Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Netěžko být v této zemi prorokem. Před půlšestým rokem jsem na svůj, tehdy novotou zářící, blog a margo oné záležitosti napsal: Výsledek hlavního líčení si lze celkem živě představit: jen velmi neschopný advokát by nedosáhl zprošťujícího rozsudku za situace, kdy celá obžaloba týkající se události 25 let staré stojí na několika svědeckých výpovědích osob, které mají tisíc a jeden důvod vypovídat v neprospěch obžalovaného. Pravda a láska tak zase jednou nezvítězí nad lží a nenávistí, a výjimečně zcela po právu.

Stalo se.

Komentáře   

0 # Vodník 2014-04-11 18:02
Přece soudruzi soudci neodsoudí soudruha! Vrána vráně oči nevyklove!...
0 # Anonymní 2014-04-11 20:14
jen mam pocit, ze za zcela podobnych podminek probihaji soudy se vselijakymi nemeckymi (a taky rakouskymi ci ukrajinskymi) starci o udlaostech starych dokonce sedesat let ... ale s odsuzujicimi rozsudky. Tak v cem je rozdil?
0 # Anonymní 2014-04-11 20:37
Kazdy ma o slovnim spojeni "po pravu" asi rozdilne predstavy :-)
0 # Anonymní 2014-04-12 18:23
Německá justice nad fašistickými zločinci a bachaři taky dlouho pevně zavírala oči. Teprve když se jim ti starci a stařenky nad hrobem dotlačili až k soudu, tak udělali občas gesto a našli selektivní "spravedlnost". To česká justice nic nemaskuje a po obvyklých průtazích po několika letech bez uzardění vynese "pro nás nevinen".

Ovšem když TOP nasadí jako volební kalibr Hráběte a Kalouska, tak může demokratická KSČM udělat chybu a kandidovat bývalého bachaře a taky mlátiče z listopodadu 89, dnes taky úspěšného JUDra.
0 # Anonymní 2014-04-13 01:03
pane, pani z 18.23: kdyby se u nas houpalo tolik sibenic a sedelo tolik stoleti jako kdyz "Německá justice nad fašistickými zločinci ..pevně zavírala oči." tak nam tady ted nomenklaturni omladina a jejivh pratele z vexlu nevladnou republice, nedelaji ministri a nekandiduji do eu-parlamentu...
takze myslim, ze vase srovnani je cirociry blabol.
0 # Daniela 2014-04-13 03:58
Ja si myslim, ze Judr.Vondruska vinen je, za socialismu byla zasobovana vondrusky vsechna vezeni. Sadisticke mlaticky byly vybrany pro ten job prave proto, ze to byli kruti jedinci.. Bohuzel , prime dukazy ohledne tyrani veznu nebyly predlozeny, ani biti pana Wolfa.. Skoda, ze se neprihlasilo vice postizenych svedku... Nesouhlasim s p.Pecinou nazorem, ze "obžaloba stála na několika svědeckých výpovědích osob, které mají tisíc a jeden důvod vypovídat v neprospěch obžalovaného.. " No a co. Prece neni neobvykle, ze se udani na trestni cinnost podava organum z ruznych pohnutek ..Casto uplne jinych, nez je touha po spravedlnosti..
Puvodne podal trestni oznameni na Vondrusku i pan Hucin, jehoz ohodnoceni se mi zda nejpravdepodobnejsi:
---Vladimír Hučín vyjadřuje pro Wolfa pochopení, protože měl ve věznici nesrovnatelně horší podmínky než Havel a na rozdíl od Hučína na ně nebyl připravený a povahově vybavený, a proto ho věznění tolik poznamenalo. (Wiki)--------
A proto chudak pan Wolf je mentalne handikapovany a jeho vypovedi si mohou soudci pokrytecky vykladat jako neduveryhodne a nedostacujici ....
0 # Tomáš Pecina 2014-04-13 07:00
S tímto přístupem nesouhlasím, protože pak byste nesoudila konkrétní zločiny konkrétního Vondrušky spáchané na konkrétním Wolfovi, ale obecné zločiny obecného komunistického bachaře spáchané na obecném politickém vězni. K tomu justice neslouží. Velmi by se mi nelíbilo (a vám zřejmě taky ne), kdyby byl – příkladmo – obžalovaný kněz odsouzen za znásilnění dítěte, přestože důkazy by byly nedostatečné, ale soud by to chápal jako symbolické potrestání všech pedofilních kněží.
0 # Daniela 2014-04-13 23:09
Hezky podano, pane Pecino,
takze Vy byste v odsouzeni Vondrusky videl kolektivni vinu vsech bacharu.. Obhajce se nezapre.:-)
Ja se oproti tomu domnivam, ze svedecke vypovedi osob, byt silne podjatych, by dalo sanci soudu vyslechnout si par byvalych veznu, co videli na vlastni oci, jak Vondruska tyral pana Wolfa. Pak by byly dukazy dostatecne v normalnim svete prava a bachar Vondruska by spravedlive okusil vezeni ze strany vezneneho..... Neco jako "oko za oko"....
Ackoliv to v Cesku jiste neni....Proti zlosynu Grebenickovi svedcilo asi 50 byvalych veznu z komunisticke mucirny v Uherskem Hradisti, argumenty zaloby se mne zdaly pravdive a padne, presto se kvuli prodluzovani procesu poskozeni lide spravedlnosti nedockali.
Mne to odtud proste pripada, ze k odsouzeni komunistickych zlocinu neni ta spravna VULE....

