Možná se pamatujete na legendární větu z odůvodnění odsuzujícího rozsudku, jejímž autorem je bývalý vojenský prokurátor, později soudce Obvodního soudu pro Prahu 7 Rudolf Šídlo: Jak vyplývá ze znaleckého posudku […], nebylo možno zcela jednoznačně stanovit, že pro přístup k e-mailovým adresám použitým pro zasílání pornografie byl použit počítač […] používaný obviněným[…] Ze znaleckého posudku, z výpovědi znalce a z výpovědi ředitele ÚPV, však jednoznačně vyplynulo, že tento počítač byl používán obžalovaným.
grády: obžalovaný je vinen, protože žádná židovská otázka v naší zemi neexistuje. Čímž, mimochodem, senát prokázal opak toho, co tvrdí. Židovská otázka existuje a její existence je dostatečně doložena touto, až hysterickou ochranou předmětného ethnika před jakýmikoli verbálními útoky, před kritikou, a jak víme např. z případu Lucie Šlégrové, před pouhými jejími náznaky. Nadpráví, které Židům v této zemi přísluší a které podobné rozsudky dokazují, je ostudou justice a důkazem slabosti demokracie v České republice. Osobně jsem ostře proti jakémukoli rozlišování lidí podle ethnického původu, nikdy jsem je nepraktikoval a ani tak činit nebudu, ano je mi takové rozlišování bytostně cizí, ba odporné; je mi však líto, nemohu zavírat oči před tím, jsou-li to samy orgány státu, které se takového rozlišování dopouštějí a přiznávají Židům vyšší míru práv než jiným ethnikům.
Komentáře
Zapomínáte, že jste se v minulosti vyjádřil o procentu lidí židovského původu na matfyzu.
Jsou na to i vtipy, např. Jak poznáte, který chlap na baru je pilot?
-- řekne vám to o sobě sám.
K tomu přistupuje další nejasnost. Považovat někoho za žida podle halachy nebo podle norimberských zákonů?
Jak psal Tomáš Pecina, lidé ty národnosti moc neprožívají. To jen všeobecná hysterie a mediální a neziskový humbuk z toho dělá problém.
Ale myslím, že odsouzením Bartoše udělal český systém největší antisemitický krok vůbec. Vzbudí nevoli velké části Čechů, a ti začnou přemýšlet, proč Židé a soudy tak hystericky a fanaticky reagují na cokoli kritického k Židům - že dokonce vznikají i trestní rozsudky.
Žid je kromě fyziologie, a dalšího také lidové označení specifického druhu povahy. Stačí se zeptat dlouhověkých seniorů, a ti vám poví, co přesně toto označení znamená.
Češi se z ciziny nesmějí posuzovat a kritizovat, jsou tedy jakousi variantou posvátných krav? Kdo jiný než cizáci mohou vidět české chyby a nedokonalosti? Češi sami snad? Vytýkáte mi, že „mluvím za všechny Čechy“, tedy že jim přisuzuji národní vlastnosti. Dobře, ale co potom je Váš výrok: „Žid je kromě fyziologie a dalšího také lidové označení specifického druhu povahy“?
Lidé v ČR dnes neprožívají díkybohu svou národnost denně. Existuje několik výjimek. Jednou výjimkou jsou sportovní soutěže, druhou, když se v médiích mohou sami sobě pochlubit nějakým českým výkonem jakéhokoliv druhu. Jen titulky uvádějící ony zprávy dokumentují, že mají národní komplex méněcennosti („Čeští vědci…“, „České zahrádky…“, „Čeští vojáci…“).
Ad „specifický druh povahy“: Když je někdo chucpe a Vy rozpoznáte, že je žid, tak je to podle Vás specifický druh povahy, projevuje-li se takto goj, tak se o takové specifikum nejedná. Zajímavé.
Je to ale mnohdy riskantní, protože to, co je tady běžně užíváno v souvislosti s Čechy, může ve spojení s jiným národem nebo skupinou vzbudit nevoli nebo dokonce trestní stíhání.
Podstatnější jsou aktivisté nebo poturčenci a zvláště pak pomatenci hlásající nadřazenost. Zrovna u jejich výroků je ta hra na záměny docela zábavná.
