučená RNN umí halucinovat texty Shakespeara, našla by uplatnění i v č. justici, nakonec sám víte, že mnohá xx-stránková rozhodnutí jsou výstupy semanticky korektní, ale jinak obtížně uchopitelné až nesmyslné texty. :)
kK
0 # Anonymní 2018-04-23 17:16
Nedají se kategorie odvodit od tagů? Na to přeci stačí pár pravidel, který tag/kombinace patří ke které kategorii.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-24 17:08
Systém tagů zachovám. Kategorie se z nich jednoduše odvodit nedají, a zatím ani nemám jasno, podle čeho budu kategorisovat. Ideální by bylo, kdyby jeden text mohl patřit do několika kategorií, jenže to např. Joomla neumožňuje.
0 # Anonymní 2018-04-23 08:53
Zvlast to bude vyzivne u clanku, ktere se dotykaji vice kauz.
0 # Tomáš Pecina 2018-04-23 09:19
Zatím jsem vytvořil velmi sofistikovaný framework v Pythonu a pokouším se s ním importovat starší články o právu ze Slepecké hole; pokud to půjde dosavadním tempem, není pravděpodobné, že bych se k blogování vrátil dřív než koncem roku, eventuálně, pokud bych se do té doby neozval vůbec, bude zřejmé, že jsem se v mezidobí zastřelil/oběsil/utopil.
0 # Anonymní 2018-04-23 17:18
Takže Tomáše Pecinu nezlomili nepřátelé, nezlomila vichřice, nezlomily úřady, všem statečně vzdoroval. :-)

Ale pak přijde jedna konverze, a Tomáš Pecina je zlikvidován. :-)

Články jsou jen ve formě HTML na webu?

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-23 17:43
Šlo o nadsázku. Konverse probíhá víceméně hladce.
0 # Anonymní 2018-04-23 16:44
Pane Pecino, uvažoval jste o nějakém generátoru statického obsahu? Není rychlejší a bezpečnější varianta.

Ano, vím, komentáře…

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)