Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Takto zábavná byla politika v této zemi naposledy za normalisace; vzpomínám si, jak komunisté, zděšeni Gorbačovovou perestrojkou a glasností, vydali někdy kolem r. 1987 směrnici, jíž mediím zakázali mj. užívat slovo změna. Dnes se totéž opakuje, ovšemže, dodejme s Marxem, spíš jako fraška.

Představuji si to živě: v centrále Agrofertu velký flipchart, na něm tlustou červenou fixou přeškrtnuté PODVOD, a šipka ke stejně výrazně vyvedenému slovu NESROVNALOST. Před flipchartem Marek Prchal s dlouhým ukazovátkem, poněkud připomínajícím rákosku, v obecenstvu zaměstnanci Agrofertu na posicích ministrů a hejtmanů. Nikdo ani nedutá, Prchal vysvětluje.

Tato představa mi vytanula, když jsem sledoval nepředstíraný úlek ministryně financí Aleny Schillerové, které se moderátor v České televisi zeptal, zda se ve zprávě OLAFu hovoří o podvodu. Zábavné, poněkud přízračné, a následující den korigované ministryniným kolegou Danem Ťokem, který v tomtéž pořadu – naoko rebelsky – vyjádřil přání, aby zpráva byla zveřejněna.

Pomineme-li, že anglický termín irregulatities lze jako nesrovnalosti překládat toliko eufemisticky a přesnější by v daném kontextu bylo hovořit o nedostatcích, celé trapné odtajňování zprávy per partes se jeví jako katastrofálně nezvládnutý úkon krisové komunikace, a lekce, proč stát nelze řídit jako firmu. Snaha neznelíbit se šéfovi vede k alibismu, který je, pozorován zvnějšku, nejen směšný, ale i kontraproduktivní.

Babiš nemá dostatek politické síly k tomu, aby svoje stíhání zametl pod koberec, a pokud nehodlá respektovat, že moderní demokratický právní stát je vybudován tak, že do jeho ústavního základu je vložena celá řada brzd a protivah, systém se dříve nebo později obrátí proti němu. V tuto chvíli tu není nic, co by svědčilo o tom, že trestní stíhání za Čapí hnízdo je nedůvodné, a obrana jeho účelovostí, kterou patrně nelze popřít, nemůže k vyvinění postačit. Kompromitovat státní orgány a myslet si, že pod vlivem zastrašování nebudou plnit své povinnosti, povede jedině k reakci, která by mohla mít např. velmi nepříjemnou formu vazebního stíhání.

Ještě je čas, aby Babiš svůj problém začal řešil věcně, tedy nechal zprávu kontrolního orgánu EU zveřejnit a poté veřejně uplatnil svou obhajobu. Je-li tato obhajoba tak chabá, že se mu prima facie jeví jako neudržitelná, pak je tu druhá možnost: resignovat. Volební výsledek jeho hnutí nikdo neupírá a nikdo mu nevezme právo vládnout, arci jen za předpokladu, že ono vládnutí nebude připomínat nechvalně známý komunistický třídní boj, jak se bohužel zatím děje.

Komentáře   

0 # abba Hilarion 2018-01-05 07:10
Jak nás poučuje seriál "Yes, Prime Minister": "Irregularity means there's been a crime but you can't prove it. Malpractice means there's been a crime and you can prove it."
0 # Unknown 2018-01-05 09:22
Z toho mála co vím o evropských dotacích mám dojem, že slovo "irregularity" se v českém dotačním prostřední jednak běžně překládá jako "nesrovnalost", nicméně je to obecný úřední termín pro zjištěné pochybení jakéhokoliv druhu. Tj. cokoliv od administrativního pochybení až po podezření na trestný čin.

Pak taky platí, že percentuální výše nařízené korekce je stanovována podle závažnosti zjištěných nesrovnalostí. Pokud je to v případě Čapího hnízda 100% korekce, musí to být nějaký 100% průšvih. Typově přichází v úvahu:
- neplnění hlavních indikátorů projektu, které byly podmínkou pro udělení dotace,
- nesplnění pravidel "povinné publicity",
- provedení podstatné změny projektu bez oznámení dotačnímu orgánu,
- neposkytování informací (součinnosti) poskytovateli dotace.

Všechny výše uvedené asi můžeme vyloučit.

Pak zbývá jako přiléhavý důvod právě uvedení nepravdivých údajů v žádosti o dotaci nebo ztráta veškerých dokumentů k projektu.

