Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Zvěsti o dokonale profesionálním policejním zákroku v Českých Budějovicích dostaly trhliny už v prvních hodinách po jeho skončení, a toto video je názornou ukázkou, jak to dopadne, když místo nezávislého orgánu pro kontrolu policie funguje jeho trapná imitace zvaná GIBS.

Komentáře   
0 # jgIII 2013-07-12 01:12
Ja jsem naprosto v soku.

Policie
1) zneužívá nápisu "tisk" na oblečení
2) nenosí uniformu
3) nenosí viditelně služební číslo

Zlatej Paroubek Czechtek!
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 10:22
Když jde o boj proti "rasismu", je dovoleno všechno. Teroristi u nás nejsou, tak se bojuje proti "náckům". Očekávám, že pro ně bude brzy zřízeno české Guantanámo.
Vhodnou lokalitou by mohl být zámek Červená Lhota, neb leží na ostrově.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Dan Dvoracek 2013-07-12 12:40
V ČR není ani třeba nepřátele bojující demokracie internovat na ostrově s podivným státoprávním režimem, aby jim mohla být upírána řádná obhajoba. U nás se to dělá otevřeně, v přímém přenosu a za hlasitého mlaskání ČAK.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 12:46
Kdo viděl Breaking Bad tak ví, že na vozíčkáře je nutno si dávat bacha!
www.youtube.com/watch?v=OYnAtUNsABs

Mě přijdou zajímavá i videa vychovatelů v civilu s teleskopy. Protože jsou v civilu a zjevně se účastní shromáždění, tak se na ně vztahuje shromažďovací zákon. Tj. nesmí být ozbrojeni, nesmí vyvolávat konflikty, nesmí se maskovat, musí se řídit pokyny svolavatele, apod.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 12:49
Jestě jsem zapomněl, že taky nikdo nesmí bránit účastníkům v rozchodu. Vše z toho přijato po zkušenostech s praktikami jistého režimu...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 12:48
Jako přímý účastník studentské demonstrace v roce 1989 musím bohužel konstatovat, že mi to tu demonstraci trochu připomíná??!! Myslím, že je na čase se řádné tomuhle politicky korektnímu establishmentu postavit. Já se snad nakonec dám na politiku. protože tohle je již příliš...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 14:41 Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 14:48
Dobrý je taky to video "toho nemlať, ten je náš" (ze stejné akce) ... Bojující demokratůra v akci. :-)))
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 15:34
Tady je asi původní článek...


Policisté se v Českých Budějovicích chovali jako zrůdná hovada. Videoreportáž o násilí primitivů v civilu s teleskopickými obušky

