Přesněji retardovaných Romů ve školách, s cílem prokázat, že české speciální školství není segregované. Nápad za milion…
Podstatou myšlenky je, že bude-li možné prokázat, že při výběru děti pro zvláštní (aka praktické
) školy nečiní stát rozdílu mezi dětmi romskými a neromskými, bude mít Česká republika zbraň proti těm, již ji obviňují z přetrvávající segregace a diskriminace ve školství. A aby bylo zaručeno, že výsledky budou takové, jaké stát potřebuje, rozhodnutí o ethnicitě učiní v konečném stupni ti, kteří mají na daném výsledku zájem, tedy učitelé ve školách.
Jenže to je, milí mí přehorliví státní úředníci, protiústavní. Podle čl. 3 odst. 2 Listiny základních práv a svobod má každý právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Zakazuje se jakékoli ovlivňování tohoto rozhodování a všechny způsoby nátlaku směřující k odnárodňování.
To znamená, že bude-li smět o zařazení dítěte do ethnické skupiny, byť jen pro účely jednorázového sčítání
, rozhodovat někdo jiný než samo dítě (potažmo jeho zákonný zástupce), porušuje tím český stát svůj vlastní ústavní pořádek a je na místě proti takové zvůli se bránit cestou správního soudnictví.
Namítnete, že je absurdní dovolit, aby se viditelně české dítě prohlásilo za Papuánce nebo Egypťana. Není, a důvody jsou ústavněprávní. Nikdo totiž nesmí být na základě své ethnicity diskriminován, a údaj o ethnickém původu je tedy irelevantní.
Vytváření seznamů romských dětí je nadto nebezpečné i politicky: tento stát funguje 22 let a není nikde psáno, že tyto seznamy, dostanou-li se mu jednou do rukou, nebudou za dalších 30 nebo 40 let zneužity, tak jako byly kdysi nacisty zneužity seznamy holandských Židů. Soupis živého inventáře
podle ethnicity, to je prostě něco, co slušný stát nedělá a dělat nesmí.
Myšlenka, že by se měly romské děti ve školách sčítat, a to na základě rozhodnutí shora, je s právem této země neslučitelná, a pevně věřím, že přihlásí-li se mi rodiče takto poškozených dětí, dokážeme společně sčítání zastavit.
A jen na závěr a na okraj podotkněme, že na hraně ústavnosti (a často i za ní) jsou i různé programy, které vyžadují, aby příjemce určitého benefitu – kupř. vysokoškolského stipendia – byl romského původu. Ani to není zákonem dovoleno, podpora určitého ethnika může směřovat k uspokojování jeho specifických potřeb, nikoli k jeho zvýhodnění před ostatními.
Aktualisováno.
Česká školní inspekce k tomu vydala tiskovou zprávu.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Sčítání oveček
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Úvahy a komentáře
- Počet zobrazení: 19321
Komentáře
Honza
Takže rozumný ředitel bude požadovat jasné prováděcí instrukce a pakliže shledá nesoulad s právním řádem nebo dobrými mravy, nebude se tím řídit.
Jelikož ale tato prostá a jednoduchá pravda v levičáckém multikulti světě nesmí a nemůže existovat, důvody, proč kotě vychovávané psy neštěká, se musí hledat jinde: psi ho diskriminují. Stupidity typu sčítání jsou už jen logickým důsledkem a efektem nabalující se sněhové koule.
-es-
Obojí je nereálné, takže bude stačit používat selský rozum.
Měření IQ rómské populace představuje zásadní metodologický problém, viz. kupříkladu zábavný článek zde: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005061101
Stejně tak je např. prokázáno, že IQ silně koreluje s reakčním časem. Nevím o tom, že by někdo testoval na reakční čas cikány, ale můžete hádat, jak v těchto testech v Americe dopadají černí v porovnání s bílými. Jistě mi ale vysvětlíte, že mačkání tlačítka v reakci na rozsvícení světla je test pro bílé :-D
Anonym:
Měření IQ cikánské populace žádný metodologický problém nepředstavuje.
-es-
Pokud je mi známo tak např. černošské děti adoptované bílými rodiči dosahují v testech vyššího IQ než jejich souputníci vychovávané biologickými rodiči.
Ano, zapomněl jste ale zmínit jeden "nepodstatný detail": pořád mají statisticky významně nižší IQ než bílí.
-es-
cituji:
"Stejně tak v ČR existují občanská sdružení, která organizují doučování cikánům a hádejte co - cikánské děti se velice rychle zlepšují."
- ano, tohle asi nikdo nezpochybnuje. Ale rikate jenom pul pravdy -pokud problematiku znate, tak vite ze pokud jde o deti tak ano - ale uderem puberty zpravidla vse konci a nasleduje tvrdy sesup do obvyklych vzorcu.
cituji:
"Stejně tak emigranti do Kanady vykazují v učení zlepšující se trendy."
- tak tohle si vyslovene nalhavate nebo nemate dost informaci. Ostatne pokud tohle uz pronikne i do naseho velmi politicky korektniho mainstreamu, tak to hovori za vse..
zpravy.idnes.cz/.../...
Na rozdil od -es- si nemyslim, ze problem je v inteligenci. Nebot i mene inteligentni lide (a ze jich v populaci bylo, je a bude) mohou zit a ziji beznym, slusnym a sve okoli (popr stat) nezatezujicim zpusobem.
Problem je v pravidlech a jejich duslednem vymahani rovnym metrem pro vsechny stejne. A tedy problem je v pozitivni diskriminaci, ktera vede k vychove lemplu, flakacu a prizivniku napric vsemi etniky.
ds
PS: Ostatne na toto tema skvela prace: neoluxor.cz/beletrie/ztraceni-v-ghettu--133549/
Anonymní: jste schopen tvrzení o "normálním prospívání" v GB nějak doložit? A mimo soutěž mě napadá odpověď: že by to bylo úrovní anglického školství, které své standardy už dávno přizpůsobilo barevným (rozuměj: snížilo je takřka na nulu)?
