Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Musel jsem se hluboce zamyslet, abych si vzpomněl, kdy jsem se s něčím podobným setkal naposledy. Bylo to cca před patnácti lety, kdy bývalý vojenský prokurátor, tehdy soudce – naštěstí již dosluhující – Obvodního soudu pro Prahu 7 Rudolf Šídlo uložil Janu Kopalovi, provinivšímu se autorstvím hanopisu na kteréhosi lokálního severočeského spektábla, trest zákazu publikační činnosti. Trest v dalším řízení pochopitelně neobstál, an obviněného nelze zbavovat základního politického práva – stejně jako mu nelze rozsudkem upřít kupříkladu právo volební.

Dámy prominou, případně následující pasáž přeskočí, ale mírnější formulace by byla neupřímnou a nepřiléhavou: Crétin k pohledání, soudce Vrchního soudu v Praze (a samozřejmě exkomunista, jak jinak!) Petr Píša dnes tento kousek zopakoval a spolu se svým senátem zrušil rozsudek Městského soudu v Praze nad ruským anarchistou Igorem Ševcovem a namísto vyhoštění mu za domnělý přečin sprayerství formou natáčení kamerou uložil tříletý zákaz účastnit se veřejných shromáždění. Rozsudek je pravomocný, odsouzenému nyní zbývá pouze dovolání, což ve světle toho, že u Nejvyššího soudu má soudruh soudce Píša mnoho mentálních souputníku (říci, že na onom místě, minimálně pokud jde o trestní kolegium – dámy opět, prosím, o řádek níž! – co soudce, to debil, by bylo neuctivé, bohužel, obávám se, obsahově téměř přesné), není akcí skýtající výraznější naději na úspěch: už proto, že Nejvyšší soud by mohl trest jako neústavní zrušit a delikventa potrestat něčím mírnějším, třebas vyhoštěním.

Odměna senát Vrchního soudu v Praze samozřejmě nemine: za tento mimořádný počin na poli českého práva dostávají všichni tři soudci prestižní cenu tohoto blogu Osel měsíce spojenou s právem nosit oslí uši ve tvaru paragrafů. Blahopřejeme!

Komentáře   

0 # Anonymní 2016-07-20 19:50
Kdyz jsem cetl dnesni tisk, mel jsem podobny chod myslenek... ale mozna jsou ti soudci jen nemocni.
Zvlastni je, ze tito lide nepodlehaji zadnemu rezimu lekarske kontroly.
0 # Anonymní 2016-07-20 22:16
A jediným důkazem je, že kamera koukala doleva a doprava? To je důkaz?!
Co když se prostě bez předchozí domluvy sám od sebe ve vlastním zájmu díval, zda se neblíží bachařské báckomando, které v jehož duševním obzoru nebude příliš rozlišovat mezi sprejerem a lidmi okolo? Jak ostatně předvedla policie a soud ...
0 # Soudruh Stvořitel 2016-07-21 03:17
Rozkaz zněl jasně, náš herec a ministr za neprůstřelným sklem nesmí být zesměšněn!
0 # Anonymní 2016-07-21 11:10
Nic nového pod sluncem, tento druh "trestu" se používá běžně proti tzv. fotbalovým chuligánům již poměrně dlouho. Jen holt nejsou miláčky medií jako tento spratek. Což ovšem nijak nesnižuje zhovadilost soudců, kteří podobné rozsudky vynáší. pan x
0 # gogo 2016-07-21 11:19
Zakázat fotbalovému chuligánovi vstup na fotbal za situace, kdy tam opakovaně koná přestupky, se chápat dá, i když by to měla spíš než soud řešitě nějaká fotbalová organizace, která by si také měla organizovat pořadateslkou službu.

