Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

V době někdy před patnácti-dvaceti lety, když byl Internet ještě mladý, zašel jsem ze zvědavosti na stránky předního deníku jisté africké země proslulé enormní mírou korupce – snad to byla Nigerie, nevím již přesně. Šokovalo mě, kolik prostoru bylo věnováno trestnímu stíhání vysoce postavených představitelů veřejné správy, tehdy včetně jednoho z guvernerů, tedy obdoby toho, čím je v České republice hejtman, právě pro korupci. Naivně jsem si byl myslel, že je-li země zcela zkorumpovaná, tak jako Nigerie, projevuje se to tím, že korupce se tam nestíhá. Omyl: i tam mají svoje Akce čisté ruce a i tam proti korupci – a zvláště v předvolebním období jistě zostřeně – bojují, arci s touž měrou vděčné mediality i výsledků, jako je tomu v této zemi.

Naznal jsem tehdy, že korupce je systémový problém, který se nevyřeší ani tím, že každému korupčníkovi bude hrozit veřejné stětí, nýbrž vytvořením takového souboru pravidel, který učiní korupční jednání riskantním podnikem, např. tím, že veřejnost, přímo nebo prostřednictvím medií, bude moci kroky svých volených zástupců i aparátu kontrolovat a jakékoli korupční jednání odhalit. K čemuž by mimo jiné přispěl lepší přístup k informacím, včetně soudních spisů, tak jak je tomu mj. v USA.

Trest za korupci nemusí být drakonický, ale musí být relativně vysoká pravděpodobnost, že delikvent bude odhalen a potrestán, a že korupčníku nepomůže, když své příjmy ošetří přes nastrčeného prostředníka nebo, jak se v posledních letech stává pravidlem, krycí offshorovou společnost. Nikoho už podobné praktiky nepřekvapují a media loyalně mlčí: ostatně jako v každé správné zaostalé zemi se mezitím z rukou zlých Němců dostala pod kontrolu oligarchů, kteří sami stojí na vrcholu korupční pyramidy: nebo snad chcete nazvat působení jednoho z největších gaunerů, jaké tato země nosí, bývalého estebáckého denuncianta Andreje Babiše, ve funkci ministra financí jinak než vrcholnou ukázkou postkomunistické korupce?

V tomto světle se dívám i nad prvoinstanční rozsudek nad někdejším nadějným sociálnědemokratickým politikem Davidem Rathem. Ano, byl odsouzen, třebaže se tak stalo jen díky brutálnímu překroucení zásad místní příslušnosti státního zástupce, po nechutné policejní demonstraci síly ve sněmovně a po procesu, jehož průvodním znakem bylo tak frapantní porušení zákona, že to konstatoval i jinak k porušování ústavy naprosto přezíravý Ústavní soud, ale z hlediska fungování systému jeden uvězněný Rath nezmění vůbec nic.

Osm a půl – dobře, ale znamená to, že se politici, např. ti z pražského zastupitelstva, začnou houfně zbavovat svých offshorů a kasírtašků a dají se na cestu pokání? Tůdle-nudle, moji milí…

Komentáře   

0 # Daniela 2015-07-27 18:31
Zkorumpovani politici jsou vsude a korupce se nikdy nevyhladi, protoze lidska natura je hrabiva.. Ve federalnich veznicich ve Statech je nabito korupcniky a tunelari. .
"Nechutna demonstrace policejni sily" je podle meho nazoru v tomto pripade primerena cesta. Jednak pro oposicni politiky, ty, co nejsou u vladniho korytka, ale hodi se jim pad politika z druhe strany a take pro obcany, kteri se zase raduji nad padem clena elity.
V Cesku se najdou navic hovadka, ktera mafianovi Rathovi fandi. Upozornuji na hejtmanovy vydobytky pro "lid" a omlouvaji drzou korupci Ratha tim, ze v Cesku kradou vsichni.
V takovem prostredi ceska justice pracuje podle celkoveho vnimani prava a nemylim li se, je to prvni medialne znamy pripad, kdy skutecne doslo na fysicke tresty vezeni.
Doufam, ze Davidkovi odvolani nepomuze, pripadne procesni chyby se nezohledni...
0 # Anonymní 2015-07-29 00:58
Danielo, co vam v te NC udelali? Nazyvat lidi, co maji problem s procesem DR, s temi vecmi okolo, hovadkama, to je vazne sily kafe.
Rathuv proces me jako pres kopirak pripomina, jak meho, dnes jiz byv.svagra, znameho prazskeho chartistu, vozili fizlove behem Palachova tydne po Praze jako stene a hledali soudce, ktery bude ochotny dat na neho vazbu. Na poctvrte jim to vyslo (ne ze by snad ty 3 predchazejici byli slusni, ci fer, jen citili konec, tak se pod to nechteli podepsat).
S Rathem, aniz kdy bych byl jeho priznivec, je to velmi velmi podobne, jen o rekneme 25/26 let pozdeji. Vase cerno-bile videni sveta, je stejne prekvapive, jako plne Fed. Prisony korupcniku a uplatkaru. Kam na to chodite, netusim, jen by to bylo smesny, kdyby DR nemel 2 male deti,nebyl doposud bezuhony a to, co potkalo jeho, muze potkat koholiv jineho.
Neocon
0 # Daniela 2015-07-29 02:55
Nic mne v te NC neudelali, Neocone,
akorat jsou vedra 30 C plus , sedime doma v klimatisaci a tak se zabavuji blogy.

Za prve, nemam emotivni zatez a zmrzaceni ze socialistickeho systemu, takze neporovnavam tehdejsi ceske justicni praxe -pronasledovani disidentu- a dnesni dobu. Pozoruji ceskou situaci mymi zkusenostmi z pohledu americke justice a vzdy zduraznuji, ze nemam patent na pravdu.
David R. je podle meho nazoru inteligentni hajzlik, ktery se vysmiva prave lidickam jako jste vy, Neokone. . Ze soudniho jednani dela frasku, meni advokaty, hlasi rozpory a tim protahuje soudni proces, doufa na "uondani" , unavu soudcu, snazi se proste vyklickovat co nejlepe. Tohle pravo mu neberu, ovsem nemusim mu to "papat".
DR ma v Americe sve smrdute dvojce jmenem Rod Blagojevich.. Ten byl guvernerem vlivneho statu Illinois, taktez demokrat, taktez lidumil, co obcanum bulikoval sve snazeni o socialni kausy, i ve zdravotnictvi, a ze statni kasy si pak zaroven odleval sve miliony.
Jeho pad nebyly miliony v krabici, ale to, ze prestal byt, (jako cesky bigamista Ratata,) opatrny, citil se jiste. Blagojevic zadal od jednoho uchazece na jmenovani do senatu "vsimne", coz se ovsem prozradilo a guverner byl zbaven uradu, u nas impeached. . Vyrecny Blagojevic mel cely tym advokatu, ti hazeli klacky pod nohy vsem zalobam. Pamatuji si ten cirkus okolo tajneho odposlouchavani, o prohlidkach, zda to vse bylo naprosto legalni , a tak dale.. Obhajci take pindali o neferovem procesu, ovsem spravedlnosti bylo ucineno zadost a Blagojevic byl konecne odsouzen v roce 2011 na 14 roku ve federalni veznici. Dodnes tam bruci a knuci o politickem procesu a jak byl nespravedlive odsouzen zaujatymi soudci.
Mne se libi, jak ten politicky proces DR a i Blagojevice zacal u zcela nepolitickeho kriminalniho cinu branim uplatku, tedy normalni zlodejny.

David R. ma vice "manzelek" a asi nasukal vice deti, jiste si je vsechny bokem zaopatril penizky ukradenymi od spoluobcanu ceskych....Take tech, kteri mu fandi v jeho boji proti Systemu. :-)
0 # Anonymní 2015-07-29 04:34
Ano, Danielo-zil jsem nejaky cas v Denveru, do Littleton, kde sedi Blagojevich jsem to mel tak mozna 5 mil, nicmene to maji byt ty vase "plne Feds veznice korupcniku"?
DR ma jednu manzelku a 2 deti. Melo by vas to, jak se vedlo pripravne rizeni a potazmo proces, spise znepokojovat, nez se tomu vysmivat. Ano, je tam zatracena spojitost s tim, co delali fizlove pred rokem 89, jake zpusoby pouzivali a jak je to dnes v cause Rath.
Mela by jste vice premyslet, nez vsechny smahem odsoudite.
Neocon
0 # Daniela 2015-07-29 17:55
Pro zacatek, Neoconku,

en.wikipedia.org/.../...

