Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Z České republiky prozatím ještě ne, pouze z Bloggeru. Z různých variant jsem se rozhodl pro Joomlu, která je sice vytvořena v nemilovaném PHP, ale má poměrně široké možnosti konfigurace, takže programovat snad nebudu muset tak často.

Tento text je tak pravděpodobně poslední ve starém systému. Import článků je hotov a jakmile se, zřejmě v pátek, vrátím zpět do Prahy, blog přesunu a poté začnu novou instalaci dolaďovat. Systém komentářů se nemění, stále bude možné komentovat anonymně, přibude rozdělení článků do kategorií, které nebudou kopírovat tagy, ale budou se s nimi částečně překrývat. Nově by měl blog zhruba jednou týdně rozesílat přihlášeným odběratelům e-mailový bulletin s novými články.

Aktualisováno.

Migrace probíhá hladce, právě jsem dokončil přesměrování ze starých URL, začal upravovat styly a vstoupil do náročné a sensitivní fase vytváření systému kategorií. Dosavadní pokusy velmi připomínají Borgesovu čínskou taxonomii zvířat, s neblahým důsledkem, že nad správným zatříděním článku jsem schopen strávit i několik minut. Článků je celkem 2600, zatím jsem u šestého.

Až kategorisaci dokončím, je na řadě import a obnovení komentářů.

Komentáře   

0 # Anonymní 2018-04-26 10:55
Tak sebevrazednym smerem se vydat...
0 # gogo 2018-04-26 12:33
Pomyslel jste na fízla Šmída? Až zavolá, že pan Kůkl v Americe mu nebere telefony, tak co mu řeknete, že IP adresy máte, nebo že má zavolat panu Joomlovi do JAR?
0 # Anonymní 2018-04-26 18:39
Žádný web není povinen ukládat IP adresy komentářů. Dokonce by je ukládat ani neměl, protože se jedná o osobní údaj podle GDPR.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-26 23:47
Až zavolá kpt. Šmíd, tak si ho vychutnám, to buďte ubezpečen. Ale cosi mi říká, že kapitán se už neozve :-)
+1 # Anonymní 2018-04-27 03:21
Nadiktujete mu Ipv6 adresy po bitech ve dvojkové soustavě? :-)

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 06:54
Ne, jen mu řeknu, kam se má připojit přes SSH a kolik znaků má heslo, a: "Hledej, šmudlo!" A taky, že může klidně zabavit celou serverovnu a nepomůže si tím, protože bez hesla si VPS vůbec nespustí.
0 # gogo 2018-04-27 07:49
A nebudou mít orgány pocit, že jste povinen klíče vydat a mít snahu vaši spolupráci vynutit?
Ona je jedna věc je poslat do temných končin s tím, že já nic, já jsem jen uživatel, všechno je pana Kůkla, druhá věc pak odepřít spolupráci a vystavovat se zabavování a šikaně.

Věřím, že to máte rozmyšlené, ptám se spíš z vlastní zvědavosti, protože si pamatuji na pana Stworu, který se tehdy na chvíli zalekl a podvolil.
0 # Gogo 2018-05-07 12:16
Pokus
0 # Gogo 2018-05-07 12:17
Jeste jefen
0 # gogo 2018-05-07 13:03
a další
0 # gogo 2018-05-07 13:02
pokus2
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 08:29
Nerad bych předjímal, jak s oblibou říkají politici.
0 # Anonymní 2018-04-27 08:50
Opravdu se pan Stwora zalekl jen na chvíli?

www.zvedavec.org/nazory_7540.htm#ptr362785
0 # Anonymní 2018-04-27 08:53
Tomáš Pecina: "Ne, jen mu řeknu, kam se má připojit přes SSH a kolik znaků má heslo, a: "Hledej, šmudlo!""

I na to existuje postup:

www.abclinuxu.cz/.../xkcd-538_czech.png

Miloslav Ponkrác
0 # gogo 2018-04-27 10:49
Já jsem na Zvědavci nebyl už roky, tak nejsem v obraze. Pamatuji si, jak Stworu obžalovali z ideozločinu, když na svém blogu měl článek jiného autora o zapovězeném tématu a pak ho dusili a vyžadovali po něm IP adresy komentátorů. Tím, že měl železo ve své správě, nemohl je poslat za Kůklem a jelikož je to jinak slušný člověk a se soudci a fízly se normálně nebaví, dostal strach a vyhověl. Pak to napsal jako varování na svůj web.
Je to už hodně let. Ale dnes to vypadá, že Stwora spolupracuje nad rámec nutného.
0 # Anonymní 2018-04-26 13:01
Já vám to migrování nezávidím. ;) No tak ale šťastnou cestu, když to musí bejt.

Mimochodem:
novinky.cz/.../...

