Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Můžete se ji přečíst zde a hlavně, bude-li mít čas a náladu, zajít 2. června k brněnskému městskému soudu, kde se bude na thema svobody projevu konat činoherně pojatá fraška.

Státní zástupce Jan Petrásek v obžalobě konečně vyjevil, které komentáře a mezititulky jsou podle jeho názoru závadové, proč podle něj není relevantní judikatura týkající se knihy Mein Kampf (více viz rubrika Ukázky chybné argumentace v trestním právu) a proč postačí místo znaleckého posudku odborné vyjádření (podrobnosti tamtéž). Příjemnou četbu!

Komentáře   

0 # Tomas Marny 2014-05-13 11:57
Pripada mu to jako soud s Dostojevskym:
Chteli Zlocin a trest a vysel jim z toho Idiot a Besi.
0 # Anonymní 2014-05-18 21:21
Demokraticka Diktatura se boji pravdy,guidemedia otevira oci i zasvecenym!Vydava knihy se zamlcovanou historii a to se Demokraticke Inkvizici nelibi!Vyzivam,kdo muzete vemte si 2.6.14.volno a pojdte podporit ty ktery se neboji pravdy!!! Jan Vrabec dsss-rscms
0 # Anonymní 2014-05-13 13:14
Pivní puč 1932? Co?

AHL
0 # Anonymní 2014-05-13 14:04
Vidím, že všichni obvinění vedli v skutku příkladný život.)))
0 # Anonymní 2014-05-13 14:47
Jak se to vezme, v tomto podání to vypadá velmi zajímavě. V říjnu 2012 jsem zatroubil klaksonem u přechodu pro chodcena křižovatce Husova/Pekařská v Brně na pasažéry tramvaje, vyskakující z tramvaje poblíž přechodu. Klaksonu se zalekla starší paní, co se nacházela na druhé straně už na chodníku a úlekem klopýtla ma zlomila si malíček = ublížení na zdraví. (Neoprávněné použítí klaksonu.) Výdycky je dobré znát trochu pozadí. Beer.
0 # Anonymní 2014-05-13 23:14
Nechci tady moralizovat. Té myšlence, publikovat alternativní náhledy do historie fandím. Ale začíná se mi hroutit můj dočasný alternativní pohled nad Německem z webu Náš Směr. Dosud sem těmto lidem fandil. Beera ještě chápu. Zákon schválnosti je *****. Co mě hodně zneklidnilo, tak Pavel Kamas a Lukáš Novák. Důležitější je, aby skutečně čerpali ze skutečných zdrojů, jinak jejich trestní rejstřík nemusí ještě o ničem vypovídat. Ale jsem v nejistotě. Napsat knihy, zorganizovat jejich prodej a překládat je ukázkou velké snahy. Z vlastních zkušeností mohu potvrdit, že organizovat jakoukoliv tvorbu je dost obtížný a časově nákladný. Já sám sem se zastavil kdysi u programovací části jednoho projektu a dál sem nedošel.... :)

Jestli Kamasovi nejde o žádný skin-head myšlení (což je defacto opakem jejich tvrzení, viz nový pohled na Hitlera v jejich tvorbě), tak plně fandím jejich úspěchům. No jo, nechci vyznívat jako bezhlavý kritik a moralista. Jenom mám strach, jestli to všechno, co sem četl v poslední době na NÁŠ SMĚR - byla pravda o alternativním chápání Hitlera.

Ať už je to jak chce, hodně štěstí do života přeji těmto lidem z guidemedia (a nepřeji to tím klasickým, českým, jedovatým, rádoby upřímným způsobem; protože jednotnost a sounáležitost občanu ČR je hodně špatná). Nezajímá mě, čím byli v minulosti, důležitý je, jaké jsou jejich úmysly teď! Here and Now, Here and Now!

