Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Nakladatelství guidemedia připravilo pro letošní Vánoce další kontroversní titul, Program NSDAP a jeho světonázorová podstata.

Je dobře, že podobné publikace vycházejí, protože jinak než zveřejňováním authentických materiálů nelze vnímání historie oprostit od ideologického nánosu, s nímž je až dosud vše, co souvisí s německým nacionálním socialismem, spojováno. Komunistická propaganda, pro kterou bylo vítězství nad nacismem jedním z nejdůležitějších legitimisačních motivů, v tomto ohledu přetrvala dodnes, účelně doplňována českou nacionalistickou propagandou, pro niž bylo rovněž mnohé z nedávných dějin výhodné zatušovat nebo rovnou přepsat.

Objednávat můžete v e-shopu.

Aktualisováno.
Proč je program NSDAP tak atraktivní i pro příslušníky českého národa, vysvětluje na svém blogu Tomáš Krystlík. Je to pozoruhodná komparace, a přečed* ji, nemohu neuznat, že v mnohých bodech Češi Hitlera opravdu překonali. Příkladmo, pokud jde o vyčištění území od cizích ethnických elementů, došli dál a postupovali rychleji než nacisté, a poválečné znárodnění veškerého průmyslu a živností, od Škodovky po posledního holiče, ševce a hostinského, nemá obdoby prakticky nikde v Evropě.

*) Podle jazykových teroristů z ÚJČ zní minulý přechodník přečet, ale to je jen dalším důkazem jejich nevzdělanosti a absence základního citu pro jazyk.

Komentáře   

-1 # Vodník 2013-12-02 16:18
Není to upozornění na nabídku v e-shopu trestným činem podpory a propagace hnutí, směřujícího k blebleble? Pamatuj: čert a Tydlitátová nikdy nespí!
+1 # Tomáš Pecina 2013-12-02 17:54
Tak ať si poslouží. Jsem přesvědčen, že by měl každý mít možnost seznámit s authentickými historickými dokumenty a na jejich základě si o nacismu udělat představu sám.
0 # Vodník 2013-12-02 18:16
O čem jsi ty přesvědčen, není vůbec podstatné; jestliže je demokracie ohrožena vzmáhajícím se antisemitismem a jinými extremismy, nebude se s tebou mazlit!
0 # Tomáš Pecina 2013-12-02 18:56
O čem jsem přesvědčen, je velmi podstatné, protože podle svého přesvědčení budu jednat.
0 # Vodník 2013-12-02 19:19
Ano, to je správné. Jan Hus to dělal taky tak. Nediv se, dopadneš-li podobně.
0 # Anonymní 2013-12-07 00:35
Historii nikdo nevymaže.Proč by si lidé nemohli přečíst takové knihy.Já v tom nevidím nic nebezpečného, urážlivého atd.Jak řekl pan Pecina, at si každý udělá představu o nacismu sám pokud je svéprávný.
0 # David Schmidt 2013-12-02 16:39
Samozřejmě. Na hloupá doba přeci nezná rozdílu mezi vyjádřenou myšlenkou a zločinem.
0 # Daniela 2013-12-02 20:29
S vydanim programu socialisticke NSDAP nemam zas takovy problem, protoze to je ocividny, primy navod k totalite a otroctvi , - verim, ze vetsina lidi v Cesku v tomto neni tak omezena a zoufala, aby davala nacistickym myslenkam nejakou vahu.
Znarodnovani, absolutni svrchovanost centralisovane vlady, tezka censura ve veskerych oblastech verejneho zivota, bestialni rasismus a kolektivni poddanstvi ve forme socialnich vydobytku.. Socialni opatreni , ktere ma zapadni svet, nezavisle na nacismu, uz desitky let..
To je v kostce tech 25 NSDAP programovych bodu..
Jiste ze komuniste nenavideli nacismus, neni divu, jejich rudy marxisticky program se v podstate nelisil od socialismu-komunismu hnede varianty...
0 # Tomáš Pecina 2013-12-02 20:40
Rozdíl je v tom, že v jednom případě vás zabili v Dachau nebo v Osvětimi, ve druhém v gulagu. Je jen zarážející, že adorace komunismu je nejen dovolená, ale levicové strany dlouhodobě a s úspěchem usilují o relativisaci jeho zločinů. Za 30 let si lidé budou myslet, že komunismus byl takový trochu nepovedený pokus o sociální stát.
0 # David Schmidt 2013-12-02 21:49
Adorace komunismu je spíše vzpomínámím na staré časy, pro budoucnost však mrtvé. Pravicový extrémismus je naproti tomu "neokoukaný", není zkompromitován bezprostřední zkušeností. Třetí říše si neprošla degenerací. Komunismus = šeď, trabant, fronty na banány, zatímco pravicový extrémismus je vnímatelný jako nová síla a řád nastolený proti kříváctví a slabošství tzv. svobody 1% proti 99%.

