Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Aleš Rozehnal napsal na Hlídacího psa právní rozbor odbojové činnosti skupiny bratří Mašínů. Domnívám se, že nemůže být na větším omylu.

Předesílám, že před nějakými patnácti lety jsem měl na věc podobný názor jako on. To se změnilo poté, co jsem měl příležitost, a mohu říct, tu čest, seznámit se, počátkem r. 2005, s Milanem Paumerem (stručně se o tom zmiňuji v nekrologu). Šlo o přestupkové řízení, ve kterém nejprve dostal M. Paumer pravomocně napomenutí za to, že neuposlechl výzvy policie a justiční stráže při jednom z hlavních líčení s Vladimírem Hučínem (video). Protože jsme předtím v Přerově u několika dalších obviněných prokázali, že výzva byla nezákonná, bylo celkem snadné dosáhnout obnovy a poté zastavení řízení i u Paumera.

Banální případ, nicméně pro mne významný v tom, že jsem změnil svůj pohled na činnost Mašínů, a porozuměl jejich uvažování.

Klíčovou právní – a ovšem i ethickou – otázkou, kterou A. Rozehnal hodnotí chybně, je použitelnost válečného práva a konkrétně ženevské konvence o ochraně obětí války. Předpokladem její aplikace je existence válečného stavu. V tom se arci Československo ve vztahu k odbojové skupině vedené bratry Mašínovými nenacházelo ani formálně, ani materiálně. Co v zemi probíhalo, se nedá popsat ani jako občanská válka; komunisté prostřednictvím ozbrojených sil, které spolu s celým státním aparátem ovládli, terorisovali civilní obyvatelstvo, jež nemělo prostředky, jak se bránit. Právní řád se 50. letech rozložil, náležitosti materiálního právního státu byly suspendovány, vládl otevřený teror, což komunisté sami přiznávali, hovoříce o třídním boji, přičemž ovšem za své nepřátele nepokládali v souladu se svou ideologií určité, vykořisťovatelské společenské třídy, ale každého, kdo se odmítl jejich svévoli dobrovolně podrobit.

Za těchto okolností byl legitimním cílem odbojové činnosti každý, kdo se na výkonu tohoto bezpráví podílel: proti Mašínům nestála armáda, nýbrž organisovaná zločinecká skupina, a každý, kdo se na její činnosti participoval, tak musel počítat s risikem, že se stane obětí odbojové činnosti, nikoli jako kombatant nebo válečný zajatec, ale jako zločinec, jehož zneškodnění bylo souladné s právem jako nutná obrana.

Nemám informace, že by Mašínové z mezí nutné obrany vybočili, ani v případě strážmistra Honzátka, ani u pokladníka Rošického, ani v dalších případech, kdy se uchýlili k použití násilí.

Komentáře   

0 # všd 2016-06-06 03:46
Jak se Rošický podílel na "výkonu bezpráví"? Zatímco v případě SNBáků lze přijmout tezi, že se vždy podíleli na výkonu bezpráví už svým působením v SNB, u pokladníků průmyslových podniků to kulhá na obě nohy.
+1 # Anonymní 2016-06-06 11:41
Soudruh pokladnik byl ozbrojen (coz samo o sobe v te dobe znamenalo, ze je rezimem povazovany za vice nez loajalniho) navic zbran hodlal pouzit. A vystrel padl behem strkanice o ni. Na obe nohy kulha leda vas nedostatek informaci :-)
+1 # beldor5 2016-06-06 15:52
Z meho pohledu byla prave smrt rosickeho nejlepe ospravedlnitelna , ozbrojeny milicionar nechtejic vydat penize . ... A pritom i komunisti zjistili , ze jeho smrt byla vlastne nehoda ...
+1 # Anonymní 2016-06-07 12:31
Za peněžní transport byl zodpovědný bezp. referent, velitel záv. stráže Skokan, nikoliv pokladník Rošický, člen Lidových milicí. Skokan se nechal odzbrojit, ale Rošický svojí pistoli (6,35 mm) zatajil a pak jí ohrožoval (v tom okamžiku neozbrojeného) Josefa M. Ve rvačce o pistoli byl zastřelen.
-1 # všd 2016-06-11 15:16
Mohl být nečlen KSČ členem Lidových milicí? Máte někde k dispozici jeho členskou průkazku LM?

