Po spektakulárním neúspěchu se zákazem našeho Sudetoněmeckého krajanského sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku se Václav Henych a jeho lidé pouštějí do dalšího zakazovacího dobrodružství. Tentokrát si za cíl zvolili konglomerát dosavadní strany Úsvit-Národní koalice a spolku Blok proti islámu, stejně jako v našem případě tvrdíce, že nedovolenost je způsobována spojením názvu s programem.
Podle mého právního názoru neměl být Blok proti islámu, z. s., nikdy zaregistrován, neboť už jeho název vyvolává dojem, že spolek bude svou činností působit proti určitému náboženství, což je v rozporu s ústavním principem svobody vyznání. Mám za to, že legitimní je zakládat spolky protiideologicky zaměřené a nevadilo by mi, kdyby existoval příkladmo Blok proti komunismu nebo Blok proti monarchismu, avšak náboženské vyznání by mělo požívat o stupeň silnější ochrany než ideologie a nemělo by být nikomu dovoleno za účelem boje proti konkrétnímu náboženství se sdružovat; základní rozdíl je v tom, že zatímco (politická) ideologie působí primárně navenek a dotýká se, často citelně, práv ostatních – a boj mezi ideologiemi je ostatně esencí politického života každé demokratické společnosti –, náboženský kult je intimní, soukromou věcí každého věřícího, a opravdu by mi vadilo, kdyby mi někdo chtěl mluvit do toho, že uctívám Nejsvětější Ozubené Kolo.
Na druhé straně, jestliže byl jednou Blok zaregistrován, nelze mu dost dobře bránit ve splynutí s politickou stranou, neboť mantinely, ve kterých se musejí z hlediska svých cílů pohybovat politické strany, jsou zásadně shodné s těmi, které platí pro spolky.
Naštěstí to není můj problém, tento boj nechť si vybojují jiní.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Zákaz
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Jiné případy
- Počet zobrazení: 4641
Komentáře
To jsme dneska intimně viděli v Bruseli. Islám by (zcela v souladu s Ústavou) měl být postaven mimo zákon a jeho vyznávání požívat zcela nulovou ochranu.
Dovoluji si nesouhlasit. Přesvědčení je jako přesvědčení, navíc u řady přesvědčení je hranice mezi vírou, filosofií, ideologií a názory na konkrétní společenské uspořádání značně mlhavá. AHL
V kontextu islámu je legitimní politický názor, že by mělo být zakázáno hlasité svolávání k modlitbám a (sporně) stavba mešit/minaretů, ale ne paušálně islám jako náboženství.
Yossi
Kdyby byl islám jenom náboženství, tak by asi nezpůsoboval takové problémy. Jenomže islám je především ideologie a politický systém. Navíc systémově odporující našemu právnímu řádu a Ústavě, takže především ten by měl být potlačován. Dokonce je k našemu systému otevřeně nepřátelský. Je zcela legitimní a legální, za situace, kdy to nedělá naše zkorumpovaná "elita", sdružovat se za účelem obrany před ním. A kdybyste znal, co "hlásá" Konvička, tak byste věděl, že za hlavní oběti islámu považuje samy machometány a že rozhodně jeho hnutí není namířeno proti jejich náboženské víře. Ať si každý v soukromí věří čemu chce, klidně debilnímu ozubenému kolu. Ale ať si ze své soukromé víry neklade žádné požadavky na ostatní společnost. A ať neupírá základní lidská práva svým souvěrcům, to už je na trestní postih.
Nepochopil jste princip nedělitelnosti svobody.
- stop šíření, propagaci a podpoře islámu
- stop výstavbě a provozu mešit
- stop halal porážkám
- stop machometánskému připrchlictví
To vše pro neslučitelnost ideologie s demokratickým zřízením a zásadní systémovou neslučitelnost s platnými zákony a lidskými právy obecně. Samozřejmě výhradně zákonnými prostředky.
Osobně bych Dělnickou stranu nezakazoval. Neviděl bych tam přiměřenost a nezbytnost takového opatření v demokratickém zřízení. Spíš skoro naopak. U machometánství tuto nezbytnost vidí každý, kdo má uši, oči a mozek v pořádku. Srovnání s havloidy je taktéž zcela mimo. Havloidi jsou elitářská antidemokratická svoloč, která především mocenskými a silovými prostředky brání demokratickému rozhodnutí "lidu".
Karel H
Interrupce zabíjí plod, tedy je, minimálně svými odpůrci, pokládána za veřejnou otázku. Naopak, modlím-li se každý večer k ozubenému kolu, nikomu do toho nic není, je to ryze soukromý akt víry, do kterého nikdo nemá právo zasahovat.
Jenže dle některé víry je třeba poškozením duše anální styk. Pokud akceptujete argumentaci o zákazu interupcí z důvodu víry, není důvod ji nerozšířit i na jiné náboženské zákazy. Dal by se doplnit třeba i zákaz krevních transfúzí.
Yossi
To chápu. Nerozumím ale tomu dovětku o interupcích. Zákaz interupcí vůči nevěřícím je totiž právě tím aktivním bráněním.
Yossi
Dle jehovistů je transfúze horší, než vražda, protože Vám ničí možnost věčného života. Takže z jejich pohledu je legitimní volat po zákazu transfúzí u těhotné matky/u porodu.