Já už ničemi nerozumím. PODMÍNKU? Za souběh ČTYŘ závažných trestných činů (výtržnictví, nezabránění trestnému činu, neposkytnutí pomoci, neoznámení trestného činu) se u nás dává podmínka? I kdyby se té rvačky nezúčastnili, tak na tom neposkytnutí pomoci a neohlášení trestného činu je přece utopit mohli.

Prosímvás, je tohle v české justici opravdu normální? Je tady snad nějaký politický tlak na to, aby cizinci nebyli odsuzováni "natvrdo", nebo jak?
0 # Anonymní 2018-04-26 14:52
U tohoto tr.cinu neni oznamovaci povinnost, tudiz "neohlášení trestného činu" se nestalo.
"nezabránění trestnému činu" taktez neexistuje.
"neposkytnutí pomoci" Pomoc poskytovali jini, takze se jich to take netyka.

A za vytrznictvi dostali podminku-tedy vse v poradku.

Neocon
0 # Pefi 2018-04-26 16:10
Zcela v pořádku rovněž je, že dvěma násilníkům hrozí vazba a trestní stíhání. Jediné, čemu nerozumím je, proč se údery pěstí a následné kopy do hlavy na zem sražené osoby kvalifikují jako pokus o ublížení na zdraví a ne pokus o zabití. Na kopanec do hlavy (zde navíc opakovaný) lze zemřít poměrně snadno. Pokud někoho kopu do hlavy tak musím předpokládat, že to oběť taky nemusí přežít, ostatně boxerský úder trénovanou osobou kategorie "těžká váha" na tom z pohledu hrozících škod na zdraví/životě není o mnoho lépe.

Tady solidně kontrastuje jaké nároky státní zástupci a soudci kladou na pachatele-obránce v případě nutné obrany, kdy obránce byl do situace vehnán útočníkem a hrozba opakování skutku je minimální, a jak poměrně tolerantně je přistupováno k brutálním pouličním násilníkům, kteří situaci vyvolali a kteří mají násilí na spoluobčanech jako životní styl.
0 # Anonymní 2018-04-26 16:34
To je jednoduché. Kdyby tam někdo byl, kdo by střelbou zastavil zabíjení číšníka - tak by střelec dostal 12 a více roků natvrdo.

Bránit se a nebo se dokonce ubránit Rómům, muslimům - to nás soudní řád trestá velice velice velice přísnými drakonickými tresty.

Nehledě na to, že v případě problémů pro Romy či muslimy naběhnou naše média a neziskovky, dají těmto nejlepší právníky a pomoc - a další servis plus řvaní všude, jak je jejich odsouzení disktriminace a rasismus.

Divím se, že někdo na univerzitě neudělá statistický výzkum rozsudků v závislosti na rase a náboženství účastníků. To by byly velice zajímavé výsledky.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-04-26 16:51
"....a jak poměrně tolerantně je přistupováno k brutálním pouličním násilníkům...."

Ono spise je to tou tradici-nemuzete se poulicni rvacky davat vysoke tresty, protoze by v CR byly plne kriminaly.

Neocon
0 # Anonymní 2018-04-26 17:11
Přesně před 30 lety byl umlácen Pavel Wonka. Soudkyně JUDr. Marcela Horváthová , která ho ve vážném zdravotním stavu odsoudila dodnes soudí. Pavlovi Wonkovi navíc šoupli na celu Róma, který ho ještě umírajícího análně znásilňoval, aby mu to přiostřili.

A aby to soudruzi neměli tak těžké, přispěchala jim "režisérka" Libuše Rudinská na pomoc. Natočila lživý seriál založený na tvrzením estébáků "Pavel Wonka se zavazuje", aby ho mohla očernit.

JUDr. Marcela Horváthová dokonce zažalovala bratra Pavla Wonky poté, když se tento vyjádřil, co si myslí o tom, že soudkyně Horváthová, která poslala politického vězně Pavla Wonku na smrt, dosud soudí.

Je pak docela jasné, jaký musí být stav takto komunisticky infikované justice.
0 # Pefi 2018-04-26 17:18
Ono by to taky chtělo, aby se někdo konečně začal zamýšlet nad tím, zda má smysl za některé TČ posílat do vězení - od victimless crimes, přes maření úředného rozhodnutí po zanedbání povinné výživy. Pak by třeba věznice nebyly tak plné.
Co třeba domácí vězení, veřejně prospěšné práce ...

On vůbec ten systém trestů nějak neodpovídá poznatkům 21 století, na papíře se mluví o "převýchově", v reále jsme zůstali u izolace od společnosti.
0 # Anonymní 2018-04-26 17:44
Jo, s tim se neda nez souhlasit.