Zatím mne utvrzujete v přesvědčení, že Rošický měl Mašína prostě odprásknout a bylo by po legendě. To, že tak neučinil, v podstatě vyvrací tvrzení, že každý, kdo měl důvěru KSČ, aby mohl nosit zbraň, byl krvelačná zrůda.
+1 # Anonymní 2016-06-14 09:44
Dle tehdejšího vyjádření (viz Barbara Masin: "Odkaz", Ml. fronta, str. 126) bezp. referenta, velitele záv. stráže Skokana, byl Rošický člen LM. Tedy samozřejmě komunista.
-1 # všd 2016-06-14 16:23
Barbara Masin není v cause nestranná a Skokan také nemusel mít přehled o tom, kdo byl a nebyl v LM.
+1 # Anonymní 2016-06-14 17:38
Soudruh Skokan byl sám také v Lidové milici.
-1 # všd 2016-06-06 03:51
A potom je tu druhá otázka. Operovala tu jedna velká ozbrojená zločinecká skupina (zahrnující i osoby stojící mimo KSČ a represivní složky) až do přelomu let 1989 a 1990, resp. ještě déle, nebo se již během minulého režimu transformovala v regulérní státní moc?

Můj náhled je přesně opačný, že tu formálně fungoval právní stát, který se sice masově zvrhával v něco zcela jiného, avšak pokud v daném konkrétním případě nebylo prokázáno, že šlo o bezpráví, je třeba nahlížet na tehdejší dění, jako na legitimní.

Přičemž u Honzátka si danou věc nedovolím soudit, avšak v případě Rošického (rodinný přítel mých předků) o žádném bezpráví z jeho strany nevím.
+1 # Anonymní 2016-06-06 11:42
Soudruh pokladnik byl ozbrojen (coz samo o sobe v te dobe znamenalo, ze je rezimem povazovany za vice nez loajalniho) navic zbran hodlal pouzit. A vystrel padl behem strkanice o ni.
+1 # tkrystlik@yahoo.de 2016-06-06 12:40
Hm, označit bolševickou ČSR za právní stát, to vyžaduje opravdu sílu ducha.
+1 # Anonymní 2016-06-07 13:47
Pokladník Rošický byl členem Lidových milicí, tedy komunista. Vždyť kdo v té době mohl nosit pistoli?

Pro srovnání uvádím, že v letech 1987-89 jsem někdy musel svým služ. autem vozit hl. účetní podniku do banky pro výplaty. Nevím jak paní účetní, ale já ozbrojen nikdy nebyl i když pro tento účel měl ředitel v tresoru dvě pistole.
+1 # všd 2016-06-11 15:17
: V tom případě napište, kdy se Československo znovu stalo právním státem? Zda v prosinci 1989, v lednu 1990, ještě později, nebo se jím nestala ani ČR?
+1 # Anonymní 2016-06-14 09:17
Vypadá to, že ani ČR není právním státem.
0 # Anonymní 2016-06-06 07:20
Myslím, že poněkud ztrácíte soudnost. Ale je to asi normální, lidé, zabývající se "právem", z nějakého tajemného důvodu velmi často hájí činy lidsky neospraveditelné. Stane se to asi tak, že hájí svého neviditelného klienta, svou ideologii. Podřezaný svázaný zajatec je prostě prasárna, hodná muslimských barbarů, ne civilizovaných jedinců. Nedovedu si představit zákon, který legalizuje loupežnou vraždu spojenou s podřezáním svázaného zajatce.

Mimochodem žijete v mylné představě, že bolševici v 50. letech byla jen malá agresívní skupina, co jaksi omylem získala moc. To je omyl, oni měli docela, většinou díky zkušenostem s "demokratickými" stranami, slušnou podporu podporu. Blábol o "rozkladu práva" je také rozkošný. Jen jeden mocenský systém byl nahrazen jiným. Že měl nespravedlivé či z dnešního pohledu nepřijatelné zákony je věc jiná. Ty máme konec konců i dnes a nikdo nemluví o "rozpadu".

