Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Perné dva týdny čekají naši, prominete-li mi trochu volnější překlad anglického reinforced democracy, zostřenou demokracii. Poté, co se jí podařilo zvítězit nad vlkodlakem (obžalovaný nepodal proti trestnímu příkazu odpor, čímž podmínku 12/24 akceptoval), utkají se její soudy s několika dalšími případy závadového diskursu, resp. kontextuálního extremismu.

Nejprve se uskuteční odročené hlavní líčení ve věci L. S., z něhož pochází zvukový záznam výslechu znalce Svobody (Hammer und Schwert). Karty jsou rozdány, tedy se nechme překvapit, jak soudce Michal Kabelík rozhodne. Koná se u Městského soudu v Brně, termín je pondělí 23. 1. 2011 v 8.30 hod.

Téhož dne v 9.45 hod. se u Okresního soudu v Sokolově koná hlavní líčení ve věci obžalovaného O. S. Ten měl na sobě tričko s nápisy Good night left side! a Hasta la vista, antifascista! a na hlavním líčení se očekává výslech Ivo Svobody (vstupenky v obvyklých předprodejích TicketPro). Soudí Dana Kordíková a o případu jsme psali zde.

O dva dny později, ve středu 25. 1. 2011 od 12.30 hod., se u Okresního soudu v Mostě koná hlavní líčení s Lucií Šlégrovou a jejími dvěma komplici, kteří na demonstraci v říjnu 2010 drželi vlajku tehdy již rozpuštěné Dělnické strany, naivně se spoléhajíce na ujištění Vojtěcha Šimíčka, že rozpuštěním strany se její symboly nestávají zakázanými, naopak může být založena strana s identickým názvem a totožnou symbolikou. Mostecké OSZ bylo arci jiného názoru. Soudí Pavel Plch, jako konsultant byl k hlavnímu líčení přizván absolutně nestranný znalec Michal Mazel.

A konečně v pondělí 30. 1. 2011 v 10.15 hod. se u Městského soudu v Brně koná hlavní líčení s M. H., který je souzen za identický přečin jako O. S. Tento obviněný ovšem v přípravném řízení rozdílně od L. S. vypověděl, že význam strašlivého symbolu na svém tričku nezná, takže bojující demokracie bude mu bude muset prokázat opak. Soudí Barbora Sýkorová.

Něco mi říká, že o lednového Osla měsíce bude nutno tvrdě bojovat…

Komentáře   

0 # Tomáš Marný 2012-01-17 15:05
To jsou tragédi ... když jsem si poslechl třeba nahrávku z jednání v kauze Řezník, tak tak se dokázal smysluplně hájit (ne snad, že bych mu věřil, že ta nahrávka nebyla určená pro veřejnost, ale to je jiná věc). A tahle rasová elita blekotá, neumí se vyjadřovat (viz nahrávka z kauzy s německým řečníkem) a ještě akceptuje trestní příkaz kvůli triku s nápisem Vlkodlak!
Nejste objektivní, TP: do vyjadřovacích schopností Kláry Kalibové se navážíte, ale Šlégrovou vynášíte do nebe.
Souhlasím s Vámi v tom, že tyto "trestné činy" by se správně neměly stíhat a budu prosazovat právo Šlégrové a podobných individuí na svobodu projevu. Ale kamarádit se s těmihle ****^&^%&&%* nehodlám a chválit je nebudu, na to mám příliš fajnový žaludek!
0 # Tomáš Marný 2012-01-17 15:06
Oprava: "tak ten se dokázal ..."
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 15:11
Šlégrovou vynášíte do nebe

Kde jste to četl/slyšel?

Ale kamarádit se s těmihle ****^&^%&&%* nehodlám a chválit je nebudu, na to mám příliš fajnový žaludek!

V tom případě budete muset počkat, až postaví před soud za názory vás. Potíž je, že v té době, řečeno s Niemöllerem, už nebude nikdo, kdo by se vás zastal.
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 15:19
Už vím, na co narážíte. Ale tam jsem chválil její odvahu, na čemž si stojím.
0 # Tomáš Marný 2012-01-17 15:26
Omlouvám se, že dnes již druhá oprava: nikoli Šlégrová, ale Dupová!