Neocon
0 # Anonymní 2018-04-26 14:47
Čistě z pohledu přirozeného práva mi vše kromě výtržnictví nedává smysl. Proč bych já měl bránit nějakému činu? Mohu a nemusím. To samé poskytování pomocí. To je slušnost, ale ne nárok. A celé nic nehlasit je snad samozřejmost pro každého, kdo měl tu čest s policii-nejsnazsi cesta jak přijít ještě k nějaké pokute.
0 # Anonymní 2018-04-26 16:41
Plus útočník(ci) si mohou přečíst v policejním/soudním spise jména a adresy obránců a těch, kdo je nahlásili. Tyto údaje jim policie/soudy poskytují zcela na talíři.

Je to od českého právního systému velice fikané, jak odradit obránce či svědky od nahlášení násilným i jiných trestných činů.

Pro opovážlivce, kteří se navíc ubrání nebo ubrání druhé, s těmi pak český právní řád zatočí velice drsně.

Miloslav Ponkrác
0 # Guy Peters 2018-04-26 15:36
S Joomla mám dobré zkušenosti.
0 # Anonymní 2018-04-26 17:15
s kym, s cim - s joomlou...
0 # Anonymní 2018-04-26 17:37
To by ovšem muselo být "joomla" české slovo.

Ve skutečnosti je to slovo svahilské, které se správně v češtině píše "džumla", nebo ve svahilském přepisu "jumla". Takže už psaní v češtině jako "joomla" je chyba českého pravopisu.

Můžete si samozřejmě libovolně zvolit, jaký bude rod češtině neznámého slova nebo bude nesklonné. Tím spíše, že koncovka -la ve svahilštině odpovídá slovesu nikoli podstatnému jménu.

A to nemluvím o tom, že "správná čeština" je neexistující termín. Neexistuje žádný úřad, spolek, organizace, která by měla právo určovat, co je a co není správně česky.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-26 23:46
Joomlou rozhodně nejsem nadšen; momentálně v ní administruji jeden web. Jednak je rozhraní extremně neintuitivní, jednak se poměrně často objevují různé varovné hlášky, typu že nešlo smazat to-a-to, které sice nemají na funkci vliv, ale rozhodně neposilují v uživateli pocit kvality softwaru.
0 # Anonymní 2018-04-27 08:58
Tomáš Pecina: Máte standardní kvalitu open source software.

Já si ostatně myslím, že napsat středně velký až velký projekt v jakémkoli dynamicky typovaném jazyce bez velkého množství skrytých a obtížně odhalitelných chyb je něco, co se ještě za celou historii lidstva nikomu nepodařilo.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 09:56
To je pravda. Kdyby to byl komerční produkt, o žádném takovém problému bych se nedozvěděl, aby se ve mně posiloval dojem kvalitního produktu a chuť koupit si další versi/další rok licence nebo "podpory"; viz Microsoft Windows.
0 # Anonymní 2018-04-27 16:59
Tomáš Pecina: To si klidně můžete leccos přikoupit k Joomle - i tam je řada věcí komerčních.

I velice slavné open source programy a všude vychvalované jsou často téměř nepoužitelné.

Před pár lety jsem stáhl sázecí program Scribus, a zjistil, že sazba je pro množství chyb nemožná. Zřejmě jsem byl první, kdo se o sazbu v něm nějak pokusil. Napsal jsem seznam chyb do Bugzilly, a zřejmě jsem vyvolal velkou paniku, protože oprava byla do 24 hodin - a skutečně už to sázelo.

Vektorový editor Inkscape se snaží udělat práci co nejméně efektivní. To, co udělám v CorelDraw za 1 hodinu, nejsem sto udělat v Inkscape za 2 dny. Dokonce jsem vypsal mezi open source soutěž v tomto smyslu - nikdo neměl odvahu si se mnou zazávodit v tomto duchu. Inkscape je jediný vektorový editor, kde je většinou rychlejší editovat SVG formát obrázku, než používat Inkscape.

Sázecí program TeX má zase tak otřesný skriptovací jazyk, že je suverénně nejhorším a nejméně efektivním skriptovacím jazykem, který jsem za celých 30 let programování poznal. Pokud už je naskriptováno, funguje to dobře.

To je prostě standard open source. Mám už z něho strach. Běžně nefungují základní věci. Pokud už to funguje, je alespoň extérmně neintuitivní či neefektivní ovládání. Nebo je třeba přečíst mnohastránkový manuál tam, kde si k jinému programu stačí sednout.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-04-26 20:18
Uchopil by jste prosim pane Pecino tema uprchliku a napadeneho cisnika? Rad bych se k tomu na neco dotazal a nechci plevelit diskuzi OT.

Predem dekuji.
0 # Anonymní 2018-04-26 22:16
Uchopte to třeba jako u sousedů.