A co se týká grázla Hučína, kdybych se dozvěděl, že mi nějaký magor má za mým plotem sklad výbušnin, pro jednoho z nás by to mělo těžké zdravotní následky:)

cnemo
+1 # Otto 2016-06-07 10:25
Zaječická protistátní skupina je paralelou ke skup. bří. Mašínů.
0 # Mámprůvěm 2016-06-07 22:58
Ach tak, jste sice pokročilý civilizovaný jedinec, ale partyzán na válečné stezce z vás nikdy nebude, pokud nedokážete podříznout svědka. Já s Mašíny problém nemám. Pokud se rozhodnete pro určitou cestu musíte dělat určité věci. Správná cesta, druhé děsí, proto se vykládají dětem pohádky a každý máme vysněného jiného hrdinu.
+1 # beldor5 2016-06-06 08:22
Pro me osobne je otazka masinu a pristup ceskych sockomousu k ni usmevna . Kdyz nekdo napise , ze mohli prepadnout polici a ukrast zbrane , ale uz nemeli pravo zabit zajatce ... Takze se vlastne meli nechat chytit a zabit ( k cemuz by na 99% doslo ) ? To je ta spravna forma boje ? Neni divu , ze nejvetsi "hrdina" podobnych pravdolaskaru je Palach . Hrdinsky spachal sebevrazdu . To je z pohledu komunisty perfektni nepritel . Nemusi se resit , vyresi se sam . Neni divu ze kult palacha treba americane nechapou...
+1 # Anonymní 2016-06-06 12:16
Bravo, myslím že jste to trefil na hlavičku. Podstata je jestli měli Mašínové právo se bránit. Bez diskuze měli. A debata je v jakém rozsahu. A tak soudím, že jestli vás jde zabít parta drbanů, máte právo zabít partu drbanů a nebudete zkoumat jestli jeden z nich to s vámi myslí dobře nebo ne. Prostě útočí na vás.
Stejně tak nebudete zkoumat když místo party drbanů po vás jde zločinecká organizace nebo celý státní aparát. Pokud by někdo chtěl odsuzovat Mašíny, musí i odsoudit židovské povstání ve Varšavském ghetu. Židy přece také zabíjeli v souladu se zákony a všichni příslušníci SS dozajista nebyli špatní lidé...
+1 # Anonymní 2016-06-07 10:36
Palacha i ostatní také nechápu. Vnučka se mě kdysi ptala, proč jsem emigroval. "Měl jsem se snad raději upálit?", řekl jsem jí a její matka se smála.
0 # všd 2016-06-11 15:21
Smyslem existence Varšavského ghetta bylo vyvraždit veškerou jeho populaci.

Naproti tomu minulý režim si nedával za cíl vyvraždit celou populaci Československa.
+1 # Anonymní 2016-06-11 15:53
To jiste ano, akorat ze srovnavate veci ve valecnem stavu a v miru. A Varsavske ghetto fungovalo po dobu valky.
Neocon
-1 # gogo 2016-06-11 16:06
Vy už jste jak pan Krystlík. Ospravedlňujete genocidu válečným stavem, který ten původce genocidy sám vyvolal.

Nerad to říkám, ale z hledisky dlouhodobého přežití domorodé populace ČR byl komunistický režim lepší než ten současný Eurounijní.
0 # Anonymní 2016-06-11 18:33
Ne, ne vubec Gogo-jen jsem ochoten respektovat, ze ve valecnem stavu se deji jine veci, nez ve stavu mirovem.
Nikdy bych nepodporoval, ze UK/US koalice by dnes vecer plosne bombardovala Drazdany, ve valce s tim nemam problem. Nikdy bych nesouhlasil, aby Obamova administrativa hodila jen tak atom.bombu na Japonske mesto-v srpnu 45 bych s tim nemel sebemensi problem.

