odpor, což je signální slovo, jemuž žádný neonacista neodolá. Ponechme jednoduchého publicistu jeho bludu, je pro něho možná lépe, když si to myslí.
Ještě více pozornosti vyvolává na dnešní večer plánované procesí Řádu v Krupce. Policie se prý na
neonacistybděle připravuje. Nejsem sice pravidelným účastníkem řádových procesí, ale podle mých informací mohou zůstat policisté v klidu, tyto akce se odehrávají zcela mírumilovně: v čele procesí kráčí velmistr s – červenými LED podsvícenou – monstrancí ve tvaru ozubeného kola. Velmistr je obklopen deseti ministranty s pochodněmi (je to symbolické, deset je Zubů), kteří se, je-li na trase dost místa, rozvinou do kruhového útvaru a pomalu kolem velmistra rotují. Za nimi pak jdou prostí příznivci Řádu.
Aktualisováno.
Mediální zpráva o procesí, včetně fotografie.
Originálně pojal zprávu server Romea. Formulace:
Jsou to zřejmě členové Dělnické mládeže.nejspíš vstoupí do dějin žurnalismu.Viděl jsem mezi nimi i psa, který by měl patřit Lucii Šlégrové,dodal náš spolupracovník.
Aktualisováno.
V iDnes pojali reportáž velkoryse, včetně videa (rozhodně doporučuji už kvůli záběru na ozubeného řádového psa). A proč se procesí konalo právě 17. června? Prosté, Watsone: ve skutečnosti šlo o oslavu svátku Adolfa Hitlera.
Komentáře
Na jedné straně tydlitátuješ jako posedlý o tom, že lidický kult je účelově antisemitský, na druhou stranu se divíš, že jeden z největších bojovníků proti antisemitismu, sionistický Žid JXD, reaguje ostře proti Řádu. Každému není hned jasné, o co jde. Se mnou Řád nehne, ani kdyby ho založili Sedláček s Vávrou a Vondrákem, ale správný bojovník proti antisemitismu moc nehloubá a hned udeří! Škoda rány která padne vedle!
Ještě je možné, že nehoráznou provokací byl Tvůj postulát o tom antisemitismu lidického kultu. Prosím. Zatím jsem se se stylisováním do pavlátovsko-dershowitzovského histrionství setkal jen u váženého pana Kreutzfelda a u sebe. Seznám-li, žes rozšířil naše řady, budiž. Zatím mám ale dojem zcela fundamentální rozpolcenosti v samých základech Tvých postojů.
Vp. Vodnik, dejte si pohov. I provokativni a histrionske clanky by mely byt v nasem soublozi tolerovany.
Zadal jsem snad příčinu myslet si, že by neměly? Nikoli! Pouze jsem poukázal na zcela zásadní rozpor, když na jedné straně TP tydlitátuje kolem lidické tryzny a na druhé straně se diví, že media trojčí z Řádu ozubeného kola, kterému osobně fandím. To obojí nemůže myslet vážně, něco z toho je parodie.
Nyní k tomu přidal další paradox: zatímco on sám navlékl antisemitism na lidická výročí, obviňuje mě z posedlosti, když poukážu na neoddiskutovatelný fakt, že je to na prvním místě právě manický boj proti antisemitismu, který vytváří to haló kolem Řádu
Tydlitátová je IMHO vzdělaná dost, ve svém oboru zcela jistě. Krom toho je umělecky nadaná. O její intelligenci nic nevím, její smůla je, že tato intelligence stojí zcela ve stínu jejích emocí. A tam se domnívám vidět uzel gordického kalibru...
"Shledáváme Vaše vzájemné komentáře velmi Ozubeny. Buďte Ozubeni!"
Vp Pecina, co se tyce ŘOK, jsem agnostik. Domnivam se ale, ze byste nemeli tlacit ozubene kolo jako individualni kult, tomu se verit neda. Lepsi by bylo usilovat o integraci do hinduistickeho panoptika buzku.
Moderni praktikujici hinduismus dokazal zaradit i Jezise nebo Stalina, i s kolem by to mohlo jit. Pokouset se vyvinout nove nabozenstvi, to je v dnesni dobe sysifovska prace. Jenom tech kostelu, co by se muselo postavit, to byste byli vetsi realitni spolecnost nez McDonald's.
Je ale treba ocenit, ze to ucastnici berou s humorem. Tento pochod ze da brat trochu jako integrace do standartniho politickeho procesu.
