V očích průměrného českého občana, takového, který nenávidí Němce, Romy a muslimy a už se opět, pod vlivem chytré propagandy z Moskvy, chystá mít rád Rusy, se nestalo nic mimořádného: prostě jen ekoteroristickým lobbyingem sužovaný výrobce trochu upravil software v motorech, takže ty prošly testy, které by ve skutečnosti a při běžném provozu nesplnily, tudíž ekologický vlk se nažral a komerční koza zůstala netknuta.
V podobě obzvlášť zábavné a pro masy snadno stravitelné tuto historku presentují koncernoví novináři jako František Dvořák z iDnes (na jeho články o emisní affaiře jsem se, musím se přiznat, velmi těšil, nevybavuje si mnoho jiných žurnalistů
tak dokonale zkompromitovaných a prodejných: no, snad jen placený milovník všeho z Microsoftu a překlápeč jeho tiskových zpráv z Živě.cz Jakub Čížek by obstál, leč i ten je méně kreativní).
Ve skutečnosti jde o sprostý podvod jak na zákaznících, tak na konkurenci, a ani ekoteroristé, ani zlotřilá zahraniční politika Spojených států nejsou na vině. Tento podvod nelze nijak omluvit a je naprosto přirozené, že se akcie Volkswagenu propadly a šéf koncernu se dnes musel poroučet. Slušný člověk totiž u podvodníka nenakupuje, protože ví, že podvedl-li dnes výrobce státní orgány, stejně ochotně může podvést – a možná už podvádí – i jeho, a klidně, popustíme-li uzdu fantasii, zabuduje do svých automobilů software, který bude vozidlo na základě pokynu downloadovaného při každém servisním zásahu více nebo méně poškozovat: takové, řekněme, individualisované online kurvítko
.
Ale co bychom očekávali v zemi, kde spotřebitelé bez odporu kupovali balené maso s hmotností upravenou přídavkem nastříkané vody a kde se místo vepřových párků běžně prodává drůbeží separát. V takové zemi je podvod normální věcí a na prodeji vozidel VW se skandál jistě neprojeví: a když, tak naopak zvýšením zájmu o ně.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Volkswagen a ekoteroristé
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Úvahy a komentáře
- Počet zobrazení: 10742
Komentáře
Za druhé si myslím, že auta dalších značek dopadnou podobně. Problém je v tom, že pořád se stupňují požadavky se jen obtížně naplňují. Jedinou možnou cestou, když to nejde technicky, je podvod. Je to jako s malými čistírnami odpadních vod, slunečními panely, bioplynovými stanicemi, emisními limity atd. Jak jsem zjistil, v každé firmě existuje někdo, kdo se specializuje na boj s dozorem. Předpisy se mění 3x do roka, často je dělají ignoranti, ale naštěstí je i stejní ignoranti vymáhají:) Co je nepřekročitelné je jedině bezpečnost, ať již lidská či materiální.
Diesel je diesel a nikdy ekologický nebude, ani pokud by to říkal TUV. Rozšíření dieselů pro osobní auta je prostě neekologické, tak jako tak.
Kdyby se měly opravdu dodržovat všechny předpisy, nevyrobíte a nepostavíte vůbec nic. Zní to hrozně, ale to bohužel fakt.
cnemo
Vy se do mě pouštíte, jako bych je všechny páchal já:)
Jako zákazník jsem si žádné eko-číslo, na rozdíl od kvalitního salámu, neobjednal, jeho nedodržení mě opravdu žíly nerve. A že jde o zdraví, to si děláte srandu. Země která dovolí provoz Aceloru nebo Spolany a je tranzitní zemí pro kamionovou dopravu, kterou pouští do center měst a protahuje přes vesničky po okrskách, ta se dieselů v malých dieselů opravdu obávat nemusí:)
A celosvětově, většina zboží transportuje kamiony nebo loděmi, což prý je to nejhorší auto.idnes.cz/.../...
cnemo
Jak si myslíte, že to dělají jiné automobilky, jak si myslíte, že se řeší "Euro-cyklus"? Tj. zkušební cyklus vyžadovaný EU. Proč si myslíte, že od jisté doby nesedí deklarovaná spotřeba počítaná z eurocyklu s reálným provozem?
