Dnes jsem to nestihl, ale zítra určitě vyrazím na ruzyňské letiště, kde se, soudě dle on-line reportáže, odehrává něco neskutečného. Parta taxikářů, visualně, zdá se, takoví ti běžní, no money – no luggage týpkové s rychloběžnými taxametry, geneticky v našem hlavním městě kultivovaní od roku 1990, ne-li od dob ještě dávnějších, protestuje proti konkurenci provozující taxislužbu Uber, jejichž řidičům lepí na vozidla výstražné štítky ILLEGAL TRANSPORT.
Schopnost širší sebereflexe u popsané skupiny nebude o mnoho vyšší než u Exekutorské komory, která v minulých dnech podala trestní oznámení na skupinu 20 internetových debaterů za schvalování útoku na dva exekutorské zaměstnance v Plzni – tedy naprosto žádná.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Uber
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Jiné případy
- Počet zobrazení: 7659
Komentáře
FB
My všichni ostatní máme podle něj staré Feldy s nulovou spotřebou.
Je ale zajímavé, jak se na jedné straně organizují nákladné projekty placení z daní, ve kterých se pomatenci snaží nacpat lidi do jejich chimérických sharingových schemat, zatímco životaschopné projekty vyrostlé samovolně se snaží za každou cenu zničit, protože prý představují nekalou konkurenci taxikářům a hoteliérům.
Jsem si jistý, že kdyby někdo rozběhl sdílení jídel (v aplikaci uveřejním, co vařím a nabídnu), tak by to potírali jako nekalou konkurenci restauracím.
Ale za bike sharing 100x jinak se už vyplatily snad miliardy. A s auty v podobném režimu v Německu taky utratili spousty veřejných peněz.
A pokud Stat, ci Mesta pozaduji k tomu vsemu jeste nejake podminky (zkousky ze znalosti Mesta, stari vozu, licenci, taxamet, svetelku, kalibraci taxametru kazy rok atd.),
coz cerni taxikari z Uber nemaji, nikdy nemeli a zisk nikdy nedanili a ani to nemaji v umyslu, tak je vcelku logicke pro normalniho cloveka, ze se bezni taxikari ( a je mi jedno, jestli kradou, nebo ne, to je jiny pribeh) bouri.
Neocon
No ale normálním lidem to trochu vadí a jsou rádi, že jim někdo nabídne podobnou službu, aniž by je nutně okradal. A bez taxametrů, no považte!
Coz se stalo a vubec se jim nedivim. Nicmene, jak jsem psal minule, cerny taxikare nepodporuji a nikdy je nevyuzivam, a ani to nemam v umyslu.
Neocon
Tak jasně, proč taky - vždyť oni tě kámoši povozí zadarmo ze starý vekslácký známosti. A pak si to vynahradí odvozem cizince z letiště na Václavák za cenu zpáteční letenky do NY.
Vsechny taxikare, ktere osobne znam, jezdi v Praze pod dispecnik (to jsem tu uz take psal) a 2, co nejezdili, tak oba to jiz nedelaji a maji radu let Vrakoviste.
Je mi lito soudruhu, v tomto Vam nepomohu.
Neocon
Jsem rád, že alespoň dva z nich zhodnotili realisticky svůj potenciál a dokonce symbolicky v souladu s ním zvolili i oblast nového podnikání. Kdyby se tamtéž přesunul i zbytek tohle odpadu, co aktuálně na letišti polepuje cizí majetek a krade telefony, tak by se Praze značně ulevilo.
Neocon
No tak určitě.
Neznam nikoho a jeste jsem ani o nikom neslysel, ze by byl nekdo kdy v Praze okraden taxikarem pres dispecink. Nula, zero.
Jestli tam ma nekdo turbo, coz je mozne, tak to neznamena, ze Vas okrada chlape. Z centra nahoru do Korunni, napr., jsem vzdy platil plus minus 60-80,-Kc.
Takze jsem mozna jel bez Truba za 60 a mozna s turbem za 75,-Kc. To neni okradani.
Mate-li jine zkusenosti, priklady-dejte je sem, ale silne pochybuji, ze jste kdy v zivote jel v Praze drockou a zcela jiste mate Vas "zdroj" pouze z online.
Neocon
Jistě, on tam to turbo má proto, aby mu nezamrzly číslice na displeji taxametru. Ponechávám bez dalšího komentáře a veksláckého trolla nadále nebudu krmit.
Takze jsem mel pravdu-v zivote jste nejel drockou po Praze, internetovy snilku. Kolik jste mel v zivote zenskych po internetu? Hadam, ze stovky.
Neocon
Definitivně končím diskusi, tyhle žvásty o poctivých pražských taxikářích jako vy tady může psát akorát mimozemšťan, troll nebo úplný blbec.
P.S. Smutný rekord - Pražský taxikář chtěl 12 tisíc za 14 kilometrů.
"Takze jsem mozna jel bez Truba za 60 a mozna s turbem za 75,-Kc. To neni okradani."
V tom pripade Vas okrada kazdy, opakuji kazdy pingl, co Vam da podmiru, ci do Coly s rumem misto 0.05, Vam da 0.04. A taky kazdy autodopravce, co si tam primasti 2 km, kdyz se stehujete. A taky reznik, uzenar, kazda barmanka....
Vy jste vazne hnidopich.
Smutny rekord ma taxikar BEZ dispecinku, NIKOLIV POD dispecinkem.
Naucte se, bez ohledu na to, co ctete po vecerech na Novinkach, rozdil mezi taxikarem: BEZ DISPECINKU a POD DISPECINKEM.
Vas, ale i muj zivot bude pak trosku lepsi.
Neocon
"Jestli tam ma nekdo turbo, coz je mozne, tak to neznamena, ze Vas okrada chlape."
A pro jistotu ještě dvakrát:
"Jestli tam ma nekdo turbo, coz je mozne, tak to neznamena, ze Vas okrada chlape."
"Jestli tam ma nekdo turbo, coz je mozne, tak to neznamena, ze Vas okrada chlape."
Nechte si to vytesat s kámošema vod taxíku na pomník.
"Takze jsem mozna jel bez Truba za 60 a mozna s turbem za 75,-Kc. To neni okradani."
Neocon
A druha vec-proc by se namontovani Turba melo stihat? Nemelo by se spise stihat to, az kdyz nekoho okradu?
Neocon
Namontovat k taxametru turbo je přípravou podvodu, a patří k těm výjimečným situacím, kdy je stíhání pouhé přípravy zcela v pořádku.
Nevim, kdyz dovezu ojete auto z venku, necham stocit kilometry, tak to prece take neznamena, ze apriori se pripravuji k podvodu.
Podvod je, kdyz Vam misto 80,-Kc nauctuji, diky Turbu, 280,-Kc...., nikoliv, ze ho mam v aute. A podvod je, kdyz Vam prodam auta a nereknu Vam, ze km nesedi.
Neocon
V Malem Vas okrada uplne kazdy-pingl, servirka, barmanka, zednik u Vas na baraku, co si tam primasti 2 hodiny navic, i ve znackovem autoservisu, kam si date svoje auto, si pridaji automaticky 30m-1 hodinu navic, pokud si objednate autopravce, tak Vam tam prida nejaky ten km navic, sunka, kterou si koupite u sveho reznika bude mit nejakou tu vodu extra atd.atd.atd.
Tohle bylo, je a bude. Muj point byl v tom, ze pokud se jedna o korunove castky, ze je to vec, ktera se da prezit-nic vic.
Neocon
Neocon
Jistě, vy si jen necháváte protočit tachometr, aby nezatuhnul při dlouhém garážování. Stejně jako si nechává ten taxikář montovat turbo, aby mu nezamrzl displej.
Taxametr je stanovené měřidlo podléhající ověření Českých metrologickým institutem. Zásahy do něj jsou samozřejmě nepřípustné a takový taxametr se dále nesmí používat. O tom, že montáž turba má jasný, předem daný a jediný účel, může polemizovat skutečně jen vekslák, případně zlodějský taxikář. Čímž jste se jasně společensky zařadil, jak tady již několik dalších diskutujících konstatovalo.
