Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Dnes bylo zveřejněno, že soud vyzval Zastupitelské centrum DNR, z. s., Nely Liskové ke změně názvu. To máme za zjevnou šikanu: ministerstvo zahraničí se sice, jak víme, domnívá, že má právo mluvit do spolkové činnosti, ale soudy by měly mít na věc ústavně konformnější náhled a respektovat právo každého jedince na osobní zahraniční politiku; pokud ta nevybočí z mezí zákona, není do ní úřadům vůbec nic. Jak jsme mnohokrát psali v našich podáních během právní bitvy o registraci našeho sudetoněmeckého sdružení, spolky nejsou povinny vyjadřovat či podporovat vládní politiku v žádném, a tedy ani zahraničně-politickém směru.

Ostatně, kdyby se podobně jako česká vláda chovaly vlády Francie a USA, určitě by nedovolily representantům neexistujícího Československa Masarykovi a Benešovi na svém území agitovat za vznik státního útvaru de lege lata stejně nelegitimního, jakým je v současné době Doněcká lidová republika.

Komentáře   

0 # gogo 2016-09-30 18:34
Myslím, že analogicky by se to mělo týkat hereckých projektů typu Valašké královstí nebo vinařské republiky Kraví hora.

Co soudíte o projektu Lieberland pana Jedličky?
0 # Tomáš Pecina 2016-09-30 18:40
Tak každý začátek imperia je skromný, ostatně okřídlené úsloví praví, že non uno die Roma ædificata est.
0 # gogo 2016-10-03 11:38
Jistě, sire Humphrey.
0 # gogo 2016-09-30 18:35
Dolněcký .. překlep, nebo mi něco uniklo?
0 # Tomáš Pecina 2016-09-30 18:40
Už jsem to opravil, díky!
0 # Anonymní 2016-09-30 20:27
Politici si „došlápli“ na aktivistu Jakuba (16). Jeho rodičům vyhrožují žalobou
blesk.cz/.../...
0 # Niki 2016-10-01 22:46
Nesmyslný požadavek.
0 # Anonymní 2016-09-30 21:35
Asi založím "konzulát" ISIL. Nejlépe ve stejném hotelu.
0 # Daniela 2016-09-30 22:52
Pokud vim, Sudetonomecke sdruzeni neagituje podprahove ani verejne za pripojeni se k Nemecku. Nepropaguje statni system jine zeme.
Toto ale dela Liskova. Je mi jasne, ze ona slouzi jako hlasna trouba pro Ruskou Federaci..I ta cela bridilska Domobrana je slozena z lidi, ktere si soukrome nazyvam 'cesti bulici'. Liskova asi chce rozsirit vymyvani mozku k naklonnosti k ruskemu dubisku.. Opravdu nerozumim, proc musi nekteri Cesi neustale lezt nejake zemi do zadnice a propujcovat se k ubohe propagande, zvlaste, kdyz krici o suverennosti.
Donecky konsulat je jen dalsi nastroj, jak protlacovat Putinovu agendu v Cesku. Nemyslim, ze ma nejakou pravni legitimitu, je to ostravska postkomunisticka Druzba.
A co Luhansk ? To je dalsi opolcensky spolek Donbassu, jak to, ze konsulat nemluvi i za Luhanskou republiku? ? Ze by ceske devecky tolik obdivovaly namornika Zacharcenka a citi se donetsky natolik, ze za Donetsk mohou mluvit ? V normalnim svete jsou totiz na konsulate vzdy urednici clenu statu, ktery zastupuji.
Jelikoz Ceska republika neuznava separaci celeho Donbassu, ani LR, ani DLR, tak ty slipky mohou representovat jen rusofily.. Je to pry neziskovka, ale ceska BIS by se mohla zajimat, kdo toto Zastupitelske centrum DLR financuje.
0 # Anonymní 2016-10-01 00:01
Tentokrát s panem Pecinou nesouhlasím. Na wikipedii píšou, že činnost konzulů a jejich status jsou upraveny Vídeňskou úmluvou o konzulárních stycích z roku 1963 (v České republice publikována pod č. 32/1969 Sb.), mimoto mohou být řízeny i dalšími bilaterálními či multilaterálními dohodami (tzv. konzulární smlouvy).

