Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Právě před 66 lety, v noci z 18. na 29. června 1945, se odehrál v místě zvaném Švédské šance u obce Horní Moštěnice na Přerovsku jeden z největších, jak citlivě říkají Češi, poválečných excesů, při kterém bylo, abychom použili další mezi Čechy oblíbený eufemistický termín, popraveno přes 250 civilistů, převážně žen a dětí.

Popis události přebíráme z Wikipedie:

18. června 1945 stál na přerovském nádraží vojenský transport, v němž se vraceli bývalí příslušníci 1. československého armádního sboru z pražské vojenské přehlídky. Téhož dne kolem poledne dorazil na nádraží jiný transport, v němž bylo šest vagonů s karpatskými Němci, kteří se vraceli do svých domovů na středním Slovensku. Tito Němci (ale i Maďaři a Slováci) byli ze Slovenska v prosinci roku 1944 z příkazu německých úřadů evakuováni do severozápadních Čech a nyní se vraceli domů. Shodou okolností se mezi vojáky nacházeli slovenští příslušníci 17. pluku původem ze Spiše, kteří některé repatrianty znali. Upozornili ostatní, že jde o lidi, kteří se zejména v době Slovenského národního povstání měli nějak provinit.

Mnohé zdroje a indicie naznačují, že už od začátku zde nešlo o vinu, ale o úmysl poručíka [Karla] Pazúra pozabíjet nějaké německé zrádce za účelem vylepšení vlastní nepříliš dobré pověsti. Již předtím, než se začal zabývat karpatskými Němci, žádal Pazúr na Okresním národním výboru o vydání nějakých zatčených německých zrádců k potrestání. Teprve když je nedostal, začal se zabývat výše zmíněnou skupinou a patrně to byl on sám, kdo vyslovil proti nim obvinění ze zrady a spolupráce s nacisty.

Pazúr nechal tyto lidi vyvolat z vozů a začal je vyslýchat. Později sebevědomě tvrdil, že všechny stoprocentně identifikoval jako Němce a přisluhovače nacismu, nicméně vyšetřování ukázalo, že mnozí vyslýchaní u sebe měli doklady o bezúhonosti a slovenské národnosti, někteří dokonce pak i dobrozdání o tom, že podporovali Slovenské národní povstání. Soudy prokázaly, že tyto doklady Pazúrovi předložili a že tedy jeho tvrzení předstírající nevědomost či pomýlenost neodpovídá realitě.

Po výsleších Pazúr nechal společně s osvětovým důstojníkem Smetanou většinu osob z transportu vystoupit a eskortovat do katastru obce Horní Moštěnice, kde je v noci automatčíci všechny postříleli, včetně několika kojenců. Vraždění se účastnil i sám Pazúr, který osobně postřílel některá nemluvňata. Tento fakt prokázaly i soudy, čímž vyvrátily Pazúrovu původní versi, že tam nikde žádné malé děti neviděl. Pazúr nakonec přiznal pod tíhou důkazů i postřílení kojenců a jejich likvidaci odůvodnil následovně: Čo som mal s nimi robiť, keď sme im postrieľali rodičov?

Místní obyvatelé z obce Lověšice byli ještě před zahájením zabíjení přinuceni k vykopání hromadného hrobu. Pazúr to zdůvodnil tamnímu předsedovi MNV tím, že dostal příkaz k popravě několika příslušníků SS. Předsedovi ani obyvatelům se to nezdálo a dlouho se zpěčovali, nicméně obec nakonec lidi poskytnout musela (ovšem dostatek mužů Pazúr sehnal teprve poté, co pohrozil, že ty neochotné ke spolupráci nechá postřílet).

Vraždění probíhalo velmi bestiálním způsobem, oběti byly přinuceny se svléknout do spodního prádla a pak byly po malých skupinkách stříleny. Pazúr se přitom sadisticky vyžíval v tom, že rozděloval děti od rodičů a dával je do různých skupin, aby maximálně trpěly, děti se dívaly, jak jim vraždí mámu, a pak postavené tak, aby viděly na její tělo, čekaly až na ně přijde řada. A obráceně. Jeden ze svědků vypověděl, že slyšel šestileté dítě prosit slovensky o zastřelení, že už chce jít za maminkou. V jednom případě Pazúr nechal zastřelit ženu, která měla v náručí dvě děti (asi jedno- a dvouapůlleté), a když mrtvá padla s oběma ještě živými dětmi do napůl plného hrobu, chvíli se ještě kochal jejich pláčem, než je obě odstřelil.