Neocon
Nikdy v mem zivote jsem to nezamlcel.
Panove, zkousite to krasne, ale jedine, co jsem napsal, bylo: "Kdyz dovezu auto, stocim km, tak to NEznamena, ze se pripravuji k podvodu." A to take neznamena, je mi lito.
Svet kluci, neni black/white, jak Boulicky veri.
Neocon
A smysl? Ze treba me zakaznik rekl, pan od Nymburka, ze jezdi na STK, kterou ma jeho svagr, se kterym se nebavi a ze by se mu posmival a vytlemoval po pribuznych, ze si koupil auto se 180 t km, tak poprosil o 90 t km.
Nebo pan, co chtel Oktavku, tehdy jednickovou, pro svou milenku, ale mel podezreni, ze neni jediny, tak ji koupil ode mne auto se 3kilama, ale nechal si tam natocil 120 t km, aby nebyl za socku. A dalsi a dalsi...
Podvod neni stocit, jak se tu lidi Vaseho razeni snazi namluvit, podvod je to nerici kupujicimu.
Neocon
Ve zbytku případů jde o vytvoření dojmu menšího nájezdu, což v danou chvíli většinou podvod není - majitel třeba jen chce jezdit od nuly.
Rozhodující pak je, zda při prodeji auta řekne, že tachometr přetočil.
Ony to jsou ale docela zbytečné debaty. Kdyby státní správa chtěla problém řešit, tak by zapisovali stav tachometru do techničáku při STK.
Neocon
Takze nebylo co napsat do STK. A v momente, kdy na tu prvni dovozovou technickou v CR jedete, tak uz jsou km tam, kde je zakaznik/kupec, chtel mit. Takze i kdyby se zapisovalo do Velkeho TP km, tak se tam stejne zapisi ty stocene.
Jinak, ze 99% je podvod, kdyz o tom kupujici vi, je samozrejme nesmysl. Podvod je, kdyz to zakaznikovi nereknete.
Neocon
Ne, jezdil ho tam nasrat, ze si mohl dovolit stejne, ci lepsi auto, a ze na to se svoji starou ma.
Asi jste se nikdy nepohyboval v tomhle business, kdy 40% lidi si kupovalo auto proto, ne, ze by ho nezbytne potrebovali, ale aby se ukazali, ci nasrali sousedy.
Pak je tezky s lidma, jako Vy, diskutovat. (Neco jako frajer, co v zivote nejel v Praze drockou tu tvrdi, jak prazsti taxikari kradou)
Neocon
Na 99 procent to ten, který si nechal stočit tachometr, kupci auta neřekne. To JE podvod. Ale dnes už všichni vědí, že se se stavem manipuluje, proto se uvádí stav tachometru a ne nájezd v km.
Když člověk převeze auto ze zahraničí, tak k němu nemá žádnou dokumentaci? Myslím, že opsat stav by nedalo tak moc práce a vy byste přišel o kšeft, protože ti vaši kamarádi by asi radši jezdili s autem s půl milionem km a byli na to pyšní, než jezdit s dýmavým Passatem se 120 000 a v techničáku předtím se stavem 350 000km. To by byli už za úplné pitomce.
Problém turba je v tom, že zatímco přetočení tachometru, pokud se zjistí a prokáže, prakticky vždy způsobí vyšší než pětitisícovou škodu, jedno použití turba je téměř vždy za méně. Proto lze stíhat fakticky jen přípravu, nikoli dokonané skutky, protože to by bylo důkazně neúnosné.
Neprisel bych o kseft, proc?
Tak az nekdy pujdete v CR do bazaru, tak si vsimnete, kolik aut ma za oknem cedulku: " Km nemusi odpovidat realite".
To jsou vsechno stocena auta, kdy je to zakaznikovi predem (!!!) nahlaseno, takze zadnych "99% pripadu je podvod".
Podvod je Gogo, kdyz se to zakaznikovi nerekne. Ale to se jiz opakuji...
Neocon
Ok, uznavam, mate pravdu.
Neocon
Přišel byste o kšeft, protože kdo by si nechával stáčet tachometr, kdyby předchozí (vyšší) stav byl zapsaný v TP? Leda naprostý idiot.
To jsou vsechno stocena auta, kdy je to zakaznikovi predem (!!!) nahlaseno, takze zadnych "99% pripadu je podvod".
Nikoliv. To je jen pojistka autobazaru v případech, kdy je u té plesnivé šunky na vzdálenost min. půl kilometru očividně zjevné, že ten tachometr nějaký Neocon stočil minimálně 3x (případně kdy proběhla u šrotu ve shora popsaném stavu výměna tachometru).
Tak to uz se snad nedeje, kdyz si to kazdy na cebia zjisti za 300 Kc behem 15 vterin.
O kseft bych neprisel, protoze bych takova auta venku nekupoval.
Neocon
Tvl-Vy jste vazne chyceny-Kdyz je na aute cedule: "km neodpovidaji realite"-tak je preci jasny, ze je auto stoceny.
Je na Vas, jestli si ho s touto informaci koupite, nebo ne. Pouze Vase vec a vase svobodne rozhodnuti.
Neocon
Svoboda nazvat podvod podvodem a nekupovat mi zůstala, ale zůstal i ten podvod a s ním praktická nemožnost se spolehnout na nápis na krabičce.
1) Auto si proverit, a koupit nestocene za cca 150K.
2) Nebo si koupit auto stocene za 120 K, Vase volba a Vase rozhodnuti-nikoho jineho.
To je jako by jste chtel stene Labradora, zavolal na inzerat ve Svitavach, ze prodava pan krasnou fenku, ale ze je krizena.
Vy by jste to vedel, jel tam, psa zaplatil a dovezl domu a po roce, az by cuba vyrostla, by jste se vztekal, ze je vole krizena.
Mohl jste si koupit stribrnyho Lab s papirama za 20 K, ale Vy jste chtel usetrit a koupil jste si krizenou za 12K.
Je to chyba prodejce, ktery Vam to rekl predem?
Nikoliv-vase svobodne rozhodnuti a Vase vec.
Neocon
Kdybych mu rekl, ze ma auto najeto 120K, za cenu 300 000,-Kc, ale ve skutecnosti by auto melo najeto 260K, v ten moment to je podvod a je se o cem bavit.
Prosim, nesrovnavejte jablka a hrusky.
Neocon
My se ale bavíme o fence labradora, u které je v poznámce, že skutečnost nemusí odpovídat papírům. A během pár let mají takovou poznámku v papírech všechny.
Vy jste dostal PREDEM nahlaseno, ze ma auto najeto 300 taliru a diky tomu jste ho nekoupil za cenu 200K Kc, ale 150K Kc.
Fenku Labradora jste nekoupil za 20K Kc, ale protoze je krizena, coz jste opet dostal PREDEM nahlaseno, za 12K Kc.
Oboji jste vedel, u obojiho byla znacne snizena cena. Opakuji se nerad, ale bohuzel ve Vasem pripade znovu musim-Vase svobodne rozhodnuti a Vase vec.
Neocon
Neocon
Mate moznost si auto proverit cebia+si zavolat do znackoveho servisu, kde ke kazdemu vozu vedou elektronickou serv.knhu a to jiz v podstate od roku 2008+si muzete najit website te, ci one zeme, ze ktere auto bylo dovezeno a tam uvidite posledni zapis z posledni STK.
Takze je to jen na Vas a pouze na Vas, jestli si koupite auta v poradku, nebo si koupite auto stocene/nejiste. Vas business...
Neocon
Ale dostali jsme se k tomu od manipulace s taxametrem, která je ještě jasnější podvod.
I když by se dalo třeba namítat, že to může být ekologická vychytávka pro případy, kdy si mladý taxikář chce zkusit cvičně naúčtovat tisícovou částku a nechce kvůli tomu jezdit 3 hodiny.
Oprsklé kecy jsou v oboru standardem.
Uznal jsem, ze Turbo by mel byt podvod.
Neocon
Kdyby se netočilo tachometry, tak by nebyly služby prověřovacích služeb potřeba. Kromě toho, když budu mít auto a nepáchnu do servisu napojeného na prověřovací firmy, tak neprověříte zhola nic.