To jsou jen ty nejznamejsi "fat cats"....
A az si to prelouskate, najdete si statistiky jednotlivych statu, kolik malych koruptcniku , jako mistni soudci, serifove, politici ruznych stran napojeni na skalu vsemoznych kriminalnich zivlu sedi v base a potom zacnete premyslet vy.

S okradanim ceskych danovych poplatniku nema Davidkovo dvouzenstvi moc spolecneho, to vy jste s tim prisel. Ovsem ukazuje to na vasi moralku.
Zde mame krivaka narcise, ktery si za kradez vydrzoval dve verejne domacnosti a v te s milenkou ma jedno dite. Nebudu chudaka decko z tohoto vztahu nazyvat bastardem, je mi ho lito, je ocividne znevyhodnene tim, ze neni manzelske a jiste to bude mit vliv na jeho psyche. . Tatinek s nim neslavil cele Vanoce, maminka cekala, az se tatinkovi uraci prijit na kratkou navstevu a mnoho jinych veci, kde decko z vedlejsiho vztahu dostane pocit, ze je menecenne. A takoveho otce-lumpa vy jeste podporujete na zaklade mentalni zateze z vasi minulosti. Fuj.
0 # Anonymní 2015-07-29 23:36
aha, mate to ponekd popletene. V tuto chvili v US facilities sedi 1.8 milionu lidi, takze tech par desitek chudaku jsou, jak uvadite - "plne Fed. veznice", hm, ok, proc ne.
Soukromy zivot DR me na rozdil od vas vazne nezajima, kdyby mel 4 manzelky a 3 milenky, 8 deti-je to jenom a pouze jeho vec. Snad se mylim a necisi z vas pouze hezka/ceska zavist.
Mam best kamarada, vazne asi nejlepsiho, nyni stale pracovnik jednoho rekneme zbraslavskeho utvaru, ktery po skole pred lety (nikoliv desitkami let) nastoupil na rok k tehdejsi Kriminalni policii v jednom nejmenovanem tehdy okresnim VC meste (myslim, ze pro pana Pecinu velmi znamem), nez se vrati zpet do Prahy. Asi po mesici ztaknul serioveho vykradace chat/Roma, ktery se priznal k vloupanim asi 4-5 let nazpet.
Jake bylo prekvapeni, kdyz zjistil, ze za ty chaty sedi nekdo uplne jiny-tak s nadsenim a naivitou bezel k nadrizenym, s tim, ze okamzite zavolaji st.zastupce a soudce a pan-nevinny, pujde ihned domu.
"buzerante, vole mladej, drz hubu, maji me povysit, potrebuju premie, stejne sedi v Odolove, ma tam pohodu a ma to uz stejne za par" -byly asi ty nejslusnejsi argumenty. Frajer, do te doby netrestany, si to dosedel, Rom/chalupar uvedl do protokolu jen novejsi/nove veci a story skoncilo.
Proc vam to pisu? Vzhledem k vasemu veku by jste mohla vedet, ze ne kazdy, kdo je oznacovan tiskem, medii, tv, ulici lacnici po krvi, je skutecne vinen. Tedy kazdy, i kdo vam vzhledem k rodinnym vazbam, pol.vyznani, rase, obliceji, bohatsvi atd.atd. neni sympaticky, si anyway zaslouzi pravo na spravedlivy proces a to se DR jaksi nedostalo.
Neocon
0 # Daniela 2015-07-30 01:17
No, je to hruza, neoconku.
Pan doktor Rath se jen snazil zlepsit socialni zdravotnictvi, ochranoval kulturni pamatky jako Busehrad a oteviral moderni nemocnice pro lid.
A jak se k nemu spatne zachovali, ani spravedlivy proces nedostal, pac byl nepohodlny systemu. Je to mucednik, disident a obet spiklencu.
Utiram si slzicky a pujdu se pomodlit za mir v jeho dusi.....
0 # Anonymní 2015-07-30 12:36
Danielo, nekdy jste legracni, ale nekdy jste vazne trapna. Jako treba ted.
DS
0 # Anonymní 2015-07-30 19:27
Pak Danielo nezbyva nic jineho, nez vam poprat, aby vas potkal podobny osud, (nejen) jako Ratha, ale i tisicu dalsich, bezejmenych, medialne neznamych lidi. Nic jineho si vpravde ani nezaslouzite.
Neocon
0 # Tomáš Pecina 2015-07-31 04:26
Daniela, jak předpokládám, na rozdíl od Ratha nekrade, takže toto tvrzení je dosti nemístné. Ale klidně by se jí mohlo stát, že by si někdo např. v době její dovolené v České republice zaplatil, aby ji trestně stíhali, resp. "odstíhali", a v takovém případě by určitě změnila názor na to, jestli je není důležitý spravedlivý proces.
0 # Daniela 2015-07-31 17:47
...např. v době její dovolené v České republice zaplatil, aby ji trestně stíhali,
To tezko, mne uz Praha neuvidi, cesta do Ceska jedine tak s doprovodem ochranky na kazdem kroku.
A i kdybych, v nejake bizarni sci-fi byla v Cesku zadrzovana mafianskou justici, pak bych se obratila na advokatku Samkovou, to by byla asi moje nejlepsi sance.
Nikde nepodryvam pravo zlodeje a korupcnika na spravedlivy proces.
Jelkoz jsem realista, tak se take ridim slovy jednoho generala : "Valka se musi vest s t akovymi vojaky. ktere mame k disposici , ne ktere bychom si prali..."
0 # Philip Sudak 2015-08-04 22:53
Pristup Daniely k trestnimu pravu processnimu jest pristupem kommunistickym.

Neni to as ani tyden, co jsem sobe pustil document Ceske televise "Katem z povolani" o Karlu Vasovi, kommunistickem prokuratorovi a soudci, pri cemz jsem se rovzpomnel na to, co jsem cetl o zaniku institutu vysetrujiciho soudce v roce 1950.

Vysetrujici soudce byl, podle radu soudu trestniho z roku 1873, ktery platil az do roku 1950, jedinou osobou uredni, ktera smela provesti vysetrujici ukon, respective, ukon vysetrujici, kteremu by vysetrujici soudce nebyl pritomen, byl by ukonem absolutne neplatnym, v rizeni pred soudem (porotou) nepouzitelny, a paklize by priposten byl, bylo by mista pro stiznost zmatecni (stiznosti zmatecni se, z taxativne vymezenych duvodu, napadal enunciat o vine, odvolanim pak enunciat o trestu; o kazdem z opravnych prostredku rozhodoval vyssi soud jine stolice, a byly-li opovedeny oba opravne prostredky, byl ustaniven porad jejich vyrizeni; hovorilo se, ze si obzalovany podal stiznost do odvolani).

To, prirozene, kommunisticke luze nesmirne prekazelo, nebot, povazte!, nekteri pani soudci byli takovi viselci, ze si dovolili kritisovat, v jakem fysickem a dusevnim stavu nachazi se obvineni, ktere "vyslechli" soudruzi z StB!

Vzpominam si, ze jsem nekde cetl, ze velky podil na tom, jak rychle se tem hyenam podarilo institut vysetrujiciho soudce zrusit, ml, v te dobe vojensky prokurator, Vas, nebot argumentoval, inter alia, tim, ze v jednom pripade, kde byla rozsahla zaskodnicka skupina, byli cinci postaveni pred Statni soud jiz za dva mesice od podani trestniho oznameni, zatimco v pripade jine protistatni skupiny, kde je jen par podezrelych, za tri mesice vysetrujici soudce ani nezahajil trestni stihani. Navic, kdyz provadi vysetrovani organy prokuratury a statni bezpecnosti, vysledek vysetrovani vzdy odpovida pozadavku stranickych organu (aby ne, dva mesice utrpneho prava nebyly ani za Losinskych carodejnickych processu mozne!).