Zakazovat Hitlera znamená zbavovat společnost protilátek. Ne proti Hitlerovi, ten umřel, ale něčemu budoucímu, co se nezastaví tím, že se "zakáže". Čím nevědomější to bude, tím sílnější.
0 # krystlik 2013-12-02 23:10
Daniele:

Problém je v tom, že všechny české politické strany jsou nacionálně socialistické a to i ty, které to explicitně nemají v programu uvedené. Všechny jsou levé, všechny více nebo méně adorují skvělý český národ s jeho atributy (např. vlastní měna)

Schmidtovi:

Neonacismus coby pravicový extrémismus? Směšné! Odkdy je národní socialismus pravicový?
0 # David Schmidt 2013-12-03 00:05
Vy tento pojem neznáte? Zkuste wikipedii. Můžete tam i diskutovat.
0 # tkrystlik@yahoo.de 2013-12-03 11:27
Schmidtovi:

Wiki není pro mne relevantní zdroj, tam se lže, až se od huby (prstů) práší. Používejte laskavě rozum a neprojevujte se jako pitomec: Jakým způsobem se může socialismus stát pravicovým extrémismem? No, jak asi?

Ruští bolševici subsumovali neoprávněně nacionální socialismus pod fašismus, aby nemuseli vysvětlovat rozdíl mezi národním (nacismem) a internacionálním socialismem (bolševismem) a nepoukazovali na jejich ideologickou blízkost. Jelikož fašismus platil za pravicovou ideologii, spadl pod pravici i nacionální socialismus.
0 # Otto 2013-12-03 12:36
Ruští bolševici subsumovali ... nacionální socialismus pod fašismus, ...

Velmi dobře vysvětleno. Mnoho obyvatel ČR v tom má ale dodnes zmatek.
0 # David Schmidt 2013-12-03 22:48
Vidím, že máte jasno, nicméně pravice a levice jsou konvenční pojmy, takže je nesmyslné je hodnotit kategoriemi pravda/lež.

Já rozdíl vidím v tom, že levicový extrémismus cílí k vládě proletariátu a rovnosti lidí, chce zničit kapitalistický řád, kdy jedna skupina tzv. vykořisťuje drtivou většinu společnosti skrze ideologii, že je dobře si toto nechat líbit, protože jinak to nejde, budou fronty na banány.

Pravicový extrémismus usiluje o to samé, ale z jiných pohnutek. Chce vládu těch správných vůdců, ideálně s tzv. nepokřiveným charakterem, ne aby měl moc onen plešatý žid.

Dělení pochází z farncouzské revoluce, kdy pravice = řád, hiearchie mezi lidmi, levice = rovnost.
Dnes je naproti tomu módní tyto pojmy zužovat jen na pravice = liberalismus, levice = kolektivizace.
0 # Quidofil 2013-12-04 00:13
Žvásty… A co levicový liberalismus? Stačí jednoduchý graf
Tónu pana Krystlíka už docela rozumím :-)
0 # David Schmidt 2013-12-04 00:38
Podivný graf, Reagan jako protivník těla a projevu. Co to je?

Levicový liberalismus hlásá kolektivní práva, ne nadarmo je jeho projevem politická korektnost.

