DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!
Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.
Aktuálně: Výnos sbírky pro Vlastimila Pechance dosáhl ke dni 6. 10. 2016 částky 59 416 Kč.
Výtěžek prvního benefičního koncertu, který se uskutečnil dne 12. 3. 2016, činil 13 500 Kč.

čtvrtek 26. září 2013

Sčítání oveček

Přesněji retardovaných Romů ve školách, s cílem prokázat, že české speciální školství není segregované. Nápad za milion…

Podstatou myšlenky je, že bude-li možné prokázat, že při výběru děti pro zvláštní (aka praktické) školy nečiní stát rozdílu mezi dětmi romskými a neromskými, bude mít Česká republika zbraň proti těm, již ji obviňují z přetrvávající segregace a diskriminace ve školství. A aby bylo zaručeno, že výsledky budou takové, jaké stát potřebuje, rozhodnutí o ethnicitě učiní v konečném stupni ti, kteří mají na daném výsledku zájem, tedy učitelé ve školách.

Jenže to je, milí mí přehorliví státní úředníci, protiústavní. Podle čl. 3 odst. 2 Listiny základních práv a svobod má každý právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Zakazuje se jakékoli ovlivňování tohoto rozhodování a všechny způsoby nátlaku směřující k odnárodňování.

To znamená, že bude-li smět o zařazení dítěte do ethnické skupiny, byť jen pro účely jednorázového sčítání, rozhodovat někdo jiný než samo dítě (potažmo jeho zákonný zástupce), porušuje tím český stát svůj vlastní ústavní pořádek a je na místě proti takové zvůli se bránit cestou správního soudnictví.

Namítnete, že je absurdní dovolit, aby se viditelně české dítě prohlásilo za Papuánce nebo Egypťana. Není, a důvody jsou ústavněprávní. Nikdo totiž nesmí být na základě své ethnicity diskriminován, a údaj o ethnickém původu je tedy irelevantní.

Vytváření seznamů romských dětí je nadto nebezpečné i politicky: tento stát funguje 22 let a není nikde psáno, že tyto seznamy, dostanou-li se mu jednou do rukou, nebudou za dalších 30 nebo 40 let zneužity, tak jako byly kdysi nacisty zneužity seznamy holandských Židů. Soupis živého inventáře podle ethnicity, to je prostě něco, co slušný stát nedělá a dělat nesmí.

Myšlenka, že by se měly romské děti ve školách sčítat, a to na základě rozhodnutí shora, je s právem této země neslučitelná, a pevně věřím, že přihlásí-li se mi rodiče takto poškozených dětí, dokážeme společně sčítání zastavit.

A jen na závěr a na okraj podotkněme, že na hraně ústavnosti (a často i za ní) jsou i různé programy, které vyžadují, aby příjemce určitého benefitu – kupř. vysokoškolského stipendia – byl romského původu. Ani to není zákonem dovoleno, podpora určitého ethnika může směřovat k uspokojování jeho specifických potřeb, nikoli k jeho zvýhodnění před ostatními.

Aktualisováno.
Česká školní inspekce k tomu vydala tiskovou zprávu.

130 komentářů:

  1. Naštěstí mají ti učitelé rozum, a údajně to bojkotují reportováním nesmyslných údajů.

    Honza

    OdpovědětVymazat
  2. To není první případ. Tento nápad už tu jednou byl a řešili jsme to ve škole tak, že nikdo samozřejmě nemůže vědět, co si rodiče toho kterého žáka napsali do kolonky národnost. A jinak to určit nelze a dokonce by se člověk vystavoval riziku stíhání, kdyby dovozoval národnost z vnějších znaků.

    Takže rozumný ředitel bude požadovat jasné prováděcí instrukce a pakliže shledá nesoulad s právním řádem nebo dobrými mravy, nebude se tím řídit.

    OdpovědětVymazat
  3. Ale zřejmě to poznat lze, kdo je Rom, když spolehlivě končí ve zvláštních školách.

    OdpovědětVymazat
  4. Cikáni nejsou ve zvláštních školách proto, že je české školství "znevýhodňuje" či "diskriminuje", ale proto, že se jejich IQ pohybuje v pásmu někde kolem 70-80 bodů (tuto skutečnost jsme si již objasnili v jiném diskusním vlákně).

    Jelikož ale tato prostá a jednoduchá pravda v levičáckém multikulti světě nesmí a nemůže existovat, důvody, proč kotě vychovávané psy neštěká, se musí hledat jinde: psi ho diskriminují. Stupidity typu sčítání jsou už jen logickým důsledkem a efektem nabalující se sněhové koule.

    -es-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad -es-: Zjišťování IQ u cikánů testy pro "bílé" je nesmyslné; dá se předpokládat, průměrné IQ cikánské populace se bude o dost lišit, protože testy nejsou nezávislé na dovednostech a znalostech testovaných. A ty mají cikáni prostě jiné než většinová populace.

      Vymazat
    2. Opravdu? Pokud je mi známo tak např. černošské děti adoptované bílými rodiči dosahují v testech vyššího IQ než jejich souputníci vychovávané biologickými rodiči. Stejně tak v ČR existují občanská sdružení, která organizují doučování cikánům a hádejte co - cikánské děti se velice rychle zlepšují. Stejně tak emigranti do Kanady vykazují v učení zlepšující se trendy. Problém je tedy jinde - naprosto neschopné české školství. Leclerc

      Vymazat
    3. Přesně tak. Buď změnit testy IQ tak, aby odrážely "mozkový potenciál" nezávislý na vzdělání, nebo změnit jejich interpretaci, aby bylo jasno, co se ve skutečnosti zjišťuje.
      Obojí je nereálné, takže bude stačit používat selský rozum.

      Vymazat
    4. Inu hlavně je to tak, že cikáně po rodičích dědí svůj rodný jazyk, jazyková bariéra je pak znevýhodňuje i na začátku školní docházky, i kdyby nakrásně byli jeho rodiče jinak vzorní občané, kteří vedou děti ke vzdělání, což beztak nejsou. Tím začne bludný kruh života většiny členů cikánské populace již v mladém věku.

      Měření IQ rómské populace představuje zásadní metodologický problém, viz. kupříkladu zábavný článek zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005061101

      Vymazat
    5. Krystlík: nesmysl jsou IQ testy pro "bílé". Nevím, v čem jsou cikáni znevýhodněni např. při úlohách s grafickými obrazci.
      Stejně tak je např. prokázáno, že IQ silně koreluje s reakčním časem. Nevím o tom, že by někdo testoval na reakční čas cikány, ale můžete hádat, jak v těchto testech v Americe dopadají černí v porovnání s bílými. Jistě mi ale vysvětlíte, že mačkání tlačítka v reakci na rozsvícení světla je test pro bílé :-D

      Anonym:
      Měření IQ cikánské populace žádný metodologický problém nepředstavuje.

      -es-

      Vymazat
    6. Leclerc:
      Pokud je mi známo tak např. černošské děti adoptované bílými rodiči dosahují v testech vyššího IQ než jejich souputníci vychovávané biologickými rodiči.
      Ano, zapomněl jste ale zmínit jeden "nepodstatný detail": pořád mají statisticky významně nižší IQ než bílí.

      -es-

      Vymazat
    7. Tam jde spíš o to, jestli jste od malička vedeni k úspěšný reprezentaci v krysím dostihu, a nebo k něčemu úplně jinýmu. Pak bych i tu korelaci mezi měřitelnym IQ a reakční dobou chápal. Některý etnika holt život za dostih dosud nepovažujou a neměněj.

      Vymazat
    8. Čím to pak ale je, že ve školách v GB romské děti normáolně prospívají, ale u nás jsou za dementy? Doučoval jsem děcka v azyláku, půl na půl tam byly bílé a romské, část romských dětí chodila do zvláštní školy. Kdybych to ale nevěděl, tak bych to nepoznal - neregistroval jsem žádné podstatné rozdíly a do zvláštní dle mě rozhodně nepatřily.

      Vymazat
    9. anon z 13:38

      cituji:
      "Stejně tak v ČR existují občanská sdružení, která organizují doučování cikánům a hádejte co - cikánské děti se velice rychle zlepšují."
      - ano, tohle asi nikdo nezpochybnuje. Ale rikate jenom pul pravdy -pokud problematiku znate, tak vite ze pokud jde o deti tak ano - ale uderem puberty zpravidla vse konci a nasleduje tvrdy sesup do obvyklych vzorcu.

      cituji:
      "Stejně tak emigranti do Kanady vykazují v učení zlepšující se trendy."
      - tak tohle si vyslovene nalhavate nebo nemate dost informaci. Ostatne pokud tohle uz pronikne i do naseho velmi politicky korektniho mainstreamu, tak to hovori za vse..
      http://zpravy.idnes.cz/kanadsky-denik-skoly-si-nevedi-rady-s-liknavosti-romskych-deti-z-ceska-1zp-/domaci.aspx?c=A091129_164255_studium_abr

      Na rozdil od -es- si nemyslim, ze problem je v inteligenci. Nebot i mene inteligentni lide (a ze jich v populaci bylo, je a bude) mohou zit a ziji beznym, slusnym a sve okoli (popr stat) nezatezujicim zpusobem.

      Problem je v pravidlech a jejich duslednem vymahani rovnym metrem pro vsechny stejne. A tedy problem je v pozitivni diskriminaci, ktera vede k vychove lemplu, flakacu a prizivniku napric vsemi etniky.
      ds

      PS: Ostatne na toto tema skvela prace: http://neoluxor.cz/beletrie/ztraceni-v-ghettu--133549/

      Vymazat
    10. Jonáš: naprostý nesmysl.
      Anonymní: jste schopen tvrzení o "normálním prospívání" v GB nějak doložit? A mimo soutěž mě napadá odpověď: že by to bylo úrovní anglického školství, které své standardy už dávno přizpůsobilo barevným (rozuměj: snížilo je takřka na nulu)?

