Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Jsa patrně posledním Čechem, který se ještě nevyjádřil k ústavní dimense bez nejmenších pochyb dosahující události, při níž v Brně vyhodili z hospody U proutníka (ne, opravuji, to jsem si popletl s mluvčí tamního hejtmanství) dva regionální levicové politiky, jednoho místního a druhého, jenž za tím účelem přicestoval z daleké Prahy, pochybení spěšně napravuji.

Jak jsme kdysi vzpomínali v souvislosti s Konservativní stranou, jíž jsem tehdy byl údem, o problematice veřejného fackování s politickým podtextem psal již Jaroslav Hašek v dějinách Strany mírného pokroku v mezích zákona, kde vzpomíná, jak se stranická delegace vypravila na schůzi partaje znepřátelené kamsi do Nuslí, a když tam Hašek dostal slovo a hned úvodem si postěžoval, že zatímco jeho předřečník byl přivítán halasným aplausem, před jeho vystoupením vládne ticho, dál už ho neposlouchali, celá delegace dostala společně a nerozdílně přes hubu a poté, vyhozena ze sálu, vzájemně se podpírajíc a ubezpečujíc, že morální vítězství je na její straně, odebrala se zpět na Vinohrady.

Dle dostupných zpráv v případě Matěje Hollana a Matěje Stropnického na facky nedošlo, ty se nad Starobrněnskou vznášely toliko jako virtuální hrozba v případě neuposlechnutí dobře míněné rady, consilii (urychleného) abeundi.

Jakkoli uznáváme, že zřejmě došlo k přestupku proti občanskému soužití, nemůžeme odhlédnout od skutečnosti, že vyhození z hospody je v našem kulturním milieu tradičním, starobylým institutem: koho nikdy nevyhodili z hospody, kdo se tam nikdy nepopral a kdo nebyl nikdy uhozen do hlavy židlí nebo jiným kusem hospodského nábytku, jako by ani nebyl Čechem. Proto odmítáme vykládat událost v jejím transcendentním přesahu do popření ústavně zaručeného práva na svobodu politického přesvědčení, spokojivše se s konstatací, že v hospodách platí obyčejové právo, ius tabernæ, jež je starší než to ústavní.

Komentáře   

0 # gogo 2016-09-05 14:03
Ono to má pokračování. Ti dva prudiči začali povykovat na sociálních sítí ve snaze z toho udělat případ pro reportéra ČT. Bohužel bylo místo činu až na dálném východě a tím mimo akční rádius úderky z ČT.
Tak aspoň vymysleli happening cosi jako "hate-free pivo", že by si do té hospody zašli s celým štábem aktivistů. Samozřejmě se to doneslo druhé straně a hrozilo zaneřádění hospody primitivním politickým aktivismem.
Nedbaje zásad hostinského Palivce ("Host jako host,- třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika. Zaplať si pivo a seď v hospodě a žvaň si, co chceš. To je moje zásada.")
rozhodl se tváří v tvář riziku znesvěcení provozní Poutníka pro dnešek podnik zavřít. Jde o akt nejkrajnější nouze, ke kterému se jeho předchůdci nebyli nuceni uchýlit ani v období nejrozvinutějšího socialismu, ani za protektorátu.
Proslýchá se ale, že pan Hollan se svojí akční skupinou provedou svůj happening na Ulici Václava Havla.
0 # Anonymní 2016-09-05 18:36
Takze Holan podporuje alkoholismus,popira vlastnicke pravo majitele hospody a je proti dekomratickemu vyhosteni jeho osoby z pritomnosti normalnich lidi?
Nato, ze jeho auto ma spotrebu az 19L/100km si dost vyskakuje, a pry cyklista a ekologicky zamereny...
0 # Radek Mikula 2016-09-05 23:11
Tak, a teď to zkuste ještě jednou. Třeba tak, aby to mělo hlavu a patu. Pata snad víte, co je, a hlavu byste měl nalézt na jednom z konců svého krku.
0 # Leo Tydlitát 2016-09-05 19:25
Výborně. Teď teprve můžou skinheadi ukázat provoznímu, zač je té jeho smrduté apolitické knajpě, která si zavírá podle nálady, loket.
0 # Soudruh Stvořitel 2016-09-05 20:52
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Soudruh Stvořitel 2016-09-05 20:53
Konzervativní strana, dostala číslo 69 což mě jako vášnivého teoretika spiknutí a vlastníka siderického informačního kladiva vede k závěru, že ten losovací automat má smysl pro humor.
0 # Anonymní 2016-09-05 23:18
Aha, tak tohle jsou ti obávaní neonacisté. A že jsem tak smělý, jak se poznají? Neosoudruzi redaktoři zřejmě disponují nějakým šestý, mně nepřístupným, smyslem :-).

