Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Bývaly doby, kdy Jan Čulík, vysokoškolský učitel bohemistiky na University of Glasgow a vydavatel Britských listů, hájil svobodu projevu. V oněch dávných časech jsem s ním spolupracoval a aktivně se snažil uvést deník do podoby, jež by byla slučitelná jak s ochranou autorského práva (Čulík běžně bez povolení překládal a publikoval části článků z britského tisku, ač to bylo v tiráži výslovně zakázáno), tak s požadavkem redakční vyváženosti a neutrality, což se mi posléze nezdařilo, a dále mi bylo než sledovat cestu Britských listů k intolerantně-levicovému pohledu na svět.

Zatímním vrcholem Čulíkovy cesty je udání, kterým obvinil českého kardiologa pracujícího v Sheffieldu Vladimíra Rogozova z islamofobního verbálního trestného činu:

In his letter of complaint sent in January, Dr Culik said he believed Dr Rogozov, who has worked in Sheffield for ten years, has been making ‘biased, Islamophobic public statements’.

He said the comments ‘seem to be inappropriate from a professional point of view’ and has also highlighted a number of blog posts that appear to have been written by Dr Rogozov in which other comments relating to Muslims are made.

Nezbývá než věřit, že britské trestní orgány budou tolerantnější než tenhle bigotní hlupák.

Akutalisováno.
Není nad to mít vděčné čtenáře. Skutečnou popularitu Čulíkova chování zjistíme arci až následně, z růstu/poklesu finančních příspěvků na provoz deníku.

Komentáře   

0 # Anonymní 2016-03-07 22:23
Pane Pecino, Vy pana Čulíka znáte, je to možné, že se z někoho stane takový, s prominutím, (vím, tady se nenadává), a nebo to dělá za peníze? BL jsem kdysi pravidelně četl, teď to je stoka.

Q.
0 # Anonymní 2016-03-07 22:55
Mimochodem na blistech o tom informuje (www.blisty.cz/art/81440.html) ackoliv se v ceskem textu se nechlubi tim, ze to byl prave on kdo upozornil vedeni nemocnice a zpusobil, ze je doktor suspendovan. Na diskusnich forech britskych novin naprosta vetsina ctenaru doktora podporuje. Holt v zemich koruny ceske nic noveho (is.muni.cz/th/345027/pravf_m/Diplomova_prace_Pion tkova.pdf)
0 # Daniela 2016-03-07 23:42
Jan Culik je vzteky bez sebe, ze Cesi nenasleduji jeho mantru o obohacovani islamem, potazmo nadsene nevitaji vsechny ekonomicke bezence dle jeho prani.
Ukazka jeho malosti je Culikuv tah proti kardiologovi jmenem Vladislav Rogozov. Tento lekar je v prvni rade profesional, jehoz priorita je pomahat nemocnym-pacientum. V nemocnici se setkava s castym narusovanim operacni hygieny a predpisu , ktere jsou v posledni dobe pachany muslimskym personalem. Jeho namitky a kritika u vedeni nemocnice se setkavaly se zbabelym ohlasem, strachem, aby se nenarusovala utlocitnost muslimu a tim i politicka korektnost. Je tristni, co se v Britannii deje a ja toto, jako znama islamofobka, peclive sleduji.
Doktor V. Rogozov pise na :

rogozov.bigbloger.lidovky.cz/.../...

Ciliz tato stiznost Culika je jen zapsklou mstou ze sveho prostredi z bezpecne zakladny BL za to, ze nekdo ma jiny, realnejsi pohled na muslimske zvyky a poukazuje na neprizpusobivost novych prichodivsich..V.Rogozov lzive nepomlouva, ale popisuje skutecnost.
Taky uz mne pan Culik otravuje s jeho ceskym rasismem - ano, Cesi jsou homogenni a z casti nacionalisticti, to ovsem je upne jiny subjekt. Islam neni zadna rasa, islam je nabozenska ideologie.
Dany ideologicky smer, at uz je to komunismus ci nacismus, ma vzdy za predni politicke motivy potlacovani lidskych prav.
Nasledne, pan Culik potlacuje pravo na svobodne, zduraznuji - nenasilne vyjadreni Dr.Rogozova.
0 # Anonymní 2016-03-08 09:30
Tak Mr. Čulík to již dotáhl až kategorie bonzáků, pěkné:) Opravdu typický "intelektuál", je to špína nejhrubšího zrna. Takovou a ne jinou povahu měli lidé, kteří udávali za nacismu i komunismu.