A to jeste vidim rozdil v tom, ze pan Wolf a spol. , kteri podali puvodni zalobu na Vondusku jsou privatni obcane a na Aloise Grebenicka podal zalobu, pro trestny cin ublizeni na zdravi, Urad pro vysetrovani komunistickych zlocinu....
0 # Tomáš Pecina 2014-04-13 23:21
Nesledoval jsem proces detailně, ale pokud je mi známo, tento druh důkazů k disposici nebyl. Wolf tvrdil, že ho Vondruška bil, ale to byl ze strany obžaloby asi tak všechno.
0 # Anonymní 2014-04-15 01:08
Vondrusku jako nasilnika nejmenoval jenom Wolf, ale za minmoradne agresivniho ho oznacovali i jini politicti vezni...
Pokud by se skutecnost, ze tutez zkusenost s nim meli "politicti" brala jako neduveryhodnost, neb zaujatost, pak by ale zrejme nebylo mozne soudit asi zadneho dozorce z Terezina a jinych ghet a taboru, neb tam take bylo 99% svedectvi z rad byvalych veznu...
Nebo, Tomasi, mate pocit, ze postaveni vezne automaticky zaklada na neduveryhodnost? No, je fakt ze podobnou logikou se ridili mnohe tuzemske soudy pri kauzach bacharu z lagru v 50 letech...
0 # Tomáš Pecina 2014-04-15 04:57
Věrohodnost J. Wolfa hodnotím jako spíše nižší: viz to, co neustále píše o Havlovi a Chartě. Jestliže podle jiných politických vězňů byl Vondruška agresivní, může to být nejvýš nepřímý důkaz jeho viny. Jestliže se vyznačujete sklonem ke krádežím šperků a ve vašem městě vykradli klenotnictví, není to samo o sobě důkazem vaší viny, ani když to o vás tvrdí klenotník, o němž je známo, že si s oblibou vymýšlí.

Trvám na tom, co jsem napsal v r. 2008. Případy brutálních bachařů měly být řešeny zákonem na retribučním principu, tak jako byla řešena spolupráce s StB. U soudu Vondrušku a jemu podobné usvědčíte jen zřídka.
0 # Anonymní 2014-04-15 14:42
Právě že samotná německá justice byla po válce dost laxní, chápavá a ochranitelská. Není divu, bez ohledu na mezinárodní situaci to byli stejní soudci, jako za fašistického režimu. Hitler dobře věděl, jak podchytit tu soudcovskou chátru. Zvednul jim platy a zajistil definitivu.

