Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

A máme tu další blogpost na romské thema, tentokrát z Rokycan. V březnu tam došlo ke konfliktu mezi mladou Romkou a několika strážníky městské policie, načež ti byli romskými aktivisty obviněni, že se k ženě chovali brutálně a při zákroku převrhli kočárek s dítětem. Nyní policie trestní oznámení odložila.

Jsem názoru, že učinila správně. K disposici máme dvě videa, [1] a [2], z nichž je sice patrné, že jednání strážníků při řešení přestupku nebylo prosto určitých taktických pochybení, avšak agresivita, zprvu zejména verbální a poté patrně i brachiální, směřovala od přestupnice ke strážníkům. Aktivisté, jako už tolikrát, prokazují romské komunitě medvědí službu, jestliže místo rozumu uplatňují rasový instinkt a vyvolávají tak v posledku dojem, že Romové se v této zemi těší nezaslouženému nadpráví.

Neobjektivní kostlánovský žurnalismus je to nejhorší, co se Romům mohlo přihodit.

Aktualisováno.
Zde máme inkriminovanou část děje z videa zobrazenu rozfasovaně, snímek po snímku:


K použití násilí přistoupili strážníci zcela správně, tedy až subsidiárně, poté, co se mírnější prostředky ukázaly neúčinnými, a počínali si při tom přiměřeně: za převrácení svého kočárku si může sama Romka.

Komentáře   

0 # Miroslav Hylš 2013-06-05 00:37
Taktická pochybení - to je tedy hodně, ale opravdu hodně diplomatické vyjádření :-)
0 # Daniela 2013-06-05 01:48
Neni nad dokumentarni video.:-)
Chovani mlade zeny je naprosto necivilisovane, ta drzost ke straznikovi je naprosto sokujici.. Vubec se divim, ze se policajt tak udrzel a nezatkl ji pro verejne pohorseni..
Dale by mela mlada matka dostat pokutu za nerespektovani verejneho cinitele, vytrznictvi a chovani se tak, ze ohrozila bezpecnost sveho ditete.
V mem okoli by policajt zavolal posilu a zabasli by matku i s kocarkem a jejim potetovanym ochrancem. Za porusovani verejneho poradku.
0 # Anonymní 2013-06-05 07:57
ta drzost ke straznikovi je naprosto sokujici .... vitejte v ceske realite, Danielo

nicmene show must go on:

usti.idnes.cz/.../

ale jelikoz napadeni nebyli policiste ci straznici, tak se vlastne "nic nestalo"
0 # Anonymní 2013-06-05 10:15
A co provedl ten kočárek? Docela mě děsí, že budu-li neuctivý, ba drzý a agresivní, vůči policistům, odnese to dítě v kočárku, jako kolaterální součást zásahu. Doufám, že se to nestane standardem.
0 # Tomáš Pecina 2013-06-05 10:28
Kočárek si povalila sama. Dal jsem si práci a video ze stacionární kamery jsem si pomocí youtube-dl stáhl na PC a pustil po framech, a je naprosto zřetelné, že strážníci naopak kočárek zachytili a postavili.
0 # jgIII 2013-06-05 11:53
No jo v americe by byla spoutana na zemi po prvnim verbalnim utoku. Cimz nerikam, ze to je spravne.
0 # Anonymní 2013-06-05 21:07
V americe nemají občanky a policajti by ji nechali být. Leclerc
0 # Tomáš Pecina 2013-06-05 12:26
Samozřejmě je to správné: proč by si měl policista/strážník nechat nadávat do hajslů apod.?
0 # Anonymní 2013-06-05 15:04
Nedávno jste tu psal o bělochovi, co se po x letech domohl odškodnění za troufám si tvrdit zcela obdobnou situaci, akorát tady ti blbečci strážníčci neměli "odvahu" tu buzeraci převést ve fyzickou likvidaci. Tak do očí bijící dvojí metr bych od Vás nečekal.