PV
0 # Tomáš Pecina 2018-01-06 09:01
Z toho mála co vím o evropských dotacích mám dojem, že slovo "irregularity" se v českém dotačním prostřední jednak běžně překládá jako "nesrovnalost", nicméně je to obecný úřední termín pro zjištěné pochybení jakéhokoliv druhu.

To je ale skutečně eufemistický překlad. Irregularity znamená, že se něco neděje nebo nedělo v souladu s pravidly, kdežto nesrovnalost, čemuž by odpovídalo spíš anglické discrepancy, je rozpor, který je možno případně vysvětlit, např. tím, že se doplní další doklady. Je to vyšší stupeň nepravidelnosti (iregularity) než např. nejasnost, ale intensity originálního termínu nedosahuje.
0 # Unknown 2018-01-07 20:36
TP:
neříkám, že je to překlad. Říkám, že je to takový úřednický žargon. Irregularity je prostě obecný výraz pro jakékoliv negativní zjištění.

PV
0 # gogo 2018-01-05 09:50
Já mám čím dál větší dojem, že eurobolševici si připravují půdu na to, aby dali Babišovi vybrat - nejen "buď kvoty, nebo dotace", ale chtějí přidat na stranu NEBO taky nějaké to stíhání za cosi, co je běžné v 95 procentech nakládání s europenězi a na čem je celý ten eurobordel postaven.
Tady je pěkně vidět, jak rizikové je stavět do čela exekutivy člověka snadno vydíratelného těmi, proti kterým by měl ve skutečnosti hájit zájmy svých občanů. Toto rozložení sil nemůže dopadnout pro ČR dobře.
Bude to horší, než s kolaborantem Sobotkou, který sice nic otevřeně eurobolševikům neodmítl, ale také neměl žádnou velkou snahu ani motivaci ty věci prosazovat u nás. Dalo se švejkovat, někdy i s požehnáním. Myslím, že končí legrace.
Dále je velká otázka, co se děje pod hladinou, zejména zda Zemanova očividná podpora Babiše je čistá hra o udržení si koryt za každou cenu, nebo zda má Babiš pro zájmy ČR dle Zemana význam nejmenšího zla... to by bylo obzvlášť smutné zjištění.
To by znamenalo, že je v našem zájmu zvolit lokální oligarchát typu Achmetov jako jedinou možnost boje proti totální diktatuře EU a kolonizaci svého území.
Já doufám, že takové dilema je falešné a jsem čím dál větším zastáncem cesty předčasných voleb.
0 # Anonymní 2018-01-05 19:30
Stejný stav je u celé Visegrádské čtyřky, netlačí se jen na premiéra Andreje Babiše. Cílem je rozmetat soudržnost Višegrádu.

Mimochodem, OLAF zaměstnává hodně přes 400 lidí. Má obrovskou spoustu elitních detektivů, nejlepších daňařů, finančních kontrolorů, právníků. Představa, že toto všechno střílí jen po Andreji Babišovi - je i na bruselské poměry směšná.