Ale zpět k tématu. Ano, zákazník nejspíš zbystří, když si uvědomí, jakým způsobem VW vyběhl s ignoranty v komisích. A dovtípí se, že tak nějak podobně to provede i s nimi, až bude podnik řešit výrobní technologie ve vztahu k nákladům a potažmo i servis. Možná si pak srovná kvalitu výroby před 10 lety atd... možná si vzpomene na šrotovné, kdy si lobby nechala zaplatit za ničení fungujících aut a namastila si kapsy následným prodejem. Tohle byla PODSTATNĚ větší pecka, podle mne již za hranicí organizovaného zločinu.
Tedy z hlediska zákazníka po TECHNICKÉ stránce plus pro VW a v otázce důvěry je to v daném kontextu lepší standard, kdy místo aby poškodil sebe a zákazníka, podvedl ignorantský orgán.
A doufám, že si ušetříme mýthické a tajuplné pokyvování hlavami, jak jsou jiné národy vyspělejší jen proto, že situace využijí na to, aby získali od výrobce další slevičku v rámci honu na čarodějnice. Až na vás zase půjde čechofobie, zkuste se věnovat něčemu jinému, nebo jinému národu. Anebo se seznamte lépe s reáliemi těch domnělých nadnárodů.
Ted' si vemte zak. 22/1997 Sb., ktery se tyka vsech vyrobku. Pokud nekdo tvrdi, ze alespon 50% vyrobku na nasem trhu (z drtive vetsiny z CN) vubec nekdy proslo nejakym procesem posouzeni shody, tak jednoduse vubec nevidi praxi a zije ve svem iluzornim svete, nebo prachsproste lze. Jestli alespon u pulky se nekdo pokousel shodu resit a treba ji vyresil i "podvodem", tak je to velky uspech. Opet se zakon a normy zcela rozchazi s praxi.
Nelibi se mi, ze je takovy svet okolo me, ale nic zasadniho s tim bohuzel neudelam, takze se musim prizpusobit a snazit se nedelat veci proti memu presvedceni.
MH
To si nemyslím. VW byl obviněn z použití defeat device, což posléze připustil.
Pro zajimavost, ty "postizene" motory nejsou az tak super-obvykle. Vyrobcem ridici jednotky je Continental (drive to navrhoval/delal Siemens, nevim jake presne jsou vztahy mezi temito firmami).
MH
PS: Z oboru lehce jsem, ale kdyby mne nekdo chtel narknout, ze kopu za svuj prospech, tak je to presne opacne: cim vice regulaci, kurv*tek, a cim vice se auta budou sypat, tim vetsi zisk me firmy.
Software, který detekuje testovací cyklus a v případě jeho identifikace zapojí režim, který je v normálním provozu vypnutý, pod takový zákaz jednoznačně spadá.
Čekat na iDnes, tradiční výspě vlezlé Škodovky (jejímž je VW majitelem/partnerem/dodavatelem) s jejími PR články, něco jiného, než úlisnou apologetiku, snažící se ostudu VW (potažmo celého kriminálního kapitalismu západního typu) hbitě přetransformovat na „nepochopení amerických zákonů“, by bylo čirým bláznovstvím.
Nejsem žádný automobilový fanda, mému francouzskému vozu je 20 let, asi proto jsem tak háklivý na otravné reklamy Škodovky, VW a Fordu, jichž pravidelně zaznamenávám nejvyšší počty a jejichž vlezlost násobně překračuje vlezlost reklam jiných automobilek. U Škodovky však nemohu vystát její permanentní házení klacků pod nohy (ve spolupráci se státem) všem řidičům ne-Škodovek – to jsou všechny ty nemravné „ekopopolatky“ a „polopřevody“, které si v Mladé Boleslavi vylobbovali.