Celý ten tachometrový business je jen zbytečná hra bazarnického ksindlu, která by nemusela být, kdyby se stav tachometru ze zákona zapisoval do TP a obsah TP převáděl při přechodu hranic.
Kdyz si budete chtit koupit Vami zminovaneho Passat, vemete Vinko, zajdete do prvniho VW servisu u Vas, a pan na recepci Vam vyjede celou historii, kdy bylo vyrobeno, kdy slo do provozu, kazdy zapis se stavem km, zpetne 10 let, bez ohledu na zemi.
Me to delaji zadarmo na tel., pokud tam nikoho neznate, stoji to 300 Kc a trva to asi 2 minuty.
neocon
Na STK musíte jezdit co dva roky ze zákona. Kdyby tam místo sledování přísavek na skle a puklic na kolech opsali tachometr, ubylo by buzerace a zlepšila se transparentnost při převodu aut.
Druha vec-i kdyby jste nasel v Nemecku blazna, ktery z principu do zn.servisu nejzedil, tak tam minimalne jezdil prvni 2-3 roky, z duvodu zaruky. Takze pokud kupujete 5ti leteho Passata, tak mate 100% predtavu o jeho prvnich 3ch letech.
Takze je vcelku logicke, ze pokud auto v Nemecku najelo za prvni 3 roky 150 tisic Km, tak v tom bazaru, kde se na Vas take hezky tvari s 5tiletym Passatem, a ma najeto 95 tis.km, ze je auto stocene.
K tomu funguje prave ta cebia, ktera je propojena z STK v cele EU. Takze, pokud jste liny a nenazrany, nechcete utratit 300 kc za VW servis vypis, nebo eventualne 300 Kc za Cebia, tak Vam nemuze nikdo pomoci a svuk osud "ryby" jste si vykoledoval sam.
Neocon
Take mate v CR FU-proc asi? Proc mate v CR Policii? Soudy? Hygieny a Inspekce, jestli cisnici a hospodsti nesidi.... a tisic dalsich instituci.
Kde zijete chlape? Az se probudite z te Vasi bubliny a zjistite, ze svet neni idelani, tak Vam a Vasi pani bude o moc lepe.
(teda, jestli nejakou mate a neutekla Vam, kdyz je vsechno na houno).
Neocon
Neměl by být autor hanebným útokem Uberistů na pražské taxikáře spíše pobouřen?
Začínám být dosti zmaten z různých metrů na různé strany.
Miloslav Ponkrác
technet.idnes.cz/.../...
"Řidiči taxislužeb to mají ze zákona mnohem složitější. Vyjma koncese, čistého trestního rejstříku, platného řidičského průkazu a vozidla s platnou technickou kontrolou musí mít také průkaz taxikáře, taxametr, svítilnu s nápisem taxi a další označení vozidla.
Taxikář musí každých 12 měsíců na technickou kontrolu, při každé změně sazby nebo manipulace s taxametrem musí do Českého metrologického úřadu na ověření měřidla. Také musí absolvovat zkoušky z právních předpisů a místopisu těch míst, kde chce jako řidič taxislužby působit.
Prakticky všechny související dokumenty musí mít řidič taxislužby neustále u sebe a na požádání je předložit policii. Pokud některý doklad chybí (byť by ho taxikář jen zapomněl), hrozí pokuty v jednotkách i desítkách tisíc korun."
Neocon
A jestli jste to nepochopil, tak obchodní model Uber vůbec nepotřebuje světýlko, taxametr ani další označení. Dokonce ani znát detailně místopis, když obě strany se řídí GPS. Je to v článku taky napsané.
Jediné, co je rozhodující, je placení daní ze zisku z této činnosti. V tomto bodě bych chápal, kdyby dal stát Uber řidičům nůž na krk - plať daně nebo tě zakážeme.
Pokud ano, tak "bezny taxikar" je ze zakona kur.a znevyhodnen. Coz neni fer.
Zvlastni Gogo je, ze si nekdo, treba jako Vy, nezalozi nejaky UBER s.r.o. a nejezdi v Praze tak, jako Uber, tedy na applikaci a nedodrzuje vsechny zakonem a Vyhlaskou stanovene veci.
Pak by nikdo nerekl ani slovo-jenze, komu se chteji platit dane, kdyz cerny taxikar z Uber nemusi, ze?
Mam rad fer hru a tohle je kur.a nefer.
Neocon
Stejně jako si auto-taxikář férově nedržel stáj, oves a slámu, aby nastavil stejné podmínky s poctivým drožkařem, tak ani Uber-řidič nemá důvod si kupovat světýlko na střechu.
Ty tři služby - drožka-taxi-Uber mají všechny za cíl převoz zákazníka z místa na místo, ale jsou to jiné služby a obchodní modely a používají jiné prostředky. Všichni by měli platit daně ze zisku, ale jeden krmí koně, druhý má taxametr a znalost města a třetí aplikaci s navigací.
Lépe to vysvětlit nedovedu, sorry jako
Pokud se nepletu, tak v Praze konkurenční boj taxikářů v té podobě, že si rozbájeli obličeje i auta, probíhal i před Uberem a to tehdy oni konkurenti taxikářskou licenci měli.
Jelikož se taxikáři chovali jako dobytek jak u letiště mezi sebou, tak i pak vůči turistům, které okrádali, tak si získali světový věhlas a letiště kolem roku 2005 začalo regulovat která jedna firma tam smí stát a čekat na zákazníka.
Ikdyby si někdo založil Uber s.r.o, a dodržoval všechny regule, jak tady radíte, tak dostane přes držku od taxikářských mafií, protože dodržování regulí je zástupný problém, za kterým se skrývá to, že mafiánům konkurence kazí kšefty.
Je super, že máte rád fér hru, ale ta se v Praze v oblasti taxislužeb snad nikdy nehrála. Četl jsem kdysi dávno povídání taxikáře, který zkoušel v Praze jezdit sám na sebe. Pokud chtěl vyváznout s nepoškozeným autem a zdravou kůží, tak na některá lukrativní místa jezdit nemohl.
Ale to se nikdy netykalo obecne taxikaru, kteri jezdili pro dispecink, nybrz tech bez dispecinku. To jste zapomel zminit, coz je dosti podstatna vec.
Neocon
Ja nevim, jestli ten jejich sefik te konkretni spolecnosti mel pravdu, nebo nikoliv. Ja jsem mluvil za sebe, sve pratele, rodinu a kamarady kamaradu, kteri nikdy nebyli okradeni drockarem, co jezdi pres dispecink.
Pokud ma p. Pecina jinou zkusenost, tak v poradku, akorat ze se jednalo o tak marginalni castku, ze to mohlo byt zpusobeno necim jinym, nez turbem.
Neocon
Nevim, jestli 50% lidi jezdici pod dispecinkem pouziva Turbo-to jsou Vase vyctene (opet a znovu) spekulace a slova magora, ktery si pod sebou podriznul vetev.
Ono, kdyby tomu tak bylo, tak bych to zaznamenal (VY ne, Vy jste v Praze zrejme v zivote nikdy nebyl, ale zcela jiste jste nikdy po Praze nejel taxikem)+by to zaznamenali dalsi lide.
Coz se nestalo, za poslednich 20 let, takze o slovech sebevraha z AAA, lze s jistotou pochybovat. O Vasich automaticky taktez, protoze jen papouskujete neco, co jste si precetl v dennim tisku/na online. Neco jako-v americe bijou cernochy...
Neocon
Heleďte, já vám to povím jinak - v normálních vyspělých zemích je taxikařina podřadná profese, zhusta vykonávaná imigranty. Rozhodně není ničím, kde by se člověk stal milionářem - což ostatně, platí to i většině zbývajícího území ČR. Jen v Praze ze zlatých časů veksláků přetrvalo přesvědčení, že taxikář je společenská smetánka, která si zaslouží za kroucení volantem nejméně 95% marži. Ostatně, ani vzezření těchto existencí se od dob končícího komunismu nijak výrazně nezměnilo.