Doba se změnila, za mého mládí by se nazývali podle vzhledu "slušní hoši". "Chuligáni" se říkalo těm s dlouhými vlasy.

Je třeba se neustále učit, aby člověk nevědomky nespáchal nějaký ukrutný ideozločin!

Q.
0 # Anonymní 2016-09-06 04:30
JKG Vam neco rika?
Neocon
0 # gogo 2016-09-06 08:30
Já už se těším, až budou stát spolu Sobotka s Babišem a u nich nadpis "Holé hlavy hledaly rezervy v rozpočtu" a u fotky popiska "Dva neonacisté hledali peníze na dostavbu metra".
0 # Anonymní 2016-09-06 11:50
"JKG": Myslíte "Johny Kentus Gang"? Ne, neříká, ale pokusím se neznalost napravit – to jsou nějací fotbaloví fanoušci, tak to mě moc nezajímá. Nemám pro to pochopení, tak nějak mi to připadá hloupé. Co má fotbal společného s neonacismem?

gogo: :-))

Q.
0 # Anonymní 2016-09-06 14:58
Docela dost. A jelikoz jsou na fotografii nekteri clenove JKG, ktere osobne znam, tak se tentokrat pisalci nespletli...
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-07 10:37
My sme v Praze světoví, tak jim říkáme Whiskey Tango gang...
0 # Anonymní 2016-09-07 15:00
clenove JKG? kolik jich tam je? 2? 3? a jsou to praktikujici, nebo byvali?

Znamena to, ze kdyz se sejde dvacet cernochu na ulici a pet z nich ma zaznam v rejstrikou, mohou (treba americke) noviny psat, ze se na ulici sesli kriminalnici?
0 # Anonymní 2016-09-07 15:35
Mozna tomu nerozumite-nejsme u soudu, a je tedy vcelku jedno, kdo tam byl a proc. Take se muzeme dostat k debate, ze vlastne JKG nikdy nebylo, stejne jako NO Praha, registrovano, tudiz, JKG neexistuje apod.

Jen tu padla otazka, co ma JKG spolecneho s neonacismem-toliko, jako Grebenicek s KSCM.
Neocon
0 # gogo 2016-09-07 15:48
JKG neznám, ale mám neodbytný pocit, že se s neonacismem operuje tak nějak z pohodlnosti a neschopnosti vyjádřit skutečný stav.
Když si nacistickou stranu založí Paroubek, tak se neděje nic. Když se zorganizuje pár fanoušků fotbalu a vykřikují ty svoje moudra, hned je to neonacismus. Skutečně podle vás mají něco společného s nacionálním socialismem do té míry, aby to stálo za reminiscence 70 let zpět? Nebylo lepší ty křiklouny označit nějakým přiléhavějším názvem?
0 # Anonymní 2016-09-08 00:24
Mate jiste pravdu, ze se "neonacista"/ "fasista" apod. naduziva, i kdyz to nemusi byt pravda. Asi takhle-JKG bylo sveho casu best, co kdy v CR bylo. V podstate vycistili Brno od Antifa, coz v dobe, kdyz AFA/Antifa v Praze i jinych mestech doslova sikanovala lidi, bylo uzasne a nic/nikdo pote se jim ani nepriblizil.
Totez platilo na fotbale-80 Chacharu nemelo na 20-25 lidi z JKG sanci-ja fandil prazskemu Klubu-jednou jsem vydrzel asi 3 vteriny, nez jsem sel bez sance k zemi. Byli/jsou to tezky frajeri, nutno uznat.
Tedy, toho magora shanelo min.cast JKG, a odpoved je a opakuji-jakkoliv se, viz.vyse, tiskem a medii to oznaceni naduziva, tady to vyjimecne trefil, ten autor.
Neocon
0 # gogo 2016-09-08 07:59
Tzn. většina z těch lidí na fotce byli řekněmě sympatizanty NSDAP a vyznávali modernizovanou verzi německého nacionálního socialismu?
To by mě zajímalo, jak se to projevuje. Myslím jak specificky, že je tam tak automaticky zařazujete.
0 # Anonymní 2016-09-08 11:37
Odpoved na vasi otazku je-v podstate ano. Ptal jste se me, zda-li lze oznacit obecne JKG za neonacisty. Na rozdil od Vas, oznaceni neonacista nepovazuji za urazku, kazdy necemu veri a kdyz vam nevadi komousi ve PSP CR biz vice nez 25 let...
Ja nikoho nikam nezarazuji, jen chtel li jste byt povazovan za clena NO, ci JKG, tak nebyla uplne jina moznost, protoze "clenstvi", pokud vam to uniklo, bylo absolutne dobrovolne.
Ale samozrejme si verte cemu chcete.
Neocon
0 # gogo 2016-09-08 11:59
Já sám to neberu za urážku, ale za označení. Jen se právě setkávám s tím, že většinou je neonacista jakási nálepka, která má člověka očernit bez dalšího zkoumání, co je ve skutečnosti zač a jaké hodnoty vyznává.
Protože nacismus byl poměrně specifický politický směr Německa 30. let, tak mi přijde podivné, že by zrovna nacismus měl tolik skutečných a přímných následovatelů.

