Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Po doručení rozsudku Městského soudu v Praze, čímž došlo k registraci Sudetoněmeckého krajanského sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, se energicky pouštíme do práce.

Jako první jsme pro nové sdružení navrhli logo:


Jeho autorem je pražský fotograf a grafik Daniel Trojan. Návrh vychází z tradičního erbu sudetských Němců, který vznikl cca v roce 1940 a byl o deset let později – v mírně upravené podobě – převzat mnichovským Sudetoněmeckým krajanským sdružením. Od německého vzoru se znak českého sdružení liší nejen modernějším grafickým pojetím, ale i tím, že orlice nemá na prsním štítku symbol bílé (stříbrné) mříže, který je součástí erbu města Chebu a u spolku s celostátní působností by postrádal logiku. Místo toho jsou na štítku tradiční sudetské barvy: červená a černá. Oba základní motivy erbu, říšskou orlici a kříž jako symbol Řádu německých rytířů, však naše sdružení převzalo beze změny, stejně jako uspořá­dání těchto motivů ve vertikálně půleném poli.

Aktualisováno.
Tisková zpráva, nejen o logu, ale také o stavu sporu s ministerstvem vnitra a o nejbližších plánech sdružení.

Komentáře   

-1 # Yamato-san 2011-05-09 23:51
Žádný Hakenkreuz, žádný Zahnrad...snažíte se, snažíte, ale inspirace erbem z r. 1940 vás i přes to jednoznačně odhaluje jako sdružení přinejmenším revanšistické, ne-li přímo neonacistické.
0 # Anonymní 2011-05-10 07:04
,,,ale inspirace erbem z r. 1940 vás i přes to jednoznačně odhaluje jako sdružení přinejmenším revanšistické, ne-li přímo neonacistické.

Jak jinak by si mohl něco jiného právě 9. Května psát!?
+2 # gogo 2011-05-10 07:52
S Mysliveckým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
0 # Vodník 2011-05-10 10:11
Ty drápy té orlice by mohly naznačovat symboly hnutí, smeřujícího k potlačování lidských práv, rasismu a genocidě. Osobně bych se s tím nesral a šel na to po bolševicku: podrobil bych pány Pecinu, Šinágla a Habermanna waterboardingu a oni by už kápli božskou!
0 # Tomáš Pecina 2011-05-10 11:39
To máš pravdu. Pařáty naznačují, že nás sudetští Němci chtějí připravit o spravedlivě ukradený majetek.
0 # Tomáš Pecina 2011-05-10 11:39
S Mysliveckým svazem na věčné časy a nikdy jinak!

Ti přece mají kaktus a jelena!
0 # Leon Kreutzfeld 2011-05-10 15:48
Ty paraty trochu pripominaji ty dalnice v Nemecku na te plastice toho Cerneho. A ty dalnice zase pripominaji ten hakac.

Da uz se znak sdruzeni koupit jak armband, tricko, pripadne jako samolepka? Ti by me s tim tady u nas v Haife hnali!
0 # Vodník 2011-05-10 16:00
TP: jen směj, v.p. Kreutzfeld to vidí stejně jako já, takže stejně to uvidí i doktor Tydlitátová nebo Petr Jakeš, co udal Stworu. Je to jasné naznačování podporování propagování!
-1 # cnemo 2011-05-10 16:07
>Pařáty naznačují, že nás sudetští Němci chtějí připravit o spravedlivě ukradený majetek.

Odsunout nepřítele, který vás chtěl vyvraždit, okrást nelze. Lze ho jedině porazit a hnát sviňským krokem pryč. Což se také stalo a je to OK, přežili jsme. Druhou možností bylo chovat se na dobytém území stejně, jako Němci. Pak by se neměl v podobných sdružených kdo sdružovat a bylo by vymalováno zcela. Naštěstí Češi jsou poněkud méně barbarský národ.

Posledních 20 let ukázalo, jak moudré to bylo rozhodnutí. Přesto, že se jednalo o krátkodobou ekonomickou ztrátu, dlouhodobě nebýt odsunu, žádná ČR by už dnes neexistovala.
+2 # Yamato-san 2011-05-10 16:29
Otázka je zda by to byla až zas taková škoda...
0 # Anonymní 2011-05-10 17:01
Vážený pane Pecino, vidím to, že naprosto plýtváte svým talentem. Naše republika je totální jeden bordel. Je zde mnoho oblastí, kde byste mohl uplatnit své znalosti a zkušenosti se z.č. 106/1999Sb., kde byste se aktivisticky seberealizoval.
Křivdy se před 70 lety staly na obou stranách. Nemá cenu to dnes již rozebírat, někdo přišel o majetek, ale přežil. Jiný byl zavřený v koncentráku, mnozí se pak z něj v horším případě nevrátili.