Už jsem zažil ledacos, včetně taxikáře - orthodoxního Žida - v Kolíně nad Rýnem, který o šabatu sice jezdil, ale pro peníze se stavil až druhý den, ale jen v Praze mají unikáty, u nichž projížďka centrem stojí víc než mezikontinentální letenka. Trvá to již skoro 30 let a nikdo s tím nepohnul. Takže sorry, ale pokud si za 30 let mezi sebou tahle "elita" nedokázala udělat pořádek sama, když už magistrát a stát selhává, tak ať aspoň drží hubu. Kde někdo z nich bere tu drzost protestovat, blokovat město, napadat konkurenty a vyřvávat do médií, je naprosto nepochopitelné. U mě to je úplný odpad a totální póvl.
U me take.
"v normálních vyspělých zemích je taxikařina podřadná profese, zhusta vykonávaná imigranty. "
Souhlas, v US to je samy Cmoud, Ind, nebo Hispanec.
"Všechna ta varování v průvodcích pro turisty, novináři, televize, zákazníci - prostě všichni se spikli proti těm chudinkám. "
Vy jste s prominutim postizeny, idiot, nebo jen umanuty?
Vsechna ta varovani jsou proti lidem na staflech, NIKOLIV pod dispecinkem. A to se Vam tu snazim vysvetlit, jiz radu mesicu, lec marne...
Neocon
Jen v ČR bych podle vás měl vyjít před nádraží, kde stojí 10 taxíků, a měl bych volat na dispečink, jestli by mi nemohli poslat taxi.
Jak by ve vašem systému "volat na dispečink" měl postupovat cizinec, který neumí žádnou pro nás běžnou řeč a tedy se nedomluví ani s řidičem, ani s dispečinkem. To jako vůbec nemá jezdit do ČR?
Půvab Uberu je v tom, že zákazník nemusí nikam volat, nemusí umět ani slovo v řeči, kterou hovoří řidič (nebo osoba na dispečinku) a může jet kam chce.
Skončil jsem na nejrůznějších místech Evropy, kde mi angličtina/němčina/ruština/čeština byly k ničemu a s taxikářem jsem se domlouval rukama/nohama. Nevím kde bych tam měl shánět telefon na dispečink. Na menších městech bych pak musel vládnout místním jazykem už proto, že netuším jak vyslovit názvy některých míst, ikdyž je třeba vidím před sebou napsané.
Ostatně v USA jsem si na dispečink zavolal a taky mi to bylo k ničemu, protože jsem nebyl schopen osobě na dispečinku sdělit, na kterém nádraží se nacházím - dispečerka měla v databázi nádraží dvě, já na mapě měl jenom jedno. Byla tma, zima, sněžilo, nikde nebyl ani živáček a na budově nádraží pouze nápis Libertyville, který dle dispečerky nebyl jednoznačnou identifikací. Že anglicky trochu umím mi bylo houby platné - málem jsem tam tehdy zmrznul.
Zastavam se tech 98% slusnych, co se kur.a ohani, nikdy nikoho neokradli, vyjezdi si v Praze 40K/mesic, neznaji svatky, vikendy nic a plati pro ne jina pravidla, nez pro "cerne taxikare z Uber.
To je vse a vazne vse.
Jinak kdykoliv priletime do Vegas, z toho stejneho letiste jedeme taxikem do toho stejneho Bellagia, tak nikdy neplatime stejne, za poslednich 10 let, 2-3x do roka, se to vzdy pohybuje mezi $16-$30.
Takze samozrejme vsude na svete jsou taxikari levaci, ale o tom nebyl point. Ten byl, ze by mely zakony/Vyhlasky platit pro kazdeho, nebo pro nikoho.
Neocon
Nechcete to zkusit jako komik? To by mohlo mít úspěch.
Moje partnerka taxíkem v Praze vždy volaným přes dispečink jezdila pravidelně a pokusy někde si nenápadně načarovat nějaký ten kilometr navíc byly spíš pravidlem, než výjimkou. Snaha vyhnout se dopravní zácpě za tím nebyla protože jezdila buď brzy ráno nebo pozdě v noci. A tak začala jezdit s Uberem a ejhle Uber jezdí stejnou trasou, jakou by jela ona sama, kdyby řídila ...
Neocon
Ale tohle ja nikdy nezpochybnoval a nezpochybnuju.
Stejne jako jsem si nechal v CR opravit auto, pracovni doba od 8.00 hod do 16.00 hodin, chlapik, zlaty ruce a super povest, je tam sam, nesel jsem spat, volam mu 7.55 hodin, zda-li to ma pod kontrolou, rika mi, ze akorat najizdi do dilny a jde na to.
Tedy v 8.00 hodin si vzal moje auto, ve 4.00 odpoledne mu volam, jestli to ma hotovy, on mi rekl "akorat ted" a poslal mi do emailu fakturu, resp.ucet na 10.5 hodiny.
Znamena to, ze vsichni opravari jsou zlodeji a lupici?
Proc to pisu? Protoze polokrade kazdy, proto jsem se ptal p. Peciny, zda-li se jednalo o desetikoruny a proto jsem Vam psal, ze jsem byl v zivote ve Vegas 35x, vzdy jsem jel/jeli trasu Airport-Bellagio, a platim stale mezi $16-30 cca.
Tedy jestli s vasi pani ujel prazsky taxikar "nejaky ten km navic"-to nepovazuji za kradez/okradani, to je norma, stejne jako mi opravar ze sve 8mi pracovni doby, minus obed, minus 2 krabicky cigaret a par soukromych tel., udelal hodin 10.5
Debata tady vznikla o tom, od internetoveho milovnika, ze "co taxikar-to zlodej a kdyz krade, tak v tak velkem, ze z Ph1 na Ruzyn po Vas chce 12-14 tisic Kc."
Coz je samozrejme nesmysl...
Neocon
novinky.cz/.../...
Neocon
Já, kdybych to měl rozhodnout, tak bych Uber taky nejspíš de facto zakázal, ale pouze tehdy, kdyby jejich systém neumožnil regulérní placení daní u těch, kteří to mají jako výdělečnou činnost.
Přitom ten systém je vybudovaný tak, že je mnohem transparentnější a efektivnější než jakékoliv hrátky s EET.
Jediné, co je třeba pro jeho plnou legalizaci, je prostě normální režim placení daní.
Neocon
lidovky.cz/.../...
Obzvalste tohle je Gogo (a Vas partak, s. Buran) zajimave, od ridice Uberu:
"...Velkou roli v tom podle něj hrají právě koeficienty, které Uber v průběhu dne mění. „Taky už jsem vezl lidi na letiště za osm stovek. To je potom příjemné. Prostě lidi pospíchají a jedou, i když je nastřelené,“ říká.
Namítám, že v takovém případě už ale sazba na kilometr asi přesahovala maximální magistrátem povolenou částku.
„Jo, ale je to prostě nabídka a poptávka. Jezdil jsme na Nový rok od jedné asi do čtyř ráno a to taxíky nejezdily. Jezdil jenom Uber a byl tam pětinásobek. Takže dva kilometry za osm stovek a podobně. To jsem jezdil tři hodiny a vydělal jsem pět tisíc,“ vypráví. Cestující podle něj ale byli i tak spokojení a na nic si nestěžovali. „Chtěli být doma, nic nejezdilo a jinak by museli jít pěšky,“ dodává.
Neocon
Zdroj: zpravy.idnes.cz/.../...
Nicmene ano, 2 kilometry za 800,-Kc-to je "samozrejme dle Vas v poradku", co Vy tam na ty vesnici frkate?
Neocon
Zákazník samozřejmě není odkázaný na Uber a může si zavolat taxi z dispečinku nebo vzít ty pouliční taxikáře - není v tísni, které by někdo zneužil.
Hlavní rozdíl je ale v tom, že zákazník Uberu VÍ PŘEDEM za kolik pojede a buď to akceptuje, nebo si najde lepší variantu.
Toto je férové jednání, není to tak, že si myslí, že pojede podle sazby na dveřích za 300 a on mu to zatím borec v pruhovaných teplákách zaúčtuje za dva litry.
