Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Jo, láska… Zamiluje-li se člověk takříkajíc prostý, může to skončit kupř. hospodskou rvačkou. Pokud se tak stane docentu obojího práva a zřejmě největší žijící osobnosti v oboru protiextremistického znalectví Ivo Svobodovi, bývají důsledky horší. Anonymisace se Okresnímu soudu v Karlových Varech příliš nepovedla, ale snad to váš požitek z četby neumenší.

Aktualisováno.
K tomu jedno přestupkové oznámení; pokuta je až 200 tisíc korun.

Aktualisováno.
Na Jiném právu argumentuje Jan Vučka, že šlo o ryze civilní delikt, nikoli trestný čin. Z čímž se arci plně ztotožňujeme, neodpustivše si uštěpačné pomyšlení na Boží mlýny a přemítajíce, s jakými pocity bychom přijali eventualitu, že by ve věci intervenoval Nejvyšší nebo Ústavní soud a Ivo Bývalý Znalec Svoboda by se vrátil na výsluní tuzemského práva očištěn, stronger than ever.

Aktualisováno.
Usnesení odvolacího soudu.

Komentáře   

0 # Anonymní 2014-06-06 14:17
Chápu to správně, že dotyčný obžalovaný je Svoboda? Pořád se tomu nějak zdráhám uvěřit...
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 14:21
Chápete to úplně správně.
0 # Anonymní 2014-06-06 23:53
Ano, je to tak. Sebrali ho tehdy přímo v práci na Univerzitě obrany v Brně.
0 # Anonymní 2014-06-06 14:23
to je zajímavé - za vylepování nálepek do vazby a hrozba desetiletým trestem, za takovou čuňárnu jen peněžitý trest?
0 # gogo 2014-06-06 14:26
To bude možná proto, že si soudce nenechal vyhotovit znalecký posudek. Jistě by šlo zařídit, aby v kontextu činu byla shledána nějaká indicie, která by mu vynesla pár let v teplákách. Kdyby třeba vystavil těch fotek 14, mohlo by to ukazovat na latentní pedofilii. Kdyby 18 ... však víte.
Takhle z toho deprivované hovado vyvázne jen o pár korun lehčí.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 14:33
Tak úplně ne, protože až do zahlazení (což je u tohoto trestu jeden rok od výkonu) nemůže vykonávat znaleckou činnost; no a tu ostudu, kterou nadosmrti má, mu snad ani za všechny ty sviňárny, které kdy udělal, nepřeju.

Dobrá zpráva je to jedině pro soudní zapisovatelky a protokolující úřednice: svalnatý Ivo je patrně volný.
0 # Anonymní 2014-06-06 14:37
já myslím, že máte malé množství empatie, pane Pecino. Těchhle týpků se žádná ostuda netýká ani omylem. Kdyby se jich týkala, nemohli by dělat, co dělají.
0 # Anonymní 2014-06-06 16:37
až do zahlazení (což je u tohoto trestu jeden rok od výkonu) nemůže vykonávat znaleckou činnost

To je ovšem nemilé. Koukám, že ze seznamu soudních znalců už byl vyškrtnut, takže na další kabaretní vložky si ctěné soudní obecenstvo bude muset nějakou dobu nechat zajít chuť. :-(
0 # Anonymní 2014-06-06 14:30
Myslím si, že trest nebude mít výchovný ani odstrašující účinek: těch 30 000 Kč bude Svoboda vydělávat odhadem tak hodinu svojí superznaleckou činností ala copy&paste. Měli tam přidat tak jednu až dvě nuly, to by se hošan musel protiextrémisticky vzepnout mnohem více. Alternativně by neškodilo přidat na trestu odnětí svobody tak 5 měsíců.
0 # Leon Kreutzfeld 2014-06-06 14:40
"obžalovaný je osobou občansky i trestně zachovalou"

To je hezka formulace. Sice mu tu a tam chybi sroubek, jinde ma zase o kolecko vic, ale jinak je osobou zachovalou.

Toto je pouze nazor soudu, nebo je toto tvrzeni podeprene zaverem nejakeho soudniho znalce, treba v oblasti psychiatrie nebo sexuologie?
0 # Guy Peters 2014-06-08 22:17
To je standardní formulace, že nemá přestupkový ani trestní záznam.
0 # Anonymní 2014-06-06 14:46
Koukám, že už to skončilo i u odvolačky, nemáte info jak?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 14:50
Potvrzeno.
0 # Anonymní 2014-06-06 14:48
Omlouvám se, koukáme, že "Rozhodnutí soudu I. stupně (státního zástupce, soudního komisaře, soudního exekutora, VSÚ) bylo potvrzeno" Nice.
0 # Anonymní 2014-06-06 15:57
Kdyby se nejednalo o policií využívaného znalce (nevěřím, že tam nebyla nějaká tlačenka), pak by na základě výpovědi poškozené Vyslovila domněnku, že obžalovaný se s tímto
ukončením vztahu nechtěl pravděpodobně smířit.
bylo doplněno dokazování a skutek přehodnocen na nebezpečné pronásledování (stalking).

Jenomže to by byl hošánek v podmínce a než by vypršela, byl by pro policii nepotřebný.
0 # Anonymní 2014-06-06 16:10
Je sice pravdou, že poškozená uváděla, že na tyto fotografie se dostala, tedy že byly přístupné, naopak svědek Mgr. Hanzlovský uváděl opak.Jelikož této možnosti nebyla v přípravném řízení ze strany policejního orgánu věnována náležitá pozornost, nepodařilo se již v řízení před soudem vzniklé pochybnosti, které je nutné vykládat ve prospěch obžalovaného odstranit. Z uvedeného důvodu tedy nedošlo k úpravě skutku v naznačeném směru a jednání obžalovaného tak ani nebylo právně kvalifikováno.