Jaký to má tedy smysl šťourat se ještě dnes jednostranně v minulosti? Myslím, že naprostá většina sudetských Němců nemá zájem zpět získat svůj majetek. Oni si žijou dobře a určitě zpět do toho našeho bordelu by se vrátit nechtěli. Napadá mě proto, že buď to děláte z recese (baví Vás provokovat státní správu) nebo v zájmu nějakých dosud restitucí neodškodněných velkých vlastníků, např. německé šlechty, která se ke svému majetku skrz tzv. Benešovy dekrety nemůže dostat. To bych pak chápal.
T. Moláček
0 # Tomáš Pecina 2011-05-10 17:04
Vp Kreutzfeld, odznáčky už se připravují, ale budou číslované, jen pro členy (později možná i nějaká verse s otupeným pařátem pro sympathisanty). Na trička je specialistou vp Šinágl (jeho model "Jsem primitiv – odveďte mě!" je pověstný), a ohledně samolepek nevím, budu to ale určitě konsultovat s M. Dupovou; ačkoliv ta má teď, myslím, obavu nalepit i známku na dopis.
0 # Leon Kreutzfeld 2011-05-10 18:52
Vp Pecina, o tricka s logem sdruzeni a napisem "Jsem primitiv – odveďte mě!" mam zajem, koupil bych jich nekolik pro pratele z ping-pongoveho clubu, protoze v teto konfiguraci by se to dalo nosit i u nas. Mam tedy kontaktovat primo pana Sinagla?
0 # Daniela 2011-05-10 20:10
Tentokrate bez srandicek...

Gratuluji zakladatelum k registraci sdruzeni.


May you have the hindsight to know where you've been
the foresight to know where you're going
and the insight to know when you're going too far.
0 # Tomáš Pecina 2011-05-10 21:53
Vp Kreutzfeld, rozhodně doporučuji navštívit web, až ho spustíme pro veřejnost, v naše e-shopu si vybere každý. Máme znak ve versi s hákovým křížem, s rudou hvězdou nad hlavou orlice (Komunistická strana Sudet), s českým lvem, kterého orlice drží v pařátech a drtí, až z něj lítají chlupy (synonymum náhrady za konfiskovaný majetek), pro gaye je k mání logo v černé a růžové, prostě: u nás si vybere každý!
+2 # Tomáš Pecina 2011-05-10 21:56
A abych nezapomněl, nejnověji přibyla verse, kde orlice drží propisku, jako dar české hlavě státu!
0 # Leon Kreutzfeld 2011-05-10 23:56
Vvp Pecina, rad si nejake veci ve vasem e-shopu koupim. To logo je skutecne zdarila moderni verze toho historickeho, libi se mi a poklona panu Trojanovi. V Sudetech jsem stravil radu let a mam je rad.

Jinak se nezlobte, ale ja si porad stojim za tim, ze WW2 skoncila az Marshallovym planem a co jste ukradli skopcakum se by se vracet nemelo.
+1 # Tomáš Pecina 2011-05-11 00:48
A já znovu odpovídám, vp Kreutzfeld, že k tomu, aby se něco mohlo konfiskovat, chyběl základní předpoklad, individuální vina. Proč ten sedlák, který stejně jako dvacet generací jeho předků žil někde u Krummau (ano, chystám se recensovat Die goldene Stadt, takže právě ten…), obdělával celý život svá pole a politiku se nestaral, musel přijít o všechen majetek i o domov? Copak on mohl za nějaké šílence v Berlíně? Mohli snad Češi za Gottwalda, Rusové za Stalina?
0 # Anonymní 2011-05-11 10:39
Vážený pane Pecino, né každý sedlák, co obdělával celý život svá pole a politiku se nestaral, musel přijít o všechen majetek a domov. Zemědělský majetek se konfiskoval dle § 1/1a) a b)z.č. 12/1945Sb občanům německé národnosti a kolaborantům. Ale odst. 2 umožňoval vyjímku, cituji: "Osobám německé a maďarské národnosti, které se aktivně zúčastnily boje za zachování celistvosti a osvobození československé republiky, se zemědělský majetek podle odst. 1 nekonfiskuje".

