Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Bu-bu-bu, bu-bu-bu, dej si roušku na hubu!
(lidové pořekadlo z doby I. prymulátu)

Věděli jste, že v době vyhlášeného nouzového stavu lze nejen nakupovat bez výběrového řízení, ale také tajit, za kolik se nakoupilo? My také ne, až doteď (rozhodnutí jsme nalezli na Facebooku neanonymisované, máme tudíž za to, že si to tak neúspěšná žadatelka přála).

Paradoxním se nám jeví, že odůvodnění je vlastně správné: kdyby se ostatní, neprivilegovaní dodavatelé dozvěděli, za kolik se nakupuje od těch spřátelených, mohli by se začít cukat, mnohdy i v rozsahu řádů.

Komentáře   

-2 # Filip Šudák 2020-04-23 14:13
Důvody, jež ministerium zdravotnictví uvedlo, nejsou pod citované právní ustanovení subsumovatelné. To je, samozřejmě, protektorátnímu ministru zcela jedno.
0 # b.o.y 2020-04-23 23:44
Já chtěl znát vývoj počtu nakažených v jedné konkrétní obci a dozvěděl jsem se, že jim hlavní hygienik tuto informaci zakázal podávat a oni nesmí jít proti jeho rozhodnutí, stošest, nestošest.
-3 # Filip Šudák 2020-04-24 07:06
Ten Befehl vydal poté, co hygienická stanice ve Zlíně poskytla informace o počtu nakažených v jednotlivých obcích. Jenom počet nakažených, stylem "Střítež nad Bečvou - 2", ani věk, pohlaví, nic.

Protože informaci poskytli, zveřejnili ty údaje na svých stránkách, večer. Ráno už tam nebyly, dostali Befehl, že se nesmí tyto údaje zveřejňovat. Prý proto, aby v malých obcích Ne došlo k útokům na nakažené.
-1 # E. P. 2020-04-24 14:54
Policie by měla převzít řízzení státu, sama ví nejlíp, že občané mají sedět doma:
novinky.cz/.../...
0 # Filip Šudák 2020-04-24 15:51
To je to, co jsem říkal na začátku: co bude, až zjistí, že ten jejich "boj s morem" štrikováním zázračných závojů, strážením "čáry" stylem "rozkaz zněl jasně: nesmí projít za žádnou cenu! Nó, dvě dávky...", atp., byl úplně k ničemu, stručně řečeno. Že viriony covidu proudí teplákou, jak kamiony dálnicí, a že hranice mělo smysl U zavřít - dovnitř - dokud tady nic nebylo, když už to tady je, a když epidemiologická situace v okolních státech je podobná, někde i lepší, žádný sensus v tom není.

Oni jsou lidi, totiž, vážně tak debilní, že té vládě věří, polucisty nevyjímaje!

Každému normálnímu člověku je jasné, že kdo chce, tak tu hranici překročí. Někde i autem, pokud je sucho a má auto alespoň s trochu slušnou světlou výškou (Favorit), překročí. Já to mám na hranice Zemí Svaté Štěpánské koruny Uherské hodinu na kole (jest to v kopec, zpátky je to 1/2 hodiny), a i když to tam neznám, jako doma, vím, kdybych chtěl, kudy projet.

Žádné "hraniční pásmo" není, takže si prosté vyčíhnu okamžik, až pohraničník projde, to samé zpátky. Musel by mne chytit, doslova, předjíždět státní hranici, jinak mi nic neprokáže.

Že to funguje dokládají články s rozhovory s lidmi, co normálně hranice překračují, pěšky, na kole, a pašují tabák, alkohol atp.

Takže jo, hoši, jste tam absolutně k ničemu.
-5 # Filip Šudák 2020-04-24 16:20
Mě se zase líbí toto:

idnes.cz/.../...

To bylo keců, nervů, od nacionalistických buranských chauvionistů, jak nás tady ti musulmani budou podřezávat, znásilňovat naše holky (myslím, že jak by dva poznali naše jihočeské, dominantní, matky, zájem by rychle ochabl), a já nevím, co všecko, přitom většina ani nebyla musulmanská, naopak, byli to často křesťané, vůbec žádná "pandemie" uprchlíků se nekonala a nekoná, a všecko už to v historii bylo. Třeba po anexi Bosny a Hercegoviny, v roce 1905, jsme tady měli nějaké uprchlíky - musulmany. Přišli, pobyli, než jim nehrozilo doma podřezání, a vrátili se domů.

Teďka přišla Mexiko III (italsko) - čínsko - Mexiko II (španělská) chřipka a, to se podívejme, uprchlíci prchají zpátky! A je po problému.
+1 # Behemot 2020-04-24 21:22
Teď je ten pravej čas pomoct - nakoupit lístky na parníky a eště jim ai kufry odnosit :D
+1 # Tomáš Zelený 2020-04-25 14:01


Zaznamenali jste, že policie před několika dny vydala tiskovou zprávu, ve které zakázala kritizovat vládu? (obrázek)

scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/.../...

Jde vidět, že se nám sem z Číny šíří nebezpečný virus COVID-1984

Následně tiskovku stáhli a omluvili se.

Omluva za nešťastnou formulaci tiskové zprávy - Policie České republiky
www.policie.cz/.../
0 # Behemot 2020-04-25 14:14
Zkouší, co jim projde.
-2 # Filip Šudák 2020-04-25 14:44
Od Vás tady, dával jste zde odkaz.

