Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

A vítězem se stává… soudce Obvodního soudu pro Prahu 1 Alexandr Malý, jemuž prestižní ocenění tohoto blogu Osel měsíce za leden 2017 po právu náleží za usnesení, jímž se zevrubně vypořádal s námitkami Adama B. Bartoše proti zajištění autorských práv k jeho vlastním knihám i zjevně šikanosnímu zajištění věcí typu mobilní telefon s rozbitým displayem. Osel vysvětlil, že Bartoš může být rád, že mu policie nezajistila např. osobní automobil nebo peníze na účtu jeho manželky – ano, to všechno de lege lata může, dokonce obviněnému nemusí ponechat ani osobní věci včetně oblečení, neboť na rozdíl od exekučního řádu a občanského soudního řádu trestní řád žádná omezení v tomto směru nestanoví. Institut zajištění náhradní hodnoty se tak stává účinným prostředkem, jak bojovat proti politické oposici: její představitele obviníme z ideozločinu a aby nemohli v politice dál působit, zabavíme jim veškerý majetek. Až je za sedm nebo deset let soud zprostí obžaloby, mohou se náhrady domáhat u ministerstva spravedlnosti, které se jim, jak je jeho dobrým zvykem, místo vyplacení peněz leda tak vysměje.

Nyní mne omluvte, jdu si pustit v České televisi reportáž o tom, jak ohavnými prostředky potlačuje v Rusku oposici Putinův režim; abych nezapomněl, k ocenění, spojenému s právem nosit oslí uši ve tvaru paragrafů, panu soudci samozřejmě blahopřejeme!

Komentáře   

0 # Anonymní 2017-01-19 10:51
„Je zřejmé, že obviněný získal z trestné činnosti majetkový prospěch převyšující 700.000 Kč.“ Kde vzali to numero?
0 # Konfucius 2017-01-19 16:01
Mně se docela zdá velmi mafiánské to vyjádření, že mu vlastně nic zabaveno nebylo, nic se mu neodnímá, pouze nemůže s věcmi dočasně disponovat.

Začínám mít dojem, že demokracie už skončila - a režim před rokem 1989 byl slabý čajíček. Všude čtu "svoboda", "demokracie", "lidská práva", "tolerance", "pravda", "láska", "rovnost" - ale kdekoli ta slova jsou použita, připomíná to spíše nejtvrdší tyranii.

Před volbami už - jako mnohokráte předtím - začíná odstraňování politické konkurence zavedenými politickými stranami. Buďto přímo skrze policii a soudy; nebo nepřímo skrze prostředníky a užitečnými idioty na špinavou práci jako je Antifa, či řada pěstovaných neziskovek či spojených médií.

Někdy se to ovšem prolákne, a policie a vnitro si nedá pozor, aby spojení s různými nestátními skupinami utajila - a pak vznikají trapné okamžiky jako "muž v hnědém" řídící fake demonstrace, apod.
0 # Anonymní 2017-01-20 07:55
Naopak. Demokracii tady mame a dari se ji dobre. Co skoncilo, to je prave svoboda. Mezi temi dvema slovy totiz neni rovnitko, demokracie muze snadno byt stejnou tyranii, jako oligokracie nebo autokracie, delici linie totiz neni v tom, *kdo* vladne...
0 # gogo 2017-01-20 08:40
V demokracii by měl ale vládnout lid, což ne že by muselo samo o sobě být vždy ku prospěchu, ale rozhodne to není případ ČR.
U nás jde o protektorátně-koloniální oligarchii s doznívajícími prvky demokracie, které se navenek manifestují volbami.
0 # Anonymní 2017-01-20 09:04
Gogo, mohl byste uvést příklad země, kde je tomu s demokracií lépe než v ČR?
Karel H
0 # gogo 2017-01-20 09:20
Myslíte zemi, kde rozhodují občané?
Z Evropy např. Švýcarsko (mají tam neustále referenda na kdeco), z exotických zemí je docela silná tradice demokracie (i když ten pojem neznají) v Papui Nové Guinei.
0 # Konfucius 2017-01-20 12:50
Silně protestuji, my tu nemáme demokracii ani náhodou, my tu máme zastupitelskou demokracii. Mezi demokracií a zastupitelskou demokracií je analogický rozdíl jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou.

Jediný prvek přímé demokracie zavedla vláda při volbě prezidenta. Ovšem jakmile zjistili, že lidé si volí prezidenta podle svého, a nikoli podle přání elity a kavárny, už se všude píše, že přímá demokracie byla chyba a mělo by se to zrušit.