Někteří katolíci Vám navíc ve stejné argumentační lince budou říkat, že vraždou je i používání antikoncepce.
Yossi
Zákaz antikoncepce je dobrý příklad. V tradičních katholických zemích je to arci legitimní politické thema.
Antikoncepce? Transfúze? No to opravdu vražda není.
Tuhle linku, Yossi, nazývám "intelektuální demence".
Q.
Q.
Proč je to tedy legitimní téma? Antikoncepce přece jde dál, před početí, neukončuje těhotenství, brání jeho vzniku. To je právě ten problém s argumenty vírou, dá se to posouvat ad absurdum do nekonečna až po úroveň, že zakázat by se měla i masturbace.
"Interupce je objektivně násilné ukončení života lidského individua, tedy vražda."
To, že lidské individuum vzniká početím, je Váš názor, nikoli fakt.
Domnívám se, že není, resp. nemělo by být, ale je tak pociťováno. To je fakt, s tím těžko něco uděláte.
Pak nejsme v rozporu, já nikomu neberu pocit, že to legitimní téma je, jen ho nesdílím. Tak jako u jiných lidí zas nesdílím legitimitu "práva na adopce".
Yossi
Vidíte, jak si rozumíme.:) Já proti nim taky nic nemám, jen bych je posuzoval z pohledu zájmů dítěte (jestli mu neškodí), nikoli z pohledu zájmů rodičů (máme právo na adopci!).
Yossi
Samozřejmě lze argumentovat tím, že kdyby k interrupci nedošlo, plod by v určitém čase v tu lidskou bytost "dozrál". Ale to je trochu jako požadovat náhradu snůšky od slepice, která by se bývala byla vylíhla z vejce, kdyby to vejce bývalo nebylo uvařeno a snědeno...
Yossi
Toto je opačná these, která je založena na tom, že politická strana je spolkem sui generis, který výměnou za výhradní právo generovat politickou representaci určitého druhu podléhá silnější regulaci, a proto by se tato silnější regulace dala vztáhnout i na politické cíle.
To ovšem naráží na meze ústavnosti, protože by to znamenalo, že některé politické cíle (v daném případě boj proti islámu) smíte mít pouze jako spolek, ale nesmíte je prosazovat jinak než prostředky spolku, tedy např. lobbyingem. To je zjevně ústavně nekonformní, proto je jediný možný závěr, že tato omezení musejí být pro oba typy korporací shodná.
Vznikat a vyvíjet činnost nemohou strany a hnutí,
d) jejichž program nebo činnost ohrožují mravnost, veřejný pořádek nebo práva a svobodu občanů.
vs.
(1) Zakazuje se založit právnickou osobu, jejímž účelem je porušení práva nebo dosažení nějakého cíle nezákonným způsobem, zejména je-li jejím účelem
a) popření nebo omezení osobních, politických nebo jiných práv osob pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení,
b) rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti,
c) podpora násilí nebo
d) řízení orgánu veřejné moci nebo výkonu veřejné správy bez zákonného zmocnění.
Yossi
Ano, teoreticky by dle NOZ mohl působit, pokud by ten program neměl za účel porušení práva. Třeba to porušení mravnosti patrně nebude vždy porušením práva.
Yossi
Demonstrativní ale není úvodní věta "jejímž účelem je porušení práva nebo dosažení nějakého cíle nezákonným způsobem".
Čemu by odporoval Spolek nekrofilů? Nebo klidně Spolek pedofilů.
Yossi
Promiňte, ale přijde mi, že prostě vaříte z vody. Já neříkám, že s tou úpravou v NOZ souhlasím, ale je imho děravá.
Yossi
Kdyby byla úprava ObčZ děravá, byla by protiústavní, jak jsem vysvětlil shora (umožňovala by některých politických cílů dosahovat jen prostředky spolčovacího práva).
Vzhledem k určité relativitě hranic mravnosti je arci na místě klást si otázku, zda by tento pojem neměl být naopak odstraněn z předpisu o politických stranách.
Já se hlásím. Zn.: Mrtvý prd ví.
Yossi
Jinak pan Pergill zrovna včera na toto téma napsal, cituji:
---
V islámu nikdy nebyla oddělena náboženská a sekulární sféra. Sice existuje formální rozdělení "islám x islamismus", ale to nemá naprosto žádný praktický význam, protože neexistuje muslim, který by současně nebyl islamistou. Je to proto, že explicitní politické požadavky na uspořádání společnosti, znění takových či makových zákonů, vymáhání a násilné trestání i naprostých idiotismů (typu kterou rukou se má vytírat zadek po stolici) atd. jsou integrální součástí islámského náboženství a nelze je od sebe oddělit. Křesťan, i věřící, nemusí být automaticky politickým klerikálem, protože křesťanství jasně definovalo už ve svých počátcích (bez ohledu na to, zda jsou evangelia pravá nebo ne, z tohoto ohledu je důležité, že je křesťané za pravá považují) oddělení náboženské a světské sféry. Právě to poskytlo Evropě obrovskou civilizační výhodu, protože přijetí křesťanství nevedlo k totálnímu zhroucení do naprostého barbarství, jak se to stalo v zemích, které přijaly judaismus nebo islám.
---
(upergilla.blogspot.cz/.../...)
Honza
RSS kanál komentářů k tomuto článku