Ta žena má u sebe sakra dítě ! - zřejmě jsou všichni ti strážníci bezdětní a nechápou, že odstrkovat samici od kočárku se prostě nemůže. A nebo ji buzerovali opakovaně a chtěli jí vyprovokovat, jak ostatně z té slovní výměny a z jejich chování tak trochu plyne.
0 # Anonymní 2013-06-05 16:28
Jak buzerovali opakovaně? Jakože její čokl ochcává každý den rožky a obsírá zelené plochy a policajti ji za to buzerují každý den, zatímco by stačilo jenom jednou a pak by ji měli nechat?
0 # Anonymní 2013-06-05 17:15
Rozumím. A proč s ní tedy nešli k ní domů, aby jim tam tu občanku ukázala, jak jim asi dvacetkrát řekla? Proč jí museli odstrkávat od kočárku s malým dítětem, když jde ve výsledku o pokutu v řádu stokorun?

Pokud je to proto, že se s ní báli jít domů (já bych se taky vyděsil, to malé dítě vypadalo velice agresivně a doma by se jistě cítilo ještě silnější), tak ať jdou do háje, ostatně jako všichni měšťáci, kteří koukají v kukaních skrz obecní kamery na přepadení a rvačky a vyběhnou, až když je dávno po všem.

Demonstrovat fyzickou převahu ve třech na jednu ženskou s kočárkem je prostě vrchol zbabělosti a demence - a rasovému soužití to tedy fakt nepomůže.
0 # Anonymní 2013-06-06 11:40
Proč by s ní měli někam chodit? Na prokázání totožnosti jsou určité zákonné postupy a chození k přestupci domů mezi ně rozhodně nepatří.
0 # Blackstone 2013-06-05 15:46
A čim to celý začlo - co provedla?
0 # Anonymní 2013-06-05 16:26
Vodila po sídlišti čokla bez náhubku a vodítka a nechala ho znečišťovat veřejné prostranství. Policajti po ní chtěli doklady a ona se rozhodla do nich pustit urážkami a zřejmě i fyzicky, protože u sebe neměla občanku. Pokud ji policajti buzerují opakovaně, divím se, že už dávno toho čokla nemá na vodítku. Pak by jim nedávala zbytečně záminku ji "buzerovat".
0 # Filip Šudák 2013-06-05 16:28
Šla se psem, kterého neměla na vodítku, ale na volno; strážník v tom spatřoval jednání vykazující znaky přestupku proti obecně závazné vyhlášce příslušné obce.
0 # krystlik 2013-06-05 17:05
Anonamnímu z 16:26:

Proč by policajti měli po někom, kdo se prochází se psem, požadovat osobní doklady? Vidíte, jak máte policejní a totalitní stát zažraný pod kůží?
0 # Blackstone 2013-06-05 17:37
Tak to snad poprvý souhlasím s Krystlíkem! To je prostě absurdní.

Zajímalo by mě taky, proč všude lítaj psi a jaro je vítáný smradem hoven, když máme takhle aktivní copy. Holt asi nejlíp začít od cigánek s kočárkem.
0 # Anonymní 2013-06-05 21:14
Předně ona žádné doklady ukazovat nemusí. Žádná taková zákonná povinnost neexistuje. Leclerc
0 # Anonymní 2013-06-05 22:03
"Proč by policajti měli po někom, kdo se prochází se psem, požadovat osobní doklady? Vidíte, jak máte policejní a totalitní stát zažraný pod kůží?"

Když se budu po městě procházet s děravým pytlem h..n, tak mě policajti taky legitimují.

A víte germanofile krystlíku, že v Reichu mají zavádět databázy DNA psů, aby podle exkrementu poznali, koho to byl pes a pak mu dojde pokuta+náklady na analýzu DNA, psali to někde v Blesku!
0 # Anonymní 2013-06-06 08:45
Kdepak v Reichu, ale v Izraeli: dama.cz/.../...

Nicméně pokud vím, tak identifikace podle DNA z exkrementů ještě před nějakou dobou možná nebyla (u lidí). Buď je to tedy fake, nebo technologie postoupila kupředu.