Vůbec v poslední době vláda a sluníčková elita dává najevo, že považuje lidi za blbce, kteří by vlastně neměli do ničeho vůbec kecat - a tento stav jim de facto umožňuje zastupitelská demokracie. Vláda si před volbami zlikviduje opozici - tu republikány, tu dělnickou stranu, tu Bartoše, tu Konvičku, tu další - a je tu opak demokracie jako vyšitý.

Takže vás opravím, v ČR demokracie nikdy nebyla, na rozdíl třeba od Švýcarska. Volba politických stran, kde osoby libovolně přestupují bez ohledu na vůli voličů, kde se dělají koalice - a nebo vznikají politické strany a vládnou i ty nevolené - viz třeba politická strana Lidem = to je jen šaškárna, ale ne demokracie.
0 # gogo 2017-01-20 13:20
Chyba u přímé volby je spíš v tom, že tomu není přizpůsoben zbytek systému. Ale to už je dnes podružné.
Zbytek demokracie (ano té zastupitelské) odešel s podpisem Lisabonské smlouvy a nyní se ČR podřizuje diktátu nikým nevolené Evropské komise. Jsme politicky protektorát a hospodářsky kolonie, vnitřní struktura se pomalu přesouvá od politického mafiánství k oligarchii ukrajinského střihu.
0 # Konfucius 2017-01-20 13:45
Gogo: Jsme kolonie po více směrech.

Nemáme pod kontrolou vlastní měnu. Korunu si devalvuje podle libosti Česká národní banka - vláda do toho zasahovat nesmí, lidé do toho zasahovat nesmí, a ČNB se řídí jakousi zahraniční/mezinárodní asociací nějakých skupin - takže korunu de facto řídí někdo zvenčí.

Dění ve státě řídí samozvané neziskové organizace placené bůhvíkým - a jejich nátlaky mají větší váhu v mnoha věcech, než cokoli jiného. Zde bych si představoval obdobu zákona jako v USA nebo Izraeli - jasné rozkrytí toho, kdo je platí, a jasné označování za zahraniční agenty při jakémkoli jednání, dokumentu, proslovu.

Ačkoli Němci vyvolali 2. světovou válku, cosi v pozadí neustále vzbuduje síly, které nás nutí se jim omlouvat ačkoli jsem neslyšel jedinou omluvu z Německu za Lidice, Terezín, Ležáky, za gestapo, Henleina, ... Mám také informace ze zahraničí, že v mnoha postsocialistických státech se Němci chovají stejně svinsky.

Ve své podstatě jsme v přechodném stavu, kdy se ustanovují oligarchové a feudálové, kteří - a to je jen otázkou času - to převedou do stavu de facto feudalismu. Jen se to bude nazývat "demokracií".

Celá ta fligna se "svobodou" je v tom, že všichni budou svobodní, ale měnu, peníze a banky budou řídit západní trusty a think tanky či korporace. Takže jediná svoboda bude umřít bez prostředků hlady, a nebo "dobrovolně" dělat co nám nařídí kolonizátoři. Je jen otázkou času, kdy zde bude ruský či ukrajinský model společnosti.
0 # Niki 2017-01-20 19:42
Co nechápu, že "muže v hnědém" NIKDO nepoznal.
0 # Anonymní 2017-01-20 20:15
Právě tito skvěle informovaní, rozhořčení jedinci typu Konfucia jsou hlavním argumentem pro existenci "ministerského úřadu pro uvádění bludů na pravou míru", nebo jak se to jmenuje...

Glosátor
0 # Anonymní 2017-01-20 22:08
Blazen Konfu-od toho CNB byla zrizena, aby sem tam devolvovala menu a pomohla tak exporterum nastartovat rust. Pro absolventa ZvS tezko pochopitelne, avsak pro normalniho cloveka naprosto trivialni.

Vysledek-krize zmizela, nezamestnanost v CR okolo 4%, rust HDP, fimray nabiraji a zvyseni mezd lidem, jako jste Vy-proc si stezujete, to asi nevite ani Vy sam.

Nemci se omluvili za vse a zaplatili za to docela krutou cenu-statisice mtrvych a umucenych jen pro Fun Revolucnich rudych gard, vc.deti a zen. Miliony z nich opustili sve domovy bez nahrady.

A jestli Vam tenhle "feudalismus" neni dost dobry, s nejvyssi zivotni urovni v histoii zeme, pak nechapu-treba v Rusku, Cine, ci Severni Koreii by Vam bylo jiste lepe a nemel by jste tohle trapeni.
Neocon
0 # Anonymní 2017-01-21 08:16
Nikým nevolené evropské komise volené přímo volenými poslanci, takže demokratičtěji ustavované než vláda ČR. Ale cajk, ještě jste mohl přidat nikým nevolený přímo volený EP.

