Live stream nemáme, nicméně pro ty z mých milých čtenářů, kteří se převratné události nemohou účastnit osobně, zveřejňuji aspoň slavnostní projevy (Pecina, Šinágl) a nové stanovy, odpovídající platné úpravě spolčovacího práva.
Zleva Felix Vogt Gruber (Witikobund), Tomáš Pecina, Wolfgang Habermann, Jan Šinágl (foto: L. Beer) |
Aktualisováno.
Zvukový záznam projevů (Pecina, Šinágl).
Atmosféra valné hromady byla sváteční a velmi neformální, překvapivě se nedostavili žádní odpůrci našeho spolku, zato řada hostů; obavy ministerstva vnitra z toho, jak svou činností rozložíme ústavní řád této země, nelze tudíž než označit za mírně řečeno liché.
Překvapivě umírněná reportage Haló novin. První přihlášku do spolku, o níž se článek zmiňuje, podala pražská advokátka Klára A. Samková.
Jan Šinágl razítkuje historicky první členskou přihlášku. V pozadí přihlíží dopisovatel Die Welt Hans-Jörg Schmidt (foto: L. Beer) |
Zápis.
Aktualisováno.
Tisková zpráva.
Komentáře
Co bude následovat za veřejné spálení vlajky spolku?
Omyl!
„Na Staroměstském náměstí v Praze byla před 400 lety popravena jak česká, tak německá šlechta.“ Nikoliv. Pouze šlechta česká! Inkolát!
„Již od 8. století se přicházeli usadit první němečtí osadníci na území dnešní České republiky.“ Nevíme ani, kdo v té době v českých zemích vládl, natožpak, abychom věděli o příchodu Němců!
„V důsledku velkého stěhování národů od západu na východ ve 12. a 13. století, přistěhovalo se mnoho Němců do Čecha a na Moravu.“ Kdyby tomu tak bylo, vyklidili by svá původní sídelní území. V opačném případě to nebylo stěhování národů.
„To bylo způsobeno novými vynálezy v zemědělství, které umožnily hospodařit na větších plochách a dosáhnout vyšších výnosů.“ Je známo, že tehdy byla západní Evropa přelidněná. Ale když nové poznatky zvedly výnosy, produkci potravin, tak proč odcházeli na východ?
„V tom byli noví osadníci velmi znalí a schopní. Přivedli tak do naší země práci...“ Jakým způsobem, když se montovny velkých koncernů v českých zemích ještě nezřizovaly?
„...v Čechách. Po dlouhou dobu byla němčina úředním a vyučovacím jazykem.“ Zůstává neoddiskutovatelným faktem, že rakouské mocnářství nikdy, až do svého rozpadu úřední jazyk nezavedlo.
Dále asi myslíte Jiřího Hauenschilda z Fürstenfeldu, kterej proslul uměním sedět jednou prdelí na více židlích. Poslední pokus nevyšel. Pak možná ještě Leandera Rüppela z Ruppachu, což byl agent několika říšských knížat a moc mu to nepomohlo.
Dále jste nám tady zatajil Svatou říši Římskou národa Německého, ale kdo by se nimral v maličkostech, že jo?
Jo, a zapomněl jsem se zeptat, jak souvisí moje údajný národovectví se čtyřista osmdesáti vyvražděnejma vesnicem. To víte, člověk nemůže myslet na kdejakou blbost. Tohle ostatně říkali i po válce v Norimberku nějací Němci. Asi cejtili jak se olejuje provaz.
Já se snad stanu historikem, založim si sdružení a začnu řešit židovskou otázku. A majetek, samozřejmě. Hlavně majetek.
Ten zbytek je od Vás takové typicky české švejkování, že Bášo?
Yossi
/tím myslím z vaší strany/
Teď jsem ovšem byl zničehožnic jat obavami o duševní stav členů Sdružení - jsem línej psát to celý, volksgenossen odpustěj - aktuálně se nacházejících v české kotlině. Platí-li vskutku (pro soukmenovce) onen Gogem popsaný Lamarckův pricip, měli by kotlinu urychleně opustit, neb se tu vystavují nebezpečí nákazy češstvím. Jako cílovou destinaci bych doporučil třeba Prusko. Tam žijí ti hodní němci, co za války stříleli do vzduchu. Celá věc by nebyla tak kritická, pokud by platily ty ty zastaralé genetické souvislosti. Proti tomu protilátky jsou. Kupříkladu z pozůstalosti jistého Heydricha nebo Himmlera se dá ledasco vyčíst. Ovšem takto? Zvlášť, když si toho nebezpečí zřejmě nejsou vědomi (Krystlík zanedbal osvětu). Podle mne - já už jsem takovej svědomitej - by někdo měl jít, a říct jim to. Nebo by jim mělo jít říkat kam mají jít víc lidí, třeba i názorně, byl bych nerad, kdyby se, nedejkonrád, něco zanedbalo a někteří jedinci by si třeba uvědomili, že chtějí podruhé to samé nebo tak něco. Scheiße, das ist problem!