-es-
0 # Tomáš Pecina 2013-06-06 10:24
Ne, možné to je, i když nevylučuji, že Kriminalistický ústav Praha by zjistil, že jsem tasemnice.
0 # Anonymní 2013-06-06 11:43
Pokud strážník v jejím jednání vidí znak přestupku, má právo žádat prokázání totožnosti. Nevím jak to vypadá s čokly v Rokycanech, ale u nás v Brně žádná vyhláška v tomto směru neexistuje a vnímám to jako velkou chybu. Aktivní policajty hlídající jestli čokli neserou a nechčí kam nemají bych opravdu přivítal.
0 # Anonymní 2013-06-05 18:28
No jiste. Stara finta, pojdme ke mne domu do Hradni ulice a ja vam dam prukazku. Pak zmizim u kamosu v jinem dome, utecu zadnim dvorkem a policajti budou stat u vchodu jako hlupaci. Bratranec se pak vykloni z okna a ohlasi, ze u nich zadna maminka s kocarkem neni.
.. A proc by se mela matka legitimovat? Protoze spachala prestupek proti ordinanci mesta. Ja bych policii dala jeste moznost odvest-odvleci maminku na policejni stanici a tam zjistit totoznost.
Zodpovedna matka ma u sebe vzdy identifikaci, pro pripad emergency, treba, ze ji prejede auto a s ditetem skonci, v bezvedomi, v nemocnici.
Take zodpovedna matka se nezacne prat s policistou, pac tim primo ohrozuje sve decko. (Svedkove vypovedeli, ze divoska policistu uhodila.)

Policiste potrebuji vice vycviku v konfliktnich situacich, o tom zadna, tohle handrkovani mi pripadlo trochu amaterske, ale profesionalni chovani by v Cesku zase bylo vnimano jako brutalni totalitni praktiky..
Takze si na neprizpusobive obcany nestezujte, nereptejte a nechte je zit po svem...:-)

.D.

0 # Anonymní 2013-06-05 20:16
Taky nechápu proč by mě měl někdo šikanovat a bránit v přístupu k mé malé dceři, kdybych byl venku s kočárkem a kolem by pobíhala bez vodítka moje kočka, jen proto, že ssebou netahám před barákem identifikační lejstra... To bych mu taky jednu flákl... :D

A proboha jaká emergency situace? Tak to bych se bál dostat se do nemocnice... Takové situaci se snad normální člověk vyhýbá a neskáče s kočárem pod auto...

Petr V
0 # Tomáš Pecina 2013-06-05 21:34
Romka byla důvodně podezřelá z přestupku porušení povinnosti stanovené obecně závaznou vyhláškou obce (volně pobíhající pes) a protože nebyla ochotna akceptovat jeho řešení uložením blokové pokuty, byla strážníky oprávněně vyzvána k prokázání totožnosti. Nemít u sebe doklady není přestupkem, ale znamená to v podobných případech komplikaci, spočívají v nutnosti podrobit se předvedení na služebnu policie, kde by její totožnost byla ověřena, patrně podle registru (osobní údaje+fotografie). Byly i jiné možnosti, např. aby jí někdo doklady přinesl, ale její postoj ke strážníkům nebyl právě vstřícný a k takové dohodě nedošlo.
0 # Anonymní 2013-06-05 22:13
A tady příklad ze Slovenska, kam pak vede nemístní zdrženlivost vůči Cikánům: www.youtube.com/watch?v=t8qwUfokwcE

(SPOILER: Nakonec to dobře dopadne.)
0 # Anonymní 2013-06-05 22:28
Ale MP neni POLICIE. Mě spíše evokuje LM nebo PSVB. A jejich odbornost, vzdělávání často pokulhávají ( kam taky lze u MP růst? Jaký karierní řád je zde? ) Jen asi úslužnost vrchnosti radniční. Proto často iniciativní. Vsadil bych se, že státní by to nechalo více v klidu. Hysterická ženská. Třeba má doma. Nadává mu do ... třeba. Je vycvičen. Max. by ji něco řekl. Ale holt místních mocipánů chleba jíš, tak dle výnosů městského byrokratismu tančit budeš a panské vynosy vynucovati budeš na těch na kterých se zdají snadno vynutitelné (ženská, děcko) ...