Taktez bych lepe prijal, kdyby moji starou, pri projizdeni Severnim Vaziristanem zasahla raketa z US Drone, ale mel bych strasny problem, kdyby se ji to stalo minuly patek, kdyz jela s detmi I/10 do Diega.
Tedy, neschvaluji nic, ale mam pochopeni pro to, ze ve valce se deji ruzne veci, bohuzel Gogo, clovek je tvor nedokonaly.
Neocon
0 # Anonymní 2016-06-06 10:56
Ďáblický hřbitov vydal děsivé tajemství: Až 14 tisíc obětí komunismu?
domaci.eurozpravy.cz/.../...
0 # Anonymní 2016-06-06 11:38
Naprosty souhlas, Tomasi!
Zdravi DS
+1 # Anonymní 2016-06-06 11:54
Jak říkal Milan Paumer k českým kritikum jejich činnosti. Komunisti stříleli, vraždili, zavírali a, slovy Milana: "A to jsme teda po nich měli házet knedlíky?"
DS
+1 # Anonymní 2016-06-07 17:22
Jak je mozne, ze tohle lide tak rychle zapomneli? :-( To uz si fakt nikdo nepamatuje, co se delo v padesatych letech? :-(
-1 # Anonymní 2016-06-08 05:54
Stačilo by, kdyby místo loupení a následného rozhazování uloupených peněz předvedli nějaký reálný odboj. Sabotáže, atentáty, osvobození vězňů...? Proč aspoň někde nevystříleli národní výbor, když už si netroufli na stranické funkcionáře? Aha, já vím, oni vlastně neměli čas na odboj, oni si potřebovali natáhnout do baráku vodovod a koupit rozkládací gauč... :P
+1 # Anonymní 2016-06-08 11:30
Anonyme z 5:54
Tohle muze napsat jen uplny trouba, ktery nechape ze v dobe, kdy se neprodavaly mapy a za foceni na nadrazi byl kriminal to nebyla takova prdel, jako kdyz si leta pane 2016 sedne chytrak ke klavesnici a hodnoti neco o cem zjevne nema ani sajn
+1 # Anonymní 2016-06-14 09:54
Každý funkcionář je nahraditelný a jeho místo zaujme okamžitě nějdo jiný. Efektivnější je, soutředit se na ty, kteří je ochraňují - ti tak lehce nahraditelní nejsou. Po akcích Mašínů měli někteří přísl. SNB strach a raději se vrátili do bezpečí fabriky do svých dělnických profesí.
-1 # Anonymní 2016-06-06 12:02
Promiňte, osobně si Vašeno působení nejen v oblasti práva velice vážím, ale - dle mého názoru - byli bratři Mašínové obyčejní vrazi.

Jan K.
+1 # Anonymní 2016-06-06 12:20
Nesouhlasím s vámi, byli to hrdinové.
+1 # tkrystlik@yahoo.de 2016-06-06 12:48
Ad 12:20:

Je zde jedna zvláštnost - podpalovali stohy. To je sice činnost obvyklá z protektorátu, ale její konkrétní účinek v boji proti nenáviděnému režimu...
-1 # Anonymní 2016-06-06 16:12
Když to byli hrdinové, proč si za uloupenou kořist kupovali spotřební zboží? To si spíš vypadá na obyčejné zloděje. leclerc
+1 # Anonymní 2016-06-06 22:58
Partyzáni také přepadali trafiky a koloniály, brali cigarety a alkohol. Takže nebojovali proti okupantům? Takže to nebyl odboj? S úctou MIC.
0 # Anonymní 2016-06-06 23:06
To a jakpak se díváte na spojenecké bombardování Porůří. Taky to byli zločinci? Dobrá můžete namítnout že byli ve válečném stavu. No dobrá, ale jak se díváte na Polské Československé a další bombardovací perutě a jejich osádky které byly občany poražených států. Taky to byli zločinci? S úctou MIC
+1 # Anonymní 2016-06-07 09:54
Přepadávání trafik za odboj nepovažuji. leclerc
+1 # Anonymní 2016-06-07 11:01
Všichni skupinou zabití - přísl. SNB, LM a VoPo - byli ozbrojení komunisté, přisluhovači režimu, který terorizoval své oponenty.