Äle to Vy jistě víte, že?
T. Moláček
0 # Tomáš Pecina 2011-05-11 11:37
Osobám německé a maďarské národnosti, které se aktivně zúčastnily boje za zachování celistvosti a osvobození československé republiky, se zemědělský majetek podle odst. 1 nekonfiskuje.

Milý pane, kdo ze sudetských Němců se aktivně účastnil boje pro nacistům, byl v době vyhnání obvykle už mrtvý. Kromě toho je krajně amorální žádat od Němců víc než od Čechů: nebo snad víte o zákonu, kterým by se Čechům, kteří nebyli v odboji, zabavoval majetek?
0 # Anonymní 2011-05-11 13:01
Vážený pane Pecino, povídejte něco o amorálnosti třeba Židům, kteří právě proto, že byli Židé, přišli o majetek, a třeba to byli němečtí Židé, neměli s nimi ti "praví" Němci slitování. Židé tu možnost u Němců neměli, aby prokázali, že jsou a byli vždy Němci, a že se neprovinili proti Německé Řiši.

Pane Pecino, děláte stále jednu velkou chybu. Dnes je svět úplně někde jinde, je opravdu demokratičtější. Vy se ale stále díváte na minulost dnešnímu očima a posuzujete ji podle dnešních měřítek, dnešních zákonů. A to bohužel nejde.

A jen tak naokraj. Jak to bylo při obsazování Sudet v roce 1939. Tehdy byli zase vyhnáni Češi ze svých domovů, jen proto, že to byli Češi.

Vy jste opravdu neměl někdy v minulosti oplácet stejnou mincí?

T. Moláček
0 # Anonymní 2011-05-11 13:39
Na strankach sudetsti-nemci.cz se stale oznacujete za nelegalni...
+1 # Anonymní 2011-05-11 14:26
No pane Pecino
Gratulujem
Bez zdraveho revizionizmu sa nedockame toho, ze budeme moct pouzivat dnes tolko sprofanovane a napospol sdiskreditovane slova ako "demokracia", "sloboda", "hrdina" v povodnych vyznamoch.

Rozmyslam nad karpatskymi nemcami...
0 # Tomáš Pecina 2011-05-11 16:41
Na strankach sudetsti-nemci.cz se stale oznacujete za nelegalni...

Ty budou z piety uchovány. Na nových jsem teprve začal pracovat, work in progress je zde.
0 # Tomáš Pecina 2011-05-11 16:54
povídejte něco o amorálnosti třeba Židům, kteří právě proto, že byli Židé, přišli o majetek, a třeba to byli němečtí Židé, neměli s nimi ti "praví" Němci slitování.

A jednání nacistů má být pro nás měřítkem!?

A jen tak naokraj. Jak to bylo při obsazování Sudet v roce 1939. Tehdy byli zase vyhnáni Češi ze svých domovů, jen proto, že to byli Češi.

To je nesmysl, tradovaný český mythus. Před koncem války žilo v Sudetech víc Čechů než v r. 1938.

Vy jste opravdu neměl někdy v minulosti oplácet stejnou mincí?

Co a čím?
0 # Anonymní 2011-05-11 20:35
Vážený pane Pecino,koukněte, co dnes dělají Maďaři na Slovenku. Jsem pevně přesvědčený, že kdyby Němci z našeho území nebyli po roce 1945 odsunuti, tak tu máme podobné problémy.

Je jen škoda, že po roce 1989 nebyly schváleny třeba tzv. "Havlovy dekrety".

§ 1 Všem funkcionářům KSČ a SSM ve funkcích od okresního tajemníka výše se dnem vyhlášení tohoto dekretu konfiskuje veškerý majetek.
§2 Všichni členové KSČ vstoupivší do této strany do 17.11.1989 nemohou být na dobu 30 let od vyhlášení tohoto dekretu zaměstnáni ve státní správě či firmách, jejichž vlastníkem je čs. stát.
§ 3 Těm členům KSČ a SSM, kteří se dobrovolně rozhodnou emigrovat na Kubu či do Severní Koree, bude zaplacena letenka a poskytnuto jednorázové kapesné ve výši 1000 US$.