Jak pohlíží Řád na jedince trpící zubními kazy, případně na na jedince po extrakci zubu?
Není to doufám závada na ozubeném původu?
Uz je na case to zmydlit a zavrit jako za Plastiku, nez to slusnym lidem preroste pres hlavu. Zahledl jsem tam i v davu psa, ktery by mel patrit Lucii Slegrove. Motal se tam tem paskum mezi nohama.
TP geniálně předjímá dobu, když optuje pro zavedení odboru schválené symboliky na magistrátech.
Jinak myslím, že tito nacisté jsou měkcí, podle toho videa z metra soudě. To my, špinavé a ožralé máničky, práce se štítící individua a socialistickému zřízení nepřátelské živly, jsme po cestě z Andělky na stanici Hradčanská hromadně sjížděli - k nemalému zděšení socialistických pracujících - po prdeli tu klouzačku na eskalátorech mezi pojízdnými madly. Z holohlavých propagátorů nového holokaustu se k tomu žádný neodhodlal!
Prislo to z Ruska, kde podobne dementni rusti pravoslavni nackove reaguji na kavkazske zvyky. Dagestanci a Cecenci z narodni hrdosti provozuji tanec lezginka. Pravoslavne nacky v Rusku to znacne irituje, tak vymysleli imitaci a cesti nackove imituji imitaci a white power nadsamci skacou jako opice v pralese.
??? What the hell is that???
imageshack.us/.../sr=1
www.youtube.com/watch?v=4CCLxFqw8IY
www.youtube.com/.../
atd. atd. atd...
Pravoslavni nackove existuji, maji i sve blogy.
Ta prvni fotka zdatneho neandertalce s tetovanim je IMHO nejlepsi--typicky nacek, i to, jak se peclive vyholil. Zrejme je to nejen pro krasu:-)), ale i pro prakticke ucely. To aby na ty svastiky a pravoslavnou svatou trojici netahl tolik ten podpazni puch..:-O
huffingtonpost.com/.../...
Jinak koukam, ze ani neznate vlastni symboly.
Melete kraviny. Opakuji: nácek se sice může hlásit k pravoslaví, ale z toho neplyne nic než to, že pokud chodí ke zpovědi, má se svým knězem co řešit!
Takový blog bych docela vidět. Jestli to nebude jako odkazy od Anonymního: nácek se vyfotí před pravoslavným kostelem a pro našeho Anonyma je to důvod dštít oheň a síru na pravoslavné křesťanství. Se stejnou nestydatostí se někteří Židé dodnes snaží svalit spoluvinu za holokaust na římské katholíky, ačkoli ti zachránili za války nejvíc Židů (zatímco ukrývání a pomoc Vatikánu ustašovským hrdlořezům po válce je nechává úplně klidnými).
nechci vám do vaší vzrušené debaty příliš hovořit, ale možná by bylo napřed dobré si vydefinovat pojmy.
Používat pro to co je možná plešaté, ale možná ne, asi nemá rádo židy, možná je socialista a možná taky ne, možná žije v Německu, nebo taky v Rusku, nebo někde úplně jinde (a to je tak všechno co o něm pisatel tuší) termín "nácek" je asi stejná terminologická důslednost, jako oblíbená lékařská diagnóza "moribundus".
Jinak se ta debata bude odehrávat na úrovni deníku Blesk, či zpravodajství TV Nova..
Pěkné odpoledne,
D.Stuchlík
Anonym c.1
ale definovat "extremniho nacionalistu" jako nacistu je prece omyl.
Podivejte se na definici nacismu a najdete tam zasadni prvky, ktere mohou byt (a take jsou) s nenemeckym nacionalistou v kontrapunktu..
Takze rusky extremni nacionalista nemuze byt neonacista - ledaze by se primo k hitlerovskemu nacismu hlasil.
Coz (opomineme-li jak si to v ramci ruske identity a dejin srovna sam v sobe, ostatne tenhle problem resi -leckdy dost dramaticky- v teto dobe cela ruska nacionliatsticka scena) vy o tom jako vnejsi pozorovatel nemuzete vedet, pokud jste s nim neabsolvoval nejakou formu dotazovani.
Takze tohle diagnostikovani "od pasu" je dost zasadni problem hned v zacatku. Na druhou stranu uznavam, ze tady nastupuje oblibeny fenomen (zvlaste v mediich) a to: "Cim mene o tematu vim, tim lepe se mi o nem mluvi/pise". Neb autorske fantazie nezatizene "zbytecnymi" informacemi neznaji meze...