Pár slov je k tématu i zde:
dfens-cz.com/at-uberu-chcipne-koza
Kdyz je na uzemi Hl.Mesta Prahy vyhlaska, ze NIKDO nepojede pod pokutou 100 taliru, na prvnim kole losovani, za vice, nez 19/Kc/km-tak je dle vas ok, ze si falesni taxikari z Uberu uctuji 400,-Kc/Km?
Pan Buran-reaguji vzdycky, coz samozrejme moc dobre vite, jen tu mame, nejakou tu hodinu casovy posun-coz ovsem nevite, ale nemam Vam to za zle.
Neocon
To je jak s máslem - kdyby se bolševici nepletli s dotacema a kvotama do businessu, tak by dnes nemuseli zakládat úřad pro boj s máselnými kulaky.
Já si myslím, že ceny mají být volné a smluvní vztahy jasné a svobodné všude tam, kde je přirozená konkurence. A tu konkurenci administrativně neničit.
V takovém prostředí se optima ustavují automaticky a nikoho ani nenapadne, že by to měl řešit nějaký regulovčik na magistrátu. Asi jako ceny piva v hospodách. Někdo prodává v lahvích, jiný z bečky a někdo z tanku. Stát se akorát stará o to, aby řádně platili daně a hygiena řeší zdravotní nezávadnost.
Stejně bych si to přál i u tak přirozeně konkurenčního prostředí, jako je převážení lidí za úplatu.
Jenze pak zacali ty strelci z Torgesu, nebo jak se jmenovali, jezdit za 100,-Kc na km. (Stale 4x mene, nez dnes jezdi Uber). Meli to na dverich, presne jak chcete, a kazdy zakaznik to tedy vedel, presne jako Vy a p. Buran schvalujete.
Jenze pak se do toho zacali srat lidi, jako Vy a p. Buran, ze je to moc drahy. Takze Magistrat dal Vyhlasku, ze ZADNE vozidlo v Praze, ktere prevazi za uplatu lidi, taxi, chcete-li, nesmi uctovat za 1 km vice, nez 19,-Kc, pod pokutou 100 taliru. (to je castka, kterou p. Buran nejenze nikdy nevidel, ale zrejme ji ani nikdy nevydelal).
No a do toho prijde Uber, ktery si uctuje 400,-Kc na 1 km a Gogo a jeho Honimir to schvaluji.
Panove, probudte se. Budto muzou jezdit za 400,-Kc na Km vsichni, nebo nikdo.
Neocon
Neocon
Ty dvě podmínky musejí být splněné zároveň - svoboda smluvních vztahů A zároveň svobodná konkurence.
Řešením situace je narovnání a racionalizace, nikoliv fixování a flikování bordelu, který zavedli veksláci, papaláši a ostatní ksindl.
Opakuji znovu- stát má řešit jen daně a obecnou bezpečnost v dopravě. Obec pak lokální detaily, jako např. stanoviště taxi nebo nějaká místní specifika.
Ale vždy s ohledem na zachování svobodné a férové soutěže. Tu jedinou má smysl systémově chránit - a ne veksláckou špínu v teplákách tím, že jim výhradně propachtuje místa u Vency na letišti.
Zakon/Vyhlaska na Uzemi Hl. Mesta Prahy rika jiz radu let jinak.
"Řešením situace je narovnání"
Vec nenarovnate tak, ze jedni mohou jezdit za 400,-Kc/km a druzi za 19,-Kc/km pod pokutou 100 taliru v tom samem meste.
Neocon
Vždyť i kvůli této mafii ještě nevede na letiště přijatelná forma hromadné dopravy. Místo toho se dělají losovačky o to, který ksindl dostane výhradní právo odírat turisty u Vency Bombarďáka.
Já, kdybych byl Šalamoun a měl rozhodnout, tak bych z pozice celostátní vyhlásil, že jakákoliv forma osobní dopravy za úplatu je povolena, pokud dopravce řádně platí daně a nepředstavuje zvýšené nebezpečí. Zákazník však musí být předem seznámen s celkovou cenou, nebo s cenou za km a trasou, nebo odhadem ceny, přičemž cena se nesmí lišit o víc, než cca 10 procent.
A magistráty ať si to v detailech pořeší samy, pokud nebudou úmyslně z(ne)výhodňovat některou z forem.
Do dostatečně volného a férového rámce se vejdou všichni od drožkařů na kozlíku přes klasické taxi až po služby typu spolujízda nebo Uber.
Po roce, dvou, by nikdo nechtěl uvěřit, že tak přirozeně konkurenční a samoregulující se prostředí předtím regulovali aparátčíci s veksláky.
Magistrátní úředníci by místo losovaček řešili optimalizaci MHD a metro na ruzyňské letiště.
A úplně nakonec, jak již bylo řečeno, deregulace může fungovat pouze za podmínky, že mafie typu Thorges/Virtus ve spolupráci s podplacenou policií a úředníky neobsadí město, že. K tomu viz např.
- Taxikáři - noční můra Prahy (1997) nebo Stanoviště taxislužby v Praze - souhrnná zpráva za období 1989-2012, kde Kvasnička z AAA pěkně popisuje vaše kámoše, co vás vozili z herny domů.
Obrovsky rozdil oproti neregulovanemu Uberu za 400 Kc/km.
Neocon
Neocon
Neocon
Teď prostě přišel subjekt nezávislý na magistrátu, takže jej veksláci nedovedou zadusit hned v zárodku.
20 let to mají pochystané, dělí se o kořist, udržují si monopol, mají to pod kontrolou jak přes měšťáky, tak se jim toleruje nějaká ta tvrdší akce, když by ta šikana byla moc i na tak profláknutou organizaci, jakou jsou pražští strážníci.
Do města, kde mají gangsteři ochočeného starostu a šerif je jedním z nich, najednou přijel cizinec, na kterého nemají páku. To je velkého divení, že existuje svět i mimo Prahu!
A druha-Pod dispecinkem jezdi 98% taxikaru v Praze.
Tech, "....co 20 let to mají pochystané, dělí se o kořist, udržují si monopol, mají to pod kontrolou jak přes měšťáky, tak se jim toleruje nějaká ta tvrdší akce..." jsou 2%-ostatni jezdi pres dispecink a NEMAJI zadne stafly.
Ale omezeni 28Kc/km se tyka i jich.
Gogo, uz se prosim probudte, nebo at least, prestante lhat.
Neocon
To si takhle skočil do parlamentu, nakoupil pár desítek poslanců a ti mu protlačili na objednávku a v nouzovém režimu den před volbami povinné přimíchávání biosložek do pohonných hmot.
Kdyby neměli taxikáři svoje lidi a metody, tak by jim
neprocházelo tolik let to, co předvádějí. Vždyť už se o nich píše normálně v průvodcích pro cizince.
Samozřejmě, že mají svoje páky na magistrátu, svět veksláků a světských je propojen s částí úřednictva.
Takhle postavený systém k tomu inherentně směřuje a nějaké sankce nebo apely na slušnost to v principu neřeší.
Systém je potřeba změnit, liberalizovat a ne flikovat a udržovat ksindl u moci.
Vy asi nepatříte k té vrstvě veksláků, kteří by měli takhle dlouhé prsty - to ale neznamená, že taková vrstva neexistuje. Takové Kočkové například měli moc pěkné vztahy s bývalým premiérem ještě z doby, kdy ten šéfoval restauracím a oni jezdili s kolotočem.
Bavime se tu o beznych taxikarich, kterych je 98%, kteri ve stejnem Meste nemuzou jezdit nad 28Kc/km, ale jini mohou a take jezdi za 400 Kc/km.
Point je-ze nemaji stejne podminky. Tohle chapete, nebo nikoliv? Prosim, staci ANO/NE.
Neocon
Ale Uber je vyhánění čerta ďáblem. Žádná nadnárodní korporace nic dobrého nepřinesla, a Uber nebude výjimkou. Stačí se podívat, jak se chová Google, jak se chová Facebook, Microsoft, Apple a další - jak se stanou silnými, začínají být větším svistvem s horšími móresy, než pražští taxikáři.