Nicméně OLAF už střílel do všech zemí EU. Každá země má "ostudu", pokud by se to tak bralo.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-01-11 13:59
"zda má Babiš pro zájmy ČR dle Zemana význam nejmenšího zla"
Tahle hypotéza mě děsí. Máte nějakou argumentaci, kterou byste jí mohl podložit?
0 # gogo 2018-01-11 14:35
Jen domněnky.
Ale vychází mi to takhle:
- Sobotka po prohraných volbách začal hlásat nutnost přimout Euro a začal jako premiér podepisovat za ČR nevratné průserové dohody týkající se živení migrantů a jejich faktické přijetí do našeho sociálního systému. Zeman vyhodnotil, že je potřeba ho dostat z funkce za každou cenu.
- kým ho nahradit?
Vítězem voleb je bezpochyby Babiš, jenže ten nikdy důvěru nedostane a když tak to bude vyhnívat měsíce. Mezitím Sobotkové a Diestbierové zavedou ČR do průseru. Tak co.. v prvním kroku to dám Babišovi, tím zaříznu kolaboranta Sobotku, který si začal na úkor ČR umetat cestičku do Brusele.
Šlo to dát někomu jinému? Prakticky komukoliv, na tu přechodnou dobu, jenže je zvykem jmenovat vítěze. Stál někdo za to, aby se pravidlo porušilo? Okamura... ten než bude schopen cílevědomé práce.. Komuninstům? ubožákovi Fialovi, který se živil na MU Brno jako chválič EU? Otevřeným kolaborantům- vítačům z TOP, KDU nebo STAN? Nebo jejich B-skupině Pirátům?
Prostě z toho vyšel Babiš jako nejmenší zlo.
Teď má Babiš vládu bez důvěry a parlament má šanci ji hlídat aspoň v těch klíčových věcech např. vydáváním usnesení zavazujících hlasovat v Radě negativně. Nebo vyžadovat zprávy a hlášení - bohužel, takoví Piráti např. blokují i zařazení bodu o Dublin IV na pořad jednání. Nechtějí, aby se o tom mluvilo nebo nedej bože vydalo závazné usnesení. Místo toho se nezávazně pobavili na výboru. Babiš s Pelikánem mají volnou ruku.
Jak to vyhodnocuje Zeman? Nevím... má plán, jak případně zabránit Babišovi v přijetí kvot, naplnění Sobotkova snu o zahrnutí migrantů do našeho soc. zabezpečnení?
Podle mě doufá, že Babišovi jsou bližší Češi než Afghánci a že ještě licitace z EU nedosáhla takové nabídky, kterou Babiš neodmítne.
Každopádně Babiš je v poloprovozním režimu, dají se kdykoliv vyvolat předčasné volby a Zeman nebude spěchat, dokud nebude šance na jiný volební výsledek, nebo se nedohodnou v parlamentu. A pojistil to požadavkem na 101 hlasů.
Samozřejmě, není to nic moc, ale na druhé straně, víc se reálně uhrát asi nedalo.
Babiš, i když představuje pro ČR pohromu, je to pohroma vnitřní, vyžírá stát jako rakovina. Umírá se po letech a je šance na obrat. Při přijetí EU imigračního modelu jde o poměrně rychlou smrt bez možnosti nápravy.
Reálně vzato je Babišovská rakovina menší zlo než kompletní ztráta suverenity a konverze země na islámsko-africkou enklávu pod totálním diktátem bláznivého Německa.
Babiš asi taky jako jediný z předsedů stran je schopen efektivně bojovat proti zvnějšku vnucovaným scénářům - pokud by náhodou byly dočasně jeho zájmy takové, že potřebuje rozhodovat v ČR nezávisle na EU a nehodí se mu tady imigranti, tak bude opravdu nejlepším řešením ve smyslu nejmenšího zla.

Můj odhad je ten, že teď důvěru nedostane a Zeman mu bude dávat čas do té doby, dokud případně neudělá něco, s čím Zeman bytostně nesouhlasí. To by muselo být buď otevření ČR migraci nebo podpora Palestiny.
Já si myslím, že období této dočasné vlády bude dlouhé a skončí volbami.
0 # Anonymní 2018-01-12 19:24
Děkuji – asi před hodinou jsem došel k volbě Zemana po jiné argumentační linii. Každopádně Vaše argumentace a incident s Femen jsou další dva kamínky do mozaiky – jsem rozhodnut, jdu zvolit Zemana!
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 19:54
Osobně volím Drahoše, chci za presidenta konečně někoho nudného, šedého, nezajímavého, neoriginálního, politicky neohrabaného a nezkušeného, hlavně už žádnou osobnost.
0 # Gogo 2018-01-12 20:57
Vytecna volba pro doziti v protektoratu, s potencialem na chalifat. Take se bojite xenofobie a verite v nadprirozene schopnosti Vladimira Vladimirovice?
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 21:00
Je pod vaši úroveň, gogo, napadat tímto způsobem někoho, kdo volí jinak než vy.
0 # Gogo 2018-01-12 21:06
Tak to pardon, ja jsem se jen nesikovne pokusil pokracovat ve vami nacatem sujetu.
0 # Anonymní 2018-01-12 21:20
Kdybych volil, volil bych Topola. Kdyby nebyl Topol, volim Drahose. Oba jsou sance, ze blahobyt, ktery nema v CR obdoby, bude pod jednim, ci druhym, i nadale pokracovat.

Gogo, vetsinou mate dobry nazory a jak tvrdi GP-jste slusny clovek, Ale ty svoje chalifaty/protektoraty, Muslimstany apod fantasmagorie si fakt uz strcte do rite.