-es-
-es-
Ale aby to nebylo jednoduché: Co to je vlastně inteligence, případně IQ? Jediná správná odpověď zní: Inteligence je to, co měří dotyčný test inteligence. "Dotyčný" proto, že jiný test inteligence naměří jiný IQ. Testy inteligence jsou mezi sebou nezaměnitelné.
Inteligence je to, co měří dotyčný test inteligence. "Dotyčný" proto, že jiný test inteligence naměří jiný IQ.
Ano a cikáni skórují hůř ve všech. Tím jste sám vyvrátil svou teorii o "IQ testech pro bílé". Gratuluji
-es-
Nemáte pravdu. Ten článek je naprosto vylhaný. Ve skutečnosti ukazuje rasismus idnes.
"Jenže zajímavé je, že původní článek v kanadském listě Toronto Star má úplně jiný étos, který se do IDnes nedostal. Z článku totiž vyplývá soucit vůči tvrdě ztraumatizované romské komunitě v důsledku rasismu většinové české společnosti . Článek uznává, že začlenit Romy do kanadské společnosti bude složité, v důsledku toho, co jim udělala česká (či středoevropská) komunita, ale že když se s nimi trpělivě pracuje, objevují se pozitivní výsledky."
- See more at: blisty.cz/art/50091.html#sthash.epJynD8X.dpuf
leclerc
"Ano, zapomněl jste ale zmínit jeden "nepodstatný detail": pořád mají statisticky významně nižší IQ než bílí."
Ano, ale možná víte, že např. v Massachusetts se daří snižovat rozdíly ve školách mezi černochy a bílými bez toho, aby docházelo ke snižování výsledků bílých dětí. Tedy černoši se dotahují na bílé. leclerc
www.doe.mass.edu/mcas/2007/results/summary.pdf
politifact.com/.../...
-es-
Kromě toho IQ není absolutní hodnotou inteligence, ale srovnání s průměrem.
Nejdříve pan Stern zavedl IQ jako „deviační vývojový kvocient“, tedy o kolik inteligenčně napřed je dané dítě oproti vrstevníkům. Tedy vzorce (mentální věk / chronologický věk) × 100. To se neosvědčilo, protože inteligence roste jen do určité doby a pak staří lidé, i velmi chytří mají velmi podprůměrná IQ podle Sternova vývojového devičního kvocientu.
Proto Wechsler zavedl IQ jako “deviační inteligenční kvocient“ zavedený panem Wechslerem, tedy srovnání inteligence s průměrem populace, není to absolutní hodnota inteligence. Funguje jednoduše, průměrná inteligence populace je 100. Máte-li podprůměrnou inteligence, jste IQ < 100, máte-li nadprůměr, pak IQ > 100.
Rozložení inteligence v populaci pak určuje skok. Jedna směrodatná odchylka inteligence v populaci má honodtu IQ = 15. Takže IQ = 115 znamená inteligence na úrovni o jednu směrodatnou odchylku v populaci větší, než průměr. IQ = 130 o dvě.
Psychologicky se IQ málokdy posuzuje, většinou se posuzuje struktura inteligence.
Nicméně znovu, měření inteligence jiné kultury není velký metodologický problém. Což dokazuje i to, že se bez větších problémů měří inteligence Američanů, Rusů, Číňanů, Čechů, Španělů i jiných.
Reakční čas samozřejmě souvisí s inteligencí, přesněji s určitými složkami inteligence.
Co je pravda je, že je problém definovat inteligenci. Co je lež, že to znamená nemožnost srovnávat inteligenční výsledky různých testů inteligence.
Panu Krystlíkovi bych doporučil hlubší studium matematiky, zejména té statistické části.
Miloslav Ponkrác
A co se týč romských dětí ve školách - výchovu by potřebovali spíše rodiče, než děti. Téměř každé dítě prochází obdobím, že dejme tomu nechce dělat domácí úkoly, a je na rodičích, aby dítě k tomu přiměly (nemyslím násilím samozřejmě). Pamatuju si z dětství, že my "bílí" jsme směli ven až když byly úkoly hotové. Romské děti si šly hrát ven rovnou ze školy a rodiče na to nedbali a ani nechodili na třídní schůzky a tak.
Dítě a jeho výchova je jedna věc a otázka etniky druhá. Jak říkám, podle mého na etnickém původu nezáleží, každý má svojí genetickou informaci na jejímž základě má určitý talent a nějak vypadá. A např. co se týče chirurgie a studií vzácných chorob, přední experti jsou často Indové (např. první úspěšná transplantace obličjeje byla provedená v Indii)
Ad 1. odstavec: Definujte užitečnost, jinak odstavec nemá smysl. Například znám řadu lidí, u kterých bych byl raději, kdyby seděli doma na zadku, než cokoli dělali. Třeba takový Kalousek.
Takoví stavbaři Fukušimy (jaderné elektrárny) jistě také budou užitečnější, kdyby jí nepostavili.
Ad 2. odstavec: Výchovu by potřebovala především společnost. S politickou korektností ála Pecina, který hlášení počtu Rómů dotáhl až do genocidy. Stejně tak s politickou korektností ála celá EU, ála Romea, Uhl, atd.
Je pokrytectví nejhrubšího zrna, když na jedné straně se hlásá „na barvě kůže nezáleží (později pleti, později pokožky, i tyto názvy se musí politicky korektně vyvíjet)“, na druhé straně se požaduje ze všech stran, aby určité etnikum bylo preferováno, konkrétně třeba Rómové. A pak se preferuje, aby konkrétně Rómové byli preferováni, byla o ně určitá nadstarost, ale když se má jenom zjistil kolik jich je, vyrojí se Pecinové, Uhlové, a další. Mám vůbec pocit, že ochránci Rómů neví co chtějí.
Buď budeme dělat, že Rómové neexistují, přesněji, jakékoli zaznamenání toho, že tu žije nějaké etnikum je rasismus (a tedy i jakákoli pomoc, protože už jen zaznamenání, že někdo je Rom bude rasismus). A nebo chceme nějakému etniku pomáhat, a pak k tomu logicky patří toto etnikum lokalizovat, aby bylo jasné, kde, komu a kolika je třeba pozitivně dikriminovat. Cokoli jiného je lež, pokrytectví.