Zapálení stohu jednak poškodilo státní majetek a ukazovalo obyvatelstvu, že proti režimu existuje odpor.

Skupina zakoupila 2 motocykly aby se mohla snáze přemísťovat a jednomu z nich, Švédovi, poskytla půjčku na nejnutnější nábytek.

Partyzáni v protektorátu byla kapitola sama pro sebe - viz publikace Jar. Pospíšila "Hyeny" - a jejich činnost byla z voj. hlediska bezvýznamná. Zato ale obtěžovali a terorizovali obyčejné lidi.
+1 # Anonymní 2016-06-07 12:44
A co ukazoval obyvatelstvu na Liberecku Ctirad Mašín coby člen rabovacích gard? leclerc
0 # Anonymní 2016-06-07 12:46
Jo a budování vodovodu za ukradené peníze je taky odbojová činnost? leclerc
0 # Anonymní 2016-06-07 12:49
Paumer byl taky soudruhy zařazen do kurzu pro důstojníky čistě omylem. Nebo kariéra v lidové armádě je taky odboj? leclerc
+1 # Anonymní 2016-06-07 13:15
Revoluční gardista Ctirad Mašín prý čistil Liberecko od Němců. Co tam opravdu tropil jsem se nikde nedozvěděl.

Švéda a jeho rodina byli vyhnáni ze svého statku do nějakého provizorního bydlení. Na nutné zařízení dostal od skupiny půjčku.

Paumer měl dobrý původ, maturitu a na vojně si ho tedy vybrali jako budoucího důstojníka. Měl snad odmítnout, stát se podezřelým a své plány zahodit?
-1 # Anonymní 2016-06-07 15:22
Ano. Byl to zjevně hrdina.

Půjčku? Jak mu mohli půjčit z ukradených peněz? To je naprosto šílená konstrukce. To snad nemyslíte vážně.

Ano. Měl odmítnout, když to byl takový antikomunista. A když dle Peciny tady byl rozložený právní stav, tak ho Paumer svým chováním legitimizoval. leclerc
+1 # tkrystlik@yahoo.de 2016-06-07 20:36
Ad MIC, 23:06:

Spojenecké kobercové bombardování Německa byl podle mezinárodního práva zločin. Cílem bombardování měly být vojenské objekty, objekty sloužící vojenské výrobě, ne civilní obyvatelstvo a zcela civilní objekty. Pokud to omezíme na USA, GB a D, tak s necíleným bombardováním začali Angličané. Teoretická doktrína kobercového bombardování byla původně italská.

Anglo–americké kobercové bombardování se minulo s účinkem, protože po většinu války nezabránilo zvyšování objemu německé výroby. Válku nezkrátilo, natož aby ji rozhodlo. To se začalo dařit až počínaje přelomem let 1944/1945, tedy pozdě. Dnes se západní historici shodují, že kobercové bombardování civilního obyvatelstva obyčejné Němce zatvrdilo a válku v Evropě naopak prodloužilo. Podle britského historika Alana J. P. Taylora, se na britské bombardování německých měst spotřebovalo více pracovních sil a materiálu, než kolik se jich oním bombardováním v Ně¬mecku zničilo – konkrétně zaměstnávalo bombardování 7 % britských branných sil a spotřebovávalo 25 % nákladů britské válečné výroby.
-1 # Anonymní 2016-06-09 15:55
to leclerc: vyloupení trafiky podle vás není odboj? Hmm. Třeba taková partizánská skupina Olga www.fronta.cz/dotaz/partyzansky-oddil-olga která byla součástí sovětskou armádou řízeného odboje tedy podle vás neprováděla odbojovou činnost. Tak co tedy prováděla? s úctou MIC
+1 # Anonymní 2016-06-14 09:09
Partyzánské skupiny v okupovaných zemích řízené sovětskými veliteli měly v prvé řadě budovat sítě spolupracovníků KGB. Odboj byl vlastně takové jejich krytí.
+1 # tkrystlik@yahoo.de 2016-06-06 13:41
Na otázku: Byl to III. odboj? odpovídám ano. Jenže zajímalo by mě, jak vysvětlit motivy jejich odboje na pestrém rodinném pozadí.

