Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Ač se to ještě před krátkým časem zdálo naprosto šílené, případ údajného popírače nacistického genocidia Jana Šinágla se pravděpodobně ještě do konce roku dostane k soudu. Pokyn berounského OSZ policii hovoří jasně: dokončit vyšetřování a spis s návrhem na podání obžaloby předložit státnímu zástupci. Pro jakékoli pochybnosti o vině obviněného není místo: ještě zpracovat druhý znalecký posudek, tentokrát z oboru politologie, a navrhnout obžalobu.

Že nevíte nic ani o prvním znaleckém posudku? To obviněný také ne, v politických procesech přirozeně ustanovení § 105 odst. 3 TrŘ neplatí a opatření o přibrání znalce se obviněnému nedoručuje – aby neměl zbytečné námitky. Ale nebojte se, o znalecký posudek nepřijdete.

Zpracovala ho pro policii, opět na výslovný pokyn OSZ, manželka kladenského radního za ČSSD Lenka Vrchlavská, ve veřejnou známost vstoupivší zejména díky sporu s rodiči dětí, kteří nechtěli, aby jí poté, co ji pro neschopnost propustili z místa ředitelky základní školy ve Veltrusech, připadla jako politická trafika jedna z kladenských školek.

Dílo je to nepříliš obsáhlé, avšak rozhodně zdařilé a osobnosti autorčiny plně hodné: doporučuji zejména závěrečnou pasáž, z níž se dozvíme nejen přesný počet českých obětí, ale i to, že zpochybňování thesí Postupimské konference je trestným činem.

Jménem Sudetoněmeckého krajanského sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku policii za tento skvost děkuji. Necháme ho přeložit do němčiny a budeme rozšiřovat do zahraničí, aby měl každý možnost seznámit se s tím, jak jsou v České republice pošlapávána lidská práva a jak málo země od r. 1989 v otázce vyrovnání se s vlastní minulostí a vyhnáním sudetských Němců pokročila.

Komentáře   

0 # Guy Peters 2012-11-05 22:04
Odhadce na movité věci???
0 # Guy Peters 2012-11-05 22:12
Když si čte člověk ten výplod Vrchlavské, tak se musí Svobodovi omluvit. Ty jeho mřížky dávají alespoň jakýstakýs smysl.
0 # Anonymní 2012-11-05 22:22
nechci být hnidopich, ale vždy když čtu: úmrtí ve věznicích pochody smrti - 20.000,- nemůžu se ubránit úsměvu. Pravděpodobnost, že při nějakém teroru dojde k usmrcení civilistů v přesném počtu ne s jednou nulou na konci ale rovnou se čtyřmi je stejná jako výhra ve sportce. Důvěryhodné by bylo jakékoliv číslo blížící se nebo přesahující 20000, ale přesný počet 20000, tomu nevěřím. Ne že bych byl popírač, ale mám rád (alespoň v minimální možné míře) přesnost. Znalec tady není od toho, aby si jen tak nadhazoval údaje. Ta mafiánka Vrchlavská je důvěryhodná jako David Rath.
Jde vidět, že OČTŘ jsou v koncích, když si na odbornou práci najímají nespolehlivé figurky, neschopné podat alespoň v minimální míře přijatelný posudek.
Jdu se vyzvracet; snad nepotkám podvodnici Vrchlavskou, jinak to na ni hodím.
0 # Guy Peters 2012-11-05 22:30
Ta hausnumera jsou fascinující. Zdroj. Co s ním udělala ta umělkyně, to přesahuje lidskou představivost.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-07 12:09
Petersovi: Zatím zřejmě nejspolehlivěší odhad je Škorpilův.
1. Přibližně 8500 čs. občanů bylo Němci popraveno.
2. Přes 20 000 lidí zahynulo v koncentračních táborech nebo při výsleších (bez osob rasově pronásledovaných).
3. Kolem 8000 osob přišlo o život při ozbrojených střetech v českých zemích, minimálně 1000 antinacistů na územích odstoupených Německu. 15 až 19 tisíc obětí si vyžádalo Slovenské národní povstání.
4. Přes 4000 lidí zahynulo při náletech (započteny oběti i v Sudetech).
5. Více než 3000 osob zemřelo při pracovním nasazení.
6. Na východní frontě padlo 5620 lidí, na západních frontách a v Africe je počet padlých odhadován na 1200.
7. Asi 7000 cikánů z českých zemí (z toho 900 ze Sudet) zahynulo v koncentračních táborech. Oběti z řad slovenských cikánů přičteny k obětem SNP.
8. Zahynulo přibližně 265 000 Židů.
Celkem mezi 337 a 343 tisíci obětí (Škorpil, Pavel: Probleme bei der Berechnung der Zahl der tschechoslowakischenn Todesopfer des nationalsozialistischen Deutschlands. In: Brandes, Detlef, Kural, Václav (eds): Der Weg in die Katastrophe. Deutsch-tschechoslowakische Beziehungen 1938-1945, Klartext Verlag, Essen 1994).