Ale zakazovat kameramanovi účast na veřejných shromážděních? To je dost úchylné, nemyslíte? Hlavně takto obecně definované.
0 # Anonymní 2016-07-21 11:27
Ta situace je mnohdy naprosto stejná, jedná se o nepohodlné typy lidí, kde je vyšší zájem jim jak se říká házet klacky pod nohy. Zajímalo by mě také, jak se pozná "anarchistická demonstrace"? Jestli něco takového opravdu stojí v rozsudku, tak by to bylo opravdu na odevzdání občanky a zbavení svéprávnosti toho kdo takovou věc vymyslel...pan x
0 # Tomáš Pecina 2016-07-21 11:55
Chodit na fotbal není základní právo.
0 # Anonymní 2016-07-21 12:20
Proc myslite Tomasi, ze zakazat chodit na fotbal neni zasaho do zakladnich prav? Me to pripada jako svoboda pohybu a konec koncu i svoboda sdruzovaci a ostatne i svoboda shromazdovaci (byt ne podle shromazd.zakona)?
Zdravi DS
0 # gogo 2016-07-21 12:29
Přesně tak. Ale i ten zákaz fotbalových stadionů bych radši viděl v režimu, kdy se nějaké sdružení fotbalistů rozhodne, že např. lidi 3x řešené v oblasti přestupků do SVÝCH stadionů nepustí. A soud by jen konstatoval, že na to mají právo a že porušení bude trestat.

Ale zakázat účast na veřejných shromážděních, to je nejen proti aktuálnímu pojetí lidských práv, ale je to i absurdní - přece člověk se často připlete k akci, která je veřejným shromážděním, aniž by to plánoval.

Kamaráda takhle policajti málem přinutili sednout do vlaku do Ostravy jen proto, že vylezl z hospody přesně v okamžik, kdy policisté ulicí "doprovázeli" fanoušky. Nebylo možné se s nimi domluvit a vysvětlit jim, že chce domů a ne do vlaku. Holt, rozkaz zněl jasně... asi po kilometru cesty a vnucení OP došlo u orgána k mozkovému (či jinému) myšlení a nuceného výletu byl ušetřen.

A vůbec, to on si soudce může tresty vymýšlet jak se mu zamane? To může třeba někoho potrestat zákazem návštěvy knihovny, sledování TV, nebo konzumace Kofoly?
0 # Guy Peters 2016-07-21 16:32
0 # gogo 2016-07-22 09:14
Přesto.. soudce má volnou ruku v tom, kterou formu použije? Samozřejmě ne u trestných činů, kde je to definováno zákonem.
Kupř. zákaz účasti na sportovních akcích bych pochopil, kdyby se jednalo o výtržníka, který tam opakovaně dělá brajgl.
Ševcov sem ale nespadá.
Tj. soudce vida na lavici fanouška Sparty žalovaného sousedkou za pošlapání záhonu jahod, zakáže mu za trest chodit na fotbal?
A jestli se nepolepší, tak zákaz televize na 14dní a do postele v 8!
0 # Anonymní 2016-07-22 15:33
Gogo, to nic neni. Asi pred 6ti lety, si muj tehdy US 22 lety dishwasher ( ano, 1x za 10 let musete sehnat americkeho myce nadobi) psal na online s "divkou", ktere bylo 17 let, pozdeji si psali i o tom, jak se spolu vyspi a jak to bude probihat-klasika, jiste kazdy zna.
Akorat ze to tak uplne nebyla divka, nybrz policejni dustojnik/muz a kdyz prijel konecne na schuzku, asi po 3 mesicich psani, tak na prakovisti Burger King na nej cekalo asi 6 policejnich aut, sbalili ho s plnou americkou paradou a odvezli do jail, dodnes je mimochodem na online jako sex offender a do smrti tam bude.

Ale to podstatne-jelikoz byl jedinym ditetem svych rodicu, nkdy nebyl trestany, nic se v podstate nestalo, a rodice utratili za advokata 10tky tisic $, tak byl k nemu soudce shovivavy-dostal 180 dni v Jail, a po propusteni podminku/probaci se zakazem na 3 roky
-koureni cigaret (byl kurak), piti alkoholu, zakaz masturbace (!!!), zakaz pripojeni k internetu, zakaz vstupu tam, kde muze byt mladez (cili v restauraci nemohl chodit z kuchyne na wc, nybrz musel vyuzivat wc v prvnim patre), kazdy den, bez ohledu na svoji praci, musel byt v 20.00 hod. doma na pevne lince ( kterou rodice do te doby nemeli a museli si ji zridit), kam mu kazdy den, 7 dni v tydnu volal probacni urednik a zakaz jakehokoliv vztahu.
To vse bylo kontrolovano 4x do roka odberem krve, vzorky vlasu a moci a 1x do roka na polygraf ( predevsim otazky na masturbaci, vztah a pristup k internet)

Tedy pan Sevcov dopadnul velmi velmi dobre...

