Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Dnes tu máme další, nikoli nepravděpodobnou, konspirační theorii. Provedení nenávistných nápisů vyvedených na různých místech v Praze, mj. na několika vyhlášených lumpenkavárnách, dalo vzniknout domněnce, že se jedná o false flag operation: akci provedenou v úmyslu uškodit protistraně.

Těžko soudit. Použití termínu uprchlík pro imigranta (eventuálně mloka nebo vetřelce), spolu se zjevně zjednodušenou, rádoby neonacistickou symbolikou a zřetelně humanistickými tahy spraye, to jsou faktory, které nelze zcela pominout, na druhé straně si dokážu představit i nekonspirační, takříkajíc kanonické vysvětlení, ba i některé jedince, kteří by dílo klidně mohli autorsky pojmout. Vidím to tak 50:50.

Aktualisováno.

Na sociálních sítích se objevily zmínky o určité míře podobnosti s jiným, několik let starým sprayerským dílem. Je fakt, že provedení některých prvků je až podezřele shodné (kurvatura levého tahu u A, sklon stopky u T, snížené I po T, tečka nad I v ostatních případech…), přičemž se zdá, že sprayerova technika se v mezidobí zdokonalila. Cosi mi napovídá, že tohoto pachatele bude mít policie přísně zakázáno dopadnout.

Aktualisováno.
K tomu jedno video z akce:

Komentáře   

0 # Anonymní 2016-04-25 11:47
Tak hlavně je důležité na Hradě nezpívat hymnu. Rozhodně ne bez povolení Jeho Nejvyšší Ožralosti a jejího pobočníka bez prověrky.
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 12:57
Za to může Masaryk: ten vytvořil konstrukci, že president je vlastně panovník a jako takový sídlí na Hradě. Všichni jeho následovníci v tom pokračovali. V demokratických zemích je president republiky nejvyšším úředníkem, nikoli vladařem.
0 # gogo 2016-04-25 12:58
Kde že to sedí Hollande?
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 13:02
Jako že ve Versailles?
0 # gogo 2016-04-25 13:18
V Elysejském paláci. Versailles je přece jen kousek bokem.
V presidenstckých systémech má president často blíž k vladaři než úředníkovi. U nás nijak zvláštní pravomoci nikdy neměl, tak si různí presidenti hledali různé způsoby seberealizace.
0 # Anonymní 2016-04-25 12:38
A možná je to double false flag!

Yossi
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 14:32
:)
To je jak z toho židovského vtipu…
"Copak Abeles, kam cestujou?"
"Do Varšavy, kvůli plátnu'
"Teda Abeles, voni sou!Voni mi řikaj, že cestujou do Varšavy kvůli plátnu, abych si myslel, že jedou do Krakova kvůli hedvábí. A přitom jedou vopravdu do Varšavy kvůli plátnu. Tak co mi lžou?"
0 # Anonymní 2016-04-25 18:07
Pane Tydlitáte, co je na Vašem židovském vtipu vtipného? Vysvětlete, zvláště pokud je to k zasmání.

Nedochází mi to. S životem před 1945 nemám zkušennost a v pozdější době, za komunistů, se zbylé židovské etnikum nějak výrazně neprofilovalo. A hedvábí bylo jen v pohádkách. Do Polska se začalo cestovat až v šedesátých letech. Frajeři tam pašovali plyš a zpět vozili šustáky, ale že by tam někdo jezdil pro plátno či hedvábí?
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 18:13
Pane Anonymní, se studiem židovských vtipů začněte prosím neprodleně ZDE.
0 # Anonymní 2016-04-26 12:04
Geniální vtip, já ho teda pochopil, možná je to proto že jsem náczek nebo mám vyvolené geny. Zasmál jsem se :-)
0 # Leo Tydlitát 2016-04-26 15:30
Já silně vnímám i jakýsi druhý rozměr vtipnosti židovských vtipů (tedy těch, které rozhodně nepocházejí od antisemitů, abychom si rozuměli).

