DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Aktuálně: Výnos sbírky pro Vlastimila Pechance dosáhl ke dni 6. 10. 2016 částky 59 416 Kč.
Výtěžek prvního benefičního koncertu, který se uskutečnil dne 12. 3. 2016, činil 13 500 Kč.

pátek 14. července 2017

Šmejdi

Kulturní normy podnikání v České republice zdají se být založeny na geniálním podvojném účetnictví Ivana Mládka: ukradli jsme – ukradli nám. Vidíme to nejen na praktikách prodejců předražených hrnců, s nimiž státní orgánové již roky bojují, s úspěchem, přiznejme, spíše střídmým než znatelným, ale třeba i na tom, jak kartel telekomunikačních operátorů vzdoruje nařízení o zrušení roamingových poplatků v rámci Evropské unie.

Příkladmo T-Mobile připravil za tím účelem trik se zálohou (chcete-li bezplatný roaming, musíte na něj zaplatit pětitisícovou zálohu, a navíc vám dovolíme volat jen v rámci navštívené země a do České republiky). U O2 zase vymysleli systém dvou roamingových tarifů, ze kterých si zákazník musí vybrat: s tarifem Svět Basic sice voláte v EU zadarmo, ale to je plně vyváženo cenami za volání mimo ni: odchozí hovor 66 korun, roaming 54 korun za minutu. Druhý tarif, Volání bez hranic, má ceny normální, ovšem nařízení o zákazu účtovat roaming v EU nerespektuje a tak v obou případech platíte jako mourovatí: ať si vyberete kterýkoli z tarifů, vítězem je váš operátor.

125 komentářů:

  1. Setkal jsem se i s podivností následujícího typu:
    Volání do zahraničí je za příplatek, ale roaming po EU nikoliv. Tedy vezměme si telefon v Českém Těšíně a zavolejme kamarádovi přes řeku do Cieszyna. Máme to drahé.. Pak kamarádce do Španělska - opět za příplatek. (přestože vlastníkem sítí je mnohdy tatáž společnost)
    Pak přejdeme řeku, ocitneme se v Polsku a opět voláme. Do Polska z Polska s roamingem to vydá na místní hovor a překvapivě i do Španělska to bude bez příplatku za mezinárodní.
    To je ta eurotelekomunikační logika. Výhodu tedy mají lidé u hranic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádnou řeku přecházet nemusíte GSM Play je pokrytý celý Těšín, nejen Těšín. Stejně tak UMTS 900/2100, s LTE už je to slabší.

      Použitelný signál Vodafone CZ končí v Těšíně na Rynku.

      Vymazat
  2. Otázka stojí mimo jiné následovně: Proč má každá německá spolková země své Verbraucherschutzministerium a ČR nikoliv? Protože ČR dostojí své pověsti fašistické korporatokracie, zatím měkkého typu ala Mussoliniho Itálie 20let, vždy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má to zázračné Ministerium také město Berlin?
      https://www.flughafen-berlin-kosten.de/

      Vymazat
    2. Ono by stačilo, kdyby své povinnosti plnil cz-protimonopolní úřad a byla v ČR určitá politická kultura. Není třeba, aby se tarifová opatření operátorů proti eu-roamingu příčila zákonům, stačí, že odporují dobrým mravům. Takové praktiky jako v ČR by v BRD rychle zatrhly soudy.

      Vymazat
    3. Myslíte ten cz-antimonopolní úřad alias ÚHOS, který chce po oznamovateli nejdříve zaplatit 10 tisíc korun poplatek, než se vůbec začne podnětem zabývat?! Toho bohdá nebude...., lol. PS: Teď se občanská sdružení soudí s ÚHOS o nezákonnosti výše zmíněného poplatku. ÚHOS tvrdí, že je přetížen podněty od občanů a dalších, typické v ČR: jakmile je orgán veřejné moci přetížen, jediné řešení pro něj je začít vybírat poplatky či je zvýšit - naposledy soudní poplatky za dovolání a za odškodňovací žaloby proti státu a jeho orgánům.

      Vymazat
    4. Řekl bych, že situaci s mobilními operátory v České republice způsobil spíše způsob privatizace pevných telefonních linek, než cokoli jiného.

      Eurotel nevěděl kdysi, co by za pevný telefon a volání z/na pevnou linku chtěl, a tak dovedl celou pevnou telefonní síť do stavu, kdy její drahota neměla reálné využití. Tím se extrémně zvýšilo využití mobilních telefonů - a mobilní operátoři začali těžit zlato.

      Mimochodem, tato firma si připadá nad zákonem. Viz. např. kauza z roku 2005, kdy ředitel Českého telecomu Gabriel Berdár opakovaně střílel na neznámé auto s cizími lidmi ostrými náboji. A v pohodě mu to prošlo, možná se mu policie při vyšetřování ještě uklonila a nabídla mu chlebíčky.

      Všude jinde fungují vedle sebe pevné telefony a mobilní telefony v rovnováze. V mnohých státech dokonce mobily paběrkují to, co zbude po pevných telefonech (např. v USA).

      Nyní jsou mobilní operátoři na koni, protože jim nikdo a nic fakticky nekonkuruje.

      Já sám jsem si zařídil doma internetový telefon (s velmi levnými cenami, počítanými po sekundě), a tím jsem v podstatě dosáhl stavu s pevným telefonem.

      V sooučasnosti utratím kolem 500 Kč/rok na internetovém telefonu. Nejvíce volám do USA (80 haléřů/min. se sekundovou tarifikací) - a nějaký rouming/nerouming je mi u zadele. A pro případ potřeby mám i mobilní telefon s kartou, pokud bych potřeboval volat venku - útrata cca 300 Kč/rok.

      Mobilní operátoři jsou mi ukradení, internet v mobilu nepotřebuji, nejsem závislák.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    5. Řekl bych, že situaci s mobilními operátory v České republice způsobil spíše způsob privatizace pevných telefonních linek, než cokoli jiného.

      Eurotel nevěděl kdysi, co by za pevný telefon a volání z/na pevnou linku chtěl, a tak dovedl celou pevnou telefonní síť do stavu, kdy její drahota neměla reálné využití. Tím se extrémně zvýšilo využití mobilních telefonů - a mobilní operátoři začali těžit zlato.

      Mimochodem, tato firma si připadá nad zákonem. Viz. např. kauza z roku 2005, kdy ředitel Českého telecomu Gabriel Berdár opakovaně střílel na neznámé auto s cizími lidmi ostrými náboji. A v pohodě mu to prošlo, možná se mu policie při vyšetřování ještě uklonila a nabídla mu chlebíčky.

      Všude jinde fungují vedle sebe pevné telefony a mobilní telefony v rovnováze. V mnohých státech dokonce mobily paběrkují to, co zbude po pevných telefonech (např. v USA).

      Nyní jsou mobilní operátoři na koni, protože jim nikdo a nic fakticky nekonkuruje.

      Já sám jsem si zařídil doma internetový telefon (s velmi levnými cenami, počítanými po sekundě), a tím jsem v podstatě dosáhl stavu s pevným telefonem.

      V sooučasnosti utratím kolem 500 Kč/rok na internetovém telefonu. Nejvíce volám do USA (< 80 haléřů/min. se sekundovou tarifikací) - a nějaký rouming/nerouming je mi u zadele. A pro případ potřeby mám i mobilní telefon s kartou, pokud bych potřeboval volat venku - útrata cca 300 Kč/rok.

      Mobilní operátoři jsou mi ukradení, internet v mobilu nepotřebuji, nejsem závislák.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
  3. Zcela bez souvislosti s nadpisem článku na blogu odkáži na příspěvek na eprávu:
    https://www.epravo.cz/top/clanky/vyber-dorucujiciho-organu-soudem-prominuti-zmeskani-lhuty-106058.html
    Dle NS je správné, pokud soud zvolí ten zjevně nejvíce nesmyslný způsob "doručení", který spolehlivě zmaří reálné doručení rozhodnutí. Ať žijí doručovací fikce. Tento druh svévole je výborným důvodem, proč by se měly fikce doručení omezit.

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Vy jste neviděl v Praze ty výhružné magistrátní billboardy a plakáty na každém štaflu?

      Vymazat
    2. Je příznačné, že takové problémy absolutně nejsou se službou Uber. Ta je ale zakázaná mimo jiné proto, že mají papaláši obavy o profesionalitu jimi neschválených taxikářů.

      Vymazat
    3. Gogo: A proto třeba Uber plošný zákaz mimo jiné i v Německu. Nebo má Uber plošný zákaz také v Dánsku. Nebo má Uber plošný zákaz také v Itálii. Mám pokračovat?

      Jestli to nebude tak, že hodit zákaz Uberu jako český nebo pražský problém trochu zavání s manipulací.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    4. Zákaznice špatně pochopila nabídku taxikáře. Ta suma totiž nebyla cena za jízdu, ale taxikář ji levně a pod cenou nabízel ke koupi svůj vůz za 12 tisíc Kč. :-) A vy hned s nepoctivým taxikářem...

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    5. Já samozřejmě vím, že Uber je zakázaný skoro všude kolem, ale to přece nic nemění na tom, co jsem napsal - to platí nejen pro ČR.

      Vymazat
    6. Gogo, tam prece neni spojitost s papalasi. Jde jen o to, coz lidsky chapu a souhlasim s tim, ze nekdo si vzal na leasing auto za ranec penez, slozil nejake zkousky, cely den nekde ceka, musi jezdit, protoze nema zadne dalsi prijmy, aby vsechno poplatil a pak prijde Maruska,
      co nema do ceho pichnout, protoze zrovna dala deti do akolky, a zakazniky vozi za 5ti korunu, protoze ma vyplacenou starou Felicii a nemusela pro to vubec udelat nic, ani takovou drobnost, jako platit dane, DPH, investovat do taxametru apod.

      Ty zakazy, krizem krazem svetem, neprisly kvuli tomu, ze se nejaky poslanec/ministr sam tak rozhodnul, ale proto, ze vzdycky na ne tlacil nejaky cech/sdruzeni taxikaru.
      Opakuji Gogo, vcelku logicky, Vam by se to take nelibilo.

      Mel by jste Gogo mit svuj vlastni business, treba by jste pak svet videl jinak a Vas zivot by se stal lepsim.
      Neocon

      Vymazat
    7. To takhle prapraděda si koupil vercajk, sloužil 3 roky u mistra, aby se naučil šít boty, složil tovaryšské zkoušky, stal se mistrem ... a hle, nějaký Baťa, co ani nebyl mistrem si postavil fabriku na šití bot. To se mělo zakázat!

      Samozřejmě že na papaláše tlačí lobby. Ale zrovna tato oblast je naprosto nesmyslně regulovaná. Podobně průvodci po městě a další.

      Jediné, co bych řešil, je otázka statusu toho taxikáře (jestli bude OSVČ nebo pracovat pro někoho a z toho plynoucí odvody) a placení daní. Ale nevidím sebemenší důvod držet státní nebo obecní mocí bandu taxikářských hovad u koryt a zabezpečovat jim exkluzivitu.

      Nedovedu si představit lepší usecase než s Uber. Dojdu někam, pustím aplikaci, ukážu prstem na cíl, aplikace můj požadavek odešle všem řidičům, někteří přijmou, já přijmu a zaplatím, auto přijede, odveze a peníze přijdou řidiči. Já s ním nic nesmlouvám, on mě nešidí, trasa je daná a peníze taky.