Podle Spolkového statistického úřadu mělo každé čtvrté dítě narozené v roce 2016 ve Spolkové republice matku původem z ciziny. ... Dnes pobírá 60 procent migrantů tzv. sociální dávku Hartz IV, kombinaci podpory v dlouhodobé nezaměstnanosti a sociálního příspěvku, protože 83 procent z nich ztroskotalo na nejjednodušší jazykové zkoušce. ... Manželku mu napadli, když vynášela odpadky – plivli jí do tváře. Dceru osahávali za bílého dne, když šla vybrat poštovní schránku. Policii už nevolá. Než dorazí, stačí se vetřelci navzájem varovat a zmizet. Doufal, že město zřídí boční cestu z někdejších kasáren, aby se mu azylanti neprocházeli po pozemku, jak se jim zlíbí. Městská rada však jeho doporučení jednomyslně zamítla. „Nevyšleme přece signál o rasismu a vyčleňování,“ zdůvodnila zamítnutí radní za sociální demokracii (SPD).

P.S. Tímto zdravíme čmoudomila Neocona.
0 # Anonymní 2018-04-26 23:19
"P.S. Tímto zdravíme čmoudomila Neocona."

To jste si mne asi s nekym spletl.

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 08:50
Nevím, co bych na tom měl "uchopovat": sedm frajerů si v Praze udělalo stag party, český pingl se k nim choval jako český pingl, a dopadlo to podle očekávání.
0 # gogo 2018-04-27 11:01
Smysl má sledovat, zda orgány měří stejným metrem. Z chování policie vznikl dojem, že by nejraději, kdyby ti euroobčané v klidu odjeli domů a nemuselo se nic řešit. Bohužel pro ně si jich všimlo moc lidí a ti na letišti dokonce na ně zavolali ostrahu. To už nešlo ignorovat. 4000 kamer v Praze, borci chodí 4 dny ve stejných hadrech, ale bembeci je nemůžou chytit :-)
Bude asi poučné případ sledovat a hledat paralely s jinými případy, ve kterých šlo o obyčejné domorodce, nebo hůř, závadové osoby.
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 11:02
Vyhoštění je ok, nebo byste je chtěl ze svých daní živit v base?
0 # gogo 2018-04-27 11:16
Asi spíš ano, když tam živím tisíce jiných. Vyhoštění je absurdní v situaci, kdy se po Evropě courají miliony Afričanů bez dokladů a hranice se nijak nekontrolují. To je opravdu výsměch.
A pro jejich přátele je to signál, že česká policie nezasáhne, domorodci se nechají mlátit a soudy je pustí v pohodě domů. Asi bych opravdu radši tu metodu, kterou použili v době počátku merkelovské migrace - zadržovat migranty a umisťovat je do detence. Samozřejmě by bylo bývalo lepší je nedržet u nás, ale takhle oni zase poslali zprávu svým soukmenovcům, že jsou zavření a ČR se následně na mapách imigračních aktivistů objevila s výrazným křížkem a varováním, že tam rozhodně v žádném případě nelézet. Myslím, že ten milion na detenci byl dobře investovaný a řekl bych, že ty tři měli taky zadržet a odsoudit je minimálně k několika dnům veřejně prospěšných prací. Práce tyhle lidi ponižuje nejvíc, to by byl z mého hlediska optimální postup.
0 # Anonymní 2018-04-27 16:30
I já bych je raději viděl v base. Vždyť zcela bez diskuse mohli zavraždit zcela vědomě člověka bez toho, aby je člověk ohrožoval.

Upřímně bych nerad, aby se kdejaký šmejd rozhodl zabít českého pingla jen proto, že se na ně špatně podíval. A pokud česká justice vysílá signál, že to lze beztrestně, a vyřeší se to pouhým vyhoštěním, pak je to velice špatně.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-04-27 16:35
Trosku mimo p. Ponkrac, jako obvykle-ty 2 krasavci, kteri vedli utok a byli nejagresivnejsi, jsou totiz ve vazbe (coz jste zrejme nezaregistroval) a zcela jiste budou odsouzeni na tvrdo.

Ostatni dostali po pravu podminky za vytrznictvi.

Neocon
0 # gogo 2018-04-27 18:13
Ti dva jsou ve vazbě, ale dál si musíme počkat, jestli třeba nedostanou podmínku nebo odškodnění.

A ti tři... podle mého mínění měli být obviněni a odsouzeni k veřejně prospěšným pracem. To by mělo výchovný účinek, protože tihle lidé speciálně považují práci za jedno z největších ponížení a pokud by to byla Merkelčata (jakože asi nebyla), tak pro ně je sbírání odpadků v parku po káfirech něco úplně nepředstavitelného. To by fungovalo mnohem lépe, než podmínka a vyhoštění, protože to se nedá v dnešním německo-unijním bordelu vůbec vynucovat, kdežto představa, že by museli sbírat hovna po ďaurských psech, ta by je držela daleko od hranic ČR.