Objektnivní Nadšenec
0 # Anonymní 2014-05-13 15:25
Ještě, že paní nebyla Římanka, to byste měl na krku rasově motivovaný útok :-)
0 # Anonymní 2014-05-13 16:59
Lukáš Novák a Stanislav Beer je Lukáš Beer?
0 # Tomáš Pecina 2014-05-13 17:09
Ne, Lukáš Beer je Stanislav Beer. Píše pod pseudonymem, jak jsem už kdysi vysvětloval.
0 # Anonymní 2014-05-13 20:46
Díky za vysvětlení.
0 # Anonymní 2014-05-20 19:51
Prosím,číslo dveří a patro kde se ta fraška 2.6 .koná Děkuji JV
0 # Tomáš Pecina 2014-05-20 21:25
Předvolání zobrazíte kliknutím na "zajít" v postu.
0 # Anonymní 2014-05-28 17:27
Zdravím, mám dotaz.2.6.si chci vzít Mnichovska dohoda, osud sudetských němců a Hitlerovi Češi.Nechci z toho dělat autogramiádu ale Velmi rád bych měl podpisy od pánů Pavla Kamase,Lukáše Beera a skvělého grafika Lukáše Nováka.Jestli by jim to nevadilo tak proto se raději ptám předem.Děkuji J.Vrabec
0 # Tomáš Pecina 2014-05-28 17:31
Je to avisováno stále spíš jako hlavní líčení než jako autogramiáda, ale jistě se obě akce dají spojit.
0 # Anonymní 2014-05-28 22:20
Děkuji za kladnou odpověď.Strašně moc vám fandím!!!! Čet sem že státní moc by vám chtěla zabavit i majetek.To dělala i církev! Zbavovala se nepohodlných a na jejich majetku bohatla.Inu máme tu inkvizici i v21 století.Buď tento soud uzná svobodu slova nebo potvrdí že zde žádná svoboda slova není. J.Vrabec dsss-rscms
0 # Filmovy Znalec 2014-05-13 21:43
Nu, jsem jen pouhý Filmový znalec, školy nemaje, ale připadá mi zajímavých a nepřístojných několik věcí, Tak nějak laicky:

1) Pokud se dnešní knihkupectví doslova hemží nacitickými symboly, znaky SS a podobnými věcmi a v žalobě se vyčítají "černé, červené a bílé" barvy, aniž by byli stíháni ti ostatní nakladatelé, tak je to, laicky řečeno - sprostá šikana,

2) Pokud se vyčítá nakladateli to, že z textu udělá nejaké shrnutí a to se použije jako titulek nějaké pasáže, ukazuje to nejspíš, že Mgr. Petrásek neměl moc odborných knih v ruce. Jinak by ho to tolik neudivilo. Tohle někomu vyčítat, nebo dokonce uvádět v žalobě, považuji za, laicky řečeno - hloupost nedovzdělance.

3) Uvádět v žalobě, týkající se jedné knihy, dlouhé (jakoby usbědčující) pasáže z knihy úplně jiné, mi připadá jako úplně zcestné, laicky řečeno - Kocourkov.

4) Uvádět v žalobě sáhodlouhé důvody, proč je posudek a "znalec" takový a makový, ukazuje jedině na máslo na hlavě, neboli je to, laicky řečeno- krajně podezřelé,

5) Komentovat vzhled obžalovaného na fotografii v Reflexu, kde se běžně lepí hlavy na těla jiná a nadsázka je běžnou formou je, laicky, samozřejmě - zjevná podpásovka a trapas.

