Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Akt zhanobení (zdroj: Protiproud)
Právě tak, nic menšího. Minimálně je o tom přesvědčen policejní orgán nprap. Jan Felcman, který za spálení vlajky Evropské unie sdělil tajemníkovi občanského sdružení Dělnická mládež Jakubu Svobodovi podezření pro přečin výtržnictví.

Ještě před sdělením proběhlo arci důkladné vyšetření incidentu, během nějž bylo zpracováno třístránkové odborné vyjádření z oboru symbolika Evropské unie a o vyjádření byl požádán zástupce Evropské komise v České republice (ne, vážně nežertuji!), načež státní zástupkyně Zdeňka Galková podala na delikventa návrh na potrestání. Soudkyně Obvodního soudu pro Prahu 1 Helena Králová (bývalá členka KSČ, takže osoba v demokratických hodnotách náležitě kovaná) rozhodla trestním příkazem, leč zhanobitel se s mírným trestem pouhých čtyř měsíců vězení s podmíněným odkladem nespokojil a 23. září se proto ve věci bude konat hlavní líčení.

Tam bojující demokracie jistě extremistovi ukáže, že pálit vlajky snad mohou někde v zaostalé Americe, rozhodně ne ve vyspělé České republice.

Komentáře   

0 # Karel V 2014-08-18 19:01
To co je na obrázku NENÍ VLAJKA EU. Protože EU vlajku nemá. Cituji z wikipedie:

Přestože je vlajka spojována s Evropskou unií, původně byla užívána Radou Evropy a měla reprezentovat celou Evropu, nikoliv konkrétní organizaci.

Podoba vlajky byla Radou Evropy přijata 8. prosince 1955 a navrhl ji hlavní herold Irska Gerard Slevin. Symbolem Evropského společenství se vlajka stala 26. května 1986. Evropská unie, vzniklá na základě Maastrichtské smlouvy v roce 1992, která Společenství nahradila, převzala také jeho vlajku. Ovšem zrušením Maastrichtské smlouvy a jejím nahrazením Lisabonskou smlouvou nebyla tato vlajka, v nové smlouvě deklarována jako vlajka EU. Tak se stalo, že oficiálně EU žádnou vlajku nemá. Proto některé státy EU prohlásily, že ji jako symbol uznávají. Mezi těmi, které takové vyjádření nevydaly je i ČR.
0 # Anonymní 2014-08-18 22:56
Omg, donekonečna stejný blábol, ještě i odpůrce EU Hasenkopf uznává, že EU vlajku má blog.aktualne.cz/.../... nebo backa.blog.respekt.ihned.cz/.../
0 # Tomáš Pecina 2014-08-18 23:45
Debata, čeho je ten hadr vlajkou, zda Evropské unie, Evropksých společenství nebo vůbec ničeho, mne příliš neoslovuje, a dokonce mne ani neoslovují spekulace, zda na vlajce náhodou nebylo o hvězdičku méně nebo více (což by obviněného u českého soudu bezesporu vyviňovalo, protože by nehanobil symbol demokratických hodnot, ale jakousi úplně jinou textilii). Podstatné je pro mě, že někoho postavili před soud za naprosto legitimní vyjádření postoje k Evropské unii.
0 # Anonymní 2014-08-19 00:41
Ještě, že pouze jeden, ale pokud se začne důkladně vyšetřovat může z toho být spiknutí! Ten člověk vnikl na politický mítink, možná na něčí příkaz. Hned našel ochotné pomocníky takzvané přidržovače. Dokonce nebyl pořadatelem vykázán. Přítomná policie celé rebelovo představení přijala a potřebu konat necítila. Hrozí nebezpečí, co když je v naší společnosti více vzpurných lidí kteří si dovolí vyjádřit názor! Lidé typu Svoboda jsou pro demokracii ohrožením! U soudu bude jistě všem pod hrozbou trestu vysvětleno jak prát a žehlit modré polyamidové vlákno aby se nepropálilo a dlouho vydrželo. Ukamínek
0 # fcuk offeu 2014-08-19 12:28
Anonyme,predce nemuzes myslet vazne argumentaci zalozenou na clancich ktere se hemzi slovnimi spojenimi typu co by,kdyby,mozna ...a podobne. To ze jsou tyto procesy delane na zakazku asi jak dtto upaleni vlajky tzv eu na slovendku,ci trapny i kdyz nesouvisejici pripad tykadlek na bilboardech,to je do oci bijici,ze si "establishment" udrzuje svou moc represemi a zastrasovanim.to neni zadna demokracie.to je totalita.A mrzi me,ze se najde dnes tolik lidi,kteri tyto totalitni praktiky jeste obhajuji.
0 # Anonymní 2014-08-18 19:14
Eu zadnou oficialni vlajku ani hymnu nema....! Tj klasicka statni sikana
0 # Anonymní 2014-08-21 13:48
i kdyby mela, stale to bude sikana.