Jinak, pokud jde o Putina a jeho podporu (ci z casti primo iniciovani) ruskeho sovinismu, tohle je nepochybne velmi zajimavy a pro nasi cast Evropy velmi nebezpecny fenomen. Jenze ten uz trva v podstate cele desetileti aniz by si toho chtela nase (ci dokonce Evropska) verejnost a media nejak vsimat, ci na to dokonce nejak reagovat. Bohuzel..
Jediny, kdo na to na urovni evrospke politicky reagoval byla shodou okolnosti ta cast polske politicke rerezentace, jejiz lidri skoncili sve zivoty minuly rok priznacne - v Katyni
Dusan Stuchlik
Ostatně hlášky jako "uziva "narodni" nabozenstvi (ruske pravoslavi at Ruske, ci mimo Rusko) jako zbran ve svem arsenalu na vycisteni Otciny (pripadne celeho sveta ve Vodnikove pripade) od spinaveho hmyzu cecenskych negru nebo zidovskych dekadentu (Vodnik netroskari, ten by vyrusil nejradeji celou zapadni civilizaci" připomínají nejspíš ze všeho články z Rudého práva, kdy se nedostávalo slov k popisu odpornosti zrádců a vrahů v žoldu Wallstreetu. S tím, obávám se, žádná seriosní diskusse nebude možná.
'Ovšem záměr, aby setkání vyznělo jako recese, byl až příliš zjevný. Nemohl zastřít fakt, že se ho účastnili stejní lidé, kteří chodí na akce Dělnické strany sociální spravedlnosti.'
Tomu rikam skutecne neprustrelna argumentace. Mam dojem, ze mi to trosku pripomina nektere sceny z filmu Life of Brian, tusim ze tam tenhle motiv byl.
jg
Martin Laryš
Comparative Analysis of Russian and Ukrainian Forms of Nationalism and Extreme Right Groupings’ Ideological Sources after the Collapse of USSR. This article presents a comparative analysis of Ukrainian and Russian forms of nationalism, deriving from the traditions of each country's history, its statehood traditions and processes of nation-building. In particular, the text compares far-right ideological tendencies in both countries. These subjects are analyzed and compared in terms of their deeper connection to the historical, political, social and economic specifics of Russia and the Ukraine.
Keywords
Civic/Ethnic Nationalism, Far Right, Imperialism, Nativism, Populism, Russia, Ukraine
Úvod:
Problematika krajní pravice v postsovětském prostoru patří v českých akademických kruzích k téměř nedotčenému tématu, přestože představuje značně zajímavý předmět výzkumu jak pro oblast bezpečnostních studií, tak pro zkoumání politických stran, resp. stranických rodin. Právě Ukrajina a Rusko mohou představovat potenciálně významný referenční rámec pro dosavadní teorie krajní pravice, které mohou být po hlubší analýze této části stranické rodiny obohaceny. Problematickou se může jevit zejména specifičnost ruského případu, neboť výstupy zkoumání ruského politického systému jen zřídkakdy zapadají do teoretických konstrukcí, určených spíše pro oblast západní Evropy.
Po krátkém vymezení terminologických pojmů a konceptualizaci krajní pravice předkládaný text nabízí komparaci a klasifikaci nacionalistických proudů v obou zemích. Zde vychází z hypotézy, že ačkoliv obě země sdílejí alespoň část společné historie a kultury, tzv. inkluzivní nacionalismus (tj. všezahrnující, není definován čistě etnickou sounáležitostí), je v obou zemích značně odlišný, a to díky jinému typu národa a tradici státnosti. Další kapitola se snaží vymezit a klasifikovat jednotlivé ideové směry v rámci krajní pravice, přičemž si autor stanovuje druhou hypotézu, zakládající se na předpokladu, že v obou zemích lze nalézt specifické ideové směry bez ekvivalentu v druhé srovnávané zemi, které vycházejí právě ze specifik oné konkrétní země. Hlavními zdroji, na jejichž základě byla konceptualizace a následné srovnávání umožněno, jsou práce Alexandra Verchovského, Tarase Kuzia, Andrewa Wilsona, Igora Gošovského, Case Muddeho, Michaela Minkenberga, Andrease Umlanda, Thomase Parlanda a Emila Paina.
www.cepsr.com/clanek.php?ID=342
RSS kanál komentářů k tomuto článku