Tak asi spíš napište, co z toho nacismu ti lidé přebrali a co vyznávali.
0 # Anonymní 2016-09-08 12:54
To by jste se mel spise zeptat zde obcasneho navstevnika se zkratkou -es-. Pro me to byl na zacatku silny antikomunismus, to me privedlo na namesti na akce SPR-RSC, tam jsem poznal lidi, co me vzali na fotbal a pak v tom uz jedete.
Tedy za me antikomunismus, nicmene pro vetsinu lidi to byla nenavist k Romum a pro zbytek- nenavist k Zidum-hodne ve zkratce a obecne.
Neocon
0 # gogo 2016-09-08 13:19
Zajímavé, nejspíš jsme se vyskytovali v Brně oba ve stejnou dobu, ale inklinovali k jiné společnosti.
0 # Anonymní 2016-09-08 14:18
Nikoliv Gogo, jsem prazak jako poleno a do Brna jsem jezdil 1x rocne na vyjezd, plus tak 2x pracovne, parkrat na nejakou akci a po pozdnich vecerch/nocich na otocku a zpet za jednou krasnou slecnou.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-07 17:03
Ano, možna bylo. Lepší. Např. bílá chátra. To je myslím dostatečně politicky nekorektní....Onehdy jeden ve vožralství zastřelil druhýho brokovnicí. Při melouchu jako ochranka.
0 # Anonymní 2016-09-08 01:08
Nikoliv, pane. Zastreleny byl opravdu clen JKG, strelec ovsem nikoliv-byl to Mestsky policista-magor, co neumel nic jineho, nez oraly mirit na znameho brokovnici.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-08 09:34
Aha, to sem nevěděl, že neměl průkaz JKG.. Já myslel, že za legitimaci tam je ksicht oteklej z chlastu a steroidů...Vod nich byl taky ten sekuriťák Mokrý nebo jak, co mu pak hráblo, že? No, vidím, že Brno je s inkluzí úplně nejdál v Evropě, když na čištění města maj tyhle....
0 # Anonymní 2016-09-08 11:39
Mozna myslite "Hruby".
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-08 12:53
Jo, asi, vy se v tom vyznáte. Svědčil taky u toho soudu vo úplatky Bohemka - Sigma.Otec zakladatel. Tfujtajbl...To teda Brnu přeju, ať jim to tam zrovna tyhle a podobný vyčistěj.
0 # Anonymní 2016-09-08 12:56
Ano, Ludek Hruby, co byl naposledy v patrani, ze serezal manzelku.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-08 13:16
Jo? No jo, no... To mi hned napadá taková písnička
Sa femme sort pas d' la cuisine,
Sinon y cogne dessus.
Il est tellement givré
Que même dans la Légion
Z'ont fini par le j'ter,
C'est vous dire s'il est con !
0 # Anonymní 2016-09-08 14:43
Tak tu neznam...
0 # Anonymní 2016-09-08 14:08
Neocon:
Mozna tomu nerozumite-nejsme u soudu, a je tedy vcelku jedno, kdo tam byl a proc. Take se muzeme dostat k debate, ze vlastne JKG nikdy nebylo, stejne jako NO Praha, registrovano, tudiz, JKG neexistuje apod.