Ovšem při rozebírání Čechů se pak se dobrosluníškáři, kteří rozebírají, jak se liší Židé od jiného etnika, a zda Češi je poznají - jeví tak trochu jako mimoňové. Protože každá situace má kontext, a tento kontext je trestní stíhání kritiky nadřazené rasy zvaných Židé. A to si obecně většina Čechů nevymyslela, dostala tuto hloupost jako import z vyspělých zemí, jako je třeba Německo, a pod.
Kdyby Němci nechtěli vyvraždit a genocidovat řadu národů ve WWII, a chovali se jako lidé, ne jako nacističtí vrahové - pak by nemusel existovat holokaust Židů a nemuselo by být z kritiky Židů citlivé téma. Němci to pohnojili a hnojí Evropě po mnoha stránkách, pravidelně si vytírají zadek s mezinárodními smlouvami (viz Merkelová a pozvání imigrantů), pravidelně zatahují Evropu do válek či jiných nesmyslů.
~
"Dobře, ale co potom je Váš výrok: „Žid je kromě fyziologie a dalšího také lidové označení specifického druhu povahy“?"
Čech je etymologicky obyvatel Čech. Podobně třeba Slovák, Maďar či Němec. Žid není obyvatel státu - Žid je proto definován jinak.
Nicméně Žid je jiné označení pro druh povahy, které existuje v mnoha státech. Myslím, že není nutné říkat, jaké povahy - a v řadě států a řadě kontinentů světa se zcela nezávisle na tomto druhu povahy překvapivě shodnou s pozoruhodnou jednotou.
~
Češi nejsou rasisté. Jak správně Tomáš Pecina podotkl, lidé tyto věci neřeší. Řeší je soudy, neziskovky, aktivisté a jiní úchylové. To je specifická societa, která je úplně mimo běžnou realitu běžných lidí. Ale tato societa se strašně snaží, aby našli rasismus i v tom, že chodíte na WC.
Je tam ale pěkné poučení ohledně dovolání, to nebývá. Jako by se tu s ním tak nějak automaticky počítalo
-es-
- tedy až na případ domněle židovského znalce, že...; někdy je skutečně mlčeti zlato.
V RFE/RL v Mnichově nikdy neavancoval do vedoucího postavení majícího bez další bezprostřední kontroly přímý vliv na vysílání nikdo, kdo byl za nacismu v KZ, protože CIA se obávala, že deprivace z KZ může ovlivňovat jeho rozhodování. To nebyl antisemitský krok, takto by CIA naložila i s lidmi, kteří strádali v GULAGu na pomezí života a smrti, pokud by se takoví adepti do vedoucích funkcí vyskytli.
Jinak soudce bydlící ve vile by podobně nemohl rozhodovat o nemovitostech, majitel psa o zvířatech, Vietnamec o cizincích atd., je to nesmysl.
Narážel jsem ale především na rozpor ve slovech a činech.
Takže pak se nedivme, že se takové věci musí nutně projevit i na opačné straně. Karta nepříčetnosti se nehraje jen jako srdcové eso.
Pokud soudy řeší a rozlišují etnika, viz žaloby za antosemitismus, není a nebylo výmyslem Tomáše Peciny (a řady dalších idí) různá etnika rozlišovat - ale přišel k tomu jako slepý k houslím.
I když si advokát (byť de facto advokát, nikoli de jure) bude tisíckrát přát, aby se ke všem etnikům přistupovalo rovnako, těžko může ignorovat, že právní pořádek České republiky, stejně jako policie a soudy takto nečiní.
Mně "Anonymní" přijde jako člověk, který není schopný pochopit ani jednoduché souvislosti - a chybu českého právního systému klade za vinu Tomáši Pecinovi. Doufám, že se "Anonymní" živí nějakým povoláním, kde nemůže nic rozhodovat, ideálně jednoduchou ruční prací, protože s takovým uvažováním by jakákoli rozhodovací pravomoc byla katastrofou.
Obdobně doufám, že ani anonym Konfucius o ničem nerozhoduje, není-li schopen pochopení psaného textu a jeho smyslu a účelu.
Pokud zastupuje případy, kdy primárně jde o žalobu antisemitismu, tedy kdy soud rozlišuje etnikum - musí se rozlišováním etnik zabývat, i když je mu to z duše protivné.
Spolu s Konfuciem tedy doufám, pane Anonymní, že nic nerozhodujete.
Miloslav Ponkrác
RSS kanál komentářů k tomuto článku