Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

A u thematu kvality českých soudců ještě chvíli zůstaneme: Jan Kašpar, bývalý soudce Městského soudu v Praze, byl přistižen, an nezletilci v autobuse MHD krade peněženku. Kolegové jej arci ve šlamastyce nenechali, z krádeže udělali projev sexuální deviace-fetišismu (nemohl si pomoci, cizí peněženky ho prostě neodolatelně lákají) a výsledkem je, že kašpar (tedy: Kašpar) bude moci ihned nastoupit do státní služby na jiném místě; a až se vyléčí, hurá zpět k některému soudu.

Komentáře   

0 # Anonymní 2015-10-29 11:59
"Krajský soud však připomněl, že muž peněženku ukradl kvůli svému fetišismu a kartu nechtěl zneužít."

To nemá chybu :-) Tedy až na to, že to je myšleno vážně.
0 # Anonymní 2015-10-30 12:40
Kartu ne, peněženku dost možná ano.
0 # Anonymní 2015-10-29 12:14
Zdravý asi nebude, když s příjmem soudce krade peněženky, ne?
0 # Anonymní 2015-10-29 12:28
Proč je fetišismus deviace? Není to - podobně jako homosexualita - jedna z normálních sexuálních orientací? Proč by někdo nemohl být orientovaný na věci?
0 # Anonymní 2015-10-29 12:59
Problém je to ve chvíli, kdy ohrožujete jiné nebo jejich majetek. Proto homosexualita neva, ale projevená pedofilie nebo fetiš na kradení věcí jo. :)

Yossi
0 # Anonymní 2015-10-29 14:55
Co když ohrožujete mravnost?
0 # Anonymní 2015-10-29 15:01
Čím konkrétně?

Yossi
0 # Anonymní 2015-10-29 22:42
Obscénním průvodem například.
0 # gogo 2015-10-29 12:44
Pozor, nesmíme zapomenout taky na NSUN (neoconův seznam uznatelných nákladů). Ten školák by mu měl proplatit lístek, když mu zkazil krádež. Pak možná i ušlý zisk - je otázka, zda započítávat pouze soudcovský plat, nebo i promarněné šance zloděje.
A pokuta se samozřejmě platí z lupu... a tady vinou školáka Kašpar ostrouhal, tedy logicky by měl pokutu platit ten školák.
Zapomněl jsem ještě na něco?
0 # Anonymní 2015-10-29 15:27
Gogo, NSUN je adekvatni pouze v pripade, ze parazytujete na statni zakazce, pouze ve forme uplatku, protoze v tom vzdy s Vami jedou/musi jet dalsi lide, zpravidla bezuhonni s nadprumernymi prijmy a ty se nespokoji s par litrama drzhubneho, chcete-li provize.
NSUN se nepouziva/nezapocitava v pripade bezne kriminality, jako je kradez, kapsarstvi, vloupani apod.
Neocon
0 # Leon Kreutzfeld 2015-10-29 12:45
Jak je kradeni penezenek sexualni deviaci? Jako ze si soudce Kaspar chtel o ukradenou penezenku trit sve moudi, pripadne ze vyvrcholeni dosahne pouze tehdy, kdyz penezenka, o kterou se tre je ukradena?

O takove deviaci jsem dosud neslysel. Byl u toho znalec?
0 # Tomáš Pecina 2015-10-29 18:11
Ty možnosti jsou vzrušující, a neméně vzrušující jsou perspektivy dalšího rozvíjení tohoto směru obhajoby usvědčených pachatelů. Považte: kasař neschopný ovládnout svou touhu po otevření pokladny, řidič, v němž alkohol probouzí neukojitelné puzení sednout za volant a přejet chodce, fetišista neschopný dosáhnout uspokojení jinak než s pomocí padělaných bankovek, orgasmus vyvolaný stykem s ukradeným autoradiem…
0 # gogo 2015-10-29 18:41
Nebo taková nutkavá potřeba popírat!
0 # Anonymní 2015-10-29 19:11
Obhajoba ad absurdum Vám pane Pecino přeci není cizí, ne ;)
0 # Anonymní 2015-10-29 19:35
TP:
To je nic oproti tomuhle případu osvobození kvůli nepříčetnosti (bez nutnosti následného léčení)
kosice.korzar.sme.sk/.../...

Prostě si musíme zvyknout, že mezi námi chodí lidé, kteří Vás můžou beztrestně ubodat, když se leknou.

Yossi
0 # Anonymní 2015-10-29 21:09
Vás? Obávám se, že ve zdejším publiku není ani jeden ožralý obtěžující Rom, u kterého není jasné, zda tu kudlu nevytáhne jako první.

Q.
0 # Anonymní 2015-10-30 10:50
Q.:

Koukám, že se nám tady urodil sympatický fašounek. :D Kde jste přišel na to, že byl ožralý? A kdyby to byl bílý bezdomovec, nikoli Rom, tak už by ho dobodat nesměl? Jo, jo, 22 bodných ran během 40 vteřin, zcela adekvátní reakce na žebrání. :D

Yossi
0 # Tomáš Pecina 2015-10-30 12:25
Kde jste přišel na to, že byl ožralý?

"Útok bol taký nečakaný, že obeť pod vplyvom alkoholu nestihla zareagovať."

Zde bych se (výjimečně) omezil na konstatování, že neznáme spis. Je sice známo, že košické OČTŘ se s Romy "nemažou" a možná si prostě odpovědní řekli, že poškozeného není škoda, kdežto pachatele by "škoda" byla, ale na druhé straně si umím představit okolnosti, které z videa nejsou patrné a které mohly vyvolat onu neadekvátní nešťastnou reakci.
0 # 64871 2015-10-29 14:25
Pokud by měl trochu cti v těle, zastřelil by se.
0 # abba Hilarion 2015-10-29 16:33
Vypravi se, ze abba Hilarion rekl: "Kdyby mel trochu cti v tele, nedelal by soudce."
To jsem Vam vypravel kvuli duchovnimu prospechu.
0 # Leon Kreutzfeld 2015-10-29 17:34
Jak rika jedno stare, dobre zidovske prislovi: „Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!“

To je prece poslanim soudce - nikoliv byt bez hrichu, ale hazet kameny. Muze-li potom v noci dobre spat, tim lepe pro nej. Pro hrisniky to vyjde nastejno.
0 # Daniela 2015-10-29 23:09
Pan Kaspar by uz soudcem byt nemel, fetish nefetish, protoze by jistojiste nadrzoval kapsarum a samozrejme je neduveryhodny vykonavac prava.
Pokud je p.Kaspar opravdu fetishista, tak ma sprehazene spojeni v mozku, kde je sexualni podnet zpusoben fetishem, coz zpusobuje instantni sexualni vzruseni. Tech podnetu-predmetu jsou statisice a jak vysvetluje muj oblibeny Dr.Freud, vzdy to ma nejake zacatky v detstvi u chlapcu z okamziku , kdy si uvedomili fysicke sexualni vzruseni. Proste v ten moment, za vnimani objektu-fetishe se jejich "kasparek" ozval. Skoro vyhradne se jedna o odchylku u muzu, zeny to nezasahuje. Fetishem se muze stat doslova vsechno a kdyz pripocteme muzsky pud "lovu", tak toto postihuje jiste hodne muzu.
Nevim, zda pan soudce potrebuje k erekci penezenku, kazdopadne je to hodne legracni predstava.... :-))
0 # Anonymní 2015-10-30 13:56
Kolik peněženek bylo nalezeno u soudce pasáka při domovní prohlídce? Také jsem byl okraden o peněženku (fešná vzor leopard) vybavena povinným kondomem. Soud sice vyléčí nemocného člověka, ale jaký je počet znásilněných peněženek?
A. Vysál
0 # Anonymní 2015-10-30 16:29
.........peněženku (fešná vzor leopard) vybavena povinným kondomem...