      Naprostá většina dnešních problémů by z prinicpu nebyla.

      Vymazat
    8. Ano, kdyz si Vas pradeda koupil "vercajk a bylo to", tak byla prumerna delka zivota 53 let. Take nebyly znamy antibiotika a na anginu se umiralo.

      Pochopte Gogo, ze svet se meni. Pochopte prosim, ze kdyz nekdo investuje statisice, kdyz ne milion, tak je nejak musi vydelat zpet+nejaky zisk.

      A pokud pripustite, ze kdejaky hochstafler bez lince, noveho auta, taxametru, placeni dani a DPH, slozeni zkousek, ve svem volnem case, po praci, kdy ho netizi, za kolik pojede a zda-li vubec pojede,
      protoze ma nulove naklady, v podstate jen pohonne hmoty a dalsich 20ti veci, Vam bude konkurenci, tak skoncite na hube.
      A neni v zajmu zadneho statu na svete, aby zivnostnici skoncili na hube, resp. na pracaku.
      Pokud Vas nekdy kdy v praze nejaky taxikar okradnul, tak Vam vrele doporucim, aby jste si priste volal taxikare pres dispecink, nikoliv mavnul z ulice.
      On totiz neni zaznamenan zadny pripad okradeni zakaznika, kdyz byl privolan taxikar mnou uvadenou prvni variantou.

      V business by totiz mely byt rovne podminky-coz u Uber proste neplati a sakra to zvyhodnuje ty vsechny "Marusky".

      Neocon

      Vymazat
    9. Stejně znevýhodnění byli formani s koňmi, když přišla auta nebo železnice.
      Prostě přišla doba GSM a GPS a to vede ke změnám ve službě. Nenuťme všechny jezdit jako staří drožkaři s dekou na kolenou na kozlíku s bičem v ruce. Kdo chce, ať tak jezdí, ale kdo nechce, nechť může fungovat s novou technikou a organizací práce.

      Jediná reálná věc k systémovému řešení jsou otázky daní a odvodů - samozřejmě je v zájmu všech, aby business platil daně (ne jako Babišové a velké firmy, vyvádějící zisky do zahraničí).

      Velmi podobná služba je třeba ubytování v soukromí. Také se můžete zaregistrovat a nabídnout svůj obývák. Je to konkurence hotelům? Je a není ... opět ale nemá cenu řešit nic jiného, než daň ze zisku.

      Vymazat
    10. "Stejně znevýhodnění byli formani s koňmi, když přišla auta nebo železnice."

      Pekny pokus Gogo, jako obvykle, ale srovnavate nesrovnatelne. Vas smesny priklad je o tom, ze prislo neco noveho a bylo to. Trh si zkratka vybral, co uznal za vhodne a pribeh skoncil. (stejne jako treba VHS vs. DVD)

      Kdezto Uber neni nic noveho-je to jen, ze neco, co bylo zorganisovano, zaregistrovano a to za urcitych podminek, bylo nahrazeno necim, co vse obchazi a krajne to znevyhodnuje lidi, co se ridili pokynu a podminek, investovali statisice, ci milion plus.

      Moc dobre vite, nebo alespon hadam, ze moc dobre vite, ze zadny ridic/ka Uber nikdy zadne dane platit nebude. Proste nalozi zakaznika, odveze ho z bodu a do bodu b, zinkasuje penize a pribeh skoncil. (protoze kdyby tomu bylo jinak, tak zadny Uber neexistuje)

      "Velmi podobná služba je třeba ubytování v soukromí. "

      Nikoliv Gogo, opet pekny pokus. Ubytovani v soukromi je normalni sluzba, zaregistrovana sluzba, kdy majitel musel investovat urcite penize, aby splnil nejake hygienicke, stavebni normy, musi vest evidenci hostu, stejne jako hotel, musi mit pokladnu, stejne jako Hotel, musi platit odvody, dane, DPH stejne jako Hotel, muze byt kdykoliv navstiven kontrolou ze stavebniho uradu, FU, KHS stejne jako Hotel atd.atd.


      Neocon

      Vymazat
    11. Ano, znam. A ma byt, Gogo?
      Neocon

      Vymazat
    12. Jisteze ano a znovu se Vas zeptam-je tam nejaka spojitost s tim, ze nekdo se ridi dle pravidel, investuje obrovske sumy penez, plati dane a nekdo si jen tak cestou po meste pribrzdi na zaklade aplikace, nalozi Krasavce a odveze ho na misto urceni za cash, bez placeni dani atd.atd.atd.?
      Neocon

      Vymazat
    13. Pak nevím, o čem píšete. První služba je za úplatu a druhá je nominálně zdarma a prostě se rozhodnete, že necháte přenocovat pocestné, když to hodně zjednoduším. Asi jako když se rozhodnete, že zastavíte stopaři ať už u cesty nebo mávajícího přes aplikaci.

      Vymazat
    14. Pokud nekoho nechate u sebe prenocovat zdarma, tak je vse v poradku, stejne, jako kdyz svezete stopare/stoparku zdarma.
      Ale jak sam dobre vite, (i kdyz si tim uplne u Vas jiz jisty nejsem), tak Uber driver to nedela zadarmo, nybrz pro zisk.
      A jelikoz cinnost tvorena za ucelem zisku je klasifikovano jako podnikani a podnikani se ridi jistymi pravidly, (jedno, jestli se Vam, ci me libi, ci nikoliv), tak Uber je jeden velky BS a je dobre, ze se je staty napric svetem snazi zakazovat.
      Neocon

      Vymazat
    15. Když to ještě zobecním, tak je zajímavé, jak bohatě se dotují metrosexuální projekty, ve kterých si skupina usmyslí, že zaplaví město růžovými bicykly, o které nikdo nestojí, vydávají to za komunitní projekt a shrábnou tučnou dotaci.
      Naproti tomu projekty typu airbnb, couchsurfing nebo Uber jsou typicky komunitní, win-win typu, lidé se jich účastní dobrovolně, ale ty jsou nepodporované, nebo rovnou zakazované a potírané státní mocí.
      Ještě mi v tom výčtu chybí analog k poskytování jídla. Něco jako tablesharing - nabídnu oběd/večeři někomu, kdo se motá kolem, nechce se mu stravovat v hospodách a měl by zájem jíst to, co jedí domorodci.

      Vymazat
    16. Však já jsem psal několikrát, že jediné, co je třeba systémově řešit, je placení daní a odvodů ze zisku.

      Vymazat
    17. A jak se bohate dotuji metrosexualni projekty? Mozna by jste se nekdy mel podivat na st.rozpocet-ty Vase neziskovky dostavaji rocne drobne na cigara, v radech statisicu, ci maximalne jednotek milionu. ( i kdyz chapu, ze chlapi ve 4ce bez ubrusu rikali neco o miliardach).

      Komunitni? Vy jste vtipalek. Uber a Airbnb je ciste za ucelem zisku, nic jineho. Couchsurfing je zadarmo, ten nikdo nezakazuje.

      A posledni-muzete nabizet zdarma jidlo, jak je Vam libo a komu je libo. V tom Vam preci nikdo nebrani.

      Znovu Gogo, mene ideologie, povrchnich znalosti/polopravd a vice faktu- by to od vas chtelo.

      Neocon

      Vymazat
    18. Neocone, v případě taxislužby je v České republice, zejména v Praze, situace poněkud složitější.

      Regulace je formálně přísná, ale v praxi naprosto formální a tudíž k ničemu. Ten loupežník měl nepochybně složenou zkoušku ze znalosti všech osmi tisíc pražských ulic, na autě měl všech 214 předepsaných nálepek a pojištěný byl i proti poškození zákazníkova saka od sopečného popela, přesto si mohl dovolit to, co udělal, protože se mu to vyplatí. Kontroly prováděné magistrátem jsou totiž neefektivní a i když náhodou nějaké pochybení zjistí (a bude to spíš ta chybějící nálepka nebo pojištění než mnohonásobné předražení – taxikář není blbec a kontrolora pozná), výsledkem bude v nejhorším případě několikaletý správní a soudní proces, který může skončit jakkoliv. Preventivní zabavení auta zákon neumožňuje, a tak i přistižený zloděj jezdí dál a vydělává; a když bude nejhůř, bude mít tolik peněz, že si rozhodnutí ve svůj prospěch zaplatí.

      Pro Pražáka není problém zavolat si taxi u některé služby, se kterou je spokojen, ale pro turistu, který právě přiletěl na Ruzyň, je Uber jediná rozumná alternativa, a pokud se tato služba rozšíří, budu to jen dobře, protože současný stav, kdy se Magistrát zmůže na výhružné plakátkyu štaflů, je každému taxikáři jedině k smíchu. Je to, chcete-li, vyhánění většího zla menším.

      Vymazat
    19. V poradku, v podstate s Vami souhlasim. Pak at se ale zrusi veskere regulace i pro ty "normalni" taxikare-nebudu s tim mit problem.

      Ale situace, ze normalni/bezny taxikar, co jezdi pro dispecink, musi mit novou karu na uver/leasing, taxametr za 40K, kazdy rok dalsi tisice za zkontrolovani/preplombovani taxametru, plati dan z prijmu a DPH, odevzdava desatek dispecinku, ma se kur.a co ohanet a pak prijde Gogo,

      se svoji 12 let vyplacenou felicii a je mu jedno, protoze maka jako nocni vratny v Tesco skladu, zda-li si privydela a kdyz ne, nic se nedeje, je proste nefer.

      Nemam rad nerovne podminky, nikdy jsem je rad nemel. Vsichni, nebo nikdo. (muj prispevek nebyl a neni o smejdech na staflech, kterych je zatracene malo, pisi o taxikarich, kterych je drtiva vetsina, co jezdi pro dispecink a konkretne v Praze jich osobne znam mozna 8).

      Neocon

      Vymazat
    20. Samozřejmě, že musí platit stejné podmínky pro stejné služby.
      Taxametr tam je proto, že musí nějak určit cenu. Uber má cenu danou aplikací.
      Nevím nic o povinnosti pořizovat si auto na leasing. Podle mne jediný rozdíl mezi řidičem klasickým a uberovským by byl ve způsobu objednání, počítání ceny a placení. Výhoda klasického je v tom mávnutí, když stojíte opodál. Je to rychlejší než matlání po displeji, taky se dá ústně pořešit kam jet, co je lepší, nechat si poradit. To u Uber není.. prostě jsou to dvě přepravní služby, každá trochu jiná a nevidím důvod bojovat proti Uber za předpokladu standardního placení daní, což snad jsem psal hned ze začátku.

      Je to asi jak zelinářský obchod oproti babce na tržišti. Oba prodávají zeleninu, ale služba je v detailech jiná, zaměřená na jiné zákazníky nebo situace. Oba přitom fungují legálně.

      Vymazat
    21. Samozrejme, ze aby jste mohl jezdit pro dispecink, ci na volne noze, tak musite mit, zalezi podminkach te, ci one firmy, ci Mesta, nove, nebo zanovni auto, napr. nikoliv starsi 3 let apod.
      A pokud nemate 800 tis.kc cash na novou karu, tak si ho holt musite vzit na splatky-to je preci jednoduche Gogo.