To samé je o školách. Experiment typu „dítě nemusí cítit ani ctít žádnou autoritu jinak je narušena jeho osobnost“ bude mít velmi hořké ovoce.
Vůbec mě fascinuje, jak mnoho lidí plive na technické obory, že jsou příčinou zla a neetičnosti a jakéhosi chladu. Mám pocit, že humanitární obory jsou příčinou ještě většího úpadku morálky a ještě větší tragédií lidstva, především v dnešním poznání. Psychologické a sociální experimenty na lidech přivedou lidstva do velmi neslavné situace.
Pokud na etnickém původu nezáleží a etnický původ nic neovlivňuje, pak logicky etnika ani neexistují, protože nemohou existovat ani žádné etnicky charakteristické znaky, podle kterých bychom je jakkoli rozeznali. Matematicky se tomu říká důkaz sporem a matematicky by tak bylo tvrzení „na etnickém původu nezáleží“ spolehlivě vyvráceno.
Stejně tak věta „přední experi jsou často Indové“ vyvolává otáýzku, zda vp. Marie Rausku si uvědomuje, že tím položila opačné tvrzení k tvrzení „na etnickém původu nezáleží“.
Fascinuje mě, jak lidé na jedné straně tvrdí „na etnickém původu nezáleží“, ale následně si ho příklady vyvracejí. A to na základě vnitřní nelogičnosti, které zní „Je v pořádku nacházet příklady, kdy etnika jsou lepší, než bílí, ale je špatné najít příklad, kdy jsou v handicapu proti bílým“. Ale logicky buď skutečně na etnickém původu nezáleží, a pak nejsou jiná etnika ani lepší ani horší průměrně v ničem, a nebo zálěží. Cokoli jiného je lež a pokrytectví.
Miloslav Ponkrác
nemá někdo ten test IQ pro "cigány?"
Víte, v rámci statistické chyby, bych rád nastavil svou genialitou max. hranici.
To se pak budeme divit... :)
Slušný člověk
Myslím, že Mensa za malý poplatek Vás otestuje. V jejich IQ testech snadno vyjdete jako génius. Nesmíte se ovšem nechat poté změřit seriózním inteligenčním testem, pak by fikce geniality ztratila lesk.
Miloslav Ponkrác
Z principu!
Slušný člověk
Exisutjí ale testy pro různě handicapované. Například Koshovy kostky (psychodiagnostika-sro.cz/.../...), který lze zadávat i hluchoněmým, nebo lidem vůbec či špatně ovládající jazyk. Stejně jako třeba Ravenovy standardní matrice (www.raventest.net/).
Pak existují různé kulturně férové testy inteligence, o ty se začal pokoušel Catell (můžete začít zde: en.wikipedia.org/wiki/Cattell_Culture_Fair_III)
Největší problém je, že se k IQ i diagnostice inteligence vyjadřuje spousta lidí, kteří tomu nerozumějí.
Často se různé informace fixlují také proto, že nejsou politicky korektní. Například se spousta humanitárních odborníků diví, jaktože americké testy měří jiné IQ o několik bodů než české testy.
Závěrečná hloupá otázka, že je chyba v testech inteligence znamená neznalost. IQ je relativní (nikoli absolutní) inteligence vztažená k průměru populace. Tak je IQ definováno.
Protože IQ test „kalibrovaný“ pro celý svět bude porovnávat inteligenci vzhledem k světovému průměru. IQ test standardizovaný pro americkou populaci bude porovnávat IQ vzhledem k prměru Američanů. IQ test standardizovaný pro českou populaci bude porovnávat s českým průměrem.
Pokaždé platí, že IQ=100 je průměr populace, na kterém se test standardizoval.
Inteligenční testy se v praxi nepoužívají pro honění si ega, ale pro zjištění handicapů a jejich následnou nápravu. První inteligenční test vznikl z potřeby včas zachytit vývojové vady dětí a dát možnost je vhodně napravit.
Miloslav Ponkrác
Odhadujte si, co chcete. Mě žádné odhady nezajímají, zajímají mě podložená fakta. Až to exaktně změříte, dejte pro zajímavost vědět
-es-
Jakpak by asi zněla exaktní definice "národovce motajícího se kolem NO", jejíž existence je výchozím předpokladem pro zjišťování dalších údajů?
Vaše odhady a víra mají hodnotu exkrementu putujícího potrubím do čističky odpadních vod
Tímto bych bezpředmětné tlachání s anonymem uzavřel.
-es-
Ale jinak tohle téma je opravdu žhavé spíš proto, že tady nejde ani tak o etnický původ lidí či jejich potenciál obecně, ale konkrétně o Romy a jejich situaci v ČR.
Žiju ve Finsku, tady je to tak, že když se nějaká skupina (etnická, náboženská či jiná) chce segregovat, tak se segreguje a když ne tak ne. Žádná věda, Romové si založí školu pro romské děti, kam jiné děti nevezmou, proč ne. Ono to ani nejde, aby do ní jiné děti chodily, neboť zde Romové stále kočují a mluví romsky, což by pro ostatní děti byla celkem překážka.
- IQ cikánů je (bohužel) prokazatelně nižší
- je prokázáno, že IQ (a můžeme proti metodice míti jakékoli výhrady), značně koreluje s úspěchem jednotlivce ve společnosti
- studijní ale i pracovní výsledky cikánského etnika jsou tristní a celkem odpovídají naměřeným hodnotám. Kdyby měli podobné hodnoty IQ i "bílí" (uvozovky proto, že Cikáni jsou bílé rasy), dali by se u nich předpokládat podobné potíže.