Jen tu padla otazka, co ma JKG spolecneho s neonacismem-toliko, jako Grebenicek s KSCM.
Neocon

...................

Ja myslim, ze uhybate. Pokud pouziju vas primer s komunisti, tak vase retorika k tomu shromazdeni je takova, jakoby se na ulici seslo tricet lidi, mezi nimi byli tri komunisti --- a vy byste konstatoval ze na ulici se sesla bolsevicka bojuvka...
0 # Anonymní 2016-09-08 14:15
Ale ja nenapsal, ze z 50 lidi bylo 50 neonacistu. Napsal jsem, ze tam bylo JKG. Nicmene, jestli verite, ze Hollana shanela "kavarna"-v poradku, Hollana hledali clenove a sympatizanti nejake neziskovky, jak jen chcete.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-08 15:13
Prostě jednoduše,Hollan a jeho parta zbabělci.Netvrdím že vyhazovat kohokoli z hospody je správné,ale tohle vždy platilo k národním obyčejum.Mě kdyby někde vyhodili z hospody,taky bych neměl radost,Ale rozhodně bych z toho nedělal aféru i kdybych byl primátor.Opravdu je směšné a zároven smutné jak si Hollan pozíval kavárenskou galérku z prahy.Asi tady má málo svých příznivcu.Hollan se pouze zesměšnil.Udělat z hospodské putky,které se dějí denne,aféru celorepublikového charakteru,To muže poravdu jenom Hollan.Přátelé to je teda pěkná Hollanovina
0 # gogo 2016-09-08 16:15
Ono by bylo potřeba vědět, co se tam ve skutečnosti stalo nejen ten den, ale i celkově kontext.
Já si nemyslím, že by měl jen tak nějaký ožrala vyhazovat jiného ožralu jen proto, že se mu nelíbí. To jsou momentky dobré tak do vtipných televizních příběhů z šamorínské krčmy, nebo divokozápadního saloonu.
Naše hospodská tradice je bliží přístupu hostinského Palivce - Dej si pivo a žvaň si co chceš. Tj. jakási přirozená tolerantní pivní kultura, kde se zcela přirozeně řeší finesy vztahu Číny s Hong-Kongem a srovnávají detaily pohonu jak Oktávie v TDI, tak i kosmických lodí obou velmocí. Není v české hospodě tabu ani neřešitelných otázek, vždycky se tam objeví odborník a vždy bude o co se hádat.
V tomto prostředí je selháním vyhazovat někoho pro jeho názor nebo ksicht, pokud on sám tuto hospodskou kulturu nenarušuje.

Ponechejme stranou militantní kluby typu sparťanské hospody nebo hipsterského baru.
0 # Anonymní 2016-09-08 16:47
Chacha. Hollan a jeho parta maj akorát před volbama zadarmo reklamu, což zjevně jednoduchým steroidům nedošlo. "Politik jentaktak unikl lynčování" !!, to se hodí, zvlášť když popularita upadá.Měli by mu poslat za ten pochod faktúru.
0 # Anonymní 2016-09-08 19:17
Take to tak vidim-Hollan na tom jen a jen vydelal.
Neocon
0 # Anonymní 2016-09-08 19:48
Gogo v podstatě jsem řekl to stený co ty,Já spíš řeším jak tu věc Žid Brno Hollan nafoukl.Jak píše pisatel níže,že si tím Hollan dělá reklamu,No to jistě,ale aby mu ve volbách pomohla.Je zajímavý že Žid Brno kandiduje z Top 09.Obě strany se topí,tak se potřebují zachránit.Jestli jim to k něčemu bude,to uvidíme.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)