Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Zpěvák skupiny Ortel.

Ve spisu týkajícím se případu závadových lajků objeven tento pozoruhodný dokument. Týká se policejní database závadových osob a jiných vnitřních nepřátel OČISTA, ve kterém je ke kriminálně lajkujícímu zločinci evidována i účast na koncertu hudební skupiny Ortel. Opravdu nechá Úřad pro ochranu osobních údajů v klidu to, že policie vede, údajně bez methodického pokynu, databasi závadových osob v rozsahu plně srovnatelném s tím, co o disidentech evidovala StB? Já vím, byla to řečnická otázka – nechá.

Po stránce formální nás zaujal velkoformátový podpis policejního orgána. Ten člověk snad musel být v minulém životě hlemýžď!

Komentáře   

0 # Pan A 2016-09-17 05:34
Myslíte, že by bylo možné žádat informaci, zda jsem v této databázi evidován? Případně nevíte, od kdy je tato databáze vedena?
0 # Tomáš Pecina 2016-09-17 05:41
Požádat můžete, ale nedostanete ji [§ 83 odst. 4 písm. a) PolZ].

Je tu ovšem silné oprávnění dané ustanovením § 79 odst. 2 PolZ.
0 # Anonymní 2016-09-17 08:22
len cakam kedy si niekto da tu namahu a predmetne databazi nabura a komplet zverejni.
+1 # Anonymní 2016-09-17 06:46
Inkarnovaný hlemýžď ?
Podpis na dokumentu mi spíš připomíná stylizovanou špičku orgánu.
0 # Anonymní 2016-09-17 10:18
Zajímavý podpis, to nepochybně. Z grafologického hlediska podpis je tou částí osobnosti, kterou by si autor přál být. V tomto případě soudím jen podle velikosti, že by rád byl považován na významnějšího, než dosud je. Kličky, tahy, hroty a záhyby mají zase jiné významy. Nicméně ze samotného podpisu se toho o osobnosti pisatele moc vyčíst nedá, jen obecná pravidla či pravděpodobnosti.
0 # Anonymní 2016-09-18 08:42
Z toho, že argumentujete grafologií, mohu vyčíst nedostatek kritického myšlení.

Yossi
0 # Anonymní 2016-09-17 14:15
Analfabeti se obvykle podepisují třemi křížky, hlemýžď bude zřejmě nějaká inovace.

To jsou návštěvníci koncertů Ortelu legitimováni policií? Bože můj, kde to žijeme?

Q.
0 # Anonymní 2016-09-17 16:52
"Dalším šetřením nebylo zjištěné jiné protiprávní..." A chození na koncerty a demonstrace je protiprávní?
0 # Anonymní 2016-09-18 14:17
IS očista slúži na kriminalizáciu inak legitímnych činností.
0 # Tomáš Pecina 2016-09-18 14:24
A chození na koncerty a demonstrace je protiprávní?

Ne. Pouze protispolečenské. Jako poslouchat před r. 1989 RFE, Londýn nebo si pouštět Kryla.
0 # Anonymní 2016-09-18 17:30
Jo, jo, Kryl nebo Kolovrat, zcela stejné. :D Jednou se Vám ta relativizace zla vymstí.

Yossi
0 # Tomáš Pecina 2016-09-18 17:42
Vzpomínám si, jak StB v 80. letech sledovala každého, kdo chodil na americkou ambasádu na Malé Straně, např. jen do knihovny, přečíst si Time a Newsweek. Připadalo mi to hnusné, proto nemůžete očekávat, že budu totéž přehlížet z demokratické vlády.
0 # Anonymní 2016-09-19 07:57
Protože chodit na americkou ambasádu v 80. letech a chodit na koncert Ortela, třeba si jen poslechnout písničky, je to stejné. Očekával jsem alespoň minimální rozlišovací schopnost.