Je zcela zbytečné hledat "inovativní" metody testování, na faktu inlektuální nedostatečnosti některých skupin to nic nezmění. K čemu bude krásné, etnicky korektní číslo, když žák výuku nezvládá. Při rozhodování normální/zvláštní škola musí být test orientován na posouzení schopnosti zvládnout základku a vtom se pojem etnika neprojeví. A to naše školství zdá se zvládá velmi dobře, protože výsledkem je téměř 100% gramotnost (na rozdíl od jiných zemí EU)
Vedle práv "retardovaných" zde existuje také právo normálních dětí na normální a plnohodnotnou školu v kolektivu jedinců, jejichž intelektuální vlohy jsou alespoň souměřitelné. Je na rodičích aby za toto právo vlastních dětí bojovali pro každému, kdo by jim ho chtěl upřít. O jejich momentálně hlavním nepříteli zde nautilus2.wordpress.com/.../...
cnemo
"Romové si založí školu pro romské děti, kam jiné děti nevezmou, proč ne."
Tohle by mě skutěčne zajímalo. Měl bych dvě otázky:
1) tu školu s platí sami nebo stát?
2) mohou si i etničtí Finové založit vlastní školu a nikoho jiného tam nepustit?
Pokud by tedy nexistovala tahle korekve, carnosi by zadneho udajneho zlepseni nedosahli.
cnemo
Na druhou stranu zvláštní školy by měly být opravdu pro jiný typ žáka než je Rom s o něco málo nižší inteligencí. Řešením je zakládání menšinových škol či tříd (kde to bude vzhledem k demografickým poměrům možné), tam mladým Romům bude lépe, takové školy budou respektovat jejich identitu a specifika a českým na dětem tohle řeší také uleví.
AHL
Předem díky
Honza
Končí ve speciálních školách proto, že nestačí tempu standardní výuky. Druhou možností by bylo normální děti přibrzdit na úroveň těch pomalejších. Až budete mít vlastní děti, zkuste se zamyslet, zda byste přistoupil na transformaci výuky daným směrem u vlastního dítěte. Ono už i tak mám dojem, že se ve škole učí čím dál méně, není potřeba ze škol dělat blbšulky plošně. Škola má konec konců každá svůj vlastní ŠVP a jako rodič můžete vstoupit do jednání s ředitelem.
Bývaly i nulté ročníky, kde se některé děti učily používat toalety, tužky a základní hygienické a společenské návyky. Problémem jsou taky děti, co neumějí česky.
Můžete klidně hýkat o diskriminaci, ale podívejte se na Vietnamce. Ti ve speciálních školách nekončí a to jde o první nebo druhou generaci přistěhovalců z totálně jiné kultury.
Tohle nespraví žádné multikulti předpisy, ale jedině racionální práce a odvaha přijmout realitu.
A kdybyste vybral párprocentní vzorek romský populace z těch, kdo uspěli, tak s nima nebudete asi mít taky žádnej problém. BTW se tady neřeší ještě jedna bariéra, kromě vzdělanostní a kulturní, a to je jazyková, ti prvňáci zhusta nechápou, co po nich ta pani chce.
Proto právě vznikají uzavřené komunity, zrovna u Vietnamců je to markantní. Kde navenek komunikují vybraní jedinci, ale své spory a problémy si řeší uvnitř své komunity skrytě a mezi sebou.
První generace Vietnamců byl skutečně vyběr nejlepších z nejlepších, jen výběr prováděli úředníci. Proto startovací pozici je úplně jinde, i když dnes už se sem stěhuje ten průměr.
Ohledně Rómů, jak je možné, že děti vyrostlé zde neumějí místní jazyk? Vy napíšete jen tak mýrnix týrnix, že české děti v rómském etniku mají „jazykovou bariéru“. Neměli by si sociální pracovnice pořádně došlápnout na jejich rodiče a nebídnout jim jak pomoc, tak sankce, protože toto je kruté zanedbání výchovy dítěte.
Logiku sem netahejte, o tu nemá nikdo zájem.
Miloslav Ponkrác
romea.cz/.../...
A paradoxně to úplně stejně schytává i od některých svých soukmenovců. A práci má jinde, to se nemusíte bát. Von se časem naučí, dělat si jen to, za co je placenej, a budete mít od něj pokoj. A problém pořád stejnej.
a) pokud je mi známo, reportují se počty ve třídě, nikoli jména (takže srovnání s holandským sčítáním lidu zneužitým nacisty je imho mimo)
b) považujete za "slušný stát" USA? viz např. etnicita v New Yorku projects.nytimes.com/census/2010/explorer
c) z pohledu laika - dokud nebudeme mít data, bude mnohem těžší Romům pomoci, resp. vyhodnotit, jaká pomoc funguje a jaká ne
Jedini, kdo maji zajem problem resit je nejaka cast Romu a obyvatele kriticky postizenych mest a oblasti. Ale jejich hlas neni slyset a i kdyby byl, lepsi kosile nez kabat, neboli lepsi pachani dobra a vyplata za "praci" v etnobyznyse, nez pracak
Coz (ze problem -pokud hledame reseni - neni etnicte) ostatne potvrzuje i to, se asocialni chovani netyka jen obcanu puvodem z etnicke minority, a ostatne ze majorita naopak neni bez asocialu podobneho druhu.
Skutecnost, ze jine kulturni prostredi, nekompatibilni s prostredim majority, ma mezi Romy vyssi procento je sice znam a snad jej nikdo zpochybnovat nehodla, ale v zasade tohle konstatovani nevede k reseni problemu.
K tomu vedou pouze jasna pravidla pro vsechny stejna a stejne vymahana(!!), bez vyjimek na barvu rasu a vyznani. Tudiz zadna diskriminace - ani pozitivni ani negativni. Rovna pravidla pro vsechny obcany. Zadna "mensiny" neexistuji, vsichni jsou sobe rovni obcane. A musi pro ne platit stejna pravidla. Z tohoto hlediska je nejvetsi rasista a nejnebezpecnejsi prave ten (ti) kdo problem etnicity neustale vytahuji na svetlo, neb z nej a jeho nafukovani (a at uz realne ci udajne eskalace) profituji.