Vezmu-li to ze širšího hlediska, přístup státu k motorismu je rovněž výsostně odpudivý. Stát skrze reklamní mašinerii nabádá i toho nejprostějšího občánka ke koupi – nejlépe nového – vozu, aby jej pak skrze poplatky z jeho provozování sedřel z kůže a přivodil mu psychickou poruchu, o což se pro změnu postará například „dopravní značení“ (uvozovky jsou zde na místě) na úrovni Banánistánu a dopravní politika ve městech, v nichž mnohdy není možné autem ani jet, ani stát.
Nikterak by mi tedy v této věci nevadilo atomové bombardování Mladé Boleslavi, respektive budov Ministerstva dopravy.
A tak třeba Židi v Izraeli na to jdou skrze olbřímí poplatky za dieselové vozy a tady u nás v pokrytecké EuroAmi civilizaci kvůli tomu bude muset padnout Volkswagen (a dobře mu tak), aby nám ukázal, že diesely jsou zkrátka špatné. Ale nikdo neřekne narovinu, že diesely podporují rakovinu (to se rýmuje). To by asi na druhý den nevyšlo Slunce nebo se rozpadla Evropská unie, nebo co…
S malými auty problém není, to jde snadno zakázat a jezdit na benzín. Ale co s těmi náklaďáky a autobusy, to je to, oč tu kráčí.
cnemo
Nebo snizit dane na benzin, kdyby stal 10 CZK tak spousta lidi nebude resit jestli jede za 4,5 nafty nebo 7 benzinu.
MH
en.wikipedia.org/wiki/Diesel_Washington
A pak taky: košile bližší kabátu…
Mrkněte taky na minulé affairy v USA, týkající se automobilového průmyslu. Třeba jak a proč tamní aparát honil Toyotu.
Překvapuje mě, jak účelově jste schopen vytahovat jednotlivosti jen proto, abyste si ohřál nějakou vlastní polívčičku.
Sledujete dění v automobilovém průmyslu, produkci a technologii za posledních 20 let? Máte aspoň auto a řidičák?
Sledujete moje blogy dost dlouho na to, abyste věděl, že to není pravda: nikdy jsem nehájil podvodné jednání.
A pokud si představujete, že v USA jsou zkušebny a regulační úřady jen slepým vykonavatelem vůli vládnoucí (Demokratické nebo Republikánské) strany, a když Obama nařídí, že mají "něco" na konkurenci najít, poslechnou, velmi se mýlíte. V USA totiž mají fungující a hlavně nezávislé soudy. To jen v postkomunistickém světě jsou soudci služebníky momentální moci (viz dosud neskončený případ J. A. Bati na Slovensku).
Je celkem možné, že tip úřad dostal od CIA/NSA (i když bych věděl o jiných zainteresovaných whistleblowerech), ale to je tak všechno: podvod se stal a byl odhalen.
Nerozumím, co má s tímto právním problémem společná technická stránka věci a proč se spolu s poručíkem pokoušíte zjevný podvod omlouvat technickou nutností. To je přístup: "Já jsem do toho falešného iPhonu dal místo skutečné elektroniky vystřižené logo a pod něj LEDku, ale víte, jak je dneska složité vyrobit telefon, který by opravdu fungoval?"
Jen VW asi překročil mez "dohodnutého" podvádění, byli inovativnější. Všichni přece dobře vědí, jak je to s těmi limity, testovacími cykly, recyklovatelností jaké se dělají úpravy pro měření.
A taky bych řekl, že by to mohla být nějaká dohra mocenského boje v VW. Před nějakou dobou se tam rvaly o moc dvě rodinné větve a zvítězila jedna z nich. Celá historie je vůbec ne zrovna chutná. VW totiž nějak podezřele přiznal víc, než se obvykle pod tlakem přiznává. A šéf odstoupil. Já si myslím, že jde o konkurenčně-mocenský boj.
