DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Aktuálně: Výnos sbírky pro Vlastimila Pechance dosáhl ke dni 6. 10. 2016 částky 59 416 Kč.
Výtěžek prvního benefičního koncertu, který se uskutečnil dne 12. 3. 2016, činil 13 500 Kč.

úterý 17. prosince 2013

Turbo

Z hlediska práva nás media poslední dny téměř nezásobují materiálem, vyjma snad lehce pikantní informace, jak se mezi sebou oslovují členové vlády (je dobře to vědět: tak jako oslovení hraběte zní Vaše milosti, knížete Vaše jasnosti, předsedu vlády je dlužno oslovovat Vy vole…).

Nezbývá tedy než se rozepsat o thematu, které bychom jinak asi ani neotevřeli, o elektronickém zmnožovači tarifních impulsů instalovaném ve velkém počtu pražských a zřejmě i mimopražských taxíků. Jedná se zjevně o zařízení způsobilé sloužit k jedinému účelu, k okrádání zákazníků, avšak protože při jedné jízdě nikdy škoda nedosáhne limitní částky 5 000 korun, prostředky příliš kasuisticky pojatého českého trestního práva na tyto podvodníky nedosáhnou.

Což na druhou stranu neznamená, že by magistrátní úředníci a policisté nemohli dělat nic. Pokud turbo v taxíku objeví a prokážou, že ho řidič použil (a tedy o něm nemohl nevědět), jsou oprávněni vozidlo pro účely přestupkového řízení zajistit a poté nechat propadnout nebo zabrat. Vzhledem k sazbě pokuty za přestupek podle § 34e odst. 2 písm. f) silničního zákona, jež činí 50 tisíc korun, to není v nápadném nepoměru k povaze přestupku a podvodník by se u soudu neubránil.

Jenže to se nestane, protože ti, kteří by k tomu byli oprávněni, mají z okrádání turistů svůj podíl. Nebo vy opravdu věříte tomu, že tato benevolence není ze strany taxikářů a provozovatelů taxislužby dobře a pravidelně honorována?

30 komentářů:

  1. Jednou se vzbudím, otevřu noviny a čtu titulek: "Díky důslednému zabavování vozidel podvodným taxikářů zmizelo Turbo i okrádání turistů". A budu vědět, že jsem umřel a jsem v ráji. Protože v reálném světě jsou hosté vítáni podle národních obyčejů: Maďaři pro ně v Budapešti mají guláš a čardáš a my, Češi, pro ně máme v kurvy a ty druhé kurvy - zloděje v taxíku. Škoda, Praha je tak pěkné město....

    OdpovědětVymazat
  2. Pane Pecino, máte nějaké důkazy, nebo jen plácáte? Myslet si mohu cokoliv, ale napsat takové tvrzení do článku bez důkazu je bulvární žvást :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Soudruh Kvasnička (AAA RADIOTAXI) byl neúspěšně vysazen mezi disidenty krátce před bramborovou revolucí, aby si tam udělal jméno jako disident a potom, aby jako kovaný bojovník proti komunismu hájil zájmy StB po otočení kabátů naruby. Bohužel jeho lhaní bylo tak prosté, že budil často úsměv a v této roli se neujal. Po bramboračce se tedy stal "jménem" a figurkou, která zastupuje na veřejnosti nejlepší sledovačku posledních dvou desetiletí.

    OdpovědětVymazat
  4. Me by zase zajimalo, proc policajti jednou za deset let udelaji huraakci a prosmejdi par bordelu kvuli kuplirstvi a pak je zase nechaji vesele fungovat treba v temze bloku s policejni stanici (zvlast zretelne Ve Smeckach u Vaclavaku v Praze).

    OdpovědětVymazat
  5. Jak to, nezasobuji, co velmi kvalitni trestni oznameni od advokatek Samkove (tam uz me nic neprekvapi) a Marvanove (asi se nakazila od prvne jmenovane)?!

    OdpovědětVymazat
  6. Spíše bych to viděl na pokračující trestný čin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, ale jak dokážete škodu přesahující pět tisíc? Systémově čisté by bylo stíhat to jako přípravu, ale ta zase v těchto případech není trestná.

      Vymazat
    2. Svědecky. Je nutné najít dostatečný počet poškozených, kteří dokáží vypovědět, kdy jeli, kudy jeli a kolik je to stálo... Pokud se však turbo používá jen při převozu cizinců, sdílím Vaši skepsi.

      Vymazat
    3. Takže potřebujete cca dvacet poškozených na jednoho usvědčeného taxikáře. Poměr výkon/cena naprosto tristní, do toho nikdo nepůjde.

      Vymazat
    4. Jde o to, co je referenční hodnotou. Jestli skutky, do kterých OČTŘ jdou, tak to zas tak tristní neni :))

      Vymazat
  7. Mě dojal šéf Áček, jak říkal, že on nemůže vlézt do auta a kontrolovat ho, ale houby, nic mu nebrání dát si do smlouvy nárok na kontrolu, a když ji taxikář neumožní šup smluvní pokuta a ukončení spolupráce. Fakt mě dojal.

    Yossi

    OdpovědětVymazat
  8. Úředníci magistrátu mají podíl ze všeho.

    Dám příklad s tržním řádem hl. m. Prahy. Je vydaný cca 20 let a posledních 10 let zakazuje v centru Prahy vystavovat mimo provozovnu zboží stejného charakteru, jako se prodává uvnitř prodejny.