Asi se nudili, gaťky a naprsenky z roušek už kolegyním vyrobili, tak, co měli dělat? :-)
-1 # Filip Šudák 2020-04-26 10:32
To je skutečný, pravý a komplexní idiot:

novinky.cz/.../...

Ano, furt budou tím zázračným závojem heblovat. A co do něho vypluli, a co se na něm zachytilo, budou mít na hnátách a bude se šířit do okolí. A vůbec nemusí jít "jenom" o Covid. Může jít o bakterie (streptococcus pyogenes, streptococcus pneumoniæ, hemophilus parainfluensæ..), či jiné viry, způsobující klasickou influensu, virovou otorhinolaryngitis, cokoli.

Mě je naprosto jasné, že ministr zdravotnictví nemůže být lékař, to by tomu rozuměl. Lékař bude ministr financí. Ale až takový idiot..?
-1 # Jan Šinágl 2020-04-27 09:39
„Člověk je člověkem nakolik je druhým uznáván. Lidství i svoboda nejsou vlastnosti, které bychom mohli připisovat jednotlivci, ale spíše něco, co existuje jen jako sdílené.“ Americká filosofka Judith Butlerová, vycházející z Hegela. Jinými slovy: Moje svoboda nekončí tam, kde začíná svoboda druhého, moje svoboda končí tam, kde se přestávám o svobodu druhého zajímat.

„Nejsme to my, kdo se točíme kolem věcí, naopak se věci točí kolem nás.“ E.Kant

„Ve střední Evropě je dobře vždycky pouze dočasně a že je třeba si nic nenamlouvat a nemilosrdně se rozhodnout k odchodu. Hlavně včas. Což pro národ chat a chalup jistě není příliš uklidňující zpráva.“
Ondřej Horák, literární kritik „Milenci v časech rasových zákonů“ o osudu Karla Poláčka (LN, 25.4.2020)

sinagl.cz/.../...
0 # Filip Šudák 2020-04-27 11:18
S pravděpodobnosti blížící se materiální pravděpodobně nebude náhodou, že stranický soudruh zastupující Říšský protektor otočil, a najednou budeme rozvolňovat opatření a nouzový stav už on nepotřebuje, ve stejnou dobu, kdy ouřad započal prověřovat státní zakázky na nákup ochranných pomůcek, v době stanného práva.

A lezly na povrch hezké věci, jako respirátor FFP3 za Kč 1,000.00, v ohromném množství státní zakázky.

Respilon přišel s tvrzením o "zázračném" vláknu, na kterém, prý, Covid viriony zmřou krutou a mimořádnou smrtí za pár minut. Že to lůza sežrala, asi není nic překvapivého - právě současná hysterie, kolem italského moru, ukazuje, že mentalitou lůza zamrzla někde před soudruh Žižkou a Huskem.

No, ukázali novinářům "prototypy" zázračných závojů z toho zázračného plátna. A šlo o úplně obyčejné ústenky, tj. hadr, který netěsní na nosu, a z obou stran huby. To může být vyrobeno klidně z igelitu, nositel bude dýchat fugou kolem nosu, a na stranách huby, a takový zázračný závoj zachytí asi absolutně nejvíce kapének, a zároveň v něm drban bude dýchat, arciť blbě.

Pročež každý, kdo má alespoň nějaký zbytek selského rozumu, a oči k vidění, musel seznat, že to je ostentativní podvrh, že jsou to šmejdi, jakých je u nás, se zázračnýma dekama, detoxikačníma tabletkama, naslouchadly etc. etc., všude dostatek už nějakých třicet let. Prostě to zkusili, nevyšlo to. Klasika.
+2 # E. P. 2020-04-29 11:07
-1 # Filip Šudák 2020-04-29 14:21
Lubię Polskę, ale Poláci byli, jsou a budou, v tomto magoři.

Na naší peage přes Hlucholazy (Głuchołazy / Bad Ziehenhals) je, v Hlucholazích, ouvrať, anžto trať od Krnova, i Frývaldova, vede do Nysy; poněvadž trať Mikulovice Gr - Głuchołazy - Jindřichov ve Slezsku Gr slouží pouze potřebám našim (byť je spravována PKP linie kolejowe), Poláci si postavili kusou kolej Głuchołazy - Głuchołazy miasto - Głuchołazy Zdrój.

Když naše vlaky, za PRL, projížděly Głuchołazy, musely, skrze tu ouvrať, zastavit, a poněvadž šlo o soupravové vlaky, lokomotiva musela dvakrát objet zhlaví, takže ten vlak, v Głuchołazy, stál tak deset minut. Na granicy państwa, u Jindřichova ve Slezsku, musel vlak zastavit, musela se zavřít okna a zatáhnout závěsy, a na každý představek naskočil żołnierz s mašinkvérem. Takto se dojelo na nádraží v Głuchołazy, żołnierzy zeskákali z představků, patřili na vagony, by nikdo neoddělal záclonu, nedej bože, neotevřel okno. Mašina přešibovala na druhou stranu, żołnierzy naskočili zpátky na představky, vlak se rozjel směrem k Mikulovicím. Na granicy państwa żołnierzy seskočili z představků a vlak mohl pokračovat do ČSSR.

Kdyby něco takového prováděla DDR Grenzetruppe se západoněmeckým vlakem, přijíždějícím DR trať, pochopil bych to. Ale u Poláků s námi?

Nebo vezměme jiný příklad: trať z Reichenbergu do Zittau projíždí velmi krátký úsek, který leží na území Rzeczpospolitej (něco, jako DB trať ve Fukově /Fugau). U nás je trať revitalisována, traťová rychlost 100+, v Říši nějak tak podobně, na ten, snad dvě míle dlouhý úsek v Polsku, nikdo nesáhl od WWII, takže traťová rychlost 40 (theoreticky), často snížená. To způsobuje zbytečně dlouhou jízdní dobu osobních vlaků.