Kromě toho, pokud magistrát něco požaduje po taxislužbě za podmínky, má to požadovat i po Uberu. Protože Uber už dávno dávníčko není sdílená spolujízda, ale regulérní taxikaření.
Původní koncept sdílené spolujízdy, že Pepa jede z Bratislavy do Prahy, tak nabere cestou pár stopařů, kteří pojedou s ním - a proti němu nelze nic mít, už dávno Uber překročil. Stal se regulérní taxislužbou se vším všudy. Jen nesplňuje podmínky měst a států (zdaleka nejen Prahy, ale i Londýna, a dalších) vyžadovaných od taxislužby.
Pražští taxikáři jsou ostuda Prahy i České republiky, a mělo by se tlačit na to, aby se tento problém vyřešil. Nicméně Uber je vyhánění čerta ďáblem, probém to neřeší, a časem způsobí problém daleko větší - a to problém móresů a diktátů nadnárodní korporace.
Řešení pražské taxislužby skrze Uber je stejné, jako když (hypoteticky) neschopnou pražskou policii budete řešit nasazením ukrajinských hrdlořezů do Prahy. Na chvíli to vyřeší problém, aby poměrně brzo toto řešení způsobilo problémy daleko horší.
Je zvláštní, že nikdo netlačí na magistrát, aby pražské taxikáře zpacifikovala a ostrými pokutami, masivním odebíráním licencí a dalšími represemi při porušování pravidel je během několika let umravnila. Jsem zvědav, pokud se to bude řešit Uberem, který za pár let zvlčí, jak budou Pražané a pražský magistrát umravňovat a pokutovat firmu v San Francisku.
Miloslav Ponkrác
Hle, a veklák zase zoufale zavádí řeč jinam, protože argument prostě není. Herr Vekslák, rovné podmínky si můžou vaši kámoši okamžitě zařídit tím, že se vykašlou na tu strašně nevýhodnou taxikařinu a začnou jezdit pro Uber. Proč to neudělají?
Za první se domníváte, že existují dvě skupiny taxikářů: jedni jsou ti, kteří jezdí podle taxametru a jsou slušní, a ti druzí, tradičně tedy ti "v teplákových soupravách a se zlatými řetězy na krku", okrádají turisty.
Ve skutečnosti to tak není. Jeden a ten samý taxikář může jezdit pro dispečink, a pak je vzorný, protože jinak by o tento zdroj zakázek velmi rychle přišel, a zároveň, pokud nabere turisty na ulici nebo na štaflu, je to ten největší grasl v oboru.
Je skupina, která pod dispečinkem nejezdí, a další, která jezdí jen pro něj a nikoho na ulici "sama na sebe" nabrat nemůže (typicky proto, že je v zaměstnaneckém poměru ke společnosti provozující dispečink a řídí její auto), ale velká část, možná polovina všech pražských drožkářů, patří do té skupiny, která okrádá, kdykoli si to může dovolit.
Za druhé, problém Pražanů není v tom, že by taxikáři okrádali je, ale v tom, že okrádají turisty a tím poškozují pověst Prahy a snižují i příjmy z turistického ruchu. Opravdu mi není příjemné, když se musím omlouvat svým přátelům ze zahraničí za to, že jim taxikář z Ruzyně do hotelu na Vinohradech naúčtovat sto euro.
Dalsi lez p. Burana.
Celou dobu tu pisi o rovnych podminkach-omezeni pro vsechny, (Kc na km/licence, testy/pojisteni/dan z prijmu/DPH/mistopis/kalibrace atd.)nebo zadne restrikce pro vsechny.
Jestli tohle nechapete-vratte se zpatky na Novinky.
"Proč to neudělají?"
To se musite zeptat jich, ale to je pro vas problem, protoze do Prahy se nedostanete a na taxika penize nemate, -takze muzete jen vest hloupe reci na anonymnim foru.
Neocon
Na rozdil od Vas, kdyz je neco plus minus 10-20%, nepovazuji to za kradez. Beru to jako nutne zlo.
Tak jako remeslnik si u Vas namasti hodinu navic, opravar v autoservisu, cisnik Vam da podmiraka, ci napise Vam o jeden rohlik navic, barmanka Vam do Coly da 0.04 Danielse, misto 0.05 atd.atd.atd..
Co jsou veci, ktere se deji denne vsude na svete (v CR vice) a s tim nic nenadelate. Hadam, ze i ten lepsi advokat, kdyz dostava od hodiny (ja mel vzdycky od hodiny), si tam ty 2-3 hodky primasti. (Ma zkusenost).
Tohle vsechno je ok-proto jste napsal, ze Vas jednou taxikar povozil navic a podruhe Vas natahnul do 50 kc na 300,-Kc billu. Tedy nejakych 15%, reknem.
A k tomu jsem ja Vam napsal, ze jezdim(e) 10 let do Vegas, 3x rocne, vzdy IA to Bellagio a ze za ta leta platime MEZI $16-$28. (stale stejna cesta, stale stejna vzdalenost).
Tohle vsechno je v norme. Muj point byl, ze ty pres dispecink neokradaji zpusobem, jaky tu je presentovan p. Buranem a Gogem. (VH IA-Vinohrady 20 tisic Kc apod.)
To dela jen ta uzka skupina lidi, nikoluv 98% taxikaru. Takovy je zivot p. Pecina, nic s tim neudelate, vzdycky Vas bude nekdo okradat, jen to musi mit nejakou unosnou miru.
Neocon
Jak byste se cítil, kdybyste musel někomu doporučit, ať si na cestu z letiště rozhodně nebere taxíka, který tam už stojí, ale zavolá si na dispečink (nebo ho pro jistotu přímo odvézt). Nějak jako obvyvatel Rovníkové Afriky, řekl bych.
Okradaji? Jiste ze ano. Ale nikoliv tak, jak tu mnozi pisou, jako ze 20-30 taliru z Centra na VH IA apod.
Ja naopak kazdemu doporucuji, at si vezme taxika pres dipsecink, nikoliv z ulice a jeste jsem a to se opakuji, nezaznamenal nikoho, kdo by me rekl, ze jsem cu.ak a spatne mu poradil.
Notabene vsechny pruvodce varuji pred staflama, a taktez doporucuji vzit taxi pres dispecnik.
Neocon
Take jste ale zapomel zminit, ze se Vam nikde v US, nebo v zapadni Evrope nestane, ze by Vas okradnul pingl, nebo ze kdyz si date svoje auto do zn.servisu, ze by Vam tam dali repliku dilu a nauctovali orginal.....
Tenhle jev je totiz napric CZ spolecnosti, taxikari nejsou vyjimka.
Ja tvrdim, ze situace s taxi v Praze je jako se Severni Koreou. Neexistuje easy reseni. (Kdyby ano, uz by se to nejak vyresilo). Ja sam za sebe nevim jak.
Mate-li nejake reseni-tak ho sem dejte.
Co rikam je, ze neni zaznamenan pripad, kdy by taxikar pres "dispecink"(!!!) nekoho natahnul v CR za desetinasobek.
Tedy, nemam rad obecne soudy a tvrdim, ze vetsina taxikaru Vas sice okrade, ale ani si toho nevsimnete (10-15%).
Nebo vsimnete, ale nebudete na tom o moc hure, jako kdyz pujdete s prateli v centru do Baru a ve 4. am si reknete o ucet.
Neocon
TRACHTA: To jsem si mohl myslet. Četl jste mou knihu „Zbytečné otázky v kriminalistice“?
HLAVÁČEK: Ještě ne, pane inspektore.
TRACHTA: Vidíte, a přitom je všude k dostání. Podívejte se, Hlaváčku, když se vraha zeptáte, jestli zavražděného zavraždil, tak vám vždycky řekne, že nezavraždil. Tím jenom zbytečně ztrácíte čas. No, zeptejte se ho schválně.
(Trachta sleduje hodinky.)
TRACHTA: Zavraždil jste ho?
MEYER: Nezavraždil.
TRACHTA: No vidíte. A ztráta času, když chvilku počkáme, dvě minuty.
To je jako by jste resil spatne/pomale soudy tim, ze tam dosadite ABB jako Predsedu KS/MS a prisedici date Kebzu ss Sobkem.