paragraphos.pecina.cz/.../...
"Bylo mi ctí požádat ..."
Mně by tedy ctí rozhodně nebylo!
To, že hájím jejich právo říkat, co říkají, se rozhodně nějakým záhadným způsobem netransformuje v sympatie k nim.
(obávám se, že obě slečny mi splývají - to je tím, že si o podobné sortě lidí myslím svoje stejnou měrou)
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 15:57
V tom případě nesouhlasím. Dupovou těsně po dvacátých narozeninách zavřeli, za nic, resp. za názor. Mohla kdykoli začít vypovídat, projevit lítost, naházet na ostatní špínu a jít z vazby domů jako napravená. Neudělala to. Což je důvod minimálně k tomu, abych k ní cítil úctu, jakkoli jsou moje politické názory odlišné. Nejsem si jist, jestli bych byl po roce vazby tak odolný jako ona – vy ano?
0 # Anonymní 2012-01-17 16:02
Mě spíše zajímá něco jiného.Poslechl jsem si vystoupení soudruha Svobody.Berte můj dotaz jako od úplného laika v této věci.Je možné,aby obhájce podal žádost u soudu k psychiatrickému vyšetření znalce? Tedy jestli je duševně způsobilý vykonávat svou funkci.

Lukáš Stolta
0 # Anonymní 2012-01-17 16:59
Co je závadného na "good night left side"?

A zároveň - "good night white pride",od kteréhož je to první odvozeno jest zajisté v pořádku,že?
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 17:54
Ignorante; copak nechápete, že je to přímá podpora hnutí Národní odpor? Viz Komikovo dílko.
0 # Tomáš Marný 2012-01-17 18:17
Ad Komik: podle textu jeho "metodologie" převzal metodu diskurzivní analýzy z knihy o sociologii dětství. Nestálo by za to skočit do knihovny a ono dílo si půjčit? Možná se zjistí, že to s problematikou znaleckých posudků absolutně nesouvisí. ;-)
Nebo třeba to bude úžasně relevantní, ale ta "metodologie" zní silně pseudovědecky, což by mohla diskurzivní analýza údajných pramenů odhalit.
A zopakuji, že totéž by stálo za to udělat s Foucaultem a archeologií vědění.
0 # Lord Voldemord 2012-01-17 18:52
Vida...takže něco jako držet transparent NO?

Ptám se ale vážně,dost by mne to zajímalo.Vím,že člověk,když hledá,tak najde,ale přeci jen...
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 18:59
Spíš něco podobně nebezpečného jako držet transparent "Evropo, povstaň!". Z Evropy uděláte Německo, z povstávání vzbuzení se, a už tady máte podporu Hitlera jako vyšitou. Nemluvě o závadovém diskursu, vyplývajícím z toho, jaká trička měli ti tranparentonoši při deliktu oblečena (vysvětlil Komik).
0 # Lord Voldemord 2012-01-17 19:27
Ovšem ti kluci dostali zha "Evropo povstaň" podmínky,tuším,ne?To my tehdy šli do plných jak se říká:-)I tak je to děs ale.

Nicméně je tu někde možnost vidět posudek na zmíněné "goodn night left side"?
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 19:28
Zde je.
0 # Leon Kreutzfeld 2012-01-17 20:55
Toto je trochu off topic, ale kde se to obleceni vyrabi a jak se distribuuje? Nemelo by se spis jit po vyrobcich a prodejcich?

Pokud jsou ty mikiny a tricka v rukou nekterych osob spolecensky skodlive, melo by se to regulovat jako vyroba a distribuce leku, drog a zbrani.

Neni prece mozne, abychom si s prateli koupili nekde v krame samopaly, nebo v lekarne 2 kila heroinu, chodili s tim po namesti a pak me soudili za to, co jsem tim myslel.

Nebo i jinak, stejne jako si mala decka nemohou koupit v krame alkohol a cigarety, nemeli by kontextualni extremiste, i potencialni, mit moznost koupit si to obleceni.

Urcite je levnejsi jim v tom zabranit, nez je pak soudit a veznit. Legislativa v tomto pripade zaspala za spolecenskym vyvojem.
0 # Lord Voldemord 2012-01-17 20:58
Díky!

Celá "závadovost" zmíněného nápisu se skrývá vlastně v jedné rozvité větě pana tzv.znalce!!!Vlastně stačí něco/někoho dát do spojitosti s NO a je "vymalováno".
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 21:04
Vp. Kreutzfeld, to už jsme přece vyřešili před několika měsíci: na každém obecním/městském úřadě bude zvláštní oddělení, kam přijdete, předložíte potenciálně závadový kus oděvu a po zaplacení správního poplatku (nemusel by být velký, 500 Kč by bylo adekvátní) by vám vystavili atest nezávadovosti diskursu. Ten byste měl stále u sebe a policistům ho při každé namátkové kontrole oblečení předložil.
0 # Anonymní 2012-01-17 21:12
oliver: snad by měl tento atest obecního úřadu větší váhu a právní sílu, než vyjádření nějakého Šimíčka...
0 # Anonymní 2012-01-17 21:13
To oliver měl být podpis, omlouvám se :-)
0 # Leon Kreutzfeld 2012-01-17 21:23
Re. p. Pecina: Aha, to jsem asi nezaregistroval. Sice to na prvni pohled vypada dost absurdni, ale dava to smysl.
0 # Tomáš Pecina 2012-01-17 22:38
V Brně už to tak funguje.
0 # Guy Peters 2012-01-17 23:46
Kdepak, p. Pecino, Vy jste pořád v zajetí absolutismu. Jako kdyby nějaká mikina byla sama o sobě závadová.