Nepripomina vam to nco?
0 # Daniela 2015-08-05 00:56
Mne to teda nic nepripomina, pane Sudaku.
Jestli je muj pristup komunisticky, pak jsem si ho jiste neosvojila v Americe, ani jsem nebyla zasazena ceskoslovenskym virem, sotva tam dospivala a mimotoho uz odbila leta padesata. Mozna si vzpomenete, ze v polovine sedesatych let se politicka situace znacne uvolnila. .Nemam tedy zadne mentalni bremeno co by mne nutkalo spojovat Ratha s disidentem. Nejake prihody a prihodicky o protistatnim boji jsou zastarale a ukazuji na Vasi zamrzlost, vidite ve vsem totalni ideologii, ackoliv ve skutecnosti se jedna o prachy.
Komunisty tam mate, volite si je uz ctvrt stoleti, takze chcete -li ci nechcete, je to cast vasi vladnouci garnitury, ktera je u korytka. I my zde v USA mame silnou vladnouci skupinu, ktera urcuje a ovlivnuje Supreme Court, urcite to neni Obamova klika. Stale jeste tu jsou konservativni lide, co si preji uchovat status quo a jsou realiste. Spojene Staty maji ovsem vyhodu, ze donekonecna jako kafemlejnek neomilaji stredoveke carodejnice, stare krivdy , nedrasaji si bebicka a hlavne vitezi selsky rozum, postaveny na kalvinismu.. Tyhle vlastnosti, celkove, cesky narod nema.
Cesko je neblaze proslule svou prolezlou kourupci ve vsech politickych stranach. . .Konecne se uracili a obetovali jednoho nerada zasluhou kliky, co je zrovna ve vedeni. Vlajkova hvezda je zrejme Lenka Bradacova. Jiste, ze si buduje karieru, kdyby byla zelinarkou, tak si bude budovat karieru prodavanim namocenych brambor, aby vazily vic. No a co ? Ocekavate perfektniho soudce-mesiase ? To jako se nemelo delat nic ? Tak potom klidne Ratha osvobodte, bude to krasny vzkaz vsem mafianum, ze jsou bratri v jednom siku. Pan Babis zavede jednotnou kontrolu pro ceskou legislativu a bude to v cajku. Nezbyde ani jedna zabrana, proc otevrene nekrast, neb soudni rizeni se bude moci zrusit na zaklade technikality, ktera vyhovuje vsem koruptcnikum. Cynicky receno, mezi gaunery zmizi obava, ze na ne zautoci konkurence....
0 # Anonymní 2015-08-05 01:56
Danielo, Boze-nikdo zde preci nema problem s tim, kdyz se nekdo opakovane dopousti tr.cinu, aby byl po zasluze potrestan. V tom snad neni zadny problem, Ratha, architekta zakonu a systemu, kterym byl nyni semlet jak groundbeef, nevyjimaje.
Problem je ta vase neskutecna konfidence, az arogance, bez pochybnosti, ze je Rath vinen. Chapu, vypada dobre, mel milenku a syna bastarda, jak jste zde uvadela, tak si to jiste zaslouzi. Kde se ale ve vasi dost ustarane hlave bere ta jistota? Sledovala-li jste tu kauzu, tak se tam otazniky, nesrovnalosti , nestandartnich veci pocitaji na desitky.
Nikdo nema problem s tim, aby sel DR sedet, je-li vinen a je li odsouzen v radnem procesu. Snad takove elementarni veci chapete i vy.
Neocon
0 # Daniela 2015-08-05 03:33
Neocone,
kdyz vam nestaci dukazy na penezich v krabici od bot, pak musite ale verit Davidkovi, ktery i pod pod tutovymi dukazy ( -otisky prstu a tajne nahravky) - tvrdi, ze si myslel, ze nese vino a nakreckovane miliony schovane pod podlahou jsou od jeho tatinka. On prohlasuje, ze si jen tajne a vlastenecky stradal na pomoc pro pristi volebni kampan. Takze on, zlodej , vlastne bral uplatky za ucelem pomoci zdravotniimu systemu, coz je cin naprosto omluvitelny, ze. .. Takovy hrdina Janosik... Ha ha ha..
Nemate zajem o to, abych vam prodala Karlstejn ?
Ostatne clanek p.Peciny nepolemisuje s vinou ci nevinou Ratha, p.Pecina neni tak tupy, aby o nevine Ratha pochyboval, nybrz neferove kritisuje a shazuje soudni proces, ktery se mu zda zaujaty a na objednavku . On je kverulant. Nestandardni veci se prece deji u soudu casto, tohle byla prvni vlastovicka a jiste se tam naslo hodne procesnich chyb, ale take hodne novych instanci, ktere doposud nebyly vyzkouseny. Od toho je tu pojem praktikovani prava.

Pripad uz moc nesleduji, unavilo mne hned na zacatku vecne dohadovani se a hazeni ruznych paragrafu od pravniku o legalnosti a procedure zbaveni politika poslaneckeho mandatu. Pravnicke hodnoceni pro a proti policejnimu zasahu. . Ani nevim, jak si to justicni mudrlanti vyridilii, k nejakemu kompromisu zrejme doslo, pac pani Nemcova jednala rychle - Davidek ji asi taky lezel v zaludku. Docela normalni chovani, naprostou nezaujatost muzeme ocekavat jen u naprogramovanych robotu... Takze zde zase nevidim nejake spiklenectvi "na politickou objednavku", mily disidente.
Stojim si za tim, ze v odvolani korupcnika Ratha proti rozsudku by se nemelo temto nesrovnalostem vubec prihlizet...To je muj nazor...
0 # Anonymní 2015-08-05 07:44
Bolševička Daniela je také humoristkou :-D

Prý, že (v SSA) "...vitezi selsky rozum, postaveny na kalvinismu..." :-D
PRACHY (a bezuzdná touha po moci) tam vítězí! Když odhlédnu od principiální zvrácenosti spojování kalvínismu se současným SSA imperialismem, nevím, jak by Jan Kalvín rozdejchal kupříkladu Prague Pride a ostatní svinstva, co nám sem SSA agenti, pohůnci a jejich zkorumpované loutky implantují. (A nejen nám, že - viz nedávné rozhodnutí největšího soudu SSA o "sňatcích" buzerantů.) Bodejť by se nějak zvlášť zabývali středověkými čarodějnicemi, když mají dneska jako svou hračku (skoro) celý svět, který si mohou kolonizovat a zotročovat (skoro) podle libosti.
Jsem šťasten, přešťasten, že žiju v zemi, kde selský rozum zatím ještě s těmi absolutně korupčními silami, pocházejícími především ze skrznaskrz zkorumpovaných SSA, úplně neprohrál. A že se tyhle síly setsakra snaží, taky nám to tady zničit!
A myslím, že Daniela nám to ve skutečnosti závidí. Proč jináč by se sem pořád chodila zahazovat se "zavirovaným plebsem", který "ty správné vlastnosti nemá"? :-)
0 # Anonymní 2015-08-05 14:36
ANo, Danielo, sam jsem prekvapen, jak pan Pecina, jindy badavy a hloubavy, systemy znaly, v teto kauze o vine DR nepochybuje.
Jinak, vase dukazy-na penezich otisky DR zadne, odposlechy nepouzitelne, ci vytrzene z kontextu, z 36 svedku pouze jedna zena, ktera byla uplacena podminkou, hovorila, ci svedcila proti skupine Rath, 3 znalecke posudky ( vcetne toho, co byl zadan fizlama) dali za pravdu DR, cili nevznikla skoda, nemohla vzniknout skoda, vysoutezeno za ceny obvykle, spise nizsi, pokud by byl vyplacen desatek/uplatek, chcete-li, pak by dane firmy za zakazkach prodelaly v radech milionu, vazba 18 mesicu u do te doby netrestaneho cloveka a stovka dalsich veci/faktu, lehce overitelnych.
Dle logiky soudruha Jirata by sice firmy opravdu po zaplaceni uplatku prodelaly miliony Kc na danych zakazkach, (neuveritelny, ze tohle prosecutor vubec rekne), ale hned si to oduvodnil, ze byla krize, tezka doba, takze se to stavebnim firmam i tak hodilo. Uletet miliony-opravdu predevsim v soukromem sektoru uzasny bysnys. Je to proste cele jako od Kafky.
Neocon
0 # Philip Sudak 2015-08-05 16:09
Danielo, neurazte se, prosím, ale jste úplně, ale úplně mimo.