Petr V
0 # Tomáš Pecina 2013-06-05 23:27
Vy si, pánové, ten právní stát představujete jako pěkný holubník. Jestliže je vyhláškou stanoveno, že psi jen na vodítku, je povinností MPíků to vynucovat, i na "slabých ženách" a nadto diskriminovaných Romkách.
0 # Anonymní 2013-06-06 00:31
Nejlepsi je, najit si seriosni zdroje. Na webech to je bud JPP, jeden pan povidal, anebo zase prilis detailni, se zbytecnymi informacemi.
A jelikoz p.Pecina je hnidopich, podivala jsem se na "e.pravo".
Tam o Obcanskem prukazu pisi :
......K prokazování totožnosti, a kdo je tedy oprávněn to požadovat.
Jsou to zejména státní a městští policisté (strážníci), ovšem pouze v zákonem stanovených případech, nikoliv dle jejich libovůle. V praxi je to však trochu jinak a taxativnost dostává na frak. Mluvím o situacích, kdy vám policisté často preventivně zkontrolují doklady někde na veřejném prostranství.
Policisté jsou veřejnými činiteli6) a kromě jiného jim přísluší veřejnoprávní oprávnění požadovat prokázání totožnosti. U městských strážníků je situace obdobná. Podle § 13 zákona o Policii ČR7) je policista oprávněn vyzvat k prokázání totožnosti osobu,

- přistiženou při jednání, které má znaky trestného činu nebo přestupku,
- od které je požadováno vysvětlení,

- která odpovídá popisu hledané nebo pohřešované osoby,
- která se bezdůvodně zdržuje v bezprostřední blízkosti chráněných objektů,

- která má na místě veřejně přístupném zbraň a je důvodné podezření, že zbraně může být
užito k násilí nebo pohrůžce násilím,

- která se zdržuje v blízkosti místa, kde došlo ke spáchání trestného činu, k dopravní nehodě, požáru nebo jiné mimořádné události, aby prokázala svou totožnost;

- která má být předvedena na žádost příslušného orgánu podle zvláštních předpisů,

- která je oznamovatelem (trestného činu, přestupku),
- na žádost jiné osoby, jestliže tato osoba má na zjištění totožnosti právní zájem, jakož i osobu, která o prokázání totožnosti žádá (typicky revizor nebo poškozená osoba, která požaduje pro účely náhrady škody identifikaci „škůdce“).

Osoba je povinna výzvě vyhovět.
Neuposlechnutím se dopouští přestupku dle § 47 odst. písm. 1 přestupkového zákona neuposlechnutí výzvy veřejného činitele při výkonu jeho pravomoci s možnou (je to policistovo správní uvážení, zda vám pokutu uloží, či nikoliv) sankcí až 1000 Kč. Nutno podotknout, že se to vztahuje na případy, kdy totožnost prokázat můžete, ale nechcete.
Navíc můžete být i předvedeni.

----------
Takze vzorna matka Dana mela zatnout zoubky a spolupracovat,
a ne posilat prislusne organy 10x do prdele..

.D.
0 # Filip Šudák 2013-06-06 01:26
Obecní policie po ní požadovala prokázání totožnosti právem (§ 12 odst. 2 lit. b) zák.o obecní policii /dále také "OPol"/), problém vidím v tom, že nebyla zákonným způsobem vyzvána k prokázání své totožnosti, ale k předložení občanského průkazu, nebyla poučena, že je povinna prokázat svou totožnost, nebo poskytnout k tomu součinnost nezbytnou, jinak, že může být postižen pro přestupek, omezena na osobní svobodě a předvedena k úkonům nezbytným k prokázání totožnosti na útvar policie.

Žádný zákon nepřikazuje občanovi nosit u sebe občanský průkaz, ani jinou veřejnou listinu, to je pravda. Je však mnoho subjektů, které, ze zákonem taxativně vymezených důvodů, mají právo požadovat prokázání totožnosti a občan je tomu povinen vyhovět. Pokud u sebe žádný doklad nemá, musí být srozuměn s tím, že bude např. nucen následovat obecního policistu / policistu / vojenského policistu / mysliveckou stráž etc. na útvar policie, že se tím zdrží, bude s tím mít náklady etc. Je to každého volba, ale to, že u sebe nemusím mít průkaz neznamená, že nejsem povinen poskytnout součinnost k prokázání své totožnosti.

Druhý problém vidím, že jí strážník jasnou výzvou, jménem zákona, nenařídil zůstat na určeném místě do doby, než bude zjištěna její totožnost, s poučením, že pokud se bude úkonu bránit, můžou proti ní být použity donucovací prostředky a může být omezena na osobní svobodě a předvedena na útvar policie. Na splnění této poučovací povinnosti (§ 6 odst. 2 OPol) měli strážníci dotatečný prostor.