cnemo

cnemo
0 # gogo 2016-03-08 13:39
Čulík bonzoval už v době, kdy ho Luboš Motl označil za zmrda. Vznesl dotaz ve smyslu "co by tomu řekl Lubošův profesor, kdyby viděl, jak ošklivě se vyjadřuje". Jestli mu skutečně napsal, to nevím. Ale bylo by zajímavé takový dopis vidět, zejména odborný překlad slova zmrd.
0 # Anonymní 2016-03-08 14:27
Přiznám se, že jsem BL zase tak detailně nesledoval a navíc mám velmi příjemnou vadu - zapomínám:) Nicméně na takovýto páně Čulíkův čin asi hned tak nezapomenu. Že je to europropagandou vypláchnutá hlava bych mu odpustil i ty bludy jeho souputníků (Dolejší, Cvek & CO). Hloupost není charakterová vada, je jen otravná. Ale bonzáctví a to ještě bonzáctví z bez vnějšího donucení, to je opravdu hnus.

BTW, a kdo by měl být kompetentnější při překladu slova "zmrd" jazyka anglického? Na Wikině pak po něm zbude pro příští generace: "Přeložil slovo zmrd" :) Něco jako: "Jedny plavky dvojdílné":)

cnemo
0 # Anonymní 2016-03-08 14:33
BTW, co takhle napsat dopis Čulíkovic nadřízenému? :) Škoda, že takové věci nedělám.

Já zjistit ve svém týmu někoho takového, odejde na hodinu, zákoník nezákoník. Práskl jednou, práskne podruhé, nechci být oběť.

cnemo
0 # Tomáš Pecina 2016-03-08 16:56
zejména odborný překlad slova zmrd

Nevím, co na to soudobá bohemistika, ale já bych překládal prostým motherfucker.
0 # Anonymní 2016-03-09 16:27
To by ovšem znamenalo, že "mamrd" a "zmrd" jsou synonyma. Já tam vnímám výrazný významový rozdíl. Možná jsem pod vlivem.

Q.
0 # Aleš Kofránek 2016-03-09 17:36
Pokud jde právě o tento pramen, tak ten to vždycky překládal jako "bastard".
0 # Tomáš Pecina 2016-03-09 17:59
Významově ok, ale není to adekvátně expresivní, bastard odpovídá to spíš "parchant", "zmetek".
0 # Anonymní 2016-03-09 22:36
Proč se v případě pana Čulíka nedržíte starého a osvědčeného výrazu "asshole"?
0 # Tomáš Pecina 2016-03-09 23:13
Tam mám jako překladatel s více než dvacetiletou zkušeností jasno: asshole je "blbec".
0 # Anonymní 2016-03-10 09:07
Významově ok, ale není to adekvátně expresivní, bastard odpovídá to spíš "parchant", "zmetek".

No šak to právě je... adekvátní.
0 # Tomáš Pecina 2016-03-10 09:48
Předložil jsem z angličtiny do češtiny mj. poměrně dost filmů a proto vím, že zachovat míru expresivity je v těchto případech důležitější než semantická přesnost. "Zmrd" může být použito v různých kontextech, např. jako téměř sociologický typus postkomunistického vzorce chování (D-FENS a jeho zmrdi a vohnouti) anebo naopak jako vulgární nadávka, což měl v případě Čulíka jistě na mysli Luboš Motl. Bastard, nemohu si pomoci, je o stupeň méně expresivní než "zmrd".
0 # Anonymní 2016-03-10 14:32
Bezpochyby nejblizsi slovu "zmrd" je, jak uvadi p.Pecina-"motherfucker".
Neocon
0 # Anonymní 2016-03-10 14:35
Existují v angličtině vůbec nějaké skutečně silné výrazy a nadávky?