Neocon
0 # gogo 2016-07-22 16:41
Když jsem to četl, říkal jsem si, že bych snad radši zvolil ukamenování jako rychlejší a humánnější variantu.

Co mu vlastně orgáni vyčítali? Balení 17 leté po netu? O co tam šlo? Vy tam máte holky do 18 ze zákona panny nebo se nesmí psát dopisy se sexuálně explicitním obsahem?
0 # Anonymní 2016-07-22 17:02
Nesmite mit jakykoliv sexualni kontakt s osobou mladsi 18ti let. (v CR je tusim 15), vc. psani. Automaticky jste sex offender a vase fotka a misto bydliste je do smrti na online, pri stehovani se musite hlasit na prislusne policejni stanici a na online pak aktualizuji vasi novou adresu. Kdyz se do 7mi dnu nenahlasite, jdete do jail atd.

Muj dobry znami, 28 let kluk, nekde ozraly v baru strcil prst do 17ti lete holky, ta to rekla kamosce, kamoska mame a dostal 2,5 roku, ktere si odsedel. Kluk fesak, sympatak, nikdy netrestany, pomerne bohaty a uspesny.

Jinak, tohle byla fakt hruza, on nic neudelal, jen si s ni psal ( s nim, fizlem), ale tak jak to byva, ona ho provokovala, posilala erot.fota a on ji pak rozblazneny psal, co ji bude delat.
Nikdy bych tomu neveril, kdybych za neho pote nemusel vyplnovat tuny papiru, zarucovat se, ze nebude chodit do restaurace na wc, ze nemam zadne zamestnance 21 let a mladsi, kdyby nemusel kazdy den koncit 7.00 pm, aby to stihnul domu na pevnou linku, bez ohledu na to, jestli byl v praci vcelku logicky potreba dele atd.atd.atd.

Vtipny na tom celem je, ze on veri, ze dopadnul jeste dobre, "ze mel stesti na soudce", protone ten den pry zatknuli 4 dalsi na 4ch ruznych mistech PHX, kteri si psali s tim stejnym fizlem/divkou, a ty pru dopadli o dost hure...

Pro cecha tezko uveritelne, zvlaste ty podminky podminky, ale je to tak.

Neocon
0 # gogo 2016-07-22 17:17
Otevřeně přiznám, že kdyby mi to říkal někdo jiný (tj. někdo kdo tam nebydlí), považoval bych ho za dost nešikovného pomlouvače a příběh za hloupě vymyšlený. To je tak absurdní, že se tomu nechce věřit, hlavně v kontextu US společnosti. Neříkám kdyby to bylo v nějaké nábožensky bláznivé zemi nebo nějaká historická záležitost.
0 # Anonymní 2016-07-22 17:35
Jo, me rozhodne nelze povazovat za nepritele ameriky, pomlouvace, ale je to tak. Tohle je nabozensky blazniva zeme, ze 150ti zakazniku se 120 modli pred jidlem, a to vc. deti.
80% mych pratel maji/meli jednoho partnera za cely zivot, slovy jednoho.
Pro me to byl take sok, z meho pohledu nic neudelal, nota bene to bylo vyprovokovane fizlem/provokaterem, ktery Rednekovi s nadvahou posilal fotky "modelky" a tlacil na neho, ale jak jsem psal vyse-on je s tim ok, on s tim byl ok, jeste me rekl, ze si to zaslouzil, ze vedel, ze ji je 17 let a 2 mesice,

A bylo tam toto vice, v tom omezeni, bly vasnivy lyzar, nesmel jezdit do CO na sjezdovky, tam by byla take mladez, nesmel se pohybovat do 0.5 mil od skol atd.

Proste, poprava za ziva.
Neocon
0 # Anonymní 2016-07-23 11:23
Pletete si nabozenstvi (ktere Americe vzdycky chybelo) s Puritanskym moralizovanim (ktere naopak Ameriku charakterizuje).