*popcorn*

Yossi
0 # Konfucius 2017-01-21 12:52
Glosátor: Můžete uvádět na pravou míru zde. Ale zřejmě nemáte žádné věcné argumenty, a zřejmě mi dáváte za pravdu co píši. Protože kdybych něco napsal špatně, mohl jste rovnou napsat co, ale to jste neudělal. Namísto toho potřebujete aby to za vás udělal úřad silou a násilím.

Neocon: Neocone, vy jste idiot na kvadrát. Jste tu jediný, kdo má silnou potřebu urážet druhé - tu je nazvete soudruhem, tu bláznem, tu jinak. Normálně zakomplexované existence, které bez urážky nenapíší příspěvěk ignoruji - a budu tak činit i na tomto webu. Nečekejte proto už žádnou další reakci ode mě na vás - svou potřebu nadávat si budete muset realizovat už směrem k jiným osobám.
0 # Anonymní 2017-01-21 17:41
"Neocone, vy jste idiot na kvadrát"-napise nekdo, kdo se citi osocen, jakozto zastance centralni ekonomiky rizene statem/diktatorem, ci spise Gubernatorem ruskeho strihu, oslovenim "soudruhu".
A kdo je zastance socialismu a tento typ ekonomiky praktikovali pouze bolsevici/soudruzi, tak by se nemel urazet.

Blazen neni hanlive slovo, ci urazka, na rozdil od slova "idiot", spise poukazuje na Vasi absolutni neznalost, jak pisi vyse, proc a za jakych okolnosti CNB vznikla a jake jsou/byly jeji ukoly. Opet opakuji-pro zaka Zvlastni skoly nepochopitelne, pro normalniho cloveka jasne.

A posledni-reagovat jste na me zacal Vy, nikoliv ja na Vas-coz jste zrejme take nepostrehnul, cemuz se v ucte, ani nedivim...

Neocon
0 # Konfucius 2017-01-21 20:19
Neocone, nechte toho. Pokud nezvládáte své emoce, jděte se léčit. Já, ani nikdo jiný, nejsme zvědaví na nálepkování soudruhem, bláznem, hlupákem či čímkoli jiným - zvláště pokud nedokážete ani jeden příspěvek napsat bez toho. Jděte si takto diskutovat na novinky.cz nebo jinou bulvární diskusi.

Já na vás začal reagovat, ovšem slušně. Na zakomplexované chudáky, kteří bez nadávek a urážek nenapíší jediný příspěvek opravdu zvědav nejsem. A to je poslední reakce na Vás.
0 # Anonymní 2017-01-21 21:21
Jo, jo, napsal jsem tady asi 200 prispevku, z toho jsem Vas 1x oslovil "soudruhu", coz by pro Vas mela byt cest a 1 x pouzil ve vztahu K vam slovo "blazen", a Vy pak napisete, ze "...zvláště pokud nedokážete ani jeden příspěvek napsat bez toho..."

Uz jsem si zvyknul, ze anti-amerikaniste a lide, co vzhilzeji k RF a k Putinovi neumi pocitat, ale alespon by jste nemusel lhat.
Neocon
0 # Anonymní 2017-01-21 23:44
Milý Konfucie, jestli jste své bludné názory nenabyl před týdnem, byl jste nepochybně mnohokrát konfrontován s věcnými argumenty (např. ve věci ČNB a hrozby feudalismu neoconem, ve věci nevolených úředníků Yossim), leč setrval jste u nich. Jakkoli jsou bludy nevývratné, věřím, že intenzivní opakování faktů by mohlo vést k částečné korekci - nebo by alespoň mohlo předcházet vzniku lidí věřících, že prezident není nejtypičtějším znakem zastupitelské demokracie:-)

Glosátor
0 # Konfucius 2017-01-22 01:21
Milý Glosátore, ačkoli bych si hodně přál, nevzpomínám si na vyvrácení mých "bludů" nikým.

Pomíjím vaše přání poslat na mě Ministerstvo pravdy, tedy násilí úředního typu - stejně jako pomíjím váš příspěvek nad tímto s informační hodnotou nula bitů ve věcných argumentech.

Neocon je u mě mrtvý muž - jestliže za krátkou dobu co tu jsem, nedokázal napsat jediný příspěvek bez invektivity v první větě. Takže jsem ho poprvé upozornil, a po druhé invektivě v první větě už dál nečetl. Člověk bez patřičných kognitivních schopností napsat příspěvek zcela cizímu člověku alespoň občas bez hanlivých oslovení nebude mít ani mentální schopnosti cokoli přínosného sdělit - tak zní má víra.