Kondom jistě způsobil pyroklastický proud. :-)
0 # Anonymní 2015-10-30 16:40
Technicka-ktery Cech u sebe nosi kondom(y)?
Neocon
0 # gogo 2015-10-30 17:05
Asi ten, který předpokládá jeho/jejich, řekněme, předem neplánované užití.
Kromě obvyklého účelu se jedná o poměrně všestranný ochranný prvek, pokud bychom se oprostili od konotací, které vzbuzuje.
0 # Anonymní 2015-10-30 20:17
Kondom v peněžence má mnoho využití. Třeba uložení mobilního přístroje, když potřebujete překročit řeku a není po ruce most. Také hospodský vám tam natočí pivo, pokud zapomenete džbánek. Nebo na krytém bazénu vám nahradí koupací čepici.
A.Vysál
0 # Anonymní 2015-10-30 23:09
Dekuji panove za vysvetleni, kluk bych asi nejakyej divnej...
Neocon
+1 # David Schmidt 2015-10-29 15:05
Elitní pracoviště zdejší justice.... správní úsek Městského soudu v Praze...
0 # Philip Sudak 2015-10-30 20:09
To mate tak:

Kdyz pujdu do obchodu, zapomenu se a s necim projdu přes pokladnu, aniz bych to zaplatil, budu potrestan, i kdyz jsem dosud nikdy nic neukradl, nikdy jsem ani nebyl projednavan (lhostejno, zda spravne, ci soudne, ze bych něco ukrast měl, a tak). Rekl totiz Nejvyssi soud, ze jakmile nekdo projde s necim pokladnou a nezaplati to = ukradl to. A neni to treba dokazovat. A tecka.

Ve chvili, kdy však budu soudcem, nebo statnim zastupcem, a projdu pokladnou a chytnou mne, ze mám u sebe něco, co jsem nezaplatil, potrestan nebudu, s vyhovorkou na roztrzitost uspeji. Klidne i dvakrat, staci si procist judikaturu karneho senatu NSS.

Soudci, a statni zastupci, jsou v tomto state lidé jine kategorie. Tak to proste je.

Proto mne fetishism a la penezenka prekvapit nemuze.
0 # Anonymní 2015-10-30 21:53
To platí pouze tehdy, pokud v obchodě nehlídá externí firma, která potřebuje co nejvyšším číslem zlodějů dokazovat svou potřebnost a vyrábět tak zloděje i z poctivých lidí. Já jsem toto osobně zažil v OBI, kde firma Samcor mi takto sebrala řádně zaplacené zboží – a když jsem zašel na policii, a předložil 2 objektivní důkazy o zaplacení, OBI mi stejně zboží nevrátilo. Tedy předložil jsem pokladní stvrzenka a výpis z banky, že peníze odešly. OBI zboží znovu vrátilo, s požehnáním městského přestupového úřadu v Prostějově – řádně zaplacené zboží do prodeje – a doporučili mi s výsměchem, ať se obrátím s žádostí o vrácení zboží na občanskoprávní soud. (A uvalím za právníka násobek ceny zboží.)

Excesy se totiž dějí na obou stranách. Lidé by se měli zbavit naivity, že nějaká strana jedná poctivě. Jakmile jsou ve hře prachy a kariéra – pak morálku nehledejte.

V tomto státě byl (osobní) zisk povýšen na nejvyššího boha, a podle toho vše dopadá. Nepotrestaný soudce co uykradl peněženku nebo Neoconův seznam uznatelných nákladů na korupci jsou jen těmi nejmenšími důsledky zbožštění osobního zisku a modlení se ke zlatým telatům jako nejvyšší možné hodnotě a morálce.

Miloslav Ponkrác

Jinak řečeno, dějí s
0 # Anonymní 2015-10-30 23:07
Casy se zrejme meni, Nemci kseftuji a Zidi valci, nikdy by me nenapdlo, ze bych i pomyslel, ze bych i mohl volit Demokraty a prat Putinovi, at maji jeho hosi presnou musku, a k tomu, ze bych se kdy zastal soudce, svet je nejak naruby, ale presto- Filipe, nemyslite, ze to, ze jeho jmeno a oblicej zna cely narod, byl/je celebritou tv zprav i seriozniho tisku, je pro nej dostatecny, ci spise adekvatni trest, za kradez 2 korun a udajne i kondomu?
Nemyslite, ze je to asi tak 80x vetsi/horsi trest, nez by nekde v tichosti dostal 2 litry pokutu ve spravnim rizeni?
Pane Ponkrac, osobni zisk nebyl povysen, (zrejme s padem komunismu) jak se tu stale snazite sam sobe namluvit, ten byl v CZ davno predtim, nez jste se narodil. Jak se vam zije v civilasaci, kde rozhodovaly, rozhoduji a budou rozhodovat penize, si stezi umim predstavit.
Neocon
0 # Anonymní 2015-10-31 22:03
Neocon: Časy se nemění, jsou už minimálně 500, ale spíše více let stejné. Historie je stále na jedno brdo, a různé národy hrají stále tutéž roli, trpí stále týmiž problémy, atd. Pouze pár národů se snažilo využít světových válek, aby učinily jiný dojem – ale staré psy novým kouskům nenaučíš. Záměrně nikoho nejmenuji, ale nijak se mi nezdá, že by se časy měnily – určitě 500 let minimálně ne, spíše 1000 let.

Neocon: Ohledně osobního zisku jste mimo. Gloriola osobního zisku jako zlaté tele je fenomén relativně mladý. Čas od času sice některá civilizace se o něj pokoušela, ale v zásadě poměrně rychle zanikla, protože osobní zisk jako první hodnota v žebříčku hodnot v zásadě rozvoj ždné společnosti neumožňuje. Vždy se alespoň formálně někdo snažil o vyšší cíle, třeba i to USA se snažilo alespoň deklarovat fair play, nebo win-win přístup.

Civilizace, která na první místo povýšila pouze peníze a osobní zisk je v zásadě neživotaschopná. Neví si rady s nikým, kdo se za peníze nedá koupit. Dokud někdo drží rukojmí a bombu v ruce a chce peníze, je to ok. Dokud nechce peníze, ale chce prostě vyhodit něco do povětří, protože to tam nemá stát a ty lidi nemají existovat – civilizace založená na penězích je bezmocná. Jakmile se objeví vyšší cíle, takovou civilizaci rozloží. I kdyby ty vyšší cíle byl třeba jen bezuzdný sex, nebo drogy a nekonečné chemické štěstí. Nebo víra v boha a jeho ideály. Nebo snaha něco vydobýt pro děti. I Římskou říši rozložili barbaři a není to náhoda.

