Jediný, kdo neodpověděl v zákonné lhůtě, je Rada ROP Střední Čechy, ostatní s Andrejem Babišem
drží basua inkriminující, mezitím arci každému známou, zprávu tají.
Důležité upozornění!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
drží basua inkriminující, mezitím arci každému známou, zprávu tají.
Komentáře
Jistě - co je prostým občanům do toho?!
Bože, to je vůl ...
Asi jsem úplně blbý, ale než zase promrhám několik hodin času odesíláním dotazů a stížností přes DS -- skutečně aktuálně neexistuje žádný web provozovaný státem, kde bych mohl zjistit aktuální znění právního předpisu a opravdu to není povinností státu, aby něco takového fungovalo?
Ne, tam aktuální znění budete hledat marně. Jak jsem již psal, jsou tam pouze PDFkové stejnopisy sbírky zákonů - zcela nepoužitelné.
V odůvodnění tohoto rozsudku NSS (zejména §§ 34, 38) výstižně napsal právní závěry, použitelné i na zprávu OLAF:
(34) ... Proto omezení práva na informace z probíhajícího trestního řízení, zejména v jeho přípravné fázi, bude spíše pravidlem než výjimkou. Přesto nelze paušálně říci, že např. poskytnutím informace
o obsahu jakéhokoliv rozhodnutí státního zástupce bude vždy ohrožen ústavně chráněný zájem. Ostatně právě projednávaný případ je toho nejlepší ukázkou – nepravomocné rozhodnutí o zastavení trestního stíhání v široce medializované kauze napadení vrcholné političky službu
konajícím policistou. Lze si jen obtížně představit, jak by vydáním informace o obsahu tohoto rozhodnutí mohl být ohrožen zájem na vyšetření činu, který v době podání žádosti plnil přední stránky denního tisku včetně všech svých detailů.
(38) ... Poskytování informací v režimu informačního zákona tedy nesmí obcházet omezení vyplývající z podstaty samotného trestního řízení. Na druhou stranu není důvodu neposkytnout informace o nepravomocném trestním rozhodnutí orgánu činného v trestním řízení tam, kde takováto „naléhavá společenská potřeba“ shledána nebude, typicky v případech veřejného zájmu, kde půjde o trestné činy úředních osob ve smyslu § 127 platného trestního zákoníku, resp. veřejných činitelů ve smyslu § 89 odst. 9 starého trestního zákona. Z hlediska komparativního je třeba poznamenat, že některé zahraniční informační zákony výslovně hovoří
o informacích z trestního řízení proti úředním osobám ve zvláštních ustanoveních a vylučují jako důvod pro neposkytnutí informace z trestního řízení ochranu osobnostních práv úředních osob (srov. čl. 5 odst. 3 polského zákona o přístupu k veřejným informacím, cit. v bodě [47] níže).
Městské státní zastupitelství v Praze se však zřejmě nepoučilo, judikatura NSS ho vůbec nezajímá a dál postupuje jako "v zajetých kolejích".
Miroslav Špadrna
(žalobce ve věci rozhodované NSS pod sp. zn. 1 As 44/2010, shora)
novinky.cz/.../...
RSS kanál komentářů k tomuto článku