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 21:23
Děkuji. Proti vašemu výběru nic nemám, pro mne je Zeman těžko stravitelný tím, že dal přednost ukojení potřeby osobní msty a přijal na minulou kampaň peníze z Ruska (ne, on opravdu není žádný hluboce věřící rusofil, tím byl daleko víc Klaus), a těžko mu dokážu odpustit šaškování s čínským gensekem. To bylo nedůstojné a urazilo mě to. Z těchto dvou důvodů ho ani ve druhé přímé volbě nebudu volit (možná ve druhém kole, bude-li protikandidát ještě horší).
0 # Gogo 2018-01-12 21:26
Jak s tim souvisi blahobyt? Ceho si cenite na Topolankovi a na Drahosovi?
0 # Anonymní 2018-01-12 21:36
Topolánek by pokračoval v mohutném tunelování a bratříčkování s mafiány. Topolánek byl natolik neúspěšným politikem, že rozložil totálně ODS a musel rezignovat, což je v zásadě skoro unikum.

Drahoš by se zase stal loutkovým prezidentem, který bude jen kývat a podepisovat. Drahoš je typický nástěnkář - Dušan Jasánek, redaktor časopisu Rudá Vatra. Případná cesta Česka by tak závisela na tom, komum by se dostal do pracek, a kdo by ho loutkově řídil. Tedy spíše do krachu.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-01-12 21:39
TP-souhlas+Zeman byl od revoluce u vesla a ted kritizuje to, co udelal+byv. Komous, s tim, ze 28 let od padu komunismu bude President komous a Premier StBacek-pro me absolutne neakceptovatelny.

Jeho priklon k Putinovi jste popsal-doufam, ze to projede a bude Presidentem kdokoliv jiny.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-12 21:43
"Jak s tim souvisi blahobyt? Ceho si cenite na Topolankovi a na Drahosovi?"

Jak souvisi Blahobyt s tim, kdo v CR vladne/sedi v PSP CR, Senatu, na Hrade?

To si uz zase delate srandu-Cesi se maji jako nikdy predtim, a to se vybudovalo diky predchozim PRO-Evropskym vladam.

Pamatuji si, jak bylo v CSSR, kdyz byla PRO-Sovetska vlada.

Vasi otazku, jaky ma vliv na zivotni uroven obyvatel te, ci one zeme, Vlada, Exekutiva ci President-tak to bych cekal spise od me 6ti lete dcery, nez od Vas Gogo.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-12 21:45
"Topolánek byl natolik neúspěšným politikem, že rozložil totálně ODS "

Vy jste vazne vtipalek-za Topolanka dostaval ODS ne mene nez 20%, spise 30%. A kde je dnes, po te, co "ten neuspesny politik odstoupil"?

Vazne vtipny.

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 21:50
Topolánek je mimořádně obratný a schopný politik. Bohužel, zdá se, že všeho, a to ho u mne diskvalifikuje, protože je-li jeho zásadní předností, že dokázal zařídit, aby místo něj šel sedět jeho pobočník, nehodlám sponsorovat rozvoj této schopnosti v další funkci. I proto jsem ODS už přes 20 let nevolil.
0 # Gogo 2018-01-12 22:01
Neocone, proc si myslite, ze blahobyt prinese Drahos s Topolankem? Srovnavat dnesek s CSSR ... Da se, asi jako rok 1970 s vladou za Nemcu.
0 # Anonymní 2018-01-12 22:02
Jenze Vy nevite, jestli tam nebyl mezi nima deal a to jejich "rozhadani" neni na oko-"drz hubu, odkrut si tech par let, za prachy ti tam zaridim, ze se te nikdo ani nedotkne a az se vratis, vse bude ok, mas tam pripravenych X jako drzhubny".

Gogo-milionu veci-pro amricky, pro zapadni, vyhraneny k Rusku, lehce kriticky k EU, ale co hlavne-vyznamenal Masiny, to mu nikdy nezapomenu.

Ja ODS volil, dokud jsem byl v CR vzdy (predtim SPR-RSC samozrjem).

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-12 22:04
" proc si myslite, ze blahobyt prinese Drahos s Topolankem?"

To si nemyslim, ze ho prinesou, protoze tam uz nejaky ten patek je. Myslim si a verim, jak jsem napsal, ze by s nima pokracoval.

Naucte se Gogo, i kdyz jste zrejme starsi nez ja, ze nic neni samozrejmost a nic netrva vecne.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-12 22:06
TP-Omluva
Nemelo byt "mas tam pripravenych X jako drzhubny", coz verim, uz davno probehlo,
melo tam byt: "mas tam pripravenych X jako BOLESTNY"

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 22:09
Neocon: Určitě byl, a stejná dohoda existovala např. i mezi Bémem a Janouškem (s tím rozdílem, že tam k žádné "rakouské" krisi nedošlo). Ale realisace této dohody není ničím, co by mne přimělo takovou osobu volit.
0 # Anonymní 2018-01-12 22:13
Ja rozumim, jsem cely zivot realista (proto mam mozna take vetsi pochopeni pro bezdomovce, uprchliky, ci ilegaly)
a vim, ze to tak delal kazdy, ze Topol nebyl o nic lepsi, nebo horsi, nez kdokoliv pred nim a po nem,
take verim, ze kdybych byl na jeho miste, udelam to same (stejne tak na miste Ratha), protoze zadny Mirek Dusin v realu neexistuje.