Jo a mimo jiného, celé je to prošpikováno blbostmi jako je formulace o "stylu, jakým soudobá neonacistická scéna tuto ideologii podsouvá širším vrstvám obyvatelstva". Mě by opravdu zajímalo, co to má znamenat. Jak je komu co podsouváno? Je to snad denně v novinách nebo v televizi jako nějaká tajná propaganda nebo podprahová reklama? Když si člověk koupí knihu, kupuje si ji za nějakým učelem, třeba četby historických dokumentů, Potom mu nikdo nic nepodsouvá, prostě čte, co si vědomě koupil. Nebo snad někdo práškuje ideologii do vzduchu? Podsunout lze leda třeba panu Petráskovi zkaženou šunku v masně.... lepší žvanec než kniha, ne, pane Petrásek?
0 # Daniela 2014-05-15 00:17
Podsouvani neonacisticke ideologie se nekona jen v knize, p.Znalce.
Podsouvani siroke vrstve obyvatelstva je take ocite na internetu, kde se kniha propaguje a nabizi na mnoha strankach..Nevim, ale podle vynatku ze socialni site mi pripada , ze nekteri Cesi asi budou tak tupi a uveri pohadce o mirutvorci Hitlerovi...To asi budou ti, co se domnivaji, ze naciste meli pravo geneticky a mentalne vychovavat Cechy jako psi rasu. .Nemci by byli ovsem ti, podle kterych by se Cesi vychovavali a pestovali...
Osobne si nemyslim, ze tech vdecne obdivujicich hitlero-nacku bude v Cesku tolik, ze by nejak ovlivnili demokraticky system, ale na druhou stranu je treba zachovavat civilisacni hodnoty. . Naciste prohrali, Vudce Ada zbabele unikl spravedlnosti a tak je nestoudne, ze porazeni znova zacinaji otravovat verejnost...
0 # Tomáš Pecina 2014-05-15 00:29
A zachovávání civilisačních hodnot realisujeme nejlépe tak, že vydavatele knih, se kterými nesouhlasíme, zavřeme. Čímž zároveň dokážeme, že jsme jiní než "Áda".
0 # Daniela 2014-05-15 02:25
Vychvalovat narodni socialismus-diktaturu je sice odporne, ale neni to to same, jako pripad zvedaveho z Toronta, co na jeho webu prirovnavali zidy k rakovinovemu nadoru na lidstvu, ktery se musi vyoperovat a podobne.. Vydavatele nepouzivaji "hate speech", ani vyzvy k nasili, jen "nenapadne " adoruji a podsouvaji... Nacisticke postupy v Ceskoslovensku schvaluji.
Ja bych vydavatele do teplaku zatim neposilala, ale pokutu za buricstvi, za zminky, ktere urazi nacisticke obeti, za zneucteni jejich pamatky, tak to by pokutu dostali a rovnez by se zaplatily naklady za soudni rizeni...

Ale, ale, ironicky Tomasi, nejste jako oni ?
Dokazovat, ze jsme jini, lepsi, to je motto Pravdolaskaru, nebo jak je nazyvate, ja se ale domnivam, ze jste meli po Sametove revoluci komunisty poradne trestat... Nacez se naskyta jedina vecna obhajoba kamasovcu, ktera je, ze za adoraci a nostalgii komunistickeho rezimu, taktez hruzne totality, jeste nikdo u ceskeho soudu souzen nebyl....Viz ruda Marta.
0 # Tomáš Pecina 2014-05-15 03:07
Pomiňme, že trestný čin pobuřování byl po r. 1989 zrušen, a soustřeďme se na otázku, které texty urážejí nacistické oběti nebo zneucťují jejich památku (prosím, uveďte konkrétně). Až takový najdete, určitě dejte vědět.

Míra vaší neúcty ke svobodě názoru druhých je pozoruhodná, ale to není novinka, to zde demonstrujete už mnoho měsíců.
0 # Daniela 2014-05-15 04:57
Vzdyt je to vysvetlene p.Petraskem.
Jako statni zastupce musi zohlednovat prava take jinych obcanu, ne jen obcanu-extremistu.
Vybrane pasaze z komentaru v knize v obzalobe mne osvetluji nepravdivy nazor na Hitlera, lez, ktera je po tolika letech stale lzi..
Nepravdivy, osocujici nazor je lez.
Namatkou rozeberu toto:
.....mezititulky „Ctíme přírodní zákony“, „Myšlenka hnutí se osvědčila“ a „Mé velké mírové dílo“,
že Hitler spatřuje hnací sílu protivníků v mezinárodním Židovstvu a slibuje, že
nacionální socialisté se postarají o to, aby tato démonická síla byla odhalena v celé své nebezpečnosti, ...........,
kdy navazující překlad projevu Adolfa Hitlera je opatřen mimo jiné mezititulky
„Mezinárodní Žid je hnací silou protivníků“ a „Jen v Německu je sociální stát“,...