Scitat by tedy dle tohoto postoje bylo mozne a vhodne max podle kulturnich vzorcu a navyku. Ale jelikoz to neni nejak realne uchopitelne a definovatelne a tudiz pokud to neni realizovatelne, tak to je zbytecne a nesmyslne. Jedine co funguje tedy jsou a zustavaji rovna prava vsech, rovne povinnosti a zodpovednost(!!) za sve vlastni jednani a chovani a jejich vymahani, vcetne dusledku z toho plynoucich.
ds
1) co se rozumi pod pojmem:"pozadovane reseni". Na to mame mozna kazdy jiny nazor, resp kazdy mozna ocekavame neco jineho (ale mozna ze nikoliv). Ja nemam prislis prehnane (a natoz nemam socialne experimentatorske) ambice a tedy se na to divam kratkodobe a v tom pripade mi pripada pro prvni kolo dostatecne to, aby se minimalizoval pocet osob, ktere pachaji trestnou (poulicni kriminalitu a poulicni organizovany zlocin) a tim citelne a viditelne zhorsuji bezpecnostni situaci ve svych obcich. (Coz navic vede k frustraci ostatnich obyvatel a hrozi vybuchy nespokojenosti). Dale aby nedochazelo ke zneuzivani socilainho systemu zeme (coz opet mimo jine vede k frustraci ostatnich obyvatel a hrozi vybuchy nespokojenosti).
Minimalne prvni vec by se dala resit tim, ze by policie, ostatni agentury vymahani prava a justice opravdu plnily svoji funkci. V kombinaci s aplikaci Gullianyho doktriny by to melo pomerne rychly ucinek v tom, ze by v podstate v kritickych oblastech odeznely vybuchy nespokojenosti mistni majority (ktere jsou chybne - lec zrejme zamerne - intepretovany jako projev extremismu, neonacismu a buhvi ceho jeste) ale v zasade jde o vybuchy strachu z bezprostredniho ohrozovani.
2) Vymahani prava a povinnosti (ode vsech rovnym dilem) a dodrzovani jistych zakladnich pravidel (ode vsech rovynm dilem )neni diskriminace a pro prvni kolo neni treba resit problem jak menit jejich kulturni navyky a schemata (a je to treba? ja nevim, znovu opakuji ze nejsme socialni inzenyr), ale stacilo by jim jasne ukazat jake hranice prestupovat neni vhdone (spravne) a tedy ani bezpecne. A neni pochyb, ze tohle by pochopili v celku rychle, pokud by to bylo aplikovane pro vsechny (komunity i jednotlivce) stejne a pochopili by to nepochybne rychle, bez ohledu na to, jak jsou jejich kultruni schemata nastavena jinak.
3) Skutecnost, kterou zminujete v posledni vete, pritom jen potvrzuje mnou vyse uvedene. Tedy to ze jsou-li jasne nastavene, jasne identifikovane a jasne vymezene hranice mezi vhodnym a nevhodnym jednanim a chovanim, neni z jejich strany naprosto zadny problem tohle identifikovat a dle toho se zaridit. Dokonce bych rekl, ze jejich socialni instinkty (tedy rychla identifikace schemat chovani vhodnych a nevhodnych k preziti) jsou vytribenejsi, nez u majoritni populace.
Tolik jen v kratkosti, klidny zbytek noci
ds
Už jednou byla ČR pogromistickou náladou uměle vyvolanou ČSSD blízko občanské válce - ve Varnsdorfu. Situace se i nadále přiostřuje - cikánské koncentráky se zatím ještě nebudují s ohledem na EU.
Nezlobte se, ale situaci ve Vansdrofu trochu precenujete. Na obcanskou valku musi byt (alespon) dve strany schopne a ochotne valcit. A to neni neco co by bylo soucasnym Cechum vlastnim. Ano, nahodile excesy pod vlivem strachu, stressu, emoci a alkoholu, pripadna nejaka spontanni odvetna akco, to mozna ano, toho se (pokud nebudou probelmy reseny) zrejme driv ci pozdeji bohuzel dockame.
Ale ceska nespokojenost se pozna zejmena pivnim narkem a volanim potom, aby za ne nekdo problem vyresil. A tento postoj zaujima i samospravatak. A se ceka, ze prijede nejaky potentat z Prahy a ten mavnutim kouzelneho proutku vyresi. Potentat prijede, ukaze se pred kamerami, pohovori a ... nevyresi se samozrejme nic. A tak se zase ceka .. az do dalsiho nestesti, excesu a dalsiho vybuchu emoci.
O budovani cikanskych koncentraku tady neni ani vidu ani slechu, ostatne ani nevim, ze by nekdo (krome medii a v tomto pripade vas) mluvil ci psal. Zato volani po zaplneni veznic tem, kteri jaksi nesdili multikulturni vizi sveta, ci treba zpochybnuji Benesovi dekrety, takove volani jsou slyset pravidelne. Nemate ten pocit?
S pranim pekneho dne,
ds
No jo pane Pecina, ale co ty Vase seznamy? www.pecina.cz/soudci
Petr V
Petr V
"Držte si prsty, než je položíte na klávesnice, máte nekontrolovatelně nekonzistentní myšlenkový třas." (rom x nerom, komunismus x genetika).
Vhodným se mi pro Vás jeví svěrák, nebo pouta se štuclíkem.
S pozdravem
Slušný člověk
Znamená to, že mám pravdu?
Petr V
To abychom si ujasnili základní pojmy a dojmy.
Už chápu Váš článek. Vy jste uvažoval stylem.
Pepíček: „Dal bych si kousek šinky.“ Tatínek mu v tu chvíli vrazí facku. „Už Tě vidím, jak bys to jedl bez chleba.“
Vy jste si, pane Pecino, prostě domyslel co tam není a skončil jste ve spravedlivém hněvu až u nacistů.
Je to o to smutnější, že ze své praxe dobře víte, jak vypadá spravedlivý hněv argumentovaný nacistickými zvěrstvy na příkladu znaleckých posudků páně Svobody, Papiežové a dalších.
Vy jste v tomto svém článku a sérii logických úvah neuděla nic jiného, než jste aplikoval mřížku vynoření na žádost o počet Rómů na školách a vyrobil jste hezký základ znaleckého posudku, za který byste dostal od pana Svobody či od paní Papiežové uznalou pochvalu.