      -es-

      Vymazat
    11. DS: Pokud se bavíme čistě o vzdělavatelnosti, tak problém primárně v IQ je :-)

      -es-

      Vymazat
    12. Ad -es-, 15:24: Měření IQ odlišné populace jako jsou cikáni představuje metodologický problém. A jaký!

      Ale aby to nebylo jednoduché: Co to je vlastně inteligence, případně IQ? Jediná správná odpověď zní: Inteligence je to, co měří dotyčný test inteligence. "Dotyčný" proto, že jiný test inteligence naměří jiný IQ. Testy inteligence jsou mezi sebou nezaměnitelné.

      Vymazat
    13. Krystlík:
      Inteligence je to, co měří dotyčný test inteligence. "Dotyčný" proto, že jiný test inteligence naměří jiný IQ.
      Ano a cikáni skórují hůř ve všech. Tím jste sám vyvrátil svou teorii o "IQ testech pro bílé". Gratuluji :-)

      -es-

      Vymazat
    14. Ad -es-, 15:24: Korelace není kauzální závislost! Nemůžete vyvozovat příčinné souvislosti mezi reakčním časem a IQ.

      Vymazat
    15. "tak tohle si vyslovene nalhavate nebo nemate dost informaci. Ostatne pokud tohle uz pronikne i do naseho velmi politicky korektniho mainstreamu, tak to hovori za vse.."

      Nemáte pravdu. Ten článek je naprosto vylhaný. Ve skutečnosti ukazuje rasismus idnes.

      "Jenže zajímavé je, že původní článek v kanadském listě Toronto Star má úplně jiný étos, který se do IDnes nedostal. Z článku totiž vyplývá soucit vůči tvrdě ztraumatizované romské komunitě v důsledku rasismu většinové české společnosti . Článek uznává, že začlenit Romy do kanadské společnosti bude složité, v důsledku toho, co jim udělala česká (či středoevropská) komunita, ale že když se s nimi trpělivě pracuje, objevují se pozitivní výsledky."
      - See more at: http://blisty.cz/art/50091.html#sthash.epJynD8X.dpuf

      leclerc

      Vymazat
    16. -es-

      "Ano, zapomněl jste ale zmínit jeden "nepodstatný detail": pořád mají statisticky významně nižší IQ než bílí."

      Ano, ale možná víte, že např. v Massachusetts se daří snižovat rozdíly ve školách mezi černochy a bílými bez toho, aby docházelo ke snižování výsledků bílých dětí. Tedy černoši se dotahují na bílé. leclerc

      Vymazat
    17. Tak podle wikipedie se rozdíl mezi IQ černošských a bílých dětí snižuje od 70. let. Myslím si, že není důvod se domnívat, že podobný trend u cikánů není možný. Chce to ovšem snahu. Ta u nás, na rozdíl USA chybí. leclerc

      Vymazat
    18. To je možné. Problém je v tom tomu věřit. Ono to klidně může být politické zadání. A tak je možné, že černoši v Massachusetts by doháněli bělochy i kdyby neuměli do pěti počítat...

      Vymazat
    19. Myslím si, že není důvod tomu nevěřit. leclerc

      http://www.doe.mass.edu/mcas/2007/results/summary.pdf
      http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2012/aug/30/jeb-bush/jeb-bush-says-romney-narrowed-achievement-gap-mass/

      Vymazat
    20. Ad -es-, 16:45: On existuje nějaký IQ-test pro cikány? To jsou mi novinky!

      Vymazat
    21. K inteligenci černých a bílých v USA str. 82-97.

      -es-

      Vymazat
    22. Měření IQ odlišné populace nepředstavuje velký metodologický problém.

      Kromě toho IQ není absolutní hodnotou inteligence, ale srovnání s průměrem.

      Nejdříve pan Stern zavedl IQ jako „deviační vývojový kvocient“, tedy o kolik inteligenčně napřed je dané dítě oproti vrstevníkům. Tedy vzorce (mentální věk / chronologický věk) × 100. To se neosvědčilo, protože inteligence roste jen do určité doby a pak staří lidé, i velmi chytří mají velmi podprůměrná IQ podle Sternova vývojového devičního kvocientu.

      Proto Wechsler zavedl IQ jako “deviační inteligenční kvocient“ zavedený panem Wechslerem, tedy srovnání inteligence s průměrem populace, není to absolutní hodnota inteligence. Funguje jednoduše, průměrná inteligence populace je 100. Máte-li podprůměrnou inteligence, jste IQ < 100, máte-li nadprůměr, pak IQ > 100.

      Rozložení inteligence v populaci pak určuje skok. Jedna směrodatná odchylka inteligence v populaci má honodtu IQ = 15. Takže IQ = 115 znamená inteligence na úrovni o jednu směrodatnou odchylku v populaci větší, než průměr. IQ = 130 o dvě.

      Psychologicky se IQ málokdy posuzuje, většinou se posuzuje struktura inteligence.

      Nicméně znovu, měření inteligence jiné kultury není velký metodologický problém. Což dokazuje i to, že se bez větších problémů měří inteligence Američanů, Rusů, Číňanů, Čechů, Španělů i jiných.

      Reakční čas samozřejmě souvisí s inteligencí, přesněji s určitými složkami inteligence.

      Co je pravda je, že je problém definovat inteligenci. Co je lež, že to znamená nemožnost srovnávat inteligenční výsledky různých testů inteligence.

      Panu Krystlíkovi bych doporučil hlubší studium matematiky, zejména té statistické části.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    23. Zajímavá diskuze, já osobně si nemyslím, že by etnický původ rozhodoval o IQ a další věc kromě je IQ je umět ho použít. Když bude inteligent sedět doma na zadku, tak je k ničemu. Když bude průměrný či lehce podprůměrný člověk pracovat třeba na stavbě nebo v nějaké údržbě, tak je užitečný. Nejde jen o IQ.

      A co se týč romských dětí ve školách - výchovu by potřebovali spíše rodiče, než děti. Téměř každé dítě prochází obdobím, že dejme tomu nechce dělat domácí úkoly, a je na rodičích, aby dítě k tomu přiměly (nemyslím násilím samozřejmě). Pamatuju si z dětství, že my "bílí" jsme směli ven až když byly úkoly hotové. Romské děti si šly hrát ven rovnou ze školy a rodiče na to nedbali a ani nechodili na třídní schůzky a tak.

      Dítě a jeho výchova je jedna věc a otázka etniky druhá. Jak říkám, podle mého na etnickém původu nezáleží, každý má svojí genetickou informaci na jejímž základě má určitý talent a nějak vypadá. A např. co se týče chirurgie a studií vzácných chorob, přední experti jsou často Indové (např. první úspěšná transplantace obličjeje byla provedená v Indii)

      Vymazat
    24. Marie Rausku:

      Ad 1. odstavec: Definujte užitečnost, jinak odstavec nemá smysl. Například znám řadu lidí, u kterých bych byl raději, kdyby seděli doma na zadku, než cokoli dělali. Třeba takový Kalousek.

      Takoví stavbaři Fukušimy (jaderné elektrárny) jistě také budou užitečnější, kdyby jí nepostavili.

      Ad 2. odstavec: Výchovu by potřebovala především společnost. S politickou korektností ála Pecina, který hlášení počtu Rómů dotáhl až do genocidy. Stejně tak s politickou korektností ála celá EU, ála Romea, Uhl, atd.

      Je pokrytectví nejhrubšího zrna, když na jedné straně se hlásá „na barvě kůže nezáleží (později pleti, později pokožky, i tyto názvy se musí politicky korektně vyvíjet)“, na druhé straně se požaduje ze všech stran, aby určité etnikum bylo preferováno, konkrétně třeba Rómové. A pak se preferuje, aby konkrétně Rómové byli preferováni, byla o ně určitá nadstarost, ale když se má jenom zjistil kolik jich je, vyrojí se Pecinové, Uhlové, a další. Mám vůbec pocit, že ochránci Rómů neví co chtějí.

      Buď budeme dělat, že Rómové neexistují, přesněji, jakékoli zaznamenání toho, že tu žije nějaké etnikum je rasismus (a tedy i jakákoli pomoc, protože už jen zaznamenání, že někdo je Rom bude rasismus). A nebo chceme nějakému etniku pomáhat, a pak k tomu logicky patří toto etnikum lokalizovat, aby bylo jasné, kde, komu a kolika je třeba pozitivně dikriminovat. Cokoli jiného je lež, pokrytectví.

      To samé je o školách. Experiment typu „dítě nemusí cítit ani ctít žádnou autoritu jinak je narušena jeho osobnost“ bude mít velmi hořké ovoce.

      Vůbec mě fascinuje, jak mnoho lidí plive na technické obory, že jsou příčinou zla a neetičnosti a jakéhosi chladu. Mám pocit, že humanitární obory jsou příčinou ještě většího úpadku morálky a ještě větší tragédií lidstva, především v dnešním poznání. Psychologické a sociální experimenty na lidech přivedou lidstva do velmi neslavné situace.

      Pokud na etnickém původu nezáleží a etnický původ nic neovlivňuje, pak logicky etnika ani neexistují, protože nemohou existovat ani žádné etnicky charakteristické znaky, podle kterých bychom je jakkoli rozeznali. Matematicky se tomu říká důkaz sporem a matematicky by tak bylo tvrzení „na etnickém původu nezáleží“ spolehlivě vyvráceno.

      Stejně tak věta „přední experi jsou často Indové“ vyvolává otáýzku, zda vp. Marie Rausku si uvědomuje, že tím položila opačné tvrzení k tvrzení „na etnickém původu nezáleží“.