Vidim v textu podprahove mezititulky, jasnou propagaci nacismu.
Kdybych mela pribuzne zavrazdene v Osvetimi, pak by me velice konsternoval nazor, ze Zide je hnaci sila protivniku, kdyz o nejakem protivenstvi na strane Zidu odvlecenych do koncentraku nemuze byt vubec rec. . Vytvor 'mezinarodni zid' je jen slovickareni., protoze zabijene byly cele rodiny.. Tato cast urazi nacisticke obeti.
"Me velke mirove dilo.".Hrozna urazka a bestialni vysmech normalnimu Evropanovi a pamatce zabitych predku.. Miliony a miliony zavrazdenych, nejen "podradne rasy" , ale i arijskych civilistu, Nemcu.. Tak tohle je zanechane Hitlerovo mirove dilo, zastarale projevy a zdrcujici porazka a zniceni nemeckeho naroda ?? Jasna zneuctena pamatka nacistickych obeti , protoze se tim lzive indikuje, ze tito zavrazdeni se nejak branili Hitlerovu mirovemu dilu... Proc by je jinak naciste utratili, ze...
Tech 18 Hitlerovych projevu bylo ucelne vybrano k propagaci mirumilovne a socialne spravedlive Treti Rise.. Kdyz se vydavatele snazi o historickou pravdu, meli do sve knihy zaradit i Aduv posledni projev, kdyz uz vedel, ze ma prohranou valku... Jeho Mirove dilo se skladalo z nahaneni 12-15 letych kluku na frontu, coz bylo odsouzeni na smrt. I jejich pamatka se vytycovanim mirumilovneho Hitlera znesvetila.
Shrnuto, vybrane komentare a mezititulky v knize se mi zdaji, ze Hitlerovo Nemecko a jeho dilo oslavuji.. A na to mate v Cesku zakony, je to pokus, abyste se zase nevrazdili...
0 # Tomáš Pecina 2014-05-15 06:09
Komentáře a mezititulky přece vyjadřují to, co říkal Hitler. Je podle vás trestné vydat jeho projevy bez odsuzujících vysvětlivek a "státoprávních ohražení"?
0 # Anonymní 2014-05-15 11:13
Obecne se da rict, ze vydani Hitlerovych blabolu urazi jeho obeti. Ale budiz, kdyz chce nekdo vydavat hnuj, at tak cini. Reakci vsak mohli vydavatele ocekavat, pokud maji mozek v hlave. Divim se, jakejma hovnama marni spustu lidi svoje zivoty :-)
0 # gogo 2014-05-15 12:41
Víte, vydávání Churchilových projevů taky může někoho urážet. Je dobré být v oblasti verbálních zločinů spíš konservativní. Mně se kolikrát podaří někoho urazit aniž bych si toho byl vůbec vědom.
V takových případech je dobré zkusit si zaměnit klíčová slova. Např. názvy národů, jména osob, politické orientace apod. Pokud to i po několikeré permutaci vypadá na nabádání ke zločinu, pak teprve se tím zabývat. Jinak skončíte u toho, že děd nesměl nadávat na Němce, otec na Rusy a syn na .. ./dosaďte si sám/ a nikdy z toho koleběhu nevybřednete.
0 # Daniela 2014-05-15 20:08
Pane Pecino,
uz jsem psala nazor o podprahovem ovlivnovani, o dnes uz zrusenem buricstvi, i o pokute, treba za ruseni obcanskeho souziti..
Mezititulky uvedene v obzalobe se mi opravdu zdaji ucelove zavadejici a pachnouci propagandou, vzdyt A.H. projevy jsou dlouhe a jiste by se v nich mohly vybrat neutralnejsi stitky-mezititulky, zvlast, kdyz prekladatele z Guidemedia se prsi byti "historiky"..
Jestli je trestne vydavat historicke vrazedne projevy bez ideologicko-demokratickeho vysvetleni, to nevim, o tom bude neprimo rozhodovat soud a Vy, vazeny pane Pecino, jste povolan presvedcit o svobode slova a netrestnosti kamasovcu cteneho soudce Hrabala...
0 # Anonymní 2014-05-16 13:41
gogo - ja bych takovej nesmysl nekriminalizoval. Nicmene, Churchil na rozdil od Hitlera neposlal meho dedecka do Terezina. Kdyby jeste zil a nezemrel hodne predcasne diky nasledkum vezneni, treba by mohl s Kamasem a spol. diskutovat o privetivejsi podobe Hitlera a nacismu. Ja osobne si myslim, ze vydavatel podobne knihy je bud zvraceny obchodnik, nacek, provokater nebo blb. Kombinaci si muzete vybrat :-)
0 # gogo 2014-05-16 14:07
Jasně že vy nemáte rád Hitlera a nějaký Afrikánec nebo Ind zase nebude mít rád Churchila a kdekterý Ukrajinec zase třeba Stalina. Proti tomu nic.
Já ty pány z vydavatelství neznám, podle mě je v jejich práci spousta nadšení (nekritického) a přispívá k tomu i jistá represe. Myslím, že kriminalizace jejich činnosti tak, jak je prováděna, je v principu nebezpečnější než jejich ponechání osudu. Tyhle věci se mají řešit debatami nebo pár fackami v hospodě a ne přes Petrásky.
0 # Daniela 2014-05-16 16:35
Gogiku, myslete na PRIORITY
Afrikanec vam muze byt ukradeny,
za prve nejste Matka Tereza ani pan Jezis, co si vzal hrichy celeho sveta na sebe a bude soudit na konci sveta
a za druhe,
normalni clovek, podle prirodniho zakonu se vzdy zajima a stara o sve preziti, potazmo v nasi vyspelejsi civilisaci by to melo byt preziti vasich potomku a lidi, ke kterym mate nejsilnejsi citove pouto..
Psychologicky "detachment" - dusevni odpoutani, pohlizet na veci vysokou objektivitou, ktera vec sice vysvetli ale neresi, dusevni odstup, --- toto je mentalni kondice, kterou maji napriklad deti v ruskych sirocincich. A taky obcas pan Pecina...
0 # Tomáš Pecina 2014-05-16 16:39
Na rozdíl od vás, Danielo, mám na věci pouze názor, netvrdím, že znám pravdu. Tím se vy "antifašisté" Hitlerovi podobáte: i on znal ideální uspořádání světa a proto se nezatěžoval takovými drobnostmi, jako jsou volby.
0 # Daniela 2014-05-16 17:33
A kdepak prosim tvrdim ja, ze mam absolutni pravdu ?
Mam jiny pohled a nazor, nezavisly, zivotem vyzkouseny, neni z tabora vasich zabomysich valek o pravde. Pravda je casto neviditelna a subjektivni...
'Proc nejsem antifasistou' byl nahodou pomerne lidsky napsany clanek, ale to nemeni nic na veci, ze vy dobre vite rozdil mezi fasismem a nacismem a nasledne znacka "antifasistka" pro mou osobu je cira pitomost. Tuhle nadavku jste se naucil od te ulicnice Klary Kalibove, priznejte se, Tomasku...:-)))
0 # Tomáš Pecina 2014-05-16 18:03
Souhlasíte-li s tím, že Kamas a Beer mají být potrestáni za domněle vyjádřený kladný vztah k nacismu, pak musíte předpokládat, že pravdu v hodnocení nacismu a Hitlera máte vy a ne oni, a to pravdu absolutní, protože si neumím představit, že byste jejich persekuci chtěla odůvodňovat tím, že mají jít do vězení (eventuálně dostat pokutu, jak navrhujete) jen za to, že mají jiný názor než vy. Nejste tak hloupá, abyste tyto elementární souvislosti nenahlédla, jak doufám.
0 # Filmovy Znalec 2014-05-16 20:31
Hou, čím víc Daniela píše, tím víc mi připomíná určitý druh lidí. Ne, nejsou to pohodáři, nebo svobodomyslní lidé. Ale má přemýšlení a dikci těch, ze kterých se rekrutoval lynčující dav, maloměšťáci, kteří vzývají pořádek jako modlu. Ale pouze ten jejich pořádek. Useknutá ruka za ukradený chleba, co má být? Neměl krást, měl raději zdechniout hlady. Majetek je posvátný! Ať žije právo a pořádek. Na hranici s ní, vařila lektvary a nechodila do kostela. Zasloužila. My pracující voláme, psovi psí smrt! Republiku si rozvracet nenecháme! Tak titulky v knize se vám zdají být "účelově zavádějící"? Poj´dme vypálit tu tiskárnu, soudružko! nemůlžeme to nechat být, musíme být bdělí!