Probíhalo kol toho jednání, říšská dráha jim nabízela, že tu jejich trať odkoupí, podobně, jako trať přes Fukov. Ne, neexistuje, to zabytek Rzeczpospolitej, niemożliwe dać do ręk niemieckich. My, ergo naše SŽDC (tehdy ještě možná ČD, nevím už přesně, kdy to bylo), jsme jim nabízeli taky něco takového, nějakou revitalisaci za bezplatný průjezd po nějakou dobu. Nie, niemożliwe. Jednou je to polské, i když je to zajebane, dojebane, nefunkční, to je jedno, jest tego zabytek polski a hotovo.

Takže se fakt nedivím, že když si někdo dovolí překročit granicę państwa Rzeczypospolitej, že żołnierzy jsou s to ho zastřelit.
+2 # Behemot 2020-05-01 10:31
Včera mi zase zvedli tlak na počtě, podle očekávání den před svátkem fronty až ven ai tady vedle, kde to nikdy tak hrozný nebejvalo (v lidnatějších oblastech mají fronty 15-30 metrů od rána do večera každej den), a to lidi chodili ai po čtvrté, protože jich většina dodnes neví, že mají otevřeno pár hodin denně.

Jakási riziková skupina (kolem 40-50, morbidní nadváha) poslala několik lidí pryč, že jako vona končí a nehodlá po čtvrté obsluhovat. Asi babica zapomněla, že sou povinni obsloužit všechny, kteří přišli před koncem otevírací doby, a je úplně jedno, že kvůli jejich neschopnosti a kretenismu bureše&boyz jim tam stojí fronta až ven.

Esli se to bude opakovat, tak na lenivou bábu poletí stížnost…ne, že bych realisticky očekával změnu, ale člověk si aspoň může říct, že to zkusil…

A další příklad, jak se nezakecávají a makají www.mesec.cz/.../nazory bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči :D
0 # Behemot 2020-05-01 10:31
Eh, poslal jsem odkaz na diskusi, tu je na článek mesec.cz/.../...
-1 # Filip Šudák 2020-05-01 15:16
To ničemu nevadí, že to je odkaz na diskusi, z ní se dá, v článek, dostat velmi snadno.

Za cca 12 roků nám, na poště, ubrali dvě pracovnice, a k tomu zkrátili celkovou ouřední dobu. Namísto 2-3 přepážek jsou otevřeny 1-2, a to po kratší dobu. Zároveň stoupá počet balíkových zásilek.

Výsledkem jsou větší fronty na poštovním ouřadu, vystresovanější ouřednice poštovního ouřadu, nasraní zákazníci. Ale ty ženské za přepážkou za to nemohou, za to může poštovní Oberamt, ty ouřednice tím trpí naprosto stejně, jako lid.

Vláda schválila, de facto, prázdniny od placení nájmů. Jistě, pokud má barák ve vlastnictví nějaká developerská firma ze Saúdoarabského Království, Kataru, nebo nějakého neznámého ostrova, žádný problém nenastává, ovšem pokud byt pronajímá, za Kč 8,000.00 + inkaso, matka samoživitelka, a na tom bytě má ona hypotéku Kč 5,561.00 měsíčně, tak problem nastává. A stát tento problém nijak neřeší.

Tyhle věci se dají řešit zásadou dobrých mravů: nemám na nájem, protože mi Covid... - doložím. Nemohu platit hypotéku, protože byt pronajímám a nájemce nemá na nájem protože mu Covid... Banka počká se splátkami hypotéky, problém vyřešen i bez státu. Stát by měl zajistit, aby v případě, že by se branka obrátila na soud, tak aby jí soud nejen poslal do pryč, ale uložil jí náhradu nákladů protistrany. A to neumí. Takže?
+3 # Behemot 2020-05-01 16:25
Normálně by tam seděla do půl sedmé a ani nedutala, teď si myslí, že jako v 15:57 zavře a de dom? Tak to asi ne, žejo. Já za bordel pošty nemůžu a nehodlám to řešit. Jasně, taky tady asi tak odjakživa funguje 1-2 přepážky ze šesti, ale to není můj problém, už tak stojí služby za hovno, teď si to bureš zkrátil o další dvě hodiny a eště si bába usmyslí, že jako obsluhovat nebude? To asi né.

Co mám z druhé ruky, realita je, že v trochu lepší bytovce v Praze zaplatili celí tři nájemníci ze 40. Hrozní chudáci všichni z nich, tendle bez práce, támdleten na JIPce, určitě, no.

Nicméně dyž stád funguje tak, že výsledkem opatření, co má pomoct skupině o velikost n, tvrdě ojebe další skupiny o počtu 2n, asi je něco fakt blbě. To by se kluci měli rozpustit a zhasnout za sebou, páč tak budou škody maximálně stejný, spíš výrazně menší.
-2 # Filip Šudák 2020-05-01 22:17
Otázka taky je, jak celá ta hysterie kolem covidu na ty lidi působí. Bába na poště "musí" mít celý den na hubě kus tepláku, do toho strach, že to taky chytne.. Ale, samozřejmě, jako zákazníkovi by mi to rovněž bylo absolutně jedno, to je bez diskuse.