Kdyby se jednalo o extremisty, to by se policie činila.
0 # Anonymní 2014-06-06 16:56
Vědí o jeho "morálním profilu" a trestné činnosti jeho zaměstnavetelé. Co na to, že zaměstnávají takového ubožáka, říkají? Vykonává po právní moci rozhodnotí odvolacího soudu i nadále znaleckou činnost?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 17:17
Já bych to nedramatisoval. Co je Svoboda zač, je patrno při pohledu prostým okem, a slečnu praporčici bych také nelitoval: plně odsouzenému věřím, že mu věnovala přízeň jedině a pouze výměnou za příslib protekce při studiu vysoké školy. Z velké části tak má, co si zasloužila.
0 # Anonymní 2014-06-06 17:44
To je ale ubožák. Stále mám asi o lidech s tituly přehnaně vysoké mínění, protože tohle mě u muže s doktorátem upřímně šokuje.

Skoro bych se pod tohle chtěla podepsat, protože si to myslím z hloubi srdce, ale nedoporučoval jste to :)
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 17:52
Ovšem. Za necelý rok Ivoše znovu zapíšou mezi znalce, a mohl by vám to vrátit v posudku.
0 # Anonymní 2014-06-06 17:59
Vezměte, prosím, v úvahu, z jaké školy ten "doktorát" má. Od bolševika se spektrum škol, kde dostane titul i idiot, značně rozšířilo.

Quido
0 # čtenářka 2014-06-06 19:57
Krasna Cervena knihovna pro zdejsi ctenarky, jake to stavnate sousto. :-)
Mne kausa Ivose Svalouse vubec neprekvapuje, uz jsem si ho drive oznacila za Alfa samce, nabiteho progesteronovymi hormony. Zenske toto podvedome vyciti a jak videno na soudnim liceni, positivne reaguji.
Ne ale vsechny.
Nektere tu zivocisnost sice ze zajmem pozoruji, neb je to divadlo lidskeho primarniho instinktu, avsak v realite se od neceho tak prizemniho absolutne distancuji. Takove Ivos jen pobavi. - Zde jsme u samotne obzalovane, ktera jiste z jinych pricin nez mit vaznejsi vztah si zadala s tvorem jako je nadrzeny Ivos..Celkem chapu, ze Samec mel , s jeho Judo doktoratem, v pracovnim prostredi urcitou authoritu a tak ziskaval povolne sexualni subjekty, ktere pristoupily na takove nedustojnosti jako fotografovani genitalii. . Nemyslim si totiz , ze obzalovana byla prvni ulovek (zdraham se napsat obet) , jen v jinych pripadech asi osoulozil, fotky vlozil do sukaciho archivu a pak lovil dal. Docela jako sexualni preditor. Prece v normalni citlive sexualni situaci se nevytahuji mobily a nefotografuje se felatio. . Toto muselo byt planovane, takze o nejake svudne neznosti nebo vylucnem vychutnavani samotneho intimniho aktu nemuze byt vubec rec. Obzalovana si takove jednani nemela nechat libit. Nicmene mam k slecne urcite sympathie, zrejme je mladicka, protoze se ve spisu pise, ze "studem zrudla", coz se starsim zenam uz moc nestava. At je to pouceni pro jeji dalsi dobrodruzstvi, opatrnosti ve vyberu partneru nikdy nezbyva a doufam, ze si ceske zeny uvedomi, ze Ivoš je necitelny Sexouš....
0 # Anonymní 2014-06-08 14:20
Ivouše Svalouše řídí testosteron. Progesteron podmiňuje sekreční fázi ženského cyklu. Ale na druhou stranu taková sviňárnička vypadá spíše na ženskou práci, jestli Ivouš nemá taky trochu estrogenů, když uveřejňuje lechtivé fota praporčice s vlastní osobou...:-)))
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 14:23
Jo jo, a takový to tu býval seriosní blog o právu :-(
0 # Anonymní 2014-06-08 15:50
Pane Pecino, řekněte mi, neznalci, jak může být vůbec blog o českém právu seriózní v době, kdy znalci de facto protiústavně a posteriori "dovytvářejí" skutkovou podstatu trestných činů, kdy soudci mají kvality, jaké mají: české právo samo o sobě je jeden velký svinčík a proto ani blog o něm nemůže být seriózní.
0 # Anonymní 2014-06-08 18:16
Tak jedna z nejvetsich sf.ni , co v brne znam ma doktoraty hned dva . Zadne vzdelani vam moralku nezaruci . :(
0 # Anonymní 2014-06-09 18:19
Naprosto souhlasím s anonymem, morálka s tituly nesouvisí, stejně jako tituly již dnes často nesouvisí se vzdělaností. A já to musím vědět, sám mám jeden:)
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 18:12
Fotografie. Poškozená je ta bez kníru.
0 # Anonymní 2014-06-06 20:22
Poškozená je ta bez kníru.

To od vás není pěkné, VP Pecina. Už mi dnes docházejí utěrky na monitor. :-)
0 # Anonymní 2014-06-07 03:35
Ale vlajkonoska s baretem je prece docela pohledna, zvlaste, kdyz porovname jeji protejsek, Ivo Casanovu.
Mimochodem, predpokladam, kdyz zneuctenou pani zdejsi "ctenarka" nazyva "obzalovana", je to jiste brano ve smyslu jako ze ji Ivo Svoboda obzaloval tim, ze ji mstive narknul z nestoudneho chovani. V pravnickem slovniku je samozrejme obzalovan Svoboda.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 03:45
Jak to mezi nimi bylo, zřejmě už nezjistíme. Poručice tvrdí, že ji Ivo miloval a neunesl rozchod (budiž, ale zachoval se k ní v každém případě jako neuvěřitelný dobytek), podle verse Svobody ho po rozchodu vydírala: což bych i věřil, že chtěla, aby splnil všechny sliby, které jí, sám již dosti vypelichaný seladon, v intimních chvílích učinil.