Není přeci vůbec podstatné, z jaké příčiny je to či ono processní právo porušováno - je-li to na žádost Vůdce a Kancléře Adolfa Hitlera, ústředního výboru Kommunistické strany Československa (a tedy spíše VKS(b) a soudruha Stalina), nějaké doctrine o "pravdě a lásce", či, jen a prostě - po staru, proto, že někdo někoho podplatil, či že ruka ruku myje.

Sedes materiae problému přece netkví v tom, jakou měrou, či, chcete-li, jakou brutalitou, je to, či ono, processní právo porušováno, sedes materiae tkví v tom, že porušováno je.

Já, na rozdíl od Vás, v tzv. České republice žiju, vyrostl jsem zde a kolem práva se jakž takž motám, takže vím, co to znamená, když někdo hledá soudce "ubytovatele", když dozoruje vyšetřování "vhodný" soud, nebo soudce, atp. To je celé.

A, ano, to mne pobavilo: co má, prosím Vás, Kalvinismus společného se zdravým rozumem? Proboha, co má vůbec náboženství společného se zdravým rozumem!?
0 # Philip Sudak 2015-08-05 16:15
Daniela5. srpna 2015 3:33:

Danielo, daktylky pouze dokazují, že předmětnou věc měl v ruce, což myslím není sporným a pro dokázání viny podstatným faktem.

"Tajné nahrávky", s největší pravděpodobností, nebudou v konečném důsledku jako důkaz připuštěny, neboť jejich pořízení povolil nikoli příslušný, ale "vhodný" soudce. Existuje-li vysoká pravděpodobnost, že tomu tak bude, proč by se, proboha, měl Rath k tomu přiznat? Musel by být hňup a blázen.

Proč mu, proboha, tak zarputile upíráte to, na co má právo každý jiný, často i větší, drban, právo na obhajobu, právo neučinit nic, čím by přispěl k svému obvinění a na spravedlivý process? Tomu nerozumím, opravdu ne.
0 # Daniela 2015-08-05 17:43
Ja bigamistovi pravo se branit neupram, at si klidne lze, ovsem ja mu ty jeho ukrivdene recicky o politicke vrazde neverim.. Proc mne upirate to pravo neverit ? ? Kdyz vidim tu falesnost v jeho jednani, jak si pred kameru natahne bily plast a na krku stethoskop co by lekarska authorita, vedouce, ze lid ma uctu k vrchnosti, tak se mne z jeho vlasteneckych reci dela spatne..
Nemluve o jeho sahodlouhych projevech, vyuzivani verejneho prostoru na obhajobu do posledni mrte. Dostava vice sanci, nez radovy drban..
Protoze jste nabuzeny pane Sudaku na policii a soudce, tak pripoustite s odposlechy jen jednu variantu a to tu, ze se nasel vhodny-nastrceny soudce. Ja tak necinim, vhodny soudce mohl byt proste ten, ktery nebyl nijak zasahnuty vysetrovanim, ale proste ho tam nadrizeny dal, aby se taky podilel na vitezne vysetrovaci akitivite, - mozna, aby tomu soudci v jeho kariere pomohl. To tak holt chodi v lidske skupine a kdyby tomu tak v odposlesich opravdu bylo, tak tomuto jevu nezabrani zadne zakony na svete. . V kazdem pripade i ten nezavisly prislusny soudce by podepsal tajne nahravani, nebo by se snad vzpiral ? To snad ne. Az nejaky prislusny soudce odmitne tajne nahravani, nebo se bude nahravat bez rozkazu soudce, pak teprve se muzeme se bavit o ucelovosti a i ta jeste musi byt podeprena dukazy. Takze tento argument je jen o procesni prkotine, neco o cem se budou dohadovat advokati u soudu az do krve. Ja jsem v roli zalobce.
A i kdyby odposlechy soudni senat neuznal, stejne je tu vysoka pravdepodobnost, ze soudce bude ve svem dojmu nahravkami presvedcen o Rathove vine, byt to na verejnosti neprizna a do hlavy mu nevidite. . Potom v jine casti skutkove povahy cinu bude tvrdejsi. . Treba u domovnich prohlidek, kde se nasla milionova korist. Tam byl take prikaz na domovni prohlidku podepsany nastrcenym soudcem ?
Znova,. Naprosto spravedlivy a bezuhonny soudni proces je ideal, ktery ovsem, kvuli nedostatecnosti lidskeho rozumu a prevladani emotivniho zaujeti neexistuje. Jsem presvedcena, ze soudni spravedlnost je urcovana zakony spolecnosti, takze je napriklad spravedlive v ocich muslima, ze nevernice je za trest ukamenovana.
0 # Daniela 2015-08-05 18:10
Jeste k tomu nabozenstvi, pane Sudaku.
Prave zde ve Statech je fundamentalni rozdil pojeti prava a spravedlnosti, ktere bylo vymysleno na vyssim principu bozskych Desatero a krestanske bible.
Diametralne odlisne pojeti oproti pravu humanistickemu nebo ciste legislativnimu, byt ve Statech je toto zohlednovano.
Vsimla jsem si, ze nejmensi korupce ve spolecnosti je tam, kde tyto "nadlidske" principy uznavaji. A to nejsem vubec nabozensky zalozena....
0 # Daniela 2015-08-05 18:54
Neoconku,
Vam uz jsem preci priznala, ze Rath byl vybran za obet cilovymi skupinami, co dnes drzi moc. (Bez hacku i s hackem :-))
Proste ta moc hledala, az skulinku nasla. Potrebovala exemplarni medialni priklad a ukazani sve moci, coz nasla v nevinnem Rathovi .. Nepohodlny lidumil, ktery vadil elite , pac bojoval pro blaho lidu. Politicky disident. Proto kazda procesni chyba musi byt dusledne vymycena a nasledne se tim vsechny dukazy znehodnoti. Zdurazniji : vsechny ! . . Jedine pak bude zasedat spravedlny soud , ve kterem musi byt Davidek zprosten obzaloby.
Neoconku, smim- li vam navrhnout, zalozte justicni hnuti a pendlujte petici se sloganem :
DAVID NA HRAD !!!!!
0 # Daniela 2015-08-05 19:33
Anonymní5. srpna 2015 7:44

Tak to jste mne odhalil. Jelikoz jsem zde taky anonymne, tak mohu priznat, ze jsem opravdu bolsevicka a jeste k tomu agent-chodec, ktery uz po Vaclavaku nesmejdi, ale prenesl svou rozvratnickou cinnost do sfery internetu. Za ucelem loutkarskeho planu zniceni ceskeho naroda. Holt nazvy se meni, zanikaji, ale sabotazni cinnost zidozednarskych imperialistu nezanika.. Jsme houzevnati a vzdy vyhrajeme.
Ted jsme vam nacpali teplouse do vlasteneckeho naroda, zavedli multikulturu, to vse abychom si zarucili moralni upadek Ceske republiky. . Ale to je jen zacatek.. Mi bosove z NWO ucelove rozvratili cely svet barbaru a cilevedome zenou miliony divochu do srdce Evropy. .Kam se hrabou gayove. Nadrzene , znasilnujici hordy Ahmedu jiz pak zkazu naroda ceskeho dokonaji...
0 # Philip Sudak 2015-08-05 19:57
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Philip Sudak 2015-08-05 20:38
Danielo, já rozhodně nejsem nabuzený na soudce, po případě policii, toho jsem dalek, to bych si vyprosil.