Vlastně je směšné, že obě světové války ukončili a vyhráli otrhaní Rusové vůči Němcům. Je to spíše o tom žebříčku hodnot než o civilizaci a kultivovanosti samotné.

Ne, skutečně akcentovaný osobní zisk na první místě a jako boha – to nebývá příliš často. Nevede to k životaschopnosti, a nepovede to k životaschopnosti ani Evropy v současné době. O čemž se přesvědčíte. Pád Evropy na dno uvidíme za svého života prakticky všichni, co nemáme pár let do smrti.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2015-11-02 16:30
Otrhani rusove vyhrali valku, protoze jich bylo prilis mnoho a jeste nebyly tak vyspele technologie, notabene Nemecko si vzalo velke sousto.
Zadny pad Evropy nenastane, protoze diky tomu, ze na prvnim miste jsou penize, je Evropa/USA technologicky na takove vysi, ze kdyby slo nahodou do tuheho, tak cmoudy sfoukneme za odpoledne jako svicku.
O cemz se pred lety mohli presvedcit sunitske milionove armady pri pokusu vymazat tehdy 3 milionovy Israel. Nemeli sanci a o dekady pozdeji je rozdil jeste propastnejsi.
Neocon
0 # Anonymní 2015-11-03 00:39
Neocon: Ok, chápu vaši vysokou fantazii a talent na science-fiction. Jistě budete slavnější, než autorka Harryho Pottera. Víc k tomu není moc co dodat. Velikášství postihlo kdejakou osobu, doufám jen, že nic důležitého neřídíte.
0 # Anonymní 2015-11-03 02:53
Pane Ponkrac, to ze zadate pro lidi s majetkovou tr.cinnosti, kdy ani neni/neexistuje zadny fyzicky poskozeny, dozivotni tresty, doly, uloupeni majetku a dehonestaci cele rodiny po 3 kolena, je vcelku vase vec. Ve vasem veku zarazejici, ale vazne vase vec.
Nakonec, kdyz na teto same strance muze dama z NC tvrdit, ze je v USA nelegalni propagovat nacismus, ci verejne vystavovat/prochazet se s vlajkou swastiky, ci ze je naopak legalni sfackovat/ztlouci dite, kdyz seriozni deniky v CR otiskuji Otu Ulce, ktery krmi lidi pohadkami, ktere se nestaly/stat ani nemohly, tak proc vy by jste si tu nepsal ty vase, vse beru, respektuji kazdeho s ruznym nazorem.
Ale nechcete tu tvrdit, ze neni technologicky rozdil, mezi rekneme NATO a bandou sunitskych hrdlorezu s AK-47, mozna s par stovkami ukradenych Humwee, ktery ty primitivove nikdy nebudou servisovat/opravovat, protoze zkratka nevedi jak, ze ne, pane Ponkraci?
Protoze to uz si myslim, by bylo prilis i na takovy format, jako jste vy.
Neocon
0 # gogo 2015-11-03 09:22
Vidím, že jste pojal globální problém trochu hodpodsky, ale budiž. Nám tady v Evropě nejde ani tak o teoretizování o možné nadvládě Daeše nad celým světem. To samozřejmě nehrozí, protože USA ani Rusko si jej nenechají vniknout na svoje území. Nám jde o mnohem přízemnější věci - nechceme si nechat zničit vlastní státy a kulturu. A toto je zcela reálná vyhlídka, pokud se podíváte na chování eurobolševiků v čele s Merkelovou.
Vůbec nebylo potřeba sfoukávat za odpoledne svíčku (mimochodem, podceňování nepřítele je jedna ze spolehlivých cest k vlastní porážce), ono by bylo stačilo dohlédnout a chránit hranici EU. Nebo aspoň nenapadat ty, kteří se o to snažili. Když už je kuna v kurníku, je jeho demolice řešením jen pro ty vnější pozorovatele, ty slepice uvnitř totiž doufaly, že hospodář zavře dvířka a kunu tam vůbec nepustí.
Já si myslím, že nazrála doba na další defenestraci.
0 # Anonymní 2015-11-03 15:23
Neocon: Vy jste mistr ve vkládání druhým lidem do úst co neřekli. Budiž, to je váš problém, ne můj. Proto si váš první odstavec strčte kam slunce nesvítí, já nic takového netvrdil.

Technologický rozdíl neurčuje ani zdaleka na prvním místě životaschopnost či neživotaschopnost civilizace. Ve světových válkách 20. století byli Němci zcela rozhodně technicky více na výši, než ti Rusové co je nakonec porazili.

Každý strom, každý národ, i ten nejtechnologičtěji založený, má své kořeny, a když si je nechá vyvrátit a spálit, tak mu nepomůže ani svěcená voda.

Ničení kořenů společnosti je to, co pan Pecina nazval „společenskou škodou“ a sem mimo jiné patří korupce a jiné majetkově trestné jevy. Pokud společnost přeměníte na haldu jedinců řídící se pouze osobním ziskem a snažící se vydrbat se všemi ostatními za každou cenu – a nic jiného (moderní to modla ekonomů a neoliberálů), pak taková společnost je velmi rychle zničitelná neboť bez kořenů bez ohledu na její technologickou zdatnost. Stačí schopnější lidi s osobním ziskem přeplatit či odstřelit, či pro výstrahu veřejně zamordovat, a i velká říše se kácí.

Když k tomu navíc západní společnost nevychovává své děti, nemá totiž na to čas, a svěřuje to převážně institucím a ve zbytku času je posadí před tablety, mobily a počítače. Když rodina je na černé listině, ale o to mohutněji se podporují homosexuálové a kleptomani. :-) Když kdokoli něco užitečného dělá je okamžitě šikanován a ostrakizován haldou kontrolorů, humanitních pravdoláskařů, atd. Když školy slouží spíše jako ideologicky mozek vymazávající střediska, ale neučí se tam pořádně matematika, fyzika, český jazyk, a základy kultury. Když kdejaký parazit je chráněn a je vyvyšován nad pracujícího člověka. Když podvod na druhých je adorován, protože zisk je zlaté tele a je jedno, jak nemorální a škodlivé pro společnost to je. Když člověk ubránivší se přepadení je stáhnut finančně i kariérně z kalhot, když soudy zjišťují, zda neudělal útočníkovi moc velké bebí. Když většina bohatých podnikatelů v Česku získali své bohatství kriminálním způsobem. Když vlastenectví se trestá jako myšlenkový zločin. A tisíce dalších. Když na chytání ryb musíte mít povolení, ale imigrant sem přijde bez povolení a skláče se kolem něho jako kolem královny, přestože ho vše uráží a na vše si stěžuje.