      Fascinuje mě, jak lidé na jedné straně tvrdí „na etnickém původu nezáleží“, ale následně si ho příklady vyvracejí. A to na základě vnitřní nelogičnosti, které zní „Je v pořádku nacházet příklady, kdy etnika jsou lepší, než bílí, ale je špatné najít příklad, kdy jsou v handicapu proti bílým“. Ale logicky buď skutečně na etnickém původu nezáleží, a pak nejsou jiná etnika ani lepší ani horší průměrně v ničem, a nebo zálěží. Cokoli jiného je lež a pokrytectví.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    25. Prosím Vás,
      nemá někdo ten test IQ pro "cigány?"
      Víte, v rámci statistické chyby, bych rád nastavil svou genialitou max. hranici.
      To se pak budeme divit... :)
      Slušný člověk

      Vymazat
    26. Slušný člověk: Máte-li zájem o cinknutý test, který Vám neměří výrazně více, než je skutečnost, zkuste IQ test Mensy.

      Myslím, že Mensa za malý poplatek Vás otestuje. V jejich IQ testech snadno vyjdete jako génius. Nesmíte se ovšem nechat poté změřit seriózním inteligenčním testem, pak by fikce geniality ztratila lesk.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    27. Oprava: Máte-li zájem o cinknutý test, který Vám NAMĚŘÍ výrazně více, než je skutečnost, zkuste IQ test Mensy.

      Vymazat
    28. Já chci ten pro cigány.
      Z principu!
      Slušný člověk

      Vymazat
    29. Vážený pán Slušný člověk, nie je nič také ako inteligenčné testy pre cikánov.

      Exisutjí ale testy pro různě handicapované. Například Koshovy kostky (http://www.psychodiagnostika-sro.cz/cz/Katalog_popis.asp?kod=564&ZozArg=1&Kateg=1), který lze zadávat i hluchoněmým, nebo lidem vůbec či špatně ovládající jazyk. Stejně jako třeba Ravenovy standardní matrice (http://www.raventest.net/).

      Pak existují různé kulturně férové testy inteligence, o ty se začal pokoušel Catell (můžete začít zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Cattell_Culture_Fair_III)

      Největší problém je, že se k IQ i diagnostice inteligence vyjadřuje spousta lidí, kteří tomu nerozumějí.

      Často se různé informace fixlují také proto, že nejsou politicky korektní. Například se spousta humanitárních odborníků diví, jaktože americké testy měří jiné IQ o několik bodů než české testy.

      Závěrečná hloupá otázka, že je chyba v testech inteligence znamená neznalost. IQ je relativní (nikoli absolutní) inteligence vztažená k průměru populace. Tak je IQ definováno.

      Protože IQ test „kalibrovaný“ pro celý svět bude porovnávat inteligenci vzhledem k světovému průměru. IQ test standardizovaný pro americkou populaci bude porovnávat IQ vzhledem k prměru Američanů. IQ test standardizovaný pro českou populaci bude porovnávat s českým průměrem.

      Pokaždé platí, že IQ=100 je průměr populace, na kterém se test standardizoval.

      Inteligenční testy se v praxi nepoužívají pro honění si ega, ale pro zjištění handicapů a jejich následnou nápravu. První inteligenční test vznikl z potřeby včas zachytit vývojové vady dětí a dát možnost je vhodně napravit.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    30. es - a jaké je průměrné IQ národovců motajících se kolem NO apod.? Odhadnout si to klidně dovolím :-)

      Vymazat
    31. A jak dopadne ten test u člověka, kterej nemá motivaci ten test ani dělat, natož v něm dosáhnout co nejlepšího výsledku?

      Vymazat
    32. jonáš: Velmi jednoduše, nezúčastní se testování. Nebo bude namotivován. Obě varianty se dějí u dětí velmi často i u dospělých.

      Vymazat
    33. Anonym 27. září 2013 16:49:
      Odhadujte si, co chcete. Mě žádné odhady nezajímají, zajímají mě podložená fakta. Až to exaktně změříte, dejte pro zajímavost vědět :-)

      -es-

      Vymazat
    34. Pokud Vás zajímají podložená fakta, tak pár osob otestujte, přece jen k nim máte o míli blíže než já. Já se k podobné skupině lidí přibližovat nehodlám, nejsem sebevrah. Ale porovnání průměrný demonstrant v triku NO a průměrný Rom by mě zajímalo, věřím, že by do Vaší výše rozvedené teorie přineslo jisté zvraty :-)

      Vymazat
    35. Proč bych já měl někoho testovat? To IQ přece zajímalo vás, ne mě :-))
      Jakpak by asi zněla exaktní definice "národovce motajícího se kolem NO", jejíž existence je výchozím předpokladem pro zjišťování dalších údajů?
      Vaše odhady a víra mají hodnotu exkrementu putujícího potrubím do čističky odpadních vod ;-)
      Tímto bych bezpředmětné tlachání s anonymem uzavřel.

      -es-

      Vymazat
    36. Miloslav Ponkrác - já si neprotiřečím, když říkám, že na etnickém původu nezáleží a pak uvádím Indy jako experty v určitých oblastech... Tím chci říci, že Indové stejně jako úplně bílí Evropané mohou býti experti. Ale jinak s tím výrokem o Kalouskovi a stavařích jaderné elektrárny souhlasím.

      Ale jinak tohle téma je opravdu žhavé spíš proto, že tady nejde ani tak o etnický původ lidí či jejich potenciál obecně, ale konkrétně o Romy a jejich situaci v ČR.

      Žiju ve Finsku, tady je to tak, že když se nějaká skupina (etnická, náboženská či jiná) chce segregovat, tak se segreguje a když ne tak ne. Žádná věda, Romové si založí školu pro romské děti, kam jiné děti nevezmou, proč ne. Ono to ani nejde, aby do ní jiné děti chodily, neboť zde Romové stále kočují a mluví romsky, což by pro ostatní děti byla celkem překážka.

      Vymazat
    37. Zábavná diskuse:) Nicméně co víme:
      - IQ cikánů je (bohužel) prokazatelně nižší
      - je prokázáno, že IQ (a můžeme proti metodice míti jakékoli výhrady), značně koreluje s úspěchem jednotlivce ve společnosti
      - studijní ale i pracovní výsledky cikánského etnika jsou tristní a celkem odpovídají naměřeným hodnotám. Kdyby měli podobné hodnoty IQ i "bílí" (uvozovky proto, že Cikáni jsou bílé rasy), dali by se u nich předpokládat podobné potíže.

      Je zcela zbytečné hledat "inovativní" metody testování, na faktu inlektuální nedostatečnosti některých skupin to nic nezmění. K čemu bude krásné, etnicky korektní číslo, když žák výuku nezvládá. Při rozhodování normální/zvláštní škola musí být test orientován na posouzení schopnosti zvládnout základku a vtom se pojem etnika neprojeví. A to naše školství zdá se zvládá velmi dobře, protože výsledkem je téměř 100% gramotnost (na rozdíl od jiných zemí EU)

      Vedle práv "retardovaných" zde existuje také právo normálních dětí na normální a plnohodnotnou školu v kolektivu jedinců, jejichž intelektuální vlohy jsou alespoň souměřitelné. Je na rodičích aby za toto právo vlastních dětí bojovali pro každému, kdo by jim ho chtěl upřít. O jejich momentálně hlavním nepříteli zde http://nautilus2.wordpress.com/2012/08/01/geoge-seros-versus-ceske-skolstvi/

      cnemo

      Vymazat
    38. Marie Rausku28. září 2013 10:59:

      "Romové si založí školu pro romské děti, kam jiné děti nevezmou, proč ne."

      Tohle by mě skutěčne zajímalo. Měl bych dvě otázky:
      1) tu školu s platí sami nebo stát?
      2) mohou si i etničtí Finové založit vlastní školu a nikoho jiného tam nepustit?

      Vymazat
    39. Zde se ovsem zapomina, ze cernoch v usa dostava 20 bodu navic proti bilim a asiat zase 10 bodu ztraci.
      Pokud by tedy nexistovala tahle korekve, carnosi by zadneho udajneho zlepseni nedosahli.

      Vymazat
    40. A to jste někde četl, nebo jste si to právě vymyslel? :-)

      Vymazat
    41. Nevím odkud autor čerpal těch 20 bodů, ale mě informace, že zvýhodňují negroidní uchazeče. http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/zahranicni/v-usa-znovu-propukly-debaty-o-pozitivni-diskriminaci Protože je USA posedlá bodováním, mělo by to být implementováno bodově.

      cnemo

      Vymazat
    42. Já bych na tu školu pustil demokraticky každýho, kdo bude mít zájem absolvovat základku v romštině.

      Vymazat
    43. -es- má v tomto pravdu. Odlišné výsledky ve vzdělávání nemusí být projevem diskriminace, ale odlišných vrozených kognitivních schopností, stejně jako odlišné kultury a hodnot.

      Na druhou stranu zvláštní školy by měly být opravdu pro jiný typ žáka než je Rom s o něco málo nižší inteligencí. Řešením je zakládání menšinových škol či tříd (kde to bude vzhledem k demografickým poměrům možné), tam mladým Romům bude lépe, takové školy budou respektovat jejich identitu a specifika a českým na dětem tohle řeší také uleví.

      AHL

      Vymazat
    44. Tak jistě, zvláštní školy jsou špatné, aaaaano, tak založíme školy čistě cikánské. Nevím, kdo by tak jinak do těch vašich menšinových škol chodil. Víte, např. Vietnamci absolutně nemají problém. Hádejte, čím to asi tak je. Rasismem určitě ne.

      Vymazat
    45. Do romských škol by chodili pochopitelně Romové. A bylo by vcelku snadné je tam dostat a to dokonce i bez toho, aby jim to bylo nařízeno. Zvláštní školy nejsou špatné, je to menší zlo než trápit řadu romských žáků na základkách či kvůli nim snižovat základní nároky a ruinovat tak kvalitu výuky, ale přeci jen bych tam raději viděl mentálně postižené děti než řadu těch, kteří jsou na tom inteligenčně nevalně (ale kdyby šlo jen o inteligenci, procházeli by v klidu s trojkama až čtyřkama a pak se vyučili v nějaké oboru), ale další problém jejich nepoužitelnosti pro ZŠ spočívá v absenci základních hygienických a civilizačních návyků, stejně jako řadě sociálních návyků, které mají či nemají.