Vycházím pouze, a jen, z dostupných faktů, sine ira et studio. čl.6 Úmluvy o ochraně základních lidských práv a svobod, jakož i ústavním řádem České republiky, má každý zaručeno právo na zákonného soudce. Vysvětlovat, co všechno toto právo obnáší, jeho historické souvislosti etc., by bylo dosti obsáhlé, myslím, že postačí, že jedině a pouze úkon učiněný zákonným soudcem (senátem) u zákonného soudu, je úkonem v dalším řízení použitelným.

Pakliže je úkon učiněn nepříslušným soudcem, a soudem, způsobuje to denegationis iustitiae takového úkonu. Proč tomu tak bylo ponechme stranou, pro toto to není podstatné, leč rád bych závěrem podotkl, že Vaše konstrukce o "pomoci" příslušnému soudci je sice, v rovině theoretické, možná, leč pravděpodobná, jako konstrukce, že Karla Hynka Máchu zabili západní imperialisté.

Co se týká pojmu spravedlivý process, a spravedlnost, odmítám, po zkušenostech s Fortunou, dávati zde lekce z právní theorie, dospěv k závěru, že je to házení slámy na zeď.

Rád bych však poznamenal, že skutečnost, je-li cizoložství soudně trestné, či-li nic, je věcí trestního práva hmotného, které je, do velké míry, v rukou politiky, trest už je věc jiná, ten už je omezen mezinárodními dohodami, kterými je ten konkrétní stát vázán. Cizoložství bylo soudně trestné, na území tzv. České republiky, až do roku 1950, ačkoli třeba poznamenat, že spis žalobní nemohl opovědět státní zástupce, leč jen žalobník soukromý, kterým mohl být jen podvedený manžel(ka). S processním právem to však nemá nic společného.

O právním řádu Spojených států Amerických toho víte skutečně pramálo, a probírat zde zcela způsob ověřování přípustnosti důkazu před místními a federálními soudy, jaksi nelze. Vezmu-li však v úvahu exclusionary rules and fruits of the poisonous tree doctrines, že nemůže být důkazem tzv. svědectví z druhé ruky, a skutečnost, že se velmi přísně posuzují vady protokolů a listinných důkazů, kde postačí překlep k nezákonnosti, a institut podobný našemu předběžnému projednání obžaloby, jsou angloamerickým právním systémem (a v USA asi nejvíce) kladeny mnohem vyšší nároky na strany (větší míra kontradiktornosti trestního řízení), zejména na prokurátora, aby unesly onus probandi.
0 # Tomáš Pecina 2015-08-05 23:23
Domnívám se, že Rath kradl, snad méně než většina ostatních v jeho postavení a s jeho možnostmi, a hlavně byl příliš lehkomyslný a spoléhal na to, že strana ho nedá a zajistí mu pro jeho trestnou činnost politické krytí, tak jako ji zajišťuje jiným.

Tato otázka je ale málo podstatná, dokonce se dá říct, že je ze všeho nejnepodstatnější. Významné je, zda je lépe odsoudit viníka za cenu všemožného porušování jeho práv, včetně práva na zákonného soudce, nebo ho, i za cenu značných sociálních risik, nechat jít, protože kvalita justice je obecný zájem, který by byl poškozen nejen tímto jedním případem, ale připuštěním principu, že čistota procesu musí ustoupit politickému zájmu. Odpovědět na tuto otázku, tedy co je lepší, resp. co je méně škodlivé, není rozhodně jednoduché, a jak správně vyslovil vp. Kreutzfeld, kardinálním problémem je tu kvalita justice, která to jinak než za cenu takových deformací práva prostě neumí, a není zvyklá na denní světlo publicity.

Případ Rath je tedy hlavně a primárně zrcadlem, ve kterém vidíme křivou hubu české justice.
0 # Anonymní 2015-08-06 00:13
...Významné je, zda je lépe odsoudit viníka za cenu všemožného porušování jeho práv, včetně práva na zákonného soudce, nebo ho, i za cenu značných sociálních risik, nechat jít, protože kvalita justice je obecný zájem, který by byl poškozen nejen tímto jedním případem, ale připuštěním principu, že čistota procesu musí ustoupit politickému zájmu. Odpovědět na tuto otázku, tedy co je lepší, resp. co je méně škodlivé, není rozhodně jednoduché...
Naprosto perfektní ohodnocení situace.
0 # Philip Sudak 2015-08-06 02:35
Myslím, že na tom vůbec nic složitého není: fiat iustitia pereat mundus et ruat caelum. Neumí-li to jinak, je to třeba řešit, ale ne tím, že si utrhnu další ostudu - mediální, před ESLP atp.
0 # Anonymní 2015-08-06 08:44
Daniela5. srpna 2015 19:33:

Ale nefanděte si. Vás já z žádné složitější činnosti nepodezírám :-) Jste jen naivní vykořeněná nána s bolševickým viděním světa. Já vás v podstatě lituju. Že jste musela opustit naši krásnou zemi a dnes můžete jen závistivě pokukovat zpět.
0 # Tomáš Pecina 2015-08-06 13:27
Předchozí text ponechán, arciže toliko pro výstrahu budoucím pokolením :-)
0 # Daniela 2015-08-06 17:24
Pane Sudaku, je hezke, ze si se mnou povidate a tak pekne machrujete.. :-)
Fixace na spravedlnem procesu je jiste chvalyhodna, ovsem nepochopil jste, jak je merena spravedlnost i jinde, prave na prikladu kamenovani nevernic, coz Vy oznacujete za trestni pravo hmotne. To je chybne prohlaseni. Jelikoz si padlujete na vasem rybnicku, zrejme vas nenapadlo, ze myslim celosvetove, dnesni muslimske spolecnosti , ktere trestaji smrti za neveru dle jejich zakona sharie, ktera se zda jim, muslimum, ta nejspravedlnejsi forma justice. Zakon sharia neni v rukou politiky, vy politiku. V techto statech je to vesmes zakon nabozensky , ktery tvori zaklad jejich ustav. . Na mezinarodni dohody oni kaslou.

Tesi mne, ze mate natolik soudnosti a uznavate prisne pravnicke naroky ve Statech, ano, maji to holt vypracovane. Podle meho mineni, i s temi chybami a prehmaty je to nejlepsi judikatura na svete.
Je pravda, ze jsem laik a o americkem pravnim radu moc nevim. Jsem vyskolena na sluzbu v porote a to mi arci staci. . I s tou malou znalosti vsak poznam, ze jste nespravne informovany v praktikach ohledne listinnych dukazu. Urcite nemate uplnou pravdu, co se tyka Severni Karoliny,
"že se velmi přísně posuzují vady protokolů a listinných důkazů, kde postačí překlep k nezákonnosti... "
Posuzuji se podrobne, jiste, ale preklep nebo mirna chyba neni automatickym duvodem uznat cely protokol za nezakonny, to je nesmysl. Nevim jak v New Yorku, ale zde to opravime. Napise se nova, spravna stranka spisu, na ktere se nahore vysvetli, co bylo opraveno, duvod zasahu , radne zdokumentuje cas a jmeno osoby, ktera korektovala a pak se papir propichne svorkou - spoji - nova verse navrch ke zpackane strance. .Ve spisu jsou pak dva listy. Klade se hlavne duraz na to, aby zustal spis v originalni forme, aby se tam nic nepatricneho nepodsouvalo a nicim nenahrazovalo...
0 # Philip Sudak 2015-08-07 02:45
Danielo, porota nikdy nesloužila, a neslouží, k posuzování právních otázek, leč k prostému posouzení toho, zda důkazy, které před ní byly provedeny, dokazují vinu, dokazují nevinu, či, v systému některých jurisdikcí, nejsou důkazy dostatečné a vinu nelze prokázat. Toť vše, o právních otázkách rozhoduje soudce.

Přesné zákonodárství jednotlivých států nemohu, s ohledem na svůj věk, dosud znát - vita brevis, ars longa. Vycházel jsem z práva federálního, no, jednou určitě, alespoň v základu, právní systémy jednotlivých států nastuduji. Je nutno si uvědomit, že právo jednotlivých států je dosti roztříštěné, je jim dána značná svoboda ve vlastním zákonodárství. Původních, anglofonních, kolonií je pouze třináct, nejen Louisiana byla dlouho francouzskou, tomu odpovídá i její právní systém, spousta států Hispánských etc.