To je právě problém: "nemusíte teď platit nájem! (pokud na něj, v důsledku Covid hysterie, nemáte)". Přesně takto to bude mít lusa v hlavě, a samozřejmě, že to v závorce rychle z paměti zmizí. De iure je neplacení nájmu z plaisiru trestné (podvod, poškozování cizích práv..), de facto 1. lusa to nevím, 2. neví to pronajímatel, 3. kde není žalobce, není ani soudce.

Pokud by měl stát "koule", sanoval by pronajímatelům nájemné za covidem neschopné nájemníky, nájemníci by poté dluhovali ono nájemné státu. To by było kulantní řešení.
0 # Behemot 2020-05-03 12:50
To byste asi musel žít někde jinde, než v zemi, co je hubou na pobřeží Francie a faktickým stavem věcí v ní někde na východní Ukrajině, že…
0 # Filip Šudák 2020-05-03 14:12
Asi tak. :-)

Ale tady to tak bylo vždycky, nedělejme si iluse.

Na sklonku třicátých let zavedli, na autech, povinné ukazatele směru. Ano, povinné ukazatele směru zavedli, ale klidně to mohlo být jedno 5W blikátko někde na sloupku předního okna náklaďáku s dvěmi přívěsy. Až za Protektorátu sjednotili předpisy s Říší, zavedla se povinnost, že musí ukazatele směru mít žlutou barvu, a že musí mít velikost alespoň 8% šířky auta.

V půli třicátých let, policejním nařízením, zavedli rozptylové sklo světlometů, a zhruba ve stejné době povinnost mít světlomety natolik oučinné, aby byly, v dálkovém régime, s to osvětlit vozovku na 100 m. No, ano, ale co to znamená "osvětlit na 100 m", to už předpisy neřešily. Až za Protektorátu, po sjednocení předpisů s Říší, se, konečně, kodifikovalo, že to znamená mít na 100.0m osvětlení o intensitě nejméně 1.0 lux.
0 # Tomáš Krystlík 2020-05-04 10:26
Málo se ví, že meziválečná ČSR neměla vůbec státní normy - ty zavedli až Němci.
-1 # Filip Šudák 2020-05-04 19:11
Mi to připomnělo, jak kdysi vykládal pán, tak ročník 60 plus mínus, jak jeho dědek, co robił v šachtě celý život, od děcka do důchodu, vykládal o pracovních podmínkách.

Za Rakouska to šlo (taky byl mladý, to člověk vidí růžově), a koťat se na ty horníky moc nehledělo, ale co mělo být, to bylo, nikdo si to nedovolil porušovat.

Za první republiky se obcházelo, co se kde dalo, hlavně po krisi v roce 1929.

Přišla Říše (Karvinná nebyla součástí Protektorátu, ale Reichslande Sudetenland), poprvé vyfasovali všichni mundur a pracovní boty, přišly přísné bezpečnostní předpisy a neexistovalo to porušit, za to by šli vedoucí do lágru, v nejlepším případě.

Nejhorší, prý, to bylo za bolševika. To se rubalo na rekord, výkon nevídaný, bo Stalin nakazał, ale toť všecko. Běžné byly vážné úrazy, které se, samozřejmě, tutlaly, nebo se shazovala vina na horníky, že něco nedodrželi, jenom aby náhodou ten nahoře, blbý, jak tačky, ale se správnou rudou knížkou, nevypadal jako že za něco může.
-1 # Filip Šudák 2020-05-01 15:05
seznamzpravy.cz/.../...

Respirátory jsou na azbest, výpary a podobné věci. Proti virům určeny nejsou, nebo nejsou, jsou schopné viry odfiltrovat (ale ne na 100%, a už vibe ne tak malé, jako Covid), ale nejsou schopny zajistit ochranu nositele blížící se 100%.

Roušky šité z hadry, tepláků, plenek a triček jsou úplně k ničemu.
0 # Tomáš Krystlík 2020-05-04 10:35
Materiál roušky může zachycovat 100% i všechny viry, jenže je to z principu k ničemu, protože mezi rouškou a ksichtem jsou mezery, kudy virus nebo bacil pronikne do nosu nebo úst bez potíží. Navíc bez nacvičení plebsu, jak se roušky nosí a sundávají - sahání si do obličeje, na vnější stranu roušky - tako nošení roušky představuje zřejmě větší riziko než být bez ní.

Existuje jen zákon doplivnutí, nebo dokýchnutí, který obnáší vodorovným směrem max. 75-80 cm. Kapénky (aerosol se netvoří) spadnou tedy na zem max. 80 cm od zdroje.
0 # Filip Šudák 2020-05-03 18:20
novarepublika.cz/.../...

Docela dobré. Není to první příběh a la "ne, to určitě nemáte!" "Jo, tak my vás přijedeme otestovat.." (někdy) "Jo, tak to máte.." "Ne, do nemocnice vás s tím fakt nevezmem, umřít můžete i doma, ne?"
+4 # Behemot 2020-05-04 07:45
Bylo naprosto jasný, že kdokoli je s takle infekčním člověkem v domácnosti, to chytne taky, protože ve skafandru být 24/7 nemůže. Šaškárnu si opravdu mohli odpustit.

Jinak to krásně popisuje stádní diletantismus. Bezďáci co se budou hrabat v kontejnerech to asi opravdu nechytnou, pže ti mají imunitu, že by je neskolilo absolutně nic, ale ti chudáci co se v tom hrabou 10 hodin denně na třídírně, tam to dostane každej. Prostě totální bordel na všech frontách.