ted budu za popirace, ale toto si nedovolil ani Franz Josef - bachorka o zavirani za prohlaseni "cisarpan je vul" je jen basnicka invence, a pokud se snad nasel pripad kdy se cetnictvo potrebovalo zbavit nepohodlne osoby a nenaslo se nic jineho nez onen zakon o zneucteni majestatu, tak trestem bylo par dni, ne 4 mesice.
0 # Anonymní 2014-08-18 21:33
Mýtink, osoby byly pohoršeni - to je hned vidět, že úřední záznam sepsal debil, tomu by to snad ještě šlo odpustit. Galková si s ním může podat ruku, tam to také nepřekvapí. Ale soudružka, i když vypracovala trestní příkaz metodou "Ctrl+C" "Ctrl+V", mohla alespoň seznat, že spálení kusu hadru, byť na veřejnosti, nedosahuje takové společenské nebezpečnosti, aby se mohlo jednat o trestný čin.

-es-
0 # Tomáš Pecina 2014-08-18 21:40
Mýtinku mu neopravil ani spellchecker, tak co byste chtěl?

Zdařilý je i ten závěr, jak osoby (co byly pohoršeni) nesouhlasně pískaly a pokřikovaly.

Ano, že něco takového projde přes OSZ i přes soudce, je povážlivé.
0 # Anonymní 2014-08-18 22:30
Pane Pecino, kde to vlastně jsme?
Když čtu vaše příspěvky, mám pocit, který přerůstá v realitu totalitního státu se soudci mdlého rozumu. Jakoby se vracely doby temna, jen čarodejinice vypadají jinak.
0 # Anonymní 2014-08-18 23:49
Pes Coco bude projednán dne 23. září 2014 v Brně a jak naložit s hromádkou popela z modrého Bruselského symbolu se bude projednávat ve stejný den v Praze. Může to mít nějakou spojitost?
0 # Anonymní 2014-08-19 12:39
Jasně, je to spiknutí Velkého Žida:) Tvl to jsou zase konstrukce:)
0 # Anonymní 2014-08-19 00:51
Dobrý den, mě tedy v textu trestního příkazu velmi zaujala tato pasáž: „… dopustil se (…) hrubé neslušnosti NEBO výtržnosti …“.

Ale to je však přeci především úkolem soudce, aby rozhodl, čeho se dotyčný dopustil - zda hrubé neslušnosti či výtržnosti anebo obojího, ne?

Dle judikatury se jedná o dvě různé věci, rozhodně to není prašť jako uhoď: „Jednání pachatele trestného činu výtržnictví může mít dvě podoby, a to hrubou neslušnost a výtržnost, přičemž není vyloučeno, aby konkrétní jednání naplňovalo obě tyto podoby.“ Judikatura pak dále zvlášť rozvádí, co se míní hrubou neslušností a co výtržností.