Miloslav Ponkrác
Zase jste si přimyslel 2 věci jen tak navíc (nepsané předpoklady, které jste si přidal jen tak Vy sám):
1) „Aniž by věděl, které děti to konkrétně jsou“. Proč by to nutně nevěděl?
2) Předpokládáte, že takové sčítání je nevěrohodné. Musí nutně být? Proč? Z jakého důvodu?
Když budu paranoidní, tak mohu přepdokládat, že neexistuje žádný Tomáš Pecina, ani nepíše na tento blog. Třeba to tu píše prezident Obama. Nikdy jsem Vás neviděl.
Od jaké úrovně jsou věci věrohodné?
To, že informace budou mít přesnost plus mínus několik promile není na závadu. Data jsou stále perfektně použitelná.
Miloslav Ponkrác
Takovou "methodologii" nepoužívá snad ani svalnatý Ivo!
Informace „že v 3.A je šest Romů, ale nevíme, kteří to jsou“ jsou naprosto dostatečné a přesně tyto informace jsou požadovány.
Oodpověď na otázku „Je Eržika Červeňáková Romka?“ není ze škol požadována. Tuto je možné řešit interně, a nedostane se do žádných databází, takže dané Eržice Červeňákové nehrozí osud Židů tímto směrem, ja se obáváte.
New topic.
Zajímavé je, že Vám nevadí rozpor mezi „je třeba pomáhat Romům, a řve to na nás x mezinárodních a stovka tuzemských organizací“ a „nesmíme identifikovat Romy, to je diskrimina ce a rasismus, a kdo to dělá je ošklivé kačátko, fuj, fuj, fuj“ (a samozřejmě porušení čl. 3 odst. 2 Listiny jak uvádíte). V tomto nevidíte praktický problém při realizaci? Tohle je teprve kvantová fyzika v praxi! Jak to kasakru provést, aby byla zachována pozitivní diskriminace a přitom se neporušil zákon? Přiznám se, že jak tohle realizovat nevymyslím, na to jsem blbej.
Možná by se mohlo 1.10.2013 v 00:00 před sochu koně na Václaváku umístit koš s 300 miliardami korun. Tam by si anonymně každý, kdo je Róm vzal kolik peněz potřebuje dle vlastního uvážení. Samozřejmě by se dvě hodiny předtím i potom musela zhasnout všechna světla, reklamy i osvětlení bytů, aby tam každý mohl přijít anonymně nepoznán (jinak by se porušoval čl. 3 odst. 2 Listiny). A tak bychom mohli pozitivně dikriminačně pomáhat Romům, aniž bychom porušili čl. 3 odst. 2 Listiny.
Pokud někdo přijme pomoc neoprávněně, nemohli bychom ho stíhat, protože otázka, zda je Rom je diskriminační a ilegální.
Jiné řešení neznám.
Miloslav Ponkrác
Tak to pozor, čísla 8 a 88 jsou závadová, tyto čísla při sčítání je potřeba vyloučit, trvám na tom, aby se s nimi již nikdy nepočítalo a st. správa by je měla zakázáno používat vyhláškou.
Slušný člověk
"počet Romů (zde nelze slučovat označení romských žáků dle definice MPSV s přihlášením se ke konkrétní národnosti)"
Akce by byla následovaná rozborem proč vybrali konkrétní děti a základě čeho.
A ti chytrolíni, bojující proti zvláštním školám by museli povinně umístit své vlastní děti do tříd plných žáků oněch ústavů.
Richard
Velmi slabý je disent Šimáčkové: zdá se, že vůbec nepochopila, k čemu slouží amnestie a proč nemůže být – principiálně – podrobena soudnímu přezkumu.
Richard
Pokud by to stát udělal, pak by současné dotazování mohlo sloužit pouze jako orientační ověření toho, zda způsob zařazování funguje tak, jak je předpokládáno (tedy, že v praktických školách není podivně více příslušníků určitého etnika). Samozřejmě to nedává odpověď na otázku, zda žáci zařazení do VPŽLMP tam jsou správně či nikoli, ale je to určitý indikátor toho, zda se mohla stát nějaká chyba, pokud se výsledek významně odchyluje od rozumného předpokladu.
Výsledek dotazníku má pochopitelně sloužit na obranu státu, že plní rozsudek ESLP D.H. a ostatní proti ČR. Z hlediska věrohodnosti a spolehlivosti výsledku považuji za pochybné, pokud si toto šetření ministerstvo provádí samo prostřednictvím ředitelů škol.
Jako daňového poplatníka mě tolik nezajímá, zda stát ukojí svým dotazníkem ESLP, ale více mě zajímá, zda umožní žákům získat vzdělání dle jejich nejlepších možností a za férových podmínek. Tato možnost může sehrát významnou roli při jejich pozdějším uplatnění ve společnosti.
Ještě krátká poznámka ke příspěvku T. Peciny o viditelně českých Papuáncích: Pokud se videntně české dítě prohlásí za Roma, pravděpodobně to nebude stačit na jeho zařazení do praktické školy, pokud se viditelně romské dítě prohlásí za neroma/Čecha/Vietnamce, pak ho to pravděpodobně neochrání před zařazením do praktické školy (pokud k němu dochází způsobem, za který je ČR kritizována). A to bude asi v tomto případě praktický význam práva na určení své národnosti či etnicity.
Cholenský
zvedavec.org/.../...
-es-
nemá někdo ten test IQ pro "cigány?"
Víte, v rámci statistické chyby, bych rád nastavil svou genialitou max. hranici.
To se pak budeme divit... :)
Slušný člověk
2) Romové již diskriminováni přístupem ke vzdělání jsou - zde vyvstává evidentní nesmyslnost porovnání s Židy. Židé se "podle" skrývali za svou bílou pleť, modré oči, světlé vlasy, výborné výsledky, pěstěný vzhled a čistý přízvuk, proto bylo nutno nahlédnout do matrik a provést sčítání. Roma dokáže posoudit kdokoli na první pohled a odsunout na specializovaného pracoviště.