Mimochodem, stád totálně neschopnej, není s to votestovat ani lidi co jsou na sračky, takže to roznáší vesele dál a nakazí 10 dalších, ale budou buzerovat se šmírováním soukromí a div že ne čipeškem do mozku? To musí být jasný i blbýmu, že tenhle bordel na kolečkách nezvládne zhola nic, i kdyby měl každýho ovčana napíchlýho 24/7. Teda mimo to, aby ho zbuzeroval a měl totálně pod kontrolou, a to zejména autocenzurou/autokonformismem. Nebo snad ne?
0 # Filip Šudák 2020-05-04 11:21
Já přemýšlel, jak jsou na tom sociálně, že se holčina prostě nesebrala a nešla bydlet, na ten cca měsíc, někam do pryč - na chatu, v pension, hotel. Jenže pak mi došlo, že pakliže nemají chatu, tak naše milá protektorátní vláda pensiony, hotely a hostely uzavřela. Takže, peníze, nepeníze, holčina mohla jít bydlet leda tak na ubytovnu. Asi by jí tam čekal zážitek podobný, jako měla Penelopa ve filmu Záměna: "To je tvoje kabelka?" "Ano." "To je ale pěkná kabelka!"

Dobře, fajn, chápu. Zavřeli hotely a spol., tak proč nezajistili isolační místo pro marodující, nebo právě rodinné příslušníky nakažených? Klidně to mohlo být v hotelích, pensionech. Stát by platil hoteliérovi náklady, hoteliér by platil zaměstnance, dopad krise, vyvolané nesmyslnými opatřeními protektorátní vlády, by se tím zčásti sanoval. Tady o nic nejde, kluk mladý, zdravý, sportovec, to vyleží. Holka to samé. Ovšem nechci vidět famílii, kde tenhle kluk s holkou jsou prostřední na stupínku, jeho mama s tatou rovněž chabrus, ujec jak by smet, a dědkovi a bábě můžou rovnou koupit truhly, nějaké vkusné a pohodlné, aby se jim líbily, a aby si na ně mohli zvyknout. A fakani to roztáhnou do školky, k druhé bábě a dědkovi (=budou potřeba čtyři truhly)..
0 # Behemot 2020-05-04 12:06
Ubytovny byly snad zavřený taky, jen nechápu, jak to vlastně dělali s těma, co tak nějak jsou ubytovaní dlouhodobě, nebo neměli kam jinam jít. Otázky, samý otázky, ale co chtít po magorovi, co donedávna neviděl českou pětitisícovku, protože pracuje s miliardama na účtech, a nechápe, že spousta lidí ji neměla v ruce snad nikdy. (Bankomaty obvykle dávají jen palacký a že to je teda pořádná práce to v kešeni ohnout, když toho člověk vybírá trochu víc najednou).

Takže mít nějaký povědomí o tom, jak fungují statisíce lidí, to je úplně mimo, takže vytloukají klín klínem podle toho, která skupina začne vřískat, že nemají kde hlavu složit nebo co žrát, a každý další opatření je pozvánkou na ulici pro snad eště víc lidí, než kdyby to nezavedli. Todle bude jízda…
0 # Behemot 2020-05-04 12:09
Teda abych to upřesnil, Palacký lidi vybírají nejvíc, a největší nominál to obvykle mívá Destinnovou (což nepomáhá nějak moc, když člověk jde vybrat 50k a víc).

Masaryka nevím, jestli bankmaty mívají vůbec, to obvykle na pokladnách bank a pošt, leda.
0 # Filip Šudák 2020-05-04 19:22
Pošta a ČSOB mají bankocedule ana Kč 100.00, Kč 500.00, Kč 1,000.00, možná i Kč 2,000.00. KB má Kč 200.00, Kč 1,000.00, jestli větší, nevím. Erste má Kč 200.00, Kč 500.00, Kč 1,000.00, Kč 2,000.00, Kč 5,000.00 určitě ne, nenabízí to.

Myslím, že ne, že Kč 5,000.00 bankocedule v bankomatech není. Ono jich asi i bude málo v oběhu, nevím, že by se vydávaly nové emise.

Původně byly bankocedule Kč 20.00, Kč 50.00, Kč 100.00, Kč 200.00, Kč 500.00, Kč 1,000.00 a Kč 5,000.00. Mince Kč 0.10, Kč 0.20, Kč 0.50, Kč 1.00, Kč 2.00, Kč 5.00, Kč 10.00, Kč 20.00 a Kč 50.00.

Bankocedulí ana Kč 20.00 nikdy moc nebylo, určitě byla emise 1993, možná i 1994, ale zbytek minimální, pro sady. Mincím ana Kč 50.00, emise 1993, vypadávaly středy, takže se stáhly a dlouho byly jenom Kč 50.00 bankocedule, mince se objevila občas.

Těch bankocedulí ana Kč 5,000.00 moc nebylo, poněvadž v nějakém roce 1993 to byl, docela peníz, něco, jako bychom dneska měli bankoceduli ana Kč 35,000.00. Jejich funkci, z velké části, nahradily až bankocedule ana Kč 2,000.00, ty jsou dneska docela obvyklé.