Yossi
0 # gogo 2016-09-19 08:43
Tak to Yossi vysvětlete, v čem je ten obrovský rozdíl. Já jsem cinkal klíčema mimo jiné proto, aby fízlové už neřešili ničí délku vlasů, potisk trička, co kdo čte a poslouchá. Zejména aby pouhá politická orientace člověka nezavdávala příčinu k jeho persekuci.
Takže ano, v principu je jedno, jestli si jde člověk přečíst noviny vydávané aktuálním politickým protivníkem, nebo na koncert nějaké k režimu kritické skupiny.
Vždycky, když se potkám s lidmi vašeho střihu, děkuji DARPě za TCP/IP a CERNu za www.
0 # Radek Mikula 2016-09-19 14:21
S tím ale souvisí složitější téma, jakým je rozdíl mezi americkou a evropskou praxí při uplatňování svobody projevu neonacistů.
0 # Anonymní 2016-09-19 15:20
ad gogo:

Kde koho v ČR perzeukovali pro jeho politickou orientaci?
Pokud Vám přijde stíhání prostého nesouhlasu se zločinným režimem stejné jako stíhání snah o potlačení lidských práv jiných a zničení libdem zřízení, tak nemá cenu ztrácet čas hlubšími analýzami.

Yossi
0 # gogo 2016-09-19 15:25
Tehdy byste to formuloval jak... třeba "rozvracení lidově demokratického zřízení"?
Poslechem nějakého mamlasa snad vykazuji snahu o potlačení lidských práv? Tohle se učí na dnešním VUMLu?
0 # Anonymní 2016-09-19 16:32
Neuveritelny na cely veci je, protoze takoveto nazory ma jinak X lidi a nezbyva, nez je respektovat, ze tenhle pan se zivi jako advokat/lawyer.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-19 19:15
ad gogo:

"Tehdy byste to formuloval jak... třeba "rozvracení lidově demokratického zřízení"? "

Ne, protože libdem není komunismus. Tyhle analogie neplatí, zabít Heydricha není jako zabít Havla. :)

"Poslechem nějakého mamlasa snad vykazuji snahu o potlačení lidských práv?"

A už jedete slaměné panáky. Za poslech mamlase Vám nikdo nic neudělá, pokud budete chodit na koncerty mamlase, tak Vás zařadí do databáze mamlasů, na tom fakt nevidím nic hrozného, normální policejní operativa.

ad neocon

Nezáviďte tolik.

Yossi
0 # Tomáš Pecina 2016-09-19 19:20
Nezáviďte tolik.

Z Neoconova textu jsem vycítil spíše upřímný děs než závist.
0 # Anonymní 2016-09-19 19:23
TP:

Já z toho vycítil i jiné věci, ale to byste mi smazal. :)

Yossi
0 # Anonymní 2016-09-19 20:43
Milý Yossi,
též se domnívám, že databáze mamlasů je normální policejní praktika, jelikož v řadách mamlasů se nacházejí potenciální porušovatelé zákonů, to je prostě statistická realita. Uznávám označení jevu slippery slope, arci z druhé strany a proto si myslím, že z tohoto důvodu bude nutné vyčkat, až se národnostní hysterie posune z verbálních projevů do fáze fyzické, až se různá hnutí začnou prezentovat činy nebo propagovat přímé násilí.
0 # Anonymní 2016-09-19 21:26
Ano, slovo "des" je presne, dekuji.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-19 21:50
ad anonymní:

"až se různá hnutí začnou prezentovat činy nebo propagovat přímé násilí."

Vy jste fakt asi moc projevují, transparentů a pod. z těch akcí neviděl. :) Propagace přímého násilí tam fakt není výjimečná.

Yossi
0 # Radek Mikula 2016-09-20 01:19
Yossi: Ohledně toho Heydricha a Havla, přemýšlel jste, jak to vidí třeba kosovští Srbové nebo iráčtí sunnité?
0 # Anonymní 2016-09-20 10:04
RM:

To, že něco vidíte jinak, neznamená, že Váš pohled má stejnou relevanci jako jiný pohled. Členové NSDAP asi viděli Hitlera taky jinak než my. :)