Autorovi článku (a všem kritikům "sčítání") se prostě líbí, že romské děti jsou pěkně zavřené, kde na ně není vidět.
Petr V
www.nadhlad.com/content/list-uciteliek
Najväčšie ťažkosti máme so žiakmi, ktorí sú sociálne výrazne neprispôsobiví, takmer výhradne sú to žiaci rómskeho pôvodu.
Nie je žiadnou zriedkavosťou, že žiak príde ráno do školy a zo šiestich vyučovacích hodín sa zúčastní jednej alebo dvoch a počas ostatných sa bez vedomia vyučujúceho túla po chodbách a priestoroch školy. Nie je v našich silách a možnostiach hľadať a „zbierať" žiakov, ktorí by mali byť na vyučovaní, no nie sú.
Navyše sú títo žiaci väčšinou agresívni, arogantní a vyskytujú sa rôzne druhy sexuálneho obťažovania nielen spolužiakov, ale aj učiteliek. Situácia v niektorých triedach hraničí so systematickým šikanovaním pedagógov.
Rôzne druhy finančných dávok, ktoré rodičia týchto detí poberajú, vôbec nezabezpečujú základné potreby. Deti chodia v roztrhaných, špinavých, zapáchajúcich kusoch oblečenia, v rozpadnutých topánkach, bez desiaty, sú zavšivavené, majú rôzne druhy kožných chorôb a absentujú u nich aj tie najzákladnejšie hygienické návyky! Peniaze na mobilné telefóny, alkohol a cigarety sa však vždy u nich nájdu.
Keďže drvivá väčšina detí vôbec nie je zaškolených, do materskej školy nikdy nechodili a niektoré vôbec nevedia po slovensky, nikdy nedržali v ruke ceruzku a nekreslili, nepoznajú hračky, farby a v prvých týždňoch ich pobytu u nás sa neučia poznávať prvé písmenká, čísla a farby, ale oboznamujú sa s tečúcou vodou, splachovacím WC, fúkaním nosa do vreckovky namiesto rukávov a základnými sebaobslužnými a hygienickými návykmi.
Komunikácia s týmito deťmi je nesmierne náročná, reči zle rozumejú, nechápu, čo sa od nich požaduje, keďže majú obmedzenú slovnú zásobu (a to nie len v slovenskom, ale aj rómskom jazyku). Neskôr od nich očakávame, že sa budú učiť ďalšie dva cudzie jazyky, čo je nemysliteľné, keďže poriadne nevedia ani po slovensky. Nedokážu pomenovať bežné veci, sú to pre nich predmety neznáme, s ktorými sa nikdy predtým nestretli.
V dotazníku (dotazník ŠŠI) ste sa nás nedávno pýtali, ako zabezpečujeme rovnoprávny prístup k vzdelávaniu detí. Ako vôbec nad tým môžete uvažovať, že by vzdelávanie týchto detí mohlo byť rovnoprávne, keď sú hladné, smädné, špinavé, nevyspaté (lebo rodičia do noci „oslavovali" a oni buď nemohli spať alebo strážili mladších súrodencov), majú svrab, sú zavšivavené, pokožka na hlave je zapálená, rozškriabaná, plná chrást a hnisu.
Cokoliv dodávat by bylo nadbytečné.
-es-
Tomáš Přibyl
Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, a je jedno jestli tu hůl hledá vp. Přibyl nebo vp. Pecina.
Miloslav Ponkrác
Tomáš Přibyl
Co je to za pitomost? Tak si ten rozsudek laskavě alespoň přečtěte. Ten slavný akční plán si vymyslelo MŠMT, aby mělo jakás takás data, až bude muset Radě Evropy zdůvodňovat, proč ČR neudělala vůbec nic.
Jenže přesně tím se ESLP ve svém sračkoidním rozhodnutím nezabýval a hovořil právě především obecně diskriminace Romů, které navíc prohlásil oproti ostatním občanům ČR za pitomé a neschopné hájit svá práva. Konkrétní osoby pouze prohlásil za oběti tohoto systému bez toho, aby objektivně zkoumal konkrétní možnosti konkrétních osob. Pokud ESLP nevycházel z počtu osob, které se v ČR přihlásili k romské národnosti ani jejich subjektivnímu přihlášení se k národnosti, tak ČR dělá ve stejném duchu to samé.
AHL
Jedna část lidí tvrdí, že lidé, kteří vypadají jako Romové (bez ohledu na to, zda se oni sami k této národnosti hlásí), se chovají jinak. V průměru mnohem agresivněji, zločinněji, hloupěji.
Druhá část lidí tvrdí, že to není pravda a že předešlá část jen hloupě zobecňuje své předsudky a že "vypadající jako Romové" jsou zkrátka jen nápadnější.
Jiní zase tvrdí, že vzdělání selektivně vytlačuje do zvláštních škol děti, "vypadající jako Romové".
Opět jiní tvrdí, že společné bydlení lidí, "vypadající jako Romové" ve větší skupině vede k nežádoucím společenským jevům, narozdíl od společného bydlení lidí, "vypadající jako bílí".
Objektivně nevíme, v čem je problém a nemáme věc zmapovanou. Nevíme, zda se jedná vůči lidem vypadajícím jako Romové pouze o hloupé předsudky lidí, vypadajících jako bílí, nebo zda je realita opravdu taková.
Proč se bráníme se to dozvědět? Nikdo nevolá po jmenných seznamech, ale po sledování něčeho, co můžeme nazvat domnělou etnicitou. Vzhledem. Možná se budeme divit, že jakékoliv podsouvání kriminality "jakoby-Romům" je nepodložené. A možná zjistíme, že "jakoby-Češi" se dopouštějí relativně na osobu 5x více trestných činů a přestupků a že je třeba zacílit jak prevenci, tak represi.
Ale jinak má výše uvedený anonym pravdu, problém je, že romská kriminalita už není ani mapována, natož řešena. K povídačkám p. Petráska o situaci na Cejlu doporučuji rozhovor s náhodně vybranou pokladní ze Sparu.