Jinak fajn, kdo nevyznává tento čtvereček, je pitomec... :-) Každopáně NSDAP je v něm napravo.
0 # Quidofil 2013-12-04 02:25
Tohle byl první nalezený exemplář toho grafu, jde o princip, přechod do vícerozměrného prostoru, který věc popíše lépe. UTFG pro hezčí variantu, prosím :-)
0 # Anonymní 2013-12-02 20:40
Kdo chce kam...
0 # gogo 2013-12-03 07:31
Vydaný program NSDAP je skutečně neupravený, účelově nepředvybraný dokument?
0 # Anonymní 2013-12-03 12:40
Co si představit pod pojmem "účelově nepředvybraný dokument"?
0 # Tomáš Pecina 2013-12-03 14:13
To je řečnická figura vytvořená J. B. Uhlířem a recipovaná policejním orgánem Reichmanem do jeho usnesení.
0 # gogo 2013-12-04 08:54
To, že se vezme kompletní vzorový dokument (nevynechají se žádné části) a přeloží se komplet co nejvěrněji. Jsou historici, co tu a tam něco vynechají nebo přeloží trochu posunutě. Tak mě zajímalo, jak je to v tomto případě, jestli třeba stojí za to napsat o knížku Ježíškovi.
(Kde vzal pan Pecina v tomto vlákně J.B. Uhlíře , to nechápu.)
0 # Anonymní 2013-12-04 21:10
Ano, "účelově nepředvybraný dokument" je originál. Hlavně to neříkejte J.B. Uhlířovi, to je fanatik, při překladu ho také jako fanatik (státní zaměstnanec) i vykládá...
0 # Anonymní 2013-12-03 20:14
V lednu 2014 vyjde příručka českého jazyka, která doplní 20 let stará pravidla pravopisu. Podle Ústavu pro jazyk český příručka shrnuje otázky řešené v posledních pěti letech v poradně ústavu, již dostupné v internetové příručce.

Například stanovuje, jak psát lomítko, pomlčky, spojovníky, ale i čas a datum. Zatímco dosud se čas pět hodin měl psát 5.00, nově příručka připouští i 5:00.
Naopak za zastaralé považuje zkrácení letopočtu s apostrofem typu Nagano '98.
Podle ústavu Češi nejvíce chybují při psaní velkých písmen (41 %), většina Čechů si ale změnu pravopisu nepřeje.
0 # Tomáš Pecina 2013-12-03 20:33
Jak stále opakuji, ještě pár let řádění těch linguodementů a bude se psát "teoryje".
0 # gogo 2013-12-04 13:41
Před pár roky bych se té Vaší "teoryji" zasmál, ale dnes už ne. Naopak Vás volám k pořádku! Vůbec takové věci nepište, nebo si to někdo od nich přečte a zavede do pravopisu.

Pro český jazyk by bylo nejlepší jmenovaný ústav trvale odpojit od elektřiny.
0 # Anonymní 2013-12-04 21:11
Podal bych žádost na to sousloví "odpojit od elektryky", zní to tvrdě.
0 # Jan Vucka 2013-12-04 10:43
Vy proste chcete byt trestne stihani, ze? :-)
Je ovsem pravda, ze boj za svobodu a odstraneni pover z trestni praxe si jiste obeti zasluhuje.
Samozrejme vydavani podobnych dokumentu samo o sobe nema byt vubec trestano. Krome tech zrejmych argumentu, ktere jiz padly v podobne souvislosti opakovane, uvedu jeden, ktery jeste nepadl: kdyz je trestne vydavat takoveto dokumenty, jak se k num, hergot, dostali soudni znalci? Jiste je necetli poprve.az v danem trestnum rizeni! Tak bud se s tim smi svobodne seznamit kazdy (a pak se to logicky smi svobodne vydavat), nebo to mame rezim, kde nekdo (znalec) smi cist, texty, ktere zbytek obyvatelstva cist nesmi. Nemohu si nevzpomenout na F. L. Veka a onu znamou scenu se zamrizovanou polickou v knihovne ... tak presne tam nas chteji zase dostat!
0 # Tomáš Pecina 2013-12-04 10:49
A propos polička: právě takovou sháním, nechce se mi pořád ty knížky jednotlivě přelepovat.
0 # Anonymní 2013-12-04 23:36
Pokud, p. Pecino, by byl z Vaší strany zájem, zdarma Vám ji ukovu z ocele osobně, potřebuji jen rozměry (buďte stědrý, mám velké prsty) a odvahu ji tahat po schodech bude velmi těžká (popř. ověřenou nosnost výtahu),.
V jedné takové, co jsem ukoval (s výdřevou), potom kamaráda pohřbili...
Limitem jsou pouze Vaše dveře (i na terase, jeřáb by přijel).
V poličce je i sedátko a dá se zamknout zevnitř, dovnitř se dají prostrčit pouze jednotlivé prsty.
Tedy, lze v ní provádět i samostudium popř. léčbu, časový zámek nedoporučuji.
0 # Anonymní 2013-12-04 23:58
Pokud nebudete chtít sedátko, mohu nabídnout toto: ellanor.webzdarma.cz/Zdar%20n%20Saz/19_Knihy.jpg
0 # Anonymní 2013-12-04 16:13
Možnost zákazu či omezení rozšiřování některých publikací mi nepřipadá úplně nesmyslná. Otázkou ovšem je: kam položit hranici. Hranice je produktem doby, stále je oťukávána a posunuje se.
0 # Anonymní 2013-12-04 23:44
Také knihovna...
praha.5plus2.cz/.../...
Je vložení "závadové publikace" do této knihovny vyhozením, nebo již závadovým šířením, pokud odmítnu vypovídat? ... :)
0 # Anonymní 2013-12-05 23:38
Pan Kryslik a pan Pečina se doplnuji velice dobře. Jen nevim kde sehnali ty Česke pohádky. Bohuzel si neuvedomuji ze treba tento program hitlerovy strany je platnym programem stejne strany USA kde si ho muze kazdy precist v nekolika svetových rečí.
presto je USA jednim z nejsvobodnejsich statu sveta. Tak bych Krystlíkovu vykladu velkou vahu nedal. Krystlik je velky vykladac pohadek o zlych Cešich kteri chteji ovladnout svět zacinaje s miromilovnym Nemeckym sousedem který v minulosti nic jineho nepozadoval nez vetši životní prostor na ukor dalsích.
Konec koncum si to prectete zde: www.nsm88.org/25points/25points.html
0 # krystlik 2013-12-06 18:06
Ad Anonymn í5. prosince 2013 23:38:

Přečetl jste si vůbec českou verzi pod uvedeným linkem? Jestliže ano a přece onu website doporučujete, tak jste idiot.

O pohádky o "zlých Češích" vůbec nejde, jejich činy jsou líčeny bez lží a příkras české historiografie.
0 # Anonymní 2013-12-08 23:52
pane Krystlik, ja nic nikomu nedoporucuji, to jste si vymyslel. Ceska verze je uboha slatanina zrejme Google prekladu z Anglickeho originalu ktera tam v dobe meho komentare nebyla! Ze by jste ji tam sam dal?
Point je ze jste si dal naz Vas web nacisticky program Hitlerovy strany a snazite se presvedcit negramotne ze je to podobne Ceskemu smysleni.
Ironie ovsem je ze sam tuto verzi propagujete na svem blogu, jako by jste s jejimi body souhlsil. Nikde tam totiz nepisete vas nesouhlas s nacistickymi body!
0 # krystlik 2013-12-11 12:28
V mi připadáte jako Petrásek z Brna - je snad povinností vždy hlasitě nesouhlasit s národním socialismem? Ostatně ten je ryze českým vynálezem, pak se přenesl do Sudet, odtud do Vídně a nakonec do Mnichova.
0 # Anonymní 2013-12-17 14:19
Tak to pan Petrásek konečně zúřadoval: lidovky.cz/.../...
0 # Anonymní 2013-12-06 20:46
"Kdo není občan, nesmí volit ani v komunálních volbách." - Brouk Pytlík právníkem.

AHL
0 # krystlik 2013-12-07 12:38
Ááá, další hlupák, pod šifrou AHL. Copak že se to děje ve zlém Německu, kde cizinci v zemi usedlí volí komunální politiky a poslance do evropského parlamentu?
0 # Anonymní 2013-12-09 17:05
Krystlíku, ten hlupák chtěl nenápadně upozornit na to, že by bylo dobré si alespoň přečíst i český zákon o obecních a evropských volbách, když už veřejně srovnáváte. Vaše publikum si nic ověřovat nebude, tak taky nějaká zodpovědnost, ne? Jinak o zlém Německu mám dojem nic nenapsal, ale asi - zřejmě díky vašemu antičeskému stihomamu - umíte číst nenapsané.
0 # krystlik 2013-12-11 12:25
Sentence AHL "Kdo není občan, nesmí volit ani v komunálních volbách" není vymezena na ČR, tedy lze se domnívat, že platí v Evropě, tedy i v Německu. Implicitní kritika českého počínání ve Vás vybuzuje šovinistické postoje.
0 # Anonymní 2013-12-09 22:16
No a neni to tady zdarma?

cs.m.wikipedia.org/wiki/Program_NSDAP

Ale k čemu to číst? Obohacuje to? Nebo jen jako provokaci?

O Svobodě to totiž není...

Petr V
0 # Anonymní 2014-01-20 22:18
*) Podle jazykových teroristů z ÚJČ zní minulý přechodník přečet, ale to je jen dalším důkazem jejich nevzdělanosti a absence základního citu pro jazyk.

Každý Brňák ví moc dobře, správně se to píše "přečtl"! :-)
0 # gogo 2014-01-21 10:00
přečtl nebo nedokovaný tvar čtl jsou normální minulé časy, nikoliv přechodníky

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)