Ty vtipy jsou totiž, což mi přijde vtipné, v podstatě strašně antisemitské, když ukazují domýšlivost, vypočítavost, hrabivost a cynismus všech těch na první pohled roztomilých Kohnů, Esterek a Roubíčků, kteří nám zvesela sdělují hořkou životní moudrost, jak prý to jenom oni umějí.

Mnohé židovské vtipy přitom mezi řádky nesdělují nic jiného, než že člověk to dotáhne v životě nejdál, bude-li cynické h*vado. A pokud nedotáhne, nic mu nebrání, aby tím h*vadem byl stejně. (Což je, pravda, životní moudrost.)

Nevím, jestli jsem nacista nebo mi v krvi kolují Protokoly, ale řekl bych řekl, že tomuto „druhému plánu“ se u některých židovských vtipů zasměji snad i více než vtipu samotnému – například pokud jsem se dříve některému vtipu vůbec nezasmál, protože mi zkrátka nepřišel vtipný.
0 # Leo Tydlitát 2016-04-26 15:33
Oprava.
U domýšlivosti měl být tento ODKAZ.
0 # Anonymní 2016-04-26 20:04
Pokud jsou vtipy sebekritikou etnika samotného tak je to oké. Pokud je vypráví někdo zvenku, tak sebereflexe nutně chybí, vzniká dojem nadřazennosti. Vtip se pro mne - ale zřejmě ne pro Vás - stává trapným. Domýšlivost, vypočítavost, hrabivost a cynismus nejsou přece vlastnosti specifické pro nějaké etnikum. To, že stereotypy židovských vtipů byly v minulosti brány smrtelně vážně mně bere schopnost smát se.
0 # Anonymní 2016-04-26 21:33
Tvl-jen by me zajimalo, kolik Zidu kdy potkal pani Tydlitatove jmenovec-chvili mam pocit, ze ctu prispevky Petra K. Takovy blaboly, Leo, v tomhle veku...
Neocon
0 # Anonymní 2016-04-27 13:09
Pane anonymní, ty jsi ale BLB....
0 # Anonymní 2016-04-25 13:40
Dnešní "extremisté" schopní si vytipovat takovéto podniky takovouto symboliku nepoužívají. Ta je záležitostí tak 90. let.

Toto by udělali jen naprostí tupci a ti by zase volili jiné cíle. Jasná false flag, bez diskuse!
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 14:28
Zkušené písmo, jen těžko zakrývající svůj profesionálně sprejerský původ, mi taky hned padlo do oka. Ale pak jsem si uvědomil, že existuje zvláštní věc – NS street art. Takže to taky nechávám 50:50.

Nicméně — 8. května se koná pražská „antifašistická“ demonstrace organizovaná Hate Free, která byla svolána již počátkem dubna. Malé „pošťouchnutí“ propagační kampaně dva týdny před demonstrací neuškodí, není-liž pravda?

Skrz filtr „Qui bono“ to tedy nakonec vidím na 60 % pro HF a 40 % pro nácky.

Související odkazy: Francouzská policie zadržela autora antisemitských nápisů. Ukázalo se, že je to Žid
Žertovná karikatura
0 # Anonymní 2016-04-25 14:41
Kdyby nebylo Kalibové z In Iustitia, tak dodnes nevím, že 88 znamená Heil Hitler. Fakt bych se měl nad sebou zamyslet, co všechno nevím, lol.
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 15:02
Kdyby se Klára Kalibová vyvinula v normální dámu, tak dodnes neví, co ta čísla znamenají.

Jen pár čísel znát, a jsi pán nad osudem druhých… (To je skoro jako z nějaké písně od Ortelu.)
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 14:50
Možná je na čase zamyslet se nad systémem podepisování sprejerských děl, jakýmsi ekvivalentem digitálního certifikátu, aby napříště o autorství a autenticitě nebyl pochyb.