      Vymazat
  5. Mohou se nějak aktivně (!) bránit pouze ti rodiče poškozených dětí, nebo může i ten ředitel? Nebo např. učitel, který ten úkol dostane od ředitele?
    Předem díky
    Honza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Může odmítnout dotazník vyplnit a bránit se v případě, že by za to byl postižen. Jinak asi nikoli.

      Vymazat
    2. Ad anonym z 12:21
      Končí ve speciálních školách proto, že nestačí tempu standardní výuky. Druhou možností by bylo normální děti přibrzdit na úroveň těch pomalejších. Až budete mít vlastní děti, zkuste se zamyslet, zda byste přistoupil na transformaci výuky daným směrem u vlastního dítěte. Ono už i tak mám dojem, že se ve škole učí čím dál méně, není potřeba ze škol dělat blbšulky plošně. Škola má konec konců každá svůj vlastní ŠVP a jako rodič můžete vstoupit do jednání s ředitelem.

      Bývaly i nulté ročníky, kde se některé děti učily používat toalety, tužky a základní hygienické a společenské návyky. Problémem jsou taky děti, co neumějí česky.
      Můžete klidně hýkat o diskriminaci, ale podívejte se na Vietnamce. Ti ve speciálních školách nekončí a to jde o první nebo druhou generaci přistěhovalců z totálně jiné kultury.

      Tohle nespraví žádné multikulti předpisy, ale jedině racionální práce a odvaha přijmout realitu.

      Vymazat
    3. To je takový oblíbený a zcestný srovnání, stejně jako s tim IQ výše. Protože když už někdo emigruje přes půl světa a dokáže se v odlišný kultuře dlouhodobě usadit a prosadit, tak je to pozitivní výběr jak sviňa. Kdybyste hrábl do Vietnamu bagrem a vybral padesát tisíc průměrný populace (nejen z Hanoje ale i z venkova), dostal byste úplně jinej obrázek "průměrného vietnamce" než vídáte v Pražských ulicích. Ty co to vzdali a po pár měsících či letech se vrátili tam nepotkáváte, ani jejich děti na školách.
      A kdybyste vybral párprocentní vzorek romský populace z těch, kdo uspěli, tak s nima nebudete asi mít taky žádnej problém. BTW se tady neřeší ještě jedna bariéra, kromě vzdělanostní a kulturní, a to je jazyková, ti prvňáci zhusta nechápou, co po nich ta pani chce.

      Vymazat
    4. jonáš: Vy skrytě předpokládáte, že se vždy prosazuje JEDINEC. Pokud se ovšem někdo sem stěhuje kolektivně, pak stačí, když jediný třeba z tisícovky lidí je tak schopný jak píšete. Ostatní vede a řídí. Všech 999 ostatních nepodléhá pozitivnímu výběru, pouze následovalo správného vůdce.

      Proto právě vznikají uzavřené komunity, zrovna u Vietnamců je to markantní. Kde navenek komunikují vybraní jedinci, ale své spory a problémy si řeší uvnitř své komunity skrytě a mezi sebou.

      První generace Vietnamců byl skutečně vyběr nejlepších z nejlepších, jen výběr prováděli úředníci. Proto startovací pozici je úplně jinde, i když dnes už se sem stěhuje ten průměr.

      Ohledně Rómů, jak je možné, že děti vyrostlé zde neumějí místní jazyk? Vy napíšete jen tak mýrnix týrnix, že české děti v rómském etniku mají „jazykovou bariéru“. Neměli by si sociální pracovnice pořádně došlápnout na jejich rodiče a nebídnout jim jak pomoc, tak sankce, protože toto je kruté zanedbání výchovy dítěte.

      Vymazat
    5. Nikdo se nestěhuje "kolektivně", a ani náhodou to neni reprezentativní výběr z danýho etnika. To nepředpokládám, tak to prostě je ;-) .. průměr dřepí dál ve svý chatrči a chodí remcat do hospod.

      Vymazat
    6. jonáš: Ano, máte pravdu, nikdo se nestěhuje kolektivně. A tato žlutá koule je modrá hranatá krychle.

      Vymazat
  6. Nechapu proc to scitani . Na duvod , proc se dostavaji do zvlastnich skol hlavne romove se staci zeptat temer jakehokoliv ucitele . Je to proto , ze jejich rodice nepovazuji skolu za dulezitou , takze oni zaostavaji za zbytkem stejne stare populace , nasledne propadaji . Na zaver sami rodice chteji jejich prerazeni do zvlastni skoly , protoze je urady prestanou otravovat .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná akceptovatelná a politicky korektní odpověď, proč se dostáváají do škol hlavně Rómové je, že je společnost diskriminuje, Jakákoli jiná odpověď je nepřijatelná a politicky nekorektní.

      Logiku sem netahejte, o tu nemá nikdo zájem.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
  7. Copak tady je nějaký "slušný stát"?

    OdpovědětVymazat
  8. Patrik Banga: Sčítání romských dětí na školách? Ano!
    http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/patrik-banga-scitani-romskych-deti-na-skolach-ano

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četl jsem a domnívám se, že pan Banga si vůbec neuvědomuje právní konotace sčítání.

      Vymazat
    2. Pan Banga žije hlavně z etnobyznysu a pozitivní diskriminace, tudíž nemá absolutně žádný zájem chránit práva svých soukmenovců - on se jen musí tvářit, že je chrání a oni mu musejí uvěřit. Ve skutečnosti ale, pokud by se problém Rómů vyřešil, byl by to konec Bangova blahobytu.

      Vymazat
    3. Banga je neco jako palestinsti predaci . Nema ochotu problem resit , protoze z jeho vyresenim by prisel o praci . Na druhou stranu zhorsovani problemu a publicita mu prinasi vice penez .

      Vymazat
    4. Náhodou Banga aspoň něco zkouší, na rozdíl od toho planýho kecání kolem. Za to si pochopitelně zaslouží čočku, to je mi jasný ;-)
      A paradoxně to úplně stejně schytává i od některých svých soukmenovců. A práci má jinde, to se nemusíte bát. Von se časem naučí, dělat si jen to, za co je placenej, a budete mít od něj pokoj. A problém pořád stejnej.

      Vymazat
    5. Jezisi co zkousi ? Provokovat zbytek populace ? Tech 20M rocne na web romea.cz jde podle vas kam ? :d Naivni blazen .

      Vymazat
  9. Nerad bych hájil konkrétní podobu sčítání, protože toho o ní moc nevím, ale
    a) pokud je mi známo, reportují se počty ve třídě, nikoli jména (takže srovnání s holandským sčítáním lidu zneužitým nacisty je imho mimo)
    b) považujete za "slušný stát" USA? viz např. etnicita v New Yorku http://projects.nytimes.com/census/2010/explorer
    c) z pohledu laika - dokud nebudeme mít data, bude mnohem těžší Romům pomoci, resp. vyhodnotit, jaká pomoc funguje a jaká ne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Problém, kterej se nedá identifikovat a kvantifikovat, nelze řešit.

      Vymazat
    2. A ma nekdo ze zaangazovanych zajem jej resit? Dokud bude problem, bude zivobyti pro stovky a tisice lidi, kteri na etnobyznysu prezivaji v NGO, statnich organizacich a mediich.
      Jedini, kdo maji zajem problem resit je nejaka cast Romu a obyvatele kriticky postizenych mest a oblasti. Ale jejich hlas neni slyset a i kdyby byl, lepsi kosile nez kabat, neboli lepsi pachani dobra a vyplata za "praci" v etnobyznyse, nez pracak

      Vymazat
    3. ad b) Cikáni jsou bílá "rasa". Na té mapě není nic o národnosti/etniku. leclerc

      Vymazat
    4. A proč by se mělo pomáhat Romům? Má se pomáhat všem těm, kteří to potřebují. Jestli to je Rom, Čech nebo Papuánec je přece jedno, ne?

      Vymazat
  10. Problem neni v etnicite, tudiz scitani je zbytecne. Problem je v kulturnich odlisnostech a z nich plynoucich jinych vzorcu chovani. To neni problem barvy kuze, ale problem (a)socialnich vzorcu chovani, ke kterym dochazi a kterym asocilane projevujiccm se obcanum prochazi.
    Coz (ze problem -pokud hledame reseni - neni etnicte) ostatne potvrzuje i to, se asocialni chovani netyka jen obcanu puvodem z etnicke minority, a ostatne ze majorita naopak neni bez asocialu podobneho druhu.
    Skutecnost, ze jine kulturni prostredi, nekompatibilni s prostredim majority, ma mezi Romy vyssi procento je sice znam a snad jej nikdo zpochybnovat nehodla, ale v zasade tohle konstatovani nevede k reseni problemu.
    K tomu vedou pouze jasna pravidla pro vsechny stejna a stejne vymahana(!!), bez vyjimek na barvu rasu a vyznani. Tudiz zadna diskriminace - ani pozitivni ani negativni. Rovna pravidla pro vsechny obcany. Zadna "mensiny" neexistuji, vsichni jsou sobe rovni obcane. A musi pro ne platit stejna pravidla. Z tohoto hlediska je nejvetsi rasista a nejnebezpecnejsi prave ten (ti) kdo problem etnicity neustale vytahuji na svetlo, neb z nej a jeho nafukovani (a at uz realne ci udajne eskalace) profituji.
    Scitat by tedy dle tohoto postoje bylo mozne a vhodne max podle kulturnich vzorcu a navyku. Ale jelikoz to neni nejak realne uchopitelne a definovatelne a tudiz pokud to neni realizovatelne, tak to je zbytecne a nesmyslne. Jedine co funguje tedy jsou a zustavaji rovna prava vsech, rovne povinnosti a zodpovednost(!!) za sve vlastni jednani a chovani a jejich vymahani, vcetne dusledku z toho plynoucich.
    ds

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jedna stránka věci, ale k požadovanému řešení nevede, ds! Byla zde nakousnuta otázka, že neznají vyučovací jazyk - i to se dá dohnat, např. v Německu jsou na to velmi dobře zařízeni, tzv. přestupnými třídami pro děti cizinců. Cikánským dětím ale chybí motivace, protože rodiče se jim nezmínili, že když budou znát většinový jazyk a budou mít vyšší vzdělání, že se budou mít zpravidla lépe. Oni ani nemohou, protože neznají pojem budoucnosti, respektive nerozlišují v budoucnosti pojmy zítra, za týden, měsíc, rok, za deset let. Proto jsou také častými obětmi cikánkých lichvářů. Takže jde o probléma dva: (1) nediskriminovat, (2) imprimovat dětem správné vnímání budoucnosti, nejlépe přes rodiče - jenže, jak to udělat? Zajímavé je, že v Dachau, kde je vysoká koncentrace cikánů, s nimi žádné problémy nejsou.