Otřesení Lověšičtí se většinou drželi stranou, pouze pár z nich v čele s O. Zezulou žádalo Pazúra, aby ušetřil alespoň malé děti. Dostalo se jim odpovědi, že jsou příliš jemné povahy a že co je Němec, patří zabít (jak již bylo vysvětleno, Pazúr přitom dobře věděl, že velká část vražděných nejsou ani Němci, ani zrádci). Poté vyzval Lověšické, aby si taky zastříleli, s výjimkou jediného (Františka Vaculíka) se však tito k vraždění nepřipojili. Majetek obětí si Pazúrovi muži rozebrali.

Protože mezi zavražděnými nebyli jen Němci, stalo se nečekané a Karol Pazúr stanul před soudem. Za svůj exces dostal nepodmíněný trest, nejprve 7,5 roku, poté 20 let vězení. Odseděl si z něj ovšem jen přibližně dva roky a poté udělal skvělou karieru v komunistickém Svazu protifašistických bojovníků.

Komentáře   

0 # Anonymní 2011-06-19 11:59
Je to k poblití.

O to víc je k poblití, že se justice (ovládaná komunisty) nedokázala vypořádat s válečnými zločiny páchanými Čechy a Slováky na Němcích.

Bohužel se nejednalo o Židy, Kdyby ano, bylo by tomu jistě jinak. Němec, kterého bezdůvodně zavraždili neměl ve srovnání se zavražděnými Židy ani hodnotu psa.
0 # Vodník 2011-06-19 14:22
Tomáši, budeš to tu muset zavřít!...:-)))
0 # Tomáš Pecina 2011-06-19 15:12
Proč? Kvůli tomu antisemitovi o post níž? Ten na mě působí dojmem, že je to provokatér druhé strany, který se snaží můj blog zdiskreditovat, ale rozhodně to není nic tak důležitého, abych tomu věnoval zvláštní pozornost.
0 # Vodník 2011-06-19 16:18
Ten na mě působí dojmem, že je to provokatér druhé strany, který se snaží můj blog zdiskreditovat
Jen aby! Třeba se testuje Tvá odhodlanost postavit se škůdcům i za cenu omezení svobody slova! Svým postojem k nálepkovým zločincům jsi projevil nebezpečnoý liberalism a není jisté zda nepatříš do tábora protivníkova. Je na místě to prověřit!
0 # Anonymní 2011-06-19 18:41
Kvůli tomu antisemitovi o post níž
Jak vám mohou vadit antisemité, když jim osobně pomáháte v boji za jejich svobodu slova?