To ale nic nemění na tom, že jednání paní bylo zjevně neadekvátní, pobuřující, sprosté etc., za což bude paní jistě vhodným způsobem trestně postižena. Za neprokázání totožnosti trestána být nemůže, nakonec součinnost poskytla.
0 # Anonymní 2013-06-06 13:39
Hehe, viděl jsem to video a mám pocit, že jakákoli výzva doprovázená poučením byla zhola nemožná, protože dotyčná začala po půlce jakékoli věty hysterickya a navíc sprostě hulákat. :-)
0 # Filip Šudák 2013-06-06 18:55
Nebyla nemožná.

De lege lata platí, že od výzvy lze upustit, pakliže tomu brání povaha zákroku (těžko, jestliže na mne někdo tasí, stihnu něco jiného, než po něm střílet apod.). Je to stejné pro Policii České republiky, obecní policii, vojenskou policii etc.

To, že někdo křičí, neznamená, že výzvu nemohu odříkat (po případě jej překřičet), to není zákonný důvod, aby výzvě nebylo učiněno zadost.
0 # krystlik 2013-06-06 09:14
Ano, zkouším tak české policajty, mám-li příležitost být jimi zastaven na silnici. Za 28 let jsem byl v Německu zastaven jen dvakrát a to jednou hledali teroristy z RAF, podruhé jsem jel autem s dva roky propadlou technickou kontrolou - nálepky technické kontroly s údajem, kdy je nutná technická kontrola mají pro každý rok jinou barvu, tedy policajti jedoucí za vámi to rozliší s přesností kalendářního roku. Čeští policajti zastavují auta rádi. Špicuji ucho, zda z nich vypadne důvod zastavení = silniční kontrola nebo kontrola osob, podle toho jim dávám nebo odmítám dávat určité doklady. Když z nich důvod nevypadne, vynutím si ho. Současně nemohou dělat obě kontroly. Odmítám jim dávat pas nebo osobní průkaz, když jde o silniční kontrolu. Taktéž nemají nárok na zelenou kartu, protože platí, že auto je pojištěno, má-li na značkách kulatý znak okresu s názvem. Německé dopravní inspektoráty jsou totiž schopny nepojištěné auto stáhnout do týdne z provozu = musíte předložit značky se seškrabaným znakem okresu, dostanete je zpět a můžete jít. Z předepsané výbavy jsem ochoten policajtům ukázat jen lékárničku s odvoláním na vídeňskou konvenci z roku 1968. Výstražný trojúhelník jsem povinen umístit při poruše (nehodě) 50 nebo 100 m za autem, ale nikdo mi nepředepisuje povinnost ho s sebou vozit. S cz-policajty je skvělá zábava, protože přemýšlení jim dělá potíže a nejsou na takový přístup zvyklí. Naposledy jeli za mnou v civilním voze v tunelu na dálnici do Drážďan mezi Ústím a hranicí, kde je omezená rychlost. Ještě v tunelu mš kvapně předjeli, vyskákali a u výjezdu mne zastavili s tím, že jeli za mnou a že jsem jel rychleji než je v tunelu předepsáno. To byla skvělá zábava! Nedocházelo jim, že by si měli dát pokutu sami sobě.
0 # Anonymní 2013-06-06 13:44
Jsem celkem sváteční řidič, tak 10-15 tis. km ročně, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že čeští policajti obecně zastavují auta rádi. Jestli mě za posledních 5 zastavili jednou, dvakrát, tak je to moc. Možná je to v regionech při hranici s Německem jiné, nevím, tam zas tak moc často nejezdím
Mimochodem jakým způsobem Německo vymáhá dodržování zákazu řízení, když nezastavují auta?
0 # krystlik 2013-06-06 16:11
Nijak. Stejně by chytili nepatrné promile z nich i při plošných silničních kontrolách. Na rozdíl od Česka je v Německu řízení po zabavení řidičáku trestný čin.
0 # Filip Šudák 2013-06-06 19:03
Ano, s tím lze souhlasit. Obecně je inteligenční kvocient českých policistů téměř nulový. Žel bohu, ryba od hlavy smrdí, a tak brzy se to určitě nezmění.