Proboha! Žít a nechat žít, Danielo. Vaše argumentace, že na to jsou u nás zákony a měly by bát uplatněny, protože vy "vidíte" něco podprahového... Ukliďte si ve své hlavě, nadechněte se a přestaňte už plést ty punčocháče pod gilotinou, pomýlená Danielo....
0 # Daniela 2014-05-17 02:30
Mne je v tomto pripade uplne jedno, jestli mam pravdu nebo ne, kam mne kdo hodi do jake skatulky, pro brouky ci motyly..
Kladny vztah k nacismu a podprahove memy ve vydane knize nevidim jen ja, pan Petrasek, ale mozna tisic lidi a domnely, tedy neutralni vztah vidi sotva par stovek. K tomu pridejme horlive soudni obhajce, ale musime vyjmout pany Beera a KIamase. Ti by vam rekli, jak ostatne pisi na Smeru, ze povazuji narodni socialismus za lepsi system nez je demokracie..
To je zcela v poradku, ale jako dukaz (?) postuji horor clanky s nazvy Zid zabijak' a podobne, ale jeste jsem tam necetla clanek Nazi zabijak.. At se proto nedivi, ze si jich vsimne "urcity druh" lidi..
Pro extremisty mam odpoved. Nechte zit v pokoji jine rasy a ethnika a nesvalujte na ne vechna VASE svinstva a na svete bude lepe..