      Zase spatny priklad Gogo-pokud bude mit Uber povinne naklady, jako ma bezny/standartni taxikar, tak Uber prestane existovat, protoze uz nebude moci jezdit za penize na km, jako doposud a zakaznici si ho nevyberou.

      Vtip Uberu je, ze nema zadne naklady, vyjma pohonnych hmot a nejakych beznych opotrebeni, muze byt tedy levny a tudiz si h ozakaznici vybiraji. V momente, kdy bude platit dane a mit "bezne" naklady, zmizi, jak para nad hrncem.

      Vas priklad mel byt-jsou 2 zeleniny na namesti-ta jedna musi platit najem, mzdy a odvody, musela zainvestovat miliony, aby splnila hygienicke normy, splnila podminky stavebniho uradu, musi mit EET pokladnu, satny pro zamestnance, sprchy a wc pro zamestnance, musi platit ctvrletne DPH a jednou za rok dan z prijmu a ta druha zelenina,
      tam hygiena nikdy nebyla a nebude, nikdy si to nenechal majitel zkolaudovat, vsichni zamestnanci makaji za cash na cerno, zadna satna a wc pro ne, zadna EET, zadna dan z prijmu a zadne DPH.

      Snad jiz vidite rozdil Gogo
      Neocon

      Vymazat
    22. Plácáte nesmysly o nových autech. Nic takového není, auto na silnici musí vyhovovat zákonu a být pojištěno.
      Nároky na člověka, za úplatu převážejícího jiné lidi, budou stejné a je na něm, jaký konkrétní obchodní model si zvolí. Jestli pro firmu, která vyžaduje šampaňské a hostesku, je to jeho věc. Bude mít větší náklady, ale taky větší obrat a bohatší klientelu. Může taky jezdit jen tak, se svou starou Feldou. Jde jen o to, aby ze zisku platili daně a jejich činnost byla v souladu se zákony a všeobecným pojetím slušného podnikání.
      Nevidím nejmenší důvod vynucovat státní mocí jeden kontkrétní obchodní model převozníka lidí, tj. nynější taxislužby.

      Vymazat
    23. Aby jste mohl v Praze jezdit, musite mit nove, ci zanovni auto. Tak to maji i jina mesta. Aby jste mohl jezdit pro dispecink, musite mit nove, ci zanovni auto. Pokud nebudete jezdit pro dispecink, neexistuje, ze by jste se uzivil (natoz neco vydelal).

      Nerad se opakuji, ale priste, nez neco napisete, zkuste si zjistit alespon nejaka zakladni fakta-mene ideologie Gogo a vice faktu.

      Neocon

      Vymazat
    24. Jinak Gogo, mohu se slusne zeptat, cim se zivite?
      Diky, Neocon

      Vymazat
    25. Kdybyste byl žena, jmenoval byste se nejspíš Doňa Mimoňa.
      V Praze podle vás platí zákaz starých a nezánovních aut? Jestli ano, tak to musí platit pro všechny řidiče, ne?
      Ničeho podobného jsem si ale nevšiml ani u běžných vozů, ani u těch provozujících taxislužbu.

      Vymazat
    26. On je nějaký zákon o tom, že člověk vozící lidi nesmí dělat už nic jiného? Já třeba vím o pár lidech, co taxikaří jen příležitostně pro přivýdělek. Lidé si přivydělávají mnoha způsoby. Třeba programují, poskytují právní konsultace, pečou cukroví apod. Mnohé z nich ta činnost neživí a v dané situaci ani není potenciál, aby je uživila. V kombinaci jim to tak ale vyhovuje.
      Máte něco proti tomu?

      Vymazat
    27. Zakon o pozemnich komunikaci a vyhlasky Mest, ktere urcuji stari vozu pro to, aby jste mohl na uzemi Mesta byt taxikarem, jsou 2 rozdilne veci.

      Taktez Vas dispecink neprijme se starou karou a bez dispecinku jste done.
      Cemu na tom prosim nerozumite?

      A posledni-cim se zivite, Gogo?

      Neocon

      Vymazat
    28. Můžete mi takovou vyhlášku města, omezující stáří vozu, ukázat?
      Jak vidíte, bez dispečinku se Uber výborně obejde a u svého profilu může mít řidič klidně i Trabanta a věřím, že v takovém Berlíně by se pryskyřičníkem chtěl projet nejeden turista. (ale tam budou nejspíš zakázané)

      Živím se běžnými potravinami.
      Pokud vás zajímá práce, pak jde o obor IT. Nechápu ale, jak to souvisí se zdejšími diskusemi, zase tak odborné to tady není, abychom si museli navzájem prokazovat nějaké speciální odbornosti.
      Pomohlo vám to v něčem?

      Vymazat
    29. Ano, treba tady: "Taxikáři musi v Praze znát lépe místopis a jejich vozidla musi být mladší než šest let. Podle nových pravidel bude moct Praha nepoctivým taxikářům také zabavit žluté karty. Bez nich taxikařit nesmějí."

      Dispecinky, bez kterych jste v riti, pozadaji: nektere maximalni 3 roky stari, nektere zanovni do jednoho roku. (opakuji, mam za leta zivota v Praze mezi taxikari na dispecinku nekolik, mozna 8 pratel/dobrych znamych).
      Kolik stoji 3 roky a mene stare auto v CR, at least vyssi stredni tridy, vite moc dobre sam.

      A zase to Vase kolecko-ridic Uberu to dela jako vedlejsi prijem, tudiz nepotrebuje udelat 100 K Kc/mesicne trzbu, protoze nema ty prime/mandatorni naklady, tudiz muze jezdit Trabantem.

      A jelikoz mu je u zadku, zda-li vyjezdi mesicne 8, nebo 28 tisic, protoze nema zadne naklady, nepotrebuje jezdit pod dispecinkem, na rozdil od normalniho/radneho taxikare, ktery ma mesicne s leasingem a mandatornim pojistenim kvuli preprave osob+dani z prijmu+odevzdani desatku+zaplaceni DPH cca 35 000 Kc nakladu.

      Jak vidite, muj prvni odstavec, radny taxikar jezdit Trabantem nemuze, i kdyby z funu chtel, protoze mu to nedovoluje Vyhlaska Hl.Mesta Prahy a ani Vyhlasky jinych Mest.

      A jelikoz si musi koupit treba Sharana, treba 2 roky stareho, tak musi na rozdil od cerneho taxikare vytahnout treba 600K, treba 800 K Kc.
      Opet a znovu-co na tom nechapete?

      Diky za odpoved. Souvisi, protoze mate extremne zkeslene predstavy o skutecnem svete a o skutecnem podnikani, businessu, chcete-li. Uprime a to bez machrovani-muj horky tip byl, ze se zivite v IT oboru, jeste jednou diky za odpoved.

      Neocon

      Vymazat
    30. Skutečně to prošlo jako závazná vyhláška? Pokud vím, byl to návrh a docela jsem se podivoval, co si papaláši dovolí. (např. i ten jednotný dress code).
      6 leté auto už ale není zrovna zánovní, mimochodem průměrný věk auta v ČR je cca 15 let. Na veterány mají asi výjimky.

      A jak jsem už psal, nikde přece není uzákoněno, že člověk nesmí vozit lidi jako vedlejšák - tj. ne každý potřebuje vytěžovat denně . Někomu prostě stačí příležitostný přivýdělek a není důvod mu v tom bránit. Je to konec konců přirozené - poptávka se mění jak s denní tak s roční dobou, je potřeba vykrývat akce atd.

      Vymazat
    31. Mimochodem, i Uber má zajímavé podmínky:
      http://eceta.cz/wp-content/uploads/2017/05/Fenom%C3%A9n-Uber2017.pdf

      Pro UberPOP stáří vozu 10let (a 5 u luxusnější služby SELECT). U služby POOL patrně bez omezení, prakticky na bázi spolujízdy.

      Nevím, co vám na tom vadí, podle mne je dobře, když se mohou obchodní modely specializovat a vzájemně si konkurovat.

      Vymazat
    32. Gogo: Navrhuji službu DrVoštěp, která bude spočívat v tom, že na mobilní aplikaci si vyhledáte nejbližšího člověka, který vás bude schopen lékařsky ošetřit či operovat. Není třeba, aby měl lékařskou licenci. Stát to bude desetinu ceny, co oficiální lékařský zákrok. Např. já mohu v obýváku řezat apendixy a žlučníky. Trochu vysaji, utřu stůl v obýváku a za pomocí kutilského lámacího řezacího nože prostě ufiknu to co je třeba.

      Doufám, že budete můj první klient. :-)

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    33. Prvne, bez dispecinku jezdi par procent taxikaru. Sice udelaji nejvetsi humbuk a slavu medialni, ale je jich nezanedbatelne mizive procento.
      Vetsina musi jezdit pres dispecink a ten ma takove, nebo makove podminky.

      A jinak proti tomu nemam vubec nic, ale jak jsem psal p. Pecinovi-at maji vsichni stejne podminky, nebo zadne podminky a vse je ok.

      Ale lidsky nemam rad, kdyz je nekdo zvyhodnovany, viz. dotace, kdy jedna fabrika dotaci dostane a druha, 300 metru vzdalena, nikoliv.

      Jinak, at se kazdy zivi, jak uzna za vhodne a at je na kazdem zakaznikovi, s kym ze pojede.
      Neocon

      Vymazat
    34. Gogo: Jakmile to, co si lidé dělají v malém (někoho svezou, ...) udělá ve velkém - už je to profesionální podnikání, a má plnit podmínky velkého podnikání.

      Nakonec to stejně dopadne po pár letech tak, že Uber to zmrví úplně všem. Všechny státy si kvůli Uberu nakonec posvítí nejen na taxikáře, ale svážou nakonec i spolujízdu v malém.

      Takto jako Uber se to prostě dělat nedá. Pokud to Uberu projde, tak rozseká na padrť jedno odvětví - a zůstane po něm měsíční krajina. A státy by musely být blbci, aby to dovolili. Proto je extenzivně Uber ve většině státu plošně zakazován nebo ostrakizován. A je to tak zcela a úplně správně.

      Něco jiného by bylo, kdyby se jednalo o jinou technologii jízdy. Např. Uber by vozil lidi tryskovými rikšy namísto auty. Ale Uber dělá pouze to, co taxislužba, dělá to ve velkém měřítku jako taxislužby, ale nezaručuje splnění podmínek, které jsou kladeny na bedra taxislužeb.

      Protože nemám myšlení typu: "je to internet či mobilní apliakce - fandím tomu, protože jsem internetový/mobilní závislák", tak vidím, že prostě Uber není ze střednědobého a dlouhodobého pohledu nic dobrého. Dokonce ani pro ty zákazníky. Je to styl krátkodobě vybagrujeme smetanu a zanecháme po sobě měsíční krajinu. Po nás potopa.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    35. Gogo: Navrhuji službu DrVoštěp, která bude spočívat v tom, že na mobilní aplikaci si vyhledáte nejbližšího člověka, který vás bude schopen lékařsky ošetřit či operovat. Není třeba, aby měl lékařskou licenci. Stát to bude desetinu ceny, co oficiální lékařský zákrok. Např. já mohu v obýváku řezat apendixy a žlučníky. Trochu vysaji, utřu stůl v obýváku a za pomocí kutilského lámacího řezacího nože prostě ufiknu to co je třeba.