A kromě toho, jsem přesvědčen, že být to Češi, neproběhlo by to takhle pohodově, zejména kdyby ten zbitý patřil k nějaké skupině těšící se nadprávem.
0 # Anonymní 2018-04-27 11:12
Nefunguje seznam komunistických soudců kvůli migraci?
0 # Anonymní 2018-04-27 13:17
Me zarazilo, ze se media pozastavuji nad tim, ze cisnikum nikdo z ulice nepomohl a nechal je (ho) araby prizabit.

Vlozenim se do rvacky bych preci byl spolupachatel, protoze bych napadl araby. Nebo ne?
0 # gogo 2018-04-27 13:32
Hlavně byste jako jednotlivec s holýma rukama neměl proti nim šanci a posloužil byste jako boxovací pytel. Jedině by se demonstrativně zvedlo 20+ chlapů a jeden z nich měl v ruce pádný argument, který by ty euroobčany přesvědčil, že se nejedná o figuranty pro trénink boxu.

Jak by to hodnotil soud, je otázka. Nedávno např. soud rozhodl, že dívka v bytě plném Arabů si způsobila několik bodných ran nožem sama a ač se ti hodní pánové snažili jí v bodání do vlastního těla zabránit, nepodařilo se jim to.
0 # Anonymní 2018-04-27 13:55
To myslite Gogo tu blondynku na Proseku? Pokud ano, tak v celem byte se nachazel jeden Cmoud/Egyptan a jeho ceska pritelkyne.

Jinak take si myslim, ze podminka 8 na 3 a vyhosteni je adekvatni a lepsi, nez je zivit z dani.

Neocon
0 # gogo 2018-05-15 12:50
šlo o tento případ:
zpravy.idnes.cz/.../...
0 # gogo 2018-04-27 14:09
To je trest adekvátní zákazu vstupu do obce. Z jakéhosi důvodu se u nás v analogických případech neaplikuje a lidi do kriminálů posíláme. více viz paragraphos.pecina.cz/.../...
0 # Anonymní 2018-04-27 14:13
Ale to neni pravda Gogo. Pokud by tohle udelal netrestany domorodec, tak dostane take jen podminku.

Tedy podminka a jakozto cizinec vyhosteni bylo adekvatni skutku. Myslel jste tu blondyku z proseku?

Neocon
0 # Pefi 2018-04-27 16:55
"Vlozenim se do rvacky bych preci byl spolupachatel, protoze bych napadl araby. Nebo ne?"

Teoretické vysvětlení: trestni-rizeni.com/.../...

Prakticky by vám skutečně hrozila "výtržnost" a "účast na rvačce", případně navíc s trochou smůly i rasový motiv a úblížení na zdraví, případně ve výsledku rasově motivovaný pokus o vraždu - to kdyby byla vaše obranná akce opravdu rázná a rychlá.

Pokud byl obránce úspěšný a ubránil se, tak mají soudy neuvěřitelnou schopnost naprosto cokoliv obrátit proti obránci.

Měl jste pepřák/obušek, jakoukoliv jinou zbraň, nebo jste byl fyzicky zdatný ? Takže jste se na konflikt připravoval předem a vyzbrojil jste se (vytrénoval se), abyste mohl eskalovat konflikt, ke kterému se nachomýtnete. Patříte za katr.

Vyzval jste útpočníky, aby zanechali jednání a pohrozil jste jim násilím/zbraní ? Opět špatně, protože jste svou hrozbou eskaloval konflikt.

Použití (střelné) zbraně:
- Pohrozil byste zbraní (jakoukoliv) ? To by bylo špatně, protože byste vystažením zbraně nedůvodně eskaloval konflikt a to že jste měl čas zbraní hrozit je dokladem, že nebezpečí nebylo akutní.

- Použil byste pepřák a on by nefungoval - takže jste navíc ještě lhář, protože pepřák vždy funguje (zhruba tak nějak se o spolehlivosti použití pepřku vyjádřil znalec v případě "Houštecký"). Je úplně jedno, že dle studie americké policie v cca 60% případů zcela správného použití přepřáku toto nevede k přerušení útoku.

V případě pistole/revolveru: Dal byste varovný výstřel ? Pokud ano, tak to bylo špatně, protože byste střílel, aniž by vám hrozilo akutní nebezpečí, což je prokázáno tím, že jste měl čas střílet do vzduchu do země. I střelbou do měkké hlinité země, kde odraz téměř nehrozí ohrožujete ostatní a to ikdyby v blízkém okolí kromě útočníka už nikdo jiný už nebyl (tak kdysi pravila moudrá přestupková komise s JUDrou v čele).