Takze za me-z tech vsech strasnych/spatnych moznosti, byl a je Topol pro me nejmensi zlo, kdyz nic, mel koule vyznamenat nejvetsi hrdiny, jaky C(SS)R od 2 WW kdy melo.

Neocon
0 # Gogo 2018-01-12 22:16
A jaky zpusobem zajisti Drahos s Topolankem pokracovani toho domneleho blahobytu? Prijetim eura, kvot a vsech napadu z EU bez reptani?
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 22:17
Neocon: To není pravda, z kandidátů přece nekradli všichni. Určitě ne Zeman – proto potřeboval jiné financování pro svou kampaň před pěti lety. Naopak Topolánek je mezi kandidáty jediný zkorupmovaný expolitik.
0 # Anonymní 2018-01-12 22:43
Ano, to mate pravdu, ze Zeman, na rozdil od vsech ostatnich, nepotreboval nikdy krast, jeho zajimala moc, tv, kamery, mitinky, pozornost...

Ale obecne plati, ze kdo tam byl, neco uzmul-at se Vam to libi, nebo ne a ferove rikam, delal bych to taky.
A mimochodem-Zeman, jeden z tech vsech, za 28 let-to neni mnoho...

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-12 22:44
"A jaky zpusobem zajisti Drahos s Topolankem pokracovani toho domneleho blahobytu? Prijetim eura, kvot a vsech napadu z EU bez reptani?"

Vam fakt neni Gogo pomoci. Hlavne nezapomente u "blahobytu", napsat "domnely"...

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-01-12 22:55
Za Zemana se kradlo, ale dělali to všichni kolem něj, Šlouf, Gross a další, ne on sám. Ten měl, jak správně píšete, vlastní zájmy. Tím se trochu podobá Nečasovi, který byl sám poctivý, ale stejně jako Zeman neuhlídal svou stranu.

Obecně není pravda, že kradli všichni: jen někteří, a nejvíc ten, který si z tohoto hesla udělal bojový prapor a zformoval kolem něj zástup idiotů.
0 # Gogo 2018-01-12 23:01
No tak jakym zpusobem, kdyz jste spojil ty dva s blahobytem jako duvod volby, tak to mate asi nejak podlozene.
0 # Anonymní 2018-01-12 23:17
Gogo, já to také nechápu, jak ty dva spojit s blahobytem. Na to asi musíte být šestiletá dcera, protože jinak to nepochopíte.

Petr Nečas byl narychlo v ODS nasazen po prakticky kleptomanovi Mirkovi Topolánkovi, kde se kradlo hůře než v Zimbabwe, a ODS si potřebovala rychle spravit reputaci panem "čistým". Tedy ukázat, že zlodějiny a ODS nejsou neoddělitelným spojením. Ale ODS to potřebovalo jen ukázat, nikoli realizovat.

To, že je někdo dobrý/špatný vědec ještě neznamená, že bude dobrý/špatný prezident. Tím spíše, že dnešní věda je o získávání grantů více než cokoli jiného. Jiří Drahoš si u nás získal přezdívku želé, protože se tak zoufale snažil nedat najevo žádný názor, až si vyzloužil předání přezdívky od Fischera z roku 2013.

Prezident musí být v první řadě lídr, což není ani Mirek Topolánek, a už vůbec ne Jiří Drahoš. Kdyby USA od své nezávislosti volila do čela státu prezidenty jako je Topolánek nebo dokonce Drahoš, tak místo USA je dnes Mexiko a o USA se učí jen v historii.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-01-13 02:23
Prekvapeny, ze to Vy dva nechapete, vazne nejsem.

Kdyz uz jste zminil Ameriku-do dnesniho Mexica prisli kolonizatori drive, nez do dnesnich US,
Akorat ze Spanele, lini jak Vandraci. Kdezto na Sever trochu jina sorta a prestoze je Mexico bohatsi a krasnejsi, nemakali, stejne tak cely Jih ameriky, ktery vzhlizel k socialismu a kde jsou dneska oni (Staty, ktere vzhlizeli k socialismu, tedy na Vychod) a kde my.