Děláme vše pro to, abychom zničili kořeny civilizace. Pak nějaké utěšování se technologickou převahou je jen výrokem bláznů a hlupáků. Protože bez kořenů nezachrání národ, civilizaci ani světadíl vůbec ale vůbec nic.
0 # Anonymní 2015-11-03 16:53
Pane Ponkrac, to co tu vyjmenovavate je hezke, zrejme nazory ze 4 cenove, nic vsak se z toho nedeje, teda vyjma toho, ze rodice vazne nemaji cas, a deti travi cas tak, jak by nemely.
CR ma jedny z nejvyssich trestu v Evrope, CR ma bezkonkurencne nejvice veznu na pocet obyvatel na svete/civilisovanrm svete. Pred CR se nachazi uz jen USA, ale tam drtiva vetsina lidi sedela mene nez 48 hodin.
Takze vase pohadky o tom, jak je v CR spatny system, jak se soudci boji nekoho odsoudit, davaji male tresty apod., jsou totalne, na zaklade faktu, mimo, spise naopak. Jakkoliv musim uznat, ze vase zcestne nazory ma vetsina stejne neinformovanych beznych lidi.
Myslim, z vlastni zkusenosti, a to je dalsi pohadka, ci zasadni rozdil s realitou, ze 95% podnikatelu/zivnostniku ziskalo majetek tvdrou praci, nikoliv kriminalnim zpusobem. Takhle bych mohl pokracovat bod po bodu, ale j to ztrata casu.
Vidite prilis zjednodusene zivot/svet.
Neocon
0 # gogo 2015-11-03 17:12
S těmi procenty pozor. Jak dlouho trvá, než poctivou a tvrdou prací vyděláte milion v hodnotě Kčs roku 1989? Myslím, že bezprostředně po převratu platilo, že milionáři přišli ke svým penězům nějakou formou rozkrádání, ne nutně tehdy trestného a trestaného. Pak to přibližně exponenciálně klesalo k nějaké základní hodnotě a dnes, po 25 letech se těžko rozkódovává, odkud se peníze vzaly. Přesto je několik globálně známých Bakalů a desítky lokálních. V první generaci po rozkrádačce se to ještě tak nějak ví.. elita se etabluje ze svých zlodějských kořenů až později.
0 # Anonymní 2015-11-03 19:41
Neocon: Zbytečně mi pořád podsouváte, co jsem nenapsal.

ČR nemá bezkonkurenčně nejvíce věžňů na počet obyvatel, na to stačí třeba toto: www.vscr.cz/.../Prisoner_population_rate.jpg

Stejně tak jsem nepsal generálně vůbec nic o tom, že soudci dávají malé tresty ani další voloviny, co tvrdíte, že zastávám. Psal jsem pouze o tomto jednom případu a o tom, že korupce by měla být trestána více.

Já si osobně myslím, že naprostá většina světových podnikatelů získala svůj majetek poctivě, pouze v Česku naprostá většina bohatých podnikatelů získala majetek krádeží a ilegálně. To je bohužel realita, a je to důvod, proč mají bohatí lidé v České republice pověst jakou mají.

Ostatně už i to, že vy sám, neocone, nepovažujete korupci za nic špatného, mluví dost o tom, jak máte morální a kriminálníá žebříček posunut vy. Většina podnikatelů, byť z cizí země, by korupci neobhajovala, byť by ji třeba interně občas použila. Mají totiž na rozdíl od vás a od většiny českých zbohatlíků, alespoň povědomí, kde je hranice legality a morálky.

Chápu zcela, že vaše zkušenost je, že 95 % lidí zbohatlo „poctivě“, pokud spáchání 99 % trestných činů z trestního zákoníku včetně korupce berete za „poctivost“. Pak v tomto jsme zcela zajedno. Je to o vašem chápání slova „poctivě“.
0 # Tomáš Pecina 2015-11-03 20:34
Česká republika, jako jiné zaostalé země, je charakterisována drakonickými tresty za méně závažnou až bagatelní trestnou činnost, a zároveň neschopností OČTŘ postihovat korupci a obecně ekonomickou kriminalitu. Když jde politik do vězení, není to (pouze) důsledek jeho nepoctivosti, ale jde o systémové selhání, o dysfunkci jeho strany, která mu pro jeho trestnou činnost nemohla nebo nechtěla poskytnout krytí.

Natlačení automobilu na svodidla se tak trestá stejně jako dokonaná několikanásobná vražda, a tunely typu Blanka (pun intended) zůstanou bez trestu.
0 # Anonymní 2015-11-03 21:48
Gogo-zrovna od Vas bych toto necekal ani omylem. Je tu nejaka mozna 20tka jmen, mainsteamem omylana stale dokola, jako Bakala, Pitr a spol. kteri zrejme prisli k obrovskemu majetku levarnou. Ale jsou tu statisice lidi, kteri Vami zminovane miliony vydelali easy a poctive.
Zacnu u sebe, verim, ze priklady skutecne jsou vice nez "chlapi na stavbe rikali, Mana z OPBH tvrdi, ci kluci v hospode slyselii" a pak Vam dam par prikladu mych kamaradu, stale v CR zijicich.
V lete 2001-2004, mozna 2005 ve svych tehdy lehce pres 20 let, jsem mel mesicni prijem z dovozu aut cca 180-250 tisic mesicne, jako podilnik jedne diskoteky cca 60 tis/mesicne a z jednoho ne uplne properujiciho baru mezi 15-20tis/mes.
Pro pana Ponkrace-radne placene dane a dph, radne placene odvody za zamestnance, nadprumerne mzdy pro ne a benefity. Vse legalne a i moralne v poradku-zadne bordely, vymahani atd. Neznal jsem volny vikend, volne Vanoce, na strane druhe jsem poznal mnoho krasnych divek/zen.
Muj cislo jedna kamarad ma maly servis za Prahou, 2 zamestnanci, rocne po zaplaceni vseho mu zbyde cisteho okolo 2 milionu Kc, tedy nejakych 180tis.mesicne, maka 6 dni v tydnu.
Druhy kamarad, stale dovazi auta, zacinal v roce 93 s jednim favoritem, na ktery mu pujcili rodice, za rok 2014 bez zamestnancu jich prodal 285, na kazdem mel cisteho minimum, aby ho vubec privezl, 15tis.Kc, cili mu zbyla nejaka 4ka/mil/Kc, za lonsky rok.
Mohl bych takhle pokracovat. Tudiz, odpoved na Vasi otazku-to zalezi pane Gogo, pro lidi, kteri tvrde makaji, pane Ponkraci, zacinali s nulou, ci temer s nulou, nepachaji tr.cinnost, plati dane a davaji praci druhym, mnohdy na vydelani milionu v Kcs z roku 1989 staci par, ci nekolik malo let.
Neocon


0 # Anonymní 2015-11-03 22:16
Pane Ponkrac, na rozdil od vas, jsem nebyl stihan za maj.tr.cinnost a zrejme i na rozdil od vas, jsem neco tvoril ( mysleno vytvarel prac.mista, platil nasobne, ci radove vyssi dane nez vy), nikoliv natahoval ruku jako vy ( zamestnanec) a nadaval na pomery.. Zadny podnikatel/zivnostnik nemuze za vas ne prilis zdarily profesni, ci soukromy zivot, to mi verte. Mylim-li se, jste li clovek, ktery dava praci lidem, vytvoril desitky, ci stovky pracovnich mist, pak se omlouvam, za muj spatny usudek.
Za dalsi-z 20 mych kamaradu /rodinnych pratel, kteri podnikaji v CR, (viz muj prispevek pro Goga), 19 zacinalo od nuly, ci s malem, a svoje miliony si tvrde vydreli a je-li mi znamo, neparazytovali na zadne statni zakazce, nikoho neupaceli, ani uplacet nemohli.
Jen jeden, kamarad, z cele 20tky, jeste za casu na MPMR udelal neco, zbylo mu z toho 15, rozdal co mohl, zavreli ho anyway, zbyly mu nakonec asi 3 miliony, zkazeny zivot, vykon trestu velmi spatne psych.snasel, zena od neho odesla apod.
Takze obecne, 95% lidi si svoje penize vydelalo poctive, tvrdou praci, bez volnych vikendu a svatky, tzn.radne, legalne, stovky rodin diky nim meli/maji stabilni prijmy.
Vsude ve svete lide poskytujici praci jsou vazeni, jen cesi maji, jako obvykle, neco specialniho, pane Ponkraci.
Neocon