Skupina Mašín, Balabánem a Morávek přes výslovný zákaz Benešův dodávala i po smlouvě Ribbentrop-Molotov rezidentu NKVD v Praze v sovětském vyslanectví (po 15. 3. 1939 jen konzulát) jím vyžádané informace o domácím odboji. Mašín sen. musel věděl, že jejich informace se mohou dostat Němcům do rukou, což může odboj v protektorátu zničit. Vysvětlení schází.

Strýc Ctibor Novák, později komunisty popravený, byl předválečný člen KSČ a Němec. Většinu války strávil zavřen Němci ve vězení. Po válce se vrátil k národnosti československé, vzal si Němku českých zemí a vzápětí povraždil jako velitel internačního tábora pro Němce na čtyři desítky sudetských Němců. Podle zákona č. 115/1946 Sb. bylo s ním soudní řízení zastaveno.

Ctibor Mašín byl hned po válce v Revolučních gardách.

Babička Emma byla Němka a poválečná členka KSČ.

Matka obou bratří Mašínů, zemřelá v komunistickém vězení, byla poválečnou členkou KSČ.

Setra Mašínů si vzala žida, bývalého člena KSČ. Oba bratři s ní pak asi dvě desetiletí nekorespondovali.

Odtažmo od výše uvedeného. Tvrdí se, že Mašínové a s Paumerem se dobrovolně přihlásili do US-Army. Je to možné, ale málokdo si uvědomuje, že za válečného stavu (tehdy: válka v Koreji) podléhali v USA odvodu i všichni cizinci, kteří svým chováním dávají najevo, že se hodlají v USA usadit. Proto bojovalo za WW II tolik Němců v amerických řadách. Radek Mašín i Milan Paumer byli až do své smrti radikální čeští nacionalisté.
+1 # Anonymní 2016-06-06 16:11
V USA rukovali přednostně imigranti. I za Vietnamské války. leclerc
+1 # tkrystlik@yahoo.de 2016-06-06 16:30
Osobně znám jednoho bývalého Čecha, který jako jeden z posledních musel do války s Vietcongem.
+1 # Anonymní 2016-06-06 23:22
Těžko hodnotit osobní motivace jednotlivců. Každopádně z rozhovorů které vedli s novináři a měl jsem možnost vidět, vyplynulo, že chtěli bojovat proti tehdejšímu zřízení, dokonce dostali po útěku paragánský (nebo diverzní) výcvik a byli zařazeni do vojenské jednotky. Jenže horký konflikt východ/západ se nekonal a tak se na Mašíny zapomnělo. Já prostě nemám problém jakými prostředky se vede boj. Oni ho vedli nevybíravě, zabíjeli a taky mohli být zabiti. S úctou MIC
0 # Anonymní 2016-06-06 23:30
Lze jen litovat, ze toho kluci nezvladli vice-Cz nemelo mnoho hrdinu, ale rodina Masinovych mezi ne bezesporu patrila.
Dali ochutnat bolsevikum jejich vlastni medicinu-a ejhle, sourduzi s tim maji problem.
Neocon
+1 # Anonymní 2016-06-07 11:21
Se svojí sestrou Zdenou nemluvil Ctirad M., který se snad nějaký čas stranil i ml. bratra Josefa. Ten se totiž oženil s Němkou.

Na svoje nacionalistické pudy, nenávist k Němcům, celá skupina těžce doplatila. Že se 3 z nich dostali do záp. okup. zóny Německa byla vlastně souhra štěstí a náhod.