Vzhledem k tomu, ze se jedna o zemi, ktera svetu dala prohibici, politickou korektnost, 'affirmative action' apod. vubec me podobne nesmysly neprekvapuji.
Prekvapit mohou pouze toho, kdo si podrzel naivni predstavu Ameriky jako 'zeme svobody' a nesleduje to, co se tam skutecne deje.
0 # Anonymní 2016-07-23 14:56
Ano, amerika je puritanska, o tom neni pochyb. Na druhe strane-nikdo to nikomu nevnucuje a je to spise zeme svobody v ekonomickych vecech, ze muze vazne kazdy, kdo chce makat, byt bohaty, bez ohledu na historii, rasu atd.
Neocon
0 # maaartinus 2016-07-24 13:04
Dlouho mi trvalo nez jsem to zformuloval dost slusne na to aby to (snad) proslo. Je to zeme hovadskych zakonu, hovadskych policajtu a hovadskych soudcu.

- Ta holka byla skoro dospela,
- rozhodne ve veku kde v civilizovanem svete je legalni mit s ni sex.
- Ten kluk jen o 5 let starsi
- a zadny sex s ni nemel.
- Uzitecnost toho cajta je ciste zaporna, stejne jako uzitecnost zabukareni ce(cen)skych PaChu, jen horsi.
- Ne nadarmo ma byvala zeme svobody (po odecteni somalskych piratu) prvni misto na en.wikipedia.org/.../...

Zeme ktera po uspechu prohibice vyhlasi valku drogam je proste nepoucitelne ztracena.
0 # Anonymní 2016-07-24 15:48
Vse, co piste je v poradku, ale zakon hovori jinak. Tedy, jestli dle vas je 17 let a 2 mesice ok na sex, tak US zaken hovori neco jineho.
Jisteze fizl provocater je na 2 veci, asi jako Slachta, tedy zadarmo drahy, ale tak to je a nezbyva nic, nez to respektovat.
Me spise tehdy sokovaly v 21. stoleti ty podminky podminky, po te, co si odsedel v podstate za nic 160 dni.
Neocon
0 # maaartinus 2016-07-24 16:14
Pokud je zakon nastaveny na 18 let, pak je nesmyslne puritansky a pokrytecky, ale budiz. Pokud ovsem nezohlednuje, ze 17.016 roku je skoro 18, ze jsou oba plus minus stejne stari a ze o nic neslo, pak je naprosto Ludolfovsky. Pri zohledneni vseho bych mu naparil prisnou domluvu.

K tem podminkam jsem se radsi nevyjadril, to by mel pan Pecina musel opravnene smazat. Nejen ze to je naprosta buzerace ale nejspis pro opravdoveho uchyla znacne kontraproduktivni. Predpokladam ze opravdovym uchylem je soudce, dal bych mu tak 20 let kdybych mohl. V jedne cele s tim fizlem a kdyz by chteli nazrat, tak by museli usporadat lesbi-show.
0 # Anonymní 2016-07-24 17:44
No, spise to je pokrytecke. Vzpominam si, nekde 2007-2008 jak se parta military kluku vratila po "surge" z iraq a jeden z nich mel 20tiny, bylo jich asi 7, tak u me slavili, samozrejme ve vsi slusnosti, a kluk, vojak/oslavenec pil cely vecer limonadu, protoze mu nebylo jeste 21, presne o rok.
Tak jsem rekl servirce, at mu normalne nosi pivo, na moji zodpovednost, kdyz ten kluk se vratil z Anbar a riskovl pro zemi zivot. Vzpominam si, jak na me ostatni hoste pokrikovali,(do te doby za nima chodili ke stolu, klepali je po zadech, dekovali za servis atd..) ze na me zavolaji policajty, ze si tohle preci nesmim dovolovat.