      Doufám, že budete můj první klient. :-)

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    36. Uber má místo dispečinku právě tu aplikaci. Ale klidně ať jezdí úplně na svoji pěst, proč ne.

      Tak potom jsme se dostali zase na začátek a nebylo potřeba se dohadovat. Stejné podmínky .. tj. zrušit regulační nesmysly, vyřešit pravidla danění a odvodů (to je jediná věc stojící za důkladné zpracování) a nechat trh ať si poradí.

      Vymazat
    37. Gogo: Právě o ty stejné podmínky jde. Ať Uber v každé zemi splní podmínky taxikářské licence, včetně jeho řidičů. A pak to nechce na trhu, jak si poradí. :-) Plně s vámi souhlasím.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    38. S tím operováním jde přece jen o zdraví a životy, v těchto odvětvích se určitá míra státem zajišťované certifikace u nás vyžaduje. Podobně u staveb a dalších oborů, kde může jít o velké škody a následky.
      A nakonec .. DrVoštěp v jisté formě funguje, jen se jedná o nejrůznější léčitele, kteří mají také svoji klientelu. Jen holt jsou omezeni zákonem na nějaké typy léčení. Např. akupunktura má problém, že se vniká do těla a nesmí to dělat necertifikovaná osoba. Ale třba zaříkávat můžete i vy, ostatně církev má i svoje oficiální zaříkávače.

      Nic z toho začátku ale neplatí pro ty taxikáře. Tak není důvod k nějaké velké regulaci nad rámec řidičské praxe a poctivého podnikání.

      Vymazat
    39. Lepe bych to, pane Ponkrac, nenapsal.
      Neocon

      Vymazat
    40. Pane Pecina, dotaz mimo tema-existuje v CR na online, nejaka databaze exekuci? S tim, ze zaplatim, a zjistim, zda-li dotycna nema exekuce? Myslim tim se zarukou? Pokud ano, mate link?

      Diky moc, Neocon

      Vymazat
    41. podmínky taxikářské licence .. co byste si pod tím představoval?
      Zkuste se oprostit od slov jako taxametr apod. Čistě co by měl splňovat člověk, co chce nabízet službu převážení jiných lidí za úplatu. Podle mne opravdu jen dostatečně čistý rejstřík, prokázanou praxi při řízení vozidla a vyřešené věci vůči finančáku a podnikání (předpokládám inteligentní podnikatelské prostředí, kdy nebudeme babku cukrářku nutit budovat hned fabriku). Tj. prostředí umožňující jak občasný přivýdělek tak i full time job.

      Vymazat
    42. Vsak v poradku. Cisty rejstrik bych zrovna nepozadoval, na to, aby me nalozil na Miraku a odvezl do Dejvic, ale budiz.
      At to nechteji po nikom, nebo po vsem. A za stavajicicho stavu Uber tezkym zpusobem nici normalni/regularni taxikare, coz je nefer jako krava.

      Neocon

      Vymazat
    43. Pane Pecina, dotaz mimo tema-existuje v CR na online, nejaka databaze exekuci? S tim, ze zaplatim, a zjistim, zda-li dotycna nema exekuce? Myslim tim se zarukou? Pokud ano, mate link?

      Ano, ale je to placená služba, poskytovaná Exekutorskou komorou.

      Vymazat
    44. Diky moc, Neocon

      Vymazat
    45. Gogo: Zatím jsem neslyšel o léčiteli, který by operoval a řezal apendixy a žlučníky. Akupunkturu může dělat i nelékař, protože i tetování, které jehličkami proniká do těla v daleko extenzivnějším provedení dělají rovněž lidé bez lékařské licence.

      Je úplně jedno, co si představuji(eme) jako podmínky pro taxislužbu. Prostě nějaké podmínky jsou a pak to musí splňovat každý taxikář a taxikářská firma včetně Uberu a jeho řidičů. Cokoli jiného je špatně.

      Podmínky, které jsou dané musejí zkrátka splňovat všichni bez rozdílu, co daný obor jako podnikání dělají.

      Státy obvykle tolerují či neregulují různé akce v malém nebo velice občasné - což je ok. Ale jakmile toho někdo začne zneužívat jako Uber, a z této tolerance či měkčích podmínek pro malé udělá velké podnikání bez splnění podmínek kladené na velké podnikání, je to cesta do pekla.

      Státy to nemohou nechat bez povšimnutí. Poměrně jistá cesta je, že buď zatrhne to zneužívání ála Uber nebo zatrhne toleranci akcí v malém. Pak se bude stávat taková věc, že když svezeta souseda - bude vás úřad prověřovat, zda splňujete taxikářské podmínky, protože úřady přitvrdily po zneužití Uberem. Proto budu mnohem raději, když zatrhne Uber a všechny další pokusy o zneužívání tolerancí států vůči malé sousedské výpomoci - a tomu zákazu Uberu tleskám a kdykoli mu podepíši podporu.

      A každý stát samozřejmě velké firmy a celá odvětví regulovat musí. Totálně liberální státy, kde funguje čistě a jen pouze neviditelná ruka trhu, např. Somálsko - nejsou zrovna státy, kde bych chtěl žít, a kde se daří dobře.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    46. "Tak potom jsme se dostali zase na začátek a nebylo potřeba se dohadovat. Stejné podmínky .. tj. zrušit regulační nesmysly, vyřešit pravidla danění a odvodů"

      Mel by jste Gogo pochopit, ze ty regulace, jakkoliv to slovo zni odporne, jsou proto, aby byla nejaka pravidla.
      Pokud nebude zadny rad, tak proste Honzika z Brandysa nedonutite, aby platil dane-taky proc, ze ano, kdyz preci na Cernaku ve svem volnu nalozil do sveho auta, za svuj bensin, 2 typky a odvezl je na Smichov.

      Ja vzdycky v CR nadaval na regulace a hygienu a zdr.prukazy, a hajlzy pro zamestnance a satnu a pocet wc na pocet mist/musle atd.atd.
      A kdyz jsem prisel do Statu, tak najednou nic z toho nebylo a ja byl tak stastny. Nikdo nikdy po me nic takoveho nechtel, mohl jsem si delat, co jsem chtel.

      Jenze Gogo, pak najednou zjistite, ze kdyz to stat nechce a v US vazne nechce, ze jdete do pekny a drahy restaurace na veceri, a kdyz jdete na hajzl, tak tam je jeden venku plechovy pro vsechny, tedy pro muze, zeny, zamestnance. Humus ala CZ 1965.

      Nebo jste v jiny, treba v CA, vecere za $25, bez drinku a bez tipu, nakouknete do kuchyne a chce se Vam blit. Tam nikdo neuklizel mesic, a pohybuji se tam divny typcy/mekosi, ktery v zivote nebyli u doktora.

      Nebo se Vam Gogo stane. ze jedete v Louisiana, u dalnice zastavite na Shellku se vychcat a zjistite, ze opet v jednom hajzlu, ktery tam je pro vsechny, nikdo neuklizel 14 dni, injekcni strikacky, vlozky, humus. Mohl bych tu pokracovat dalsi 2 hodiny.

      Cili, volny trh ano, v poradku, ale at to ma nejaka, alespon zakladni pravidla/regulace. A Uber je proste v tento moment anarchie.

      Neocon

      Vymazat
    47. Jen doplněk k tomu rejstříku, aby bylo jasné co tím myslím. Šlo mi o vyloučení těch lidí, kteří např. často způsobují dopravní nehody nebo jezdí vysloveně nebezpečně, či pod vlivem. A pak i těch, kteří se dopouštějí násilně trestné činnosti.
      Přijde mi to podstatnější než regulace barvy a stáří auta nebo dres code řidiče.
      Regulace by prostě měly dávat smysl, především eliminovat nežádoucí a nebezpečné situace a jevy. Neměly by definovat obchodní model, pokud k tomu není nějaký systémový důvod.

      Vymazat
    48. Pokud nekdo zpusobuje casto nehody, tak asi nebude taxikar, pac nebude mit DL, ale to je jedno.
      Jen jsem tim chtel rici, ze na to, aby nekdo nekoho nalozil na Vinohradech a odvezl do Dejvic, cisty rejstrik neni az zase tak uplne treba. A notabene, i kdyby byl treba, tak se dotycny necha jakoby zamestnat a bude jezdit pod licenci svoji stare/brachy/mamy atd...
      Vsak ano, Gogo, nezadouci pro me je, ze jeden taxikar musi splnovat 15 veci, a druhy potrebuje jenom smartphone.

      Neocon

      Vymazat
    49. Proto jsem vás vyzval, abyste se pokusil definovat ze své hlavy podmínky, které jsou podle vašeho mínění nezbytné pro provozování této služby (převoz lidí na objednávku za úplatu).
      Zatím jste tady vytahoval jen pitomosti typu stáří auta nebo leasing.

      Vymazat
    50. Rad bych se Vas zeptal Gogo, kde presne jste me vyzval, abych "definoval ze sve hlavy podminky nezbytne pro provozovani taxisluzby".

      "Zatím jste tady vytahoval jen pitomosti typu stáří auta"

      Ta "pitomost" je tak trosku stavajici podminka, ale to je pro Vas detail.

      Neocon

      Vymazat
    51. zde
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500394014725#c3634417397834657685

      asi o 8 komentářů zpět.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Jo, jo, Vami popsane je totiz bezna praxe taxikaru jezdici pro dispecink a ridici Uberu se to stat nemuze.

      Mozna, az budete nekdy v Praze, tak by jste si mel pro vlastni povedomi , zkusit nekdy nejakeho taxikare pres dispecink zavolat.
      Neocon

      Vymazat
    2. Proč úřady v Praze nedělají svou práci, a pražské taxikáře s tímto chováním nepřidusí? Tam je problém, nikde jinde.

      Uber tento problém nevyřeší. Protože tam už není žádná páka. Až nějaký psychický magor, kterého si žena přivolá přes Uber a sveze se s ním, jí znásilní, okrade, či tak nějak, budete psát co? Je jen otázkou času, že se to časem stane, protože statisticky se zločiny stávají víceméně přímo úměrně s počtem lidí v tom přítomných.

      Mám dojem, že vyhánění čerta ďáblem a magoriál ve stylu: "Když je něco špatně, vyléčí to ... nás všelék - v tomto případě Uber" - je tak nějak důkazem slabšího myšlení.

      Základní problém je ten, co psal Tomáš Pecina v článku. Neochotu státu, úřadů a soudů postihovat skutečné lumpy a postihovat je účinně. Principiálně je jedno, jestli se státu. úřadům a soudům, stejně jako občanům státu do ksichtu smějí pražští taxikáři, nebo mobilní operátoři, nebo zdivočelé neziskovky, nebo zahraniční korporace, nebo ... Stát buď zjedná náprava, nebo je to cesta směr Kongo. Uber nic nevyřeší.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
  6. a ridici Uberu se to stat nemuze.