radek-velicka.cz/?p=10292

Analýza zásahu Policie ČR | České Budějovice | 06. 07. 2013

radek-velicka.cz/?p=10318

Petr V
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 16:16
Rád bych se z toho videa poučil. Předpokládám, že policie měla za úkol vytlačit všechny lidi z jistého prostoru a že to byl rozumný úkol. Policie postupuje v rojnici, vyzývá lidi megafonem (předpokládám), aby odešli, a nesmí - pro vlastní bezpečnost - připustit, aby se někdo octl v jejich týlu. Jak měli policisté "pacifikovat" skupinku s vozíčkářem, která dávala zjevně (předpokládám) najevo, že nechce uposlechnout? Bez jistého násilí to asi nejde, ale kde je hranice?
Karel H
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 16:42
Ja bych se k teto zadosti pripojil. Zasah mi nepripada perfektni, ale nevim, co vsechno neni jen normalni policejni prace a co uz trestny cin. Dik.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Miroslav Hylš 2013-07-12 16:52
Nejde jen o to, zda jde o trestný čin, ale i o to, že policie evidentně nezvládá zasahovat v klidu. Ať již toto, nebo "civilové" chovající se jako naci-ultras (ostatně u některých prokazatelně ne jen jako!), policisté maskující se jako novináři... kdy se dočkáme palby ostrými?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 18:02
Poučení je prosté. Pokud nechcete chytit ránu pendrekem do hlavy nebo kopanec do ledvin, pak nelezte na chodník. Lhostejno, že jde o veřejný prostor a že tam nehodláte páchat žádné nepřístojnosti. Jako občan ČR nemáte právo stát na chodníku a civět. Naopak PČR má právo kdykoliv kohokoliv bezdůvodně fyzicky napadnout. Co na tom ještě nechápete?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 18:09
Nechápu logiku tazatele podle kterého, když občan neuposlechne výzvy PČR, tak ta ho v tom okamžiku má právo zkopat do bezvědomí. Ten vozíčkář nevypadal jako dav, který se nelegálně srocuje. Ani ta holčina, co "zavadila" hlavou o chodník. Před čím a koho policie tímto zákrokem chránila? Opravdu musí každý uposlechnout každou hovadinu, kterou na něj kdejaký uniformovaný bezmozek pokřikuje?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 18:12
Palba ostrými by v tomto případě byla namístě - a to do černých sviní (míněno polici).
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 19:50
Anonym z 18:09: podsouváte mi názor, který jsem nevyjádřil. A na otázku jak by měla policie podobné situace řešit a kde je hranice v podstatě jen odpovídáte, že takhle by je řešit neměla. Dobře, ale co by měli "vzorní" policisté v takové situaci podle vás dělat?
Karel H
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Tomáš Pecina 2013-07-12 20:05
Slečnu prohodit plotem a vozíčkáři nafackovat :-) Být to mí klienti, okamžitě zažalujeme vnitro o náhradu nemajetkové újmy.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 20:07
Proboha snad totéž, co každý normální člověk, který se na chodníku potká s jiným člověkem - prostě se navzájem vyhnou. Místa na tom náměstí snad bylo dost, ne? Vám (Karle H) by opravdu připadalo normální, kdyby vás kolemjdoucí člověk napadnul jenom proto, že stojíte v místě, kudy chce zrovna projít? Proč by policisté měli být výjimkou?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 21:14
Policiste vyzvali k vyklizeni prostoru, coz je vyzva verejneho cinitele. Mozna nezakonna, ale to at potom posoudi soud. Potom se hold neda "jen tak vyhnout."

Vozickari nafackovat a slecnu prohodit plotem je samozrejme exces, ale tech tam bude urcite vice. Nahrada skody: MVCR by to urcite resilo pisemnym konstatovanim poruseni prava.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 21:25
V zasade souhlasim s puvodnim prispivatelem. Je otázka, jestli byl zasah adekvatni, a nektere stouchance urcite probehnout nemely, avšak na druhou stranu bylo evidentni, ze dotycni umyslne sli do konfliktu s policii. Je snad naprosto jasne, ze pokud jde policie v rojnici, asi tezko muze kohokoliv nechat za svými zady a vystavovat se tim nebezpeci, zejména pokud je dotycni primo konfrontuji - ačkoliv zaznam není zrovna prukazny v zadnem smeru, je z nej patrne, ze tam doslo ke slovnim utokum a ze napr. i ten vozickar jel primo proti policii a mlatil kolem sebe. To by museli byt ti policajti uplni hlupaci, aby je ignorovali a nechali si je dostat za zada. Dotycni museli byt upozorneni, at odejdou (všichni ostatní to pochopili). Neucinili tak a z jejich chovani bylo jasne, ze se nejedna o nahodne kolemjdouci, tak si nesli následky svého jednani...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 21:42
Když mají policisté vytlačit lidi z ulice tak jde snad o jinou situaci než setkání s náhodným kolejdoucím. Takové vytlačení je bohužel někdy rozumnným opatřením. Zda bylo na místě v tomto případě nevím, možná, že ne. O to mi ale vůbec nejde. Jde mi o to, jak při tom mají policisté postupovat. Určitě nemají za úkol vyhýbat se osobám, které mají vytlačit. Ale určitě také nemají příkaz prohazovat slečny plotem. Když už policie monitoruje tento blog, tak ji poraďte jak na to ... :-)
Karel H
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Tomáš Pecina 2013-07-12 22:09
Následky takového jednání může být obvinění z přestupku, případně, hrozí-li, že v takovém jednání bude pachatel pokračovat, zajištění podle ustanovení § 26 odst. 1 písm. f) PolZ. O prohazování plotem, píchání tonfou ani fackování platné právo nemluví.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Blackstone 2013-07-12 22:19
Koukám, že některý jsou schopný odůvodnit cokli. I pacifikaci útočnýho vozejčkáře. Těch robokopů tam bylo jen v záběru kamery přes třicet. Víc než měl ten dav, co ani dav nebyl. Ale tohle se ani u toho nedavu nestalo, ale před nim. Vozejčkář možná nadával a dokonce mlátil kolem sebe. No aby né, když ho začne masírovat několik kyklopů! Pak sejmou holku i s plotem, týpek ji de zvednout - majz ho taky, škoda rány co nepadne. Fakt chlapi děte do háje! Tohle vodsuzuje i spousta poldů, divěj se co se v těch Budějicích tak posralo, že nadělali tolik kravin, nechápou to.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 22:40
Pokud policisté mají vytlačovat lidi z ulice, pak by to mělo mít rozumný důvod. Pokud to rozumný důvod nemá, což je z toho videa více než patrné, protože napadnutí civilisté netvořili žádný dav ani se neprojevovali nijak agresivně, pak nějaké vytlačování, bez ohledu na to, jak mocným orgánem je realizováno, není ničím jiným než zvůlí. Radit lidem, kteří v mnohonásobné přesile dokážou zmlátit subtilní slečnu a vozíčkáře, to rozhodně není jednoduchý úkol, a měl by se ho ujmout spíše kvalifikovaný psychiatr. Takto se, podle mého soudu, neprojevuje normální člověk, ale pouze psychicky narušený jedinec, který si tak kompenzuje nějaké těžké mindráky.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-12 23:01
ad T.P.: To ja bych zase řekl, ze o pouziti donucovacích prostredku při zakroku PolZ hovori, takze nejake to pichani tonfou ci prohazovani plotem nase platne pravo urcite snese... :)
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Tomáš Pecina 2013-07-12 23:29
Patrně žertujete. Dovoluji si ocitovat § 53 1 PolZ:

§ 53

Obecné podmínky použití donucovacího prostředku

(1) Policista je oprávněn použít donucovací prostředek k ochraně bezpečnosti své osoby, jiné osoby nebo majetku anebo k ochraně veřejného pořádku.

(2) Před použitím donucovacího prostředku je policista povinen vyzvat osobu, proti které zakročuje, aby upustila od protiprávního jednání, s výstrahou, že bude použito donucovacích prostředků. To neplatí v případě použití prostředku k zabránění odjezdu vozidla. Od výzvy s výstrahou lze upustit v případě, že je ohrožen život nebo zdraví osoby a zákrok nesnese odkladu.

(3) Policista je oprávněn použít donucovací prostředek, který

a) umožní dosažení účelu sledovaného zákrokem a

b) je nezbytný k překonání odporu nebo útoku osoby, proti níž zakročuje.

(4) ...

(5) Policista při použití donucovacího prostředku dbá na to, aby nezpůsobil osobě újmu zřejmě nepřiměřenou povaze a nebezpečnosti jejího protiprávního jednání.

A kdyby vám to nestačilo, § 58 odst. 1 PolZ:

Při zákroku proti zjevně těhotné ženě, osobě zjevně vysokého věku, osobě se zjevnou tělesnou vadou nebo chorobou nebo osobě zjevně mladší 15 let nesmí policista použít údery a kopy, slzotvorný, elektrický ani jiný obdobný dočasně zneschopňující prostředek, obušek ani jiný úderný prostředek, vrhací prostředek mající povahu střelné zbraně podle jiného právního předpisu s dočasně zneschopňujícím účinkem, vrhací prostředek, který nemá povahu zbraně podle tohoto zákona, vytlačování vozidlem, vytlačování štítem, služebního psa, zásahovou výbušku, úder střelnou zbraní, hrozbu namířenou střelnou zbraní, varovný výstřel a zbraň, vyjma případů, kdy útok takové osoby bezprostředně ohrožuje život nebo zdraví policisty anebo jiné osoby nebo hrozí větší škoda 9) na majetku a nebezpečí nelze odvrátit jinak.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 00:37
Ano, jednalo se o lehkou nadsazku, jak indikuje smajlik za vetou. Kazdopadne jsem napsal, podle ceho jednani policistu lze vykladat, a byt s tim ani ja nemusim souhlasit, jak takove jednani vykladano bude... Kdyz clovek chce, privre jedno oko a druhe si vypichne, tak se ten zasah do vami citovanych ustanoveni vleze.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # T. 2013-07-12 19:34
Možná to někoho překvapí, ale ta osoba s nápisem PRESS aktivně zasahující do událostí není policista ale "novinář" Jiří Forman, kterého si policisté zvou na své akce, aby pak v médiích prezentoval jejich pozitivní obraz (NOVA, PRIMA, Novinky, tisen.tv, Impuls, atd.) Posuďte sami, jeho čerstvý "nezaujatý" pohled na věc zde:

novinky.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Miroslav Hylš 2013-07-12 20:08
Cože??? Novinář, který se aktivně podílel na zásahu na straně neuniformované policie?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # T. 2013-07-12 20:21
Ano. A ten jeho aktuální video-článek na Novinkách je jen zoufalou reakcí na to, že se na FB začaly odkrývat identity jeho kamarádů - zasahujících policistů v civilu.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Miroslav Hylš 2013-07-12 20:39
Tak to je ještě větší síla než policajt maskovaný za novináře.

Ještě aby nakonec identifikovali některé policajty v civilu jako nácky (a naopak)... já už bych ani nebyl překvapen.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # jgIII 2013-07-13 02:13
kde byly identity estebaku odkryty? nemate zdroj?
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 02:31
Souhlasím s tím, že je-li tahle věc s panem Formánkem pravda - a podle toho, co zveřejnila ta protestní stránka na facebooku se zdá, že je - převyšuje to ještě tak o dvě kategorie ten průšvih s "civily", se zmláceným vozíčkářem i ten absurdní počet zadržených.

Dokonce jsem čekal, že Novinky ten článek v reakci na tohle odhalení stáhnou. Ale zřejmě jsem stále moc naivní.

Prasárna at its best.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 02:33
Oprava: Formanem.
Sorry.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 11:33
"Dokonce jsem čekal, že Novinky ten článek v reakci na tohle odhalení stáhnou. Ale zřejmě jsem stále moc naivní" Část mého filmu byl svévolně vypůjčen a bez povolení na NOVINKÁCH šířen, takže nejen, že lžou a také i kradou :-) Šumník
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Tomáš Marný 2013-07-12 23:44
Předpokládám, že ti lidé, co byli prohozeni plotem a pak na ně bez zjevného důvodu naskákali policajti, byli posléze obviněni z násilí proti úřední osobě. Očivině nebezpečně napadli policisty ošklivým pohledem z očí do očí, případně výhrůžným mračením.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 02:12
ad Tomáš Marný:
jistě. Čeští občané jsou obecně světovými rekordmany v útoku na ozbrojenou policejní přesilu.

PV
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-13 11:16
youtu.be/3y3Yc9WvGfs Tak tohle je vazne uz vrchol , policajti tam v case cca 1:00 pacifikuji provokatera , kdyz prijde dalsi polda a rekne jim , to je nas , toho nechte a oni ho pusti . Tomu rikam rizena provokace na demonstracich . STB hadra .
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2013-07-14 14:25
I ty ubohý anonyme. To je taktika !! Rozdovádět to jako jednotlivce a ne jako dav, kdyby se z nějakého vchodu dovezlo 40 násad od koštať krumpáčů policajti by utekli jak koťata. Lidi se nesmí bát, což ovšem nejde nemaskovaně.

Podle mě je zásadní selhání protest formou shromáždění, navrhoval bych korzování nebo přenášení krabic z ikea/horbachu - ta komedie jak jim to pčr rozhazuje jako kyblíčky na písku.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2017-12-12 15:24
Co znamená zkratka GIBS?

) Generální inspekce bezpečnostních sborů
) Generální inspekce advokátních kanceláří?

GIBS zasahovala v několika advokátních kancelářích v Praze. Zřejmě jde o kontroly cizinců
lidovky.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
0 # Anonymní 2017-12-13 11:25
GIBS odmítá mého klienta pustit do spisu
plzen.idnes.cz/.../...
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
Přidat komentář