Navrhoval bych tuto formu: datum vzniku díla a pod ním sekvenci čtyř až šesti unikátních znaků
(kolečko - křížek - pomlčka - rovnítko - lomítko - dvojlomítko), které byly smluveny předem pro konkrétní den a uveřejněny v nějakém interním, dobře zabezpečeném věstníku.
0 # Dadel 2016-04-25 14:57
Pane Pecino, jak přesně vypadají humanistické tahy spreye?
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 16:50
Na svém dotazu trváte, anebo jste již pochopil vtip?
0 # gogo 2016-04-25 15:11
Mne vždycky dojme tečka nad velkým I. Nechal bych zpracovat mapu výskytu této bizarnosti.
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 15:52
K tomuto bezpatkovému písmu se tečka nad I docela hodí…
0 # Anonymní 2016-04-25 15:17
Samotná skutková podstata trestného činu "Podněcování k nenávisti, zášti..." je debilní, nelogická, neb podněcovatel se může snažit jak chce, ale je to k ničemu, když adresáti na jeho snažení dlabou. Takže kde je společenská nebezpečnost, jako u těch nápisů na Hatě Free kavárnách? Kdy se vůbec ta pitomost v trestním zákoníku objevila, za bolševika či předtím už za c. a k. monarchie, nebo ještě předtím, když měla vrchnost vítr z potulných kazatelů?
0 # gogo 2016-04-25 15:23
Současná podoba zákona pochází od mj. Jiřího Payna a ten je na svůj počin dodnes hrdý.
0 # Anonymní 2016-04-25 15:34
Ovšem málokdo může být hrdý na Jiřího Payna.
0 # Anonymní 2016-04-26 23:27
Ono nenávist k uprchlíků v ČR šířit nelze. S výjimkou několika patologických osobností a lidí, pro které jsou uprchlíci obživa je již nenávidí všichni. Není kam tu nenávist šířit či podněcovat:)
0 # gogo 2016-04-27 08:15
Nenávidí? To myslím málokdo. V čem je ale naprostá shoda, to je jednoznačné odmítnutí migrační vlny. A lidé navíc intuitivně poměrně dobře rozlišují mezi individuálním imigrantem, který přichází do naší kultury, aby ji přijal a příslušníkem Euro-merkelovské migrační vlny, která má kolonizační charakter.
0 # Anonymní 2016-04-25 15:28
No, jak vidím to písmo, nakloněné doprava na stěně, tak to udělal pravák. Tím jako pachatel vypadávám ze hry. Ne že bych chtěl fízlíkům radit.
0 # Anonymní 2016-04-25 16:16
bude znalecky posudok z grafologie? :D
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 16:42
BINGO! Kolik leváků může být mezi neonácky? Tipuji 0 až pět. Jak vysoká je pravděpodobnost, že to byl někdo zrovna z této zvláštní pětice, vybrané z devíti milionů lidí v ČR, kteří jsou schopni použít barevný sprej? Jistě přímo obrovská!

Taky nechci nikomu radit, ale v opačném případě by to byla dokonalá falešná falešná vlajka. :)
0 # Anonymní 2016-04-25 20:28
Já bych řekl, že toto nenapsali neonáckové, ale je to skutečně falešná vlajka.

Když se podíváte, tak to písmo je velice ladné, to psala vypsaná ruka s estetickým cítěním. To nenapsal žádný nácek z ulice, to psala cvičená ruka. To je variace na „muže v hnědím kabátě“. Ten chlap má sprej často v ruce a zřejmě je najímán, aby vyrobil HLP (Hluboký lidský příběh) pro ovce a masy, aby nenávist zdarma (anglicky hate free) měla další dojímavý příběh.

Nápis antifa na druhém obrázku je pak halabala a jiným „fontem“ i stylem – to psala zcela jiná osoba.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 21:19
Já se naopak domnívám, že to sprayoval jeden a ten samý člověk. Rozdíl mezi nápisy je několik let, což vysvětluje rozdílnou "vypsanost", ale těch shodných znaků je prostě příliš mnoho. Rozklikněte si celé nápisy ve fotogalerii a uvidíte, že jsem uvedl jen ty nejmarkantnější. Jsou tam další shody, např. odsazení vykřičníku od předchozího slova, velký vertikální odstup mezi I a tečkou nad ním atd.
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 21:24
A další markant: E s "ocáskem" u prostředního tahu vpravo nahoru. Škoda, že tam nenasprayoval S, to je charakteristické.
0 # Anonymní 2016-04-25 21:41
Vezměte si svislý tah hákového kříže, to je téměř S, i s charakteristickým a nezvyklým dolním zakončením.