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-03-10 14:45
„"Zmrd" může být použito v různých kontextech, např. jako téměř sociologický typus postkomunistického vzorce chování (D-FENS a jeho zmrdi a vohnouti)“

Můj názor je, že typ lidí, který dfens nazývá zmrdy se objevují po celém světě nezávisle na společenském režimu. Dokonce bych řekl, že v USA je jich násobně více než v českých zemích. Tak nějak to s komunismem nikterak nesouvisí, pokud ovšem třeba USA a další nepovažujete za postkomunistické země.

Naopak bych řekl, že zmrd ála dfens je dokonalý kapitalistický prototyp MBA manažera. Například když si přečtu knihy amerického spisovatele Dale Carnegieho, vycházely i nás, tak je to o tom, jak se stát úspěšným zmrdem nebo jeho poskokem (v dfensově terminologii hulibrkem).

Stejně tak jsem měl v ruce řadu knih ze (západního) Německa, které opět vysvětlovaly, jak udělat báječnou kariéru jako zmrd.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-03-10 18:39
Jsem přesvědčen, že knihy pana Carnegieho nesměřují k tomu, jak se zmrdem státi ačkoli popisují techniky, které zmrdi používají.
Jinak souhlasím, že "sociologický typus postkomunistického vzorce chování" je spíše vohnout.
Petr Janda
0 # Tomáš Pecina 2016-03-11 01:55
Četl jsem cca před 30 lety How to Win Friends and Influence People, a nepřišlo mi to nijak úžasné. Na druhou stranu se rovněž nedomnívám, že by to byl návod, jak se stát zmrdem.

Zmrdi a vohnouti se doplňují, jsou to dva způsoby reakce na podmínky života v postkomunistické společnosti, kde scházejí sociální korektivy v podobě morálky. Ani jeden z těchto vzorů není bez modifikace přenositelný mimo postkomunistické podhoubí, tak jako nebyl do JAR přenositelný Krejčíř nebo do USA Kožený.
0 # Anonymní 2016-03-11 14:09
Ke druhému odstavci: Některé věci a jevy existují proto, že je realizují lidé. Doporučuji pobýt několik let v nějakém státě, kde je kapitalismus a komunismus nikdy nebyl. Zmrdi a vohnouti podle dfensovy definice se vyskytují úplně všude.

Ač nijak netoužím po komunismu, ale toto bych mu nepřipisoval. Stejně tak jako třeba krádeže nejsou příznakem postkomunistické poslečnost, ale krade se i v ryze kapitalistických zemích. Totéž vraždy, apod. A stejně tak zmrdi i vohnouti. I v USA existují Krejčířové či Kožení, jen s mírně pozměněným modem operandi.

Některé vzory jsou celosvětové, protože vycházejí z lidské povahy, nikoli společenského režimu. Mírná modifikace musí existovat všude, třeba už pražský styl podnikání může na Moravě krutě narazit, a naopak.

Jak říkám, velmi doporučuji několik let života v jakékoli zemi, kde je kapitalismus jak řemen, a komunismus tam nikdy nebyl. Pak zjistíte, že lidi jsou plus mínus všude stejní. A zjistíte také, kde komunismus skutečně ničil, a kde nikoli, protože jde o celosvětový jev.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-03-08 11:23
Doporučil bych Mr. Čulíkovi nové působiště, místo univerzity by to mohl např. zkusit v džihádistické školce.
0 # Anonymní 2016-03-08 12:14
Google ma tu zaviedol......
Aj ja som hladal nieco o panovi Culikovi.... co je to za cloveka, vzdelany Senior Lecturer na Glasgovskej univerzite... ktory ide bonzovat na ineho cloveka, ktoreho zrejme ani nepozna, pramo zamestnavatelovi ? Co takehoto cloveka vedie k takemuto cinu ? Co je to za charakter ? Googlujem "Culik Rogozov" ci najdem nejaku zmienku kde sa tyto pani odnekial poznaju, maju spor... ale nic.
Inak precital som si vcera blogy pana doktora a nikde nie je nic take co by bolo nehodne pozicii ktoru zastava. Prave naopak, velmi pekne citanie a suhlasim uplne so vsetkym. Su to postrehy zo zivota a verim uplne vsetkemu, vlastna skusenost je podobna...