Zásadní metodologická chyba: Ztráty sudetských Němců v německých branných silách zvyšují počet obětí o dalších cca 190 až 199 tisíc (odhad podle percentuálního podílu na celkovém obyvatelstvu a německých ztrát; dle Rozumět dějinám 207 tisíc) a nejsou započteny byť to byli čs. občané. U čs. Němců bojujících na straně spojenců ztráty ale započteny jsou. Ve výčtu zřejmě nejsou zahrnuti padlí Češi z odstoupených území s říšskoněmeckým občanstvím, kteří museli sloužit v německých ozbrojených silách. Nejsou zřejmě též započteny osoby z řad civilního slovenského a rusínského obyvatelstva odvlečené do GULAGu před koncem války a vojáci Slovenské republiky - téměř všichni slovenští vojáci skončili v GULAGu, Svobodovy jednotky je jako nepřátelské vojáky předávaly Rusům bez rozdílu. Slováků bylo asi sto až sto dvacet tisíc, o počtu Rusínů neexistuje ani přibližný odhad. Kolik jich zahynulo do 8./9. 5. 1945? Jsou nebo nejsou započteni padlí vojáci slovenské armády v bojích na ruské frontě po boku Wehrmachtu? Jsou započteny oběti sovětského bombardování českých zemí 9. 5. 1945 ve výši asi 1300 lidí, spíše dvojnásobku?
0 # Věra Nováková 2012-11-05 22:51
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-05 22:54
Přirozeně nebylo. Viz předchozí texty o této kause.
0 # Tomáš Marný 2012-11-06 00:37
Teď už mi došla adjektiva. Trestní orgány řeší, zda se atentát odehrál po vůli nebo proti vůli domácího odboje! Patrně se dožiji toho, že policie bude autoritativně zjišťovat, zda jsme měli přijmou Marshallův plán proti vůli Sovětů či nikoli.
(nemluvě o té drobnosti, že pro daný skutek položená otázka stejně nemá význam)
Posudek jsem stál, ale přečtu ho asi někdy později, mám obavy, že bych pak neusnul.
0 # Anonymní 2012-11-06 10:04
Myslím, že byste se měli obrátit na Ústav pro zločiny nacismu a komunismu, který Vám dá požadovanou odpověď.

AHL
0 # Leon Kreutzfeld 2012-11-06 10:38
Toto je zdanlive off-topic vazeni, ale teprve po nekolika letech cteni blogu vp. Peciny jsem zacal chapat clanky Rosse Hedvicka. Clovek se porad uci. Ta bizzarni snova krajina popisovana v nekterych jeho lepsich impressich skutecne JE Cesko. Omlouvam se timto Rossi Hedvickovi, ze jsem si myslel, ze je vul. Jen pro poradek podotykam, ze shodu inicialu u Heydricha a Hedvicka povazuji za zcela nahodnou, stejne inicialy mel naprikald i chebsky sportovni club Ruda hvezda.

Posudek jsem si precetl. Na rozdil od vedeckych posudku pomoci discoursivni analysy, tento je takovy spise “srdcarsky’, je to posudek narodni hrdosti. Presto bych se vsak primlouval, aby se historicka symposia konala spise v nejakych kongresovych centrech, nikoliv na naklady danovych nevolniku v soudnich sinich.
0 # Vodník 2012-11-06 10:57
Přestože popisy českých poměrů z klávesnice Rosťy Hedvička se blíží realitě víc než většina ostatních, myslím si nadále, že to vůl je.