Severni a Jizni Korea na tom byla stejne ve 53tim, stejne tak Vychodni a Zapadni Nemecko- a jak se ty nuzky otevreli za blbych 10 let. Lide v Jizni Koree maji 38x lepsi zivotni uroven, nez ty na Severu. A takhle bych mohl pokracovat dalsich 5 hodin....

Vzdycky jde jen o smer. Jak jsem tu psal pred cca 2ma lety-mam 2 kamarady, oba jsou remeslnici, oba stejne stari, oba stejne zacinali a oba zhruba stejne sikovni.

Jeden, liny jak ves, porad ho neco boli, tohle delat nebude, tamto je moc prace-v UT je zimni sezona, jede so zalyzovat-dela $40K rocne a bydli v packu.

A druhy-super kluk, nikdy nerekne nikomu ne, maka jako sroub, dela $180K/rocne, velky dum, 3 auta, 2 motorky, pani je doma s detmi, 2x rocne FL, nebo lyzovani v CO.

Vzdy jde o ten smer-nejvyssi zivotni uroven v CR nespadla z nebe, byla a je diky tomu, ze od revoluce tam byly PRO-zapadni vlady. Neni to nahoda, nebo omyl.
Treba byla u vesla CSSD, ale PRO-zapadni. Kdo se dival na Vychod, dopadnul jako NDR, Severni Korea, Staty v Jizni Americe apod.

A Zeman je smer na vychod-smejd, co cumi k Putinovi.

Takze ty 2 panove zadny blahobyt neprinesou, jen budou udavat smer, ktery je na Zapad a jsou zarukou toho, pisi po 3ti, ze ten blahobyt v CR jen tak nezmizi.

Tot vse, snad to i Vy 2 Lunetici pochopite.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-13 02:42
Neocone, buďte trochu dovtipný. Když je stát špatně veden, nakonec ho rozbijí barbaři, a jedno odkud. Kdyby mělo USA prezidenty typu Topolánek nebo Drahoš, tak je jedno, jestli by území USA patřilo Mexiku, Kubě, Haiti, Kanadě, nebo se o území nějak podělili. Na tom nesejde a o tom to nebylo.

Co se týká vašeho vysvětlení blahobytu, vcelku chápu, že mu rozumí vaše šestiletá dcera. Až jí bude sedm, už bude mít dostatek rozumu, aby pochopila, že je to ptákovina. Třeba vám pak vysvětlí, kde děláte v úvaze chybu.

V celém světě to fungovalo, funguje a bude fungovat tak, že se vždy budou rvát dravci o moc. Představa, že se někomu bezmocně a s důvěrou svěříte do rukou, a ten toho nezneužije ke své moci a trhání masa - je poněkud lichá. A je jedno, jestli se svěříte jako naivní panna Západu, Východu nebo třeba Marťanům či komukoli jinému. Pořád platilo, platí a bude platit, že stát, který si nehlídá své zájmy a není ochoten je bránit - ten bude oškubán. To je jediná záruka, která na světě platí - a to při vzhlížení a vedení státu jakýmkoli směrem. Zcela nezávisle, kam ten směr bude.

Ostatně jsou i historické zkušenosti: Mnichovská zrada 1938.

Představa, že někam bude stát veden (ať je to kamkoli) a tím je autoamticky zaručena prosperita a nic více není třeba - je představa, která vyvojově patří šestiletému dítěti. Ovšem školák už by z ní měl být vyrostlý.

Miloslav Ponkrác
0 # Anonymní 2018-01-13 03:19
Jeste 10 let po 2WW, tedy v roce 1955, CR melo vetsi zivotni uroven, nez Rakousko.

Kdyz jsem v 89tem chodil ze skoly, byla tam drogerie. 2x tydne tam staly desitky, mozna stovka zenskych frontu na vlozky. No a v Lednu 90 jsem jel s rodici do Vidne. Jiny svet-naprosot jiny svet.

Nezapomente, jeste 10 let po valce se mel prumerny cesky obcan lepe, nez prumerny Rakousky.

Jestli by vyhral v roce 2008 volby McCain, nebo Obama-nic by se nezmenilo, oba meli totiz stejny smer.

Vzdycky jde o smer a Zemanuv je na Moskvu, Topolankvu a Drahosuv smerem na Zapad.
Lepsi mozna korupcnik Topol a nemastny neslany Drahos, nez komoussky smejd Zeman.