Dneska to máme v ČR taky.

Vůle najít skutečně spravedlnost a prokázat Vondruškovi jeho násilné činy byla evidentně naprosto malá.
0 # Anonymní 2014-04-15 21:16
Aha, koukam zase odbornik. no vidite ja mel pocit, ze:
- v nemecku byl nacismus nikoliv fasismus, ten byl v italii (ledaze by soudci byli u Duceho na stazi)
- v nemecku probehl velky proces s lidri rise, kteri vesmes dostali provaz
- v castech zapadni evropy obsazenych spojenci probehlo nekolik tisicu soudu s nacisty a opet se zde krom mnoha let zalaru veselo..
Takze, soudruhu odborniku, tomu co probehlo v nemecku a zapadni Evrope se CR po roce 1989 nepriblizila ani na ten nejdelsi dohled, nebot tady neprobehlo NIC.
Takze nemeckou justici obchazejte z dalky a zmoulejte v ruce uctive cepici, jelikoz kdybychom provedli aspon s komunisty aspon z 10% to co oni s nacisty, nejsme ted ve srabu az po krk...
0 # Anonymní 2014-04-16 11:12
U�it se se v�ce, pane ( soudruhu?). A pokud nejste N�mec, tak spr�vn� mate�sk� jazyk. Vzd�lanost zoufale upad�.

Mimochodem, uplat�ujete v�bec sv� volebn� pr�vo. Nevolil jste kn�ete a TOP, nebo dokonce ODS a VV?

N�meck� justici bych se p�edev��m v minulosti s dost velk�m opovr�en�m vyhnul.
0 # Anonymní 2014-04-16 22:31
Ano, vy byste se vyhnul a stejne tak nemala cast zdejsiho obcanstva - a radeji se drzite ceskeho smradu a teplicka " a co sme si to sme si," co?

A proto Nemecko navzdory tomu ze prohralo valku zaziva vice nez pulstoleti nebyvaleho rozmachu, zatimco mi tady mame vice nez pulstoleti z jednoho marasmu do druheho ....

Nemec nejsem a ani ve svych politicko-socialnich odhadech jste se take netrefil - takze jak vidno, fakt jste mimo v podstate ve vsem co pisete - a co hur, zjevne si nevidite si na spicku sveho (ceskeho??) nosu!
Uz se tesim jen na to, jak zacnete vychvalovat treba nejakou formu "slovanskeho pravniho statu" ... treba takovy pravni stat jako je Putinistan, ten vam musi vyhovovat, ne? :-)
0 # Anonymní 2014-04-16 22:43
Dobrý večer Tomáši, proč myslíte, že to co píše Wolf o Chartě a Havlovi snižuje jeho důvěryhodnost? Myslíte, že se ve svých statích na toto téma nějak zásadně vzdaluje od pravdy?
Jinak hodnocení důvěryhodnosti svědků je ošemetná věc, zvláště pak svědků kteří si prožili zjevné trauma, které ovlivnilo logicky jejich psychiku. S podobnou argumentací vyvázli od soudu a smáli se svým bývalým obětem bachaři z 50 let (z táboru Vojna, Bytíz aj..).
Kdybych tu hrůzu a cynismus výsměchu tyranů vůči obětem u soudu (s podobným zdůvodněním a výsledkem soudu jako u Vondrušky) neviděl na vlastní oči, asi bych si nebyl schopen to ani představit.
A ačkoliv těch přeživších a svědčících svědků v těchto kauzách bylo více - soud se s nimi vypořádal velmi obdobně. A starci-tyrani se smáli do očí starcům-obětem a jejich mrtvým kamarádům... Děsivé divadlo.
DS
0 # Tomáš Pecina 2014-04-17 10:23
Z toho, co Wolf píše o Chartě, je zhruba třetina pravda, třetina jsou smělé, ale nikoli nepodložené vývody, a třetina naprosté paranoické bláboly psychicky nemocného člověka.