Zakony ma kazda spolecnost jake si zvoli a komu se to nelibi, at lobuje za zmenu, anebo 'at nam Prahu polibi'...
Mne se nektere veci ve Statech take nelibi a proto lobuji s "urcitym druhem lidi ".. My se vice angazujeme. Nevidim zastupy obycejnych lidicek u Strakovky s napisy 'Svobodu slova pro hitlermana !' Jak se veci v Cesku maji, par aktivistu se kope navzajem do kotniku a patheticti filmovi znalci v tom vidi drama z francouzske revoluce. A pletou evropske dejiny pate pres devate.
Kdyz uz byl presentovan jako protiargument odstrasujici historie, tak jak to bylo se Zidy za Kristalove noci a kdo tam koho lynchoval ? Jak se pak da naroubovat znalcovo 'Zit a nech zit' v Hitlerove Nemecku ? A copak se stalo tem svobodomyslnym lidem, kdo v Risi palil jejich knihy ? Nabehl jste na vidle, znalce.
Zit a nechat zit je zaklad souziti, coz ovsem nezahrnuje cpat lidem svoji doktrinu,
A jestli se doktrina usvedcila byt v historii vrazedna, pak je povinnosti prezivsich tuto doktrinu isolovat....To plati i pro komunismus, nemuzu za to, ze v Cesku soudruhy nechavaji zit v pohode .....





0 # Tomáš Pecina 2014-05-17 14:34
Trestní právo nemůže stíhat podprahová sdělení ani "kladný vztah". O tom s vámi nemíním diskutovat, to beru jako fakt, a vůbec mi nevadí, jste-li jiného názoru.

Kromě toho by mě zajímalo, kde Kamas a Beer napsali, že považují národní socialismus za lepší systém, než je demokracie. Buďte konkrétní, určitě svedete i zkopírovat link.
0 # Daniela 2014-05-17 22:32
Nebudu hledat, p.Pecino,
musela bych procitat nudne a osklive texty a mozna spinovat(;-), abych nasla podklad pro sve tvrzeni. Urcite to bylo nekde ohledne vychovy ceske mladeze, v tom Kuratoriu. Tam delal vetsinou propagandu Emanuel Moravec, takze je pravdepodobne, ze Kamasutra nekde citoval Moravce.
Pripominam, ze V.Stwora take nenapsal clanek O ctyrmilionove variante, nybrz postoval na svem webu jeho spatne prelozeni vcetne jedne vety od Erika S. , coz ho nakonec "dostalo".. Nas Smer ale neni souzen...
Berte to tak, p.Pecino, ze nemam absolutni a prokazanou pravdu, pristihl jste mne, ze pisi hlouposti na ktere vy laskave upozornujete a jako jediny uvadite veci na spravnou miru.
S pozdravem : Pravda vitezi !


0 # Tomáš Pecina 2014-05-17 23:37
Aha, takže netvrdí, ale citují, a to jen možná. Jsem rád, že máme jasno.
0 # Anonymní 2014-05-13 22:35
Zaujimave.Takze vsetky obvinenia podla paragrafu o genocidiu sa zakladaju na pasazas ked Hitler rozprava o nepriatelstve medzi nacistami a zidmi a komentarmi tychto pasazi, ktore autenticky rozvijaju nacisticke motivacie vo vztahu voci zidom. Z toho vyplyva, ze je podla nazoru prokuratora je nezakonne poznat nacisticke motivacie. Mysli si prokurator, ze Hitler mal pravdu?
0 # Věrný čtenář 2014-05-13 22:43
Pane Pecino, mohl byste přeleštit svou křišťálovou kouli a povědět nám, jak si myslíte, že toto dopadne? Co myslíte, že na to soud řekne?
0 # Anonymní 2014-05-14 08:06
Autor má patrně na mysli, autor má zřejmě na mysli... Já jsem si doteď naivně myslel, že obžaloba má obsahovat prokázané skutečnosti, nikoliv domněnky státního zástupce :-)