Rozhodně dostatek materiálu pro úvahy milých čtenářek: řekl bych, že nová rubrika Z milostného života znalců bude mít na mém blogu nebývalý úspěch!
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 03:50
Mimochodem, celé to připomíná Chytilovou a jejího Fauna. Vždycky jsem si myslel, že ta postava, co ji hraje Suchařípa, je misandrická nadsázka, ale když čtu tohle, musím se jí posmrtně omluvit.
0 # Anonymní 2014-06-09 18:27
Můj oblíbený film. Ale pochybuji, že sexuálně aktivní znalec někdy vysloví onu klíčovou větu celého filmu: "Aspoň podpis na asfalt..."

cnemo
0 # Anonymní 2014-06-06 18:26
To je ale čuňák.. Tento "Člověk" by měl vykonávat funkci učitele na VŠ a zneužívat studentky? Nebo měl by snad člověk trestaný za takové činy dál se věnovat zaměstnání v právních odvětvích? Doufám, že se tato úchylná a nyní i zhrzená kreatura již v soudních síních neobjeví.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 18:28
Tato je lepší.
0 # Anonymní 2014-06-06 18:30
"Anonymisace se Okresnímu soudu v Karlových Varech příliš nepovedla"

Nebál bych se použít naturalističtějšího vyjádření, třeba: "To anonymizoval úplný blb." Neprozradím více, ještě někdy by se to mohlo hodit :-).

Quido
0 # Anonymní 2014-06-06 20:20
Asi byli na kvalitním školení o anonymizaci u ČAK :-)
0 # Anonymní 2014-06-06 20:44
Svatá prostoto :-)

Quido
0 # Tomáš Pecina 2014-06-06 18:32
Na svém místě u útvaru už není. Škoda, celkem rád bych jí vysvětlil, o kolik teď může na základě takového rozsudku Svobodu žalovat. A soud by byl rychlý, skutek by se neřešil, jen následky.
0 # Anonymní 2014-06-06 18:42
Já si myslím, že si Vás za chvíli velmi snadno najde, jen co ta plná jména Google zaindexuje :-)

Nechci být škodolibý, ale děkuji za tu dnešní porci dobré zábavy.

Quido
0 # Anonymní 2014-06-07 01:23
No nic, pan Svoboda se navždy zařadil mezi extremisty. Řešil to tedy opravdu extrémně.
0 # Anonymní 2014-06-11 22:59
Spíš mezi exkrementy.
0 # Anonymní 2014-06-07 02:16
Z toho rozsudku se zdá, že pan znalec podával obšírná vysvětlení, na která nebyl nikdo moc zvědavý. Napsali Hroch nebo Foucalt něco konkrétního o tématice zveřejňování soukromého porna na internetu, nebo si zas musel vystačit s Copy-Paste pojednáním o diskursu? Vidím v živých barvách, jak na námitku irelevantnosti posílá ctihodného pana soudce doplnit si vzdělání na filosofickou fakultu :-))
S.
0 # Anonymní 2014-06-07 03:07
Ty hovada extrémistický deprimovaný, to na něj musely navléknout. Si nedovedu představit jak by mu mohla do nějaké obálky při kompletaci spadnout diskursivní mřížka. Nebo obálky zalepoval olíznutím a na poštu chodil sportovně v kimonu? Michal M.
0 # Anonymní 2014-06-07 05:45
Mě v celé věci těší zejména charakternost obou kolegů poškozené, neboť se nepokusili podívat na inkriminovaný profil na sociální síti Facebook, což je jistě dobrou vizitkou příslušníků AČR. ;-)

Jan Angelovič
0 # Anonymní 2014-06-07 11:35
Jsem si jist, že takové špíny na postech které zaujímají, nemají co dělat. Trénoval sem daleko víc (několik let), než se pro vstup do armády musí a stejně mě kvůli formální záležitosti nepřipustili přes zdravotní zkoušky (současný zdravotní stav mi veškeré ambulance jedné VN potvrdily jako schopný, na základě starého onemocnění, které bylo už při VN dávno zažehnáno - tudíž dlouho vyléčeno). A když tu vidím takový případ těchto dvou lidí. Promiňte, ale pro tyto lidi nebudu mít nikdy pochopení, úctu nebo lítost. Hlasitě bych zařval jedno vulgární slovo, ale tím bych narušil klidnou, suchou atmosféru. Proto v záři svého komplexu: Špíny, špíny, špíny! :) Ejhle, ony se vzájemně smívají! :D
0 # Anonymní 2014-06-07 11:45
U obviněného byla provedena domovní prohlídka - vyrazila mu v 5 ráno dveře zásahovka s brokovnicemi, jako se to dělá například u osob obviněných z vylepování samolepek?

-es-
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 13:22
To jsou nepodstatné "technikálie". Zajímavější je, proč to nechala policie dojít do rozsudku: takové lepálie může přece nechat zastavit bezmála každý strážmistr na místňáku.

Vysvětluji si to tím, že Svoboda začal policii svým chováním kompromitovat a u soudu neměl výsledky: kde vystoupil, tak se zprošťovalo (výjimka jsou RWU, ale tam se předvedl až po rozsudku v KV). Takže ho takhle elegantně odstřelili a soustředí se na nové "boys on the block" – Uhlíře, Krčála, Ptáčníka.
0 # Anonymní 2014-06-07 18:47
Mohli mu posudky jednoduše přestat zadávat (a myslím, že snad v posledních měsících ani žádný stranický úkol nedostal), i když je možné, že když se naskytla možnost udělat to tak, že si to zavinil sám, využili toho.