Velké bankocedule jsou na ústupu, přibylo bezhotovostního styku a usnadňují illegální obchod. Złoty má taky největší nominál Zł 100.00.
+1 # Tomáš Krystlík 2020-05-04 12:50
To je jedna z věc. V CH dostanete bankovní úvěr kvůli coronaviru přes internet ještě týž den. v D vám schválí a začnou platit Kurzarbeit do druhého dne, dodnes si lze u lékaře při příznacích nějaké nemoci dýchacích cest vyžádat neschopenku na 14 dní telefonicky a nechat ji odeslat zaměstnavateli elektronicky. V CZ stát zavře všechny školy, a když rodiče žádají ošetřovné, vrací houfně žádosti, že k nim nepřiložili potvrzení školy, že byla uzavřena kvůli coronaviru.
+2 # Filip Šudák 2020-05-04 13:37
To je podobné, jako museli, ve Švýcarském Spříseženectví, bankám dědicové dokládat úmrtní list z Auschwitzu, Jinak nedostali ani část zlata zpátky.
+1 # Behemot 2020-05-04 13:41
Jo, v CZ máme takový specifika, že když člověk koupí starýho pikouše na doježdění za ani ne jednu měsíční mzdu, tak ovšem nemá kde uzavřít ručení: pobočky jsou zavřený, dokonce ai infolinky všech srovnávačo-sprostředkovatelů a pojí-štěnicoven samotných byly přes víkend hluchý. Ovšem jakmile s tím vyjedu a buzeranti už začínají být notně aktivní, to samozřejmě žádná koróna neplatí a flastr, že bych rovnou upadl do dlužního otroctví.

Od pátka se jim nakupilo tolik, že tam volám jak idiot a buď se nikdo neozývá, anebo zase chtějí eště nějaký papíry od provozovatele (byrokracie spojená s tím že je jinej vlastník a jinej provozovatel/pojistník). Jako jo, někde bych to mohl online nabušit a vykešovat 15k, ale to ani neberu jako možnost, za papundeklový auto se slabým motorkem, co reálně škodu udělat ani nemůže, nebudu dávat ročně jeho PC, to jsem soudnej.

Takže pokud beru v potaz jen normální varianty, aby to nestálo srovnatelně jako celý auto, tak s tím od pátku nesmím legálně jezdit a netuším, esli se někam pohneme. Tady to regulérně přestává fungovat, je nějaká fronta, kam se můžu s nataženou rukou jako statutár sročka postavit?
-1 # Filip Šudák 2020-05-04 14:05
BMW (Bakelit Motor Wagen)? Pokud to není Trabant 1.1, tak by na to mělo být, naopak, pojištění levnější, že to je staré, ne? Minimálně ČP má na staré žebřiňáky slevu.

Možná je to hodně tím, že tenhle národ je národ srabů.

Dokud to nějak exponenciálně rostlo, držel jsem se od lidí, a kde to nebylo možné, nosil ochrannou masku. Teď to, už nějaký týden, neroste, no tak to neřeším.

Protože jako, ve středověku, rozsápal člověka medvěd, nebo byl sežrán smečkou vlků, když se vracel z hospody domů, nebo na člověka číhala smrt v každém pecnu chleba, v podobě námelu, dneska mne může zachvátil automobil (600+ lidí ročně), může mne zkolit rak (30,000+ lidí ročně), nebo mne zklátí "obyčejná" chřipka, která, zrovna u mě, až tak obyčejná nebude, a umřít se dá i na to (1,000+ lidí ročně).

Tomu se říká dospělost, člověk někdy umře, počítá s tím a risiko, že vůbec Covid dostanu, a když, že na něj zemřu, je nyní minimální.

Sverige Konungariket, kde, krom uzavřených vysokých škol, prakticky žádná hromadná omezení nejsou, má dneska zhruba stejné exponenciální číslo, jako my, tchórzy zalezlí v noře.
0 # Behemot 2020-05-04 14:20
Oficiálně je to v plechu, felda pikouš, ale je to takový aby se neřeklo. S vyndaným rádiem vidím na podlahu, v palubovce není totiž nic. Přepážka je taková jako že asi taky kus plechu (možná) a před motorem je zase skoro nic.

Oproti bílé cihle, co máme, je to o polovinu lehčí, slabší, má to menší objem a jen 2 místa, a samotný srovnávače mi bez dalšího nabízí sazbu začínající na té, jako platíme na velkou krávu? Něco je špatně.
0 # Filip Šudák 2020-05-04 14:36
To je, to je špatně. To bude chtít řešit osobně.

Pošta? Pošta robí pojistky, teda pro ČP, myslím. Na poště je ouřad poštovní, bankovní, C. K. Záložna, ouřad pojišťovní.
0 # Behemot 2020-05-04 15:33
To maximálně zpracují a předají jinam. Eště furt se holedbám nadějí, že bych to vyřídil i dneska, hm…ale šance klesají s každou hodinou.
0 # Filip Šudák 2020-05-04 19:02
Tož vyřídil, což o to, ovšem za tu vysokou cenu.

Není pošta, jako pošta. Chtělo by to nějakou, kde se v tom někdo orientuje, favorit II není na pojistku drahý, proč by měl taky být.
0 # Behemot 2020-05-05 17:56
Nakonec jsem se docukal k provozovateli, stejně jsem se mu potřál kouknout na něco, no a v nejmenované bankopojí-štěnicovně nabídli že rovnou to můžeme vyřídit když budem na telefounu oba, a podařilo se, za tři palacký a něco k tomu, to jsem rád.
0 # Filip Šudák 2020-05-04 13:32
Ubytovny uzavřeny nejsou, to ani reálně není možné, najednou bychom měli o stovky tisíc bezdomovců více.
0 # Filip Šudák 2020-05-05 05:19
0 # Behemot 2020-06-28 14:22
Byl jsem tuhle inspirován, páčto už mě jednak nebaví furt tahat M10-M, v tomhle počasí je v tom opravdu k nevydržení, čtyřměsíční branné cvičení už ale vopravdu stačilo (navíc filtry už jsou po smrti a ventil na výdechu chce rozdělat a naložit do jarové vody, páč už lepí tak, že se stejně kolikrát nezavírá) a celkově situace už hodně měsíců není ani trapná, přičemž už i přes 90 % vohnoutů, panikářů a burešovlezdoprdelů to má někde a náhubky nenosí nikde, kde fakt nemusí (tzn. všude, kam nevidí veřejnost)…rád bych to prodiskutoval tudle s právně znalejšími diskutéry.