0 # Unknown 2015-11-03 22:51
Tomáš Pecina: Naprostou souhlasím. Mám spíše dojem, že ti zde funguje tak, že čím bagatelnější a hůře se bránící subjekt, tím větší pálku dostane. Čekám na to, kdy babička ukradne v samošce čokoládu a půjde si na 30 let sednout, zatímco trojnásobný vrah dostane roční podmínku.

Neocon: Děláte chybu, že když si nevíte rady a sklouzáváte do osobních útoků, jste v tom moc nešikovný. Já jsem zde neupustil žádné informace o svém životě – ani jsem se k němu nevyjadřoval pochvalně či depresivně – působíte pak opravdu dost uboze, když mi vyrábíte fiktivní postavu a životopis. Fakt, i osobní útoky se musejí umět.

20 lidí z cca miliónu českých podnikatelů plus X dalších bohatých lidí není 95 %.

V první řadě necítím potřebu cokoli sdělovat o svém životě anonymům. Já jsem tu pod plným jménem – na rozdíl od vás, Neocone.

Kromě toho znám spoustu míst všude ve světě a pracovně jsem se dotknul velmi mnoha států. Třeba v USA české podnikatele, nebo Čechy přestěhovavší se do USA poznají velmi snadno. Chtějí podvádět, nechtějí dodržovat pravidla, snaží se všechno obejít, všechno podvést, všude považují jakákoli pravidla za buzeraci a nesmysl – bez ohledu na to, zda jsou dobrá či špatná. Toto mi nezávisle řeklo mnoho Američanů i českých imigrantů po min. 10 letech co se tam aklimatizovali.

Všude ve světě jsou lidé používající nezákonné metody mimo úctu, jen Češi, jako obvykle mají něco speciálního, pane Neocone.

A nijak to nesouvisí s podnikáním, ani bohatstvím. Ani tvrdá práce nikoho neopravňuje k obhajobě korupce, či vražd apod. Mě by docela zajímalo, jestli byste si (nebo místní domorodec) lajznul třeba v tom USA veřejně napsat, že jste korumpoval úředníka, a že je to naprosto v pořádku.
0 # Anonymní 2015-11-04 00:29
Dost se mylite, ze se nevim rady, ci sklouzavam k osobnim utokum.
Pan Gogo se me zeptal, jak dlouho trva vydelat v CR poctivou praci milion Kcs, v prepoctu na rok 89.
Odpovedel jsem na prikladech, abych nepouzil obecne, nicnerikajici fraze ( ja jako obcan, obcane se pravem ptaji, obcane jsou rozhorceni, lid vezme spravdelnost do svych rukou a podobne kecy), ze zalezi, z meho pohledu, me, ci mym kamaradum/blizkym to trvalo/trva pomerne kratkou chvili, v radech maximalne par let. Kde je osobni utok-netusim, pomozte mi
Pustte si zde, nebo jinde, o vasem zivote, co chcete, jmenujte se, jak je libo, nechapu, co to ma spolecneho s tematem....
Ani ja se nevyjadruji depresivne, ci pochvalne, jen jsem konstatoval na realnych prikladech ( u deti to uzasne funguje) , ze ne kazdy, kdo je uspesny, je automaticky zlodej, korupcnik, kriminalnik. Opet kde je ten utok...
A vase perla 20 z milionu-ne, nikoliv, spatne-psal jsem, ze z 20 podnikatelu z meho okoli, ( a vy si klidne napiste 5 prikladu z vaseho, cokoliv chcete) tak z nich je 19 poctivych, slusnych, nikdy zadny tr.cin nespachalo, nechtelo spachat, jedine je, ze drou 340 dni v roce. Tudiz jsem prisel na cislo %95.
Cetl-li jste co jsem napsal, tak urednik dostaval penize za to, ze tam zustal po pracovni dobe a veskere poplatky sli do magistratni pokladny. Tedy odpoved je, ano, 12 let po promlceci lhute bych to verejne napsal klidne i v Kongu.
Ano, v tom jedinem se shodneme-je zlate pravidlo, chces-li byt v USA uspesny a neceho dosahnout-vyhybej se cechum. Funguje to bezezbytku...
Neocon

0 # Anonymní 2015-11-04 01:50
Myslim Gogo, ze to vidite prilis cerne. Mam za to, ze se tech par stovek tisic uprchliku, mozna nekolik stovek tisic v pulmiliardove evrope rozplynou jak para nad hrncem, aniz by jste si toho vy, ci kdokoliv jiny, po splasknuti te bubliny vubec vsimnul.
Ze se to mohlo udelat jinak, jako nebrat muslimy males v military veku, zavrit Schengen, lustrovat je a az po radnem odebrani biometrickych prvku vpustit in, nebrat ekonomicky uprchliky apod,- v podstate detaily, to jiste ano, na tom se shodneme, ale nechtel by jste nechat ty chudaky napospas necemu, co nema v lidskych dejinak obdoby, ze ne?
Neocon
0 # Anonymní 2015-11-04 02:40
Neocon: Milý neocone, když se divíte, kde je osobní útok. Píšete, že na rozdíl ode mě jste něco vytvořil. Tak do toho, co jsem v životě vytvořil či nevytvořil? Co víte o mém životě? Tak do toho, poslouchám. Prostě jste osobně zaútočil bez důvodu a doufal jste, že vám to projde. Tak do toho: Co dělám, co jsem vytvořil/nevytvořil, jsem zaměstnanec/podnikatel? Atd. Zřejmě máte podklady, když jste se do mě obul a ještě se divíte, že jsem to zcela právem označil za osobní útok. Protože víte o mě prdlačky.

Víte milý Neocone, mě připadáte jako že se tváříte jako naivní jelimánek, který naivitu používá pro ospravedlnění čehokoli.

Já že jsem na Ponkráce oosobně zaútočil? Kdepáááák. Kde je osobní útok? Vy ho někdo vidíte?

Korupce a úplatek úředníka že je nemorální a kriminální činnost? Kdepáááák. To je jen závist těch propadných nepřejících Čechů, co na rozdíl od Neocona, který dře jako kůň se všichni flákají a chtějí ho zničit, Neocona andělského. Proč by měla být korupce špatná?