Pokud byste použil zbraň bez toho, abyste napřed výzval útočníka, aby zanechal svého konání, tak to by bylo taky špatně, protože byste nedal útočníkovi šanci. Obzvlášť, kdybyse zbraň na místo donesl skrytě, třeba v kapse (dle rozsudku soudce Lněničky nosti zbraň skrytě znamená nosit ji zákeřně a to ikdyž skryté nošení po vás výslovně požaduje zákon a jinak ji nosit ani nesmíte).

Ať uděláte naprosto cokoliv, pokud jako obránce uspějete, bude mít SZ i soud snahu to použít proti vám. A novináři se diví, že si lidi nepomáhají.
0 # Anonymní 2018-04-27 17:11
Mozna by jste mohl uvest nejaky realny priklad, kdy byl nekdo v CR odsouzen za to, ze se nekoho zastal.

Neocon
0 # Anonymní 2018-04-27 17:21
Pefi: Kdyby takto byly zblblé jen soudy! Takto uvažuje 99 % Čechů, u žen je to fakticky 100 %.

Kdysi jsem úspěšně pomohl neznámé přepadené ženě. Co ale nikdo nečeká je reakce prostých běžných lidí a okolí po činu.

Ta dojemná starost o útočníka! Zda mu nebylo ublíženo, zda mu nebylo uděláno bebí, zda jsem mu nekřivdil. Nebyl jsi na útočníka agresivní? Příliš zlý? Nestačilo by mu jen vysvětlit, že dělá špatně? Nic jiného nikoho nezajímalo, na nic jiného se neptal. Oběť i já byli každému u zadele a mimo zájem.

Když už několik stovek různých žen se mě ptalo pouze na útočníka a nic jiného - pochopil jsem celou situaci. Je to takový můj dar od Boha zato, že jsem bránil cizí ženu. Že jsem pochopil, že celý český národ, a zejména české ženy jsou vždy na straně útočníků a nic jiného, než prospěch útočníka je absolutně nezajímá. (Přitom jsem se útočníka ani nedotkl, pouze jsem jasně dal najevo, že nedopadne dobře, pokud se rychle nezdekuje.)

Soudy jen zviditelňují celou tuto frašku, kterou zastává 99 % Čechů a 100 % žen. Když tak smýšlí celý národ, budou tak smýšlet i soudy, co jiného?

Naproto od té doby chápu situace typu "žena byla znásilněna 100 metrů od zastávky, kde bylo 14 lidí a nikdo nezasáhl". Zásah je riziko, kdy všichni - i normální lidé, i soudy - budou absolutně proti vám a na straně útočníka. I kdybyste zabránil vraždě, znásilnění. Chce to zažít, tomu neuvěříte, dokud se do toho nedostanete.

Miloslav Ponkrác
0 # gogo 2018-04-27 18:05
Ono často, pokud nejste svědkem celé situace, nemáte dostatečný vhled na to, abyste to správně posoudil. Prostě jak se říká, mezi Cikány a manžele se neplést, ani kdyby se měli zabít, protože když to uděláte, obrátí se většinou proti vám v dojemné jednotě.

Něco jiného je pak situace, kdy vám obránce bude vděčný a vy bez pochyb víte, že obránce není viníkem konfliktu. Pak je otázka, zda risknete bezprostředně svoje zdraví v případě fyzického kontaktu, nebo ohrozíte svoji budoucnost v případě užití zbraně kvůli cizímu člověku.
Právní postavení ozbrojeného člověka je ale v ČR pořád lepší než v bývalém Německu nebo Británii, jen strašně moc záleží na politizaci případu a postoji soudce.
Spousta lidí sice tvrdí, že bránit se je potřeba, ale když přijde řeč na konkrétní způsoby, nakonec se ukáže, že v zásadě očekávají pasivní podvolení se násilí a maximálně by dovolili člověku si chránit obličej. Někteří pak obranu zaměňují s rytířskými souboji, kdy nepřipouštějí obranu účinnější zbraní, než je veden útok.
Jediný případ, kdy ocení pomoc, je ten, kdy se agresorovi podaří takového člověka zabít. Pak mu stavějí pomníčky a pojmenují po něm nějakou tu cenu.
Kdyby daný člověk použil pro obranu zbraň a zabil u toho agresora, tak by titíž lidé volali po jeho přísném potrestání. Speciálně se to týká žen - ony mají rády mrtvé romantické ochránce a přijde jim takový romantický konec přijatelnější, než kdyby obránce ženy agresora zabil.
0 # Anonymní 2018-04-27 18:52
Gogo: Tady i v celém západním světě probíhal a probíhá hon na muže, zejména bílé muže. Ten se vykresloval jako agresor. Média spolu s neziskovkami se snažily a snaží seč mohou, aby bílého muže vykreslili jako nemorálního agresora z podstaty, domácí násilníka, utlačovatele, atd.