Miloslav Ponkrác
0 # Leo Tydlitát 2016-04-26 12:23
Na videu vskutku sprayuje levák, jak bylo v diskusi dříve konstatováno.
0 # Anonymní 2016-04-25 16:22
No je pravda , ze nacci by asi pouzili imigranti nebo muslimove . A jde videt ze to pachatel "nedelal" poprve , ja bych mel velky problem to takhle citelne nasprejovat ...

Pravdu se asi jako u svetlice na klinice nikdy nedozvime ... :D 50:50 je ok odhad .

B.
0 # Anonymní 2016-04-25 17:56
Podle Babišovy MFDnes se hanlivé nápisy objevily i na obchodě Správná podprsenka. Takže nakonec bude i ta burleska, fajn.
0 # Leo Tydlitát 2016-04-25 18:10
Vřele doporučuji tuto burlesku. Třebaže z filmařského hlediska nejde zrovna o veledílo, dílko zostouzené polistopadovou propagandou a nepochopené dokonce i v době vzniku si rozhodně zaslouží, aby bylo doceněno po čtyřiceti letech, neboť jeho obsah považuji za nadčasový.
0 # Anonymní 2016-04-26 19:29
Děkuji za doporučení. Hroch je trapný komunistický pokus o komedii. Trapnost ho dělá nadčasovým. Váš vkus nezdílím; obávám se, že za nedoceněný považujete třeba i Jud Süß.
0 # Anonymní 2016-04-25 18:09
Národ se bojí o svou existenci, bojí se atentátů a teroru se stovkami mrtvých. Multikulturní fašisté se bojí nasprejovaného nápisu. Na to existuje jedno výstižné slovo - nesouměřitelné.

cnemo
0 # Anonymní 2016-04-25 20:32
Já se přestávám orientovat. Zatímco krádež vlajky, vyvěšení trenek a poničení střechy je správný Dušínovský akt, tak sprejování dvou nápisů je fašismus.

Přestávám se orientovat, a bojím se, že spáchám trestný čin, neboť nevím, co mám správně dělat.

Ona už to neví ani policie, která už netuší, zda za zpěv hymny má agilně zasáhnout či naopak nikoli.

Prosím, pomozte mi s orientací, nebo mě zavřou za trestný čin.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2016-04-25 20:34
Ovčáček vám to přece vysvětlil: záleží na to, kdo (např.) zpívá a proč. Není tedy rozhodné, co děláte, ale kdo jste.
0 # Anonymní 2016-04-25 21:12
Tohle je spíše o tom, že u skautů, kteří chtějí zpívat hymnu se nepředpokládá, že by se to mohlo "zvrhnout". Pokud přijdou "zpívat hymnu" někteří jiní, dá se očekávat ledacos. Tak nějak bych četl Ovčáčkovo vyjádření.
0 # Erkyl 2016-04-26 11:47
T.Pecina píše : Není tedy rozhodné, co děláte, ale kdo jste.
V té větě je samozřejmě silný náznak ironie, nicméně, pokud by se prokázalo, že nápisy psal kupříkladu nějaký pravdoláskovský zuřivec, tak bude sakra záležet na tom, KDO je autorem a ne na obsahu.
0 # SPECZ 2016-04-27 09:13
Co máte dělat aby vás nezavřeli ? Ale vždyť to je přeci úplně jasné !
Základ je držet hubu, nemyslet, neprojevovat se názory na politická témata mimo těch které probírá ČT (a samozřejmě nemít jiný názor než je v TV předkládán), a dostatečně se klanět před vrchností. A jste v suchu.
0 # Anonymní 2016-04-27 15:21
SPECZ: Ani to vás neušetří. Nemůžete si být jisti, jestli náhodou nebude potřeba nějak udělat exemplární případ, nebo se někdo špatně vyspí. V této zemi se soudí podle počtu planěk plotu a vzájemných konstelací Jupitera s Proximou Centauri. Když na to přijde, klidně Česká advokátní komora zakáže vašemu advokátovi účinnou obhajobu (kauza Kočí), nebo vás obviní bez důkazů z vraždy (Pechanec, Kramný, Nečesaný, …). Policie běžně zakáže zpívat hymnu či zatýká lidi jako je Bartoš bez jakéhokoli důvodu na politickou objednávku.