Takova je realita, pane Ponkrac-pokud se Vam a Gogovi v dnesni dobe nedari a bylo uz pro vas lip-tak me to vazne a uprmne mrzi, ale vetsina to ma jinak.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-13 09:06
Neocone, Vaše argumentace má jedinou malou vadu – chybné počáteční podmínky. Svět je totiž od té doby úplně jiný, v Rusku je tvrdý kapitalismus a bolševismus teď hrozí od bruselských neomarxistů!
0 # Anonymní 2018-01-13 09:20
Neocone, já to píši spíše pro Goga a jiné. Diskutovat s těmi, kdo věří ještě pohádkám o Budulínkovi jako vy je ztráta času.

Taková Ukrajina zcela jistě zvýšila drasticky svou prosperitu, jakmile otočila v roce 2014 kormidlo jasně na Západ.

Sýrie má také vcelku jasno ohledně toho, co by ji čekalo v každém otočeném směru.

Mimochodem komunismus je také západní filozofie, když jsme u toho. Všechen ten "Das Kapital" a "Manifest der Kommunischen Partei". A 20 miliónů marek Leninovi. Atd. atd. atd.

Lídři a prezidenti a jejich kvality je to hlavní. Proto existují dobří a špatní lídři. Proto na jejich kvalitě záleží především. Stát, který nehájí své zájmy při jakémkoli směru špatně dopadne.

Miloslav Ponkrác
0 # gogo 2018-01-13 12:23
Neocone, ze Západu k nám přišli i Němci, chtěli nás vyhladit a pak napadli celou Evropu ve snaze vybudovat třetí říši, řízenou nadlidmi. Dnes tentýž národ má největší zájem v přesidlování populace Afriky a BL do států jako je ČR nebo Lotyšsko. Já opravdu nevidím na takové budoucnosti nic tak lákavého, abych ty snahy podporoval. Proto se ptám lidí, kteří tak činí, co si od toho slibují. Mám známého, který např. upřímně věří tomu, že Afghánci přicházejí pracovat a že bez pár set tisíc těchto lidí nás v budoucnu čeká hospodářský úpadek. Že přesidlování těchto populací do Německa je výborný krok pro jeho budoucí prosperitu a velmi se zlobí, že já to nepodporuji v ČR.
Mám prostě rád jasné slovo, s takovými lidmi pak aspoň člověk ví na čem je.
0 # gogo 2018-01-13 12:27
Tzn. pak logicky chápu, proč chce za presidenta Drahoše... chce nadvládu EU, chce tady statisíce imigrantů z BV a Afriky, tak volí Drahoše.. to je podle mě logický postup, i když v rozporu s tím, co považuji za prospěšné pro svoji zem. Ale tomu člověku aspoň rozumím pokud jde o jeho volbu.
0 # Anonymní 2018-01-13 14:35
"Taková Ukrajina zcela jistě zvýšila drasticky svou prosperitu, jakmile otočila v roce 2014 kormidlo jasně na Západ."

Ja nevim, jestli vubec umite vnimat vec, ze ekonomika trva v radech desitek let. Proto jeste CR byla 10 let po Valce, rizena komunisty, ekonomicky vyspelejsi, nez Rakousko, ale za let 12-15 uz na tom Rakousko bylo lepe.

Tedy na Ukrajine, statu, ktery byl v podruci komunismu 2x tak dele, nez CR, to bude trvat, pres vsechny prvni vlastovky, hadam, neco mezi 10-15 lety, nez se budou mit lide vyrazneji lepe.

Proto v US, ekonomika stale roste, diky Obamovi, a Trump na ni nemel zatim zadny vliv, jelikoz to dela tragicky.
Na konci jeho volebniho obdobi uz bude ekonomika zadrhavat, ci se obrati uplne smerem dolu.
U ekonomiky totiz nefunguje nic hned.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-13 14:41
Gogo-mate smulu, Drahos zadne "statisice " v CR nechce-zbytecne lzete. Vasemu znamemu take rozumim-nesouhlasim s nim, protoze historicky Cmoudi nejsou zadny drici a atamovy inzenyri, ale rozumim mu.

Dalsi vec je, ze EU neni jen o uprchlicich, jak se tu snazite (drive v tandemu s p. GP) namluvit.
Ano, nacismus prisel ze Zapadu-dostal za usi, za par let, plus zpusobyl obrovske ztraty Stalinskym bolsevikum,
tedy ti uz nemeli silu ovladnout for ever Evropu, pak si vyhrnuli nemci rukavy a zacali budovat Nemecko-opet meli dobry smer.