Co je to ten přirozený řád věcí? Pro pokojné soužití je důležité uvědomit si, že přirozený řád věcí neexistuje. Pokojné soužití vyžaduje hledání porozumění a ochotu uzavírat kompromisy.
Ale kompromis není, že mi ukradnete peněženku, já vás dostihnu, a dohodneme se, že mi tedy v rámci kompromisu vrátíte jen půlku peněz, které v ní byly, nebo dokonce se mi omluvíte za exces spočívající v tom, jak jste mě při té krádeži uhodil klackem, a peníze si necháte všechny.
Vtrhnete mi do dvojdomku za účelem vyvraždění mé rodiny na pozvání mého nevlastního bratra, který obývá druhou půlku, chtěl by ho celý a aktivně vám pomáhá. Když mi sousedi pomohou se ubránit, vyženeme vás a následně i toho nevlastního bratra. Celá ulice zdevastovaná, ale vy s panem bratrem jste nakonec poškození a tu půlku domu chcete po vnucích původních majitelů i s úroky z "morálních důvodů". Reparace ale platit nebudeme, tady už se nám morálka nehodí. Kompromis tedy je nechat se zabít anebo odškodnit útočníka.
Mimochodem, kromě kompromisu tu máme i otázku agrese: když se rozhodnete vykrást souseda a on má, dacan jeden, vstupní dveře bytelné, tak považujete za samozřejmost, že vás k němu pustím přes svoji zahradu. Kdybych vám snad chtěl bránit tak agresorem budu já, není-liž tak?
Problém, o který vám skutečně jde je ve srovnání s tou peněženkou nesrovnatelně komplikovanější.
Jsou to tyto?:
www.sudetsti-nemci.cz
Jinak bych ještě ráda připosotkla, že právo se vyvinulo v rámci evoluce ( což ušlo i Rawlsovi) a tudíž spravedlnost je evolučn výhodná. Ověřeno přežitím. Proto kecy o tom, že vše je samá nespravedlnost, jsou jen kecy.nespravedlnost z dlouhodobého hlediska nepřežívá, neb je wvolučn nev´hodná.
Kdyby Hitler vyhrál, jistě by se odvolal právě na to, že mu historie dala zapravdu a evoluce potvrdila, že v jeho boj proti untermensch byl spravedlivý.
V běžném občanském životě se spravedlnost chápána jako vymahatelnost souladu životní reality s idealizovaným modelem. Většinou totiž potřebujete, aby někdo zastavil nebo aspoň zpětně potrestal např. násilníky. Je vám k ničemu, když by vám policista se soudcem sdělili, že vám sice rozmlátili auto a zlámali kosti, ale že ona to evoluce nějak vyřeší sama od sebe.
Vy to prostředí spoluvytváříte, tak se chovejte tak, abyste svoje vlastní hodnocení byla bez problémů ochotna aplikovat sama na sebe v opačné roli.
Takže zřejmě "lidstvo" udržuje při životě, podporuje a dokonce nechává rozmnožovat geneticky postižené, protože je to evolučně výhodné...
Celkem bych i rád věřil, že spravedlnost je evolučně výhodná. Jsou samozřejmě situace, kdy není vůbec zřejmé, kde je v nich ta spravedlnost. Ovšem ztotožňovat "české právo" se spravedlností? Tomu asi může věřit jen příslušník právnického stavu, který si na tom založil živnost a rád by se cítil něčím víc, než jen parazitem. Ve skutečnosti právníci udělají vždycky všechno pro svůj vlastní zisk, spravedlnost ne-spravedlnost. Advokáti využijí jakékoli pochybné kličky, jen aby jejich klient vyhrál, i když ví, že v právu není. Soudci využijí jakékoli příležitosti, aby nemuseli hledat spravedlnost (a když už musí, rozhodují alibisticky a dost často nekvalifikovaně). Ústavní soudci využijí jakékoli příležitosti, aby splnili, co od nich jejich chlebodárci očekávají. Tvůrci práva využijí každé příležitosti, aby "právo" ještě více zašmodrchali a sobě a svým kolegům připravili další tučné hostiny. Dostatečným důkazem, že "české právo" má se spravedlností jen velmi málo společného, jsou neskutečné řetězce rozhodnutí-odvolání-dovolání, ve kterých "vítězí" tu jedna, tu druhá strana. Ve skutečnosti vítězí jen (zpravidla všichni) zúčastnění právníci, kteří na věci často naprosto nekvalifikovaně parazitují. Kdyby v "českém právu" byla spravedlnost, tak by snad aspoň výrazná většina soudů skončila v první instanci, no ne?
Právo, stejně jako dějiny, píší momentální vítězové. Ke svému vlastnímu prospěchu. Tyhlety momentální vítěze samozřejmě po čase nahradí jiní vítězové, ale říkat tomu evoluce je nonsens.