Tato země už dávno ve svém modu operandi předběhla komunisty v tom negativním smyslu slova.

Daleko jistější je v této zemi nakrást si miliardy, zbytek dohonit na dotacích ála Čapí hnízdo, a ještě se vrhnout do politiky a šít si zákony na míru.

Ty menší zločinci kradou a porušují zákony. Ty větší zločinci si vytvoří zákony na míru a pak přesměrovávají finance a majetek zcela podle zákona čistí jako lilie a jako ctihodní vážení občané.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-04-25 20:07
Je nápis "Smrt fašismu" nenávistný?
0 # Anonymní 2016-04-25 20:58
V Kyjevě je za něho trest smrti, zvláště pokud je pod fotkou Bandery.
0 # Anonymní 2016-04-27 13:15
to sou plky :-)
0 # Anonymní 2016-04-27 15:24
Záleží o kterém fašismu to napíšete. Naše země a elita podporuje třeba fašismus Ukrajiny, kde můžete podporovat do halelujá. Policie, soudy a média vás jen poplácají po zádech.

To máte jako s Pussy Riot, dokud bojovaly za svobodu v Rusku, byly to hrdinky. Ale pak je nešťastnice napadlo bojovat za svobodu a totéž někde v USA – a to si zatřely třísku! To přehnaly! Od té doby po nich neštěkne pes.
0 # Anonymní 2016-04-26 01:32
Kristeboze, kam tento kdysi seriozni blog jeste spadne. V dalsich clancich uz jen ocekavam, ze za podobna dila budou obvineni Zide a pan Pecina vstoupi do ND :-) BTW, nevsiml jsem si podobnych teorii v casech, kdy se clenove IVCR modlili za velky teroristicky utok v Evrope. Takovych blbosti se da vymyslet... Osobne se domnivam, ze nejaka vypita sesivka se motala z fotbalu a tim to zaclo...
0 # Anonymní 2016-04-26 08:54
Na sešívky nesahat, neb pak nevíte, kam až spadnete, lol.
0 # Tomáš Pecina 2016-04-26 09:24
Na tomto blogu praktikujeme kritické myšlení, jehoz součástí je zásada nepřijímat informace z medií prima facie a bez důkladné analysy. To jsme udělali i v případě nápisů na kavárnách a v metru. Polemisujte s naší úvahou, to uvítáme, ale nechtějte po mně, prosím, abych kritické myšlení opustil a slepě čemukoli věřil.
0 # Anonymní 2016-04-26 15:57
Já myslím, že anonym má pravdu. Jen konspirační teoretik a komouš si mohou myslet, že třeba snad mrtvý student Martin Šmíd v listopadu 1989 byl agent Stb Ludvík Zifčák.

Nebo snad, že demonstrace a protidemonstrace 6.2.2016 byla řízena nějakým mužem v hnědém, který – jak potvrdil oficiálně později policejní mluvčí Jan Daněk – byl nasazený kriminalista. Řídil jak sluníčkovou, tak protiislámskou demonstraci s cílem vyvolat dojem, že u nás jsou rasisté a nenávistníci. To je ovšem hnusná konspirační teorie, kterou si může myslet jen rasista, xenofob, a obecně špatný člověk.

Ne, jen komouš a kremlobot si může myslet, že v české či jiné západní demokratické zemi se dějí manipulace, lži a operace pod falešnou vlajkou. Tyto věci se dějí pouze v nesvobodných zemích, nikoli v plně svobodných zemích jako je tuzemsko.