-es-
0 # Anonymní 2014-06-07 20:54
Uhlíř není prespektivní kádr. Ne snad z důvodu, že byl také načapán při podvodu s fakturováním (jak se to vlastně řeší?), ale protože na to nemá vhodnou osobnost. Je to primárně člověk se zájmem o historii a ač lze o kvalitě jeho práce občas pochybovat, je z ní vidět, že má dějiny rád. Má vlastní názor a přesvědčení. Párkrát půjde na soud a bude z toho tak akorát znechucen a raději se, dle mého odhadu, bude věnovat jen svému psaní či nějakému vystupování v populárně naučných pořadech. Budoucnost nepatří odborníkům (byť prodejným) typu Mareše, nadšencům typu Uhlíře, sebestředným, užvaněným a hloupým ubožákům typu Svobody, natož pak hysterickým zainteresovaným ideoložkám typu Tydlitátové, ale spíše amorfním osobnostem bez názoru a výrazného ideového osobního zájmu, kterým znalecká činnost bude vyhovovat jako výtaný vedlejší zdroj příjmu. Na to se z jmenovaných hodí Krčál a Ptáčník lépe, částečně to platí i o Vejvodové a dalších bezejmenných studentech či čerstvých absolventech doktorského studia na sociálně vědních fakultách. AHL
0 # Anonymní 2014-06-07 21:00
tak s tím překlepem "výtaným" mi to fakt hodně ujelo
0 # krystlik 2014-06-07 21:34
Ad Anonymní 7. června 2014 20:54:

Kdyby měl primárně zájem o historii, nevršil by si tituly před a za jméno. To je symptomem statečných bojovníků za vlast.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 21:37
Ono tam může být víc faktorů, třeba s kým sličná praporčice spala po Svobodovi. S ohledem na prostředí, ve kterém se pohybovala (a reklamě, kterou jí Ivo v tomto směru udělal), to mohl klidně být i někdo tak mocný, že jeho příkaz "odstíhat" ani Šlachta nepřebil.
0 # Anonymní 2014-06-07 21:53
Dovolím si trochu konspirační teorie. Je jasné, že byl nakonec hozen přes palubu a zveřejnění kompletního románu bez obrazové přílohy, která prohlubuje čtenářovu fantazii ho znemožnila doživotně. 100% zničení jako náhoda? Jenže vidím souvislost s jednou tajnou státní organizací kde se také kradou kompromitující fotografie, rozesílají dopisy a ruší se nepohodlné osoby nebo strany. Ten postup jako by z oka vypadl Judistovy, ale kdo bude administrovat ty stránky? Nebo se jim bude naopak věnovat plným časem? Kamínek
0 # Anonymní 2014-06-07 22:21
TP: Já bych uvažoval spíše jinak. Věděla o tom stíhání politická policie od samého počátku nebo ji v první fázi Svoboda ve víře ve své vlastní vysvětlovací schopnosti či z pocitu studu, že byl odhalen jako takový ubožák, o pomoc ani nežádal? AHL
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 22:38
Pocit studu? On něco takového má?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 01:35
Ohledně Uhlíře souhlasím s vp. Krystlíkem a nesouhlasím s vp. AHL. On se projektuje do bojovníka za národní zájem, a protože se koupí domku v satelitu pravděpodobně zadlužil víc, než je mu příjemno (4 mega je pro historika hrozně moc peněz), policie ho může dotlačit tam, kam bude potřebovat. Má naštěstí své slabiny, ale ty nebudu prozrazovat předem.

Co se týká Svobody, umím si představit různé varianty, proč mu stíhání nezastavili včas, ale velmi bych se divil, kdyby to celé nemělo požehnání ÚOOZ. Ti, co ho obvinili, určitě věděli, že je to Šlachtův chráněnec. Stále se proto kloním k variantě, že ho ÚOOZ hodil přes palubu, anebo že si jeho stíhání objednal někdo vlivný, potenciálně nový milenec J. T.
0 # Anonymní 2014-06-08 11:32
Právě ta sebeprojekce do role "bojovníka za státní zájem" i jeho určitá ideová vyhraněnost jsou podle mě vlastnosti, které ho pro jeho roli do budoucna spíše diskvalifikují. Cajti jsou možná v něčem hloupí, ale ne zas tak hloupí, aby už neviděli, že znalci, kteří u soudu budí dojem bojovníka za nějakou věc šanci na odsouzení obžalovaných spíše umenšují. Můj osobní názor je, že se na to za nějakou dobu vykašle či bude jen paběrkovat na okrajových případech. Pro důležité posudky budou vybírání méně výrazní, vyhranění a zároveň stejně úslužní jedinci. AHL
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 11:56
Ano, enthusiasmus je u soudu určitě minus. Optimální byl pro Mazel, ten jim za prachy napsal cokoli a ještě se dokázal se při tom tvářit relativně přesvědčivě a neutrálně. "Odvážná školačka" Vejvodová neumí vůbec mluvit, Ptáčník s Krčálem si (zatím) chrání odbornou pověst, takže do určitých věcí nepůjdou, Zouhar má osobní integritu a je pro politické procesy víceméně nepoužitelný. Nejlepší je zřejmě Výborný, ten na odbornou pověst kašle a je dostatečně inteligentní, aby jeho motivace nebyla na posudku vidět. Předpokládám, že s ním pánové s ÚOOZ už kreativně pracují.
0 # Anonymní 2014-06-08 12:27
Akademická tragédie. Ze žurnalistiky dnes vylézají lidé, co chtějí cenzurovat a propagovat, z politologie a historie vylézají lidé, co chtějí omezovat souboj idejí a debatu o dějinách. Možná jich ani není většina (viz libertariánský trend u lidí v tomhle věku), ale mají pro kariérní růst dobré podmínky.
S.
0 # krystlik 2014-06-08 16:30
Žurnalismus se naučit nedá - buď má k tomu člověk vlohy nebo nemá. Conditio sine qua non jsou rozsáhlé všeobecné znalosti. Vygoogleovat relevantní pravdivé informace nejde vždy (a mnohdy k rešerši není dost času), souvislosti mezi nimi téměř vůbec ne.