Aby se něco mohlo v ČR nazývat konzulátem, musí k tomu mít souhlas ČR. No a ČR se s "Doněckou republikou" nedohodlo, že zde bude mít konzulát. Požadovaná změna názvu není šikanou, ale nápravou zmatení jazyků. Někdo chtěl pojmem "konzulát" vzbudit zdání právního vztahu, který není.
0 # Tomáš Pecina 2016-10-01 01:39
Kde v jejich názvu nebo stanovách čtete něco o konsulátu?
0 # Anonymní 2016-10-01 10:24
velvyslanectví = zastupitelský úřad řízený velvyslancem (SSČ)
Konzul
Vyslanec
Obojí je terminus technicus a proto jím nelze označovat jiné věci.
0 # Tomáš Pecina 2016-10-01 11:28
A oni v názvu nebo stanovách něco tvrdí o vyslanci?
0 # Anonymní 2016-10-01 21:16
Ad. Kde v jejich názvu nebo stanovách čtete něco o konzulátu?

Oficiálně to neřekli, ale chovají se tak, aby vzbudili dojem, že jsou konzulátem. I pan Pecina asi nevědomky pomáhá jejich propagandě, protože hovoří o "Doněckém konzulátu" - viz název tohoto postu.
0 # Tomáš Pecina 2016-10-01 22:47
Jenže jejich jednání je plně v souladu s platným právem. DNR není Českou republikou uznávána, tudíž zde nemůže mít ani konsulát, ani konsula, avšak rozhodně zde může mít zastupitelské centrum. Jejich název není zavádějící, a jestliže snad o sobě Lisková jako o konsulce hovoří, není to zákonným důvodem pro nátlak na spolek.

Právně je ta situace víceméně jasná.
0 # Daniela 2016-10-01 23:08
Ano, Liskova a spol.se chovaji tak, aby si cesti joudove utvorili nazor, ze se jedna o centrum oficialni, ze je to stejne, jako legitimni konsulat, vzdyt prece ma i konsulku, ze .. Je to podloudnicka podprahova agitace, donetsky konsulat v Cesku neexistuje. Hostitelsky stat Ceska republika s diplomatickym stykem nesouhlasi. Basta.. Pravnicky si to osetrete jak chcete.
Pro me je zastoupeni DLR ocividna ruska odnoz cilene propagandy pro rusofilni Cechy.
Uz ta fysicka pritomnost je do oci bijici.. Na ulici Sokolska trida c.21 v Ostrave uz funguje Honorarni konzulat Ruske Federace, ktery je arci legitimni. Do toho se primicha blizko pronajmuty kamrlik, take na Sokolske tride, c.27, (burani nepoznaji rozdil) a kamrlik-kancelar se ujme u buranu jako donecky konsulat.