Jenine co ma napada je ze take to blogy a medializacia na SK a CZ sa nepacia UK a kedze granty na cinnost pana Culika pochadzaju prevazne z UK, tak je zrejme ze spolupraca je obojstranna.
Clovek by si myslel ze spionaz, donasanie je prezitok komunizmu. Vie velmi dobre co robil komunisticky rezim jeho otcovi a rodine, takze to co robi inym bude asi postraumaticka porucha.

Ine vysvetlenie mi napada ze niekto neznesie ze niekoho blogy su popularnejsie ako nejake BristskeListy?

Vsetko je to ale extrem..., hlavnym dovodom je poskodit cloveku.
Na jednej strane si pan Culik vypisuje clanky ako CR v zahranici nema dostatok schopnych vystudovanych ludi ktori by prezentovali a hajili zaujmi CR, no na druhej strane osobne sa postaral aby takyto ludia prisli o pracu.

Neviem preco vsetky bulvarne platky v UK neuviedli meno pana Culika vdaka komu ma pan Rogozov vysetrovacky. Iba Shefieldsky TheStar to uviedol.


Taky to clovek sa moze hanbit, je to hnus.
0 # Leo Tydlitát 2016-03-08 13:09
Pro diagnosu webové presentace Jana Č. se na britských internetech celkem zavedlo označení Attention Whore, čili život štěněte, konkrétně sebestředné feny.
0 # Leo Tydlitát 2016-03-08 12:57
Cukají mi koutky kdykoli vidím na Bloudských listech článek o jakési české pseudokause přeložen do angličtiny. To může změnit tok oceánů!
0 # Anonymní 2016-03-08 13:48
Nezbývá než věřit, že britské trestní orgány budou tolerantnější než tenhle bigotní hlupák.

Byl bych tím příjemně překvapen, nicméně co tak dění za Kanálem sleduji (sice nepříliš intenzivně), přezdívka "Kingdom of Condom" je čím dál oprávněnější.

CrazyJoe
0 # Anonymní 2016-03-08 19:17
Čulig (= Čurda + Boblig) už nějaký čas razí thesi, že kdyby svět rozuměl češtině, byla by česká politická diskuse kultivovanější, neboť by nás obava z ostudy donutila k autocensuře. Proto před časem začal překládat do angličtiny vybrané články, která následně na svém Twitteru odkazuje jeho souzmrd (či zmrdruh?) Ondra Stroehlein. Tohle je patrně další fáze, v níž nás nemá donutit k autocensuře obava z ostudy, nýbrž obava z udání. Zkrátka, takové "občanské oznámení z místa bydliště" pro jedenadvacáté století.

Třeba by se na Britských listech taky našel nějaký text, který by vedení University of Glasgow mohlo shledat "inappropriate from a professional point of view"?
0 # Anonymní 2016-03-08 19:20
Fuj, ty prase lokajský, napsal Štěpán Kotrba Janu Čulíkovi
parlamentnilisty.cz/.../...
0 # Aleš Kofránek 2016-03-09 09:28
Myslím, že (je-li to skutečně pravda) by se Jan Čulík měl za sebe skutečně stydět. V 90. letech měly Britské listy remomé jako seriózní nezávislý magazín. Ještě v dobách tzv. televizní krize byly jedny z mála, kdo o té věci přinášel nezaujaté zprávy. Dneska už je to jen taková karikatura sebe sama - hlásná trouba fanatických levicových liberálů.