Politologie a historie se naučit dá, jedinec se ale musí vymanit z národních klišé, což je zejména v českém prostředí téměř nadlidský úkol.
0 # Anonymní 2014-06-08 18:25
Kde je poptavka ( legalni a za dobre penize za posudek ) najde se i nabidka , to nema se zurnalistikou nebo politologii nic spolecneho , moralne "nevyhraneni" lide se najdou vsude .
0 # Anonymní 2014-06-07 15:20
To, že soudní znalec, je kompromitovaný tím, že vyráběl lživé podvrhy, by mělo znevěrohodnit jak jeho posudek, tak žalobce (který si ho objednal)?
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 15:24
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 16:22
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 17:47
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 17:49
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Marie Rausku 2014-06-07 16:33
To je ten Ivo Svoboda, kterého jsem měla tu "čest" poslouchad a dohadovat se s ním u příležitosti jisté kauzy u soudu?????? Musím říci, že mi teda spadla čelist.
0 # Anonymní 2014-06-07 18:43
Každopádně mám pocit, že Svobodův odborný pojem "deprivované hovado" dostal nový rozměr :-)

-es-
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 18:56
:-) Třiadvacátého července má být vyslechnut v kause Robina S. Cosi mi říká, že tak velkou jednačku, jaká by se zaplnila, u MS v Brně nemají.

Jinak obžalovaní v neskončených věcech, kde se používá Svobodův posudek (vyjma RWU), posílají soudům takováto decentní podání. Miluji understatement!
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 20:03
Doháje když dělal můj posudek, tak ještě nebyl odsouzený, dělal ho cca 8 měsíc 2013. Soud jsem sice vyhrál, ale státní zástupkyně se odvolala a nyní čekám na další soud..
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 20:08
Pokud byl u hlavního líčení vyslechnut v době, kdy už byl vyškrtnut, a soudu to neřekl, bude s tím mít problémy. Kdy přesně to bylo?
0 # Anonymní 2014-06-07 20:36
Usnesení krajského soudu ve věci by ke zveřejnění nebylo? Docela by mě zajímalo, zvláště pokud se odvolával obžalovaný. AHL
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 20:37
Zatím nedorazilo.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 20:45
Soud jsem měl 15.5.2014, ale posudky dělal někdy v srpnu-září 2013..
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 20:47
A řekl u soudu, že už je jen bývalý znalec? Otázka, zda může svůj posudek obhajovat "bývalý" znalec, není v judikatuře vyřešena, osobně se nicméně kloním k názoru, že nikoli.
0 # Anonymní 2014-06-07 20:54
Podle mého názoru obhajovat nemůže, protože u soudu vystupuje jako znalec, při jeho výslechu se mu kladou otázky odborného charakteru a ona na ně opět jako znalec odpovídá, to vše, aby obhájil svůj posudek. Pokud už ale při výslechu znalcem není, tak už se nejedná o znalecký posudek. Maximálně tak odborné vyjádření. Ale i to už tak nějak nemá váhu, protože je to nezahlazený kriminálník.
0 # Dan Dvoracek 2014-06-07 21:23
Zcela souhlasím s předřečníkem. Výslech znalce je stejnou znaleckou činností jako soupis posudku, na jeho obsah (tedy skutečnosti znalcem při výslechu uvedené) se nahlíží jako na znalecký posudek, ergo je nemyslítelné, že by ta osoba nebyla v době výslechu znalcem.
Bývalého znalce jde podle mně vyslýchat toliko jako svědka k otázce, zda určitý posudek napsal (zda na něj někdo při soupisu dělal nátlak apod.)
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 21:30
Pak jsme všichni téhož názoru, otázkou je, co na to soud. Umím si představit, že HL bude odročeno, dokud se znalec neosvědčí.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 21:45
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 21:51
Když mi pošlete spisovou značku a soud, u kterého to bylo, podám na něj přestupkové oznámení. Je za to pokuta do 200 tisíc. S vašimi šancemi to nicméně vidím bledě: neprokážete újmu.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 22:01
Tento komentář byl odstraněn autorem.
-1 # Hanadix Pepe 2014-06-07 22:05
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 22:08
Ještě nejste. Pokud odvolací soud zproštění potvrdí, vznikne vám nárok na náhradu škody a nemajetkové újmy, ale to se Svobodou souviset nebude. Platit bude ministerstvo spravedlnosti.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-07 22:17
tak alespoň tak, ovšem pak je zde otázka, proč toto naprosto nesmyslné dívadlo, nesmyslné posudky musí platit občan ze svých daní, mají to dostat k náhradě státní zástupci, tedy žalobci., ale to bohužel nevyřešíme )))
0 # Tomáš Pecina 2014-06-07 22:35
V Infosoudu čtu, že jste nebyl zproštěn, ale věc byla postoupena jinému orgánů, zřejmě jako podezření z přestupku. Vy jste se proti tomu neodvolal??
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 00:44
Podáno.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-08 13:32
neodvolal, státní zastupkyně se odvolala..
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 13:42
To byla velká chyba. Teď byste mohl požadovat minimálně zpracování nového posudku. Také budete mít problémy s náhradou, sice o ni nepřijdete zcela (např. náklady na obhajobu by vám zaplatit měli), ale může být výrazně nižší, než kdybyste dosáhl zproštění.
0 # Hanadix Pepe 2014-06-08 13:51
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Anonymní 2014-06-08 16:17
To jsou ale pěkné pořádky, pane Pecino. Dneska tady zveřejníte drobné uklouznutí soudního znalce a zítra snad samotné Ctihodnosti. Uvědomujete si vůbec, že prostý občan nemusí pochopit, že přes drobná uklouznutí, která se řeší soudružskou kritikou a sebekritikou jsou naše ctihodnosti pořád lepší než nějaké jiné ctihodnosti?
0 # Anonymní 2014-06-08 19:49
Pomsta a uzený nejlepe chutná studený....
0 # Anonymní 2014-06-08 20:28
Svoboda asi ještě nevyrostl z puberty. Ale co mě zaráží, je naprosto zhovadilá anonymizace vzhledem k poškozené.
0 # Anonymní 2014-06-08 20:35
K přestupkovému oznámení: nenapadá mě nic vhodnějšího, než úsloví "na každou svini se vaří voda" :-)
Nicméně bych se dost divil, kdyby ho ministerstvo pod nějakou záminkou nepodrželo a nedošlo k závěru, že se žádný přestupek rozhodně nestal a ani stát nemohl...