který se snaží můj blog zdiskreditovat
Proč by se Vás snažil někdo zdiskreditovat? To už je dost paranoidní. Strach z druhé strany ve Vás evokuje fantsmagorické představy. Raději nechoďte okolo žádných lešení. V případě z lešení padajícího předmětu se budete domnívat, že po vás jde druhá strana.
0 # Yamato-san 2011-06-19 19:36
Když by člověk chtěl dopřát svobodu slova jen tomu, kdo mu nevadí - co by to bylo za svobodu?
0 # neznalek 2011-06-19 21:39
To člověk žasne, co všechno Hitler způsobil. A jak jeho činy přivodily smrt i samotným Němcům ještě po válce. Není to nic nového. Když táhly do Čech křížové výpravy, tak hned po přechodu hranic křižáci začali vraždit - i místní katolické německé obyvatelstvo...
0 # Anonymní 2011-06-19 22:07
Neználku, zapomínáš Stalina. Nevím, zda by byl AH tak "úspěšný" bez Stalina a jeho koaličních partnerů.
Proč jsou v GB stále zatajovány dokumenty o "návštěvě" Rudolfa Hess v r. 1941 až do roku 2045? Samozřejmě, že "vítězi" určí co je pravda a co ne.
0 # Anonymní 2011-06-19 22:35
Mily anonyme,
ja take nacky nenavidim, zkoumam jejich aktivity a proto jsem poznal, ze vy se snazite budit dojem nacka.
Ne, ze byste mel spatny slovnik jejich retoriky, takove protizidovske vyblitky jsou opravdu caste, na to staci nahled do ruznych ceskych diskuzi, ale udelal jste male chyby.
1.Bavite se slusne. Normalni nacek je slusny jen tehdy, kdyz vystupuje verejne a pod svym jmenem, jen tehdy presentuje kultivovany dojem. Jako anonym vsak ukaze sve prave pocity a ty jsou plne krvelacnosti, nenavisti, nadavek a vyhrozovani.
2. Pisete perfektni cestinou a vase vyjadreni je intelektualniho razu. Na to, abyste se vzil do jejich pravopisu musite oslovovat ostatni drze a urcite ne vas s velkym "V".:-)
Nekdo muze namitnout, ze se najdou i inteligentni nackove. Jiste, ale tito tise sedi v zakulisi a pokrytecky hecuji sve hloupe opicky, kterym naockuji neco o tradicni a statecne ideologii. Tyto verne opicky pak jsou za uskutecnovani idealu, ktere jim byly implantovane a maji je za sve, vezneni. Obycejni pesaci. Osobne si myslim, ze ackoliv jsou stihani opravnene, nekteri dostavaji neumerne vysoke tresty, toto na druhou stranu nackum pomaha ve vytvareni obrazu mucedniku za svobodu slova.
Ano, ta svoboda slova je oboustranny mec. Bohuzel, urcitou miru nenavisti k druhemu, hnusne nazory a
ciry primitivismus (ne vsak ciny) musi kazda demokraticka spolecnost tolerovat, jinak se nemuze nazyvat svobodnou.
Je to dano lidskou naturou, ktera je v jadru agresivni a nasilne zcivilisovavani vede jen k dalsim agresim. To je ma zkusenost.
Uvedomuji si, ze by nekomu, kdo mival v totalite uplne jine sny o svobode, hyckal v dusi vysoke moralni idealy a snil o lepsi nadchazejici spolecnosti, prislo velmi zatezko vyrovnavani se s casto tristni realitou...
P.S.: Pecina je podjaty, mrzi mne, jak umi byt nespravedlivy....
0 # Anonymní 2011-06-20 15:08
anonyme z 22:35
vase sonda do hlubin "nackovske" duse, na kterou se pasujete za znalce, je pozoruhodna. v tom pripade by zajimalo to zakladni: jaka je podle vas definice tomu cemu rikate "nacek"?
0 # gogo 2011-06-20 19:33
Kdo byl Karol Pazúr a jakou roli hrál před událostmi?
0 # Tomáš Pecina 2011-06-20 20:33
Viz cs.wiki.
0 # Anonymní 2011-06-20 20:58
.."v tom pripade by zajimalo to zakladni: jaka je podle vas definice tomu cemu rikate "nacek"? ...

Nejsem zadny znalec, ale na primou otazku odpovim. Nevysvetlujte si moji primost jako arogantnost. Prosim.:-)

Nacek je obecna lidska odruda, vyskytujici se po celem svete. Kolebkou je Nemecko, zdecimovane Prvni svetovou valkou, ktere umoznilo podhoubi pro nespokojene a agresivni masy. Organizace NDSAP byla IMHO vzdycky levicoveho zamereni, uz to jmeno: Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei...
Partajni program zivil primitivni instinkty nemeckeho obcana a nakonec se vyvinul v perfektni zkazonosnou masinerii. Podobne programy jsou predkladany periodicky, napriklad prvni program Delnicke strany v CR.. Musim ale uznat, ze novy stranicky program DSSS je, zrejme po spolecenskem tlaku, v ramci demokratickych hodnot.

Nackove zpochybnuji zverstva pachana pod jmenem nacisticke ideologie, kterou oni povazuji za nadrazenou a vyzdvihuji nostalgicky tech nekolik instanci, kde socialni usporadani fungovalo.

Svou sounalezitost projevuji ve shlukovani se ve smecce, rvanim nenavistnych hesel, nazorne okrasleni jejich ideologickymi symboly.

Nackove jsou velmi nesnasenlivi, podobny ukaz vidim, kdyz se v keci premnozi krysy. Tam take zacnou silni jedinci pozirat ty slabsi a neagresivni, jde o jakysi zvireci pud preziti, --napadaji mne Norimberske zakony. Hluboka instinktivni nenavist k zidum, cikanum, cernochum je zakladni pilir nacisticke ideologie.

Nackove jsou lidsky plevel, ktery se uplne vyhubit neda, nejak s nimi ve svobodne spolecnosti zit musime. V hranicich zakona.