Nenápadně zkoušíte, že tu Ponkrác tvrdil, že naše soudy dávají málo, ačkoli to netvrdil. Tu tvrdíte, že Česká republika má 2. místo v počtu vězňů na počet obyvatel. Lžete, lžete, jako vykrucující se ženská. A když vám na to já nebo někdo upozorní, hrajete naivního ňoumu, jako že jste to neřekl, případně hned začnete o něčem jiném. Vždyť člověče každý včetně vás si v této diskusi může přečíst vše co jste napsal i co jsem napsal já! Vy si s pravdou ani fakty neděláte ani tu nejmenší starost. Lež je vaše pracovní metoda.

Vy už jste mi toho podsunul tolik, že já ne vašem místě bych se hanbou propadl. Upozornil jsem vás jen na zlomek. A pak děláte naivního, že „já nic, já muzikant“, případně děláte, že nic nebylo. Tak to alespoň nepiště písemně do veřejné diskuse, kde se to nedá popřít, když už chcete lhát kvalifikovaněji.

A tím s vámi končím. Debata založená na vašich fantaziích a podsouvání vašich oponentům je hezká jako zábava, ale nikoli jako seriozní diskuse. Další reakce se ode mě už nedočkáte.

Howgh.
0 # gogo 2015-11-04 07:32
Máte pravdu, Neocone, v uvedených oborech (autobazary, noční kluby ..) to možné bylo. Já jsem tak nějak automaticky předpokládal podnikání v privatizovaném průmyslu a základních službách.
0 # gogo 2015-11-04 07:43
A ohledně migrantů .. nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř, takže nikdy to nebude "tak černé".
Mrkněte se do Německa, kam přišel necelý milion migrantů. Němců je 80mega, tedy zatím jsme na cca procentu. V našich podmínkách by to odpovídalo asi 100 000 lidí. My zde máme zkušenost s lidmi s obdobnými pracovními návyky, co k nám v rámci vztahu se Slovenskem proudí za soc. dávkami. Globálně problém nepředstavují, lokálně ovšem značný. Hlavně pokud jsou nedotknutelní, zejména mediálně. Současní migranti jsou v eurobolševických plánech na mnohem vyšším místě než domorodci a mediální miláčci mediálního ksindlu. Mnohé státy mají uzpůsobené zákony, kterými potírají byť jen kritiku.... tohle celkově povede k dost nepříjemné polarizaci, na kterou doplatíme všichni. Myslím, že je proti tomu potřeba bojovat poměrně razantně, než bude opravdu hodně zle a dojde k nevratným krokům. Současní erurobolševici otevřeně konají proti nejen vůli, ale i elementárním zájmům vlastní populace. Tohle je strašně nebezpečná věc, když je otevřeně vidět a trvá dlouho.
0 # Anonymní 2015-11-04 16:37
Ok, Gogo, pisete "v zakladnich sluzbach". V srpnu jsem rodicum v CR, kteri maji zrekonstruovany dum, nechal udelat koupelnu ( te jedine se rekonstrukce Buh vi proc vyhnula), byl to darek a vyuzil jsem toho , ze byli 2 tydny v Chrovatsku, cili nemeli o nicem tuseni.
Sehnal jsem 4 firmy, od vsech dostal nabidku a vybral pana/zivnostnika, bez jedineho zamestnance, ale dle jeho historie vazne sikovneho, s nejlepsi nabidkou.
Rozpocet byl 218 tisic, z toho material, odvoz bordelu na skladku, uklizeni domu navic externi firmou atd.atd. byl 150tisic Kc, 68 tisic bylo za praci.
Pan nastoupil jak mel, opakuji, bez jedineho podrztasky, bez jedineho pohunka, misto za 10 dni to stihnul za 9, vazne uzasna prace a exlusivni vysledek, dostal 68 tisic cash za praci a jel druhy den jinam.
Co vim, od sousedu, kteri poskytovali servis s klicema od domu, zacinal kazdy den okolo 8.00, koncil nejdele v 18.00, s pauzou na obed. Ten clovek mel a ma plny kalendar prace na 6 mesicu dopredu.
Ten clovek dela easy mesicne 200 taliru, 2.5 milionu za rok, zadne vydaje, penize na material pekne mesic dopredu. To jen k tomu, co se da vydelat poctivou praci, neni li clovek zamestnanec a chce se mu makat.
Migranti-rozumim, chapu i Vase obavy, ale my tu mame v nasem state 3.6% nezamestanost, a i se zastupama Mekosu, co presli Nogales minuly mesic, maji firmy seriozni potize, brzy budou omezovat vyrobu, ci odchazet jinam. Neznam restauraci, hotel, udrzbu zahrad, pradelnu, uklid domu, atd.atd., ktera by bez imigrantu mohla fungovat dele nez 24 hodin, neznam, nevidel jsem.
Nerikam, ze statisice cmoudu je nejaka vyhra, ale nevidel bych to cernobile, treba jeste budou uzitecni, kdyz se jim ukaze tvrda ruka, ci nastoli jasna pravidla.
Neocon
0 # Anonymní 2015-11-04 17:07
Neocon:
Šikovný řemeslník si jistě může dobře vydělat. Ty Vaše počty mi přesto připadají kapánek optimistické. Hodinová mzda 700 Kč za hodinu, žádné provozní náklady, žádné daně...
0 # Anonymní 2015-11-04 19:54
Aha, hodinovka, to jeste dnes funguje?
4 firmy me dali rozpocet, meli tam zhruba 2 tydny okno, neslo to udelat pred ani potom, tvrdy termin.
Vsechny 4 byly plus minus 15 tisic rozdil, tedy zadna strelba od boku. Bylo to ve stylu-ber, nebo nech bejt, cili ukolove, jestli to firma/pan udela za 3 dny, nebo 11 me bylo jedno, jestli dela 24/7, nebo chodi kazdych 5 minut na cigaro, taktez.

Vubec netusim, ma-li nejake naklady, a zda-li plati dane. Co tusim a vim, ze material byl 150 tisic, pac jsem ho vybiral z katalogu SIKO, (netusim a je mi jedno, ma li z toho jeste nejakou slevu) ze si uctoval 2500,- za odvoz sute na skladku, ze tam bylo 7500,-Kc na uklizeni externi firmou domu, ze tam bylo vse, od spr.koutu, po obklady, lepidla, drzaky, sroubky a ze jsem mu vytopil 218tis. Kc.
Jestli hraje ruletu, chodi do bordelu, plati dane, vydrzuje si milenku, nebo naopak bere socialku, nevim, netusim, za praci dostal skoro 70,-Tisic a ja byl spokojeny.
Neocon

0 # Anonymní 2015-11-04 21:06
Neocon:
Dosáhl jste svého cíle a máte tedy důvod být spokojen. Gratuluji. Zpochybňuji, zda si ten člověk vydělá 2.5 milionu za rok. Původně jste uvedl "žádné výdaje" a teď říkáte, že netušíte. Indikací zda platí daně může být oficiální faktura a záruční lhůta. Trochu pochybuji, že pán má rok plný emerických kunšaftů jako jste Vy.
0 # Anonymní 2015-11-04 21:42
Wow, ted jste me dostal-meho cile? Nejaky jsem mel? Kde?
Ctete, pane, kdyz mate pristup na internet, snad i rozumite.
Psal jsem, ze pan dostal za 9 dni prace 68 tisic Kc cash, a to byl nejlevnejsi (nikoliv zasadne, ale nejlevnejsi nez 3 dalsi seriozni firmy). Fakturu jsem samozrejme dostal, mam stale v emailu, ale co to s tim ma spolecneho, me muze odpovedet snad jen pan Ponkrac...
Ze netusim, zda-li pan ma milenku, navstevuje kasina, plati rozmarilym detem zivot, plati dane jak ma-pane, to opravdu nevim, nezajima me to a je mi to jedno.
Neocon
0 # Anonymní 2015-11-04 22:51
Neocon:
"Wow, ted jste me dostal-meho cile? Nejaky jsem mel? Kde?"
Získal jsem dojem, že Vaším cílem bylo renovovat koupelnu, a že se Vám to k plné spokojennosti povedlo. K tomu jsem Vám gratuloval. Že by to celé mohlo mít něco společného s výdaji na milenku mne, musím přiznat, vůbec nenapadlo. Takže přidávám gratulaci k Vaší představivosti.