Osobně si nemyslím, že právní systém USA je nejlepší na světě. Tento názor spíše, než z hluboce poznané a podložené komparace, vyvěrá z obecného velikášství, kterým trpěly všechny velké říše historie, a na který vždycky tyto systémy dojedou. Třeba tak, jako na ně dojela západní Říše římská.

Být, neprávem, obviněn z trestného činu bylo rozhodně větší terno v Rakousku-Uhersku, než ve Spojených státech.

Základní problém vidím v tom, že v USA neexistuje nezávislé vyšetřování. Prokurátor, ať už místní, nebo federální, je veden tím, aby nashromáždil důkazy, které prokazují vinu čince, bez povinnosti shromažďovat, stejně pečlivě, důkazy, které svědčí i v neprospěch čince.

V tom by nebyl, arci, zásadní problém, zásadní problém je v tom, že stejné právo, respective, nechce-li být odsouzen, i povinnost, má i obviněný. Pro průměrného občana je téměř nemožné takové vyšetřování vést, proto se neobejde bez služeb advokáta. Jistě, je-li dostatečně solventní, není pro něj problém si takovou službu zajistit, není-li, je odkázán na "exofáče", přičemž úroveň jejich služeb je různá, rozhodně však, obecně, na nižší úrovni. Pak se není co divit, že osm z deseti caus končí dohodou o vině a trestu.

Striktní kontradiktornost trestního řízení není zcela ideální stav, co se mi, osobně, nejvíce nelíbí je ta skutečnost, že místopřísežní svědkové nejsou vedeni k tomu, aby vypověděli sua sponte vše, co k věci mají, a až po té následovaly otázky stran (když už ne soudu). Výslech je veden tzv. otázkovou protokolací, což k zjištění skutkového stavu zrovna dvakrát nepřispívá.

Oproti tomu, vyšetřování vedené vyšetřujícím soudcem, který není nikterak závislý na jeho výsledku, který nebude mít žádnou roli v řízení před soudem, nezávisle a nestranně, ku stejné tíži obou "stran", tj. státu i obviněného, zákonem povolenými prostředky, a v jeho mezích, je dosud nepřekonaný způsob vyšetřování. Žádná policie, žádný prokurátor na světě stejných kvalit a přesvědčivosti nikdy nedosáhne.

Na tom nic nemění ani předběžné přezkoumání důkazu před velkou porotou, nebo dnes častěji soudcem. Je to institut, který by se např. v současném stavu trestního práva České republiky (tj. povinné předběžné projednání obžaloby) neskutečně hodil, ovšem oproti skutečně nezávislému vyšetřování je to institut značně slabší.

Další nedostatek vidím v nemožnosti přezkumu uloženého trestu, nevybočil-li soudce prvé stolice ze zákonného rámce.
0 # Philip Sudak 2015-08-07 02:45
Celkově, ačkoli processní stránka věci není v USA špatná, to rozhodně ne, systém trestní represe, přísnost některých trestů, vězeňství, které postrádá penologickou náplň, toť vše vrací trestní represi v tomto států do středověku, neboť stojí mimo Beccariánské premisy.

Trest, v moderním pojetí trestního práva, není odplatou, leč buďto, je-li to možné, opatřením, které má čince převychovat a navrátit k řádnému životu, nebo, je-li toho nezbytně nutno, opatřením, které nebezpečného čince odstraní z života společnosti tak, aby jí nemohl škodit.

Z toho vychází poznání, že trest musí být uložen přiměřený všem okolnostem: je nesmyslem zavírat někoho, pro koho dostatečným trestem je samotné projednání věci a vyslovení viny soudem.

Skutečnost, že se odsouzený nemůže do výše trestu odvolat, není-li tento mimo zákonnou výměru, to jest, že řízení o trestu je jednostoliční, a navíc, vždy ukládáno jediným soudcem, že vězňové nemají ve státech volební právo, a tedy se o vězeňský systém a "péči" o vězně nikdo nestará, toť vše snižuje hodnotu trestního práva Spojených států, respective, posouvá ji na úroveň, jaká u nás byla před přijetím Constitutio Criminalis Theresiana.

Nejmenší delinkvenci, a hlavně, recidivu, mají obecně státy s nejhumánnějším soudním a vězeňským systémem - státy severské. Tam bych se směřoval, hovořil-li bych o nejlepším systému trestního soudnictví, a vězeňství, na světě.

Danielo, já jsem pochopil, co chcete "kamenováním nevěrnic" říci, leč hluboce se mýlíte. Zkrátka a dobře, máte hluboké nedostatky v pochopení fungování práva a státu, toť vše.

Hovořit obecně o "arabských státech" nelze, protože jde o vulgarisaci, jejich právo není shodné, neplatí generalissimo generalissime.

Jako příklad uveďme Saudskou Arábii. To je stát, kde vládne Saudiho rodina. Jde o klasický lenní (feudální) systém: král Saudi je nejvyšším lenním pánem, tj. nejvyšším soudcem, zákonodárcem a správcem zároveň. Jemu podřízení, zpravidla členové jeho vlastní rodiny, vazalové, tj. lenní pánové, spravují určitou část systému státu - jeden ministerium vnitra, druhý financí, třetí spravedlnosti etc.

Tomu, jaksi, odpovídá i právní systém, který je na úrovni 15. století: král rozhodl, že ústavou státu je korán. Proto v zemi není povoleno jiné náboženství, než islám (státní občan Saudské Arábie nesmí jiné náboženství praktikovat), a proto, processní i hmotné právo (nejen) trestní řídí se koránem. Jenom, abychom věděli o jakém státu se bavíme, otroctví bylo officiálně zrušeno v roce 1962, na příklad.

Tomu odpovídá i to, že občané nemají žádným ústavním právem zaručenou osobní svobodu, náboženskou svobodu, svobodu myšlení, nedotknutelnost své osoby, či třeba obydlí.

Ono to není jenom o "kamenování nevěrnic", ono je to o tom všem, co s feudálním systémem souvisí. Neměla-li by Saudská Arábie tak pohádkové příjmy z ropy, musela by jej dávno opustit - důvodem zrušení nevolnictví v Evropě taky nebyly humanitní důvody, leč skutečnost, že robotní výkon práce měl velmi misernou produktivitu a kvalitu práce.

Komparujeme tak státy, kterých rozpočet je tvořen téměř jen z příjmů z ropy. Ve chvíli, kdy jim tato ropa dojde, s největší pravděpodobností budou hledat někoho, koho by zotročili, aby na ně dělal, protože oni to neumí. Nenajdou-li, feudální systém budou muset opustit, nebo spadnou pod ekonomickou úroveň KLDR. Toť vše.
0 # Daniela 2015-08-07 05:55
Jen par bodu, pane Sudaku,
cele Vase povidani je jen vrtenim teoretika, pisi uz, ze procesni chyby jsou z pohledu poroty nepodstatne, vetsinou uz jsou stejne "vyzehlene" a i kdyz je obhajce zmini, nemeni skutkovou podstatu cinu, ciliz jsou bezvyznamne. Ovlivneni rozsudku je velmi casto emotivne podlozene, lze pochybovat o vypovedich svedku, motivu a vysvetleni nalezenych dukazu. Jedna z vyhod je, ze neni potreba znalce. (Teda mimo psychologu a technickych expertu. .) To je dle me predstavy zaklad pro ferovy soud.

Mame vychovne paky. Priznani viny -plea bargain - je dulezity vychovny faktor, zrovna tak arbitrage.
Mame take "netrest", domluvu, kdy soudce recni a napomina, ovsem to jsem videla jen v prestupkovem rizeni .

"....Základní problém vidím v tom, že v USA neexistuje nezávislé vyšetřování. Prokurátor, ať už místní, nebo federální, je veden tím, aby nashromáždil důkazy, které prokazují vinu čince, bez povinnosti shromažďovat, stejně pečlivě, důkazy, které svědčí i v neprospěch čince."
Predpokladam, ze jste minil slovo "prospech" a "neprospech" je preklep.
Logicky nevidim jediny duvod, proc by se mely hledat dukazy o cincove nevine, kdyz je jeho status pred soudem povazovan za nevinneho. Duvod celeho soudniho procesu je prokazat cincovi vinu.