A dnes jsme nemuseli mít problémy s modrými a oranžovými komunisty.
T. Moláček
0 # Tomáš Pecina 2011-05-11 21:06
Funkcionářem KSČ/SSM se člověk stává z vlastního rozhodnutí. Němcem ne.
0 # Anonymní 2011-05-11 23:00
Tak to nemáte tak docela pravdu pane Pecino, pokud pod pojmem „Němec“ myslíte „německou národnost“. Pokud byste pod pojmem „Němec“ myslel občana Německé Říše (Německa), tak je diskuze naprosto zbytečná. Německá Říše válku prohrála, proto i majetek jejich občanů na našem území byl naprosto po právu zkonfiskován a případná náhrada vůbec nepřichází v úvahu.
Domnívám se, že jste „Němcem“ myslel národnost. Dovolím si Vám ocitovat z Věstníku č. 3 Ministerstva vnitra z roku 1945 ve věci úpravy čsl. státního občanství:
„Pojem národnosti nekryje se s pojmem národní příslušnosti (Volkshzugehorigkeit), jak si jej pro své účely vykonstruovali okupanti, aby mohli za Němce prohlašovat všechny osoby, které pocházejí třeba po vzdálených předcích z německé krve. Je nutno si při určení příslušnosti k určité národnosti přihlížet k obvyklým hlediskům, kterými je příslušnost národností určována. Přichází tu v úvahu subjektivní prohlášení dotčené osoby, které je potvrzeno objektivními znaky jako je dřívější úřední hlášení k určité národnosti při sčítání lidu z roku 1939 a sčítání lidu v pohraničním území Čech, Moravy a Slezska prováděna v roku 1939, policejní hlášení, přihláška do škol, prohlášení pro účely zásobovacích lístků, původ z rodičů německé národnosti, školní vzdělání, užívání jazyka v soukromém životě, účast ve veřejném životě, zvláštní členství v politických stranách, spolcích apod. Při tom, jednotlivé takové skutečnosti dlužno oceňovati navzájem a nelze se spokojiti s jedním takovým znakem, zvláště jde-li o okolnosti, jež se lehce průběhem doby dají měnit“
Dále se v tomto věstníku pane Pecino píše, což Vás jistě překvapí:
„Dekret č. 33/1945Sb v § 1, odst. 3 prohlašuje, že Němci a Maďaři, kteří se v době zvýšeného ohrožení republiky přihlásili v úředním hlášení za Čechy anebo Slováky, nemají býti považovány za Němce a Maďary, kteří by československého státního občanství měli pozbýti. Výhody § 1, odst. 3 dekretu mohou se dovolávati jen ti Němci a Maďaři, kteří se konstantně v době zvýšeného ohrožení republiky, tudíž i za okupace vnitrozemí republiky a za války přihlásili se za Čechy a Slováky“.

Vážený pane Pecino, takže zda někdo byl či nebyl Němec, se posuzovalo podle „německé národnosti“. A teď si vemte případy, kdy tu bylo smíšené manželství. Otec německé národnosti, matka Češka. Jakou národnost mělo dítě? Oficiálně dle tehdejších předpisů národnost sledovala národnost otce. Ale nic nebránilo dotyčnému dítěti v okamžiku kdy byl plnoletý, aby se při sčítání přihlásil za Čecha, zvlášť když měl třeba české školy.
Zastáváte se lidí, chcete pro ně (resp. jejich dědice) zpátky jejich zkonfiskované majetky, ale tito lidé se mohli klidně za války přihlásit na Čechy. Pak by jim bylo čsl. státní občanství zachováno, nebyl by důvod je jako české občany odsunout (tedy pokud navíc nekolaborovali, ale to je jiná otázka). Ale oni ti Vaši Němci byli za války se svou hlášenou německou národnosti asi moc spokojeni, měli větší potravinové příděly a další výhody plynoucí z toho, že patřili k vládnoucímu národu.
A když skončila válka, tak se začali moc divit, že je Češi chtějí odsunout, že je považují za zrádce. Ale oni si opravdu mohli tu národnost vybrat, resp. uvést při sčítání. Byla to jejich svobodná volba, podobně jako členství komunistů v KSČ.
T. Moláček
0 # Anonymní 2011-05-12 01:48
Upozorňuji že podle opční smlouvy mezi Česko-Slovenskou republikou a Německou Říší z doby po Mnichovu prakticky nikdo neměl právo na volbu občanství, ale občanem se stal. Bylo to na svou dobu neobvyklé (přesně jak si to Hitler přál), ale stanovilo to právní rámec pro tehdejší lidi.

Kouzelné absurdity bylo považování etnických Švýcarů na našem území za Němce, což museli později komunisti řešit odškodněním.

S Lichtenštejnci to není dořešeno dodnes.