    To máte pravdu, to mu se opravdu stát nemůže. Ono totiž když se peníze strhávají z karty podle ceny zobrazené v aplikaci, tak těžko může někoho zadržovat jako rukojmí a 70násobně předražovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja myslel to stat to, ze ridic je magor/psycho/kreten/lupic....Ale to se asi stava jenom Drockarum pres dispecink-myslel jsem si to.
      Neocon

      Vymazat
    2. Milý Neocone, do Prahy jsem dojížděl denně 15+ let vlakem. To, co se dělo přímo vedle policejní služebny na hlavním nádraží pod zástěrkou provozování "taxislužby", o tom bych mohl sepsat román. Před okradením tím licencovaným ksindlem se zkouškou z místopisu jsem za tu dobu při čekání na vlak zachránil odhadem stovky turistů, když jsem je lifroval od té vekslácké bandy v teplákách označené nápisem "OFICIÁL TAXI" namalované na kartonové krabici rychle pryč z budovy.

      Další román bych mohl sepsat o okradených amerických studentech, co nám vždy začátkem července asi v počtu 100 kusů najížděli na ubytování. Rekordní cena za cestu z letiště přesahovala asi dvojnásobně cenu zpáteční letenky z Prahy do NY. Rada volat si taxi přes dispečink (do pokynů dopsáno po zkušenostech z prvního roku) byla platná jako mrtvému zimník, okradli je stejně. Jediné, co okrádání a další neuvěřitelné ostudě zamezilo, bylo to, když jsme jim zakázali cokoliv taxikářům platit s tím, že taxíkářovi zaplatíme sami na recepci po předložení účtenky.

      Jednou jsem pro legraci šel jeden z případů řešit na magistrát. K řešení se nikdo neměl, pokoušeli se nás odflifrovat pryč na úřad městské části Praha 2, a posléze měli veliký šok z toho, že jsme se odmítali z kanceláře hnout, dokud to nesepíšou. Vyřešili samozřejmě hovno, a hovno vyřešil magistrát za celých 25+ let. Ta největší taxikářská mafie jim parkuje pod záštitou městské policie přímo pod okny na zákazu zastavení, ale na výběr pokut prý taxikáře nemohou zastihnout.

      Vymazat
    3. Milý anonymní, a tento bordel nevyřeší Uber. Pokud Pražané nebudou aktivní v sáhnutí do tohoto vosího hnízda, tak tam bude pořád.

      Pokud jsou pražští taxikáři mafiánsky krytí policisty a úřady, tak ti jim z cesty odstraní i Uber i jakýkoli další anarchistický podnik. Neoficiálně ostrakizovat řidiče, kteří svezli někoho v rámci Uberu, je velice snadné a účinné. A nebo Uber zakázat.

      Toto, co popisujete, je přímý důsledek toho, že kohokoli, kdo chce něco zlepšit (a není to sluníčkový aktivista či kavárník nebo tak nějak) - budou ostrakizovat a pomlouvat sami občané. A odklidí tak z cesty všechny, kteří by mohli magistrátu a úřadům dát smítko do cesty či je kontrolovat.

      Já sám jsem byl třeba velice zklamán Christabel, která na svém blogu i jinde pomlouvala Jakuba Čecha, který má výtečný a příznivý vliv na situaci v městě Prostějov. Chodí na setkání zastupitelů a hlasí trestním oznámením jakoukoli nekalost ve vedení města Prostějova. Pro Christabel i další je jen udavač. A právě tento mindset mimo jiné vede k vašim povestným pražským taxikářům.

      Protože příčinou je český mindset a nic jiného, Uber spraví a změní akorát tak velké kulové. Protože pokud se nebude řešit příčina, tak se nezmění nic.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    4. Potom mate naprosto rozdilne zkusenosti, nez mam ja, jako rodily prazak+mych 380 znamych.
      Jak jsem psal vyse a za tim si stojim-neslysel jsem a neznam jeden jediny pripad (tim netvrdim, ze se to nemohlo stat, ci nestalo) okradeni zakaznika taxikarem pres dispecink.
      Vazne zero a opakuji se-ani jsem o tom nikdy neslysel.

      Naprosto souhlasim s p. Ponkracem, ze zadny Uber Vami popsany problem nevyresi.
      Neocon

      Vymazat
    5. Vy pane Ponkráci znáte mladého Čecha osobně a jste v obraze ohledně toho, co se v Prostějově řešilo?

      Vymazat
    6. Taky bych si neocone tipl, že vás osobně ani nikoho z vašich kamarádů zatím nikdo neznásilnil. Plyne z toho něco např. pro ženy?

      Vymazat
    7. Tož jasně, že vekslák se bude dročkařů zastávat...

      Vymazat
    8. Gogo: Bydlím v Prostějově 25 let, možná je to pro vás nedostatečné, abych věděl, co se v tom městě děje.

      Městské zastupitelstvo a řada jiných institucí se v Prostějově chová trochu mafiánštěji, a trochu více tuneluje, než je průměr v českých městech. Dějí se tu nekalé věci takového rozsahu, které se v jiných městech nědějí, nebo umírněněji, a trochu méně u toho příslušní chrochtají.

      Jsem štasten za Jakuba Čecha, a kdyby takových v Prostějově bylo tisíc - bylo by to mnohem lepší. Jakub Čech nikde jinde, než v Prostějově nepůsobí a nepůsobil - prostě se jako občan (jak je to běžné třeba v západních demokratických zemích) zajímá o své bydliště, a co se děje na magistrátě.

      Už se pokusili i zbavit, pokusili se ho obžalovat, a později vláčet pomluvami tiskem. K čemuž se, k mému velkému zklamání, připojila i Christabel. Aniž by alespoň trochu tušila, o co jde, a co se děje.

      A dokud se nebudou v Česku objevovat lidé, kteří se budou zajímat o své okolí, a budou to dělat pro věc samu jako Jakub Čech, nikoli pro to, aby pálili prachy Sorose a Norských fondů - bude v České republice neřešitelný problém ála předražení mobilní operátoři, Opencard, nebo pražští taxikáři. A dokud to nebude normální a lidé to nebudou podporovat - tak to lepší v ČR nebude.

      Takže při střílení po svých oponentech, Gogo, vám sděluji, že jsem sakra v obraze. Znám to celé detailně.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    9. Výborně, to bychom to mohli někdy probrat u piva. Na Čecha jsem slyšel nejrůznější reakce, tak si třeba udělám nějaký realističtější obrázek.

      Vymazat
    10. Gogo: Jakub Čech nepůsobí mimo město Prostějov. Nechal bych jeho hodnocení na Prostějovany.

      Působení Jakuba Čecha se příliš neliší - v rámci možností od působení Tomáše Peciny - jen s tím, že není právník a nemá právnické znalosti Tomáše Peciny.

      Právě díky jeho ostrakizaci od běžných Čechů se dá očekávat, že za několik let ho dříve či později přetáhne nějaká neziskovka. Zatím ale jedná suprově, a jak už jsem psal, díky Bohu za jeho dosavadní akce.

      Nicméně vy, Gogo, stejně jako Christabel si budete tak dlouho dělat názory na všechny, kteří něco užitečného dělají - až s hrůzou zjistíte, že tu máte předražené pražské taxikáře; mobilní operátory, kteří se beztrestně neobávají ani porušovat zákony; a všechen ten bordel, který se vám nelíbí. Ale ten je nedílnou součástí toho, že Češi podráží nohy všem, kteří něco užitečného pro stát či místo, kde žijí, dělají. Jsou to spojené nádoby.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    11. Já se pochopitelně nechci vnucovat, ale když o mladém Čechovi nechcete mluvit, pak nechápu, proč jste s tím začal a už vůbec mi není jasné, co mám společného s nějakou Christabel. To budou asi nějaké vaše projekce, ale pro mne je to nesrozumitelné.

      Vymazat
  7. Tak jistě, můžete si dalších 25 let naivně malovat, jak se něco změní na magistrátu -- nebo se holt smířit s tím, že to "anarchisté" typu Uber vyřeší tržně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud občané rezignují na jakýkoli svůj vliv na magistrát, pak mají pouze to, co si zaslouží.

      Anarchisté typu Uber nic tržně nevyřeší. Protože pokud občané rezignují na svůj vliv na stát, tedy nepřímo podporují oficiální úřady státu v mafiánských praktikách - pak nechápu, jak by trh mohl něco vyřešit. Ono to je tu taxi, tu mobilní operátor, tu opencard, tu to, tu ono, ...

      Češi tak dlouho ignorovali starost o kontrolu oficiálních úřadů a míst, až se jim problém rozrostl do astronomických rozměrů. O to těžší to bude změnit. Každého, kdo se zajímat chtěl, toho Češi ostrakizovali a nazývali nadávkami.

      Ale žádná deus ex machina, která to vyřeší mávnutím kouzelného proutku neexistuje. Jen poctivý zájem a řešení věcí kolem sebe. A i tak to bude dlouho trvat.

      Věci zhoršují názory, jako má Christabel. Ti, kteří nenechají magistráty v klidu dělat nepravosti jako Jakub Čech - jsou prostě udavači a zrádci. Víc podobných Christabel kolem vás a nepomůže vám pak asi miliarda Uberů posvěcených svěcenou vodou. Takoví pak zajišťují klid magistrátu i policii na nepravosti, komploty a malé domů.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    2. Tak jiste, muzete doufat, ze az Uber znici bezne/radne taxikare, ze tihle strelci pred krachem, nebudou misto pod hlavickou Thorgesu, jezdit pod hlavickou Uberu, kdyz jim k tomu bude stacit smartphone, vsak oni si uz nejakou tu cesticku k oholeni turisty najdou.

      Nicmene, Vasi slepou viru k tomu, ze Uber (v podstate cerny taxikari) vse vyresi, bych chtel mit. Jen me je lito tech slusnych, kterych je drtiva vetsina, kteri se zadluzili, aby mohli hrat podle pravidel.

      Neocon

      Vymazat
    3. Pobavilo, Neocone. Historka o chudém zadluženém pražském taxikářovi zničeném nekalou konkurencí Uberu zajisté vstoupí do zlatého análu zdejšího blogu. :-DDD

      Vymazat
    4. Ještě jedna věc je zajímavá. Když si budete chtít nechat převézt kus nábytku a nemáte auto, zavoláte v podstatě komukoliv, kdo má auto vhodné velikosti (obchody s nábytkem vám dají i kontakt) a domluvíte se s ním odkud kam a za kolik. Ten člověk nemusí mít dress code, věk jeho auta není rozhodující, nemusí skládat zkoušky z místopisu a spoustu dalších věcí. Prostě přijede, naloží, odveze, složí, zaplatíte a je to. Nemá ani ten bájný taxametr, a přesto vám i vystaví účtenku.


      Vymazat
    5. Neocone, "běžní pražští taxikáři" mají dost vlivu na to, aby Uber předtím, než jim začne vážně konkurovat, zakázali.

      Vymazat
    6. Tohle Vam tady Gogo velmi podrobne vysvetloval p. Ponkrac-pokud by to delal Uber v malem, viz. Vas priklad s kuseum nabytku, tak si toto nikdo nevsimne a vsichni jsou happy.
      Problem je, ze Uber podnika, trvale podnika, ale tvari se, jako ze ne. A jak Vam vysvetloval p. Ponkrac-v ten moment po nem stat/staty budou vyzadovat stejne podminky, jako po komkoliv jinem a stahne s sebou tim padem i ty, co to delali v malem a prilezitostne.
      Nikdo me (zatim) neznasilnil, u mych nekolika kamaradu, co byli ve vykonu, si tim tak uplne jisty nejsem.
      Neocon

      Vymazat
    7. TP-ano, to i verim, ze jejich podrztasky na Magistratu jim s tim radi, za nejaky mrzky peniz, pomohou.
      Neocon

      Vymazat
    8. Ale vždyť ten dopravce co vozí nábytek přece taky podniká, proboha!