Honorarni konsulka Liskova, nu, zalezi na ceskych uradech, zda ji prislusi pravo mluvit jmenem ceskych obcanu jak prohlasuje. V blazinci v Bohnicich uradovalo take nekolik Napoleonu, co ridili cele armady...
0 # Anonymní 2016-10-02 01:17
Hadam, ze to vite z vlastni zkusenosti.
0 # Lupo HD 2016-10-02 02:06
Daniela1.
Mně by opravdu velmi zajímalo z jaké planety jste sem přiletěla rozdávat rozumy a servírovat hotové prefabrikované pravdy.
Nejste vy Sorosová děvečka ??Drzosti, nekompetence a arogance na to na to máte dost.Měla by jste se zamyslet, než sem něco plácnete.
0 # Daniela 2016-10-02 03:46
Ale soudruzi domobranci, ja jsem prece ambasador dobre vule, az z Alfa Centauri.. Ozbrojena domobrana v A. je tradicni a nepoliticka, uzitecna, na domobrane neni nic spatneho, teda, pokud se ji nezmocni idioti.
Jake prefabrikovane pravdy prosim rozdavam ?
Sokolska trida c.27, v Ostrave, kam si Liskovci nalepili nejakou propagacni nalepku a pak to ofotografovali pro ruske obecenstvo, tak to neexistuje?? (Jiste, fotili take pro ceske lemrouchy, ti zbasti vsechno.).. Mozna tam v c.27 "kancelar" je a mozna, ze neni. V podstate je to stejne, jako kdyz si nekdo zalozi neziskovku-spolek pro druzbu mezi pejskari , kteri pak vybiraji oplodnujici jedince. Motto mohou mit take skoro stejne, jako Zastupitelske centrum DNR. " Pro odolnost kmenu, v duchu porozumeni, pratelstvi a miru mezi nasimi rasami ! "
Duvody pro zalozeni spolku Centrum DVR, jak jsou presentovany v Obchodnim rejstriku CR, nejsou, predpokladam, v protikladu s ceskymi zakony. To ovsem nic nemeni na tom, ze donecky spolek je pofiderni organisace, na kterou nemusi dohlizet statni aparat, ale normalni obcane Ceske republiky.. Ja totiz verim, ze zdaleka ne vsichni jsou v Cesku tak zabedneni, aby ubohym agitkam Liskove davali nejakou kreditibilitu.
0 # Daniela 2016-10-02 04:12
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Anonymní 2016-10-02 22:43
Ad Tomáš Pecina 1. října 2016 22:47

Proč jste pane Pecino tedy post nazval Doněcký konzulát?

Causa "Doněcký konzulát" je čirý případ ruské propagandy na který Češi skáčou. Takzvaná Doněcká republika (DNR) tady nemá a nemůže mít konzulát. Ale zapsanému spolku Zastupitelské centrum DNR se povedlo, že i pan Pecina o něm hovoří jako o Doněckém konzulátu. Takže nepravda si žije svým životem. Propaganda vítězí.

A když chce stát propagandu jen zmírnit, tak se křičí. Stát nežádá zrušení zapsaného spolku. Žádá změnit název.
0 # Tomáš Pecina 2016-10-02 23:34
Protože v titulcích často hovořím v nadsázce, aniž bych nutně přidával uvozovky.
0 # Anonymní 2016-10-01 15:41
zastupitelský úřad státu = velvyslanectví
0 # Tomáš Pecina 2016-10-01 18:34
Kde čtete "úřad"? Já tam všude vidím "centrum".
0 # Daniela 2016-10-01 18:51
Nela Liskova zrejme povoleni zastupovat DLR dostala, spolu s titulem 'honorary konsul'.. To ji ovsem neni nic platne, protoze ceska administrativa separatisty neuznava a navic je to proti politice kyjevske vlady.. Ta by mela legalni duvod nazvat Liskovou 'impostor' , nepovolanou podvodnici a zadat od ceske justice napravu.. Liskova nema formalni potvrzeni ceske vlady -(Exekvatur) k jednani se separatisty, byt muze agitovat pro opolcence na ostravskem nadrazi.
Z wiki:
V oblasti konzulárních styků jde o povolení, kterým přijímající stát uděluje konzulům jiných států právo k výkonu tohoto úřadu. Povolení bývá zpravidla omezeno jen na část státního území (tzv. konzulární obvod). Stát, který odmítne exekvatur poskytnout, není povinen sdělit vysílajícímu státu důvody tohoto odmítnutí. Zároveň může jednou udělené povolení kdykoliv a bez udání důvodů zrušit.

Pravne se tato zalezitost bude muset nejak dustojne resit,prece se nechce Ceska republika radit k nigerskum podvodnikum-konsulum Nigerie, co nas zde otravuji spamy o milionech dolaru, ktere jen cekaji na bankovni vyzvednuti....
0 # Anonymní 2016-10-01 19:52
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
0 # jago 2016-10-02 15:38
"bridilska domoobrana, cesti bulici, lemrouchove, slípky, česti joudove, Ceská republika=nigerskum podvodnikum-konsulum..."