-es-
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 23:33
Řekl bych, že to nijak dramaticky nebere: udělá si růček studijního volna a na jaře ho tu máme zpět v plné síle.
0 # Tomáš Marný 2014-06-08 20:54
Tuto mřížku vynoření slovesa "vymezit se" jsem ještě neznal ...
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 20:55
Ano. Také si říkám, slyšet zvukový záznam jeho "obsáhlé" výpovědi a zemřít.
0 # Báša 2014-06-08 21:39
Pane Pecino, funguje Vám mail? Vraci se mi to jako:
Chyba serveru: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 22:59
U mne žádný problém nedetekován. Který server vám tento chybový kod vrací? mail.pecina.cz?
0 # Báša 2014-06-09 00:30
Psal jsem na
0 # Hanadix Pepe 2014-06-08 23:45
chci se ještě zeptat, zda mohu požádat o záznam ze soudu když měl projev svoboda, prý se to nahrávalo, jelikož zapisovatelka netíhala zapisovat. Mám na tento záznam právo ho dostat?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 23:51
Samozřejmě. Buď k soudu pošlete USB disk anebo si to nechte vypálit na CD (za to se ale platí, nevím teď z hlavy, jestli 50 nebo 100 korun).
0 # Tomáš Pecina 2014-06-08 23:53
A ještě bych vás chtěl poprosit, abyste své příspěvky nemazal. Čtenáři ztrácejí přehled, o čem se diskutovalo. Děkuji!
0 # Anonymní 2014-06-09 01:55
Já jsem jednou žádal o kopie protokolu z jednání soudu a byl jsem odbyt tvrzením, že mámnárok jen na anonymizovanou kopii rozsudku. Pokud tedy nebalamutili a na protokol nárok není, jak může být nárok na zvukový záznam?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-09 01:57
Je účastníkem řízení.
0 # Anonymní 2014-06-09 13:16
Takovou porci zabavy si snad ani nezaslouzime :-) BTW, da se v budoucnu znalec zneverohodnit na zaklade teto kauzy, az ho za rok zase zapisi do seznamu znalcu? Berte to jako dotaz laika :-)
0 # Tomáš Pecina 2014-06-09 13:21
Na to mám dva právní názory :-)
0 # Anonymní 2014-06-09 19:11
Osobně u mě je nezvěrohodněn napořád, to co udělal vypovídá o jeho charakteru. Nevadí mi co si fotí, ale promyšleně tajně konal zlo člověku kterého znal. Takový lidský odpad nás odsoudí za tričko posudkem na zakázku. Takový člověk vám zničí život za pár korun které mu dají za odměnu.
0 # Anonymní 2014-06-09 19:12
echo24.cz/.../...

Co rikate na toto ?
0 # Anonymní 2014-06-09 21:31
Omlouvam se, za mozna nejapnou otazku. Ale zajimalo by mne..
1) zda jak a kde by obycejny obcan, student prava tento rozsudek nasel
2) jak by poznal, ze se opravdu jedna o osobu, ktere jste rozsudek prisoudili, kdyz je anonymizovan?

Petr V
0 # Anonymní 2014-06-09 21:52
jak by poznal, ze se opravdu jedna o osobu, ktere jste rozsudek prisoudili, kdyz je anonymizovan?

Myslím, že i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále. Ale na Ctrl+A, Ctrl+C a Ctrl+V fakt není zvláštního fištróna ani znalostí klasické latiny třeba. :-)
0 # Anonymní 2014-06-10 09:42
Hmm. Tak to nějak nefunguje CTRL + A ( vybrat vše ), CTRL + C ( kopírovat do schránky ) a pak CTRL + V ( vložit ze schránky ).... : (

Petr V
0 # Anonymní 2014-06-10 11:10
Poproste nekoho pocitacove gramotneho :-)
0 # Anonymní 2014-06-10 12:54
:-O
...už mi to došlo 8-)
já pořád hledal co je v textu kde je co zkopírované a pastnuté :-o