V teto odrude lidskeho plevele se rodi novi a novi lide, kteri se domnivaji, ze nacismus by mohl fungovat jako uspesne spolecenske usporadani. Nova generace, nova forma a novy pohled, pritom stejna ideologie. Brutalni diktatura vyvoleneho kolektivizmu...
(Je to diktatura velmi podobna, az identicka ke komunisticke ideologii, ale na to jste se neptal...)
0 # Luboš Hurník 2011-06-20 21:07
Pane Pecino, jak jste poznal, že post číslo 1 psal "antisemita"? Jak vlastně definujete "antisemitu"?
0 # Tomáš Pecina 2011-06-20 21:21
K tomu příspěvku jsem nic nepsal.
0 # Luboš Hurník 2011-06-20 22:21
Proč? Kvůli tomu antisemitovi o post níž?
To patřilo ke kterému příspěvku?
0 # Tomáš Pecina 2011-06-20 22:27
K jinému, samozřejmě.
0 # Anonymní 2011-06-21 00:12
anonyme, diky za odpoved na: .."v tom pripade by zajimalo to zakladni: jaka je podle vas definice tomu cemu rikate "nacek"? ...

a kdyz i prectu vasi definici - kolik jich takovych znate? Pod pojmem "znate" mam na mysli to, ze opravdu znate jejich nazory primo a bezprostredne. Nikoliv zprostredkovane (tedy ze zprav idnes nebo TV nova) ale o kolika lidech muzete rici, ze VITE zcela bezpecnea bezprostredne, ze si opravdu mysli, to co si podle vaseho nazoru mysli. Kolik jich je?
0 # Anonymní 2011-06-21 02:12
Post 1 jsem psal já. TP mě nejspíš identifikoval podle jiného postu v jiném článku, podle IP. Nemám rád Židy, takže asi jsem antisemita. Nejspíš nejsem nácek (Žid se v tom slově vyznej), protože nikam hajlovat nechodím a cizí rasu bych neuhodil, ale prostě ty Židáky fakt nemusím. Například TP, coby Žid mi opravdu nevadí a líbí se mi, jak se snaží prosadit svobodu slova a pro tento účel ubíjí svůj volný čas stížnostmi a jinými různými podáními (ve prospěch nácků), aby pak (snad s výsměchem na sebou samým) nazval jiného, který tu jeho rodnou rasu nemusí, antisemitou.
0 # Anonymní 2011-06-21 04:30
anonym:
"..ale o kolika lidech muzete rici, ze VITE zcela bezpecnea bezprostredne, ze si opravdu mysli, to co si podle vaseho nazoru mysli. Kolik jich je?"

Aha, filosof...:-)
Samozrejme, ze nevim, co se odehrava v jine lidske mysli. Neverim na jasnovidectvi. Ale muzu odhadnout umysly podle chovani, to ano. Poznam agresivni euforii ve tvarich neonacistu. Uprimnou nadeji pro zmenu zdeformovanou zastrenym barbarstvim. I tu zavilou statecnost v odporu ... To vse v tom smyslu, ze strom pozname podle ovoce....
Jiste jste si vsiml, ze pisi bez diakritiky, cili nepisu z CR. Proto nejsem ovlivnen televizi ani generalni atmosferou, musim se spokojit s fotografiemi a klipy na YouTube, ctenim prispevku na "hnedych" webech, (treba Zvedavec), nebo celit vyhruzkam na Eurabii. Tam pisi agresivni nackove, ocividne mentalne naruseni. Jsem ale presvedcen, ze zadny z nich, ani ten mirnejsi, nenavistne vyroky typu "zidak Fischer, zidobolsevici, smradlavi vyvoleni" neokrikne. On taky nemuze, toto jsou nazory ciste nacisticke, pricilo by se to stezejnim nazorum Vudce a jeho bibli Mein Kampf. Zrovna tak nevidim protesty u muslimu, kdyz se probira ukamenovani. Koran nebo Mein Kampf jsou pilire techto ideologii.

Z demokratickeho pohledu, clovek se stava nackem, az kdyz se tak projevi. Jestlize ma nekdo pietni oltarek venovany Hitlerovi ve sve loznici, vytetovane hakove krize na zadnici, je to jeho soukroma vec. Zacne li vsak pronasledovat ruzne mensiny kvuli jejich puvodu a verejne hlasit konec svobodneho systemu, pak se stava kazde spolecnosti skodlivym.