Chudák Šinágl! Tak dlouho a urputně nasíral kommunisty, že se rozhodli mu to touto cestou vracet.
0 # Leon Kreutzfeld 2012-11-06 11:13
Treba je ta jeho (RH) online persona jenom fikce. Bojovnik proti kommunismu s koreny maleho ceskeho clovicka, ktery se musel shybat, aby se jednou zase narovnal. To je prece typicky cesky pribeh.

Bezneho ovcana by takove stihani muselo nesmirne otravovat, ale pan Sinagl je profesionalni kverulant, tak za jeho pocinanim vidim spise nejaky zamer. Stale si nedovedu predstavit, ze by za to mohl byt "odstihan". Trendy ve vyvoji svobody a demokracie v Cesku jsou sice dlouhodobe veskrze negativni, ale stale je soucasti prohnile EU, nikoliv sousedem Turkmenistanu, takze zatim neni jeste mozne vsechno.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-06 11:17
Něco podobného si musela říkat i Milada Horáková, než jí došlo, že to soudruzi s její popravou myslí skutečně vážně. Já věřím, že je možné, aby byl J. Šinágl za své články odsouzen (zatím ještě nevěřím, že by mohl být i uvězněn, to až v případě recidivy).
0 # Vodník 2012-11-06 11:34
LK: jestli je to online fikce, tak je notně idiotská. Malý český človíček, který se ohýbal, aby se pak zase narovnal, pokud má rozum, tak si nevyskakuje. Pokud se intensivně zveřejňuje, tak je to buď zcela nevídaný případ amorality a hroší kůže (Štětina) nebo vůl (Hedvíček). IMHO.

TP: nevím, co si říkala Horáková, ale Antonii Kleinerové už při výsleších rozbil Karel Šváb tvář do krve, ta si asi žádné illuse nedělala. Řekl bych, že Šinágl dostane podmínku jako Stwora, to je precedens trestu pro zločin popírání nepopíratelného. Pokud by s tím vystoupil v nějakém "chrámu" národního protinacistického odboje, dopadl by IMHO hůř než Pussy Riot.
0 # Anonymní 2012-11-06 12:19
jiny nez zprostujici rozsudek je zcela neakceptovatelny... tohle je opravdu udesne...
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-06 13:07
O Horákové, vážený pane Pecino, a jejím manželu je známo dost, aby se dalo konstatoval, že ji šlechtí pouze to, že byla pronásledována německou NS-mocí a bolševiky. Nic víc. Vše ostatní bylo záporné.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-06 13:11
Vodníkovi: Bláboly Hedvíčkovy jsou mimo realitu, když spatřuje degeneraci Čechů v tom, že pijí vodu ze Želivky a mají příliš kruhových objezdů.
0 # Vodník 2012-11-06 14:16
V Holandsku je kruhových objezdů několikanásobně víc než v Česku a považuji je za skvělé zlepšení bezpečnosti dopravy. Ale ve spoustě ostatních výmětků má Hedvíček pravdu - nebo se jí dost blíží..
0 # gogo 2012-11-06 15:41
Já myslím, že vhodnost konkrétního dopravního řešení závisí na situaci. V Olomouci je např. kruháč, kam ústí dvě dálnice, výpadovka a obslužná komunikace do supráče. Hovadštější řešení by byly snad už jen 4 stopky.
Před 14 dny, když byla mlha, jsem tudy projížděl a v křoví v rondelu sedělo kouřící auto, posádka postávala (taktéž kouřila) a debatovala s PaChy. Myslím, že byli hodně překvapení, když prorazili plechovou tabuli s šipkami, upozorňujícími na kruháč.