Jinymi slovy-on mohl od 18ti let bojovat za svoji zemi, ale nemohl si dat pristi 3 roky ani jedno pivo.Dnes bych to neudelal, pac bych sel do Jail a sebrali by me licenci na alkohol, ale tenkrat me to prislo spravny.
Jiny kraj, jiny mrav..., totez plati i u veci ohl.sexu.
Neocon
0 # maaartinus 2016-07-25 00:58
Co rict? To neni pokrytectvi, to je kretenismus. Kretenska zeme(*) s kretenskymi zakony a kretenskym osazenstvem ("ostatni hoste pokrikovali"). Kazdemu majiteli aspon kousku michy musi byt jasne ze kdo je dost stary na to nosit zbran je i dost stary na to dat si pivo. Zakon je zakon ale tohle je hnacka.

> tenkrat me to prislo spravny

Dnes ne? Ze se bojite nasledku, chapu, ale spravny to bylo a je.

Takze on chudinka ve 20 jeste neni plnolety. Proc teda posilate deti do valky???

(*) Ne ze by se jinde jinych nesmyslu nenaslo dost.
0 # Anonymní 2016-07-25 04:34
Myslim, ze se mylite-tohle je nejuzasnejsi zeme, jakou jsem kdy videl a je mi cti byt obcanem.
Jelikoz tu nezijete, nemuzete chapat, stejne jako ja pred 12ti lety, ze jsou trochu jinak vychovani, k lepsimu samozrejme a ze to, co me pred vice nez dekadou prislo smesne, ci hloupe/kretenske, stejne jako vam nyni, je dnes pro me samozrejmost.
Jelikoz prumerny american nikdy za zivot nelhal, tak kdybych vam tu vysypal ted 10 prikladu, ktere se stali, u cehoz jsem byl, kdy dotycni mohli lhat, nezalhali a fatalnim zpusobem se jim kvuli tomu zmenil zivot a dodnes toho nelituji a nikdy by nemenili, tak neuverite stejne jako Gogo neveril "podminkam podminky"...

Takove to, co v cesku nikdo nezna, jako nelhat, nekrast, nedelat smecka, mluvit pravdu, drzet slovo, pomoc automaticky druhemu v nouzi, nezavidet, byt fer atd.at.atd.

Nevim, jestli to bylo spravne, asi ano, pac z toho vzniklo dlouholete pratelstvi, byt je ted dotycny ve Fort Bragg, NC ( ano, v tom state, kde udajne bydli Daniela aka Bozenka aka Unknown a kde musite chodit na verejna wc s rodnym listem, beze srandy) a vidime se tak 2x/rok, ale kdyz pominu to, ze jsem mohl jit easy do vezeni a okamzite by mi sebrali licenci na alkohol a vedome jsou porusil zakon-uz bych to zkratka neudelal.

Nejen nosit zbran-ti lidi byli po 9/11 v 18ti letech ve war zone a doma si nemohli dat ani male pivo.
A verte, ze v US to nefunguje jako v CR-"hele, zavru oci, nebo at ti panaka koupi nekdo plnolety"-nic takoveho-nikdo v zivote vam nenaleje pod 21 let, i kdyby jste mu daval $2 tisice cash.
To je jizdenka do kriminalu pro barmana/cisnika, pro majitele pokuta a uzavreni podniku na dobu urcitou.
Tedy, pres vsechny az sokujici veci, jako jsou alkohol, sex a zdravotni pojisteni, kdy se amerika vratila nekde do 18. stoleti, maximalne 18ho, je to zeme plne skvelych, uzasnych lidi a moznosti, bez otazek.

Neocon
0 # maaartinus 2016-07-26 01:05
Pravdomluvnost a ferovost je super... ale evidentne nejsou vsichni svati. Napriklad ten fizl lhal jak babisdnes a vlastne to byl podvod, navic pachatel byl clenem organizovane skupiny (ktera se nejpis jmenuje FBI, takze bohuzel).