K.Vážný
-1 # Anonymní 2011-05-12 02:10
Ta doba byl zvrácená, a bohužel naše tehdejší elity, i ty tzv. demokratické, selhaly. Místo kultivace národa a hledání justičního přístupu k válce, který by nás uvedl na Západ, se chtěly co nejdéle svézt na vlně národně rozjitřených citů.

Za větší problém než odsun ale považuji genocidu německých dětí, žen a starců v internačních táborech v centru státu (blaze těm, co odešli hned na podzim 1945), kde izolovaní od okolí s židovskými příděly a bez léků a nutné hygieny se umíralo po stovkách.

Odsun mi až tak nevadí, protože když odmyslíme benešovské právní kličky (kvůli prezidentství, to Masaryk byl jiný formát, tomu stačila autorita), tak stejně byli Němci u nás příslušníky nepřátelské entity (Říše a třeba i povstalých Sudet) a neměli by občanská práva. To je válka, ta je prostě kolektivní i v důsledcích (třeba rekonstrukce Jihu USA). Ale vadí mi ta genocida, to selhání, to vypouštění nacionální nenávisti a hlavně neochota si to přiznat: Byli jsme jako oni.

Absurdita je v tom, že zatímco např. Heydrich (samozřejmě účelově) v moha oborech srovnal stravní dávky Němců a Čechů, tak Češi, NIKOLI ŽIDÉ, uplatnili na Němce nacistické metody genocidy.

Prostě jsme se neměli vydat cestou likvidační etnické nenávisti místo tvrdé, ale právní spravedlnosti.

To vše si uvědomuju, jak díky čtení spisu od P. Pittera (evangelík, pacifista, pracovník s dětmi, zachránce Židů a pak i Čechů a Němců, nositel nejvyšších č., něm. i izr. vyznamenání) o tehdejších našich lágrech, tak díky rodinné paměti, která se hnusila nad oběšenými Němkami na kandelábrech... Možná právě proto, že příbuzní byli v koncentráku a v odboji.

K.Vážný
0 # Tomáš Pecina 2011-05-12 02:16
Pane Moláčku, bohužel, vůbec jste nepochopil, co jsem chtěl říct.

Německá Říše válku prohrála, proto i majetek jejich občanů na našem území byl naprosto po právu zkonfiskován a případná náhrada vůbec nepřichází v úvahu.

Odkdy se po prohrané válce konfiskuje majetek fysických osob?
-1 # Anonymní 2011-05-12 06:49
Pane Pecino,

pan Moláček není zřejmě schopen pochopit Vaši argumentaci a podléhá, jako většina lidí v ČR, komunisticko-nacionalstickému smýšlení.
+2 # Anonymní 2011-05-12 08:50
Anonym napsal
Pane Pecino,

pan Moláček není zřejmě schopen pochopit Vaši argumentaci a podléhá, jako většina lidí v ČR, komunisticko-nacionalstickému smýšlení.

Ne pane Anonyme, Moláček vychází z vyprávění a zkušeností svého otce, který byl šest let za války zavřený v koncentráku Sachsenhausen.
Moláček vychází i z toho, že jeho prateta se před válkou provdala na Němce, za války se netalila sympatiemi k Říši, dávala to hrdě najevo, nosila např. odznak s hákovým křížem. Po válce byla odsunuta, naprosto po právu. A vůbec si v Barovsku, kde pak žila, nestěžovala. A takovým lidem dnes chcete vracet zpět majetek. To považuji za naprostou zvrácenost a výsměch. Je to to samé, jako když dnes komunističní prominetni doby minulé, estébáci, kontráši apod. berou nadprůměrné důchody
T. Moláček
0 # Anonymní 2011-05-12 13:06
Pane Moláčku, prosím Vás, mám Vám taky navykládat co jsem zažil a slyšel a co moje strýcové byli Wehrmachtem zastřeleni?! To vše ale neopravňuje uplatňování kolektivní viny a zlodějnu, kterou Vy zde obhajujete. Styďte se!!!
Potvrzujete jen tímto Vaše komunisticko-nacionalistické smýšlení!!!
0 # Anonymní 2011-05-12 18:17
Anonym

Když chybí argumenty, nastupují invektivy.
T. Moláček
-1 # Leon Kreutzfeld 2011-05-12 21:26
Zajimava debata vazeni panove, jak nad tim premyslim, tak si myslim, ze k tady k nejake shode dojit nemuze, protoze se zde tak ruzne michaji argumenty pravni, ethicke i politicke.