V jiné kauze soud (nejspíše omylem) jednou mluví o výtržnosti a jednou o hrubé neslušnosti a Nejvyšší soud, k tomu uvádí: „Odvolací soud tak ve svém novém rozhodnutí si bude muset ujasnit, zda šlo o výtržnost či hrubou neslušnost, …“

Asi nejrelevantnější je pak pasáž z usnesení NS 6 Tdo 104/2003: „Z tzv. právní věty výroku o vině rozsudku krajského soudu přitom nelze zjistit, na jakou formu výtržnického jednání obviněného chtěl usuzovat (zda na výtržnost, nebo na hrubou neslušnost), neboť některý, resp. žádný z těchto termínů v ní (zřejmě písařskou chybou) výslovně uveden není. Za předpokladu, že odvolací soud bezezbytku převzal skutková zjištění nalézacího soudu, se proto lze pouze domnívat, že učinil právní závěr v tom směru, že popsaným jednáním se obviněný dopustil výtržnosti.“

Paradoxní je, že pan vrchní inspektor se s problémem vypořádal (usoudil na hrubou neslušnost).

Jan Angelovič
0 # Philip Sudak 2014-08-20 03:14
Na tom nic zajímavého není. Pojmy "hrubá neslušnost" a "výtržnost" vcelku jasně kodifikuje (lze-li to u tak gumového paragrafu vůbec říci) právní theorie, a na ní navazující judikatura.

Hrubá neslušnost je jednání, které závažným způsobem narušuje zásady lidského soužití, morálky (v původním komentáři je, že "porušuje zásady socialistické morálky", jako by něco takového existovalo, že ). Může jít o oblast sexuální (oplzlé řeči), hrubý útok na čest a vážnost občana (vulgární nadávky, urážka skutkem apod.), zneuctění památky zesnulých, drzé rušení slavnostního shromáždění, hrubé znevažování kulturních památek a tradic apod.

Výtržností je jednání, které hrubě porušuje veřejný klid a pořádek, zpravidla se jedná o násilné jednání namířené proti osobám a věcem, per exemplum, vandalství, hrubé déle trvající rušení nočního klidu, svévolné dělání nepořádku (vysypávání popelnic, třeba).

Předmětný skutek je tak, v obecné rovině, subsumovatelný pouze pod pojem "hrubá neslušnost"
0 # Anonymní 2014-08-20 23:01
Dobrý den,
definici výtržnosti i hrubé neslušnosti jsem si v judikatuře našel, v tom problém není. V postu jsem se pozastavil nad tím slovem "nebo", které tam nemá co dělat.

Jan Angelovič
0 # Anonymní 2014-08-19 03:55
Sice si policie objednala odborne vyjadreni z oboru symboliky Evropske unie, ale presto cajt napsal, ze palil vlaku Evropskeho spolecenstvi [sic]. Achjo

Pi. dr. Galkova zase nevi, ze si musi vybrat, zda to je hruba neslusnost nebo vytrznost (cajt napsal hruba neslusnost). Achjo

Ona to teda nevi ani dr. Kralova, samosoudkyne. Achjo.

To zase bude promrhanych penez.
0 # Tomáš Pecina 2014-08-19 09:52
To zase bude promrhanych penez.

Spíš bych řekl s klasikem: "To zas bude v rozsudcích nablito!"
0 # Anonymní 2014-08-19 12:10
Tak to bychom měli hanobení symbolů sovětského svazu, strany a vlády... Nebo počkat?

Ovšem když se na výstavě spolupořádané a dotované z EU peněz použije vlajka _členského_ státu jako rohožka, tak je vše OK.
0 # Anonymní 2014-08-19 12:14
podle mně není správné něco pálit na ulici, oheň v ulicích není dobrou vyhlídkou budoucnosti. věřím, že (zatím teda ještě) lze vyjádřit svůj postoj vznešenějším způsobem... (byť se osobně taky obávám rostoucího eurofašistického diktátu)
0 # Anonymní 2014-08-19 13:23
věřím, že (zatím teda ještě) lze vyjádřit svůj postoj vznešenějším způsobem...