Yossi
Na rozdíl od autora si myslím, že na vytváření seznamů není nic mimořádně nebezpečného. V době 100% státního šmírování je takový detail, jako národnost zcela nezajímavý. Stát má o každém tolik nejrůznějších informací, že pokud by přišel skutečný diktátor, bude takový seznam to poslední zajímavé. Je to čistokrevné pokrytectví a jeho jediným účelem je maskování rozsahu této etnické katastrofy před běžnými daňovými poplatníky, kteří celou tuto "lidskoprávní" taškařici proti své vůli financují.
cnemo
18. Podle údajů, které poskytli stěžovatelé a které vyplývají z odpovědí na dotazníky
rozeslané v roce 1999 ředitelům (osmi) zvláštních a (šedesáti devíti) základních škol
v Ostravě, činil celkový počet žáků ostravských zvláštních škol 1 360, z čehož 762 (tj. 56 %)
byli Romové. Na druhou stranu tvořili Romové pouze 2,26 % z celkového počtu 33 372 žáků
navštěvujících ostravské základní školy. Navíc, zatímco pouze 1,8 % z celkového počtu neromských
dětí bylo zapsáno do zvláštních škol, podíl ostravských Romů zařazovaných do
ROZSUDEK D. H. a ostatní proti ČESKÉ REPUBLICE 4
těchto škol činil 50,3 %. V Ostravě tedy byla u romského dítěte sedmadvacetkrát vyšší pravděpodobnost,
že bude zařazeno do zvláštní školy, než u dítěte neromského.
Podle údajů zjištěných Evropským střediskem pro sledování rasismu a xenofobie (nyní
Agentura Evropské unie pro základní práva) navštěvuje v České republice více než polovina
romských dětí zvláštní školy.
Poradní výbor Rámcové úmluvy o ochraně národnostních menšin ve své zprávě ze dne
26. října 2005 konstatuje, že podle neoficiálních odhadů tvoří Romové až 70 % z celkového
počtu žáků zapsaných do zvláštních škol.
Konečně ve srovnání údajů, které v roce 1999 shromáždila OECD v patnácti státech,
včetně států evropských, asijských a severoamerických (srovnání citované ve stanovisku předloženém
Mezinárodní asociací STEP by STEP, Romským vzdělávacím fondem a organizací
European Early Childhood Research Association),1 se Česká republika umístila na druhém
místě v zařazování dětí se zdravotním postižením do zvláštních škol a na třetím místě ve
vzdělávání dětí s potížemi s učením ve zvláštních zařízeních. Ostatně z osmi zemí, které poskytly
informace o vzdělávání dětí s obtížemi zapříčiněnými sociálními faktory, pouze Česká
republika využívá zvláštních škol; ostatní země téměř výlučně poskytují těmto dětem vzdělání
v běžných školách.
Znáte-li nějakou jinou metodu, jak zjistit procenta, tak Vás navrhnu na nobelovku za matematiku:) Rozsudek se jen hemží dalšími čísly, na jejich základě jsou vyvozovány závěry.
Já u právníků nikdy netuším, kdy ze sebe dělají hlupáky v zájmu vítězného případu a kdy tu hloupost myslí vážně:)
cnemo
Sčítací komisař Wolf donutil 70letou, čtení a psaní neznalou Johanu Eichlerovou, aby změnila údaj národnosti "německé" na "českou". Sčítací komisař Kischner donutil paní Annu Wawretschkovou, aby se zapsala za Češku a hrubě potupil paní Bertu Duckmannovou, poněvadž se přiznala za "Němku". Podobných přehmatů dopustili se sčítací komisaři v případech občanů Rothmayera, Pawlitschka a Zawedala. Sčítací komisař Sommer působil samovolným postupem, neboť vyplnil u Josefa Feilhauera celý arch německy s výjimkou rubriky 11, do které vepsal "český". Sčítací komisař zdráhal se u Roberta Volka vyplniti rubriku 11 v přítomnosti strany. Sčítací komisaři Bensch a Lindner dopustili se četných přehmatů a pokoušeli se působiti svým vlivem zvláště v domě Gebauerově. Kdo trval na zápisu "německý", u toho se rubrika 11 bud vůbec nevyplnila nebe jen tužkou. Jsou odůvodněné stížnosti rodin Walipovy, Raschovy a Pelkovy. Sčítací komisař prohlásil veřejně před svědky, že proň neplatí rozkazy zemské správy politické, nýbrž rozkazy Národního výboru. On prý má nařízení, které rodiny musí zapsati jako české. Sčítací komisař Zika zdráhal se zapsati hodinu Turkovu za "německou". Komisař Lapeš o své újmě zapsal u Aloisie Fulkertové přes její odpor v rubrice 11 slovo "česká"; totéž učinil u Josefiny Hawelkové. Komisař Bernkopf donutil hrozbami vězením a pokutou Aloisii Kesselovou, aby se nechala zapsati za Češku. Sčítací komisař, jakýsi učitel (jméno neznámo), odepřel zapsati rodinu Benjamina Kladzivy (8 osob) jako "německou". Josef Juraschek byl odsouzen k pokutě 500 Kč, poněvadž se přiznal za Němce a trval na německé národnosti.
...
Petr V
Ano, je to tak, pane V. Nejen podporuje, ale prostřednictvím různých lidí a skupin podněcuje (starý princip). Tvoří se tak prostor pro debaty, které nikam nevedou, které ale vytěsní debaty, které by někam vést mohly. mv
tak jsem četl, že s tou Tatrou to jaksi navyšlo...
Budete se odvolávat, aby jste byl zase za blbce, co neví, jak vypadá důkazní nouze?
novinky.cz/.../...
Jen tak pro zajímavost, kolik % těch Vašich podání takhle spadlo?
Já jen aby se dal vyčíslit Váš svévolný výklad zákona (v Kč i v %).
Hezký den a nepracujte tak hloupě.
A pokud možno nepracujte vůbec... Daňový poplatník to jen ocení.
Osobně jsem měl od počátku dojem, že Adams je slušný člověk, kterého se OČTŘ snaží "udělat", a jsem rád, že se to potvrdilo.
RSS kanál komentářů k tomuto článku