      Vymazat
    9. No jo Gogo, tak asi tech dopravcu ve Vasem okoli neni 5500 a nemaji povest takovou, jako taxikari. (ne snad, ze by taxikari jinde ve svete nebyli regulovani).

      A co fizlove, Gogo, nevadi Vam, ze tam take nemuze jit kazdy, dokonce vyzaduji perfektni zrak? A co Senat-nemate problem s tim, ze diskriminuje lidi 39 let a mladsi?

      Zivot je Gogo nespravedlivy, s tim nic nenadelate.
      Neocon

      Vymazat
    10. Chytil jste nerva nebo co?

      Vymazat
    11. Nerva, proc? Snazim se Vam vysvetlit, opakovane, ze tak je to nastavene a ze zivot neni spravedlivy-nic vic Gogo.
      Neocon

      Vymazat
    12. Protože se bavíme o převážení lidí a nezbytných pravidlech - zde není problém v nízkém/vysokém počtu, konkrétním místě, nejde ani o ozbrojené pořádkové složky ani o podmínky na aktivní účast ve volbách. Ani prosím nevypisujte požadavky na kosmonauty nebo piloty.
      Když totiž dojde na kecy typu "život je už takový", nebo "tak to prostě je", většinou to znamená zoufalou argumentační nouzi.

      Vymazat
    13. Otazka znela, kde "presne" jste me k tomu vyzval? Tam neni zadna argumentacni nouze, Vy jste se me na to jen proste nezeptal a ted se snazite klasicky klickovat, ci odvadet pozornost, ala p. Yossi a Daniela.

      Kdyby zalezelo na me, tak zrusim u taxikaru veskera omezeni, vyjma sjednocenych barev/oznaceni a at si trh sam vybere s tim, ze bych zvysil trestni sazby za delikty spojene s timhle povolanim, nic vic.

      Neocon

      Vymazat
    14. Mám dojem, že jste se ztratil ve svých vlastních komentářích.

      Vymazat
    15. Vim, ze jen strilite od boku a pak menite tema, ale zkusim znovu, 4te kolo- Kde presne jste me vyzval?

      A otazka, prvni kolo: V cem jsem se jako ztratil, kdyz pisi porad to same-restrikce pro vsechny, nebo zadne restrikce?
      Neocon

      Vymazat
    16. Gogo: A až vznikne nějaký PomocSNabytkemUber ve velkém - tak začne mít stejné problémy jako Uber.

      Dokáže si dokonce velice dobře představit, že kdyby vzniklo něco jako Uber pro jedno město, že to projde. Ale Uber, které nahrazuje taxislužbu pro několik světových kontinentů je přeci jen trochu silná káva.

      A až někde vymyslí PomocSNabytkemUber, a bude to fungovat skrze mobilní aplikaci v několika kontinentech a mnoha státech - tak mu také státy a města půjdou po krku.

      Víte, jaký je rozdíl mezi běžnou vraždou či sérií vražd a válkou? Především v rosahu, milý Gogo. A tak se to má s Uberem versus malé občasné odvezení. Zatímco proti vrahovi stačí běžné orgány policie, proti válce už působí zcela jiný aparát. A tak je to s běžným odvozem nábytku versus Uberem.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    17. Mimochodem Uber vznikl v San Franciscu v důsledku mimořádně mizerně fungujících místních taxislužeb. Světe div se, taxislužby byly v SF dlouhá léta regulovány (podobnost s Prahou čistě náhodná). A nejde jen o Prahu - i v Brně mě taxikáři zkoušeli povozit trasou, která byla delší a nebyla rychlejší a to ikdyž jsem si řekl, kudy má jet, tak stejně taxikář zcela nesmyslně odbočil, aby si ty kilometry někde nakradl. Bohužel když jedete velmi časně ráno na vlak, tak nemáte čas klást nějaký významnější odpor a jste rád, že vám vlak neujede.

      Uber odstraňuje většinu problémů, které kdy kdo s taxikářem měl nebo mít mohl. Navíc pro turistu, který nevládne ani jazykem, ani místopisem, je Uber zcela dokonalým řešením. Proto ho Evropská taxilobby tak zuřivě nenávidí.

      Vymazat
    18. Pokud je problém s Uberem v tom, že unikají daně, tak by stálo za to si v první řadě prověřit, jak vysoké daně odvádí taxikáři. Před mnoha lety v jedom investigativním pořadu padla informace, že značné procento taxikářů, dle svého daňového přiznání, dlouhodobě zmírá hlady. Takže zákazem Uberu s dosáhne toho, že se zakonzervuje stávající - dost otřesný - stav.
      Qui Bono ?

      Vymazat
    19. Pefi-SF je moje nejoblibenejsi Mesto US a jelikoz se tam neda nikde parkovat, pohybuji se po meste pouze taxi-nikdy jsem si nevzal Uber z principu a nikdy nevezmu.
      Sluzeb mistnich regularnich taxikaru jsem v zivote v SF vyuzil asi 60x-nikdy jsem neplatil vice, nez $10-$20 za cestu. Takze to asi takova tragedie nebude, jak by se z vaseho pohledu z internetu mohlo zdat. (to mam treba spatne zkusenosti z Vegas).
      A druha vec-takovy Vancura to zkousel v Praze fer-nakoupil nove Audiny na leasing, nabral zamestannce, kteri neokradali a systemove ani okradat nemohli a za rok prodelal, fyzicky prodelal desitky milionu Kc.

      Tedy Pefi, nabizi se otazka,
      -neni to nahodou tim, ze taxikari pres dispecink treba si nesnizuji danovy zaklad, neokradaji tak uplne stat, ale je treba problem v tom, ze 5500 taxikaru na Prahu je prilis mnoho a kdyz maji na rozdil od Uberu, jak jsem zde psal viz. vyse, velke mandatorni naklady, ze jsou opravdu ve ztrate, viz. Jancura a jeho naivni predstava?

      Neocon

      Vymazat
    20. Doporučení používat Uber a ne taxi jsme dostali přímo v SF od místních. Před nástupem Uberu byly údajně čekací doby na taxík občas absurdně dlouhé, protože regulace zajišťovala omezený počet taxi licencí. V určitou denní / noční dobu pak prostě občas nebylo možné sehnat taxík. Uber toto vyřešil.

      Nikde v USA jsem nezažil, že by nás taxikář okradl. Jednou (asi v Chicagu) mě v USA vezl taxikář původem z Ostravy a ten mi vysvětloval jak taxikaření v USA funguje a proč se tam taxikáři snaží, aby si na ně zákazník nestěžoval.

      V Evropě není problém sehnat taxí, v jižní Evropě jsem měl pocit, že mě natáhli snad všude, kde jsem do taxíku vlezl, nicméně jediné místo, kde mi taxikář nadrzo odmítl dát stvrzenku, nebo dokonce i svézt, když zjistil, že mluvím česky, byla Praha před cca 15 lety.

      Pro mě v roli turisty, je Uber dokonalé řešení. Kdysi v USA jsem se v zimě na sever od Chicaga pokoušel sehnat taxík skoro dvě hodiny - byl jsem na nějakém zapadlém nádražíčku v nějaké díře, přičemž operátoři zarputile trvali na tom, že v oné díře jsou nádraží dvě a dokud neřeknu na kterém nádražím jsem tak taxík nepošlou. Asi chyba v matrixu, protože nádraží tam zcela jistě bylo jen jedno, ostatně koleje tam taky vedly jen jedny.
      Místní policajt, kterého jsem v chumelenici zastavil, tvrdil, že nádraží je jen jedno a jelikož byl nasrán, že jsem si jej spletl v té tmě a sněžení s taxíkem, tak okamžitě odjel a nechal mě tam dál mrznout. Fakt super.

      Další "dobrou" zkušenost mám se sháněním taxíku v Itálii - nakonec jsme radši jel metrem a dál šel i s kufrem pěšky, než bych riskoval vlézt do auta s některým z těch individuí, které u nádraží předstíraly, že jsou taxi.

      Relativně pozitivně hpodnotím taxikářku ve Slovinsku: Ta se mě zeptala, jestli jsem na služební cestě a když jsem jí to potvrdil, tak se mě zeptala jestli mi nebude vadit, když mi naúčtuje víc. Zaměstnavatel mi to prý proplatí, tak mi to může být jedno. A prý mi dá stvrzenku na libovolnou částku, prý na tom taky můžu vydělat.

      V Německu nevím, připadalo mi to tam O.K., ale když si kolega spletl slovíčka a chtěl po taxikáři omylem ne stvrzenku, ale jeho doklady (čímž úspěšně vyvolal dojem, že jsme kontrola), tak původně snědy taxikář celkem výrazně zbledl.
      Fakt super, regulace v Evropě "funguje". Co se mě týče, díky bohu za Uber.

      Do ekonomiky provozu taxislužby nevidím, ale jako uživatel vidím, že regulace nefunguje k mé spokojenosti, ale ke spokojenosti vlivných taxislužeb. Byť musím připustit, že situace se postupně zlepšuje, ovšem dostupný Uber pro mě znamená skokovou změnu ke 100% spokojenosti.

      Vymazat
    21. Aby bylo janso, Slovinsko hodnotím pozitivně, protože se nepokusila okrást mě přímo, ale pokusila se se mnou domluvit na tom, že společně okrademe někoho dalšího (mého zaměstnavatele). To byl celkem pokrok proti tomu, co se tehdy dalo zažít v v Praze, kde byl člověk okraden automaticky.

      A o 10 let později a po 25 letech usilovných regulací to stále vypadalo takto: - okradení turisty je celkem běžné:
      https://www.youtube.com/watch?v=YwWxqQDGLMU&index=6&list=PLM9_KZNJw8qFzeqikoHIjfWolmg5q7vbA


      https://www.youtube.com/watch?v=YwWxqQDGLMU&index=6&list=PLM9_KZNJw8qFzeqikoHIjfWolmg5q7vbA

      Vymazat
    22. No, do SF jezdim od roku 2007, na taxika jsem necekal nikdy dele nez 25 vterin, a nikdy jsem nemel problem. Ono to je vcelku dost logicke, kdyz SF ma uzke ulice a parkovani tam je velmi omezene.

      To, ze Vam to vyhovuje jako zakaznikovi, je v poradku, ja ale vzdy vidim veci z obou stran. A predstava, ze jsem obycejny clovek, koupim si noveho Sharana/GalaxyAalhambru na leasing ci splatky, taxametr za 40K, budu litat kolem papiru, licence, testu, vyplaznu 20 K za polepy auta atd.atd. a pak prijde nejaky Gogo, ve sve ojete Felicii a bude jezdit za pulku, protoze nema zadne naklady a ma svuj staly prijem z Fabriky, tak to je proste nefer, notabene to bude motivovat taxikare k tomu, aby jeste vice okradali, kdyz se jim snizil potencialni okruh zakazniku.
      Uber je spatne, ve vsech smerech.

      Neocon

      Vymazat
    23. Ja nevim, ziju na vychodnim pobrezi a "male" podvody taxikaru jsou docela normalni. Prvne se zeptaji, jestli tam clovek bydli, pak se podivaji, jestli se diva na mapy v mobilu a podle toho si vyberou trasu.