Uvedu příklad: když jsem na hraničním přechodu pro pěší kdysi (ještě jsme nebyli ani v EU, ani v Schengenském prostoru) překračoval hraniční přechod do Saska, měl jsem vypraný pas. Byl čitelný, včetně starších razítek, pouze na poslední straně, kde byly mé generálie, se tato asi 1 cm od vrchu odlepovala. Ochranné prvky však nebyly porušeny.

Český policista (celní prohlídka neprobíhala ani na jedné straně) mě začal vysvětlovat, že neví, jestli mne s takovým pasem může pustit, že bych si jej měl nechat vyměnit etc. Já jsem mu na to sdělil, že se mi to stalo v takové době, že k výměně prostě nebyl čas s tím, ať mi výslovně sdělí, jestli mne přes hraniční přechod nechá přejít, či nikoli. Nechal mne přejít.

Německá kontrola probíhala takto: Guten Tag, passport bite. Předložil jsem policistovi pas. Ein Moment, bitte. Kývnul na kolegu, předal mu můj pas, a ten s ním vešel do budky, a cca 5 minut někam telefonoval. Pak vrátil můj pas kolegovi venku (který mne celou dobu hlídal), a něco mu sdělil. Alles in Ordnung, vielen Dank, Auf Wiedersehen. Toť vše.

Trochu rozdíl, co?
0 # krystlik 2013-06-06 20:17
Ano. Když mne hlídkové auto předjelo a objevil se nápis Bitte folgen, nevěděl jsem zprvu, že to platí mně. Takže mne i s vedle sedícím majitelem auta vytáhli v Mnichově u olympijského stadionu z provozu. Grüß Gott, dopravní kontrola - oba bez čepice (bavorská policie na čepice kašle, i když je má nařízeno nosit), jeden v policejní bundě a košili, ale v jeans přibližně stejné barvy jako služební kalhoty. Hned upozornili, že nemám vystupovat, aby mě něco nesrazilo. Víte, že jedete s vozem, který má téměř dva roky propadlou technickou kontrolu? Já na to: Vedle mne je majitel. Tehdy mu bylo dost přes 70 a vymluvil se, že zapomněl, že byl dlouho v nemocnici, což pravda byla. Vzali si od nás technický průkaz, šli do auta a za chvíli se jeden vrátil s ním a nějakým papírem zpět. Měl byste dostat (majitel vozu) 80 EUR pokuty, ale my od ní upouštíme, jestliže do 10 dnů si necháte udělat technickou kontrolu a potvrzení o ní přinesete ukázat na jakoukoli policejní vachcimru v Německu. No, a můj přítel se zeptal, zda tedy můžeme jet do ČR, do Prahy jsme právě jeli. Policajt řekl, že ve vyplněném papíře je i jeho jméno a hodnost, a kdyby nás někdo po celé SRN zastavil, tak ať mu zavolá, že to s ním vyřídí. A popřál hezkou cestu.
0 # Anonymní 2013-06-06 21:47
Nedochází mi Vaše pointa. Proč jezdíte do Čech, když Vás tam všechno tak negativně excituje a všichni jsou zoufale hluboko pod Vaší a německou úrovní?
0 # FORTUNA 2013-06-07 07:34
ad Anon 6.6.2013, 21:47
A Vaše pointa, pane?
Proč jen pro to, že nějaký Čech poukáže na věci, které jsou jinde řešeny lépe a lidsky, musíte na něj vytáhnout tuto podpásovku? Nebo snad Čechovi, který zažil kulturnější prostředí jinde (aniž bych teď chtěl analyzovat české kulturní prostředí), nepatří právo býti doma nespokojen? Je česko domovem jen pro ty, kteří s čepicí v ruce dokážou uctivě snášet patronát státní správy?
mirek vorlický
0 # krystlik 2013-06-07 08:25
Pointou přípisu bylo uvedení podobného případu panu Šudákovi, který popisuje ve svém přípisu z 19:03 kontrast mezi chováním cz- a d-policajta.