Kratkodobe vyresite problem, ale na konci budete na te lavici sedet Vy. A pak prijde co? To, co navrhuje obtyden Lunetic Gogo? Sdilene stravovani?
Neocon
I když trvám na tom, že i řidič Uber musí platit daně, tak docela potichu dodám, že i kdyby je neplatil, bude přesto dočasně působit ozdravně na celý systém a minimálně zákazník z toho bude bezesporu profitovat.
neviditelnypes.lidovky.cz/.../...
Mozna by jen stacilo, davat tem strelcum nepodminecne tresty, (nemusi byt dlouhe) a ostatni si to rozmysli. Proc myslite, ze se v US nestaci km/mile? Dostanete 6 mesicu ze startu.
Neocon
Orgány měst jsou zcela zkorumpovány nejen v taxislužbě, ale i řadě dalších odvětví. Po sametové revoluci se zhaslo, ale zapomnělo se rozsvítit. Mezitím se tunelující postarali o zničení účinných pák proti korupci, zločinu a mafii.
Ono by se to už dávno vyřešilo, ale občané České republiky jsou proti všemu, co by mohlo situaci zlepšit. Když někdo začíná jít těmto účinně po patách, tak se prohlásí za udavače, jako v případě Jakuba Čecha z Prostějova. Rovněž neustálé plivání na podstatu státu a tváření se, jako kdybychom stát nebyli my - ale byl to nějaký cizí nepřítel, který když se zničí, máme rád na zemi (v tom má máslo na hlavně zrovna ten dfens a jeho neutuchají podpora rozumbrady Urzy a různých anarcho- a neo- liberálních individuí).
V zásadě je tu zákon džungle. Podle mého je nejlepší řešení v současnosti taxikářské cechy zcela rozpustit a zrušit regulaci taxislužby, horší už to být nemůže.
Nicméně taxislužba a její příčina není příčina ale syndrom. Tak to funguje v obrovské řadě odvětví lidského konání. Postupně se rozkládají státy, kraje a obce a nahrazují se mafiemi - a až se to dokončí, pozdě budou všichni brečet. Jak psal Lao'c, působ na to, dokud je to ještě slabé. Až to ještě více zesílí, pak už poteče krev, a jinak se to nenapraví.
Miloslav Ponkrác
Nikdy jsem netušil, jak moc budu teď s Neoconem souhlasit. Mám dojem, že namísto boje a podpory na dosažení legálního a dobrého stavu - si hrajeme na anarchii a anarchisty. To funguje dobře, dokud nedojde marihuana nebo LSD, ale ona ta mafie a různé silné zájmové skupiny na tu romantiku moc nejsou a přemýšlí poměrně pragmaticky a chladnokrevně. A pokud si budete hrát na to, že stát je nepřítel - tak bude stát sloužit jiným skupinám než občanům.
Miloslav Ponkrác
Na to s. Vekslák samozřejmě nereaguje, protože došly argumenty. A takhle ta "diskuse" s ním vypadá pravidelně...
> Co taxikáři vlastně chtějí?
>> Já se jich dnes ptala, bylo to fascinující. Řekli, že chtějí, abychom zařídili, aby lidi neměli rádi Uber. To byl výsledek debaty. Tak jsem řekla: „To se, pánové, nezlobte, ale raději se zamyslete, proč mají lidi radši Uber než vás a proč máte tak špatnou pověst.“
Vidím, že i politik s IQ bublajícího bahna má při setkání s podnikatelským výkvětem v pruhovaných teplákách rázem značnou intelektuální převahu.
zpravy.idnes.cz/.../...
Neocon
zpravy.idnes.cz/.../...
1) Platby za množství musí probíhat podle stnaoveného měřidla, které je minimálně jendou za dva roky zkalibrováno a zkontrolováno (přímo či nepřímo)Českým metrologickým ústavem. Tolik metrologický zákon.
2) Vzor podle Estonska? To je země, kde 99 % obyvatel žije na 30 % území, takže jim nic jiného, než digitalizace nezbývá? Na jedné straně všechno přes internet, na druhé straně odepřeli 7 % lidí estonské občanství, přestože třeba v zemi žijí od narození celý život? Z toho bude jednou hezká občanská válka či roztržení území.
Miloslav Ponkrác
"....Například za naftovou Škodu Superb, u níž se zákonné pojištění pořídí od 3 do 6 tisíc korun, zaplatí taxikář s havarijní pojistkou a pojištěním sedadel podle výpočtů webu epojisteni.cz 56 tisíc korun, pokud je z Jihočeského kraje. V případě, že je Pražan, vyjde už roční pojištění automobilu na 92 tisíc korun..."
Uz se jim ani nedivim, ze okradaji, kdyz za limusinu stredni tridy zaplati povinne pojisteni kilo/rok, aniz by vubec vyjeli....Nice!
Neocon
Tyto články jsou předvolební agitace a mají význam předvolebních slibů. Když napíše ministerstvo dopravy, že po volbách odhlasují, že bude pořád svítit sluníčko a nikdy nezaprší - má to stejnou váhu. Sliby se slibují, blázni se radují.
Nicméně problém taxikářů je ten: 1) přehnané požadavky na taxikáře včetně těch přemrštěných pojistek; 2) magistrát nedokáže ohlídat serióznost taxikářů. --- Uber z toho nic nevyřeší.
Miloslav Ponkrác
Jeden jezdi, pod Uberem, za ucelem zisku, a zaplati rocne bura za povinne pojisteni a druhy, ktery to udelal dle zakona, jezdi s tim stejnym autem, na tech stejnych mistech a zaplati rocne kilo, tedy temer 100 tis. Kc.
Toho prvniho, co usetril na pojisteni 95 tisic Kc/rok jeste ani nezajima max.sazba na km, tedy 28 Kc, a jezdi si vesele za treba 50-100 Kc/km.
To vazne nevidite tu neferovost, nebo spite se sefem mistniho Uberu a delate jim tady PRko?
Neocon
Ještě jste zapomněl zmínit tu Feldu, co jezdí zadarmo.
Já myslím, že nemá cenu počtvrté opakovat identickou diskusi, při které se jen bude průběžně ukazovat, že jsem měl pravdu a že racionální návrhy půjdou směrem, jaký jsem nastiňoval.
Jedna věc je celostátní (a potažmo celounijní) regulace podnikání a dopravy, druhá je mafiánský klientelismus v obcích. A třetí je polodiverzní charakter startupů a jejich pronikání a standardizace.
Až se vybojují všechny bitvy, tak to třeba půjde i přirozenou cestou, při které nebude potřeba komisí v každé městské části a zafunguje přirozený konkurenční tlak a z něho vyplývající rozmanitost služeb.
Vzdyt ten vas Uber vole jezdi za vyssi penize, nez ty frajeri v teplacich. Probudete se Gogo.
Neocon
Taxikáři se těsně po revoluci prolobovali, že taxikaření nebude volná živnost, ale bude na ní třeba licence. Důvod je jasný: potírání konkurence a zvýšení investice pro vstup do oboru. Všechny ty požadavky na nová auta a další je lobby taxikářů. Navenek si na to stěžují, ale ve skutečnosti je to jejich práce.
To samé dělají třeba lékaři a sestry - zvyšují vstup do oboru na nesmyslnou úroveň, a pak si hlasitě stěžují, protestují a varují před nedostatkem lékařů a sester.
To samé dělá velice mnoho profesí. Zvyšuje požadavky, aby se neohrozili již zavedení bardové v oboru.
To samé udělali právníci, a zavedli si pro advokacii povinný JUDr. titul (k čemu?), a x let praxe. Dále povinné členství v advokátní komoře - a kdesi cosi. Celé to má jediný důvod: obstrukce pro jakoukoli konkurenci a zachování teplých míst a vysokých příjmů právníků, absolutně nic jiného v tom není.
Prostě se rodí jako Fénix z popela středověké a raně novověké cechy. A důvod je stejný jako tehdy - prachy, nic jiného.
A jakmile jde o prachy, boje jsou líté, plné třísek, a rozhodně nezvítězí neviditelná ruka trhu.
