Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Qui tacet, consentire videtur, praví známé latinské právní úsloví, jež je ne zcela přesně překládáno do primitivnějších evropských jazyků (což jsou arci v porovnání s latinou všechny) ve smyslu, že kdo mlčí, souhlasí. Onou zásadou, jež ovšem v civilním právu notabilně neplatí, se vyzbrojilo hnutí Andreje Babiše ANO a na facebookových stránkách využilo ke své propagaci známé mediální tváře, s vysvětlením, že kdyby to dotyčným vadilo, mohou se přece ozvat. Babišem vlastněné iDnes projevilo pochopení, Zuzana Fojčíková jistě nepatří k těm novinářům-hrdinům, kteří by riskovali vlastní místo pro jakési žurnalistické principy.

My tolik pochopení nemáme: využívat cizí podobu k vlastní reklamě je civilní delikt, za který by, stát se tak ve společnosti s fungující justicí, hnutí vyplatilo obětem statisícové až milionové satisfakce. V České republice nad tím každý jen mávne rukou.

Dovolte dvě odbočky.

S Andrejem Babišem a jeho teamem mám svou zkušenost. Vloni na podzim mi zatelefonoval kdosi od Babiše s dotazem, zda bych se nechtěl zúčastnit jejich schůzky, snad někde ve Vršovicích, v Norské, myslím. Odpověděl jsem, že Andreje Babiše pokládám za gaunera, načež konversant na druhém konci polkl a dále mne nepřesvědčoval, a řekl bych, že z database možných ovlivnitelných opinion makerů jsem byl vyškrtnut s vehemencí, při níž, být evidence vedena na papíře, by tento došel zjevné úhony.

A pokud jde o nadcházející volby obecně, už u dvou předchozích jsem byl nucen konstatovat, že česká politika dospěla do stavu, kdy nelze rozpoznat, co je presentováno jako politická reklama a co jako parodie, což, inter alia, znamená, že je celkem zbytečné investovat do nových billboardů: úplně by postačilo osadit ty staré, např. ty s Grossem, z doby, kdy byl sociální demokrat a myslel to upřímně. Nyní platí to samé pro protikorupční billboardy Nečasovy. Snad by se na tom dal založit i model úsporného financování volební kampaně: billboardy by se vyrobily dostatečně odolné, a po volbách by se nelikvidovaly, jen s mírnou přirážkou prodaly k recyklaci protistraně.

Komentáře   

0 # David Schmidt 2013-08-27 17:28
Možná by politické billbordy mohlo vydat Tesco v edici Tesco value.
0 # Quidofil 2013-08-27 17:43
V.p. Pecino, omlouvám se za OT, ale doporučuji Vaší pozornosti článek. Velmi by mě zajímal a potěšil Váš názor.
0 # Tomáš Pecina 2013-08-27 18:04
O tom jsem přece psal již dávno.
0 # Quidofil 2013-08-27 18:23
Děkuji, přehlédl jsem.
0 # Anonymní 2013-08-27 20:46
No to je opravdu hruza hruzouci, kdyz na zalozeni s.r.o., staci 1 koruna. Je to samozrejme trapne - stacit by preci mela nejaka spoleceska smlouva... ale silet z toho, jako pani Samkova a budovat na tom silene konstrukce a mytus konce naroda?

Petr V
0 # gogo 2013-08-28 11:06
Trochu se Babišovým kreativcům divím, že pustili do světa něco takového. Tahle drzost si přímo koleduje o apokryfní verze. Úplně vidím Babiše se zdechlinou a nápisem "Vyrábím výborné potraviny". Nebo něco na téma řepky, co nám ničí motory, pro kterou tak zázračně získal prakticky celou sněmovnu. Určitě se najdou nápaditější koláže.
0 # gogo 2013-08-28 11:20
a už je tu první vlaštovka:
cms.parlamentnilisty.cz/.../
0 # Tomáš Pecina 2013-08-28 11:33
To je staré, na Facebooku jsem ráno zahlédl lepší, s Babišem a Řepkou (Tomášem).
0 # Anonymní 2013-08-30 07:36
Zásadně nesouhlasím s tvrzením:
zcela přesně překládáno do primitivnějších evropských jazyků (což jsou arci v porovnání s latinou všechny)

Latina je poměrně primitivní jazyk oproti Slovanským jazykum. Co se týče bohatosti slovní zasoby, gramatické složitosti se před češtinou krčí v koutě :-)
0 # Anonymní 2013-09-16 19:42
Pana Babiše osobně neznám, ale kupuji jeho kukuřici apod. takže dobře vím, jakou kvalitu a za kolik prodává..Stačilo mi, než jej usměrnili specialisté na komunikaci a asertivitu, jak se chová v debatách.. Byl /je/ to obyčejný sprostý buran, který má co dělat i před kamerami, aby zkrotil svojí aroganci a "lidovost". Být redaktorem , vyhodil bych ho z vysílání. Tento člověk sleduje hlavně svůj byznys, /což je přirozené/, proto jeho angažmá v jakékoliv formě vládnutí je státem požehnaná korupce..

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)