Yossi
0 # Radek Mikula 2016-09-20 23:46
Je Váš pohled v této věci relevantnější než předpokládaný většinový názor kosovských Srbů nebo iráckých sunnitů?
0 # Anonymní 2016-09-17 17:45
Klasická perlustrace už se moc nepoužívá, dnes stačí výpis majitelů SIM karet v mobilních telefonech na daném prostoru, v tomto případě zřejmě nějaký kulturní dům. Pokrok nezastavíš))
0 # Anonymní 2016-09-17 21:48
Využívají software na rozpoznávání obličeje ať už z auta parkovaného před vchodem, nebo z IP camer co předem umístili do sálu..
0 # SPECZ 2016-09-19 11:27
Fízlovskou šmírkáru už jsem parkrát potkal. Dodávka s hromadou kamer, zaparkovaná na místě s přehledem o širokém okolí. Docela mě vyděsilo že jsem tohle auto viděl zaparkované na pouti v železném brodě ...
0 # Leo Tydlitát 2016-09-18 02:35
Je tu jaksi přetomášováno! Vskutku by to chtělo OČISTU od tohoto jména, hojného ve všech okružích extremismu – ať již v tom pravicovém, právním, nebo policejním. Doufám alespoň, že kádrovaný duchcovský Tomáš ráčí být Tomášem Cholenským…
0 # Daniela 2016-09-19 02:43
To uz je jako u Krystliku.
Protoze policejni organ je neschopny a umrneny, to prece neznamena, ze to automaticky kvalifikuje kapelu Ortel jako hudebniky. Chran panbu. Hudba je totiz strasna, Ortel primitivne vyrvava slogany, ktere se sice rymuji, ale maji kycovitou podstatu povrchnosti. Co delat, i pitomci maji narok na jejich zabavu. Jsem definitivne proti islamskemu zahnizdeni se v Evrope, potazmo v Cesku, ovsem takova resistence je islamistum jen pro smich. Aspon, ze Konvicka nezpiva.. I kdyz jeho divadelni predstaveni jsou detinska a ujeta, tak jsou prinejmensim humorna a to ho stavi o stupinek vyse.
Mimochodem, ta slecna Zizkova, co zpivala na Vaclavaku, ta je take priserna.
Jedine k cemu jsou dobre tyhle primitivni vylevy je to, ze slouzi jako bubak na vladni cinitele, aby se rozhybali a jednali zodpovedne..Nic nepohne politiky vic nez strach z "lidu".

0 # 64871 2016-09-19 10:39
Hudba skupiny Ortel mi přijde tupá až nablblá, stejně tak národovecké typy kolem nich se vyskytující. Inu, jsem sluníčko jak Helios sám.
A víte co? Já na ten koncert půjdu.
A pak se poptám podle §79, jak to se mnou teda je.
0 # 64871 2016-09-19 13:19
Ad muří noha poručíkova: Připomíná někomu z přítomných stylizovaný odznak Federace ze Star Treku? Ta je taky fašistická:)
0 # Anonymní 2016-09-19 11:55
Esenbákismus jako lues congenita PČR...
0 # Anonymní 2016-09-20 18:10
Za určitých okolností může být právní omyl důvodem, proč jednání není trestné. U vraždy či třeba loupežného přepadení je omyl prakticky vylopučen, ale u ideozločinů si kladu otázku, jak mám jako případný sprostý obviněný vědět, kterou kapelu smím poslouchat (Ortel neposlouchám) či na jaké demostrace chodit, či co se již nesmí popírat. Soud na to potřebuje znalce, tedy ani soud to sám neví, jak to mám vědět tedy já? Nebylo by od věci požádat OČTŘ, aby vydaly v tomto směru závazné stanovisko, a to zcela veřejně, abychom věděli, za co se můžeme dostat na seznamy. Je to i za fakt, že píši na zdejší web, kde nic nepodporuji, nepropaguji, nepopírám anim nezpochybňuji?
0 # Leon Kreutzfeld 2016-09-20 18:20
Vazeny pane, zakon, ktery je srozumitelny a jasny, nemuze v zemi jako je Ceska republika plnit svuj ucel, kterym, jak rika jedno stare, dobre, zidovske prislovi, je prosazeni vule vladnouci tridy.

V Cesku vladne koalice oligarchu a celozivotnich statnich zamestnancu a jejich vuli je udrzet zdivocele ovce pod kontrolou. Kdyby byl zakon srozumitelny, vycurani Schweici by se ho naucili brzy obchazet.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)