A jinak.. problém je to americko-německý a nikoliv český. Chápu, pustíte-li se do prodejných pisálků, ale nelíbí se mi, když do toho taháte takhle okatě národnost a vytahujete buřty.
Ano, VW podfoukl Kalifornské orgány. Nechal je naměřit to, co chtěli v předepsaném režimu, zatímco v běžném provozu, kdy jede vůz odněkud někam, se motor přepnul do režimu, aby byl použitelný a dokonce i méně žral.
Ta problematika je ale komplexnější. Kalifornie (a USA obecně) má svým způsobem férové podmínky pro homologace - mají emisní limity stejné pro zážehové i vznětové motory. To je jeden z důvodů, proč tam prakticky nejezdí diesely, a to ani náklaďáky. V EU je to jinak, tam si výrobci prolobovali dvojí standardy a např. se neměří saze, protože by bylo příliš patrné, že nafta představuje značné zdravotní riziko. Ani ty filtry z poslední doby nic neřeší, vlastně je to naopak - starší motory kouřily viditelně a saze se zachytily už v plících. Dnešní částečky jsou drobnější a dostanou se i do krve. V této oblasti se ale nic neřeší, místo toho se omezuje CO2 .. tj. plyn, kterým se běžně sytí limonády.
VW se podle mne chtěl uchytit s naftou v USA a udělal pro to opravdu vše.
Je to tam podfuk a špinavost na každém kroku a vy si vyberete zrovna NOx a nafukujete novinářskou bublinu. Možná namítnete, že i Al Capone byl nakonec chycen právě na banální delikt .. budiž, pak ale nezůstávejte na povrchu a piště s porozuměním věci.
Anebo si prostě přiznejte, že to byl jen výron čechofobie.
Snažím se pracně vysvětlit, že vydávat nerealizovatelné či protichůdné předpisy, ať již technické nebo i právní k podvodům zákonitě vede a je naprostý nesmysl z toho vyvozovat "morální" závěry. Naopak, držím palce všem, kteří se navzdory té vzpouře ignorantů snaží udržet civilizaci jaksi v chodu.
A co se týká národní "povahy", máme skutečně jednu úchylku. Máme zcela mimořádný podíl frustrovaných polointelektuálů, jejich ego se tetelí blahem, když mohou urážet vlastní národ. Většinou zcela zbytečně a mimo podstatu věci. "Osobnosti" typu Mr. Čulíka, Doležala či zde též přítomného duševního velikána Mr. Krystlíka by Vám měly být odstrašujícím příkladem, jak se (ne)stát nejčesštějším mezi Čechy:)
BTW, o Škodovce si můžete myslet cokoli, sám jsem od značky před časem odešel. Nicméně v současnosti svými výsledky lehce válcuje i mateřskou firmu, takže by se jim slušelo pogratulovat k úspěchu. Auty se dá docela jezdit, vyšší typy přežijí i funkci referentského vozidla a ta vozítka při nájezdu okolo 3/4 mil. km nikdy na cestě nenechala, ani nikoho jiného z firmy. Měli jsme jich postupně přes 10ks, takže mohu hodnotit.
cnemo
Zkuste si to představit v kontextu jiného zboží: aby pračka získala ekologickou kategorii AAA++, detekuje, že je připojena na měřicí aparaturu a pere jinak než v běžném použití, kde má parametry odpovídající DDD-- (resp. F jako nevyhovující). Podvedeni jsou jednak zákazníci, kteří si koupí místo ekologické pračky žrout vody a proudu, jednak konkurence, která musí pro dosažení téhož stupně homologace vynaložit zcela jiné úsilí.
Argument, že ekologické nálepky jsou blbost, neberu, protože o to tady prostě nejde.
U aut je to naprosto jiné, tam třeba výrobce platí "výpalné" na základě průměrné normované emise přes vyráběné modely. Pokud vás někdy překvapovala existence "prdítek" v nabídkách automobilek, produkujících dospělá auta, je to přesně tento důvod. Nebo elektromobily .. když je máte v nabídce, odmázne se vám výpalné, když ne, platíte. A když byste si chtěl elektromobil koupit, asi to nepůjde, vyrobí jich jen tolik, kolik jim ukládá předpis. Ony jsou těžce ztrátové.