Jinak ja jsem sveho casu musel s originalnimi nacisty-SSmany jednat pracovne. Po vrazdici etape pak pusobili dojmem tolerantnich usedliku. Presto se bezdecne prozradili.
Nacismus je priserna ideologie. O to hruznejsi, ze dokazala zachvatit a nakonec znicit tak vyspely a kultivovany narod jako jsou Nemci...
0 # gogo 2011-06-21 07:34
Jestli to dobře chápu, potkaly se 6 týdnů po ukončení války v Přerově dva vlaky, jeden s Němci, kteří se patrně původně stáhli z osvobozovaného území a nyní se vraceli na Slovensko a druhý se Slovenskými vojáky pod velením Karola Pazúra.
Z něj se vyklubal psychopat a vedlo to k masakru, kterému museli pod pohrůžkou smrti asistovat i místní lidé.
Nevím co používají Češi za výrazy, ale mně se to jeví jako skutečně výjimečně brutální čin. A nejde-li o exces, pak nevím, co už by se muselo stát, aby o něj šlo.
Že Pazúr rychle vylezl z lochu a udělal kariéru, bych přičítal jeho stykům s tehdejšími papaláši, nakonec pozdější historie je takových případů plná.
0 # Vodník 2011-06-21 08:29
Ad Anonymní z postu č.1: na to nemít rád Židy máte IMHO plné právo. Paradoxní je, že mě označují za antisemitu, ač vůči Židům celkově mám vztah vcelku neutrální, resp. vyváženě ambivalentní. A ačkoli zhruba stejný vztah mám k Rusům, jsem v jejich případě označován za rusofila. Holt si nevyberete...:-)
0 # Anonymní 2011-06-21 11:15
anonyme z 04:30, to co pisete zni dost nepresvedcive. Osobne tedy neznate, z tech "neonacistu" nikoho, jehoz realne nazory byste znal, pouze se ridite svymi pocit a dojmy druhu:"Poznam agresivni euforii ve tvarich neonacistu.."

Dle svych pocitu a dojmu, bez jakekoliv realane znalosti stavu veci, soudite dvacetilete lidi z CR pouze na zaklade vaseho vykladu jakychsi vnejsich znaku.

Jedine s kym mate osobni zkusenost jsou osmdesatileti nemecti SS mani. Jenze to je, snad uznate, jaksi zcela rozdilna skupina lidi od tech, o kterych tady pisete ty sve Moderni ceske baje a povesti.

Nezlobte se, pokud byste tady psal neco o tch starch clenech SS, se kterymi jste byl v kontaktu, nepochybne by to mohlo mit nejakou vypovidaci hodnotu. Ale to, ze tady bajite o lidech o kterych v realu nevite naprosto nic znamana, to vypovida spis hodne o vas i vasi schopnosti realne hodnotit a nakladat s informacemi.
O tech, pro ktere pouzivate pejorativni slovo "neonacista" to nerika naprosto nic.
0 # Astr 2011-06-21 11:55
to TP:
Kam chodite pane Pecina na FSECHNY ty Vase zdejsi SUPER ANTI CONTRA MULTE EXTRA UNIKATNI Anonymouse kteri se tu zpovidaji ze svych predstav o "nacismu" a rozdavaji nalepky kdo je ci neni "nacek"?
Pri sve posledni navsteve CR na prelomu 2009/2010 jsem mel moznost s jednim s "delnasu"
mladym muzem z "Delnicke strany" osobne mlivit.
Ja byt mlady delnik v CR, mozna bych byl jeden z nich. Kdyz me vysvetlil "vo co go" a z ceho jsou nepravem obvinovani, nedivim se jejich nasratosti.
Rozdavat"nacisticke nalepky" je to nesnadnejsi.
Jen nejvetsi blbci z dob "realneho soicialismu" v CSSR pouzivali stejnou methodu, kazdy kdo s nimi nesouhlasil byl onalepkovan za "tridniho nepritele" a "prisluhovace imperialismu":-(
Ten mlady muz mi vysvetlil ze jejich strana bojuje proti totalni socialni nespravedlnosti v CR. Proti tomu ze oni za tezkou praci berou sotva 10tisic korun, ale nepracujici Cikani si prijdou na davkach detskych pridavcich az na trojnasobek jeho platu!
A dodal ze za nesouhlas s takovym pristupem jsou oznacovani za nepratele statu a aby to meli nekteri vyznavaci politicke korektnosti (alias dusevne malomocni) snadnejsi snazi se je nazyvat "nacky".
Vsem zde pritomnym Anomymousum co jen nackuji a jen opakovane nackuji rikam, strcte si tu Vasi nacistickou nalepku do zandele, neb Vam prestava fungovat horni polovina hlavy, Evropa dnes se ubira jinudy a jinam, Evropa se zacina bourit, v souhrnu jiz milliony lidi zacinaji vyjadrovat svoji nespokojenost a nalepkami o nackovstvi se to rozhodne nespravi!