Ucta k zakonu je v podstate tez prima vec, pokud ovsem ty zakony nepisi pitomci nebo primo zlocinci. Bohuzel oboji je dost bezne, takze davam prednost ceskemu zpusobu. Moralka se s kaslanim na zakony nevylucuje. Vetsina lidi nekrade, protoze to nepoklada za spravne, ne protoze je to zakazane.
0 # Anonymní 2016-07-26 13:52
To jsou zase žvásty. Žeprej průměrný američan nikdy za život nelhal :-)))

Já teda s američanama za život moc do styku nepřišel, ale relativně nedávno jsem se dost zblízka nachomýtl k jednomu projektu, který dodávala velká SSA firma, významný dodavatel armády SSA, s miliardovým obratem, dokonce s ISO a podobnýma kravinkama - a ten projekt zkrachoval vinou toho, že amíci na to, stručně řečeno, zvysoka kašlali. O to nic, to se může stát, ale předtím pár let lhali neuvěřitelným způsobem, jakým jsem předtím ani potom nikdy nikoho lhát neviděl - typu že na začátku kontrolních testů všechno mají, všechno jim funguje, přičemž pak pořádně nefungovalo prakticky nic. Takovým prostě cigánským/kriminálnickým způsobem. A přitom oni museli vědět, že to zkolabuje, všechny testy byly dopředu schválený. Řadoví makáči to věděli a aspoň se styděli ale čím větší manager, tím větší lhář...

Pak jsem se ještě jednou setkal u nás s mladým amíkem a ten se za svou zemi upřímně styděl (za to co dělá ve světě za bordel). Akorát nemohl pochopit, když jsem mu na jeho dotaz řekl, že bych nikdy nechtěl SSA navštívit. Je to určitě krásná země a žije v ní hodně fajn lidí, ale jejich věrchuška je nade všechny meze zkorumpovaná, utrhlá z řetězu a žádný zločin pro ni není nemožný.

Ale je dobře, že tyhlety neokonský zrůdy se tam stěhují, zase tady bude o něco málo líp :-)
0 # Anonymní 2016-07-26 14:46
"...Já teda s američanama za život moc do styku nepřišel..."
Potom nechapu, ze nemlcite, kdyz k tomu vyjma "jednoho amladeho amika" nemate co rici.
Neocon
0 # Anonymní 2016-07-26 16:31
Protoze nejsou "vsichni svati", tak jsem psal, ze vetsina, tedy ne vsichni. Ne, bohuzel se mylite-a to je problem cechu-kdyz mam pocit, ze me neco nevyhovuje, tak si to oduvodnim takovou tou CZ formulkou, neco, jako jste zde predvedl Vy, jako-
"proc bych tu jel vole 90 km/h, kdyz je tu krasne videt na kilometr daleko, tu 90tku sem musel dat debil, tak pojedu 120 km/h", nebo "ta holka ve 14ti vypadala na 17ct, takze jsem s ni vlastne mohl spat, nebo obvykla odpoved cisnika v CR, kdyz jsem ho chytil, ze mi krade penize z trzby-"vis, ty mas penez dost, tobe to vlastne ani nebude chybet, takze se vlastne nic nestalo, vid...".

Tedy pokud se vam nelibi zakony, v pohode, kandidujte do PSP CR, a v pripade uspechu ty "spatne zakony tvorene debily", jednoduse zmente. Do te doby je musite/mel by jste respektovat, jakkoliv s nima treba nesouhlasite. A tom je prave ten rozdil mezi US a CR a proto je CR tam, kde je...