Nedivil bych se také, kdyby teď někdo pořádně proklepl Britské listy a pana Čulíka samotného. Kdo chce udávat, musí mít sám všechno v pořádku. Nicméně hlavním průšvihem tady není Čulík, ale ta atmosféra, ve které je vůbec myslitelné, aby zaměstnavatel kádroval zaměstnance pro jejich politické projevy (a to ještě jen některého druhu, kdyby šlo zrovna v této věci o projev ve stejném tónu na druhou stranu, tak si toho nikdo ani nevšimne).
0 # Anonymní 2016-03-09 12:03
Já si vždycky říkám, kdy pan Čulík napíše, že tentokrát je to pro ČR už taková ostuda, že nejen že si jí nikdo neváží a všichni opovrhují, ale že se území ČR propadlo do pekla (nepochybně ovládaného hnusnými pravičáky) a na všech mapách a globech co jich je na světě, je jen černá díra s obrysem druhdy hranic ČR. Podle mě p. Čulíkovi normálně hráblo. Každopádně se vybarvil jako pěkný kripl. A já blbec jsem si ho kdysi považoval za solidního člověka.
Jouda Kolemjdoucí
0 # Leon Kreutzfeld 2016-03-09 12:58
Tento smutny pripad dobre illustruje, ze na levo v politickem spektru nabyva na sile politicka ideologie nazyvana nekdy neoprogressivismus. Puvodne si dost notovali s liberaly v americkem slova smyslu.

Postupem doby neoprogressiviste stale durazneji uplatnuji k prosazeni svych cilu neliberalni methody, tedy udavani (jako jsme to videli I u Klary Kalibove), politicke a justicni persekuce nazorovych opponentu (jako to vidime zde na blogu u rady pripadu proti tem ruznym narodoveckym iniciativam), ostrakizaci, vezneni, apod. Culik, bohuzel, si uz nadobro vybral a od liberalismu se stal stoupencemk militantniho neoprogressivismu.

Ackoliv tito neoprogressiviste ovladaji v EU politicke i medialni machinerie, tak jsou v poslednich letech pomerne dost uspesni v sjednocovani navzajem nesourodych a nesouhlasichc nazorovych proudu. Liberalove, libertariani, konservativci, neonaziste, ti vsichni se proti te militantni neoprogressivisticke ideologii zacinaji vymezovat.

Zatim vsak treba uznat, ze jsou stale v ofensive a jejich posledni megaprojekt rozsirit zodpovednost evropskych socialnich systemu na vsechny chude sveta ma pomerne uspech.
0 # Anonymní 2016-03-09 16:02
"Liberalove, libertariani, konservativci, neonaziste, ti vsichni…"
Je to legrační, ale doplnil bych i "komunisté", alespoň z naší scény mám takový dojem.
Tím jste zároveň vysvětlil, proč já "paleokonservativec" (ano, tak se nám teď říká), mnohdy nacházím styčné body v názorech těch jmenovaných.

Q.
0 # Leon Kreutzfeld 2016-03-09 16:57
Ano, na kommunisty jsem taky zapomnel. Neoprogressiviste jsou dneska tak daleko nalevo ze i kommuniste si vedle nich pripadaji konservativne.

Nutno ovsem dodat ze dnesni KSCM ma preci jen do nekdejsiho internacionalniho bolshevismu dost daleko, v podstate jim jde jen o zachovani statnich prebend pro insidery.
0 # Anonymní 2016-03-09 15:54
Když bych byl sarkastický: Ona je otázka, zda by se na danou lékařku v hidžábu neměli podívat její souivěrci právem šaríja. Možná by ji měli ukamenovat či jinak potrestat. Protože není myslitelné, aby muslimka byla lékařkou, což znamená že namísto starosti o muže chodila do školy. A už vůbec ne, aby chodila operovat na operační stůl bez doprovodu svého manžela či mužského příbuzného! Ta muslimka porušila tolik přikázání muslimské víry, že by se na ni měli souvěrci vážně podívat. Neměl by to Čulík nahlásit také nejbližší muslimské komunitě?

Miloslav Ponkrác
+1 # Anonymní 2016-03-09 22:32
Jéžišmarjá, jaký trestní orgány, prosím Vás? Ten blbec Lulík napsal na Rogozova stížnost k NHS trustu do Sheffieldu (mimochodem Rogozov není kardiolog ale pracuje jako konzultant anesteziologie na tamní kardiochirurgii od roku 2005) a ten ji samozřejmě jako jakoukoli jinou stížnost na lékaře musí projednat. To znamená, že department of complaints kontaktuje Rogozova, ten napíše nějaký trachtát ve smyslu, že blogovat je jeho právo zaručené českému občanovi českou ústavou a že Lulík má samozřejmě možnost si taky hlásat, co se mu zamane. Horší by byla samozřejmě situace, pokud by Rogozov nějakým nekalým způsobem poškodil dobré jméno NHS trustu nebo hlásal věci, které nejsou pravda (pokud někdo Rogozovův blogpost četl, tak je tam hodně věcí z doslechu), tam by asi dostal po papuli, i když si nemyslím, že by ho kvůli tomu vyhodili, vzhledem k tomu, že public impact na britské občany je praticky nulový.