Skutečně vybraný slovník, který mne přesvědčil, že autorka je česká vlastenka, které jde o dustojne reseni této hrozné šlamastyky. Její důsledné nepoužívání diakritiky, ať už z jakéhokoli důvodu, tak neomluvitelné, mne přesvědčuje, že její argumenty jsou dobré tak k vytištění na toaletní papír a použití příslušně, neb ignoranty a nenávistné poskoky čehokoliv, ignorující podstatu celého problému ať už z právního nebo humanitárního hlediska, je třeba pojmenovat a odkázat na příslušná místa, kde z nich může vznikout nějaký užitek pro lidstvo.
0 # Daniela 2016-10-02 19:15
Jenom, ze ja nikoho presvedcovat nechci, jago.
Diakritiku pouzivat taky nechci, protoze se mi hacky a carky nelibi. Nalepkovani zmirnit muzu. :-)

K argumentu, jak blizko jsou k sobe na ostravske ulici Sokolska trida Honorarni konzulat Ruske Federace a udajne Zastupitelske centrum DNR-DLR, tedy, ze je zde nejake spojeni, na toto jsem odpoved nedostala..

Podstata vaseho problemu, ne meho, je ta, ze se nekteri lidi v Cesku, ti, kteri jsou frustrovani situaci, obraci v blahove nadeji na entitu Rusko, ktera vubec nema zajem o ceske obyvatelstvo, jeji zajem je ciste ziskani evropskeho prostoru. Pomylena skupina Obrtel, Krejca, Liskova se snazi odvest a pretavit vlastenecke citeni smerem na vychod. Ciliz se stava nastrojem dalsi velmocenske politiky, tentokrate v opacnem smeru. Osobne mam vyhrady k vedeni Evropske Unie, reseni nelegalni emigrace a podobne veci, a prave proto se domnivam, ze obcane by se meli spis venovat problemum v teto oblasti, doma. Nerozumim, po historickych zkusenostech s Rusy, jak pomuze Cesku podporovani a reseni v podstate ruskeho problemu-Donbassu spolu s propagovanim Putinovy politiky. To urcite neucini Cesko vice suverennim nebo bezpecnejsim, naopak, je to cesta k dalsimu vazalstvi. Domobranu uz prece maji v Donetsku zavedenou, Cesi by se meli starat o svou domobranu a nenechat se manipulovat vnejsimi zivly.
Propagovani Novorossije vidim v jadru jako propagaci vlivu Ruske Federace do centra Evropy, ciliz v rozporu se zasadnim konceptem domobrany, coz je obrana sveho domova.







0 # Anonymní 2016-10-02 20:22
Legitimita není právní otázka. Jinak ČSR chtěla samostatnost, nikoliv třeba připojení k Prusku.
0 # Anonymní 2016-12-14 14:01
Kurdové svou kancelář v Praze zavřeli, nenašli podporu
novinky.cz/.../...
0 # Anonymní 2016-12-14 14:01
Samozvaný Liberland otevřel v Praze reprezentační kancelář
novinky.cz/.../...
0 # Anonymní 2016-12-19 23:12
V Ulánbátaru rapoval Mongol v róbě se svastikou, ruský diplomat ho zbil do bezvědomí
zpravy.idnes.cz/.../...
0 # Anonymní 2016-12-19 23:12
V Ankaře zastřelili ruského velvyslance, útočník ho napadl na vernisáži
zpravy.idnes.cz/.../...
0 # Anonymní 2017-04-06 20:10
Samozvaný doněcký konzulát v Ostravě nejspíš skončí. Soud vyslyšel Zaorálka a začal spolek rušit
zpravy.aktualne.cz/.../...
0 # Anonymní 2017-05-24 18:46
České úřady usilují o odsouzeného Čecha z Krymu, žádost poslaly Rusku
zpravy.idnes.cz/.../...
0 # Anonymní 2017-06-28 14:05
Soud zrušil a poslal do likvidace doněcké zastupitelské centrum v Ostravě
ostrava.idnes.cz/.../...

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)