Ještě nedávno nebyl problém shlédnout v televizi za den i několik zaplacených reklam od neziskovek, které vykreslují muže jako domácí i jiné násilníky.

A priori je tedy každý bílý muž v podvědomí velké části lidí agresivní násilník. A priori je každá žena oběť. A priori je každý Róm, muslim, černoch ubohá trpící oběť bílým agresivních mužů. To se Západu i neziskovkám podařilo dobře, a v podvědomí to má drtivá většina úředníků, soudců i prostých lidí.

U žen se pro větší penetraci těchto myšlenek použily ženské časopisy a ženské seriály ála Ulice, Ordinace v růžové zahradě, apod. - je to tisícinásobně účinnější programování mozku.

Pak dojde k situaci, a podvědomí lidí tyto memy vyloví a použije pro hodnocení situace. Naprogramovaná amygdala v mozku, která dodává v myšlení emocionální a citové hodnocení to tam automaticky šoupne. A vy prostě zhodnotíte podle toho situaci.

To naprogramování mozku je tak kvalitní, že znásilněné ženy ve Švédsku či jinde obviňují sebe jako původce utrpení těch, kdo je znásilnili, a reagují omluvou útočníkovi, či jeho obejmutím, pokud to ovšem není běloch.

---

Jednoduše USA, Francie, Velká Británie si neví rady se svou minulostí. Německo si neví rady se svou nacistickou minulostí. Ve výsledku se pak snaží nějak vyvinit - a že přitom zlikvidují celý svět i tu východnější část Evropy, která s tím nemá nic společného - to je vedlejší efekt.

Je to stejné, jako se Němci snaží vyvinit tím, že vymýšlejí báchorky o ublížení sudetským Němcům odsunem, nebo že se snaží zavést pojem "český koncentrační tábor", "polský koncentrační tábor" či obvinit Poláky, kteří pro záchranu Židů udělali nesmírně mnoho z udávání Židů nacistům. Že se přitom vše zničí - to je vedlejší efekt.

Miloslav Ponkrác
0 # Pefi 2018-04-27 20:15
Ad "Mozna by jste mohl uvest nejaky realny priklad, kdy byl nekdo v CR odsouzen za to, ze se nekoho zastal."

Nemám rozumný přístup k judikatuře, takže jen tak z hlavy dvě mediálně známé kauzy: Martin Maxa, Pavel Opočenský.

Ve většině případů, když se někdo někoho zastal a dostalo se to do médií, tak skončil obránce v nemocnici, protože obranná akce slušného člověka je málokdy od počátku dostatečně natolik razantní, aby vůbec mohla dopadnout dobře.

Mnou citovaná zdůvodnění pochází z případů, kdy napadený bránil sám sebe. Nevidím důvod, proč by měly soudy posuzovat jinak sebe-obranu a jinak obranu někoho jiného.

Naopak, když bráníte někoho jiného, tak by mohla nastoupit "americká varianta" sčítáme hmotnosti a pokud součet hmotností obránců je větší, než hmotnost útočníka, tak by obránci měli útočníka šetřit. Ostatně takto nějak zněla argumentace v případu Pavla Plisky, kdy srovnávali tělesnou hmotnost fyzicky zdatného útočníka s obránce, který byl tělesnou konstitucí kancelářská krysa s nadváhou. Soud z porovnání vyvodil, že hmotnosti jsou obdobné a tedy že se obránce neměl důvod obávat o zdraví a život. Dle soudu 100 kg svalů a 100 kg tuku jedno jsou ...
0 # Pefi 2018-04-27 20:35
gogo: "Něco jiného je pak situace, kdy vám obránce bude vděčný a vy bez pochyb víte, že obránce není viníkem konfliktu."

Máte naprostou pravdu, ale tuto jistou máte prakticky jen když napadenou stranu poměrně dobře znáte. Já se jednou zastal na ulici normálně vypadající slušně oblečené ženy, kterou se pokoušela obrat smažka o peněženku v kabelce. Nakonec se ukázalo, že smažka se s dámou zná a že si tykají. Kdyby se něco semlelo, nemám tušení jak by madam svědčila. Smažka utekla před příjezdem policie, dámě se na policii taky čekat nechtělo. Co si o mě musel myslet operátor tísňové linky asi netřeba dodávat.

To byla pro mě taky dobrá lekce a další bod snižující mou ochotu plést se do věcí, do kterých mi nic není.

Další lekcí byla diskuse s děvčaty, která mě (venčícího o půlnoci psa) požádala o doprovod, protože v ulici, kterou potřebovala projít, byl "nějakej divnej chlap". Děvčat (studentky VŠ, cca 20 let) jsem se zeptal, jestli aspoň nosí pepřák. Nenosí - jedné by se s ním nechtělo tahat a druhá se bála, že by tím případnému útočníkovi mohla ublížit. Takže ochota udělat něco pro svou bezpečnost absolutně nulová. Kaštany z ohně má pak za dámy tahat gentleman se psem. Jinými slovy děvčata žijí ve světě, kde veškeré náklady na zajištění jejich bezpečnosti mají nést všichni ostatní a přijde jim to tak zcela v pořádku.