Me osobne taky odskodnovani sudetskych Nemcu pripada jako "zvracenost a vysmech", pripadne nespravedlnost vuci jinym poskozenym skupinam 2. sv. v.

Vy si proste vyberete jednu konkretni skupinu, a chcete odskodnovat na ni pachane nespravedlnosti v isolaci od vsech skupin ostatnich, napr. nemeckych zen znasilnenych pri dobyvani Berlina, obeti heydrichiady, tech dalsich milionu Nemcu vyhnanych z jinych casti vychodni Evropy.

To dle meho nazoru nelze, protoze ten problem byl vzdy hlavne politicky, nikoliv pravni, a nikoliv problem mezi Cechy a Nemci, ale mezi porazenymi a viteznymi narody. Je to takovy propletenec ruznych kradezi, vrazd a trestnych cinu, ktery nebylo mozne resit pravnimi postupy, ze se vitezne mocnosti rozhodly z titulu sve moci nad porazenym narodem jinak.

Benesovy dekrety vznikaly ve stejnem obdobi jako Morgenthauuv plan, takze kdyby chtel nekdo odskodnovat sudetske Nemce, nabizi se otazka, jestli by Nemecko nemelo byt odskodneno i za prumysl a experty co jim po valce ukradli a odvezli Spojenci.

Nikdo se s Vami nehada, ze tento nasilny odsun ublizil rade lidem, ale co my hapruje na te Vasi aktivite asi nejvic je to, jak strasne to vsechno vytrhavate z kontextu doby a uplatnujete dvojite standardy.
-2 # Jan 2020-02-12 07:07
Pane Leone. Výsměch? Smějete se? Máte radost? Bylo násilně odsunuto cca 14 milionů německých obyvatel z území právem patřící Německu nebo Rakousku. Tito obyvatelé zde žili mnoho století a vybudovali nádherný fungující kraj. I po válce, kde bylo vše rozbité a Ti nejlepší padli. Znovu tento národ vybudoval Německo-zemi, která patří mezi největší tahouny Evropy. Tak a nyní k začátku. Kdo se směje nyní- kam posunuli a zvelebili ukradený majetek a půdu. Řeknu Vám přesně do špíny. Je tedy zřejmé, že nejsme si jako lidi rovni a proto se smějí já ano vaším slovanským méněcenným řečem plný zlosti a trvalé nenávisti. Mluví výsledky- ty jsou jasné. Zůstaňte si ve Svých zavšivených dírách Vám vlastních.
-7 # Behemot 2020-02-15 22:20
Tahoun Evropy? No jestli myslíte, že nás táhnou do sraček a brzo nejspíš opět rozpoutají, tentokrát už třetí světovou válku, tak to máte pravdu.

My plebs aka kannonenfutr se toho nejspíš nedožijeme, ale můžeme hádat, jestli přeživší už napotřetí neudělají krátkej proces a nevyřeší situaci jednou provždy odsunem všech germánů…pod povrch země.
+3 # Jan 2020-02-16 06:28
Aha pán je znalec zřejmě socialistický charakter. Závidí a nechápe proč je to tak. Zničené Německo opět na nohou. Zatímco se dívá z plných kanálů a přemýšlí jak opět přijít lehce ke všemu bez práce. Pokud chcete dostat všechny Němce pod zem, budete muset začít se mnou milý pane. Velice se těším.
-6 # Behemot 2020-02-16 08:42
Proč je opět na nohou? Protože jaksi Státy tam narvaly ohromný množství prostředků, stejně jako do Japonska. To je pane historie.

Do socanů mám hodně daleko, to spíš voni mají tendence se dycky postavit za nějakýho levičáckýho kokota a podle befehlu jít vyvraždit všechny ostatní, co nehýkají s nima, napotřetí to nejspíš bude kvůli těm zelenejm nebo multykulty čmoudskejm hovadinám. Je celkem logickým východiskem, že pokud mám vedle souseda, kterej co pár desetiletí má tendenci rozmrdat půl kontinentu a způsobit desítky milionů mrtvol, tak ve stylu třikrát a dost by asi bylo záhodno se ho zbavit, ať je jinak ve všem ostatním třeba jako papež.

A ta vaše odporná smrdutá arogance, no, většina náboženství a filosofií na světě na tyhle typy pamatuje a předurčuje jim hodně tvrdej pád, možná byste se měl chytit za nos, dokud máte čas.