      Vymazat
    2. Pane Krystliku, v zasade nejsme ve sporu jen je treba si vydefinovat nekolik veci:
      1) co se rozumi pod pojmem:"pozadovane reseni". Na to mame mozna kazdy jiny nazor, resp kazdy mozna ocekavame neco jineho (ale mozna ze nikoliv). Ja nemam prislis prehnane (a natoz nemam socialne experimentatorske) ambice a tedy se na to divam kratkodobe a v tom pripade mi pripada pro prvni kolo dostatecne to, aby se minimalizoval pocet osob, ktere pachaji trestnou (poulicni kriminalitu a poulicni organizovany zlocin) a tim citelne a viditelne zhorsuji bezpecnostni situaci ve svych obcich. (Coz navic vede k frustraci ostatnich obyvatel a hrozi vybuchy nespokojenosti). Dale aby nedochazelo ke zneuzivani socilainho systemu zeme (coz opet mimo jine vede k frustraci ostatnich obyvatel a hrozi vybuchy nespokojenosti).
      Minimalne prvni vec by se dala resit tim, ze by policie, ostatni agentury vymahani prava a justice opravdu plnily svoji funkci. V kombinaci s aplikaci Gullianyho doktriny by to melo pomerne rychly ucinek v tom, ze by v podstate v kritickych oblastech odeznely vybuchy nespokojenosti mistni majority (ktere jsou chybne - lec zrejme zamerne - intepretovany jako projev extremismu, neonacismu a buhvi ceho jeste) ale v zasade jde o vybuchy strachu z bezprostredniho ohrozovani.

      2) Vymahani prava a povinnosti (ode vsech rovnym dilem) a dodrzovani jistych zakladnich pravidel (ode vsech rovynm dilem )neni diskriminace a pro prvni kolo neni treba resit problem jak menit jejich kulturni navyky a schemata (a je to treba? ja nevim, znovu opakuji ze nejsme socialni inzenyr), ale stacilo by jim jasne ukazat jake hranice prestupovat neni vhdone (spravne) a tedy ani bezpecne. A neni pochyb, ze tohle by pochopili v celku rychle, pokud by to bylo aplikovane pro vsechny (komunity i jednotlivce) stejne a pochopili by to nepochybne rychle, bez ohledu na to, jak jsou jejich kultruni schemata nastavena jinak.
      3) Skutecnost, kterou zminujete v posledni vete, pritom jen potvrzuje mnou vyse uvedene. Tedy to ze jsou-li jasne nastavene, jasne identifikovane a jasne vymezene hranice mezi vhodnym a nevhodnym jednanim a chovanim, neni z jejich strany naprosto zadny problem tohle identifikovat a dle toho se zaridit. Dokonce bych rekl, ze jejich socialni instinkty (tedy rychla identifikace schemat chovani vhodnych a nevhodnych k preziti) jsou vytribenejsi, nez u majoritni populace.
      Tolik jen v kratkosti, klidny zbytek noci
      ds

      Vymazat
    3. Nikoliv. Tudy cesta nevede. To, co, ds. navrhujete, vede k represi. Cikánská kriminalita je přímo podmíněna jejich nerozlišováním budoucnosti. A cikánským lichvářstvím. A nedostatkem pracovních příležitostí pro ně. Tím se nepřímlouvám za pozitivní diskriminaci. V ČR nicméně existuje několik měst městysů, kde nejsou s cikány problémy. Protože se jim tam podařilo imprimovat užitečnost splácení dluhů na nájemném například, jinde pro ně vytvořili i pracovní příležitosti (ne nucenou práci pro lidi na sociálních dávkách) atd.

      Už jednou byla ČR pogromistickou náladou uměle vyvolanou ČSSD blízko občanské válce - ve Varnsdorfu. Situace se i nadále přiostřuje - cikánské koncentráky se zatím ještě nebudují s ohledem na EU.

      Vymazat
    4. Dobry den pane Krystliku, dodrzovani zakonu a vymahani prava (po vsech obcanech rovnym dilem) za respektu vsech ustavou danych svobod neni nic represivniho. To je naprosta nutnost k k tomu, aby se stat nepropadal do bezpecnostni anarchie a nasledne oligarchie, tak jak se tomu prave deje v CR.
      Nezlobte se, ale situaci ve Vansdrofu trochu precenujete. Na obcanskou valku musi byt (alespon) dve strany schopne a ochotne valcit. A to neni neco co by bylo soucasnym Cechum vlastnim. Ano, nahodile excesy pod vlivem strachu, stressu, emoci a alkoholu, pripadna nejaka spontanni odvetna akco, to mozna ano, toho se (pokud nebudou probelmy reseny) zrejme driv ci pozdeji bohuzel dockame.
      Ale ceska nespokojenost se pozna zejmena pivnim narkem a volanim potom, aby za ne nekdo problem vyresil. A tento postoj zaujima i samospravatak. A se ceka, ze prijede nejaky potentat z Prahy a ten mavnutim kouzelneho proutku vyresi. Potentat prijede, ukaze se pred kamerami, pohovori a ... nevyresi se samozrejme nic. A tak se zase ceka .. az do dalsiho nestesti, excesu a dalsiho vybuchu emoci.
      O budovani cikanskych koncentraku tady neni ani vidu ani slechu, ostatne ani nevim, ze by nekdo (krome medii a v tomto pripade vas) mluvil ci psal. Zato volani po zaplneni veznic tem, kteri jaksi nesdili multikulturni vizi sveta, ci treba zpochybnuji Benesovi dekrety, takove volani jsou slyset pravidelne. Nemate ten pocit?

      Vymazat
    5. PS: Omlouvam se za furu preklepu, pisu ve znacnem chvatu. A zapomel jsem se identifikovat.
      S pranim pekneho dne,
      ds

      Vymazat
  11. "Vytváření seznamů romských dětí je nadto nebezpečné i politicky: tento stát funguje 22 let a není nikde psáno, že tyto seznamy, dostanou-li se mu jednou do rukou, nebudou za dalších 30 nebo 40 let zneužity, tak jako byly kdysi nacisty zneužity seznamy holandských Židů. Soupis živého inventáře podle ethnicity, to je prostě něco, co slušný stát nedělá a dělat nesmí."

    No jo pane Pecina, ale co ty Vase seznamy? http://www.pecina.cz/soudci

    Petr V

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se někdy někdo narodil komunistou?

      Vymazat
    2. Odpověď otázkou? A romem se nekdo rodi? Jakym procesem se rodi rom a jakym nerom ?" Komunismus by klidne na zaklade teorie mohl byt dan geneticky. Je to proste primitivni instinkt kolektvu. Je to prosta prirozenost primitivniho atavistickeho člověka... Takze komunistou se rodime no a ti neretardovani z nas, se komunismu vzdame...

      Petr V

      Vymazat
    3. Vzkaz pro Petr V:
      "Držte si prsty, než je položíte na klávesnice, máte nekontrolovatelně nekonzistentní myšlenkový třas." (rom x nerom, komunismus x genetika).
      Vhodným se mi pro Vás jeví svěrák, nebo pouta se štuclíkem.
      S pozdravem
      Slušný člověk

      Vymazat
    4. Píšu z mobilu, jednim (netřesoucím se )prstem... Vy tedy píšete roztřesen?

      Znamená to, že mám pravdu?
      Petr V

      Vymazat
  12. Přirovnání páně Pecinovo k holandským JMENNÝM seznamům Židů, které pak využili nacisté, je demagogie. Současné sčítání cikánských dětí na školách totiž není jmenné, ministerstvo jasně uvedlo, že mu jde pouze o POČTY.
    To abychom si ujasnili základní pojmy a dojmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chcete tedy sčítat tak, že se do kolonky vyplní např. "8", aniž by se zkoumalo, kteří to jsou? Netvrdím, že to tak nemůže v praxi vypadat…

      Vymazat
    2. Bude se zkoumat anonymně. Daná škola „vyzkoumá“, kteří to jsou, napíše se číslo a nikde nic jiného figurovat nebude.

      Už chápu Váš článek. Vy jste uvažoval stylem.

      Pepíček: „Dal bych si kousek šinky.“ Tatínek mu v tu chvíli vrazí facku. „Už Tě vidím, jak bys to jedl bez chleba.“

      Vy jste si, pane Pecino, prostě domyslel co tam není a skončil jste ve spravedlivém hněvu až u nacistů.

      Je to o to smutnější, že ze své praxe dobře víte, jak vypadá spravedlivý hněv argumentovaný nacistickými zvěrstvy na příkladu znaleckých posudků páně Svobody, Papiežové a dalších.

      Vy jste v tomto svém článku a sérii logických úvah neuděla nic jiného, než jste aplikoval mřížku vynoření na žádost o počet Rómů na školách a vyrobil jste hezký základ znaleckého posudku, za který byste dostal od pana Svobody či od paní Papiežové uznalou pochvalu.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    3. Podnětná myšlenka. Takže ředitel napíše, že má ve škole 174 Romů, aniž by věděl, které děti to konkrétně jsou. Takto provedené sčítání je ovšem z hlediska porušení čl. 3 Listiny naprosto bezpečné, jen je otázkou, proč je k tomu potřebný ten ředitel, takto věrohodná čísla si přece Inspekce může vygeneroval sama!