Diverzní výcvik absolvoval Ctirad v Československu, když se ucházel o přijetí na voj. akademii. Chtěl být vojákem z povolání jako jeho otec.
0 # Leo Tydlitát 2016-06-07 10:58
Čeští nekritici jejich činnosti nejlépe utuží svou víru ve správnou věc, až budou sledovat lynč Marka Bendy, Miroslava Kalouska nebo Daniela Hermana novými Mašíny, kteří prohlásí: „Kapitalisti vraždili, zavírali a popravovali exekucemi – máme po nich házet knedlíky?“. Pokud tedy ti nekritici v nastalém strachu a panice dřív nespáchají sebevraždu.
Se srdečným pozdravem „Vstanou noví Mašínové!“
Leo
+1 # Anonymní 2016-06-09 15:36
Leo tohle je tak přehnaná konstrukce, že jsem nechtěl reagovat.Nehledě na to jak moc jste mimo téma, patrně jste chtěl ukázat, že nenásilí je to správné. Ne Leo není, pokud nemáte ani kousek sebeúcty, abyste se bránil tyrani, klidně ryjte držkou v zemi! S úctou MIC
+1 # Anonymní 2016-06-07 13:29
Aleš Rozehnal - autor článku na Hlídacím psu - je advokát, který má všechno popetené. Své zcestné názory ovšem přednáší na Právnické fakultě UK a dalších vysokých školách.
+1 # Anonymní 2016-06-07 14:14
Diskuse pod článkem Aleše Rozehnala také stojí za to.
+1 # Anonymní 2016-06-07 13:46
Nejak rychle se zapomnelo na to, co se delo v padesatych letech, zdejsi diskuteri, povazujici Masiny za vrahy jsou toho nejlepsi ilustraci.
+1 # Anonymní 2016-06-07 13:54
Vždyť v hodně lidí v Česku volí stále komunisty, KSČM.
+1 # Anonymní 2016-06-07 20:09
Velmi zjednodušující, komunisti jsou v současnosti přijatelnější, než neoprogresivisti (typicky Zelení). Přijatelnější = méně nebezpeční běžnému občanu, který není příslušníkem privilegované třídy, aby mě někdo nechytal za slovo.

S dovětkem, že to je všechno bolševickej šmejd.

Q.
0 # Anonymní 2016-06-07 22:13
Q: obavam se, ze o soucasnych komunistech toho vite relativne malo.
Jejich partaj je nezastupitelna v podpore a financovani krajni levice napric CR.
0 # Anonymní 2016-06-07 22:57
To máte pravdu, nezajímají mě. Více zde.

Říkáte, že ti páprdové platí fetky s dredy? To mi přijde úsměvné :).

Q.
0 # Anonymní 2016-06-08 00:52
nojo, je to tak. Tak treba takovy Majicek, vlivna figurka Socialisticke solidarity a aktivista Nezakladnam, ten je asistentem europoslankyne Kubcove(KSCM). A takovejch ultralevicovejch "malejch domu" tam je habadej. Jestli je to usmevne? Nevim. Kazdy se usmiva hold necemu jinemu...
+1 # Anonymní 2016-06-14 10:06
Ve škole se o 50. letech a komunistických zvěrstvech neučí, tedy mnoho diskutérů o té době skoro nic neví.
V každé zemi, kde se komunisté dostali k moci, následoval hospodářský propad a teror k vl. spoluobčanům. Celosvětově mají komunisté na svědomí smrt skoro 100 milionů lidí. Naskládat ty mrtvé podél rovníku, jsou na 1 metr délky 2,5 mrtvoly.
+1 # Anonymní 2016-06-14 10:21
Zdeněk Profous narozen 7. 11. 1925 odsouzen k trestu smrti, Jindřich Jank narozen 12. 4. 1925 odsouzen k trestu smrti, Ján Musil, vedoucí skupiny, narozen 20. 10.1904 k trestu smrti.
Všichni tři byli popraveni 28. 7. 1951 [...] v pankrácké věznici. [...] Kdyby byl Zdeněk nešetřil život bachaře štábního strážmistra Krejčího, možná by všichni tři žili [...] Paní pokladní nebyl zkřiven ani vlas, bachař Krejčí nebyl ohrožen, ale StB si vyžádala tří životy [...].
- viz "Zaječická protistátní skupina"

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)