Evropská revoluce 2011
po otevreni stahnete:
evropska_revoluce_2011.pps
s detailnimi informace jak velka je nespokojenost v dnesni Evrope,

a take:
Evropa se bouri
====================================
Hlavne si hlidejte nebezpeci a hrozbu "nacismu"
cha cha cha :-(
Milliony nespokojenych Evropanu jak se o tom lze docist v odkazech "nacistickou" nalepkou neoblepite!
Nevidite li a neumite li pojmenovat skutecne nebezpeci, skutecnou hrozbu blizke budoucnosti neni Vam pomoci!
0 # Daniela 2011-06-21 18:22
Proc ne, zazehnete si v Evrope revoluci, jdete do ulic za socialni spravedlnost. Nic noveho pod sluncem, toto se pani Evrope stava, proste dostava krvave mesicky.
Samotna revoluce ale nebude stacit k uplne zmene systemu. Napred se budete muset, panove a damy, zbavit tech, kteri s vami nesouhlasi a nespolupracuji.. Jakpak to bude probihat v praxi?
Jiste se zase zacnou budovat koncentraky, tam ty neprizpusobive a nejen Romy, budete muset nahnat. Tvrde, pracovni tabory. Za neposlusnost trest smrti. To by bylo, aby se konecne neudelal v zemi poradek. Jinak to bohuzel nepujde, kdyz se kaci les, letaji trisky.
Napred zacnete ale s vladou, (Ada to taky tak zacal, byl to holt genius). Neschopne vladni cinitele nikdo v narode litovat nebude a jiste se nejaci Pazurove na nutnou manuelni ocistu populace najdou.
Oni uz cekaji v zakulisi nejaci vyznamni, inteligentni vizionari, fuhrerove pro lepsi zitrky?
Sem s nimi.
Uz se tesim, jak ve spravedlive diktature zavladne v ceske kotline laskave bratrstvi, nesobecky duch naroda, ferovost, nikdo nebude krast, absolutni respekt k autoritam a Cesko se stane vzorem celemu rozharanemu svetu...
0 # cnemo 2011-06-21 23:20
Postavy v příběhu: Němci, Slováci, snad Maďaři... A to má jako být český zločin?:)


Co je tom tak zajímavého v souvislosti s vaší agendou, krom toho, že je to mimořádně odporná historka?
0 # Astr 2011-06-22 01:11
Ale Mrs. Danielo, nevyhrozujte opetnym zavedenim koncentraku. Rada pro Evropu je velmi prosta. Vzit si priklad z toho jak se to resi v USA.
Dodnes se vzpomina na tvrdy zasah Vasi policie proti demonstrantum. Tak tvrdym ze se to dodnes uvadi jako priklad tvrdosti daleko za hranici, ale jak ukazujete svetu kdyz jde do tuheho tak se s tim neserete a funguje to!
Evropa dlouho nic nedela a az se to podela pak bude k naprve nutny zasah jeste tvrdsi nez umite u Vas. Nebo to pujde cele do kopru a kdyz vezme do ruky spravedlnost LID v podobe zfanatisovaneho davu ci lid zahnany do kouta, pak by to mohlo byt mnohem horsi nez to co umi Vase policie a Narodni garda.
0 # Daniela 2011-06-22 03:18
Ne, pane Astr,
ja bych zadne rady Evropanum a specielne Cechum nedavala a nedavam, jen pisi muj nazor. Americane maji jine hodnoty a podle toho si tvori svuj styl demokracie, ktera trva pres 230 let a stale jeste se na tom pracuje.
Demokracie neni nikdy dokonala.

Revoluci mela Evropa pozehnane a vzdycky to skoncilo prisernym masakrem a jeste horsi situaci, nez jaka byla pred revoluci. Ze vzdusnych zamku se staly masove hroby.

Cesi meli 20 let na to, aby se zaradili do vyspelych zapadnich narodu. Misto toho se rozhadala intelektualni elita na zivot a na smrt a radovi obcane se uchyluji k nejhorsim ideologiim z doby minule...
Kdo se z historie nepouci, nemuzeme mu pomoci.
0 # Anonymní 2011-06-23 04:43
Jen bych doplnil, že úplně nejcitlivější Češi tomu neříkají poválečné excesy, ale události na konci války.

Oldřich
0 # gogo 2011-06-24 10:29
Ano, ano, u nás nedaleko třeba vybili půlku vesnice 5.5.1945.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)