      Vymazat
    4. Máte pocit, že ze svého okolí nevíte, kdo z Vašich známých jsou Rómové a kdo třeba Vietnamci a kdo černoši (pardon AfroAmeričané)?

      Zase jste si přimyslel 2 věci jen tak navíc (nepsané předpoklady, které jste si přidal jen tak Vy sám):

      1) „Aniž by věděl, které děti to konkrétně jsou“. Proč by to nutně nevěděl?

      2) Předpokládáte, že takové sčítání je nevěrohodné. Musí nutně být? Proč? Z jakého důvodu?

      Když budu paranoidní, tak mohu přepdokládat, že neexistuje žádný Tomáš Pecina, ani nepíše na tento blog. Třeba to tu píše prezident Obama. Nikdy jsem Vás neviděl.

      Od jaké úrovně jsou věci věrohodné?

      To, že informace budou mít přesnost plus mínus několik promile není na závadu. Data jsou stále perfektně použitelná.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    5. Vámi popsané sčítání začíná evokovat některé principy kvantové mechaniky: víme (s přesností "několik promile", jak zábavně píšete), že v 3.A je šest Romů, ale nevíme, kteří to jsou. Na otázku "Je Eržika Červeňáková Romka?" odpovědět nesmíme, to bychom porušovali čl. 3 odst. 2 Listiny, ale na přesnosti a věrohodnosti sčítání to přesto ničeho neubírá.

      Takovou "methodologii" nepoužívá snad ani svalnatý Ivo!

      Vymazat
    6. Napsal jsem s přesností PLUS MÍNUS několik promile, jak snadno dohlédnete.

      Informace „že v 3.A je šest Romů, ale nevíme, kteří to jsou“ jsou naprosto dostatečné a přesně tyto informace jsou požadovány.

      Oodpověď na otázku „Je Eržika Červeňáková Romka?“ není ze škol požadována. Tuto je možné řešit interně, a nedostane se do žádných databází, takže dané Eržice Červeňákové nehrozí osud Židů tímto směrem, ja se obáváte.

      New topic.

      Zajímavé je, že Vám nevadí rozpor mezi „je třeba pomáhat Romům, a řve to na nás x mezinárodních a stovka tuzemských organizací“ a „nesmíme identifikovat Romy, to je diskrimina ce a rasismus, a kdo to dělá je ošklivé kačátko, fuj, fuj, fuj“ (a samozřejmě porušení čl. 3 odst. 2 Listiny jak uvádíte). V tomto nevidíte praktický problém při realizaci? Tohle je teprve kvantová fyzika v praxi! Jak to kasakru provést, aby byla zachována pozitivní diskriminace a přitom se neporušil zákon? Přiznám se, že jak tohle realizovat nevymyslím, na to jsem blbej.

      Možná by se mohlo 1.10.2013 v 00:00 před sochu koně na Václaváku umístit koš s 300 miliardami korun. Tam by si anonymně každý, kdo je Róm vzal kolik peněz potřebuje dle vlastního uvážení. Samozřejmě by se dvě hodiny předtím i potom musela zhasnout všechna světla, reklamy i osvětlení bytů, aby tam každý mohl přijít anonymně nepoznán (jinak by se porušoval čl. 3 odst. 2 Listiny). A tak bychom mohli pozitivně dikriminačně pomáhat Romům, aniž bychom porušili čl. 3 odst. 2 Listiny.

      Pokud někdo přijme pomoc neoprávněně, nemohli bychom ho stíhat, protože otázka, zda je Rom je diskriminační a ilegální.

      Jiné řešení neznám.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    7. TP: Chcete tedy sčítat tak, že se do kolonky vyplní např. "8", aniž by se zkoumalo, kteří to jsou?
      Tak to pozor, čísla 8 a 88 jsou závadová, tyto čísla při sčítání je potřeba vyloučit, trvám na tom, aby se s nimi již nikdy nepočítalo a st. správa by je měla zakázáno používat vyhláškou.
      Slušný člověk

      Vymazat
  13. Docela rád bych si vychutnal nějakou tu ministerskou komisi, aby přišla do školy a provedla osobně sčítání dle vlastní metodiky:
    "počet Romů (zde nelze slučovat označení romských žáků dle definice MPSV s přihlášením se ke konkrétní národnosti)"

    Akce by byla následovaná rozborem proč vybrali konkrétní děti a základě čeho.
    A ti chytrolíni, bojující proti zvláštním školám by museli povinně umístit své vlastní děti do tříd plných žáků oněch ústavů.

    OdpovědětVymazat
  14. Toliko OT zde upozorňuji, že Ústavní soud zamítl návrh na zrušení aboliční části Klausovy amnestie . Věc se týkala stíhání představitelů Private Investors. Odlišná stanoviska uplatnila pouze Ivana Janů a Kateřina Šimáčková. http://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/Tiskova_mluvci/Pl-14-13.pdf

    Richard

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale není tam nic nového. Proč P. Černý napadl rozhodnutí o amnestii a ne usnesení o zastavení trestního stíhání, moc nechápu.

      Velmi slabý je disent Šimáčkové: zdá se, že vůbec nepochopila, k čemu slouží amnestie a proč nemůže být – principiálně – podrobena soudnímu přezkumu.

      Vymazat
    2. Taky nerozumím postupu advokáta. Měl napadnout usnesení a v rámci toho měl rovněž požadovat zrušení části amnestie. V otázce soudní přezkoumatelnosti abolice se samozřejmě nikdy neshodneme :-)

      Richard

      Vymazat
  15. Je zajímavé, jak se může problém nesprávného zařazení žáka do vzdělávacího programu pro žáky s lehkým mentálním postižením (VPŽLMP) změnit v etnickou otázku. Stát by měl za moje peníze spíše řešit, zda provedl zařazení správně či nikoli.

    Pokud by to stát udělal, pak by současné dotazování mohlo sloužit pouze jako orientační ověření toho, zda způsob zařazování funguje tak, jak je předpokládáno (tedy, že v praktických školách není podivně více příslušníků určitého etnika). Samozřejmě to nedává odpověď na otázku, zda žáci zařazení do VPŽLMP tam jsou správně či nikoli, ale je to určitý indikátor toho, zda se mohla stát nějaká chyba, pokud se výsledek významně odchyluje od rozumného předpokladu.

    Výsledek dotazníku má pochopitelně sloužit na obranu státu, že plní rozsudek ESLP D.H. a ostatní proti ČR. Z hlediska věrohodnosti a spolehlivosti výsledku považuji za pochybné, pokud si toto šetření ministerstvo provádí samo prostřednictvím ředitelů škol.

    Jako daňového poplatníka mě tolik nezajímá, zda stát ukojí svým dotazníkem ESLP, ale více mě zajímá, zda umožní žákům získat vzdělání dle jejich nejlepších možností a za férových podmínek. Tato možnost může sehrát významnou roli při jejich pozdějším uplatnění ve společnosti.

    Ještě krátká poznámka ke příspěvku T. Peciny o viditelně českých Papuáncích: Pokud se videntně české dítě prohlásí za Roma, pravděpodobně to nebude stačit na jeho zařazení do praktické školy, pokud se viditelně romské dítě prohlásí za neroma/Čecha/Vietnamce, pak ho to pravděpodobně neochrání před zařazením do praktické školy (pokud k němu dochází způsobem, za který je ČR kritizována). A to bude asi v tomto případě praktický význam práva na určení své národnosti či etnicity.

    Cholenský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně vadí, že se Česká republika snaží ESLP a další mezinárodní instituce podvést a vyfabrikovat pro ně "důkaz" o nediskriminaci, který je prima facie nepřezkoumatelný a subjektivní. Udělejme tedy dětem analysu yDNA a porovnávejme zastoupení haplotypů v praktických a nepraktických školách, a nestačíme se divit (přičemž podotýkám, že tento test není z hlediska romského původu příliš specifický, existují i vhodnější).

      Vymazat
    2. Podle hesla: Na debilní požadavky idiotské opatření.

      Vymazat
    3. Nemá to být spíš důkaz o přetrvávající diskriminaci? Jinak když totéž prováděl ombudsman, tolik humbuku nebylo. Také si myslím, že sčítání "retardovaných" Romů je poněkud nefér věta, pokud většina z nich retardovaných není.

      Vymazat
  16. Ostatně celý ten článek je mimo. Jednak se nedělají jmenné seznamy, které by bylo možno zneužít, a jednak podstatné je to, jak je dítě vnímáno okolím (podle jména, barvy pleti, akcentu), na základě čehož je s ním poté zacházeno (šup do zvláštní školy), nikoliv zda se samo hlásí třeba k papuánské národnosti. K romské národnosti se přihlásilo při sčítání 13.000 lidí, což bílým nebrání v tom, aby za Romy považovali podstatně vyšší procento populace, a o to jde.

    OdpovědětVymazat
  17. Tenhle článek přišel jak na zavolanou:
    http://zvedavec.org/komentare/2013/09/5677-kam-kracis-slovensko-kam-kracite-cechy.htm

    -es-

    OdpovědětVymazat
  18. Prosím Vás,
    nemá někdo ten test IQ pro "cigány?"
    Víte, v rámci statistické chyby, bych rád nastavil svou genialitou max. hranici.
    To se pak budeme divit... :)
    Slušný člověk

    OdpovědětVymazat
  19. 1) Nejde o sčítání romských dětí, ale o kvalifikovaný odhad procentuálního zastoupení. Nedochází tedy ani k anonymnímu sčítání. Nedojde k žádné individualizaci romských žáků.
    2) Romové již diskriminováni přístupem ke vzdělání jsou - zde vyvstává evidentní nesmyslnost porovnání s Židy. Židé se "podle" skrývali za svou bílou pleť, modré oči, světlé vlasy, výborné výsledky, pěstěný vzhled a čistý přízvuk, proto bylo nutno nahlédnout do matrik a provést sčítání. Roma dokáže posoudit kdokoli na první pohled a odsunout na specializovaného pracoviště.