0 # Philip Sudak 2015-11-05 16:14
"Filipe, nemyslite, ze to, ze jeho jmeno a oblicej zna cely narod, byl/je celebritou tv zprav i seriozniho tisku, je pro nej dostatecny, ci spise adekvatni trest, za kradez 2 korun a udajne i kondomu?"

Ne, nemyslím, a vysvětlím proč.

Alespoň průměrně fungující stát (dobře fungující stát neexistuje, stát je vždy nutné zlo, zlo, ale nutné) stojí na nějakých základních principech - legitimitě, na základě kterých tvoří se právní předpisy - legalita, a v diarchii mezi touto legalitou a legitimitou vše se posuzuje, rozhoduje a podrobuje hodnotícím soudům.

Lenní, feudální systém, který u nás fungoval do roku 1848, svou legitimitu odvozuje od Boží vůle: nejvyšší lenní pán (král, markrabě, vévoda ...) je lenním pánem z Boží vůle. V nejčistší podobě je pánem nad životem a smrtí (zákonodárcem, nejvyšším soudcem) sobě podřízených lenních pánů - šlechticů, měšťanů královských (knížecích, markraběcích, ...) měst a svobodníků.

Každý podřízený lenní pán je pánem nad životem a smrtí, a zákonodárcem a soudcem secundum et intra legem vůle panovníkovy, svých poddaných, či nevolníků.

Měšťané královských měst zřizují si vlastní samosprávu (zárodky demokracie u nás), a secundum et intra legem panovníkem propůjčených práv (např. hrdelní právo) spravují si základní pravotu uvnitř své kommunity sami.

Legitimita systému stojí, tedy, na Bohem daném, a Svatým Stolcem posvěceném, řádu, ke kterému se vše posuzuje.

Republika Československá legitimitu, která vyvěrala, původně, z feudálního uspořádání, zcela opustila. To by nebylo nic mimořádného, a asi ani špatného, nebýt toho, že nová legitimita stála na nacionalismu: jsme národ Československý, a Čechoslovák = mateřský jazyk čeština, nebo slovenština (respective, českoslovenština - krb místo kozub, atp.). Němec, Maďar, Rusín nebyl Čechoslovák.

Pak přišli soudruzi ze SSSR a naši bodří bolševici a vytvořila se legitimita na základě třídního původu: dělník, rolník a pracující inteligent o. k., ostatek k. o. Celý totalitní systém vedl ke ztrátě těch pozůstatků legitimity, svědomí, a morálních hodnot, které jsme si ještě od Rakousko-Uherska v sobě uchovali.

Vznikl nový člověk (a nejen u nás - povaha Slováků je jiná, a problémy tohoto typu, co se převážně řeší na tomto blogu, jsou typově shodné, kvantitativně horší). A pro tohoto nového člověka opravdu není trestem medialisace toho, že ukradl peněženku s kondomem a K 2.00, protože:

1. nemá svědomí, neví co to je,
2. je necitelný k utrpení a právům druhých, vlastní utrpení a práva však cítí a chrání extrémně sobecky,
3. krade, má-li jistotu (nebo si myslí, že ji má), že při tom nebude přistižen,
4. v jeho kommunitě nebude mít medialisace krádeže peněženky jakýkoli dopad na jeho život.

Soudruh se, prostě a jednoduše, "uklidí" na vhodné místo, kde sice nebude brát K 50,000.00 - K 60,000.00, ale K 30,000.00 na dobu, než se na to zapomene, a pak se vrátí zpět, nebo dostane, v mezičase, od jiného taky Soudruha, místo podnikového právníka za obdobné peníze, jako měl, když byl soudce, nebo tak něco.
0 # Anonymní 2015-11-05 17:01
Dobre, Filipe, bral jsem to ze sveho hlediska-radeji bych dostal 3 na 5 podminku, pekne v tichosti, nez bych absolvoval beztrestne to, co soudruh Kaspar.
Jakkoliv rozumim, ze nekdo jiny na jeho miste by radeji ten medialni lynch, nez trest, ja sam za sebe bych nemenil ani omylem.
Neocon
0 # Philip Sudak 2015-11-06 13:15
Rozumím, přesto si myslím, že pro většinu "soudruhů" mediální lynch trestem není.
0 # Anonymní 2015-11-01 21:11
Sice je skvělé, že nejen autor článku, ale i diskutující jsou natolik zdatní sexuologové, že byť jen z novinového článku lehce odhalí, že si svou diagnozu vymyslel. Ale proč nikdo z vás v tom oboru nedělá soudního znalce, proč to necháte dělat ty amatéry, kteří toho simulanta neprohlédli?
0 # Daniela 2015-11-01 23:59
Anonymní1. listopadu 2015 21:11

Zrovna ja nepisi, zda si pan soudce diagnosu neodolatelne srajtofle vymyslel, nebyla jsem u toho, erekci jsem nevidela, spekulace o lasce penisu k penezence jsou vsak zabavne a to jsem rozvijela.
V Cesku jsou asi vsichni znalci amateri, takze se jejich nazory od verejnosti moc nelisi. . Jedine, kdo byl profik, byl znalec Ivous-Svalous, tohoto casu v exilu, skoda, ten je zdatny erotoman, ten by vedel hned jak to bylo, pac sam je sexualne naddimensovany, byt jeho fetish je kuze zenskych rtu...
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 08:21
Podstata problému vůbec nesouvisí s tím, zda pan Kašpar trpí sexuální deviací, stejně jako podstata případu Nagy nesouvisela s tím, zda byl pan soudce postižen spánkovou apnoe, ale jak absurdní vysvětlení jsou čeští soudci schopni akceptovat, jde-li o obhajobu jednoho z jejich kolegů.

Dříve jsem měl za to, že každý slušný člověk si před českým soudcem musí odplivnout; nyní se kloním k náhledu, že by to byla škoda slin.
0 # Anonymní 2015-11-02 13:19
A jaký trest byste si za dané situace (po přistižení dobrovolně počkal na policii, žádnou škodu nezpůsobil, k činu se doznal a omluvil se, přičemž to celé udělal, páč je úchyl) představoval, ať by byl pachatel kdokoli?
Co Vám na výsledku stíhání připadá absudrní?
0 # gogo 2015-11-02 14:14
Vlastně měl ten člověk štěstí, že pan soudce nebyl obdařen něčím šťavnatějším, než jen (předstíraná) kleptomanie.
Podle mého mínění, buď ten člověk bude svoji kleptomanii zvládat a pak je to jeho osobní věc (protože nikoho nebude na veřejnosti okrádat), nebo ji zvládat nebude, a pak se vyloučí z řady zaměstnání a funkcí.