Proc neni umoznene vysetrovani, nu u soudu uz jsou dukazy shromazdeny, zdokumentovany, v medialnich pripadech hlidany hejny advokatu, cele v ramci prace policie, ktera se soudem spolupracuje,. Svedkove jsou prihlaseni. . Ti pak vypovidaji prosty fakt, co videli. Svedek nesvedci pro nebo proti, ale o holem faktu cinu, odpovida, nelibilo by se mi, aby zvatlal rodinne romany a vymyslel si zbytecnosti.

Soudce je u nas voleny v mistnich volbach, takze ma mandat a authoritu u volicu, ciliz jeho rozhodnuti muze byt napadene jen u vyssiho soudu, to mu lehce zaridi i ex offo, nebo dobrovolnik, zak pravnicke skoly.. S touto judikaturou plne souhlasim, to by zde jinak byly miliony odvolavacich soudu a nic by se nevyresilo.
Odsouzeni k trestu smrti maji pravo na odovolani dotovane statem a uz to ukazuje, ze proces odvolani muze byt mnohalety a opravdu miliony stoji.

Ze veznove nemaji volebni pravo , s tim plne souhlasim. Zucastneni se volebniho procesu neni vydupavajici pravo pro vsechny , ale privilege, dar spolecnosti.
Kdyby bylo na mne, volebni pravo by bylo velmi restriktivni a vymezovalo urcite obcany, nejen vezne..

Snazite se spinovat ohledne zakonu sharie, nez abyste priznal, ze se jedna o zakon nabozensky, tedy neni sekularni, neboli , jak jste napsal, politicky. Ostatni snahy jsou jen bla bla, sice dobre nastudovane, ale stejne zustanou tim bla bla , - za ucelem mazani stopy ke skutkove podstate islamske sharie..

Zkratka a dobre, mam hluboke nedostatky v pochopeni prava a fungovani statu. Ted nevim ktereho statu, ale cesky titul Judr. je ke koupeni na plzenske fakulte, pravnickou bych tedy mohla byt v cuku letu... Jenze o takovy moralni upadek nestojim....



0 # Philip Sudak 2015-08-07 13:49
Danielo, jako porotce se k vadám dokazování nemůžete vůbec dostat, nebo jen okrajově. Ty se, totiž, přetřásají při předběžném projednání obžaloby, což na státní úrovni koná jediný soudce, nikoli (velká) porota.

O vyšetřování, jako takovém, pak nevíte, logicky, vůbec nic, proto považuji za bezpředmětné o tom s vámi diskutovat.

Veškeré "obhajoby" trestního systému Spojených států, ze strany Vaší, jsou marné. Já s Vámi nediskutuji o tom, že by byl tento systém špatný, či potřeboval změn. Je to systém lidu Spojených států Amerických, nechť mu slouží ku spokojenosti. Ale trestní právo, ve kterém nedochází ku snížení delinkvence, a recidivy, prostě a jednoduše nemůže být tím nejlepším na světě - k tomu jsem diskutoval, k čemuž jste žádné argumenty nepředložila, neboť, prostě a jednoduše, o trestním právu processním nic nevíte. Toť vše.

Srovnávat jakýkoli processní postup s postupem států, které se řídí islámským právem, a to podle logiky, že co bylo vhodné pro Mohammeda, je vhodné i pro nás, na věky věků, Amen, s processním postupem jakéhokoli státu, který ctí základní lidská práva, je čirá demagogie, postrádající immanentní logiku. Toť vše.

Neberte to ve zlém, ale tímto směrem s Vámi diskutovat nehodlám, postrádá to jakýkoli intelektuální rozměr a jakkoli to ani mne, ani Vás, nerozvíjí.
0 # Daniela 2015-08-07 19:00
Mne to rozviji, mily pane Sudaku.
Libi se mi infantilni naivita skloubena se zapalem pro profesi, je to roztomila kombinace.

O vysetrovani neni spor, jen opakujete to, co jsem napsala.. V konecne fasi rozhoduje porota.

Z me strany zadna ucelova obhajoba trestniho systemu Spojenych Statu, tomu rikam protiargument, vy Masone. . Kdybyste mel vice erudice, jiste byste nasel nejaky ukaz, kde bych ferove musela priznat, ze americka justice ma nedostatky. Jelikoz jste tak neucinil, reakce z me strany vypada pak jako obhajoba. To je vas problem.

Osobne se domnivam, ze v mnohych okolnostech je americka justice jeste velmi shovivava, viz napriklad mirne tresty za minoritni trestni ciny, adekvatni pokuty, to v Cesku mate daleko vyssi normy a sazby trestu. Statistiky si vyhledejte sam, na ty jste jiste borec.

Ano, hlavni cil justice by mel byt spravni rad, se kterym je vetsina obcanu, ktera pod tento rad spada, spokojena..
To znamena, ze clovek jako pan Sudak , ktery v tomto trestnim pravu pusobi, by se mel soustredit predevsim na to, aby
ziskane znalosti byly navedeny smerem ke sluzbe obecneho zajmu, ovsem za silneho predpokladu procesni "cistoty", aby se verejnost nesetkavala s justicnimi zverstvy. Coz v Cesku bohuzel znamena caste ohybani zakonu, zneuzivani pravomoci , ocividne krivactvi, - proste, aby radovy obcan nemel dojem, ze v ceske justici je to tak, ze se musi hrat spinava hra spinavymi hraci, aby se spravedlnosti dosahlo. Tim se totiz pani Spravedlnost dost usmudlava.

Kdybyste pane Sudaku zdvihl nosanek z biflovani latinskych citaci, pak byste zjistil, ze v Evropske Unii, respektive Velke Britanii muslimske pravo sharia uz zakotvilo v nejnizsich soudech a je procesne pripravene na vyssi stupne. Takze jednou, nozna uz brzy, proste chte nechte budete muset jednat s paralelni justici, ktera je podle meho nazoru s demokratickou tezko slucitelna.. Docela orisek, doporucuji peclive pilovat Vas intelektualni rozmer.
0 # Mirek 2015-07-28 16:54
"Doufam, ze Davidkovi odvolani nepomuze, pripadne procesni chyby se nezohledni..." - doufám že jednou budete stát u soudu který bude zcela ignorovat Vaše práva (a jedno zda procesní nebo nikoliv), pak se Vás zeptám na Váš názor.

Mimochodem, pokud se pod "policejním jarem" ukrývá porušování práv i procesních pravidel tak jsme na nejlepší cestě k totalitě. A lid prostý (i když napsat by se spíše hodilo jiné slovíčko) tomu tleská, chjo.
0 # Philip Sudak 2015-08-04 23:02
Sprosty lid vzdy bude tleskat, jako tleskal pri ctvrceni, cejchovani, kolem lamani, ci "jen" veseni viselcu.

Tleskat bude do doby, nez bude onim "viselcem". Pak bude neskutecne rvat, kopat kol sebe, ze jest nevinnym, lec zcela marne, nebot ostatni uz jej maj, automaticky, za "viselce".

Jak rika klasik, lid je vul. Byl jim, je a bude. A proto, trikrat beda budiz tomu, komu lid vladne!
0 # KarelV 2015-07-28 17:28
Taky se obávám, že jednou ESLP ten proces shodí třeba pro porušení zásady zákonného soudce (nebo si naběhne na obhajobou soustavně konstruovaný problém podjatosti, kde je v případě objektivního pojetí dost přísný - byť to by mne dost zklamalo). A pak bude muset některý senát ÚS se zaťatými zuby zrušit usnesení NS o dovolání atd. atd. A všechno se rozeběhne nanovo.

Je tu trochu problém v nerovnosti zbraní: Obhajoba má v podstatě právo klást kdejaké "miny" a "pasti" na justici a má přitom právo vyžadovat naprosto bezchybný běh justice. Pokud není bezchybný, už zase u takto složitého procesu nastupuje krácení trestů pro zaviněné dlouhé řízení atd.
0 # Leon Kreutzfeld 2015-07-28 20:02
Kde je tedy chyba, ze odsoudit korrupcniky je v Cesku temer nemozne?