Naprosto neobhajuji podvody, ale když je chcete pranýřovat, je třeba jít po příčinách a porozumět kontextu. Když si Eurosojuz odhlasuje, že na zpátečku bude auto benzín vyrábět, co uděláte? Pokud to nemůžete zvrátit a chcete si svůj business uchovat a pouze přečkat těch pár let, než eurobolševici zmizí, nezbyde vám, než někam schovat nádrž s čerpadlem.
Nebo když chcete žárovku, musíte si ji koupit jako tepelnou kouli. Mimochodem, tahle vychytávka přišla z Německa. Tento typ podvodů je nevyhnutelný tam, kde předpisy jdou proti přírodě a normalitě.
Ale já Tomáši velmi přesně chápu, co VW udělal, ale chápu také proč to udělal. Pro zákazníka to byla ale výhoda, protože předpisy jsou nesmyslné a jejich neplnění by motor znehodnotilo.
Zkusím to na té Vaší pračce. Pračka je věc, od které požadujete hlavně dobrou kvalitu vyprání. Náklady na její provoz, tj. vodu a el. proud Vás více méně nezajímají, protože perete tak 2x týdně, cyklus trvá tak 2 hodiny a komerční vyprání jedné košile stojí 50-100 Kč (kubík vody). Na ohřevu vody neušetříte nic, protože cyklus trvá krátce a tepelná kapacita vzduchu je malá, ani izolace mnoho nezachrání. Šetřit můžete na vodě, ale to pak končí např. tak, že v prádle jsou zbytky prášku. Hospodyně to pak dělají tak, že prádlo dají tzv. ještě jednou (či 2x) "přes vodu". Nedostatek vody při samotném praní je také důvod, proč prádlo z pračky Philco z roku 70. vypadá lépe, než z dnešní. Ano, ušetřili jsme tedy desítky procent ale ten zbytek je nutné několikrát opakovat:) Když vybírám takový stroj, nehledím na hloupé energetické štítky ale spíše na spotřebu vody. Čím více, tím lépe. A to raději nemluvím o životnosti takového stroje. Naprosto největší ekologické škody vznikají při výrobě. Dnešní výrobek vydrží tak 6 let (dle vyjádření prodejce, nedávno jsem jednu kupoval), naše předposlední pračka vydržela 97-2013 a zmíněná pračka Philco 70-2009 (odstraněna pro nedostatek náhradních dílů). Tomu říkám ekologický stroj!
Vidíte, že "ekologický" štítek pračky je naprosto zavádějící nesmysl. Jestli někdo falšuje ekoštítek, dovedu s tím žít, falšuje-li ale funkci, pak mne skutečně podvádí.
Stejně tak je to s těmi motory.
cnemo
Nechápu tu ironii. Vezmu-li v úvahu, že RH nebyl žádný pitomec, vezmu-li v úvahu dodnes dobrou kvalitu německých dělníků a nižšího technického personálu (osobně jsem měl tu čest), je to skutečná pochvala, navíc od nepřítele.
cnemo
Vy tvrdíte, že je dobře, pokud VW kašle na předpisy a má z toho prospěch zákazník, já naopak argumentuji, že v souhrnu z toho zákazník prospěch nutně mít nemusí, a je-li rozdíl tak drastický, jak se presentuje, asi ani nemá.
Kromě toho je tu morální rozměr, a podvodníka se prostě zastávat nebudu, tak jako se nemohu zastávat Marka Bendy, který roztáhl svou diplomku na potřebný rozsah použitím širšího řádkování.