Yossi reagoval patrně na někoho jiného - nenašel jsem v jeho textu naváznost na můj příspěvek - tudíž to ignoruji.

Byl bych ale do budoucna rád, kdybyste se věnovali diskusi namísto toho "zničit Konfucia osobními útoky". Já nemám problém odignorovat sérii příspěvků bez argumentů, než váš to přejde.
0 # Anonymní 2017-01-20 01:37
Chápu správně, že jediným opravným prostředkem proti rozhodování podobných debilů je ústavní stížnost? Vážně skvělý "právní" stát.
0 # Anonymní 2017-01-20 12:44
Aureátovi k zasloužené trofeji samozřejmě blahopřeji a přeji do dalších let mnoho tvůrčích úspěchů. Je vidět, že se vyplatilo s udělením počkat do vydání pravomocného rozhodnutí.
Jako první reakce mě napadlo úsloví o hrubé záplatě a hrubém pytli, protože přinejmenším jedno z děl, které se OČvTŘ snaží zajistit a do kterého jsem měl příležitost nahlédnout, vykazuje srovnatelnou míru hlouposti, jako oceněné rozhodnutí. Tím ovšem udělení ceny nezpochybňuji; státní orgány se nemají řídit zásadami obsaženými v lidových úslovích, nýbrž právními normami upravujícími jejich činnost...
Opravný prostředek samozřejmě možný je, zcela opodstatněná je zde ústavní stížnost k Ústavu pro jazyk český. Stížnost k Ústavnímu soudu asi v úvahu nepřipadá, nevidím zde (alespoň ohledně onoho usnesení o zajištění autorských práv) žádný zásah do ústavně zaručených práv a svobod. Rozhodnutí v podstatě zakazuje obviněnému autorské právo převést, zatížit, poškodit nebo zničit. O výkonu autorského práva není v usnesení řeč. Vzhledem k tomu, že převést, zatížit ani zničit autorské právo při nejlepší vůli nelze, zůstává jako relevantní pouze zákaz poškozování. Nejsem si jist, zda lze z čl. 34 I LPS dovodit právo poškozovat svá autorská práva – skoro bych řekl, že listina takové poškozování spíše zakazuje...
Samostatné téma pak je, v čem vůbec lze spatřovat poškozování autorského práva. V případě práva k literárnímu dílu bych řekl, že za (omisivní) poškozování by mohlo být považováno jeho dlouhodobé nevykonávání, kvůli kterému by dílo přestalo být aktuální a tržní hodnota licence k jeho publikaci by se snížila. V konkrétním případě však toto asi není správný argument; zkušenosti posledních několika století ukazují, že hlouposti, jaké produkuje pan Bartoš, mají jakousi nadčasovou hodnotu a budou stále žádaným zbožím.
Zbývá tedy splnit uloženou povinnost a orgánu činnému v trestním řízení oznámit, že k autorskému právu obviněného nikdo předkupní právo nemá a ani mít nemůže a že výkon práva s autorským právem disponovat je omezen §§ 11 odst. 4 a 26 odst. 1 AZ, a to tak, že zcela. Těch pár řádků snad nikoho nezabije, naopak jsem přesvědčen, že pan Pecina si jejich zformulování bude umět náležitě vychutnat.
0 # Tomáš Pecina 2017-01-22 20:30
Úspěch ústavní stížnosti nepředpokládám, ani nevím, zda ji budeme podávat. Pro mne se situace velmi zkomplikovala, protože jsem měl vše připraveno k vydání ABBových knih pod svobodnou licencí. Já na to odvahu mám, ale pokud by on nyní svá práva tímto způsobem uvolnil, mohl by se dostat do značných problémů. Zatím nevím, jak to právně vyřešit.
0 # maaartinus 2017-01-22 22:14
A nestacilo by si vzpomenout ze vam ta prava jiz davno uvolnil?
0 # Tomáš Pecina 2017-01-22 22:20
Ne, protože už v prosinci musel prohlásit, že tak neučinil.
0 # maaartinus 2017-01-22 22:46
Musel? Necetl jsem zrovna pozorne, ale na to je nejaky zakon, ze obzalovany musi prohlasit co vsechno neucinil? Co kdyby proste prohlasil, ze si nevzpomina?
0 # Tomáš Pecina 2017-01-22 23:03
Ne, byla mu dána kvalifikovaná výzva, které musel uposlechnout.
0 # Anonymní 2017-01-22 08:36
Pán Malý,Velký blb

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)