Předpokládám, jako obvykle, v našem právním bordelu, že právně závazná, jasná definice zakrytí nikde není, takže…když si dám přes hubu kus perlinky anebo ai drátěnej koš z friťáku, zakrytí to celkem jednoznačně z logiky věci je (třeba u psa to jako náhubek stačí), že?
0 # Jan Šinágl 2020-06-28 16:00
ČT se naprosto zbláznila

Senátor Jan Žaloudík: „Hlavně, ať se z roušky nestane naše čtvrtá plena mozková. I svět blne nahlas a napříč. Viry a mikroby nás přežijí – i lidstvo. Nejsme mimo přírodu, ale žijeme v ní a s ní. Je potřeba nesebepoškozovat se psychicky, sociálně ani ekonomicky. A odrouškovat si hlavu. Jinak nám rouška vroste do hlavy natrvalo jako čtvrtá plena mozková k oněm třem věnovaným přírodou, jimiž jsou anatomicky pia mater – měkká plena, arachnoidea-pavučnice a dura mater – tvrdá plena mozková.“

Ve Španělsku řešili coronavirus dekretem. Mělo to hlavu, patu, odůvodnění. Usnesení české vlády nemělo nic a sebralo nám všechno. Zásah vlády v případě koronaviru, v tu chvíli, v rámci usnesení z 12. března 2020, byl protiústavní. V podstatě puč proti lidem, ale nikdo neměl odvahu to říci veřejně. Zemi opanoval strach, neschopnost odpovědných na mnoha místech státní správy, usnadňující manipulaci a nemravné zisky šedé zóny, na úkor poctivých podnikatelů a jejich zaměstnanců - a na úkor celé země. Skuteční odborníci se nedostali ke slovu. Před lety připravený plán na pandemii nebyl využit. Vídeňská norma zavdává příčinu k omezování návštěv při 18.600 nemocných na milion obyvatel. Tzn. 186.000 na 10 milionů obyvatel?! Více na videu ze dne 16.4.2020 a výtah podstatného níže z rozhovoru se senátorem Žaloudíkem:

sinagl.cz/.../10104-ct-se-naprosto-zblaznila.html
0 # Filip_ 2020-11-06 12:58
Jaký má smysl přikazovat, nebo zakazovat, něco, co nemohu materiálně vymoci ani z obvyklých 85%? To nedává žádný sensus.

Máme, nařízením protektorátní vlády, "zakázán volný pohyb" vyjma. Pomiňme factum, že volný pohyb nelze zakázat, že to je protiústavní a zaměřme se na materii: 1. je tam vyjma, a to velmi široké vyjma, a 2. kdo to kontroluje?

Jistě, v rámci cest může - theoreticky - policie udělat check point, zastavovat jedno auto za druhým a požadovat vysvětlení, kam osádka jede, za jakým účelem etc. Ale osádka nemá zákonem uloženou povinnost takové vysvětlení poskytnout, respektive může jej odmítnout s odkazem na obecné právo nepřispívat ku svému obvinění, a za to ji nelze potrestat. Když by osádka tohoto práva nevyužila a pouze uvedla "nakoupit jídlo", "nakoupit hygienické pomůcky", tak bengo může sklapnout, poněvadž nedisponuje pravomocemi, jak tyto skutečnosti ověřit.

Pokud se bude chtít sejít široká rodina, sejde se. Policie nemůže jenom tak vstoupit do cizího domu, bytu.

Lagerkommandant Prymula, v odůvodnění posledních opatření stran náhubků, odkazoval, mimo jiné, na zahraniční studii, která tvrdí, že kombinací chirurgických oustenek a KN95 (FFP2) respirátorů lze snížit risiko nákazy v průměru o 56%. Ale náhubek z trička, tepláků, utěráků nebo plenek není ani chirurgická oustenka, ani respirátor KN95, a že, i oproti chirurgické oustence, je její oučinnost někde jinde, je asi jasné prima facie. Nařídit občanům nosit buďto respirátor KN95 a vyšší, nebo chirurgickou oustenku, nemohou z prostého důvodu - kdo by to hradil, a za chvíli by ani jedno na trhu nebylo. A už vůbec nelze nařídit občanům si oustenku co dvě hodiny vyměnit, vyměnit si oustenku pokaždé, když jí sundají a respirátor každý den a nejpozději po 8 hodinách. A že je lepší nic, než týden nošené tepláky na rypáku pořád dokola, je asi jasné.

Koronaviry s námi normálně koexistují od 60-tých let, tedy čtyři kmeny, tady tenhle je nový. Kdyby přišel podobný nový kmen influensy, tak reálná smrtnost by se pohybovala někde kolem 1 - 3%, takže by to v populaci zmordovalo 100,000 - 300,000 osob. U nového kmene koronaviru se, zatím, podává reálná smrtnost někde mezi 0.1 - 0.5%, takže zmorduje 10,000 - 50,000 osob. Jistě, je třeba přijímat adekvátní opatření, aby se nezahltila kapacita zdravotní péče, o tom žádná, ovšem nevím o žádném adekvátním a oučinném opatření, které by bylo přijato a dodržováno alespoň z 85%. A to nejen u nás, západ selhává, krom některých severských států, prakticky celý.