Petr V
0 # Anonymní 2014-06-10 07:54
Vidím, že Svobodovo lejno se postupně stále víc rozmazává:
novinky.cz/.../...
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 10:34
Vidím, že Svoboda nově působí na Masarykově universitě: opravdu dobrá visitka této školy!
0 # Tomáš Marný 2014-06-10 11:13
On kromě juda zvládá i Logistiku, Bezpečnost práce a Dopravní psychologii?
Vpravdě renezanční člověk! Zdá se, že rozsahem svým vědomostí předčí i Chmelíka.
0 # Anonymní 2014-06-10 14:56
On docent juda umí i fyziku? Možná, pane Pecino, že byste na základě InfZ mohl zkusit zjistit, jaká je jeho náplň práce, mně osobně nepřipadá, že by mohl učit fyziku nebo chemii..:-)))
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 15:04
To si snadno vygooglujete. Fysiku neučí (i když by podle vlastního hodnocení jistě mohl, jako cokoli jiného klasickým baletem počínaje a hovorovou finštinou konče).
0 # Anonymní 2014-06-10 15:08
Marný: Stačí na odkazované stránce kliknou na záložku "výuka". Přímý odkaz je zde: www.muni.cz/ped/people/17597/teaching
0 # Anonymní 2014-06-10 16:09
On neučí na MU nově, ale už od roku 2012. Přikládám přehled:

jaro 2015 PdF:OP3BK_DDP1 Podnikové hospodářství 1 - T, D
PdF:OP3BK_DDP2 Obchodní nauka 2 - O, D
PdF:OP3BK_DOD2 Obchodní nauka 2 - O, D
PdF:OP3BK_PRVI Řízení institucí výchovy, vzdělávání a veřejné správy
PdF:OP3BK_RVID Řízení institucí výchovy, vzdělávání a veřejné správy
PdF:UOPK_8008 Metodika řešení problémových výchovných situací
PdF:UPVK_0034 Logistika
PdF:UPVK_1009 Vzdělávací programy autoškol a veřejné správy
PdF:UPVK_4007 Dopravní psychologie
PdF:UPV_0034 Logistika
0 # Anonymní 2014-06-10 16:13
A zde jako vedoucí diplomové práce :-) Ten Pecina dole ho musel štvát :-) Vtipné je srovnání témat s jeho morálním profilem :-)

Dopravní výchova jako prevence dopravní nehodovosti
Aktivní trávení volného času u dětí a mládeže jako prevence výskytu sociálně patologických jevů
Historická povodeň na Znojemsku v roce 2002
Pracovní uplatnění osob se zdravotním znevýhodněním
Požární ochrana jako volnočasová aktivita dětí
Vliv výchovného působení odboru prevence Městské policie Brno
Dopravní výchova jako prevence dopravní nehodovosti
Aktivní trávení volného času u dětí a mládeže jako prevence výskytu sociálně patologických jevů
Historická povodeň na Znojemsku v roce 2002
Pracovní uplatnění osob se zdravotním znevýhodněním

bakalářská práce, Bc. Kateřina Bradnová, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Kateřina Dočekalová, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Vladimír Dočekal, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Otto Navrátil, 13. 5. 2014
diplomová práce, Mgr. Ladislav Pecina, 20. 5. 2013
bakalářská práce, Mgr. Zdeněk Brychta, 13. 5. 2008
bakalářská práce, Bc. Kateřina Bradnová, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Kateřina Dočekalová, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Vladimír Dočekal, 14. 5. 2014
bakalářská práce, Bc. Otto Navrátil, 13. 5. 2014
0 # Anonymní 2014-06-10 18:23
PdF je v mnohém odpad MU, přesně podle vkusu Ivoše - v seminářích k přípravě závěrečné práce se zcela vážně diplomantům doporučuje, aby v názvu diplomové práce bylo použito cizí slovo, takže místo vzdělávání se všude píše edukace a pod.

Yossi
0 # Daniela 2014-06-10 21:35
@10. června 2014 15:04,
Jejda, na baletacky vykon Ivose Svalouse jsem zapomnela.
Taky si myslim, ze pani zapisovatelky a mozna i soudkyne si udelaly kopie aktu a za ticheho chichotu vykonny organ pana dochtora studuji . V soudnich prestavkach na damskych toiletach. . Nu asi to reklama je, predpokladam, ze porno star Ivo the Great exibitoval, pac je na svuj pyj pysny a timto realisuje svoji obcanskou svobodu vyjadrovanii...
0 # Tomáš Pecina 2014-06-12 17:40
Z jeho pedagogické činnosti mi nejvíc imponuje předmět Zvládání konfliktních situací. Na Universitě obrany momentálně neučí, pouze poskytuje sociálně-právní poradenství (link). Je dobře, když ke studentům hovoří lidé s praxí!
0 # Tomáš Pecina 2014-06-12 18:17
Na konci kurzu bude student schopen:

– porozumět a vysvětlit základní principy a zdroje problémů v mezilidské komunikaci, komunikaci ovlivněné stresem a předsudky, komunikačními šumy atp.

– použít informace teoretické poznatky při chápání, interpretaci a řešení vlastních konfliktů osobních i pracovních i konfliktů ve svém okolí

– použít své znalosti při prevenci patologických komunikačních taktik (manipulace, komunikační fauly atp.) vedoucích ke vzniku konfliktních situací


Tak to je nářez :-)
0 # Petr Adámek 2014-06-14 03:59
Vzhledem k jeho UČO (17597) musí na MU působit už řadu let, nejméně od doby zavedení současného IS (cca rok 2000). UČO jsou přidělována postupně a prvních několik desítek tisíc jich bylo přiděleno stávajícím studentům a zaměstnancům v době nasazení nového IS.
0 # Anonymní 2014-06-14 09:38
UČO odstal ještě jako student. Když tam člověk začne po letech učit, nepřidělí se mu nové, ale funguje pod svým původním. AHL
0 # Anonymní 2014-06-10 11:11
Treba to nevedi :-)
0 # Anonymní 2014-06-10 12:48
Technická otázka: kde je z anonymizovaného rozsudku možné vyčíst že se jedná o tuto osobu? Někde tam zapoměli jeho jméno a nebo je to evidentní pro insidery?
0 # Anonymní 2014-06-10 12:56
Jsem technikou netknutá, ale když si ta místa označím a zkopíruju do wordpadu, tak se mi to celé zobrazí.
0 # Anonymní 2014-06-10 13:00
také jsem nad tím hloubal dlouhý čas...

je to zajímavý Quiz... nápověda je 6 příspěvků výše :D

Petr V
0 # Anonymní 2014-06-10 13:02
Vy jste to všechno prozradila :(
0 # Anonymní 2014-06-11 00:44
Šmankote....