Q.
Programátora v sobě nezapřete, pane Pecino.
Q.
Spravedlnost je evolučně výhodná, protože přežila.
stejně jako
Nespravedlnost je evolučně výhodná, protože přežila
---
Problém je samozřejmě jinde. „Spravedlnost“ je v rukách mnohých manipulátorů jen obálka, kterou si naplní čímkoli libo. Spravedlnost Kláry Samkové je jiná spravedlnost, než třeba spravedlnost Mahátma Gádhího, nebo spravedlnost jednoho spolku, který měl právě valnou hromadu.
Často rozpolcení bývají právě právníci, kteří si často pletou zákonnost se spravedlností, ačkoli jsou to naprosto různé pojmy.
www.youtube.com/watch?v=QqfkH6-ShSA
Kamínek
Gratuluji vám tedy za vlastní podřezání si větve pod vašima nohama a vaším spolkem. Aneb gól do vlastní branky.
Ačkoli jsme nesouhlasil s postupem úřadů vůči vašemu spolku, a občas přemýšlel, že se stanu členem, nyní to padá. Na místě úřadů, soudů, ministerstva bych už vám nedělal žádné obstrukce. Zahynete sami špatnou strategií.
Bohumil Radvan
Já se také obávám, že spolek při existenci drží právě jen truc proti úřadům a soudům. Takže průtahy, které oficiality dělaly jsou ve skutečnosti obrovským dobrem pro existenci spolku, jinak by se tento už dávno ztratil.
Jakmile mám oficiality přestanou dělat průtahy, udělají vám to nejhorší co mohou – vezmou tento druh motivace k existenci spolku. Budete muset najít jinou, založenou na serioznějších motivech.
Navíc jednostranné odezdikezdické černobílé vidění reality česko-německého konfliktu v minulosti, jak je presentuje pan Pecina či vp. Krystlík – to bude jednak daleko od skutečné pravdy, ale i od operačního prostoru spolku. Na druhé straně by bylo fajn zlepšovat česko-německé vztahy, ale tam spolek mezi řádky nejspíše nemíří v první řadě – alespoň se zdá po přečtení jeho stanov.
Nicméně, popřeji vám hodně štěstím, a pokud po 5 letech vyjde sborník, osobně vám popřeji a poblahopřeji.
Fandím jinak tomu, co dělá pan Pecina, a vážím si jej jako osoby.
Bohumil Radvan
prozradíte mi, proč mé, případně páně Pecinovo "vidění cz-d-konfliktu v minulosti" je "daleko od pravdy"?
jednoduše proto, že jsem poctivě pročetl všechny vaše příspěvky zde na tomto webu, kromě toho shlédl několik dlouhých videí s vašimi diskusemi. A získal jsem tento názor. Místy jsem měl často pocit, že jde o nějakou obdobu pravdolásky, jen v jiném směru.
Mám dojem, že vám chybí poctivá nestrannost. Že prostě chcete vidět svět jednostranně, a v tom mi připomínáte pravdolásku. Že znáte mnohá fakta, ale jednotlivá fakta nedávají obrázek, který prosazujete, protože celek je přeci jen o něco více, než součet částí, v tomto případě faktů.
Ptal jste se, tak odpovídám. Jinak bych toto nikdy nepsal. Toto je můj osobní subjektivní názor, tedy nikoli objektivní pravda.
Bohumil Radvan
Z tehdejších zpráv hlavního proudu jsem slzel smíchy! Bylo to moc hezké proti té aroganci a tuposti jít humorem, takové typicky české. Tohle je přece naše pravá identita. "Smějící se bestie", jak trefně prohlásil jeden z našich protektorů.
Znám také dost lidí, kteří to nepochopili. No, aspoň se "odkopali".
Třeba k tomu pan Pecina řekne něco víc.
Ještě k té valné hromadě, také jsem zvažoval, zda se tam nemám jít podívat, když pan Pecina tak hezky všechny pozval. Sudetoněmecká otázka je pro mě živá a velice vážná věc, osobně se mě týká. Proto populistku Samkovou nesu s velikou nelibostí. Uvidíme do budoucna, jak to pánové myslí vážně. Zatím tedy jenom držím palce.
Q.
Valné hromady jste se sice nezúčastni, ale to vám nebrání do spolku podat přihlášku. Formuláře jsou hotové: česky, německy. Jakmile znovu spustíme web, budete si moci vygenerovat z webového formuláře i přihlášku vyplněnou.
Ja si myslim, ze spravedlnost je abstraktni pojem. Je to cil, vzor, model pro socialni souziti. Jsou to vahy, co se snazi o equilibrium lidskych vztahu, zkrze ustanovene zakony. . Jak bychom potom (jako spolecensky celek), poznali a rozlisili, co je spravedlive a co ne ?
Ale na druhou stranu si myslím, že není dobře posuzovat věci příliš schematicky.
RSS kanál komentářů k tomuto článku