    Autorovi článku (a všem kritikům "sčítání") se prostě líbí, že romské děti jsou pěkně zavřené, kde na ně není vidět.

    OdpovědětVymazat
  20. Problem je jako vzdy v tom, že školy spravuje (socialistický ) stát... Soukromé, svobodné školy se takovými nesmysly diktované úředníky nezabývají...
    Petr V

    OdpovědětVymazat
  21. Odporné, rasistické učitelky na Slovensku. Snad si na ně došlápne nějaký slovenský Petrásek.
    http://www.nadhlad.com/content/list-uciteliek

    Najväčšie ťažkosti máme so žiakmi, ktorí sú sociálne výrazne neprispôsobiví, takmer výhradne sú to žiaci rómskeho pôvodu.
    Nie je žiadnou zriedkavosťou, že žiak príde ráno do školy a zo šiestich vyučovacích hodín sa zúčastní jednej alebo dvoch a počas ostatných sa bez vedomia vyučujúceho túla po chodbách a priestoroch školy. Nie je v našich silách a možnostiach hľadať a „zbierať" žiakov, ktorí by mali byť na vyučovaní, no nie sú.
    Navyše sú títo žiaci väčšinou agresívni, arogantní a vyskytujú sa rôzne druhy sexuálneho obťažovania nielen spolužiakov, ale aj učiteliek. Situácia v niektorých triedach hraničí so systematickým šikanovaním pedagógov.
    Rôzne druhy finančných dávok, ktoré rodičia týchto detí poberajú, vôbec nezabezpečujú základné potreby. Deti chodia v roztrhaných, špinavých, zapáchajúcich kusoch oblečenia, v rozpadnutých topánkach, bez desiaty, sú zavšivavené, majú rôzne druhy kožných chorôb a absentujú u nich aj tie najzákladnejšie hygienické návyky! Peniaze na mobilné telefóny, alkohol a cigarety sa však vždy u nich nájdu.
    Keďže drvivá väčšina detí vôbec nie je zaškolených, do materskej školy nikdy nechodili a niektoré vôbec nevedia po slovensky, nikdy nedržali v ruke ceruzku a nekreslili, nepoznajú hračky, farby a v prvých týždňoch ich pobytu u nás sa neučia poznávať prvé písmenká, čísla a farby, ale oboznamujú sa s tečúcou vodou, splachovacím WC, fúkaním nosa do vreckovky namiesto rukávov a základnými sebaobslužnými a hygienickými návykmi.
    Komunikácia s týmito deťmi je nesmierne náročná, reči zle rozumejú, nechápu, čo sa od nich požaduje, keďže majú obmedzenú slovnú zásobu (a to nie len v slovenskom, ale aj rómskom jazyku). Neskôr od nich očakávame, že sa budú učiť ďalšie dva cudzie jazyky, čo je nemysliteľné, keďže poriadne nevedia ani po slovensky. Nedokážu pomenovať bežné veci, sú to pre nich predmety neznáme, s ktorými sa nikdy predtým nestretli.
    V dotazníku (dotazník ŠŠI) ste sa nás nedávno pýtali, ako zabezpečujeme rovnoprávny prístup k vzdelávaniu detí. Ako vôbec nad tým môžete uvažovať, že by vzdelávanie týchto detí mohlo byť rovnoprávne, keď sú hladné, smädné, špinavé, nevyspaté (lebo rodičia do noci „oslavovali" a oni buď nemohli spať alebo strážili mladších súrodencov), majú svrab, sú zavšivavené, pokožka na hlave je zapálená, rozškriabaná, plná chrást a hnisu.

    Cokoliv dodávat by bylo nadbytečné.
    -es-

    OdpovědětVymazat
  22. Jestli jsem to dobře pochopil, vyrábí se zde důkaz pro ESLP. Většina tady zastává názor, že takové sčítání je protiústavní in eventum nelze jej kvalifikovaně provést. Jak teda na druhou stranu ESLP mohl tvrdit, že tu je diskriminace? On ta data má, když se sčítání teda nikdy nedělalo? Omlouvám se, rozhodnutí ESLP neznám a budu rád, když mi to někdo osvětlí.

    Tomáš Přibyl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ESLP projednával stížnost konkrétních stěžovatelů, kteří tvrdili, že byli zařazeni do zvláštní školy jen kvůli svému původu, a Česká republika to nebyla schopna vyvrátit. Takže ESLP žádnou statistiku nepotřeboval.

      Vymazat
    2. Děkuji za vysvětlení. V tom případě by ale sčítání bylo stejně k ničemu, i kdyby z něj vyplývalo cokoliv, protože ten závěr by byl obecný. Jinými slovy, ČR by se neubránila ani statistikou, i kdyby ji měla v té době, protože by se jednalo o konkrétní případ. Musela by se tedy bránit údaji o konkrétním stěžovateli (proč byl zařazen do tohoto typu školy právě on).

      Vymazat
    3. Ano. Ale "vykazovat činnost" se musí.

      Vymazat
    4. Ano, a ESLP v akčním plánu uloženou povinnost pro Českou republiku sledovat počty Rómů na zvláštních školách. Česko si to nevymyslelo.

      Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, a je jedno jestli tu hůl hledá vp. Přibyl nebo vp. Pecina.

      Miloslav Ponkrác

      Vymazat
    5. Já tu pomyslnou hůl opravdu nehledám. Jen je tento vynikající blog pro mě příležitostí, jak se něco dozvědět i o oblasti práva, které se nevěnuji. A to je právě řízení před ESLP a související věci, takže mě třeba překvapuje, že ESLP může ČR ukládat povinnosti mimo řízení v konkrétní věci a popravdě moc se mi to nezdá.

      Tomáš Přibyl

      Vymazat
    6. Ano, a ESLP v akčním plánu uloženou povinnost pro Českou republiku sledovat počty Rómů na zvláštních školách. Česko si to nevymyslelo.
      Co je to za pitomost? Tak si ten rozsudek laskavě alespoň přečtěte. Ten slavný akční plán si vymyslelo MŠMT, aby mělo jakás takás data, až bude muset Radě Evropy zdůvodňovat, proč ČR neudělala vůbec nic.

      Vymazat
    7. "ESLP projednával stížnost konkrétních stěžovatelů, kteří tvrdili, že byli zařazeni do zvláštní školy jen kvůli svému původu, a Česká republika to nebyla schopna vyvrátit."

      Jenže přesně tím se ESLP ve svém sračkoidním rozhodnutím nezabýval a hovořil právě především obecně diskriminace Romů, které navíc prohlásil oproti ostatním občanům ČR za pitomé a neschopné hájit svá práva. Konkrétní osoby pouze prohlásil za oběti tohoto systému bez toho, aby objektivně zkoumal konkrétní možnosti konkrétních osob. Pokud ESLP nevycházel z počtu osob, které se v ČR přihlásili k romské národnosti ani jejich subjektivnímu přihlášení se k národnosti, tak ČR dělá ve stejném duchu to samé.

      AHL

      Vymazat
  23. Abychom se z té politické hyperkorektnosti jednou nezbláznili. Někdo výše tady nepasal, že etnicita není problém. Ale to my přece nevíme!
    Jedna část lidí tvrdí, že lidé, kteří vypadají jako Romové (bez ohledu na to, zda se oni sami k této národnosti hlásí), se chovají jinak. V průměru mnohem agresivněji, zločinněji, hloupěji.
    Druhá část lidí tvrdí, že to není pravda a že předešlá část jen hloupě zobecňuje své předsudky a že "vypadající jako Romové" jsou zkrátka jen nápadnější.
    Jiní zase tvrdí, že vzdělání selektivně vytlačuje do zvláštních škol děti, "vypadající jako Romové".
    Opět jiní tvrdí, že společné bydlení lidí, "vypadající jako Romové" ve větší skupině vede k nežádoucím společenským jevům, narozdíl od společného bydlení lidí, "vypadající jako bílí".

    Objektivně nevíme, v čem je problém a nemáme věc zmapovanou. Nevíme, zda se jedná vůči lidem vypadajícím jako Romové pouze o hloupé předsudky lidí, vypadajících jako bílí, nebo zda je realita opravdu taková.

    Proč se bráníme se to dozvědět? Nikdo nevolá po jmenných seznamech, ale po sledování něčeho, co můžeme nazvat domnělou etnicitou. Vzhledem. Možná se budeme divit, že jakékoliv podsouvání kriminality "jakoby-Romům" je nepodložené. A možná zjistíme, že "jakoby-Češi" se dopouštějí relativně na osobu 5x více trestných činů a přestupků a že je třeba zacílit jak prevenci, tak represi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosímvás, na Slovensku to mapovali do roku tuším 2001. Kriminalita Cikánů byla podle okresu 3x - 10x vyšší než u majoritní populace. Tak se to pak radši zakázalo zkoumat. Ty statistiky visely normálně na webu slovenského min. spravedlnosti, ještě před pár lety. Možná to tam stále ještě někde pohřbené je, ale ani v době, kdy jsem je tam našel, na ně nešlo přímo odkázat.

      Vymazat
    2. Potvrzuji, dokonce byla kriminalita, která je romskému etniku prakticky "vlastní". Například na krádežích zemědělských produktů a dříví se podíleli Romové více než 80 %.


      Ale jinak má výše uvedený anonym pravdu, problém je, že romská kriminalita už není ani mapována, natož řešena. K povídačkám p. Petráska o situaci na Cejlu doporučuji rozhovor s náhodně vybranou pokladní ze Sparu.
      Yossi

      Vymazat
  24. Je zajímavé, že EU soud ty cikáňata ve školách sečetl zcela bez skrupulí a ještě na základě toho vynesl rozsudek. Jak se tedy vůbec může dojít k soudní při o veličinu, kterou podle zákona zakázáno měřit?

