Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Vzpomínáte si na věčné litanie poslance Daniela Korteho, že orgány činné v trestním řízení neposkytují postiženým osobám informace o ukončených odposleších, vymlouvajíce se tu na to, tu na ono? Věru, neposkytují. Příkladmo o odposlechu svého serveru nařízeném v létě 2011 jsem nebyl dodnes notifikován, pravděpodobně proto, že jsem jej provozoval jako součást organisované zločinecké skupiny a/nebo že moje trestná činnost na něm páchaná pokračuje.

Občas se arci vloudí chybka a Lukáši Beerovi bylo sděleno, že jeho server byl od dubna 2013 odposloucháván. Což otevírá prostor pro zajímavé právní možnosti. Jako první krok nyní sprostý nevinný požádá o nahlédnutí do odposlechového spisu a pokud mu soud nevyhoví, bude mít nabito na zajímavou ústavní stížnost.

Aktualisováno.
Vedlejším produktem je zatím zjištění, že KSZ si vyžádalo od soudu spis a zvažuje dovolání. Nejvyšší soud je ta nejkomunističtější instituce v celé české justici a pro soudruha prokurátora Vagaie může theoreticky nalézt pochopení, ale spíše bych to neočekával: rozhodnutí městského soudu respektuje judikaturu Nejvyššího soudu a ten by musel svou rozhodovací praxi obrátit o 180 stupňů, což je těžko myslitelné i s úvahou nových okolnosti zostřeného boje proti pravicovým extremistům (v širším slova smyslu, tedy proti každému, kdo není z výdobytků této postkomunistické hry na demokracii a imitace právního státu dostatečně nadšen).

Komentáře   

0 # Anonymní 2015-02-23 13:14
Stanislav a Lukáš Beer sú tá istá osoba? :D
0 # Tomáš Pecina 2015-02-23 13:25
Ano. Lukáš je jeho publicistický pseudonym.
0 # Mordor 2015-02-23 14:04
Mate predstavu co konkretne znamena v tomhle pripade ten 'odposlech'? Stahujou si obsah webu, logojou komentare a ip komentujicich? Nebo odposlouchavaji nejak 'interne' primo provoz na serveru? Pokud ano tusite jak presne to probiha?
0 # Tomáš Pecina 2015-02-23 14:14
Sledují se všechny přístupy na server. Otázkou je, zda jim to Google povolil. Ze spisu se dozvíme leccos zajímavého.
0 # Báša 2015-02-23 14:27
Předpovídám nějakou neplánovanou skartaci. Třeba omylem. Při úklidu a podobně.
0 # Mordor 2015-02-23 15:37
Aha jasne, ono to tu vlastne bezi na blogspotu, pravda, to mi nedoslo, mel jsem na mysli spis jak je to u 'soukromych' serveru/blogu/webu (se standartnim hostingem nikoliv kdesi v cloudu google ale rekneme u standartniho ceskeho poskytovatele...). Jak se zachova Google na to jsem uprimne zvedav.
0 # Anonymní 2015-02-23 16:13
Funguje to tak, že je hostitel povinen předat Policii ČR IP adresy. Policie si ty IP adresy pak "fyzicky obejde". Má zkušenost respondenta.
Google je znám neochotou bonzovat IP, to si malý poskytovatel nemůže dovolit.

Q.
0 # Anonymní 2015-02-23 19:11
Jenom ať sledujou, aspoň nemají čas, prostředky a lidi na důležité věci.
0 # Anonymní 2015-02-23 22:01
Že si Pčr fyzicky obejde Ip adresy.Co to znamená?Že zjistí komu patří?Že Osobně bude říkat uživatelům co chodí na nassmer,Bu bu bu?
0 # Anonymní 2015-02-24 00:17
Ano, zjistí komu IP patří. Nemluvím o žádné konkrétní doméně. Nikoli "Bu, bu, bu", ale výslech. Mnoho uživatelů Internetu se domnívá, že jsou anonymní. Nejsou. Ostatně p. Pecina již přítomné varoval.

Q.
0 # Anonymní 2015-02-24 08:50
To že mnozí z nás jsme na seznamu tzv.nepřátel státu,otom nepochybuji.Co týče návštěv tzv.problémových stránek, zatím to trestné není.Pokud se to ovšem již nezměnilo.Tak Acab vyslýchat můžou ale potrestat zatím ještě ne.Ale už jen případný výslech,skrz tohle, nemá s demokracií nic společného.Samozrejmě netvrdím že zde nějaká demokracie je.Ta je jen na papíře a hlásá ji propangadistická Čt a další pochybné média.
0 # Anonymní 2015-02-23 22:33
ip si přeci můžu změnit, jak chci. K čemu jim to bude? (chudáci ti s nezabezpečenou hi-fi) ��

A kde je zaručeno, že jim posytovatel nevygeneruje náhodná čísla ( což IP vlastně jsou ), ať daj pokoj...

Petr V
0 # Anonymní 2015-02-24 00:20
Petr V: ip si přeci můžu změnit, jak chci

Veřejnou nikoli :-)

Petr V: nevygeneruje náhodná čísla ( což IP vlastně jsou )

Nejsou.

Q.
0 # Tomáš Pecina 2015-02-24 00:25
I když ISP přiděluje IP adresy dynamicky, např. nějakým DHCP serverem, musí ze zákona logovat, který zákazník kdy kterou adresu měl.
0 # Anonymní 2015-02-24 00:58
VPN?
0 # Tomáš Pecina 2015-02-24 01:17
Jistě, dá se to obejít, ale jen zlomek uživatelů to v praxi dělá.
0 # Anonymní 2015-02-24 08:37
Co takhle TOR?
0 # Anonymní 2015-02-24 19:56
Pokud by nejvyšší soud chtěl rozhodovat v rozporu s dřívější svou judikaturou, musel by věc předložit k rozhodnutí velkém senátu?
0 # Tomáš Pecina 2015-02-24 20:17
Měl by, ale spíš by řekl, že tím starší judikaturu pouze dotváří.
0 # Anonymní 2015-02-25 02:48
Me by zajimalo, na cem chteji postavit dovolani. Prozreni toho druheho statniho zastupce, ktery to vnima jako podporu neonacismu ci ceho a pomlouvaci traktat Slachta boys bylo sice u Krajskeho soudu trapne, ale stale melo nejakou zakonnou podporu, teda aspon to tvrdit. Nyni, v dovolani, prakticky uz nemaji moznost nic poradneho napsat, protoze pravnich otazek tam bylo minimum. Muzou napadnout Zitka, ale to je asi vsechno. Ale i to jim moc nepomuze, i kdyby jim to vyslo. Uvidime.
0 # Anonymní 2015-03-02 21:05
Zarazil mě jeden Váš protimluv, nebo jak byste asi řekl oxymóron, v jedné větě píšete, „Nejvyšší soud je ta nejkomunističtější instituce v celé české justici a pro soudruha prokurátora Vagaie může theoreticky nalézt pochopení, ale spíše bych to neočekával: rozhodnutí městského soudu respektuje judikaturu Nejvyššího soudu“ Jak se slučuje s Vašim přesvědčením, že vám dává zapravdu judikatura nejkomunističtější instituce v celé české justici?
0 # Tomáš Pecina 2015-03-02 22:32
Proč by mělo být vše, co tvrdí komunističtí soudci, nutně špatně. Některé komunistické soudce ostatně i chválím, kupř. Hrachovce nebo Brothánkovou.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)