Napsal jsem už několikrát, že "vypořádat se" s totalitní minulostí přes justici je nemožné, skončí to tak, jak popisujete: mučitelé se u soudu svým obětem jen vysmějí. Paušální odplata typu lustrační zákon je proto nezbytné, i když nikoli dokonalé řešení (o rozhodně by neměla trvat v této podobě i po 25 letech).
0 # Anonymní 2014-04-13 11:28
A to ja se nebojim, prijde jiny soud, soud Bozi a ten zmetek bude jeste litovat, ze nebyl odsouzen zde a ze se nepriznal, aby mu bylo odpusteno.
Tam uz mu nepomuzou zadne paragrafy.
0 # Anonymní 2014-04-23 16:41
PROČ JE BOLŠEVIK VONDRUŠKA NEVINEN. Wolf mezi svými lidmi přiznal (nebudu radši jmenovat), že Vondruška ho nemlátil a že tu žalobu dal za to, že bachař drze vlezl do parlamentu. Pak se rozsudku nemůžeme divit. Wolf dokonce roku 1989 prověřil jako vysoce postavený člen Prověrkové komise OF toho rudého bolševika Vondrušku do další služby v demokratickém vězeňství jako dozorce bez větších závad. To ještě nevěděl, že ho za 20 let bude chtít zažalovat. Je to v archívu MS ČR a ví to plno lidí. Vondruška je jako rudý bachař zločincem i tak, ale Wolf je bohužel neprolhanější československý cikán a svým soudem zkompromitoval slušné politické vězně. frantisek.muller1(zav)email.cz
0 # Anonymní 2014-04-24 00:35
Jiste, vsichni kecaj, Vondruska je vlastne skoro obet, ze?
A vymysli si taky treba Hucin.... zpravy.idnes.cz/.../...
0 # Tomáš Pecina 2014-04-24 10:14
Dospělý člověk by měl mít schopnost nevidět věci černobíle. Čímž samozřejmě netvrdím, že by Vondruška nebyl hajsl non plus ultra, ale versi předestřenou F. Müllerem mám za věrohodnou a odpovídající tomu, co o případu vím. Opět se jednou ukázalo, jak účel nesvětí prostředky.
0 # Anonymní 2014-04-25 07:07
"Opět se jednou ukázalo, jak účel nesvětí prostředky."

To myslíte vážně? Já mám za věrohodné, co říká Hučín, takže bych byl náchylný věřit i Wolfovi, ale netroufl bych si říct, že "se to ukázalo". A samozřejmě disidenti budou maximálně zpochybňovat Wolfa, protože svatý Havel.
0 # Anonymní 2014-08-31 16:04
Tak Hučínovi se už vůbec nedá věřit. Táhl to na obě strany a v 70. letech byl udavačem SNB Přerov, agent poručíka Hynka Vykoukala. Udal hromady lidí za nedovolené ozbrojování, ti pak končili u soudu. Jezdil s poručíkem v autě a ukazoval na byty a na okna obětí. Vše prokázal Archív bezpečnostních služeb ČR Praha. Viz výslechové protokoly s panem Vykoukalem, který všechno detailně popsal při výslechu. František
0 # Tomáš Pecina 2014-08-31 16:23
To jsou vážná obvinění, ke kterým nepředkládáte konkrétní důkazy. Osobně mám za vyloučené, aby Hučín zároveň spolupracoval s StB a zároveň ho roky věznili. A kdyby takové důkazy existovaly, určitě by byly proti němu použity minimálně v době vrcholného grossismu, kdy byl opět ve vazbě.
0 # Anonymní 2016-07-25 15:23
'Rumunský Norimberk'. Bývalý šéf komunistické věznice dostal 20 let
zpravy.tiscali.cz/.../

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)