Uber to tu neovládne, věřte tomu, byť to tak možná několik let bude v rámci bitev vypadat. Problém Uberu je, že nenechá vydělat nikomu kromě zákazníkovi, řidiči a korporaci Uber. A jak by řekl Humphrey Appleby, to jsou ti poslední, o koho jde. Všichni důležití, na kterých skutečně záleží, by byli na suchu. Pohleďte na kolegy na ministerstvu, pohleďte na státní kasu, ...
Navíc mladí i staří získávají mylný dojem, že internet vše válcuje. Není to pravda, jede tam jedna bublina za druhou, od internetu věcí, Webu 2.0 a Webu 3.0, kloudů a já nevím čeho všeho.
Miloslav Ponkrác
Hergot, já se teda fakt bavím. On nám tady moralizuje někdo, koho staré osvědčené manýry neopustily ani v zámoří a který o kus vedle shání "zaměstnance" stylem na papirech, nebo prac.povoleni nezalezi, vyplata denne cash, auto k dispozici free. Jo tak to je fakt ta férovka po vekslácku.
Tak to holt v zemi, kde je 3% nezamestnanost, nikomu se nechce makat a Fed vlada nenabizi zadna kratkodoba/dostupna pracovni visa, chodi.
Mimochodem, zamestnavat nekoho bez papiru neni trestny cin, kdezto okradat zakazniky, jak to dela Uber, za ktery tak kopete, trestnak je.
Ale to uz je pro vas asi dost slozity text.
Neocon
a) Zákazníci dostávají služby v rozumné kvalitě a ceně.
b) Někomu se podaří prolobovat/realizovat vytvoření reagulace či cech (profesní komory).
c) Dojde ke snížení konkurence.
d) Následně dojde ke zhoršení kvality služeb zákazníkům a ruku v ruce k drastickému zvýšení ceny. (Což je přesně účel profesních komor a reagulací.)
e) Následně členové profesních komor začínají sdělovat, že profesní komora je nutnost, protože zákazníci dostávají nízkou kvalitu, a proto to komora musí hlídat. (Tzv. vysvětlení pro mentálně nedostatečné.)
f) Dojde k rozšíření regulací a vlivu komory. Dále skok na ad c). Každý další cyklus více a více snižuje kvalitu, kterou dostává zákazník - což komora ukazuje jako nutnost, proč musí vůbec existovat.
Takto se to povedlo v advokacii, takto se to povedlo v řadě dalších oborů.
---
U programování by se vám mohlo stát, že ačkoli programujete desítky let složité věci - nebudete připuštěn, protože nemáte např. ECDL, čímž není zaručeno, zda vůbec umíte používat počítač.
Moje teze je, že skutečným důvodem revolucí, válek, rozpadů států, říší, civilizací a společností - je právě jen a pouze zabetonování takovými cechy, byrokracií a regulacemi. Ještě jsem v historii nevidět krach civilizace, či válečný konflikt, který by v pozadí toto neměl.
Když stát plně rezignuje na kvalitní služby. Když Česká advokátní komora poměrně slušně ve sévm důpsledku odepře občanům přístup k právu a spravedlnosti. Nebo když Česká armáda má tak vyskou schopnost obrany státu, že 5 pandurů vyžadí jediná škodovka u Tábora. Tak to jsou přesně důsledky "kvality" poskytované zabetonovanými pozicemi.
Miloslav Ponkrác
Ehm, vážně? www.law.cornell.edu/uscode/text/8/1324a
okradat zakazniky, jak to dela Uber, za ktery tak kopete, trestnak je.
Ach tak, naúčtovat zákazníkovi předem známou cenu, za kterou si službu objednal, je okrádání. No tak určitě.
Proc myslite, ze jich u Trumpa na stavbe chytli v jeden jediny den 183 ks a zaplatil $1M pokutu? Zkousejte to nekde jinde, treba u vas na Slovacku.
Neocon
"...The Justice Department on Thursday boosted the penalty for hiring illegal immigrants and engaging in immigration-related unfair employment practices.
Under the interim final rule published Thursday in the Federal Register, the minimum penalty imposed by the DOJ for the unlawful employment of immigrants would rise from $375 to $539, while the maximum fine would go from $3,200 to $4,313."
Neplette si felony a misdemeanour.
Ale jelikoz neopravnene podnikani a neplaceni DPH je v CR trestny cin, nikoliv prestupek+jezdi ve meste, kde je vyhlaskou stanoveny limit 28Kc/km, treba i za 400 Kc/km, jedna se o trestnak.
Neocon
(f)(1) Criminal penalty
Any person or entity which engages in a pattern or practice of violations of subsection (a)(1)(A) or (a)(2) shall be fined not more than $3,000 for each unauthorized alien with respect to whom such a violation occurs, imprisoned for not more than six months for the entire pattern or practice, or both, notwithstanding the provisions of any other Federal law relating to fine levels.
Trestnak=tresty cin, anglicky "Felony". Tomu rozumite, ze ano, kdyz si to prectete pomalu?
Prestupek, anglicky "Misdemeanour". Tomu take rozumite, ze ano?
Tak a to bylo o zamestnavani ilegalu v US.
A ted k Uberu v CR:
Neplaceni z dane z prijmu-v CR trestny cin. Tomu rozumite?
Nedovolene podnikani-v CR trestny cin. Tomu take rozumite?
Neplaceni DPH-v CR trestny cin. To taktez chapete?
Tak snad uz ted od ted vite, ze mezi prestupkem a trestnakem, o kterym jsem psal v mem uvodnim, je rozdil. (Neco jako mezi vrazdou a zabitim, nebo Felicii a Escalade, jak chcete).
Neocon
Vaše pomatené myšlenky ohledně taxikářů, kde jste se od "zločinného" okrádání zákazníků spočívajícího v tom, že si objednají službu za předem známou cenu, dostal k z prstu vycucanému neplacení daní, už dál taky rozebírat nehodlám, ztrapnil jste se už dostatečně.
Miloslav Ponkrác
"....Most fines are broken down to the following:
First offenders can be fined $250-$2,000 per illegal employee.
For a second offense, the fine is $2,000-$5,000 per illegal employee.
Three or more offenses can cost an employer $3000-$10,000 per illegal employee OR up to six months in jail..."
A jelikoz jsem psal, na coz jste hloupe reagoval, ze shanel jednu holcinu, nejednalo se tedy o trestnak.
Jinak, umite cist? Kdyz vas chytnou po 3ti, opakuji po 3ti, muzete byt v Jailu az na 6 mesicu.
WOW-to tady hrozi za rychlou jizdu, nebo za rychlejsi jizdu ve skolni zone-Blazne.
Neznam nikoho, koho by chytnuli vubec poprve.
Vy jste extremni lhar-nenapsal jsem, ze trestne je v CR "objednat si sluzbu", ale ze neplaceni dane z prijmu, DPH a tzv. neopravnene podnikani je trestne a k vasi smule-vazne je.
Neocon
Neocon
Pane Buran, proc si to nezkusite-palte doma alkohol, jste z Vidlakova, z Moravy, takova Slivovice tam to ma tradici, pak postavte se na namesti a prodavejte vami vypaleny alkohol-klidne cisty, v prvotridni kvalite, jak vy u vas umite po staleti.
Zkuste to, preci se taky jedna o "objednani produktu za predem dohodnutou cenu" a jiste se v CR nebude jednat o trestnak, protoze preci "...byli vsichni spokojeni a vasi zakaznici vedeli o tom, ze to je levy chlast...."
V kterym ustavu Vas nechavaji tak dlouho na siti?
Neocon
Neocon
Kdyz vam nevadi ze nekdo vozi na cerno lidi, je zarazejici, ze by vam vadilo, ze nekdo pali na cerno chlast, kdyz preci u obojiho " ...si zakaznici predem dohodnuli cenu...".
Problem je, p. Buran, ze kdyby to takhle, jak navrhujete, delali vsichni, z ceho by vam pak stat vyplacel vas invalidni duchod?
Neocon
novinky.cz/.../...
RSS kanál komentářů k tomuto článku