My tady neodsuzujeme (domnělou) úchylku, nýbrž její projevy a chování soudcovské mafie. Kromě toho si myslím, že hra na úchylku byla výsledkem kalkulace jak ze šlamastyky vyváznout co nejlépe. Nebo existují záznamy o léčení úchylek pana soudce z doby předcházející incidentu?
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 14:21
Úchylkou arci neměla být kleptomanie, nýbrž fetišismus. Tím je to celé pikantnější s svádí to až k pokleslým úvahám směřovaným k panu soudci a jeho moudí, jež tu ve zjevné neúctě k soudcovskému stavu rozvíjel jeden z předřečníků.
0 # Anonymní 2015-11-02 15:30
Pokud nevěříte vysvětlení, které podal soudní znalec a které akceptoval soud ve dvou instancích, zkuste nabídnout nějaké jiné věrohodnější vysvětlení, proč člověk s příjmem několika desítek tisíc měsíčně tento příjem riskuje kvůli dvěma korunám a kondomu. Mně jiné než psychická porucha nenapadá.
Kromě toho se pletete - ten člověk bude mít záznam v rejstříku trestů, ergo nebude bezúhonný, ergo nemůže do státní služby.

Setapouch
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 15:43
§ 46 odst. 4 TrZ.
0 # Anonymní 2015-11-02 15:51
Zkuste ještě § 105/7 TrZ
0 # gogo 2015-11-02 16:26
Já zase moc nechápu, proč by pouliční kapsáři měli dělat soudce. Kromě toho, nepochybuji o tom, že by část současných zlodějíčků přistoupila na teorii fetišismu, kdyby byli přistiženi, hrozila jim nějaká nepříjemnost nad rámec krádeže. I když, tak nějak bych očekával u kapsářů větší profesní hrdost a pevnější osobnostní profil než má uvedený Kašpar, takže bych tipoval , že většina zlodějíčků by se nějakým fetišismem snad ani neztrapňovala a když, tak z recese. A možná, pokud ten případ získá popularitu, se vyskytne v ČR spousta zločinců-úchylů, vystvětlujících svůj nevydařený pokus nějakou hezkou ouchylkou. Pánové soudci by to měli přece pochopit, není-liž pravda?
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 17:58
§ 105 odst. 1 TrZ.
0 # Anonymní 2015-11-02 16:33
Gogo-a kolik by jste tak chudakovi, co pres ostudou nemuze jet ani metrem, za kradez 2Kc a kondomu tak navrhoval?
Neocon
0 # gogo 2015-11-02 16:36
Čeho kolik?
0 # Anonymní 2015-11-02 16:40
Jaky trest by jute tomu soudci navrhoval, mel li by jste tu moznost?
Neocon
0 # gogo 2015-11-02 16:45
Já si myslím, že by neměl vykonávat profesi soudce, když trpí tak nezvladatelnou sexuální úchylkou. Abyste mi rozuměl - naprosto nevadí, má-li soudce nějakou sexuální úchylku, kterou zvládá a věnuje se jí v soukromí, nejlépe ke spokojenosti spoluúchyláků.
Tento Kašpar je ale dokazatelně naprosto nezvladatelný a to není zrovna dobrá kvalifikace pro někoho, kdo má takovou odpovědnost.
Tedy řekněme z role prvního mezi rovnými mezi soudci bych mu ukončil výkon povolání soudce.
0 # Anonymní 2015-11-02 16:47
Ano, to souhlasim.
Neocon
0 # Anonymní 2015-11-02 16:50
Asi jste se nevšiml, že už rezignoval sám; i kdyby tak neučinil, funkce by mu zanikla automaticky ze zákona právní mocí rozsudku o vině. V zásadě tedy dostal trest dle Vašeho požadavku, měl byste být tedy spokojen.
Setapouch
0 # David Schmidt 2015-11-02 17:04
Jako jakémukoli jinému kapesnímu zloději, kdy též nehraje roli hodnota věci, ale že pachatel se zmocní věci, kterou má druhý na sobě nebo při sobě. Mohl své jednání ovládnout, stejně jako u pedofilie.

Ale soud patrně neuznal argument fetišismem jako účinnou obhajobu. Od potrestání upustil kvůli doznání, snaze o nápravu atd.

Fetišismem bylo argumentováno kvůli platební kartě, a zde s Krajským soudem souhlasím.Ten, kdo peněženku ukradl kvůli fetišismu,tj. nikoli z důvodu majetkového obohacení, prima facie nejednal, aby "zneužil"platební karty v obvyklém slova smyslu, jaký míní trestní zákoník...
0 # gogo 2015-11-02 17:13
Já jsem to pochopil tak, že po absolvování "léčby" může zase nastoupit do funkce. Jistě se bude chovat vzorně atd.. možná je to taky tak, že kdyby byl shledán vinným z obyčejné krádeže, vedlo by to k větším komplikacím pro jeho budoucnost. Je to tak?
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 18:07
Nezanikla, protože bylo-li upuštěno, hledí se na něj, jako by odsouzen nebyl.
0 # Daniela 2015-11-02 18:58
V tomto bizarnim pribehu povazuji za normalni se oddat pokleslym pubertackym fantasiim, pac jsem zde anonymne a tudiz nemam spolecenske zabrany.
Na vaznejsi notu, pan Kaspar si pokazil zivot, zahodil roky vzdelavani a at uz je v privatni sfere hetero ci gay, deviantem pro mnoho lidi zustane.. On je vlastne k politovani. Ja vidim prestupek spise v moralni oblasti , nez- li v dimensi pravni, ovsem v justici by meli nositele talaru zobrazovat oboji.
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 21:04
Český soudce a morální integrita? Nenechte se vysmát, Danielo. Český soudce je dokonale "splachovací", takže to, co se stalo, je pro něj velkým osobním vítězstvím, a nepotrvá dlouho a potkáme ho někde znovu v taláru. Morální český soudce, to je naprosté oxymoron.
0 # Tomáš Pecina 2015-11-02 21:15
Mimochodem, argument, že to pan soudce "neměl zapotřebí", je lichý: viz tento případ z ČB.
0 # Anonymní 2015-11-03 21:16
Co rikate na toto pane Pecino?
nssoud.cz/.../...
0 # Tomáš Pecina 2015-11-03 22:40
To je staré, a od takto složeného senátu bych ani jiný výsledek neočekával.
0 # Otto 2015-11-04 20:14
Někdy v 70. letech přistihla učnice samoobsluhy naproti ústeckému soudu pána, který tam ukradl láhev kořalky. Dotyčný dívku seřval, co si to dovoluje, že on je prokurátor odnaproti soudící zločince. Vedoucí prodejny dívce vynadal, oba se zloději omluvili a soudruh se uraženě odporoučel. Jenže slečna si na s. prokurátora odnaproti dávala pozor a chytila ho s flaškou znova. Výsledkem bylo chmatákovo přeložení ze soudu v Ústí n. L. na soud v Mostě.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)