Děkuju za odpověd, tazatel.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 15:28
Zde nějaké informace o činnosti I.S. na Slovensku. Pachatel dostal 25 let, protože "sa výhražnými listami, petardami umiestnenými v dvoch knihách a nastražením výbušného systému snažil vzbudiť vo verejnosti vážne obavy a prinútiť vládu, aby konala podľa jeho požiadaviek. Podľa súdu bol preukázaný aj motív konania Ladislava K., keď takýmto extrémnym spôsobom chcel zvýšiť ochranu zvierat".
0 # Anonymní 2014-06-10 16:04
Chudák, spíš by potřeboval psychiatra, než vězení…

Kdyby nebylo teplých míst o ničem placených státem, existence typu Svobody by se eliminovaly samy svou nepoužitelností.

Quido
0 # Anonymní 2014-06-10 16:44
je to skutočne prípad pre znalca z odboru psychiatra a nie terorizmu kosice.korzar.sme.sk/.../...
0 # Anonymní 2014-06-10 16:20
....to je ale strašné čtení co tento člověk napáchal.
0 # Anonymní 2014-06-10 19:19
Soudní znalec rozesílal lechtivé fotky expřítelkyně, ze života měla peklo
domaci.eurozpravy.cz/.../...
0 # Anonymní 2014-06-10 20:47
Chmmm, na Novinkách píšou, že se znalec odmítl k případu jakkoliv vyjádřit. Ivo mne skutečně zklamal - já čekal nějaké pěkné pojednání o sexuálních aspektech prvotních povrchů vynoření a mřížek specifikace, a ono nic! :-(
0 # Anonymní 2014-06-10 21:47
Ivo Svoboda cítí, že by byl pro svůj prezentační talent ihned objektem bulváru. Přeci jen, Rychtář už mele z posledního.
0 # Anonymní 2014-06-10 20:09
Mám ještě jeden laický dotaz, kde se nachází skladiště takovýchto anonymizovaných rozsudků?

Petr V
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 21:04
Nikde. Je to zakázková výroba.
0 # Anonymní 2014-06-10 21:32
No a jak jste se k tomu dostal vazeny pane Vy?

Petr V
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 21:33
Poslal jsem žádost podle InfZ.
0 # Anonymní 2014-06-10 22:04
Spíše by mě zajímalo, zda jste si zkrátka všiml, že najednou chybí v seznamu znalců (či někde vyšlo najevo, že už znalcem není) nebo nějaká sojka něco pošeptala do ouška. Ale vlastně ani konkrétní odpověď nečekám. AHL
0 # Tomáš Pecina 2014-06-10 22:15
Sojka, jak jinak v této zemi.
0 # Marie Rausku 2014-06-11 09:31
A ten posudek týkající se RWU je normálně "platný", i když sám vyhotovující znalec, vystupující v roli svědka obžaloby, "páchá trestnou činnost" a je za ní odsouzen (ať už za rozsudkem stojí jakákoli konspirační teorie)?
0 # Tomáš Pecina 2014-06-11 09:41
Samozřejmě, že je platný a plně procesně použitelný. Uvědomte si své místo, Marie: naše křehká demokracie si nemůže dovolit, aby nějaká stupidní deprivovaná hovada jako vy zastrašovala pana znalce! Na Jiném právu tuto argumentaci rozvinul jistý Slanina, podívejte se tam.
0 # Marie Rausku 2014-06-11 10:32
Tušila jsem tuto odpověď, to spíš můj manžel stále žije v bludu, že demokracie v ČR se nemůže natolik odlišovat od té finské, a že tento přečin I.S. nám v kauze RWU nějak pomohl (svědek obžaloby/SZ přece nemůže být sám "kriminálník"- podle mého manžela).

Nicméně DEMOkracie v České republice je opravdu zatím jen DEMO verze. Té konečné plně funkční verze se nejpíš nedočkáme...
0 # Tomáš Pecina 2014-06-11 11:58
Žila jste v této zemi dostatečně dlouho, abyste věděla, že tady se postavení jedince ve společnosti chápe statusově: zatímco Svoboda se dopustil drobného uklouznutí, za které byl spravedlivě potrestán a po uplynutí roční lhůty mu bude umožněno vrátit se zpět tam, kam patří, vy jste organisací mikulášské besídky pro závadové děti spáchala hnusný zločin, za který si nezasloužíte nic než pohrdání. Čtyři vaše spoluobviněné se ostatně již kají, a tak to má být.
0 # Marie Rausku 2014-06-11 12:40
Dokonce jen účastí na oné závadové besídce, ani jsem jí neorganizovala, jen jsem tam fyzicky byla přítomná - už to je přečin, který se s šířením pornografických materiálů nedá v DEMOkratické společnosti ČR rozhodně svou závažností srovnávat.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-11 12:54
Přesně tak. On je v sazbě do dvou let, vy byste byla, kdybyste tu hanebnost spáchala za účinnosti nového trestního zákoníku, od tří do deseti. Navíc vám naše svobodná demokratická společnost dala šanci, abyste aspoň dodatečně svého skutku zalitovala, a vy zatvrzele nic.
0 # Guy Peters 2014-06-12 09:50
Na Svobodově odvolání jsou fascinující tyto věty: „Z jeho strany se jednalo o vymezení se vůči negativnímu jednání poškozené směrem k jeho osobě. K tomuto jednání byl poškozenou víceméně donucen.“
0 # Tomáš Pecina 2014-06-12 09:53
To tvrdil už v hlavním líčení, nic nového. Prostě se vůči vztahu s poškozenou vymezil. Myslím, že k tomuto závěru musel dospět na základě výsledku diskursivní analysy, jiné vysvětlení nemám.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)