Ano, např. by si s ní dotyčný mohl vznešeně vytřít gluteus maximus. Ovšem v soukromí to jaksi postrádá požadovaný efekt veřejného vyjádření názoru a v případě realizace tohoto vznešeného aktu na veřejnosti by hrozilo, že by obvinění z hrubé neslušnosti bylo oprávněné.
0 # Anonymní 2014-08-19 15:03
A bylo by i oprávněné v případě "uměleckého zpracování celého výjevu" obří transparent nebo plátno s obrázkem hořící nevlajky EU příp. i ten "maximus" by se mohl docela vtipně povést...
pravda, do médií by se to asi pak nemuselo dostat :(
0 # Lubomír Čáslava 2014-08-19 12:53
Vlajka se původně měla stát oficiálním symbolem EU – tak to aspoň bylo napsáno v návrhu Evropské ústavy. Ten ale neprošel. Odmítli ho v roce 2005 v referendu v Nizozemí a ve Francii. Evropská rada se v červnu 2007 dohodla, že předloží státům novou smlouvu přičemž „pozměněné Smlouvy [nebudou] obsahovat žádný článek zmiňující symboly EU, jako například vlajku.“

S odřenýma ušima pak byla později schválena všemi státy Lisabonská smlouva, která převzala z návrhu Evropské ústavy skoro vše, vlajku ale ne. Některé eurofilní státy se s tím nechtěly smířit, tak připojily k Lisabonské smlouvě alespoň své vlastní prohlášení o vlajce jakožto symbolu. 16 z 27 států EU připojilo k Lisabonské smlouvě Prohlášení č. 52, které říká:

„Belgie, Bulharsko, Německo, Řecko, Španělsko, Itálie, Kypr, Litva, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Rakousko, Portugalsko, Rumunsko, Slovinsko a Slovensko prohlašují, že vlajka znázorňující kruh dvanácti zlatých hvězd na modrém pozadí, hymna vycházející z „Ódy na radost“ z Deváté symfonie Ludwiga van Beethovena, heslo „Jednotná v rozmanitosti“, euro jako měna Evropské unie a 9. květen jako den Evropy pro ně zůstávají i nadále symboly sounáležitosti občanů Evropské unie a jejich svazku s ní.“

Jinými slovy, pro Českou republiku, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francii, Irsko, Lotyšsko, Nizozemsko, Polsko, Velkou Británii a Švédsko evropská modrá vlajka se žlutými hvězdičkami nezůstává symbolem EU.

Z toho plyne jeden důležitý závěr. Modrá vlajka se žlutými hvězdami je cizí symbol. Neměli bychom proto cizí symboly oficiálně vyvěšovat.
0 # Anonymní 2014-08-19 16:24
Omg, donekonečna stejný blábol, ještě i odpůrce EU Hasenkopf uznává, že EU vlajku má blog.aktualne.cz/.../... nebo backa.blog.respekt.ihned.cz/.../

Zkuste si něco nastudovat z mezinárodního práva.
0 # Anonymní 2014-08-19 17:11
Ano, názor autora Klausovy amnestie, který je na své dílo tak pyšný, že se radši soudí o to, že ho vlastně nenapsal, tak to je pramen mezinárodního práva jako stehno. :-D
0 # Anonymní 2014-08-20 08:17
Což takhle založit den pálení vlajky EU?
0 # Anonymní 2014-08-31 20:47
Co takhle kromě hadru Eu tak i hadr Usa, Izraele a Ukrajiny.
0 # J. Janát 2014-08-20 21:12
Zjistil jsem, že naše bojující demokracie má stále co dohánět... vzeměte si třeba takovou Francii...
www.hlavnespravy.sk/.../112130
0 # George Boehm 2014-08-21 05:18
Nic se nezmenilo, za Hitlera to platilo, za Komunistu to platilo a pokud to plati dnes v CR tak se z historie nic nepoucili.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)