V podobné situaci jsem pak jednou mi známým dámám (odcházeje společně z hospody), které naznačovaly, že by se jim hodil doprovod přes lesopark, odvětil ať si vezmou taxíka. Ty kyselé obličeje vidím dodnes. (Že by se některá z nich ozbrojila, to ani náhodou, život je naučil, že vždycky ukecají nějakého blba ať riskuje kejhák za ně).
0 # Pefi 2018-04-27 20:49
Kdyby se vám Maxa s Opočenským nezdáli, tak se podívejte na kauzu skautského vedoucího Vlastimila Mihalíka. To je celkem výstižné:

Okresní soud napařil Mihalíkovi čtyřměsíční podmínku pro údajné ublížení na zdraví. Podle názoru soudkyně Kateřiny Stýblové byli totiž útočníci opilí, takže „nebyli nebezpeční“.
+1 # Guy Peters 2018-05-06 11:12
Podobnou soudkyni bych automaticky zbavil taláru.
0 # Anonymní 2018-04-27 18:12
Tento pripad v otazce obrany bohuzel naprosto uzce souvisi s timto: paragraphos.pecina.cz/2018/04/dvanact-pul.html?m=1.

Od tech 12ti let se ted bude odvijet mozny (ne)postup obrancu. Tady je to zrejme v cele nahote.
0 # gogo 2018-04-27 18:16
Ony se začnou hledat asi nejrůznější paralely. Třeba když někdo řídí automobil, že kterého vylezou 3 osoby, něco násilného provedou, zase nasednou a odjedou.
Měl by ten řidič dostat jen podmínku, nebo se svézt jako spolupachatel podle německého mitgefangen-migehangen?
0 # Anonymní 2018-04-27 19:21
A jeste jedna vec mi neni zcela jasna. Dovedu pochopit pohnutky bezdetne multikulti mutti. Ale copak ti, kdo soudi nemaji rodiny a neuvedomuji si, ze mrsi svoji praci zivoty svych potomku? Karierni postup a osobni prospech preci nevyvazi zkazenost pravniho prostredi, ktere bude kazit zivot jejich potomkum.

Konkretni pripad: V DE uprchlici znasilnili a pote hodili do reky jeste zijici dceru vysoce postaveneho EU komisare, ktera se utopila. No a on v reakci na to usporadal sbirku na podporu uprchlikum a vyzval k toleranci v souvislosti se zabitim jeho dcery.

V kontrastu s tim se pak neda divit, ze lide hromadne veri v konspirace Zednaru atp.
0 # Anonymní 2018-04-27 20:06
Nejaký zdroj k tej udalosti z druhého odstavca?!? Pripadá mi to dosť hoaxoidne...
-1 # Anonymní 2018-04-27 20:31
zahranicni.eurozpravy.cz/.../...

Bohuzel uz jsem nenasel verzi clanku s tou sbirkou na uprchliky.

Ale i kdyby to stou sbirkou a vybidnuti k toleranci nebyla vubec pravda, tak me stale nedava smysl, ze clovek co ma rodinu tak tlaci teze multikultu v EU parlamentu.
0 # Tomáš Pecina 2018-04-27 20:56
Vážení, je mi nepříjemné vaši úžasnou off-topic debatu přerušovat, ale potřebuji si udělat zálohu, kterou přemigruji, a kdybych nechal diskuse běžet, na novém systému by pozdější příspěvky nebyly. Tedy dočasně diskuse zakážu a obnovím je po migraci; děkuji za pochopení.
0 # Guy Peters 2018-05-06 11:15
2 poznámky:

a) Zdá se, že Vám nefunguje RSS na články.

b) Vyplněná webovská stránka se nijak neprojeví.
+1 # Tomáš Pecina 2018-05-06 12:06
Cituji Guy Peters:
2 poznámky:

a) Zdá se, že Vám nefunguje RSS na články.

b) Vyplněná webovská stránka se nijak neprojeví.

Nefunguje toho zatím víc, třeba když zvolíte kategorii, nedá se stránkovat (chyba Joomly, kterou budu muset opravit). Ale hlavně budu ještě pracovat na CSS, zatím jsem s úpravami tak v polovině.

Webová stránka se projevila: máte ji v linku u svého jména.
0 # Guy Peters 2018-05-10 21:44
Teď už jo, díky. Komentoval jsem starou versi komentářů.
0 # Tomáš Pecina 2018-05-10 10:48
Velmi se obávám, že fungují i obrázky :-|

Naštěstí je mohu opět zakázat :lol:

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)