Kruháče mají smysl jen tam, kde se potkávají silnice stejné důležitosti, auta nejednou nejedou jedním směrem a nejde o rychlostní komunikaci.
Jinak je to lepší řešit jako hlavní/vedlejší nebo semafory. Bohužel hodně lidí, a bohužel často těch rozhodujících, zavšivuje silnice kruháči, semafory, zálivy, prahy a objezdy v domnění, že vnášejí světlo a řád.
0 # Vodník 2012-11-06 16:23
Kruháče mají smysl jen tam, kde se potkávají silnice stejné důležitosti
Ano. A těch křižovatek je IMHO nejvíc.
0 # Báša 2012-11-06 17:58
Myslím, že je třeba říci, že kruhové objezdy ČESKÉHO typu, postrádají smysl kdekoliv. Myslím tím ty paskvily o průměru 15m, kde se kamion nevytočí a s přívěsem už vůbec ne, kde pro dementní tvar bobečku uprostřed není rozhled, kruháče na sídlištích, ve větších vesnicich, kruháče, které na první pohled nejde rozlišit od klasické křižovatky a tak dál. Jezdím hodně a mohu říci, že křižovatek, kterým není co vytknot je jen pár. Například často jezdím z Ostravy přes Valašské Meziříčí na Hradiště a Starý Hrozénkov. Od té doby, co ve Valmezu městskému zastupitelstvu hráblo (cca 2005) je tam těch kruháčů 5 (sic!) a průjezd městem se prodloužil z pěti na 12-20 minut, díky frontám.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-06 20:18
Hedviček je skutečně vůl, jestliže si neuvědomil, že se svou minulostí, zdokumentovanou a zdokumentovatelnou jednak mezi pamětníky, jednak v různých archivech, notabilně ve svazcích StB, ze sebe prostě nemůže dělat režimního otloukánka, kulacké dítě a člověka, který sní o potocích bolševické krve. Byla jen otázka času, kdy tahle bublina praskne. Štětina je podobný případ, jen je chytřejší, má velkou životní zkušenost a naučil se být leckomu užitečný.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-06 20:24
Vp. Kreutzfeld, tenhle příběh je sice typický a řekl bych, téměř symptomatický, ale má nevýhodu, že se špatně vypravuje, protože oslavu zbabělosti a přikrčenosti prostě nepodáte tak, aby z toho nevyšla další variace na Hrabalova Anglického krále. Což je geniální kniha, protože zároveň dovoluje čtenáři s hlavním hrdinou se identifikovat, a zároveň, jen co tak učiní, mu "nastaví zrcadlo" tak, že se mu ze sebe udělá špatně.
0 # Báša 2012-11-07 05:52
Ještě o Hedvičkovi.
Předesílám, že jsem v záchvatech nenávisti, nechuti nebo zvědavosti nečenichal v registrech svazků, takže se zodpovědně, jako např. vp. Krystlík nemohu vyjadřovat k barvě páně Hedvičkovy stolice, nicméně to, co jsem pochpopil z jeho textů o něm samém, oprostiv to od nánosu invektiv na režim, není to, co zde čtu, ale zhruba toto:
1. R.H. možná je vůl, zejména ale kvůli jeho grafomanii a hypertrofované paměti.
2. R.H. ze sebe IMHO nedělá bojovníka proti režimu. Dokonce tuším psal o sortě lidí, kterou bych dnes označil asi jako salonní pravdoláskaře, jejichž revolty ve Vídni u Sachchra se nezúčastňoval a měl sklony si vydělávat vlastní prací a ne využívat blbosti těch, kteří výše zmíněnou sortu podporovali finančně.
3. I pokud by byl shrben pod knutou, zbytek jeho života mi, dle jeho textů, nepřipadá jako popis toho, jak se narovnal, ale spíše jako popis hodnot doživotně poznamenaného člověka.
4. V jeho textech lze nalézt popis dnešní reality a to se značnou dávkou předvídavosti. Co se jeho politických názorů, jejichž optikou na dnešní Česko nahlíží, je možné, že jsou v rozporu s jeho životem, ovšem není jediný, kdo podle svých ideálů nedokáže žít.
--
Já bych tedy p. Hedvička neodsuzoval. Pro srovnání nabízím například hrdého odbojáře I.M.Jirouse (Magora), který prý žil podle toho co "kázal". Měl jsem s ním (a s tou grupou kolem něho) tu čest hned po převratu a radši beru Hedvička všemi čtyřmi.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-07 11:47
Bášovi: Hedvíček je nevzdělaný hlupák, který je schopen se vyjadřovat v kategoriích černý, bílý, dobra a zla, kde chybí jakýkoliv odstín šedé.
0 # Báša 2012-11-07 13:30
Co je špatného na tom, být nevzdělaný, pokud uživíte sebe a potomstvo? Já znám řadu naprostých blbců, ovšem vzdělaných.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-07 14:17
Hedviček nedávno vydal versi svých vzpomínek 2.0, ve kterých korigoval vše, co mezitím vyšlo najevo. První versi samozřejmě z webu smazal, aby nebylo možno porovnávat. Až se objeví nová fakta, proces zopakuje. Na jedné straně komunisty kritisuje, na druhé stejně jako oni "přepisuje historii", i když jen vlastní, osobní. Sorry, ale to trapný kašpar.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-07 16:42
Bášovi: Vaše hodnocení kruhových objezdů v ČR je mylné. Dá se jim vytknout, že nejsou nápadně označeny, že střední ostrůvek je relativně dost často z betonových palisád, aby se opilci jedoucí v noci z hospody nebo nepozorní řidiči za deště při snížené viditelnosti a tmě pokud možno zabili. Fronty před kruhovým objezdem je cz-specialita, protože Češi jsou s předstihem nejhorší řidiči střední Evropy. Český blbec, nikým nepoučen (časopisy automobilových klubů zasílané členům zdarma, kde takové věci stojí, v ČR neexistují) se bojí na kruhový objezd vjet, myslí si, že musí před ním zastavit jako na stopce. Důsledek: Před létem v pátek po odpoledne funguje kruhový objezd např. v Praze-Uhříněvsi jako tvořič asi 7 km fronty až do Strašnic na Černokosteleckou.