A také mi tam nějak chybí pojmenování a konkretizace onoho hnutí, tedy jaké má znaky, jak se projevuje apod. Zajímavé, že toto ovšem postrádají prakticky všechny obžaloby, v nichž se mává založením, podporou a propagací hnutí. Ale chápu, ono zdůvodňovat nezdůvodnitelné, jako například to, že vydáním knihy bylo založeno hnutí, není zrovna snadné :-)

-es-
0 # Anonymní 2014-05-14 11:07
Zajímavé je, jak se místo prokázání existence hitlerovského nacismu v jeho autentické podobě posouvá k soudobému neonacismu, aniž by se ráčil prokázat živost té první mrtvoly.

AHL
0 # Anonymní 2014-05-16 13:31
V minulosti i dnes máme politiky slušné, neslušné nebo urážlivé. Pokud zákon donutí autory v popisech historické osobnosti vynechávat vše neslušné, vášnivé a urážlivé. Tak v konečném důsledku získá čtenář jen další mlhavý obraz postrádající hodnotu. Každý poctivý autor musí čtenáři předložit dílo které vede k pochopení díla. V tomto případě v pochopení projevů které se v minulosti staly. Policie si mylně vysvětlila autorovu poctivost, jako propagaci a ztotožnila si autora s popisovaným politikem. Je na soudu aby rozpoznal, že jít do hloubky a předložit čtenáři popis který dává logický smysl není schvalování a propagace. Pokud tedy není cílem popisovat věci minulé jako omluvenku s nenávistí a popisovanému přidávat vulgaritu a vlastnosti které neměl jen aby byl vytvořen obraz složený ze současných tlaků, které pak pozornému čtenáři nedávají smysl. Honza H.
0 # krystlik 2014-05-17 00:04
Pasus "Znalec dále poukazuje na skutečnost, že červeno-černo-bílé grafické zpracování přebalu knihy a záložek podle jeho názoru jednoznačně vychází z barev vlajky NSDAP, která se následně stala oficiální vlajkou nacistického Německa. S tímto závěrem se pak zcela ztotožňuje i obžaloba, kdy lze navíc poukázat na to, že výhradně kombinace zmíněných barev je užita i na webových stránkách obviněné společnosti guidemedia etc." usvědčuje znalce i žalobu z trestuhodné neznalosti neslučitelné v normálním státě s jejich statutem, protože tento výrok je nepravdivý. Vlajka císařského Německa byla schwarz-weiß-rot. Inu, když takové blby platí český stát, jak asi vypadá běžné obyvatelstvo?
0 # Anonymní 2014-05-17 11:45
Jako kdekoliv jinde. Vetsina drbanu, par normalnich jedincu.
0 # Anonymní 2014-05-17 11:47
stejne se to vydá, ať legálně nebo nelegálně v pdf na uloz.to ... jako Mein Kampf .. ten soud je jen komedie .. spis je paradoxni ze si o sobe myslim ze jsem tolernantni a presto se mi Pecinovo absolutni pojeti prava na svobodu projevu nelibi ... holt asi nemam pochopeni pro kolektivni psychozu ... jeji znovuvynaseni na svetlo sveta .. rekl bych ze je to doborna literatura pro psychiatry stejne jako Goebbelsova propaganda ... uz chybi jen popirani holocaustu .. ale nakonec snad i s vydanim souhlasim pokud bude nezkreslene a v autenticke podobe (prekladu) pro osvezeni pameti, nebot rozumny clovek si pote o osobe dusevne nemocneho cloveka udela sam obrazek, nema smysl pred dejinami a fakty zakryvat oci ... Martin Levy
0 # Tomáš Pecina 2014-05-17 14:20
spis je paradoxni ze si o sobe myslim ze jsem tolernantni a presto se mi Pecinovo absolutni pojeti prava na svobodu projevu nelibi

V tom případě bude asi lépe, když necháte posouzení, zda jste tolerantní, na jiných (nejste).

