Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Kdo si vzpomene na výstavku předmětů domněle zabavených u obžalovaných v procesu s protistátním spikleneckým centrem, skupinou Dr. Milady Horákové, v jednací síni Lidového soudu v Praze, kde bylo všechno možné od samopalů po vlajky SS, musel dnes u Obvodního soudu pro Prahu 1 zažít déjà vu. Čtyři velké papírové pytle měly skrývat, jak se dovtípil horlivě prorežimní novinář z Práva, hory kompromitujících materiálů, které by státní zástupkyně mohla během líčení vytahovat jako králíky z klobouku a mávat jimi senátu před očima, jaké že strašlivosti souzení extremisté přechovávali u sebe doma.

Nicméně masivní přítomnost medií měla na soud i na státní zástupkyni Zdeňku Galkovou kultivující a utišující účinek, a vše proběhlo v tonu podstatně mírnějším, než při předchozím kole samolepkového procesu. Soudkyně Dana Šindelářová působila dojmem, že by se nejraději viděla někde na druhé straně zeměkoule, příkladmo na pláží v Rio de Janeiru, a ne před televisními kamerami v nejexponovanějším politickém procesu roku. Což se, vzhledem k okolnostem, není co divit. Jak je u českých soudců zvykem, oděna byla výstředně: na krku měla cosi připomínající armovanou sprchovou hadici (někteří tvrdí, že prý šlo o šperk ve tvaru hada, což by sice bylo symbolické, ale tolik sebereflexe bych od české justice nečekal; v každém případě předmět působil dojmem, že byl pořízen na právě probíhající Matějské pouti). Leč zpět k procesu.

Šindelářová nejprve rozhodla o své nepodjatosti (nepotěším ji, nezákonně, protože podle § 31 odst. 1 TrŘ o jejím vyloučení rozhoduje celý senát, hlasováním) a poté nechala zopakovat výslechy obžalovaných. Ti se víceméně přidrželi dosavadních výpovědí, s výjimkou napraveného Richarda Langa, jenž si své předchozí doznání patrně ani nepřečetl a doznal se znovu, ovšem jinak než minule.

Pak přišel překvapivý vrchol hlavního líčení. Na žádost obhajoby Šindelářová přečetla protokol z ohledání místa činu, vylepování samolepek, což byl od obhajoby tak trochu naschvál, ale překvapivě účinný. Třicetiminutová četba, obsahující detailní popis toho, na které dopravní značce nebo plechové schránce na psí exkrementy byla závadová samolepka identifikována, poskytlo všem přítomným dostatek času na reflexi, jaký druh zločinu se tu vlastně soudí a jak je plýtváno prostředky státního rozpočtu.

Pokračování taškařice bychom se mohli dočkat už 2. dubna (na kdy je plánován výslech jedinečného soudního znalce Ivo Svobody), případně, pokud by se soudu do té doby nevrátil spis, 23. května. Rozsudek by mohl padnout ještě do poloviny roku.

Aktualisováno.
Značně tendenční a nepřesná reportáž České televise. Jako odbornice na extremismus v ní vystoupila Klára Kalibová, dáma, u níž se fanatismus snoubí s hloupostí a nevzdělaností v kombinaci tak unikátní, že výsledek je použitelný jako ingredience do libovolného mediálního kitsche.

(Fotografie: Jan Šinágl)

Komentáře   

0 # Anonymní 2012-03-19 17:21
Činím souhlas s vyhodnocení závadového objektu, kdy tento byl orgánem vyhodnocen jako hadice od sprchy.
:-)))))))))))
(znalci mohou hádat, co jim tento jazykový projev připomíná)
0 # Anonymní 2012-03-19 18:33
Komedie na pokračování, už ale dost nudná. Tak ať už jim dá ty podmínky (stejně to jinak dopadnout nemůže) a už s je s tím neotravujou.
0 # Tomáš Pecina 2012-03-19 19:41
Já to říkám tak, že tohle je vlak, ze kterého se nedá vystoupit. Je to kdo s koho, a platí zásada nebrat žádné zajatce. Jistě, Galkové by se líbilo, kdyby to mohlo skončit podmínkou, ale pro obžalované, nebo minimálně většinu z nich, to není akceptovatelné.
0 # Anonymní 2012-03-19 22:08
Vzhledem k tomu, že jsou buď nevinní nebo to z čeho je viní není ani trestný čin je za normálních okolností každý trest neakceptovatelný. Tohle je ale politický proces a nějaký ten pohlavek od systému/režimu padnout stejně musí. To je bohužel pravděpodobně nevyhnutelné. Je to čestný postoj, jaký obžalovaní zastávají, ale je to trochu jako jít hlavou proti zdi. Navíc když připočtu veškeré stále rostoucí náklady na obhajobu, ztrátu času a energie u soudů, studovaní nesmyslných spisů, bylo by pro všechny lepší, aby to pro ty politické vězně co nejrychleji skončilo.
0 # Anonymní 2012-03-19 18:43
Kolega mne upozornil na vhodny bulvarni komentar pod odkazovanym clankem:

A kdy začne soud s mačetáři?? A kolik asi dostanou??
=====================
Nemějte obavy! To bude řádná paleta, tolik hodin VPP bych si odmakat nechtěl...
0 # Anonymní 2012-03-19 21:07
ta kalibová je docela neopatrná (00:37). ve chvíli, kdy by byli pravomocně zproštěni, na ni mohou podat vcelku bezproblémově oznámení pro pomluvu anebo raději žalobu na náhradu nemajetkové újmy.
jinak její výstup proti kočímu při tom honu pro námitku podjatosti na mazla (tuším v 168 hodin) byl taky výživný. horáček má v jedné písni takové krásné přirovnání: agresivní jak neukojená lovecká fena. p.š.
0 # Anonymní 2012-03-19 22:47
už se pořádají zájezdy na místa spojená s korupcí, možná je načase realizovat podnikatelský záměr na cestování za novodobými čarodějnickými procesy.

kde se taky člověk jen tak vrátí o pěkných pár set let zpátky a uvidí v plné práci soudce bobliga z edelstadtu se svým pomocníkem ignácem? kde se mu poštěstí sledovat dotazování ptakopravce následované jeho horečnatou výpovědí podobnou záchvatu glosolálie apoštolů o letnicích? kde se může setkat s obviněními stejně bizarními jako bylo to v losinské kauze, kde byla hostie vyplivnutá do ubrousku znamením posedlosti ďáblem? kde se může setkat s takovovou odhodlaností žalobců a soudců trestat ohněm a mečem? v kauzách vytunelovaných miliard či ubitých stařenek jistě ne. zkrátka je tu v historii asi poslední příležitost prožít si dobu, která se myslím naposledy ještě připomněla v 50. letech.

účastníky se sadistickými sklony možná trochu zklame, že již není uplatňováno právo útrpné na tělech krásných čarodejnic z rwu, že se používají již jen metody trestání duše uvržením na vazbu, ale nejspíš nepůjde o početnou skupinu, takže podnikatelský záměr zase tak rušen nebude.

autorská práva tímto postupuji neznámému zájemci. švéda
0 # Tomáš Pecina 2012-03-19 23:11
Děkuji a mám pro vás na oplátku čerstvou informaci: velký čarodějnický proces se bude odehrávat v Děčíně, nikoli tedy na Praze 1, jak jsme všeobecně očekávali. Soudím, že okolní romantické kopce jsou pro upalování jako stvořené!
0 # Anonymní 2012-03-19 23:22
Pracuje pro PČR vůbec nějaký jiný "znalec", nebo si to všechno musí tvrdě odpracovat chudák pan Svoboda? Není toho na něho trochu moc?
0 # Anonymní 2012-03-19 23:23
ano, bude to důstojná náhražka za mlhou zastřené jeseníky s jejich magickými petrovými kameny. v takovém případě by se jistě ještě cena zájezdu nevracela, podobně jako v případě změny destinace z antalye na alanyi. p.š.
0 # Tomáš Marný 2012-03-20 09:52
Toto vypadá také hodnotně:
zlin.idnes.cz/.../...