      Vymazat
    24. Neocon: Taxametr, papírování, svítilna na střechu, budiž. Ale co pořád máte s tou ojetou Felicii? Ten řidič jezdící pro Uber to auto snad ukradl? Nebo tomu bájnému poctivému full-time taxikáři něco brání pořídit taky nějakou ojetinu? Nevšiml jsem si, že by třeba zrovna v Praze či Brně státní či místní regulace taxi předepisovala nějaké parametry auta co do stáří, typu atp.

      Vymazat
    25. Praha ma 6 let maximalni stari vozu. Ale to je obecne, kdyz budete jezdit sam na sebe, tedy ne pod dispecinkem.
      Lidi, kteri jezdi v Praze bez dispecinku je promile+to jsou strelci/smejdi, kteri si sve misto doslova vybojovali a jsou o nich toceny ty reportaze. Jako smrtelnik nemate sanci mit stafl v Praze, ani kdyby jste byl Chovancuv syn. Takze Vam nezbyva nic jineho, nez jezdit pod dispecinkem.

      Dispecinky, aby Vas vzali pod sebe, pozadaji zanovni vozidlo, treba 3 roky a mladsi, bez toho mate smulu a proste Vas nevezmou.

      Tedy Vase predstava, ze si vezmete rodinnou, davno vyplacenou Felicii a pujdete si do Prahy vesele taxikarit-je nesmysl stejny, jako ocekavat, ze s 80ti kilami nadvahy, s vadou zraku a s astmatem, Vas vezmou pristi pondeli do prostejovske 601. SSS.
      Neocon

      Vymazat
    26. Male podvody jsou preci normalni uplne vsude, kde jsou lide a maji k tomu prilezitost. Tak to bylo, je a tak to bude.
      Me jen totiz neni jasne, jestli to vyresi "cerna taxisluzba" Uber.
      Neocon

      Vymazat
    27. Pokud tedy parametry aut efektivně reguluje nikoliv veřejná správa, ale jakýsi oligopol dispečinků, tak tím spíš bude jen dobře, když ten smrádek konkurence typu Uber trochu vyvětrá.

      Přiznám validitu argumentu, že když někdo na kšeft vozí lidi, tak by měl plnit stejné podmínky, které vyžadují obecně závazné předpisy. Ale nářek nad tím, že ten, kdo jako dispečink využívá Uber, nemusí používat max. 3 roky staré auto, jak to vyžaduje dispečink XY, je chucpe.

      Vymazat
    28. Podminecne stari vozidla je jenom jeden z mnoha nakladu, ktery "redny" taxikar ma oproti Uber ridicovi. Proto nikdy nemuze "bezny" taxikar konkurovat Uber ridici.

      Uber nic nevyvetra-jelikoz z duvodu nefer prostredi v podstate drive, ci pozdeji odrovna konkurenci, ktera hrala podle pravidel (opet nepisi o lupicich v Centru, co maji stafly), tak tech X lidi se tomu prizpusobi, protoze nic jineho neumeji delat a nakonec na tom budou tratit vsichni-zakaznik/Mesto/Stat.

      Predstava, ze pokriveny taxi business narovna skupina cernych taxikaru, je proste blahova.

      Po 5te-at jsou stejna pravidla pro vsechny, nic vic.

      Neocon

      Vymazat
    29. aneb Pes jitrničku sežral ...
      Klíč je v tom, jaké požadavky by měl splňovat ten, kdo za úplatu převáží lidi. Tedy ty požadavky sepsat, vyargumentovat a pak ať si každý udělá obchodní model podle svého.

      Neocon místo toho, se o to pokusil, tady píše bláboly o Feldě jezdící bez nákladů oproti zánovnímu BMW. To je debata k ničemu - stačí se podívat do historie, všechno se tam semlelo 3x. A neocon s tou Feldou přijde znovu...

      Vymazat
    30. "A neocon s tou Feldou přijde znovu'

      Tvrdi Gogo, ktery kdyz lze, nebo alespon nezna zakladni fakta (coz se mu stava 3x tydne), viz. jeho rozdil "zakon o pozemnich komunikacich vs. Vyhlaska Hl. M. Prahy a pozadavky Dispecinku", tak utece jak malej kluk a najednou pise k jinemu tematu. (to uz tu bylo nekolikrat, viz. Yossi, Daniela a GP).

      Napisi Vam to po 26te-pokud se Vam nelibi stavajici zakony/Vyhlasky kandidujte do PSP CR, Senatu, Magistratu, jak je jen libo Gogo, uspejte a Zakony/Vyhlasky zmente.

      Do te doby:
      a) Vam nezbyva nez to respektovat
      b) to jsou jen Vase prazdne plky z 4te cenove bez ubrusu.

      Neocon

      Vymazat
    31. Myslím, že kdo si dá tu práci a přečte si diskusi, si obrázek udělá.
      Skočím si asi pro tu neoconskou Feldu, kterou lze pořídit i provozovat bez nákladů a zajedu si na dovolenou.

      Vymazat
    32. To jiste udela. 4x jsem se Vas ptal, kde jste me vyzval k nejakemu navrhu a opet nic.

      Snad i ITakovi, ktery zije v bubline a nevi, co je realny zivot je snad jasne, ze clovek,
      ktery si musel poridit taxametr za 40 tis.Kc+musi mit 3 roky stare auto, + musi mit pojisteni pro prepravu osob, platit desatek dispecinku, dan z prijmu a DPH, musel si nechat polepit za 20 tisic Kc auto + dalsich 15 veci ma VETSI mesicni naklady nez clovek,
      ktery ma 12-14 let stare auto, nikdy si nekoupil taxametr, nema vice nez povinne ruceni, nikomu nic neodevzdava, dan z prijmu a DPH neplati a nema to ani v planu, nenechal si polepit auto, ani se neobtezoval koupit svetelku na strechu+neplati dalsich 15 veci.

      Jestli tohle nechapete a nevidite, tak se drzte radeji sveho remesla a cteni Sputniku.
      Neocon

      Vymazat
    33. To je těžká věc, když já vás vyzvu,
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500462122519#c813123581772805765

      vy nereagujete, pak to zopakuju,
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500462122519#c813123581772805765

      vy se zeptáte kde,
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500462495127#c8627917073437200940

      já vám to napíšu do pár minut
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500463076297#c8405867472128001655

      a vy někde jinde dupete nožkama, že jsem vám neodpověděl.
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500463366989#c4022221851558479996

      A to jsem vás ještě upozornil, že jste se zamotal do vlastních komentářů.
      http://paragraphos.pecina.cz/2017/07/smejdi.html?showComment=1500463651478#c1667323732463351321


      Uznejte sám, že s takovým chováním, jaké předvádíte, to znechutí i tak tolerantního člověka, jako jsem já.

      Jo.. polepy.. to je na taxíku to hlavní .. bože ty to vidíš!

      Vymazat
    34. Vubec ne, tenhle pribeh se nestal. Kdyz jste se me zeptal, co bych udelal ja, tak jsem Vam odpovedel, ze bych to udelal vcelku bez omezeni, jen at se vsichni zaregistruji, stari/nestari, plati dane, sjednotil barvy a zvysil tr.sazby za delikty spojene s timto druhem podnikani. Co jste na tom nepochopil, nebo co jste kde prehlednul?

      Hm, balikar Gogo, ono sice polepit taxika+svetelka+taxametr s kalibraci stoji cca 70 tisic Kc-ale jasne, pro Gogo to jsou drobny.

      Neocon

      Vymazat
    35. ještě poslední pokus před tou dovolenou ve Feldě.

      Dovedete pochopit, že člověk pod Uber nepotřebuje polepy? Přesto by si je měl podle vás pořídit, aby srovnal podmínky? Stejně nepotřebuje dispečink, když jej kontaktují zákazníci přes aplikaci, za kterou platí ten desátek. Nepotřebuje ani taxametr, když aplikace spočítá cenu, kterou oba akceptují před jízdou.

      V Autě po technické stránce není rozdíl a v dopravní a obecné podnikatelské legislativě taky ne.

      To byl poslední pokus.

      Vymazat
    36. Pefi: Já miluji tyhle lži. Jako třeba o špatně fungující taxi v San Franciscu jako důvod k založení Uberu.

      Vzhledem k tomu, že Uber založil člověk, který měl za sebou už více internetových projektů - kanadským investorem Garrettem Campem. A hledal, jak monetizovat dále internet a vydělat více peněz.

      Důvod, proč Uber vznikl v San Franciscu je méně rozmantický. Sídlil tam StumbleUpon, předchozí prpjekt, který tam byl spoluzaložen tvůrcem Uberu.

      A proč tam sídlil StumbleUpon? Protože se tam přestěhoval poté, co mnoho lidí v Silicon valley chtělo investovat do jejich projektů - byli tedy blíže investorům.

      Takže kde jinde by měl Uber vzniknout, než někde blízko Silicon Valley, kde je koncentrace mnoha IT odborníků, a ještě koncentrace mnoha investorů do projektů (spolu)zakladatele Uberu?

      Chápu, že příběh o mizernosti taxislužeb v celém světě je dojímavý - ale to už je spíše přání otcem myšlenky, než cokoli jiného.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    37. OMG Gogo-prave proto, ze nepotrebuje ani polepy, ani taxametr, ani svetelku, ani zanovni vuz, ani platit dane a DPH, ani skladat zkousky, ani si nema co kalibrovat, ani dalsich 15 veci, tak prave proto Vam tady celou dobu pisu, ze to je nefer vuci nekomu, kdo ty veci musi mit ze zakona.
      Jedine, co tady celou dobu pisi, coz Vy evidentne nechapete je, ze by vsichni meli mit stejne podminky.
      Neco, cemu Gogo opet a znovu nerozumite?

      Neocon

      Vymazat
    38. "Klíč je v tom, jaké požadavky by měl splňovat ten, kdo za úplatu převáží lidi. Tedy ty požadavky sepsat, vyargumentovat a pak ať si každý udělá obchodní model podle svého."

      A nemáte pocit, že toto je k ničemu? Nebo co sse změní, když to tady sepíšeme? Zítra to vyjde jako zákon? Nebo jak si to, Gogo, představujete?

      K čemu je ten váš požadavek na soupis toho, co má splňovat taxi? Kromě šikany Neocona? Nevidím žádný praktický důvod tohoto požadavku.

      Nějaké požadavky jsou v současnosti stanoveny. Ty se musí buď dodržovat nebo tlačit na změnu. Ale to nemůžete jít s tím za Neoconem, ani diskutovat zde na paragrafosu. To musíte s tím jít za zákonodárci. Chápete to?

      Na druhé straně nějaké požadavky jsou stanovené v zákoně a stát se všemi úřady má povinnost bdít na dodržování zákona. Tak fungují moderní státy. A pokud Uber zákon nesplňuje, pak ho úřad musí zakázat (pokud se najde žalobce či ten, kdo na to upozorní).

      Cokoli jiného platí jen pro křovácké státy.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    39. Doufám, že stejně jako fandíte tomu, že Uber nemusí dodržovat české zákony (a úřady ho jen šikanují), tak fandíte stejně tomu, že třeba čeští mobilní operátoři nemusejí dodržovat české zákony - a mohou se jim stejně jako Uber vysmívat. Je to totiž úplně stejná situace.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    40. Kdyby Uber vznikl někde, kde taxislužba funguje, tak by po něm pes neštěkl. V SF vzniklo něco, co bylo potřeba.