Jak řikám, mě to může bejt jedno, pokud se nestihnu včas zdekovat (ale jaksi jsem zatím neobjevil jinačí glóbus), tak mě zmasakruje jedna nebo druhá strana ve svejch čistkách, nebo mě násilím naverbuje, takže asi tak. Aby to pochopili takoví magoři jako sou voni - mě vůbec nějakej germanistán ani slovanistnán ani nic jinýho absolutně nezajímá, mě sou všichni ostatní lidi putna, já se do nikoho neseru - a skromně bych očekával, aby se ani nesral nikdo jinej do mě. Bohužel tu máme stády a jejich tupý ovčany, kteří mají snahu se do mě srát furt, ve dne v noci, a něco mi furt přikazovat a nakazovat a zakazovat a eště mi šmátrat v peněžence. Jo a mimochodem, živím se sám, vlastníma rukama, vlastní pílí a pokud s něčím pracuju, tak je to buď místního původu, nebo obvykle čínskýho a japonskýho. Z Germánie neberu v podstatě nic (akorát teda nějaký zboží chodí skrz Reich, to neovlivním) a nijak mě to netankuje, než že odtamtud chodí stále víc píčovin, který se mi serou do života a stojí mě vzácný statky (čas, úsilí, peníze), takže za mě, všechno si to tam nechte pro sebe, já vodtama nechci ani šroubek!! Germanistán je už v prdeli, akorát se o tom zatím nesmí mluvit, protože číňan dokáže vyrobit i lepší kvalitu za míň a výrazně rychleji. Ostatně větší část toho slavnýho ekonomickýho výkonu je v tom, že všechny velký zahraniční značky, co něco znamenají (nebo se snaží znamenat) si evropský sídla stavěly tam a zboží tahají přes Reich a nechávají tam z toho nějaký desátky. Ale časy se začínají rychle měnit a nový dravý čínský firmy už zakládají pobočky v ostatních přímořskejch státech, hlavně v Polsku.
+4 # Tomáš Pecina 2020-02-16 08:46
Jste na kvalitním extremistickém blogu, proto, prosím, nadávejte Německu a Evropské unii vybraným jazykem kultivovaného Slovana.
+3 # Jan 2020-02-16 20:12
Jsem arogantní a směji se Vám. Žijte si ve své vylhané republice, která nemá ani vyrovnaný rozpočet a funguje na principu dluhů 30 let. Můžete se živit sám a stejně to nefunguje. Vaše národní loupežné vedení typu Švejk Vám krásně voní i přesto, že si stále jen stěžujete, jste na svůj bordel zvyklí 1000let.
-5 # Kamil 2020-02-18 18:26
A odkud pak jste Vy, pane Jane? Ať se také můžeme zasmát politikům v zemi, kde zrovna žijete.
+4 # Jan 2020-02-19 06:56
Viz níže. Tedy vlastně Sudety. Horní část Rakouska Uherska. Následně část třetí říše no a od 8.5.1945 v zemi chaosu, loupeží, podvodů.
0 # Dr.Proton 2020-02-19 11:09
Ještěže aspoň před těma neslavnejma májovejma dnama to tam bylo cajk. Akorát mi není jasný, proč oba dědečci mý manželky odtud v těch časech rajzovali kdesi na východě a už se odtud domů nikdy nevrátili.
-4 # Behemot 2020-02-22 09:42
Tak eště, že ten reich je úplně celej přebytkovej: worlddebtclocks.com/germany Asi v tom smátí ostatním, když jste naopak svou hloupostí pro smích všem okolo, děláte něco blbě.
+1 # Jan 2020-02-11 06:55
Zůstal jsem kraji, kde bylo osídlení téměř 100% německé. Je zřejmé, že nyní je to zde jak po válce rozbité, rozkradené, špinavé a zneuctěné. Pokrok zde mínus 1000let. Jsem smrtelně přesvědčen, že Slovan si nemůže vládnout sám sobě ani přírodě. Proto vraďte ukradené věci, omluvte se a choďte do konce životů kanály s hanbou a se špínou sobě vlastní.
-1 # Jan Šinágl 2020-02-12 14:34
V ČSR nebyla válka, české Němce jsme o vše okradli, při vyhnání jich zahynulo 270.000. Ve Francii, kde válka byla, si v referendu Francouzi odhlasovali ponechání svých Němců. Jak nádherně vypadá dnes Alsasko-Lotrinsko a jak odpudivě kdysi nádherné Sudety. Žádné peníze nemohou nahradit obyvatelstvo, které Sudety přivedlo za staletí k rozkvětu. Sudety zůstávají naším černým svědomím. Nepříjemnou pravdu si stále nechceme přiznat. Tím jen dokazujeme, že jsme se nezměnili.
youtu.be/VH4AhD2Dy5o
-3 # Kamil 2020-02-18 20:39
Pane Šinágle,
nevím, proč mluvíte v množném čísle. Byl jste snad někým delegován, abyste zastupoval Čechy v této záležitosti?