Neocon
0 # gogo 2016-07-27 07:59
Ono taky dost záleží na tom, kým se obklopujete a jací lidí jezdí z ČR do USA a naopak. Z těch se právě na mentalitu domovské společnosti moc usuzovat nedá.
Nám např. jeden občan USA vyvraždil nedaleko celou rodinu. Jen tak, měl pocit, že je to správné.
Je jasné, že dlouhodobě usedlí domorodci ctí jakási společná pravidla a věřil bych neoconovi, že mezi ně patří vzájemná pravdomluvnost a naivní víra v dobro konané státním aparátem.
0 # Anonymní 2016-07-27 08:30
Co bych mlčel, když tu může žvanit i kdejaká neokonská zrůda. Přinesl jsem "svědectví" z první ruky o prolhanosti a drsném šméčku jistě velice dobře situovaných občanů SSA, zajisté nikoli tzv. "průměrných". Možná, i vzhledem k tomu, co víme o vedení tohoto skrznaskrz zkorumpovaného a zločineckého státu, by se dalo z mé a neokonské výpovědi usoudit, že "průměrný lid" je dobrý, ale "nadprůměrné" vedení jim to kazí. Pokud se ale nepletu, neokon je přítelem generalizace "Čechů" a jejich kolektivní odpovědnosti, takže bych to uzavřel závěrem, že asi amíci za své vedení též nesou odpovědnost (kromě toho, že sami jsou to kreténi a pokrytci vysokého stupně (viz i předřečníci výše).
0 # Anonymní 2016-07-27 16:19
Gogo, vse se samozrejme tykalo domorodcu, nikoliv cechu zde zijicich. To, ze magor, shodou okolnosti american vyvrazdil v brne celou rodinu-to snad Gogo nema s mentalitou americanu nic spolecneho.
Dam Vam jen par prikladu-kdyz si udelate v US u banky bezny ucet, coz muzete dnes odpoledne i Vy, tak vam dorazi postou cca do tydne domu sekova knizka.
Kterou muzete platit temer kdekoliv. Akorat ze nikdo nevi, zda-li mate penize na uctu, ci, az je dotycny zamestnanec obchodu, restaurace, hotelu atd. prinese za tyden, ci 2 tydny, nebo tak, do banky, zda-li jsou kryte.
Ja dostavam tak cca 2 denne, cili mozna 700 za rok, mozna 8000 seku za 11 let. Za celou tu dobu jsem dostal nekryty 1, slovy jeden nekryty sek.
Tak se vas Gogo zeptam, kdyby v CR KB, CS a vubec vsechny banky davaly k uctum automaticky sek.knizky a bezni cz obcane platili vsude sekem-kolik si myslite, ze by mel prumerny cz hospodsky z 8 tis. seku, jich nekrytych? Muj odhad je cca 50-60%.
Dalsi vec-vcelku bezne v US, kdyz delate vse, co mate delat, dostanete neomezenou AMEX kartu. bez limitu. Sice Vam to zabere 10-12 let (me tedy 6), ale pak ji dostanete.
Dnes s ni zaplatim za $80, $120, $200 tisic a nikdo mi ani nezavola. Ma ji relativne hodne lidi, v US temer nejsou exekutori ( tedy pokud nedluzite statu na danich), v podstate se Vam, krome toho, ze mate rozmlaceny kredit, nic nestane, vazne nic.
Krome jednoho Cecha, ktery je nyni zpet v Havirove a jednoho Polaka, ktery si zije pekne v Chicago a buduje si znovu kredit, aby to udelal znovu, neznam nikoho (amricana), ktery by si zkesoval kreditku a pak ukazal bance/kreditni spolecnosti prostrednicek.
Tedy, stejna otazka jak vyse-kolik myslite cz obcanu, kdyby dostali neomezene credit cards a neexistovali zadny exekutori, nikdo by jim nic nesebral a nemohl sebrat, kolik myslite, ze CZ procent drzitelu bezlimitnich kart by v Cesku udelali smecko, zkesovali a pak rekli Amexu- "mej se hezky"? 50%, mozna 70%???

To je ten rozdil, Gogo a tech prikladu bych Vam tu uvedl dalsich 40.

Neocon
0 # Anonymní 2016-07-27 16:38
Mistre, slovo "zruda" jsem naposledy slysel na prvnim stupni ZS, tak me napad, zda-li nejste "studentem" ZvS.
Ano, prinesl jste svedectvi z prvni ruky od jednoho mladeho amika, se kterym jste mluvil (10 minut?)-wow, uzasny vzorek spolecnosti a od jedne US firmy-tim jste tedy rozkryl mysleni, vychovu a mentalitu US obcanu...

Ted uz tu jen od vas chybi, neco jako-"...Kramny je vinen, protoze 2 mesice po smrti sve rodiny mel nechraneny styk s mladou damou ve svem vozidle na zadni sedacce...", nebo "...Kramny je vinen, protoze muj manzel by zavolal pri me nevolnosti na dovolene, ve 2.hod.rano lekare...".
Ano, US je vazne zkorumpovany stat, asi jako Bavorsko-Kupredu, leva...