Kdyz odhlednu od tohoto konkretniho pripadu, tak se da vysledovat celkem slusna korrelace mezi bytim v politice a znacnym zvysenim moviteho i nemoviteho majetku za hranici toho, co by si lide s jejich prijmem mohli dovolit.

Namatkou Gross, Paroubek, Dalik, Kott, Rittig, Janousek, Rebicek, tohle vsechno jsou lide,kteri prokazatelne zbohatli diky blizkosti politice a to bez restitucnich ci dotacnich zakonu v jejich prospech, jako treba Havel, Schwarzenberg nebo Babis, ty tedy vynechme.

Jak by pribehy tech prvnich dopadli v zapadni Evrope ci USA a kde je rozdil mezi ceskou a cizi legislativou, ktery to umoznuje? Proc musi policie a cesti statni zastupci ohybat pravidla?
0 # Anonymní 2015-07-29 08:52
Je nainvni si predstavovat, ze politici nejsou korumpovani v zahranici, typicky v USA je situace jeste horsi.
O demokratickem systemu muze hovorit jen dusevne chory nebo absolutne izolovany jedinec: popravy obcanu bez soudu na ulicich policii (nejen cernosi), nezakone zakroky, porusovani prav obcanu, omezeni pristupu zatceneho se obratit k soudu, vyhybani se zodpovednosti na mezinarodni scene, podnecovani v tvorbe teroristu a dalsi.
Neustale dochazi srovnavani USA/Rusko, kdo je lepsi/horsi, bohuzel s takovym pristupem budeme porad, tam kde jsme.
0 # Daniela 2015-07-29 18:18
Jiste, anonyme z 8:52
vzdyt vime, ze demokraticke je jen Rusko a Usaci jsou hnusni kapitalisti a popravuji nevinne lidi rovnou na ulici...
:-))))))))))
0 # Anonymní 2015-07-29 18:29
Něco čtení pro Danielu na margo jejího amerického vzoru demokracie (v naději, že nás na chvíli přestane oblažovat svými "přínosnými" komentáři):

"Taken" - aneb jak legálně okrást o majetek kohokoliv.
0 # Leo Tydlitát 2015-07-29 20:12
Ach tak. Ale bavit se s americkým emigrantem o korupci (což je americký pojem) v ČR nemá valného smyslu, neboť vždy jedna strana debaty má trvale poškozený mozek propagandou svého státu (televizí, Wikipedií). Možná dokonce obě.
0 # Daniela 2015-07-29 21:14
Taken.. ..Toto ie protizakonne jednani policistu.
Ale dekuji, to potvrzuje muj argument. Ano, to je priklad, kdy byli koruptcici odhaleni, potrestani a sedi v base.. Pravdepodobne v base federalni...

Americky vzor demokracie si zasadne neberte, anonymku z 18:29,
velka cast Cechu na to proste nema.. Mentalita orientalni Ukrajiny je podstatne blizsi.
Visionarsti nestastnici, co se snazi vyzdvihnout narodni podvedomi spravedlnosti tim, ze vyzaduji perfektni ferovost od vladnoucich cechacku dosahnou uznani jen tehdy, kdyz prosazuji zajmy v ramci cechackovstvi. V ostatnich oblastech s elementarnimi otazkami objektivni ferovosti narazi na zed "vlasteneckeho" odporu. . S takovym materialem se tezko pracuje, ale
nekteri Cesi, (ne cechackove, ) jsou obdivuhodne vytrvali...

Ted pujdu legalne okrast sousedku o majetek. Na zahradce ma krasna rajcata a sama mi nabidla, at se jich legalne zmocnim.
0 # Anonymní 2015-07-30 10:41
Toto ie protizakonne jednani policistu. Ale dekuji, to potvrzuje muj argument. Ano, to je priklad, kdy byli koruptcici odhaleni, potrestani a sedi v base.. Pravdepodobne v base federalni...

Paní Danielo, četla jste to vůbec? A pokud ano - umíte jen blbě anglicky, nebo jste holt v apatyce nenakoupila?
0 # Daniela 2015-07-30 15:14
Anonyme z 10:41
Ja jsem si to precist chtela, opravdu, ale neumim anglicky cist, divam se jen na televisni detske porady a tak jsem holt nepochopila, co je to action lawsuit, nevim, co je to unlawful seizure a takove vedecke vyrazy. To je na mne moc slozite.. Taky mam uz spatnou pamet a tak si nepamatuji udalosti starsi sedmi let, coz je pripad Tanahy.
Mohl byste mi ten pripad prosim blize vysvetlit ?
0 # Anonymní 2015-07-29 10:02
S těmi medii máte pravdu. Je šílené, že rozhodující tištěná media momentálně vlastní defacto 3 ekonomické skupiny (Babiš, JaT s Křetínským a Bakala), které si rozhodně nebudou navzájem okopávat kotníky a které zároveň provozují byznys notně závislý na státu a jeho regulační politice. Máme tu takový pěkný systém checks and balances...

Ovšem Němci jako vlastníci českách novin nebyli zlí ani hodní, těm nikdy nešlo o mediální svobodu - ale o prachy - a s celosvětovou krizí mediálníé sféry z ČR vycouvali. Pro nezávislé noviny v ČR prostě není dostatečně velký trh, aby se dokázaly uživit (jestli tedy někde na světe je...)
0 # Otto 2015-08-04 12:31
... jednoho z největších gaunerů, jaké tato země nosí, bývalého estebáckého denuncianta Andreje Babiše ... (3. odst.)

Váš blízký spolupracovník v Sudetoněmeckém sdružení - Jan Šinágl - je ale zřejmě Babišův obdivovatel. Byl k vidění jak posluhuje při volební akci ANO 2011.
0 # Tomáš Pecina 2015-08-05 13:39
A co má být? Naše sdružení není cirkev, nikomu nevnucujeme, jaké má mít politické názory.
0 # Anonymní 2015-08-06 04:23
Danielo-vubec si nemyslim, ze DR neni vinen. Jen ze pribeh/story chcete-li, tak jak ho podal soudruh Jirat, ctverak, co je pysny, ze jiz 34 let pracuje jako prokurator, se nestal, ani stat nemohl.
Danielo-CR neni Gitmo a Rath nebyl zadrzen under detainees program. Zrejme vas nikdy nic podobneho nepotkalo, zrejme nemate deti a nejste nijak uspesna/bohata. Jinak si neumim vysvetlit tu vasi neskutecnost aroganci ve vztahu k lidem, kteri zasluhuji, kdyz nic jineho, alespon fer proces.
Vzdy si rikam, ze uz me nemuzete prekvapit, ale opet si mylim-nazyvat 10 mil. Kc u cloveka, jenz mel dlouha dlouha leta oficialni mesicni prijem v souctu cca 300 tisKc, plus jeho manzelka zhruba 150 tis.Kc, plus z jake rodiny pochazi, ze jeho otec byl vazeny lekar, pracujici 8 let v SA, koristi, kterou si nakradnul-to chce mit vazne zaludek. A nebo zijete v Brandyse, a jen si zde delate z lidi srandu.
Neocon
0 # Daniela 2015-08-06 15:37
Neoconku,
mam napad k te petici "David na Hrad" .
Pod slogan dejte cislo konta v ceske bance, kam byste vy a vasi souputnici mohli posilat financni prispevek na Rathovu obhajobu. Udelejte na Davida sbirku, chlapec si to zaslouzi, stat mu sebral 22 milionu korun. On chudak mel ex-offo , tak ted potrebuje toho nejlepsiho zastupce, co ceska zeme nosi.
Korunka ke korunce genialnimu advokatovi a Mudr.Rath bude v odvolani uspesny a znova zacne pusobit v politice. Primou volbou zvolena hlava statu bude mit za poradce manzele Kottovy a pak teprve se vlada do rukou ceskeho lidu navrati....
0 # Anonymní 2015-08-06 19:22
Nerozumim, ze netravite svuj evidentne volny cas na Novinkach.cz, tam by ani nevadilo, ze nepisete k veci a neargumentujete, naopak, byla by jste tam hvezdou...
Neocon

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)