Mimo ČR, po celé Evropě jsou idiotští cz-řidiči v noci na dálnicích k rozeznání na kilometry, nepanuje-li zrovna ideální počasí - podle oslňujících zpětných mlhovek. Nikdo jim totiž neřekl a taktéž neméně debilní cz-zákonodárci nevtělili do zákona podmínky použití zadních mlhovek podle úzu v civilizované Evropě a hlavně: jakmile je rozsvítíte, tak nesmíte jen rychleji než 50 km/h!
0 # Tomáš Pecina 2012-11-06 12:02
Pane Vorlický, je mi líto, ale číše mé trpělivosti přetekla: další ultrapitomý text o autoritativní veřejné moci byl příslovečnou poslední kapkou. Na tomto blogu jste skončil.
0 # David Schmidt 2012-11-06 12:46
:o)
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-06 13:03
Skoro bych řekl, vážený pane Pecino, když reagujete na vymazané diskusní příspěvky, že byste je měl pro ukázku ponechat - nebo na ně nereagovat a jen mazat.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-06 19:04
Fortuně: Příčina spočívá v české mentalitě, Češi jsou schopni si vládnout nejvýše tak dvě desetiletí, než přivedou stát k rozpadu nebo úpadku. To neplatí, podléhají-li cizí moci. V letech 1918-38 si rozbili stát sami vlastní nacionální nesnášenlivostí - mysleli si, že stát patří jen jim, ačkoliv v něm neměli ani polovinu obyvatelstva. Poslední perioda začínající rokem 1993 dobíhá a všem je jasné, s výjimkou Čechů samých, že si Češi nejsou schopni vládnout.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-06 20:14
Já vím, pane Krystlíku, ale panu Vorlickému tady už asi tak šest lidí napsalo, že píše – s prominutím – nebetyčné kraviny a debata s ním není možná, protože na každou snahu o vysvětlení reaguje v dalším příspěvku tak, že je zjevné, že z něj nepochopil lauter nic.

Domníval jsem se, že když mu omezím frekvenci příspěvků, bude nad nimi víc přemýšlet a jeho komentáře přestanou být tak nesnesitelně monothematické, ale mýlil jsem se a snahu o jeho integraci do zdejší komunity a do kultivované a inteligentní diskuse, kterou tady vedeme, vzdávám. No, aspoň jsem to zkusil…
0 # Dan Dvoracek 2012-11-06 23:28
Pokud p.t. TK chybí vymazaný příspěvek, rád mu poskytnu jeho surogát. Myslím, že jsem pochytil styl spolehlivě :)
0 # Báša 2012-11-07 05:55
Já zvědav tedy jsem. Ovšem spíše na to, co dokázalo pana Pecinu takhle vytočit, když ani já ne.
0 # Tomáš Pecina 2012-11-07 09:49
Surogát neznamená, že p. Dvořáček má onen příspěvek uložen, ale že by dokázal styl p. Vorlického zdatně napadobit. Velmi se obávám, že nepřehání.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-07 11:51
Vážený pane Pecino, napíšete-li do poznámky o smazání, že "text o autoritativní veřejné moci byl ultrapitomý", vzbuzuje to to můj zájem si takový ultrapitomý text přečíst. Kdybyste ho takto nepopsal, nebyl bych zvědavý.
0 # Tomáš Krystlík 2012-11-07 11:53
Vážený pane Dvořáčku, pošlete mi text, prosím, na adresu
0 # Tomáš Pecina 2012-11-07 12:55
Možná by vám stačilo projít dosavadní tvorbu p. Vorlického, a zájem by se terminálně otupil. Kupř. můj už tupější být nemůže.
0 # Anonymní 2012-11-07 11:05
Tak ubohou slátaninu jsem snad v životě nečetl - toto označit za "znalecký posudek" a shrábnout za to 4000 je výsměch. Na tomhle pětistránkovém žvástu pracovala 12 hodin? Vždyť by zadání lépe zpracoval za jedno dopoledne i leckterý žák 9. třídy základní školy, nemluvě o tom, že autorka nezná základní pravidla českého pravopisu, naprosto chybí jakákoliv metodika, přehled použité literatury a zdrojů, atd.