    Na rozdíl od autora si myslím, že na vytváření seznamů není nic mimořádně nebezpečného. V době 100% státního šmírování je takový detail, jako národnost zcela nezajímavý. Stát má o každém tolik nejrůznějších informací, že pokud by přišel skutečný diktátor, bude takový seznam to poslední zajímavé. Je to čistokrevné pokrytectví a jeho jediným účelem je maskování rozsahu této etnické katastrofy před běžnými daňovými poplatníky, kteří celou tuto "lidskoprávní" taškařici proti své vůli financují.


    cnemo



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je marný vám zas a znova vysvětlovat, že "EU soud" nic nesčítal ani neodčítal, že.

      Vymazat
    2. Lituji, naprosto prokazatelně sčítal, nebo minimálně přijal za své sčítání jiných:

      18. Podle údajů, které poskytli stěžovatelé a které vyplývají z odpovědí na dotazníky
      rozeslané v roce 1999 ředitelům (osmi) zvláštních a (šedesáti devíti) základních škol
      v Ostravě, činil celkový počet žáků ostravských zvláštních škol 1 360, z čehož 762 (tj. 56 %)
      byli Romové. Na druhou stranu tvořili Romové pouze 2,26 % z celkového počtu 33 372 žáků
      navštěvujících ostravské základní školy. Navíc, zatímco pouze 1,8 % z celkového počtu neromských
      dětí bylo zapsáno do zvláštních škol, podíl ostravských Romů zařazovaných do
      ROZSUDEK D. H. a ostatní proti ČESKÉ REPUBLICE 4
      těchto škol činil 50,3 %. V Ostravě tedy byla u romského dítěte sedmadvacetkrát vyšší pravděpodobnost,
      že bude zařazeno do zvláštní školy, než u dítěte neromského.
      Podle údajů zjištěných Evropským střediskem pro sledování rasismu a xenofobie (nyní
      Agentura Evropské unie pro základní práva) navštěvuje v České republice více než polovina
      romských dětí zvláštní školy.
      Poradní výbor Rámcové úmluvy o ochraně národnostních menšin ve své zprávě ze dne
      26. října 2005 konstatuje, že podle neoficiálních odhadů tvoří Romové až 70 % z celkového
      počtu žáků zapsaných do zvláštních škol.
      Konečně ve srovnání údajů, které v roce 1999 shromáždila OECD v patnácti státech,
      včetně států evropských, asijských a severoamerických (srovnání citované ve stanovisku předloženém
      Mezinárodní asociací STEP by STEP, Romským vzdělávacím fondem a organizací
      European Early Childhood Research Association),1 se Česká republika umístila na druhém
      místě v zařazování dětí se zdravotním postižením do zvláštních škol a na třetím místě ve
      vzdělávání dětí s potížemi s učením ve zvláštních zařízeních. Ostatně z osmi zemí, které poskytly
      informace o vzdělávání dětí s obtížemi zapříčiněnými sociálními faktory, pouze Česká
      republika využívá zvláštních škol; ostatní země téměř výlučně poskytují těmto dětem vzdělání
      v běžných školách.

      Znáte-li nějakou jinou metodu, jak zjistit procenta, tak Vás navrhnu na nobelovku za matematiku:) Rozsudek se jen hemží dalšími čísly, na jejich základě jsou vyvozovány závěry.

      Já u právníků nikdy netuším, kdy ze sebe dělají hlupáky v zájmu vítězného případu a kdy tu hloupost myslí vážně:)

      cnemo

      Vymazat
  25. Sčítání lidu 1930 v Česku-Slovensku
    Sčítací komisař Wolf donutil 70letou, čtení a psaní neznalou Johanu Eichlerovou, aby změnila údaj národnosti "německé" na "českou". Sčítací komisař Kischner donutil paní Annu Wawretschkovou, aby se zapsala za Češku a hrubě potupil paní Bertu Duckmannovou, poněvadž se přiznala za "Němku". Podobných přehmatů dopustili se sčítací komisaři v případech občanů Rothmayera, Pawlitschka a Zawedala. Sčítací komisař Sommer působil samovolným postupem, neboť vyplnil u Josefa Feilhauera celý arch německy s výjimkou rubriky 11, do které vepsal "český". Sčítací komisař zdráhal se u Roberta Volka vyplniti rubriku 11 v přítomnosti strany. Sčítací komisaři Bensch a Lindner dopustili se četných přehmatů a pokoušeli se působiti svým vlivem zvláště v domě Gebauerově. Kdo trval na zápisu "německý", u toho se rubrika 11 bud vůbec nevyplnila nebe jen tužkou. Jsou odůvodněné stížnosti rodin Walipovy, Raschovy a Pelkovy. Sčítací komisař prohlásil veřejně před svědky, že proň neplatí rozkazy zemské správy politické, nýbrž rozkazy Národního výboru. On prý má nařízení, které rodiny musí zapsati jako české. Sčítací komisař Zika zdráhal se zapsati hodinu Turkovu za "německou". Komisař Lapeš o své újmě zapsal u Aloisie Fulkertové přes její odpor v rubrice 11 slovo "česká"; totéž učinil u Josefiny Hawelkové. Komisař Bernkopf donutil hrozbami vězením a pokutou Aloisii Kesselovou, aby se nechala zapsati za Češku. Sčítací komisař, jakýsi učitel (jméno neznámo), odepřel zapsati rodinu Benjamina Kladzivy (8 osob) jako "německou". Josef Juraschek byl odsouzen k pokutě 500 Kč, poněvadž se přiznal za Němce a trval na německé národnosti.

    OdpovědětVymazat
  26. Pane Pecino, matně si vypomínám, že jste před časem v nějaké diskuzi uvedl, že převážná část (snad i více než 90 procent) docentů na MatFyzu je/byla židovského původu. Zarazilo mne to, protože jsem si nedovedl představit odkud takový údaj máte (thin air?). Teď mne napadlo, zda se ten, kdo takovou statistiku produkuje vlastně nechová protiůstavně. Odkud pochází Vaše statistika, a považujete ji za protiůstavní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Devadesát procent? To je nesmysl, daleko méně. Nevím o tom, že by někdo vedl statistiku, resp. že by se o to kdo kdy zajímal. S diskriminací v tom nebo onom směru jsem se tam nikdy nesetkal.

      Vymazat
    2. Sorry, vyjádřil jsem se hrozně nepřesně. Měl jsem na mysli Vaše tvrzení, že na mathfysu bylo mezi vyučujícími výrazně disproporční zastoupení Židů (http://paragraphos.pecina.cz/2011/03/kdo-zabil-anezku-hruzovou.html). Jak můžete něco takového tvrdit bez statistiky?

      Vymazat
    3. Stejně, jako že v praktických školách je výrazně disproporční zastoupení Romů. K tomu nepotřebujete znát přesná čísla, a mohou být i někteří jedinci, u nichž si ethnicitou nejste jist, přesto je takový výrok oprávněný.

      Vymazat
    4. Jak jste k Vašemu odhadu o zastoupení Židů došel? Zřejmě to nedovedete objasnit a jde tedy pouze o Váš předsudek. Anebo jste získal informace potiústavním způsobem a nechcete se k tomu přiznat. :-)

      Vymazat
    5. Tehdy žádná Listina nebyla, jen ústavně zakotvené vedoucí postavení komunistické strany; tehdy se to mohlo.

      Vymazat
  27. Nezdá se Vám, že vlastně drtivou většinu problemů vytváří nedostatečně liberální - a tedy socialistický - nebo národně socilistický (tj. nacionalistický - nacistický?) stát, tím, že občany škatulkuje a kádruje ( na romy a neromy atd -- dosaďte dle libosti...) a tyto zbytečnosti a hlouposti ( nerovnosti - nespravedlnosti ) otevřeně podporuje?
    ...
    Petr V

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ad Petr V, 30.9.2013, 22:54
      Ano, je to tak, pane V. Nejen podporuje, ale prostřednictvím různých lidí a skupin podněcuje (starý princip). Tvoří se tak prostor pro debaty, které nikam nevedou, které ale vytěsní debaty, které by někam vést mohly. mv

      Vymazat
  28. Ke svobodnému rozhodování o národnosti: víte, pane Pecino, běžte se podívat tam, kam se vyplácejí dávky. Tam taky svobodně rozhodují o své národnosti. "Překvapivě" zcela jinak, než při "sčítání oveček". Tak až přestanou na hulákání "dyžgrymynácija" reflektovat na oněch výplatních místech, pak si můžou stěžovat ovečky ve školách. Už mám, popravdě, těch práv "sociálně vyloučených" plné zuby.

    OdpovědětVymazat
  29. Čau Petrásek,
    tak jsem četl, že s tou Tatrou to jaksi navyšlo...
    Budete se odvolávat, aby jste byl zase za blbce, co neví, jak vypadá důkazní nouze?
    http://www.novinky.cz/krimi/314863-soud-zprostil-byvaleho-sefa-tatry-obvineni-z-korupce.html
    Jen tak pro zajímavost, kolik % těch Vašich podání takhle spadlo?
    Já jen aby se dal vyčíslit Váš svévolný výklad zákona (v Kč i v %).
    Hezký den a nepracujte tak hloupě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a nepracujte tak hloupě.

      A pokud možno nepracujte vůbec... Daňový poplatník to jen ocení. :-)

      Vymazat
    2. To byl jeden z těch výjimečných případů, jak by řekl docent Chocholoušek, politováníhodných nedopatření, ke kterým dochází nejvýš jednou/dvakrát/třikrát/čtyřikrát/… za deset let.

      Osobně jsem měl od počátku dojem, že Adams je slušný člověk, kterého se OČTŘ snaží "udělat", a jsem rád, že se to potvrdilo.

      Vymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>