Pokud definujete spolecnost jako bandu tech neomarxistickych vyzirku co tomu sefuji, pak ano. Pokud by normy byly rozumne, pak tez. Ale nejvetsim podvodnikem je stat a prekroceni limitu CO2 o milion procent by mi bylo sumafuk, protoze se jedna o neskodny plyn. U NOx nevim, ale predpokladam ze vzhledem k modernimu ekosilenstvi je limit nesmyslne nizky, takze se nejspis nic nedeje. Rozhodne nehodlam verit statu ze jeho limity maji opodstatneni.
Zajmy verchusky a zajmy vetsiny obyvatel (i jako celku) jsou jiz davno temer zcela protichudne a podvod na tyranu neni zlocinem.
Pak je logické, že veřejné mínění překvapeně zírá a nevěří, že při všem tom bordelu vadí zrovna NOx. Jak jsem ale psal prve, myslím, že jde o víc, než nějaké emise nebo švindlík, byť o něco drzejší, než je v branži obvyklé.
Navíc pro zákazníka je to teď zajímavé - švindl byl v jeho prospěch (samozřejmě jen náhodou, protože měl s výrobcem stejný zájem - aby auto jelo) a když se to dostatečně nafoukne, může ještě vysoudit prachy.. tohle v USA umí. No a zároveň bude záviset na US orgánech, jak moc to Německu osolí.. taky docela dobrá páka v geostrategii, navíc vypadající skoro nepoliticky.
Zde jsou ekologické nálepky v protikladu s funkcí pračky. Dnes se pračky liší v podstatě jen v kvalitě vyprání při nejnižší teplotě (30°C) a v kvalitě máchání (pomineme-li dobu praní). Existuje i železné pravidlo: pračky s nižší spotřebou vody než 10 litrů/kg prádla nebrat!
Motor v testovacím režimu nemohl méně žrát, protože by si toho všimli u hodnot CO2, které prezentují spotřebu paliva. Ale výkon a kroutící moment se měří mimo testy exhalací. Takže softwarový problém zněl: Dostat se do limitů exhalací a udané spotřeby v testu bez ohledu na výkon a průběh kroutícího momentu.
I požadavky na samotné exhalační testy zavánějí podvodem. 24 h před testem se vyhřeje zkušební hala na 38°C. Předtím se odmontují veškeré brzdy, namontují pneus s nejmenším valivým odporem, kteé by auto nepodržely v trochu prudší zatáčce, vypnou všechny elektrospotřebiče v autě. Test se děje podle nařízeného cyklu (zrychlení, ustálená rychlost atd.) na brzdných válcích.
A stejně fabriky lžou alespoň o spotřebách. Podle testů některé opely žerou až o 39 % více než udává výrobce. Nejblíže pravdě jsou údaje spotřeby u francouzských aut - Citroën C4 se vtěsnal do +1% odchylky od firemních údajů.
Přišlo mi to docela logické, podobná věc je známá i u zážehových motorů, např. Honda dělala úsporné motory 1.5, vyladěné na spalování chudé směsi. Dnes tohle nejde právě pro snížené limity NOx. Důvodem je vyšší teplota spalování (a tedy vyšší účinnost), která aktivuje dusík.
Podrobnosti o Kalifornských testovacích cyklech ale neznám.
Se zbytkem v zásadě souhlas ... je neuvěřitelné, jaké nesmysly se provádějí v souvislosti s eurocyklem a je známo, že takhle změřená spotřeba absolutně neodpovídá reálné hodnotě v provozu. Při diskusích s autofanoušky zaznívá jednoznačně, že posledních 10 emisní normy vedly ke změnám v konstrukci a vyladění motoru, které vedou ke ztrátě agility, větší komplikovanosti a poruchovosti a není to absolutně vyváženo ani menší spotřebou, ani menší zátěží pro zdraví nebo ekologii.
Čekám, že nebude dlouho trvat a budou do výfuku montovat pohlcovače CO2. Ne že by byl ten plyn škodlivý, ale bere se jako vstupní hodnota pro výpočet spotřeby. Jestliže spadnou eurobolševické limity níže, než je fyzikálně dosažitelná hodnota, nepůjde to jinak. Nařízení EK jsou závazná stojí nad přírodními zákony.