A mimochodem Gogo jsem si na Vas ve stredu vzpomel, kdyz jsem potkal v parku Nemku, z byv. Zapadniho Nemecka, vdanou za exMilitary guy, ktera se vratila par dni predtim z navstevy svych rodicu a shodou okolnosti je to ucitelka na skole, kam chodi ma dcerka. nahoda jako krava.
Vazne jsem ji vyzpovidal a vazne a to se nestava casto, jsem si na Vas vzpomel.

Neocon
0 # Anonymní 2018-01-05 10:43
To se nedá nic dělat. Každý má v životě nějaké ty "hříchy" a je jenom otázkou času a dostatečné motivace, jestli se najde někdo, kdo má důvod a moc na něj "zakleknout." Musíte to hlavně brát s humorem. Už deset let, co začal ten boj proti korupci, je přece jasné, že se budou žrát mezi sebou.
0 # Anonymní 2018-01-05 16:27
Přesně pane Pecino, nechápu, proč se k tomu nepostaví čelem, neřekne, že skutkový stav je takový jaký je, a že ponechá na zvážení soud, jestli je to bylo dobře, jestli to bylo pochybení, nebo jestli trestný čin. To mlžení je nedůstojné, trapné, zbabělé a malé.
0 # Anonymní 2018-01-05 19:35
Protože je Andrej Babiš hloupý. Jen měl to štěstí, že byl od malička prominentním člověkem. A za peníze si koupil poradce, média, právníky, rádce, a další lidi. Všechna jeho vyjádření za něho dělají placneí poradci - třeba Prchal a další.

Ale bohužel strategicky je nula a nýmand. Což mu prochází, pokud dupe po běžných lidech. Ale v jednání s dravci, elitou a vysokými institucemi se to projevuje, a nakonec mu to zlomí vaz. Pravdědpobně přijde o život.

Andrej Babiš je v zásadě stejná Potěmkinova vesnice jako Karel Švarcenberk. PR agentury u obou vytvářely nátěry a pověst, která byla hrubě v opozici s realitou. Proto jakmile Karel Švarcenberk promluvil roku 2013 v televizi, okamžitě ztratil možnost být zvolen prezidentem.

Andrej Babiš se dostal do pater společnosti, které ho pohřbí.

Nějaká zpráva OLAFu či podvody to ale nebudou. Na ty se může klidně vykašlat.

Miloslav Ponkrác
0 # Tomáš Pecina 2018-01-05 21:35
Nepoužil bych termínu "hloupý", toto adjektivum k němu nesedí. Je jen zcela oproštěn od jakýchkoli morálních zábran, je asociální v podobném smyslu jako např. Klaus, ale ve stupni, řekl bych, téměř morbidním. Vnějškově se to projevuje třeba tím, že se za celý život nedokázal dokonale naučit žádný cizí jazyk, přestože např. u francouzštiny k tomu měl mnoho příležitosti: nepotřeboval to, je zvyklý hovořit s ostatními z posice síly, takže formální dokonalost jeho projevu nehraje roli, druzí musejí poslouchat a ne ho hodnotit.

Druhým důležitým znakem, s tím souvisejícím, je jeho hrubost, projevující se nejen dlaždičským slovníkem, ale hlavně agresivitou a bezohledností v jednání. Nesnáší nikoho, kdo by s ním chtěl jednat jako rovný s rovným, protože si asi i sám uvědomuje, že je pro většinu lidí mentálním primitivem, tedy nikoli "hlupákem", ale někým, kdo je fatálně nudný a jednoduchý a na kom je pro druhé zajímavé jen jeho bohatství. Čímž se třeba od zmíněného Klause liší, to je naopak člověk, se kterým je zajímavé diskutovat. S Babišem to není pojmově vůbec možné.
0 # Anonymní 2018-01-05 22:29
TP-Jakkoliv s Vami souhlasim, tak byl Babis na CNN, a mluvil na CZ pomery, velmi dobre anglicky, mozna v 10ti minutovem rozhovoru.
Cili minimalne na CZ pomery mluvi velmi slusne cizim jazykem.

Neocon
0 # Tomáš Pecina 2018-01-05 22:31
Ale srovnejte si to s angličtinou Medvedeva nebo d'Estaigna. Napsal jsem "dokonale".
0 # Anonymní 2018-01-05 22:41
Ano, to jsem prehlednul. Jen jsem ho srovnal s jeho predchudci-kazdy mel tlumocnika, on mluvl z volne nohy.
Neocon
0 # Anonymní 2018-01-06 17:04
A Place with a Great Spirit!
czechtourism.com/.../...
0 # Tomáš Pecina 2018-01-06 17:50
Ano. Takříkajíc hotel s příběhem :-)

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)