Bude zpravodajské pokrytí?
0 # Tomáš Pecina 2012-03-20 10:08
Ne, tento případ neřešíme, jakkoli se zdá být šokující.
0 # Tomáš Marný 2012-03-20 10:22
Podle čeho se to vybírá? Osobní zájem nebo zaplacení poplatku? Slovo "klient" implikuje to druhé.
Chraň pámbu, že bych Vám chtěl vyčítat kšeftování, na něm nic špatného není, ale rád bych věděl, čí články čtu, z čehož vyplyne, jak kriticky je mám číst. Ne že bych Vás vysloveně pokládal za spin doctora, ale angažovanost komerční nutně ovlivní úhel pohledu, i kdybyste se tomu snažil vyhnout sebevíce.
0 # Tomáš Pecina 2012-03-20 10:25
Samozřejmě osobní zájem. Problém Kroměříže, stejně jako např. Ostravy nebo Zlína, je geografická odlehlost.
0 # Anonymní 2012-03-20 10:12
Ještěže máme všichni bez rozdílu rasy, pohlaví, náboženství, sexuálního zaměření atd atd atd svobodu slova a politického přesvědčení zaručenou ústavou...
0 # Anonymní 2012-03-20 10:33
Ano, ano, podle LZPS mám právo na příznivé životní prostředí. Mám ho i tady v Praze nad magistrálou? A mají ho Ostraváci? Nebo ho má v rukách daleko spíše automobilová lobby tady a Mittal v Ostravě? Povzduchulapajícíobhájce
0 # Lord Voldemord 2012-03-20 11:52
Další stání s panem Svobodou?To ovšem slibuje netušený intelektuální zážitek!Doufám,že se tu objeví zavčasu datum.
0 # Tomáš Marný 2012-03-20 12:38
Pořád si myslím, že KK křivdíte. Mluví na kameru úplně stejně duchaplně jako kterákoli jiná televizní persona. V Parlamentu by IMHO patřila do velmi slabého nadprůměru. Upřímné přesvědčení, jež v mnoha poslaneckých projevech postrádám, by jí možná vytáhlo i na solidní nadprůměr.
0 # Anonymní 2012-03-20 12:50
Když se podíváte na závěrečnou řeč prokurátora Urválka při procesu s M. Horákovou, jen těžko budete hledat někoho stejně upřímně přesvědčeného. Upřímné přesvědčení jak ho vnímáte (soudě dle poukazu ke KK) je pro demokracii mor. Nepřesvědčenýobhájce
0 # Tomáš Marný 2012-03-20 13:01
Já teď nehodnotím věcnou správnost jejích proslovů. Jen si myslím, že TP jí z osobních důvodů (či komerčních zájmů svých klientů?) křivdí a dělá z ní horší řečnici, než je. Ve skutečnosti je to spíš průměr než taková slabota, jak TP tvrdí. Já jsem slyšel i mnohem horší projevy.
0 # Tomáš Pecina 2012-03-20 19:22
Já zase vůbec nehodnotím projev, ale dvě věci: 1. že její proslov v televisi pustili; a 2. že ji presentovali neutrálním "právnička" a nikoli "aktivistka".

Ano, v parlamentu by spolehlivě padla do nadprůměru, ne-li do horních 20 %; bohužel…
0 # Anonymní 2012-03-20 19:51
Věcná správnost a rétorika se často vylučují.
Ale ani nemyslím, že tady někdo hodnotil její mluvený projev. p. švéda
0 # Tomáš Pecina 2012-03-20 20:27
Neřekl bych, že přímo vylučují, ale spíš fatálně míjejí.
0 # Anonymní 2012-03-20 20:48
taky to tak lze říct. vycházím z rozdílu mezi rétorikou, jako předem připraveným, a přirozenou řečí, která umožňuje dospět k něčemu, co jsme nepředpokládali. p.š.
0 # Tomáš Marný 2012-03-21 10:33
Věcná správnost a rétorika se často vylučují. atd...
Ale fuj! To jako říci " duchaplný projev a řečník oblečený do solidního saka se často vylučují". Jako člověk, který taky občas přednáší na školách či konferencích, si dovolím tvrdit, že slušné řečnické umění, stejně jako slušné oblečení řečníka by mělo být dnes standardem a inteligenci myšlenek by mělo doplňovat, ne vylučovat. Proč taková zášť vůči řečnickému umění?
A jestli to myslíte tak, že hloupý řečník dohání nedostatek myšlenek perfektním řečnickým uměním, dovolím si Vás vyvést z omylu. Když je někdo blbej, tak se nenaučí ani retórice.
0 # Anonymní 2012-03-21 22:36
To máte naprostou pravdu, to platí na školách a konferencích (jak uvádíte), ale p.Pecina mluví o soudu a tam Vaše tvrzení nemůže obstát... :)

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)