Doporučoval bych proto více číst Britské listy, kde je jasně ukázáno, jak je to správně. K tomu bych doporučil číst všechny weby neziskovek, zejména placených Sorosem přímo či nepřímo – jako je A2larm, Respekt, Reflex, Nesehnutí, Člověk v tísni, Žít Brno, Romea, a mnohé další. Tak získáte imunitu proti nesprávným názorům.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-04-27 00:12
Panove, kritickemu mysleni nic nebrani, vypada to, ze bych ho chtel nekomu snad proboha zakazovat? BTW, pane Ponkraci, abych rekl pravdu, tak krome Cloveka v tisni(nikoliv z informacnich duvodu) z Vaseho seznamu nic nesleduji, zapomnel jste obligatne na Ceskou televizi. Muj prispevek byl minen jinak, chtel jsem tim rict, ze kriticke mysleni pana Peciny ma rekneme posledni rok znacne jednostranne zamereni... Snad jsem to napsal srozumitelne. Uvazujete o vstupu do politiky, pane Pecino? Tento blog a jeho delsi dobu spise aktivisticke zamereni me nuti tuto otazku vznest :-)
0 # Anonymní 2016-04-27 00:50
Anonym: To děláte chybu. Zejména Reflex a Respekt je neocenitelnou studnicí informací o tom, a často ranným ukazatelem toho, čím hodlají Čechům vymývat palice v nejbližší době. Zřejmě tam někde startují tyto manipulace.

Nicméně pan Kubáč na níže uvedeném odkaze, který doporučuji k přečtení, poměrně trefně píše, jak poznáte sami na sobě, zda ještě kriticky myslíte a nebo zda jste jen hardware člověka, kterému byl uměle vyměněn software a stal jste umělým člověkem.

Kritérium je jednoduché. Jakmile si začnete myslet, že uklízečka nebo nějaká sešívka nemá pravdu, jednoduše prostě proto, že nemá vysoké školy a titul z univerzity – pak jste ten umělý člověk bez krtického myšlení, který je jen zombie.

petr-kubac.blog.cz/1604/teorie-umeleho-lidu

Miloslav Ponkrác
0 # abba Hilarion 2016-04-27 08:36
Anonymni: Abba Hilarionovi předložili nějací bratři Váš komentář z 27/04/2016 0:12. Řekl: "Myslel jsem si, že Paragraphos byl vždy aktivistickým blogem. Od podpory požadavků sudetských Němců, přes boj proti komunistickým soudcům až po napravování nešvarů správních úřadů, jak je ten abba vidí. Může se ve svém aktivismu mýlit, ale určitě na něj má právo. Soudit ho bude Všemohoucí Bůh." Když domluvil, řekli mu bratři: "Pomodli se za nás!"
0 # Anonymní 2016-04-26 07:47
No jóóó, na Západě mají teroristické útoky a u nás nic. Ale my jsme přece tak důležití! Tak uděláme něco jako teroristický útok z pár posprejovaných kaváren a hned jsme o něco světovější. Význam teroru proti kavárnám zcela koresponduje s provinčním významem naší země.
0 # beldor5 2016-04-27 10:45
Osobne by me zajimal hlavne rozdil v obvineni ze SZ a pripadnem rozsudku v pripade , ze se dokaze ze to psal "slunickar" VS ze to psal "odmitac" .

Vidim to na :
"Slunickar" pokuta , prestupek ,nahrazeni skody .
"Odmitac" TC podnecovani k nenavisti , 5 let u soudu a podminka ... :(

B.
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 10:54
To je ryzí theorie. Policie dobře ví, koho je příliš nebezpečné vypátrat. Podobně se třeba nikdy nedozvíme, kdo zavraždil Františka Mrázka nebo kdo byl ve skutečnosti Grossův "strýc Vik".
0 # Anonymní 2016-04-27 10:55
To ale není bug, ale feature, protože u odmítače doložíte, že to bylo podněcování k nenávisti, u false flag nikoli. Jako kdybyste se divil, že za rasově motivovanou vraždu je víc, než za normální mord.