Chybí koncepce, dlouhodobá koncepce, proporcionalita mezi nezbytnými opatřeními a fungováním společnosti, a to nejen ekonomicky, ale i kulturně, nábožensky a sociologicky. Všickni jen flikují části problému, problém nikdo neřeší. Veskrze jediný důsledek "boje s koronavirem" bude "boj" s chudobou, radikalisací určité části společnosti a nedostatek financí na zdravotní péči, sociální péči a podobné věci.
0 # Filip_ 2020-10-19 11:08
Soudruzi polobolševici dostali ve volbách pořádný vejprask, vysoce vážený soudruh předseda soudruhů polobolševiků, protektorátní ministr vnitra, svobodný pán von Hamatsek, červený svetr, nám připravil pomstu:

seznamzpravy.cz/.../...

Žádné informace nepotřebujeme, soudruzi "nahoře" ví lépe, než my, co je pro nás dobré! Však svoboda je poznaná nutnost, ne?
0 # Jan Šinágl 2020-10-19 16:15
Pouhá změna "kabátu" nemůže změnit charakter a zvyky.
0 # Tomáš 2020-10-31 22:41
Naše respektive vaše vláda nám bere vše rád bych něco udělal ale bohužel na zastřelen premiéra nemám koule tak doufám že alespoň na něj po koronaviru budou myslet nase zakony
-2 # Jan Šinágl 2020-11-01 10:41
Bohužel mnoho lidí nemá "koule" se ani podepsat. Připusťme možnost, že to premiér dělá i proto, že už se na to nemohl dívat a nedělá to kvůli penězům. Zná systém a nedá se koupit. Šmejdi jsou ve všech stranách a institucích země. Jsou jen obrazem celé společnosti:

"Náprava je celkem jednoduchá. Musí se vyměnit současný personál v parlamentu a hlavně na soudech. To je ale na občanech jejich zájmu a jejich názorech při volbách. Sněť, která paralyzuje rozhodování mocných, prorůstá a občany nepotřebuje. Psát by znamenalo rozepsat se o politické pandemii, která zde řádí mnoho let. Na Hradě straší a místo dobré Bíle paní jsou tam a bojí se jen, že by se porušil status quo. Tak ve dne v noci mluví a přežvykují. V prostorách parlamentu rozhodují někdy anonymně, aby se nepoznalo kdo je kdo. Tento Augiášův chlívek v prostorách Hradu a parlamentu mají vymést volby, jestliže se ke generálnímu úklidu rozhodne národ. Trochu se to povedlo s rudými komunistickými demokraty, ale to nestačí. Pandemie poškodila mnohým občanům charakter, také odumřel i zájem. Někdo se obrací k Bohu, my bychom měli dát na Evropskou unii, společný celek, spolupracovat a ne si vymýšlet výmluvy. Jsme na chvostu politicky i zdravotně. Stát sto dva let starý, nemocný nesamostatností , nerozhodností, ve kterém potřeba alespoň trochu táhnout za jeden provaz, působí na veřejnost jako neznámá veličina."

K.Mrzílek

sinagl.cz/.../...
+1 # Behemot 2020-11-01 10:53
Jo, uhnija, to je teda výhra. Člověk by si myslel, že to skoro není možný, ale je - tam je to ještě horší, nejhorší sebranka starejch bolševiků a neobolševiků, co se ve které zemi vylíhla. To je samej aparátčík domácích socanů, bolševiků, členů staasi a podobnejch ze všech zemí a teď samozřejmě neolevičácké svoloče různejch barev. Tendle odpad si tady představuje technokratickou despotickou totalitu, jaká byla predikována dřív jenom ve sci-fi tvorbě, ale je už téměř dobudována v Čině, skrz kterou budou vládnout zbytku plebsu, poté, co provedou čistky na redukci obyvatelstva, aby na ně makal, zatímco budou žít ve svým křišťálovým paláci, jak v Hunger games.

Ostatně už teď sou 2/3 legislativy nadiktovaný z uhnije - takže naopak, z toho bordelu honem pryč, budem mít o 2/3 hnoje míň ke kydání a o to víc bude možno se věnovat tomu domácímu. Protože většina normálních lidí chodí(vala) bouchat někam do hokny, takže moc nemají kdy a jak eště dělat na stádu. Takže jako další krok - ořezat stád aspoň o 2/3 zmrdího sádla, čím míň moci a cizích financí bude mít kdejakej úředník a další papaláš v ruce, tím líp věci pudou.
+1 # Filip_ 2020-11-06 12:36
"Připusťme možnost, že to premiér dělá i proto, že už se na to nemohl dívat a nedělá to kvůli penězům. Zná systém a nedá se koupit."

Takovou možnost připustit nelze, poněvadž je rozporná s elementárními fakty, z nichž nejzásadnější je, že se stačí na generátora náhodných slov a vět podívat, pak si pustit nějaký rozhovor s ním, a je jasno.
0 # Jan Šinágl 2020-11-06 13:32
Na internetu, novodobému "centrálnímu orgánu informací a dezinformací", si každý může vyhledat co odpovídá jeho charakteru, zkušenostem, intelektu, inteligenci, moudrosti či hlouposti.
-5 # Jan Šinágl 2020-11-01 12:03
Kritizovat a nadávat jsme uměli vždy. Za posledních 100 let bojovat, riskovat a obětovat své životy, museli za nás vždy ti druzí.
+4 # Behemot 2020-11-01 13:11
To sou akorát kecy.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)