"Nejezděte do Čech!", "Kdo vás platí za pomluvy českého národa?" - tak reagují téměř všichni Češi na nepříjemné informace o nich samých.
0 # Anonymní 2013-06-07 17:48
Přisuzovat jakémukoliv národu "typické" vlastnosti, jak je u Vás dobrým zvykem (jakoby se snad neskládal z individuí různého stupně inteligence, nadání a vlastností), je bohužel projevem inteligenčního deficitu. Vy jste asi v životě hodně frustrovaný a neúspěšný viďte? :)

Tomáš Jiřička
0 # Filip Šudák 2013-06-07 18:46
Tady někdo "přisuzue ... národu "typické" vlastnosti"? Já nic takového nevidím.
0 # krystlik 2013-06-07 18:46
Problém je, pane Jiřičko, že na některé výroky reaguje kolem 90 % Čechů stejně a to bez ohledu na inteligenci a dosažené vzdělání. Z toho se už dají vyvozovat národní vlastnosti.
0 # Anonymní 2013-06-07 20:38
Není to spíš tím, že na nepříjemné informace o nich samých reaguje podobně 90% lidí v jakémkoliv národě?
0 # krystlik 2013-06-07 22:59
Anonymnímu z 20:38:

Nikoliv, to je v Evropě česká, slovenská a srbská specialita, pokud se výroky týkají národa a znějí pro něj neoslavně.

Když to nevíte, nediskutujte! Každému mimo ČR je známo, jací jsou Češi národní hysterici.
0 # Anonymní 2013-06-07 23:04
ad Fortuna (Mirek Vorlický) a krystlik
Neupírám nikomu právo na to být nespokojen a vyjadřovat to. Kritický postoj ke státní správě považuji za nezbytný. Jen nechápu, proč někdo, kdo má velmi negativní mínění o Češích a velmi pozitivní mínění o Němcích, a kdo v Německu žije, nepřestává vyhledávat zdroj své nechuti. Kdybych trpěl pocity, které pan K etaluje, tak bych jezdil do CH a ne do CZ.
0 # krystlik 2013-06-08 08:42
Anonymnímu z 23:04: Váš přípis je výronem vzteku uraženého českého národovce aniž o tom třeba víte, presty na klávesnici Vám vede podvědomí.

Do ČR a CH občas musím, jako onehdy s oním majitelem vozu s propadlou technickou kontrolou a dvěma francouzskými holemi. V německé části Švýcarska se necítím dobře. Zaprděnost vůkol, udavačství ve velkém stylu. Jediné plus - silniční provoz není hektický. Když přejedu v Bregenzu hranice do CH, mám dojem, jako kdybych vjel do nějaké východoevropské země - neudržované domy někdy s polopropadlými střechami, celková neupravenost, chudičké... V Ticinu se cítím dobře, ch-frantíci jsou nabubřelí.
0 # Anonymní 2013-06-08 08:47
Pane krystliku, důvod proč Vás Češi nemají rádi je ten, že se neumíte chovat slušně. Nevidím nic divného, hysterického na tom, když někdo pošle neslušného hulváta tam kam patří.
0 # krystlik 2013-06-08 19:57
Anonymnímu z 8:42:

Chovat slušně znamená podle Vás mazat Čechům med kolem huby a špitat jim do ucha, jací jsou skvělí.
0 # FORTUNA 2013-06-09 16:04
ad Anon, 7.6.2013, 23:04
Pane, to není o negativním mínění vůči Čechům a pozitivním vůči Němcům. Je to o negativních projevech většiny Čechů (bez rozdílu vzdělání, inteligence či třídní příslušnosti) vůči všemu co není domácí, co neumí česky, co nesdílí servilnost vůči byť zdánlivé autoritě (víte, že jedna z otázek, které domácí Češi kladou Čechům, kteří žili v cizině je: "Řekněte, ubližovali Vám tam hodně jako přistěhovalci?"), vůči titulům všeho druhu. Proto je zde tolik korupce, která plyne ze servilnosti občanů (svéprávný občan úplatek nedává a ani jej nebere), proto, jak pan Pecina píše jinde, slovo znalce (má razítko) stačí, aby nějaký chudák byl zničen. Dnes roli ničemů hrají Němci a cikáni, začíná to být brusel a zítra se přidají Vietnamci.
Je zajímavé jak rychle se zapomnělo na sovětské okupanty.
mirek vorlický
0 # krystlik 2013-06-09 17:50
No, samozřejmě se zapomnělo na sovětské okupanty, vážený pane Vorlický, přece jsou to Slované, ne?

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)