Yossi
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 11:09
V tomto případě se mýlíte, Yossi. Jestliže nápis byl způsobilý dosáhnout zákonem předpokládaného škodlivého následku, posuzuje se subjektivní stránka ve vztahu k němu, tzn. zda si pachatel byl vědom, že jej může dosáhnout. Motivace jeho jednání není v takové situaci rozhodná.
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 11:18
A jeden kuriosní detail: pachatel se v tomto případě nemůže s úspěchem dovolat ochrany svobody projevu, protože ho manifestně neprojevoval :-)
0 # Anonymní 2016-04-27 12:20
TP:

Napsal jsem to nepřesně, šlo mi o to, že u nácka to bude u jiných TČ, než je samotné hanobení, třeba toho poškození cizí věci sprejováním přitěžující okolnost "spáchal čin z etnické/rasové nenávisti", u false flag nikoli.

Yossi
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 12:25
Jsem rád, že spolu opět souhlasíme, kartičku do fanclubu obdržíte poštou.
0 # Anonymní 2016-04-27 12:38
Takže když o mě bude veřejně známo, a budu mít za sebou 1000 aktivit dokazující, že miluji a pracuji pro dobro etnika X, tak pokud by mě hypoteticky chytli jak sprejuji nápisy: Etnikum X chcípněte – tak to není etnická/rasová nenávist?

Tedy v klidu může třeba hasič zakládat požáry s cílem, aby získal pádný důvod získat argumenty pro navýšení dotací do místního hasičského sboru, protože on je hasič tudíž nemůže být postižen za zakládání požárů?

Tak se mi zdá, že já si kartičku do fanklubu nevybijuji. :-( A tolik jsem o ní stál! :-)

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 13:20
Vaše kartička není v ohrožení, Yossi má na mysli jiný případ: třeba když se antifák převleče za nácka a zbije Roma, nebude odsouzen v kvalifikované skutkové podstatě rasově motivovaného deliktu, ale v základní, případně kvalifikované z jiného důvodu.
0 # Anonymní 2016-04-27 15:15
Takže ideální strategie pro obhajobu vysvělit soudu, že daný nácek je ve skutečnosti antifašista, který se náhodou převlékl do náckovské uniformy a náhoduo se ocitl mezi nácky.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 15:24
Ano. Ostatní mu to rádi dosvědčí.
0 # Anonymní 2016-04-27 13:41
0 # Tomáš Pecina 2016-04-27 13:45
Podle soudkyně Bedřichové nejen natáčel, ale také hlídal a podporoval sprejera skandováním hesla „odpor žije“.

A dali ten výkřik přezkoumat soudním znalcem?
0 # Anonymní 2016-04-28 21:52
Z tech Internetu - pokud to nekomu uniklo :-D
i64.tinypic.com/20f81mw.jpg
0 # Tomáš Pecina 2016-04-29 13:07
Škoda, že k tomu není video. Fotografie není průkazná, z videa by bylo možné posoudit způsob chůze a určit, jestli to jsou nebe nejsou oni.
0 # Anonymní 2016-05-02 19:11
Kriticke mysleni by melo byti akceptovano, jedno z tech nasprejovanych hesel znelo: Uprchlici tahnete" a bylo doplneno hakovym krizem...To jsou fakta, zdokumentovana fotografiemi.

Zkuste se kriticky zamyslet, kolik, ze vsech neonacistu, tem migrantum rika "uprchlici" a ne jinak, ne ilegalove, ne cmoudi, arabasi, muslimove, rucnikari, kozomrdi, atd, atd...

Ja opravdu neverim, ze skini, nackove, radostne pouzivaji slovo "uprchlik" a proto to v mych ocich cele vypada spis jako operace pod falesnou vlajkou a snaha ziskat pozornost, ktere se po znasilnovacich orgiich v Koline uz prilis nedostava...
0 # Leo Tydlitát 2016-05-10 13:53
Vypadá to, že cca za 4 měsíce se tato sprayerská causa odloží…

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)