Nejdříve se smáli PSA s jejich fitry sazí, kasali se, že v Německu se vejdou do exhalačních limitů konstrukcí motorů, aby v tichosti ony filtry zavedli. Nejen to: VW v tichosti zrušil i motory typu Pumpe - Düse, kdy každý válec měl svou vstřikovací pumpu paliva, protože se s takovými (ostatně velmi "drsnými") motory nedostali do exhalačních limitů a přešli na cosi, co léta zanedbávali: na common rail.
Jen předávám vysvětlení automechaniků. Ostatně, máte jiné vysvětlení, proč se musela třikrát vyměňovat netěsná hlava u posledního válce pod předním sklem?
Jsem jen zvědav, kam až se aféra s exhalací d-vozů dostane. Trojnásobné až čtyřnásobné překročení limitů NOx v testu bez softwareových opatření je reálné. Ale čtyřicetinásobné? To pak by do maléru byly namočeny všechny automobilky montující dieselové agregáty do osobních aut nemající dodatečný kat na bázi čpavku.
Obávám se, že bez tlaku státní moci by byla poptávka nulová.
Na prohlášení automechaniků bych byl opatrný. Jednou mi na Octavii pískalo dmychadlo a tak se rozhodli ho vyměnit. Povedlo se až na 4 pokus a já myslel, že tu škodovku už nikdy vice. Ale jak jsem posléze zjistil, bylo to jinak:
- ano poprvé to bylo vadné dmychadlo po 120 tis., snad i nějaká vadná série
- to pískání v dalších případech bylo tím, že milý pan mechanik neuměl utěsnit potrubí a profukoval nějaký spoj. Prosím autorizovaný servis...
Takže, s mechaniky opatrně.
BTW, auto buď CZ nebo DE, pod nátlakem možná nějakého japončíka:)
cnemo
Jsou nicméně zajímavé ty zdánlivě protichůdné mediální ohlasy. V dnešní Mf Dnes palcový titulek: „Aféra VW roste: oprava změní motor“. V online versi deníku zase stojí: „Pozvánku do servisu od ministra klidně zahoďte. Povinné to pro TDI není“.
Klasická demokratická dialektika.
V hlavní roli výrobek Schadewagen a okolo něj se dva maňásci hádají: „Jeď do servisu!“ a „Se* na se*vis!“. Člověk jenom očekává Thorovo kladivo, které by se sneslo z nebe a celému hloupému cirkusu učinilo ráznou přítrž.
Nicméně v USA se na věcnou přesnost reklamy dá a nechci vidět tu class action, resp. výši toho settlementu, který bude muset VW zaplatit. Litoval bych je, tedy do jisté míry, kdyby do toho marketingového šílenství byli vtaženi proti své vůli, ale odhaduji, že na reklamách ho sami využívali a prodávali úžasně ekologické diesely s menší mírou emisí než zážehový motor (a možná i než elektromotor), takže jim to teď patří.
cnemo
www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401
autoforum.cz/.../...
Že to ovlivní automobilku, je jasné a taky je jasné, že to bude mít vliv na politiku jak v Německu, tak u nás, v kolonii.
Jsem zvědavý, jestli bude mít afairka nějaký pozitivní dopad. Jak na obecné povědomí o dění v automotive, tak třeba na racionalizaci testovacích předpisů.
Tipuji spíš opak - kdo se orientoval, toho nic nešokovalo a jen se mu potvrdilo tušení, kdo si žil šťastný život se svým zeleným ropákem, ten buď nebude chtít radši nic vědět a postačí mu mediální pseudomoralistické rozhořčení a připojí se do FB skupiny nebo #odsuzujiVW . A bude podporovat další regulace přesně tím směrem, který k problému vedl a bude se těšit na EURO10, které se již konečně rázně vypořádá i se samotnými zákony termodynamiky.
theicct.org/.../...
RSS kanál komentářů k tomuto článku