Public impact to v Británii mělo teprve tehdy, když to rozvířil Daily Telegraph, který napsal, že Rogozov byl suspendován, což není pravda, Rogozovovi pouze visí na krku stížnost, což je v Británii celkem normální, že si lidi stěžujou a že se prostě stížnosti prošetřují.

Tož tak.
0 # Anonymní 2016-03-09 23:58
No, o tom, co jste predvadel v Britskych listech jsme si toho mohli precist vic nez dost :-)
0 # Tomáš Pecina 2016-03-10 06:55
Ovšem! Také jsem je (téměř) vytuneloval, což (téměř) potvrdil i soud.
0 # Anonymní 2016-03-11 00:00
Ano, bud lzete Vy, nebo pan Culik. Soud rozhodl o tom, ze nenesete vinu, ale to o me prvni vete nerika nic :-)
0 # Tomáš Pecina 2016-03-11 00:29
Soud rozhodl, že jsem Britské listy nevytuneloval (ale že jsem je naopak více než padesáti tisíci korunami dotoval: takové zjištění přirozeně nelze vyjádřit ve výroku, ale je zřejmé z odůvodnění). Víc dosáhnout nemohu.

Vaše insinuace pomíjím, buďte, prosím, konkrétní.
0 # Anonymní 2016-03-12 00:11
Takže soud by měl správně konstatovat, že jste Britským listům způsobil škodu 350 000 Kč, protože jste je dotoval pouhými 50 tisíci a ne 400 tisíci. (konec sarkasmu)

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2016-03-14 02:19
Pozor, pokračování! Pan Čulík rozkrývá pozadí svého udání a mimo to je opět neskutečně zábavný:

"Upozorňujeme, že případné nenávistné emailové útoky budou předány britské policii.
Rasistické autory případných nenávistných článků také upozorňujeme, že v Británii existuje velmi efektivní nástroj civilní žaloby pro pomluvu. Důkazní břemeno je na autorovi pomluvy a odškodné bývá ve výši desítek milionů liber. Britské soudy si osobují jurisdikci nad celým světem, pokud byla pomluva zveřejněna na internetu. Na jazyku zveřejněné pomluvy nezáleží. Pro autora či pro podnik v ČR by odsouzení za pomluvu v Británii znamenalo doživotní bankrot. Precedenty existují."

Aktuální otisk příslušné stránky BL uchován zde, pro případ, že by "to" zmizelo: archive.is/FXa7u
0 # Leo Tydlitát 2016-03-14 02:51
To už jsou poslední křeče. Znal jsem podobného člověka; uchlastal se v šedesáti pár měsíců poté, co jsem ho viděl v otrhaném kabátě prodávat po vsi jablka.
0 # Anonymní 2016-03-14 10:32
Čulík v jednom svém článku kdysi napsal, že doslova "osmdesát procent Čechů se chová jako ten nejhorší rasistický póvl". Co kdyby ho za to někdo zkusil žalovat? Ještě ho tam furt má:

blisty.cz/art/77788.html

Myslím, že by to mohlo být dost zajímavé...
0 # Leo Tydlitát 2016-03-14 14:55
To je zlatá žíla! Povyšování se nad póvl v duchu učení o nad- a podlidech. Ještě k tomu třikrát šťastných „88“ v URL adrese, na to člověk nepotřebuje soudního znalce, aby věděl, s jakým toxickým xenofobním rasistickým neonacistou má tu čest. Zvrhlé, protilidské štvaní Jana „88 proti českému póvlu“ Čulíka musí být zadupáno do země dříve, než rozpoutá druhý holokaust.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)