      V ČR by Uber vzniknout nemohl byť tady taxislužba funguje ještě o dva řády hůř, než kdekoliv v USA. Ne pro nedostatek kapitálu, nebo nedostatek IT schopných lidí, ale kvůli regulátorovi, který sice není schopen dostat fungování taxislužeb na západoevropskou úroveň, ale mladý Uber by náš statečný regulátor zařízl ihned v zárodku. To je tragédie české reality.

      Ad "Na druhé straně nějaké požadavky jsou stanovené v zákoně a stát se všemi úřady má povinnost bdít na dodržování zákona. Tak fungují moderní státy."

      Moderní státy především fungují tak, že když nějaká legislativa morálně zastará, tak se novelizuje. Náš stát se místo toho ze všech sil pokouší udržet podnikání v oblasti taxislužby na úrovni minulého století. V 21. století, kdy máme GPS, navigace, bezhotovostní platby přes internet a robustní cloudová řešení jsou k taxametry i zkoušky z místopisu řešením, ke kterému existuje zatraceně dobrá alternativa.



      Sice jsem platbu u Uberu nikdy nereklamoval, ale pochybuji, že by má reklamace mohla dopadnout hůře, než snaha reklamopvat něco u pouličního taxíku s licencí.

      Mimochodem, křováckým státem už dávno jsme. Naposledy mě v tom zrovna dnes utvrdil příspěvek zde na Paragraphosu o tom, jak policejní provokatéři uměle vyvolávají násilné konflikty na demonstracích. Banánová republika jako vyšitá, trenky na hradě byly zcela na místě. Jen hradnímu pánovi ještě chybí pestrobarevná uniforma se střapci a hodností admirála ...

      Když jsme u těch skvělých zákonů, které je potřeba vymáhat, po nahlédnutí do zákona o silniční dopravě jsem nabyl dojmu, že do definice taxislužby spadají i drožkáři, kteří v drožce vozí turisty. Jestlipak mají drožkáři taxametr a zkoušky z místopisu ?

      Operátoři mají přeci jen trochu jiné -exklusivnější - postavení, než taxi, už kvůli tomu, že narušit monopol operátora vyžaduje získat vyhrazené frekvenční pásmo.
      Toho, že by mobilní operátoři soustavně nedodržovali zákony ČR, jsem si nevšiml. Navíc využívám služby několika telekomunikačních operátorů a za uplynulých 25 let jsem se nikdy necítil jako oběť bandy zločinců.

      Za zločince jsem považoval nanejvýš regulátora (ČTU v době, kdy ho řídil p. Stádník), který uměle brzdil rozvoj internetu - velmi podobně, jako je nyní zcela uměle bržděn pokrok v podobě Uberu.

      Pokud byste to nepamatoval, tak i díky moudrému regulátorovi v době, kdy svět zaváděl ADSl, Jižní Korea přecházela od ADSL k VDSL se v ČR slavnostně zavádělo ISDN ... Hlavně, že jsme ten moderní stát.

      Vymazat
    41. "Kdyby Uber vznikl někde, kde taxislužba funguje, tak by po něm pes neštěkl"

      Ale jiste ze stekl, protoze jednoducheho zakaznika zajima pouze cena, jen nepatrne procento lidi resi, co je fer/nefer, jestli tim, ze si zavolam cerneho taxikare Uber nepodporim ztratu prace nekoho, kdo se ridi podminkami.

      Po 3ti-Uber je levny, protoze ma zanedbatelne naklady proti normalnimu taxikari.

      Viz. muj priklad Gogovi mezi 2 zeleninama na tom stejnem namesti-jedna plati dane/dph, odvody, investovala miliony do provozovny, aby splnila stavebni a hygienicke normy, ma EET atd.atd. a
      druha zelenina, co ma lidi nacerno, nezkoloaudovanou budovu, neplati dane/dph/odvody, nema EET atd.

      At, a to je po 8me-maji vsichni stejne podminky, nebo, jak pise p. Ponkrac, at stat zakroci a dohledne na rovne podminky.

      Neocon

      Vymazat
    42. Já myslel, pane Ponkráci, že jsme na diskusním serveru. Tedy že jsme smíření s tím, že diskutujeme o věcech a ti bystřejší si nemyslí, že tím hned určujeme legislativu. Zákon opravdu svým diskusním příspěvkem nevydáme - opravdu bystrý postřeh.

      Vymazat
    43. "Kdyby Uber vznikl někde, kde taxislužba funguje, tak by po něm pes neštěkl. V SF vzniklo něco, co bylo potřeba."

      Proč ne? Kdykoli nemusíte dodržet zákonné požadavky = máte to levnější za cenu obejití zákona, vždycky je to výhodnější.

      Porušovat zákon se finančně vyplatí - pokud vás nechytí.

      ---

      "V ČR by Uber vzniknout nemohl byť tady taxislužba funguje ještě o dva řády hůř, než kdekoliv v USA. Ne pro nedostatek kapitálu, ..."

      A proto v ČR vznikl cosi jako Uber, např. BlablaCar.cz nebo Jizdomat.cz a řada dalších. Problémy mají pro neschopenost, nikoli pro regulace.

      Vy si s fakty moc hlavu neděláte, že ne? Vy jedete stylem, plácnu jakkoli velkou lež - a ono mi to projde. Protože takové pohádky, co povídáte ve svých příspěvcích, a takového barona Prášila už jsem v internetových diskusích neviděl ani nepamatuji. Drzé čelo lepší poplužní dvůr, chápu.

      ---

      "Moderní státy především fungují tak, že když nějaká legislativa morálně zastará, tak se novelizuje. Náš stát se místo toho ze všech sil pokouší udržet podnikání v oblasti taxislužby na úrovni minulého století. V 21. století, kdy máme GPS, navigace, bezhotovostní platby přes internet ..."

      A proto je Uber zakazován v řadě dalších států, např. Německo, Itálie, ...

      Zakazuje současným taxikářům někdo používat GPS? Já jsem o tom v zákoně nic nečetl, poučte mě prosím.

      Zakazuje někdo taxikářům poskytovat bezhotovostní platbu přes internet? To zákon opravdu nezakazuje.

      ---

      "Jestlipak mají drožkáři taxametr a zkoušky z místopisu?"

      Podejte podnět.

      Nicméně taxikáři nemusejí mít zkoušky z místopisu. Pokud jsou požadovány, zavedlo to dané město svou vyhláškou.

      ---

      "Operátoři mají přeci jen trochu jiné -exklusivnější - postavení, než taxi, už kvůli tomu, že narušit monopol operátora vyžaduje získat vyhrazené frekvenční pásmo."

      Operátoři mají omezený zdroj = frekvence rádiového pásma.

      Taxikáři mají také omezený zdroj - on počet zákazníků na svezení v daném místě není nekonečný.

      ---

      "Toho, že by mobilní operátoři soustavně nedodržovali zákony ČR, jsem si nevšiml."

      Zvláštní, já už psal i doporučené dopisy mobilnímu operátorovi i s právními výhrůžkami těsně před soudní žalobou.

      Další porušení zákona máte přímo v textu článku od pana Tomáše Peciny.

      A ČTÚ zasahovalo také opakovaně bezdůvodně.

      Mám dojem, že vaše hodnocení situace je stejné, jako vaše nakládání s fakty. Spíše dojmy než realita. A zřejmě stejné to bude i s hodnocením vašich taxislužeb v San Franciscu.

      ---

      "Navíc využívám služby několika telekomunikačních operátorů a za uplynulých 25 let jsem se nikdy necítil jako oběť bandy zločinců."

      Já a mnoho jiných velice často.

      ---

      "Za zločince jsem považoval nanejvýš regulátora (ČTU v době, kdy ho řídil p. Stádník), který uměle brzdil rozvoj internetu - velmi podobně, jako je nyní zcela uměle bržděn pokrok v podobě Uberu."

      No a je to venku. Vy jste internetový fanatik. Nežijete v reálném světě, internet je vaše víra. Co je na internetu je jedině správné, cokoli je v reálném světě mimo internet je špatné. Znám tedy již vás hodnotící žebříček - a hodnotící kritérium kvality služeb. Nyní je to jasnější.

      ---

      "Pokud byste to nepamatoval, tak i díky moudrému regulátorovi v době, kdy svět zaváděl ADSl, Jižní Korea přecházela od ADSL k VDSL se v ČR slavnostně zavádělo ISDN."

      Já tomu rozumím. Hodnotíte svět pouze podle internetu. Nic jiného vás nezajímá. Žádné jiné hodnotící kritérium ani ambice v životě nemáte.

      Miloslav Ponkrác







      Vymazat
    44. Považovat za omezený statek zákazníky - to jste opravdu machr.

      Vymazat
    45. "Porušovat zákon se finančně vyplatí - pokud vás nechytí."
      Samozřejmě. háček je v tom, že regulátor pronásleduje Uber výrazně usilovněji, než nepoctivé taxikáře.

      Pro mě jako zákazníka je Uber řešení, protože není v mých silách zajistit, aby stát začal plnit to, k čemu se zavázal, když začal regulovat taxislužby.

      "BlablaCar.cz nebo Jizdomat.cz a řada dalších. Problémy mají pro neschopenost, nikoli pro regulace."

      Kdyby začali citelně ubírat zákazníky taxislužbám, tak nepochybuji, by po nich regulátor šel, protože definici taxislužby blablacar naplňuje skoro tak dobře jako Uber.

      (Pokud si Uber nemůžu zastavit na ulici mávnutím, tak to navíc podle mě není taxi, ale smluvní přeprava).

      "A proto je Uber zakazován v řadě dalších států, např. Německo, Itálie, ..."

      To, že socialistická Evropa je posedlá snahou zakazovat a regulovat, se má dokázat co ? Že je Uber škodlivý ?


      "Podejte podnět."
      Podat podnět pro to, že někdo porušuje zákon, aniž by existoval někdo, koho to poškozuje ? To bych musel být duševně nemocný. Navíc bych musel věřit, že podnět někdo bude řešit, což je to poslední co od státního úředníka očekávám.

      "on počet zákazníků na svezení v daném místě není nekonečný."

      Tak to jste se vážně odkopal.

      "Vy jste internetový fanatik. Nežijete v reálném světě"

      To jako myslíte, že těmi taxíky jsem po třech kontinentech a ani nevím kolika zemích jezdil na internetu ?

      Já jsem nanejvýš fanatik pro systémy, které fungují. Volný trh nefunguje ani zdaleka dokonale, ale státní regulace (minimálně v ČR) nefunguje uspokojivě skoro nikdy. Takže mám-li si vybrat, tak beru volnotržní řešení. Taxislužba v Praze vs Uber v Praze je toho dokonalým příkladem.

      "takové pohádky, co povídáte ve svých příspěvcích"
      Pohádky ? Ano, asi žijeme v různých realitách. Vy žijete v realitě, kde stát funguje uspokojivě.

      Já žiji v realitě, kde stát kam šlápne, tam vznikne problém, na každou blbost je nějaký paragraf, který však je vymáhán značně selektivně.

      Vymazat
  8. Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) | @apms_cz
    http://www.apms.cz

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>