Neocon
0 # Anonymní 2016-07-28 07:14
Tak je mi jasné, že od zaslepeného obdivovatele toho SSA "zázraku" nemůžu čekat ani nějaké poctivé vzdělání, natož přemíru inteligence, ale, jak jistě víte, zrůdu jste si vysloužil za podporu jaderného bombardování (mj.).

Můžete si podat ruce s Danielou. Další deprivovaný vykořeněný ubožák, který předstírá, jak si v životě "dobře vybral", ale tráví svůj čas vychloubáním a závistivým okopáváním kotníků těch šťastlivců, kteří svodům laciného pozlátka nepodlehli a zůstali doma. Fakt vám dobře radím. Dejte si s Danielou scuka. Budete si jistě rozumět, postýskáte si, vzájemně se utěšíte a dá-li Bůh, snad si i zašukáte. Udělá vám to dobře a i pro lidstvo to bude lepší, než když ten čas strávíte pofňukáváním tady. (Věřme, že Daniela je žena nad osmnáct :-))
0 # Anonymní 2016-07-28 16:21
Aha, tak to me mrzi, ze jsem tak snadno podlehl svodum lacineho US pozlatka. Jeste, ze v CR alespon zustali lide vaseho razeni A ted pekne svleknout monterky, ocistit holinky, Na Ruzku pred 20 min. otevreli.
Neocon
0 # Anonymní 2016-07-21 16:39
Oslem mohl být i Ústavní soud - zrušil zdanění vysokých penzí: Tedy hlavně pro soudce, senátory, apod. Soudci opět rozhodovali sami o sobě, respektive sami o svých (budoucích) důchodech.

Zdroj:

lidovky.cz/.../...
0 # Anonymní 2016-07-23 08:19
Dyť to byl nesmysl... Penze pod 800 tis nedanit a nad 800 tis danit?
0 # Anonymní 2016-07-23 20:40
ja by som to urobil inac, dochodky nad 100tis danit, co ma co dochodca mat nezdaneny dochodok, to by sme sa na to pozreli, nezdanene peniaze a este bez prace...
0 # Anonymní 2016-07-25 20:11
Není v USA něco,jako common law, tj. soudce tvoří aktivně právo... A tedy je tvůrčí v tom jaké vynalezne tresty...

I u nás nás učí povinnostem... , poctivě vykazovat a platit daně, udávat podvodníky, už nám to ani nepřijde... Ale dřív bych
s tím chudákem živnostníkem soucítil a přišlo by mi správný ho nenapráskat...

Petr V
0 # Anonymní 2016-07-25 20:15
Ale asi je něco shnilého i v USA, že Vás ti poctiví američané nenapráskali, když jsou tak poctiví a vy jste porušil law, přičemž své pohoršení dávali hlasitě najevo...

Petr V
0 # Anonymní 2016-07-26 00:12
Ano, a ma to i sve vyhody. Moji dobrou znamou, ktera v necelych 55ti letech prisla o vse ( manzel zemrel, rodice zemreli, jedina sestra, lekarka, si ustrelila hlavu, deti nemela, ani jine pribuzne) a zacala veci resit chlastem, tak kdyz mela uz 3ti DUI, za kratkou dobu a soudce ji uz musel dat vyznamnejsi trest, nez par tydnu vezeni a kdyz videl, ze ji vyhodi z prace, nema penize, prijde o dum, ktery ma na hypoteku, ma 2 male psy, o ktere by se nemel kdo starat, tak ji dal sice trest 6 mesicu, coz musel, ale mohla si to odsedet do 24 mesicu, po 12ti hodinach za den.

Tedy, kazdy den po praci prijela domu, dala si sprchu, prasky na spani, nastoupila do County Jail, a rano v 6.00 am zase jela domu, vyvencila psy a valila do prace.
Takze si sice odsedela 6 mesicu, ale vlastne do Jail se chodila jenom vyspat, v podstate a mohla si v klidu chodit do prace.

Nevim, mozna stesti, mozna udat zaroven i kluka, hrdinu, ktery jeste pred 2ma tydny jezdil v Ramadi na Humvee a riskoval pro zemi zivot, mozna bylo i dost na lidi, kteri vse resi zpravidla tim, ze zavolaji fizly.
Neocon

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)