    To se samozřejmě dále vystavuje a tvrdě se za to platí přímo úředníkům živnostenského odboru, kteří si si přes své koně vybírají své odměny. Funguje to tak, že nejdříve s Vámi zahájí správní řízení, pak Vás kontaktuje jejich kůň, který po Vás požaduje výpalné pro úředníky. Na poprvé je výpalné směšné, protože má jen potvrdit, že jím lze skutečně neco ovlivnit. Zaplatíte a rozhodnutím Vám uloží pokutu 1000 Kč (aby se neřeklo). Pak už jen pravidelně platíte výpalné, a jako protislužbu dostanete informaci, kdy se bude provádět kontrola (tehdy zboží nevystavíte). Pokud Vás náhodou chytnou při kontrole, dostanete pokutu 1000 Kč.

    Stejně to funguje i s taxikáři. Taky platí, taky dostávají mírné pokuty a ti co neplatí mají smůlu.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak zrovna u taxi vozů se dá vytvořit systém s využitím GPS, který bude provázaný s účetním systémem. Bylo by možné kontrolovat vzdálenost, čekací dobu, ceny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale samozřejmě, že by to šlo – kdyby se chtělo. Jenže se nechce, protože z peněz ukradených cizincům inkasuje podíly příliš mnoho lidí. A tak se bude do televise kašpárkovat, jak hrozně je to složité a jak by se musely změnit zákony – a stejně by to určitě nestačilo.

      Vymazat
  10. Pro cloveka co chtel dukazy, 100% nasichnpartneru z ciziny, co si vzali taxi z letiste, nebo na nej nekde mavali, byly okradeni, poznalibto snadno, kdyz jsme jim zavolali taxi mi a cena byla razem ⅓.
    Nebo slavne premrstene odtahovne, ktere vubec neodpovidalo nutnym nakladum, ale byla to normalni kradez od mesta .... odsoudil to i soud .... takze uz to bylo opravdu moc premrstene.

    OdpovědětVymazat
  11. No, naposledy, když si úředníci MHMP taxikáře tajně nahrávali, roznesl je na kopytech NSS. Musela by se trestat už samotná existence zařízení v autě, bez ohledu na použití.

    OdpovědětVymazat
  12. Mezi nahrávkou, kterou pořídí správní orgán a soukromá osoba je zásadní rozdíl. Správní orgán by k tomu musel mít zmocnění obdobně jako orgán činný v TŘ, zatímco když ji předloží občan, jde o úplně normální důkaz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je judikatorně výrazně nedořešené, psal jsem o této problematice několikrát i na tomto blogu.

      Vymazat
    2. Jen jsem tím chtěl říct, že není pravda, že se MHMP nesnaží.

      Vymazat
  13. Ja jsem chtel dukazy o korupci, ne o okradani taxikaru, s tim mam bohuzel zkusenosti i ja a rozsahle :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ovšem universální argument, jehož hodnota je nulová. Posuzováno podle vyšetřených případů, korupce v této zemi téměř neexistuje. Jen prostě máme nejdražší metr dálnice kdekoli na sever od Mali (a to možná Malijcům křivdím) a nejhorší taxikáře tamtéž – a nikdo za nic nemůže, jsou prostě asi jen blbě zákony.

      Vymazat
    2. Tak to ja mam rozsahle zkusenosti, uz na VS, kde bral kde kdo, dale jsme dodavli pro Prazsky magistrat a tam je cinkle vsechno, no a taky nam staci znat ceny toho a toho a podivat se, za kolik to nase statni instituce kupuji.

      Vymazat
  14. Subjektivne vsechno korupci nasvedcuje, nerikam, ze ne. Ale ja zadne dukazy bohuzel nemam a Vy zrejme taky ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady ma dukazy kde kdo, ale staci se podivat, jak dopadl ten, ktery udal OpenCard, prpste nase soudy a opicajti jsou brda a dokud budou chodut po svete, tak budou marit a marit ...

      Vymazat
  15. U nás je vůbec obtížné zarazit něco, co někomu s vyšším krytím pěkně sype. Stačí jen vzpomenout slavné topné oleje, kdy byla nabídka rychlého řešení barvením paliva na hranicích odmítnuta se zajímavým argumentem, že "by to musel schválit parlament". Zřejmě to nebylo v zájmu tehdejší většiny ...
    Za viníka byl nakonec označen jakýsi náměstek Denkstein (?) a přišel o čtvrtletní prémie ...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak ano, turbo sice na magistrátu kontrolovat nemohou, ale už si našli jinou bohulibou činnost: vytipovali 15 míst, kam se lidi chodí nejčastěji vychcat, a vybaví je inteligentními kamerami rozpoznávajícími závadové močení. Kdepak, jsou to pašáci. Na co tam postavit kadibudku, když můžu místo toho pokutovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtějí to prý rozpoznávat softwarově. Já myslím, že daňový poplatník jim tak důležitou věc zaplatí i upgrade na thermokamery.

      Vymazat
  17. taxikářská lobby zmařila metro A na Letiště Praha-Ruzyně:
    http://euro.e15.cz/archiv/brusel-chce-vysvetlit-metro-do-motola-postrada-dopravni-terminal-1046949

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taxikarska lobby v praze je asi totez co "pravicovi extremisti" v CR .... taxikarska scena v pze neni zdaleka jednotna vec... ba prave naopak

      Vymazat
  18. Jezdíme u Nejlevnější Taxi, každodenní kontrola čistoty auta, oblečení řidičů, technický stav vozu. Kontrola cesty a ceny přes gps, buzerace i při jízdě vysloveně na přání zákazníka. Ceny o 35 procent nižší než tick track, ovšem nejezdí se novou audinou, ale čtvrt roku starou oktavkou. A stejně jsou lidi nespokojený.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>