Propadlo neboli propadliště je jevištní zařízení, umožňující hercům nepozorovaně na scenu vstoupit nebo z ní zmizet. Propadlo silniční je retarder, který je schopen se aktivovat a deaktivovat na základě pokynu ovládací elektroniky. V Branišovicích, požehnané to jihomoravské obci kdesi u Pohořelic, takové propadlo chystají, v provedení spojeném s radarovým měřičem rychlosti projíždějících automobilů. Ti řidiči, kteří překročí rychlostní limit, budou tímto způsobem automatisovaně potrestáni.
Vynález je to, jak zřejmo již z tohoto kusého popisu, báječný, a koncept automatického trestadla dává prostor pro nejrůznější zlepšení. Proč např. nerozdělit řidiče podle míry překročení rychlosti a nepostihovat je diferencovaně: do 20 km.h‐1 propadlem, v rozmezí 20–40 km.h‐1 výsuvnými kartáčky, které poškrábou autu lak, a při deliktu ještě závažnějším byl mohlo auto být zastaveno závorou a po stažení okénka na straně řidiče by remeduru zajistila na pantografu umístěná boxerská rukavice, která by řidiči jasně vysvětlila, že zákony v této zemi nejsou pro legraci.
Říkáte, že to nejde? A máte pravdu, nejde; jedním z principů demokratického právního státu je totiž zákaz trestu bez zákona, nulla pœna sine lege. Což platí dokonce i na jižní Moravě.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Propadliště
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Úvahy a komentáře
- Počet zobrazení: 3575
Komentáře
Co se týká kýženého snížení rychlosti. Zpomalovací prahy, přikázaná rychlost pod 50 km/h, různá kroucení silnice, zdrsnění povrchu silnice (vibrace přenášené do auta) přinesou jen vyšší míru hluku, protože auta pojedou pomaleji a na nižší rychlostní stupeň, tedy hlučněji. Řešením je odvést dopravu z hlavního taku obcí mimo ni, nebo silnici nechat rovnou, ale opticky ji zúžit podélnými ostrůvky rozdělujícími oba jízdní směry, prakticky je nezužujícími a po pravé straně udělat místa k parkování ve vytvořených jakýchsi zálivech s obrubníky pro 5 až 7 aut ukončeným výběžkem do vozovky s rostlinami v šíři parkujících aut. Zde se pak neodváží ani místní překračovat rychlost, protože jim subjektivní blízkost de facto jen fiktivních omezení zleva a zprava bude sugerovat zúženou vozovku.
ondrejlichnovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=644333
RSS kanál komentářů k tomuto článku