Nejde o žádnou moje absolutní pojetí, ale o úplně normální pojetí svobody slova. Neexistuje žádná "relativní" svoboda slova, tak jako není žádné relativní manželství: svoboda slova buď je, nebo není. Svoboda říkat, co nám stát dovolí, není svoboda relativní, ale docela obyčejná nesvoboda.
0 # Bozena 2014-05-17 21:45
Samo ze existuje relativni svoboda slova, coz pro mne znamena, ze svoboda je zavisla na okolnostech kde zijeme, na casu v historii a na vyspelosti praktikanta svobody,.
Kdyz je to pro nektere nesvoboda, holt se musi odstehovat nekam , kde muze zit jako Robinson Crusoe, byt ztrati daleko vetsi svobody a luxus civilisace.. Anebo muze bojovat az do vycerpani a vysledek bude vzdycky nedosazitelny.
Svoboda slova se prece netyka jen politiky, ale hlavne obycejneho lidskeho souziti.
Uvedu s dovolenim svoji tabulku o svobode slova:
Absolutni svoboda = 100% mozna jen v mysli, a jen k sobe.
Demokraticka svoboda, tez zvana relativni, = moci rici 90%.
Nabozenska svoboda, krestanstvi, 50 %
Svoboda slova v totalite, socialismu, nacismu, 25 %.
Nabozenska svoboda slova v islamu, 20 %
Manzelska svoboda slova pro muze, 19%.. (Rikal manzel)

Stat je co ? Normalne je to skupina lidi, co si ostatni zvolili k vedeni, vyvolena skupina z jejich rad, tedy v podstate stejna holota. . Necekam Mesiase ani Vudce, pac by to byl zase clovek, chybny, zranitelny, sobecky, jesitny, kdo projektoval vlastnosti tech, co ho zvolili.
0 # Anonymní 2014-05-19 15:25
...Samo ze existuje relativni svoboda slova, coz pro mne znamena, ze svoboda je zavisla na okolnostech kde zijeme, na casu v historii a na vyspelosti praktikanta svobody,...

Teda, paní Boženo, to je nářez, co jste napsala. Za toto pojetí svobody slova by se nemusela stydět ani svatá inkvizice.
0 # Anonymní 2014-05-18 04:34
pecina - ok nejsem absolutne tolerantni ale naopak radeji nechtejte vedet co si o vas jako cloveku s "pruznymi nazory" myslim - (stop komunistum v justici + zastupovani ruznych potomku kolaborantu a neonacistu ..btw ten soudce na slovensku ma za to ted snad karne rizeni ..), vy totiz nemate vubec zadne hodnoty, jednou hlasate A a za 5 minut nonA, jini si jsou tohoto sveho moralniho konfliktu vedomi a jsou zticha, vy ale drze se tim jeste chlubite ... zrelativizujete vsechno ... martin levy (ano toto je ta vase absolutni svoboda slova v praxi)
0 # Tomáš Pecina 2014-05-18 13:25
Výborně, tak mi, prosím, dejte jediný důkaz, že by J. A. Baťa kolaborantem. Pokud ano, pak byl jediným kolaborantem v celých tisíciletých dějinách kolaborace, který kvůli své kolaboraci opustil vlast.

Své hodnoty hájit nebudu, ty jsou z mé práce poměrně zřetelné.
0 # Anonymní 2014-05-19 16:09
No, tot spravny postreh. Porfolio Vasich klientu je celkem jednoznacne. Ale treba jde o to, ze neonazi aktiviste jsou ty nejvice pronasledovani a tak je potreba se o jejich svobodu slova a projevu nejvice starat :-)
0 # Tomáš Pecina 2014-05-19 18:30
Ano, v současné době jsou "pravicoví extremisté" jedinou skupinou, která je v této zemi persekuována pro politický názor.
0 # Anonymní 2014-05-19 21:23
Ty uvozovky jsou na miste, taky nechapu proc je tisk radi mezi pravici :-) Nemaji s ni nic spolecneho. A ten jejich politicky nazor je jaky? Co by si vlastne prali, me by to moc zajimalo. BTW, vydani knihy je politickym nazorem? Pokud ano, tak za konkretne vydani zde zminovane knihy je stihani ocekavatelne a divim se, ze Vas prekvapuje.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)