Vždy, když si myslím, že úroveň "protiextremistické znalcologie" už nemůže klesnout níž, se objeví další podařený kousek, ale toto je už skutečně karikatura. Tělocvikář Svoboda je proti Vrchlavské jaderný fyzik.

Pokud by snad došlo na soud a "znalkyně" tam svoje výplody přišla obhajovat, nezapomeňte předem avizovat místo a čas konání. Nerad bych si ten trapas nechal ujít.

-es-
0 # Tomáš Pecina 2012-11-07 14:18
Těším se, že si s sebou vezme Vyšší princip a když jí dojdou argumenty (a znalosti), bude z něj soudu předčítat.
0 # Anonymní 2012-11-07 16:37
Ten Vyšší princip mě také pobavil. To je asi tak relevantní, jako kdybych vypracoval znalecký posudek z oboru stavebnictví a jako odborný pramen uvedl knihu Ferda Mravenec, práce všeho druhu.

-es-
0 # Anonymní 2012-11-08 01:04
Vyšší princip je opravdu zábavný. Celkově je vůbec zajímavé, že o vztahu českého národa k Heydrichovi během války mají vydávat svědectví romány, napsané po válce, protože ze spousty lidí se stali velcí antinacisté právě s koncem války.

Mě osobně velmi mrzelo, že jsem neměl možnost zjistit, jaký vztah k Němcům a protektorátu měla například moje babička. Co pamatuji, vždycky byla silně proti nim, ale mám vážné podezření, že během války jim to bylo víceméně jedno. Prostě se tomu přizpůsobili stejně, jako se pak přizpůsobili nástupu komunistů. Měli normální práci, žádní odbojáři a světe div se, za protektorátu si od stavitele nechali postavit dům. O tom by si dalších čtyřicet let mohli nechat maximálně zdát.

Mám vážné podezření, že tímto způsobem tehdy uvažovala většina lidí.

Ke kvalitě znaleckého posudku snad ani nemá smysl se vyjadřovat. Tuhle podprůměrnou slohovku snad ani nemohl napsat někdo s razítkem soudního znalce.
0 # Guy Peters 2012-11-08 23:52
Moje babička mi vyprávěla o druhé heydrichiádě. Až do konce svého života nezapomněla, jak byly každý den vyvěšovány nové plakáty psané černým písmem na rudém podkladu – seznamy popravených pro schvalování atentátu na zastupujícího říšského protektora. Ten psychologický terror byl nesmírně účinný.

A Londýn se prý poslouchal tak, že se radio dalo doprostřed místnosti co nejvíce potichu. Officiálně byl za jeho poslech trest smrti.
0 # Anonymní 2012-11-09 14:40
Ano, moje matka mi taky o tech plakatech vypravela a citila jsem z toho ten des, ktery to v ni tenkrat vyvolavalo.
Vzdycky rikala, ze do valky se dalo s Nemci zit v jednom state, ale po valce to pro ni uz bylo nepredstavitelne.
0 # Anonymní 2012-11-07 21:34
Seznam literatury uvedené v odsudku navrhuji doplnit o "Reportáž psaná na oprátce" a "Příběh opravdového člověka". Ať to má grády. Adam
0 # Anonymní 2012-11-09 06:32
P.Šinágl vadí,bolševici v krajských vládách nevadí.To bude jednou průser.
0 # Anonymní 2013-12-16 14:22
To snad není možné,aaby taková sračka figurovala u soudu jako znalecký posudek,to je fakt zlej sen.Jdu blejt,Velebnosti...

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)