Jestli se vám tady v Čechách nelíbí, tak se prosimvás odstěhujte někam jinam. Třeba do toho nádherného Alsaska-Lotrinska. Vždyť Vám v tom dnes přece nikdo nebrání. To co popisujete má zcela jiné důvody, než uvádíte - ekonomické. Od sametové revoluce jsme se ale ekonomicky hodně zlepšili, takže možná že za dalších pár desítek let se Vám u nás v Čechách znovu začne líbit?

Taky nechápu, co byste chtěl, aby se v lidské povaze během několika generací měnilo. Změnit něco, co se utvářelo během miliónů let, nejde jen tam lusknutím prstů.

PS: jestli vy osobně máte černé svědomí kvůli sudetům, pragmatickým pohledem mi napadá jediný způsob řešení: návštěva psychiatra. Já kvůli sudetům černé svědomí nemám, v té době jsem nebyl na světě.
+2 # Jan 2020-02-19 07:16
Pane Kamile. Máte hrozně osobní pokrytecký náhled. Od sametové revoluce se hodně zlepšilo. Konečně se rozevírají nůžky mezi rychlo zbohatlíky a pracujícími. Není to však rozevírání mezi inteligencí a chudinou. Vlastně je to přesně tak jako všude tedy od Aše na východ. Když se to tak zlepšilo, proč nemáte jako Češi vyrovnaný rozpočet již 30let pane Kamile?
-4 # Kamil 2020-02-19 08:48
Pane Jane, odvádíte diskusi jinam. Já jsem se vyjadřoval pouze k otázce sudet. Nevidím na svém postoji nic pokryteckého. Konstatoval jsem pouze pár objektivních faktů. Jestli si myslíte, že objektivní fakta jsou pokrytecká, tak jako sorry, ale s tím vás mohu odkázat, stejně jako pana Šinágla, na odbornou pomoc.

Každopádně otázka, proč nemáme vyrovnaný rozpočet, je i pro mne zajímavá. Je paradoxní, že komunisti, s jejich nevýkonnou ekonomikou, byli schopni udržovat vyrovnaný rozpočet. Zatímco dnes, kdy výkon ekonomiky je řádově vyšší, vyrovnaný rozpočet nemáme. A to nejen v přechodných obdobích krátkodobých recesí, nýbrž dlouhodobě. Ovšem to samé platí i o řadě dalších rozvinutých zemí. Státní dluh přes 100% GDP mají v Japonsku, Itálii, Řecku ....

en.wikipedia.org/.../...

Myslím si, že lepší než zde na blogu týkajícího se práva, by bylo vhodné toto diskutovat s ekonomy. Nejspíš se od nich dozvíte, že je to způsobeno prakticky nulovými úrokovými sazbami. Zřejmě se tuto otázku ministři financí dívají stylem: Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

K nůžkám a zbohatlíkům: Doporučil bych vám studium Jordana Petersona. Ve svých publikacích diskutuje 2 modely, podle kterých může fungovat společnost
- equality of opportunity - rovnost příležitostí
- equality of outcome - rovnost výsledku
Druhý model - rovnost výsledku - ten jsme tu měli za socialismu. Vy byste se k němu rád vrátil?
0 # Kamil 2020-02-19 09:25
Přiznám se, že trochu panu Šináglovi závidím, když ty nejzávažnější problémy, které ho trápí, se týkají událostí z druhé poloviny minulého století. Jako kdyby v dnešním světě nebylo dost daleko závažnějších problémů: jen tak namátkou - nestabilita blízkého východu, migrační krize, umělá inteligence ...

Každopádně má pan Šinágl pravdu v tom, že bychom se měli poučit z chyb našich předků. Kdo nestuduje chyby z minulosti, je odsouzen k jejich opakování.

Myslím si, že hlavní chyba, která ve svém důsledku vedla i k poválečným událostem v sudetech, byla druhá světová válka. Máte nějaký nápad jak válkám zabránit? Výčet válečných konfliktů na wikipedii, jenom za posledních pár let, je opravdu rozsáhlý.

en.wikipedia.org/.../...

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)