Na věc je nutno jít podle návodu PT Kreutzfelda a dopracovat ho. Každý extrémista by sbíral body jako řidič. Pokud by jich měl moc, už by některé mikiny nemohl nosit, protože by byl nositelem závadového diskursu.
0 # Tomáš Pecina 2012-01-18 08:31
Vp. Peters, to by se dalo řešit po vzoru regulace automobilismu nebo zbraní, mikinovým průkazem neboli osvědčením o způsobilosti k nošení politické symboliky (něco jako zbrojní průkaz), a průkazem řečnickým, osvědčením o způsobilosti pronášet veřejné politické projevy (obdoba řidičáku).

Obojí ve skupinách, např. držitel řečnického oprávnění skupiny A by mohl řečnit v mediích, skupina B na všech veřejných shromážděních, skupina C na demonstracích do 100 osob, no a my ostatní jen doma ve sprše.
0 # Darth Asconde 2012-01-18 11:43
Když tak nad tím přemýšlím, může vůbec někdo odsouzený trestním příkazem za podobný ideozločin podat vůči tomuto příkazu odpor, aniž by mu to přitížilo? :-P
0 # Anonymní 2012-01-18 11:48
Vy si tu děláte legraci, ale jestli to četl někdo z tvrdého jádra bojující demokratury, tak máme po ptákách, protože už se možná podle vašeho návodu připravuje návrh zákona o mikinových a řečnických průkazech :-(
0 # Tomáš Pecina 2012-01-18 11:48
:-) Pokud o podobné události na blogu reportuji, vždy pro jistotu dodávám, že podaný odpor nebyl národní.
0 # Tomáš Pecina 2012-01-18 11:55
Legislativní úprava bude muset být komplexní, kupř. shromažďovací zákon se musí novelisovat tak, že svolavatel odpovídá za to, že na shromáždění občanů nevystoupí žádná osoba bez platného řečnického oprávnění. A také problém nostrifikace pro zahraniční řečníky, a zvláštní povinnosti tlumočníků v těchto případech (to je na dobré cestě, tuším, že za poslední Brno byl stíhán i tlumočník).
0 # gogo 2012-01-18 12:31
Měl bych návrh na tričko a nechal jsem se inspirovat pohádkou, ve které se lidé obávali vyslovit zapovězené jméno.

Takže triko by bylo asi klasicky černé a nějakým hezkým fontem (ale ne švabachem) by tam stálo:
"Vy víte jaký
vy víte co."

A mohlo by se klidně prodávat na nějakém tom meatingu.
0 # Tomáš Marný 2012-01-18 15:47
Pozor! Zase měl někdo nášivky připomínající zakázanou symboliku:

usti.idnes.cz/.../
0 # Tomáš Pecina 2012-01-18 17:00
"Hlavní útočník je v cele, ostatní už jsou propuštění. Ten, který je zadržený, měl bundu s nášivkami připomínajícími nacistické symboly," informoval policejní mluvčí Vojtěch Haňka.

Trestný čin naznačování jako našitý. Chci říct vyšitý.
0 # Tomáš Marný 2012-01-18 17:45
Už delší dobu si pohrávám s myšlenkou založit obor "experimentální právo". když se učí věci jako Law&Literature, proč nezkusit toto? Koneckonců ekonomové na behaviorální ekonomii přešli taky, tak právníci nesmějí být pozadu!
Chce si někdo zkusit koupit podobné tričko a jít s ním po Praze:

storchheinar.spreadshirt.de/.../
Domnívám se, že posouzení závadového diskurzu by mohlo být zajímavé, zejména pokud půjdete ven osmnáctého v 18:00.
0 # Tomáš Marný 2012-01-18 17:46
A nejlepší by samozřejmě bylo vzít si triko na průvod Řádu!
0 # Anonymní 2012-01-18 18:28
gogo: Zapomněl jste na jednu z hlavních zásad bojující demokratury - nezáleží co je na tričku, ale kdo má tričko na sobě. Závadová osoba na něm může mít třeba fialovou krávu, tím pádem je fialová kráva symbol extremistů, takže jasná propagace.
0 # Anonymní 2012-01-18 21:15
Jojo,a hned 2.2. u OS v Kroměříži soud se zločinci,kterým hrozí až 10 let vězení za odkazy na Facebooku na nekorektní písničky....svět se zbláznil :-)
0 # Anonymní 2012-01-18 23:45
Odevšad se na nás sype reklama v podobě blikajících barevných obrázků ,která dokáže oslovit široký průřez populace . Vetšinou lidi učí ke konzumu a sobeckosti ,ale pohyb trhu se nesmí zastavit. A obrázek na tričku, který veřejnosti nic neřekne pobuřuje koho ? Už se našel někdo, kdo obrázek rozluštil krom znalců ? Myslím ,že Policie reaguje až moc hystericky na vlkodlaky a soudy se začínají zaplítat do politiky ( copak soudcové nechápou ,že odsuzují mladé lidi kteří projevují nesouhlas se stavem věcí. Nakonec se to celé obrátí proti sistému. Mladí idealisté nebudou chtít něco takového co tu máme ted) . Co udělá bojující demokracie až odsoudí všechna trička a mikiny ? Prohlasí národ za osvobozen a přikáží nám radovat se ? Pan. Ukaminek
0 # Anonymní 2012-01-19 17:21
Nezlobte se na mě pane Pecino, ale když nacionalisté hází dýmovnice do průvodů gayů a lesbiček, tak je to podle Vás demokratické?
0 # Tomáš Pecina 2012-01-19 17:40
Ne. A co z toho má vyplývat?
0 # Tomáš Marný 2012-01-19 18:40
Musím souhlasit s poslední poznámkou svého jmenovce. Dokonce i SDH házející dýmovnice do průvodu gayů a lesbiček mají stejná práva jako všichni ostatní včetně práva na férový proces. Tedy ani podobné existence nelze postihovat za nesmyslné nebo řádně neprokázané trestné činy typu "Vlkodlak na triku".
P.S. SDH = spoluobčan dýmovnice házející. ;-)
0 # Leon Kreutzfeld 2012-01-19 20:06
Vazeny pane Marny,

Az bojujici demokracie spoji nejakym znaleckym posudkem stupidni deprivovana hovada se spoluobcany dymovnice hazejicimi, dalsi na rade budou fotbalovi fanousci.

To budou nakonec asi taky stejni sycaci.
0 # Tomáš Marný 2012-01-20 09:22
Leon Kreutzfeld: nejsem si jistý, zdali jste správně pochopil pointu mého postu.
Trochu mimo rámec původní debaty dodávám, že ten, kdo se realizuje házením dýmovnic mezi lidi, je skutečně stupidní deprivované hovado, a je mi vcelku jedno, zdali tak činí na politické demonstraci nebo fotbalovém stadionu.
0 # záchranář 2012-01-21 15:18
A komouši mohou mít na tričku a vlajkách symboly a portréty zločinců a masových vrahů ?
0 # Vodník 2012-01-21 17:36
Záchranáři, vidíme to všichni. Zkuste chodit den po Praze v tričku s Mao Ce Tungem nebo Che Guevarou a pak druhý den v tričku s Hitlerem nebo Hessem. Myslíte, že Vaše zkušenosti a zážitky budou identitcké?

A proč? No právě! Dejte mi na to odpověď, která nebude z přihrádky "Spiklenecké theorie"!
0 # Tomáš Pecina 2012-01-21 18:19
Nevím, jak definuješ spikleneckou theorii, ale pokud by se začala stíhat trička s Che Guevarou nebo svatou trojicí Marx-Engels-Uljanov, během řízeni by jistě padl dotaz, ve které že straně to pan státní zástupce/soudce trávili mládí. Vyhnout se mu je dostatečným důvodem, pro tento druh podpory a propagace vůbec nestíhat.
0 # Vodník 2012-01-22 12:48
TP: jenže stejná situace je i v Holandsku nebo v Německu, kde spíš hrozí opační kostlivci ve skříních. Na kommunistické minulosti případného soudce to neleží zcela bezpečně, to přece nemůžeš myslet vážně.
0 # Tomáš Pecina 2012-01-22 13:03
I v NL byl osmašedesátý rok, takže i tam jsou radikálně levicové projevy gentlemanským deliktem.
0 # Vodník 2012-01-22 13:32
ANo, ale situační experiment, který navrhuji Záchranářovi, by dopadl v NL stejně jako v ČR.
0 # záchranář 2012-01-22 15:14
Vodníku, děkuji za názor, ale zkoušet to raději nebudu. Vím jak vypadá naše "spravedlnost". Jen na doplnění: největší masový vrah v dějinách: Veliký kormidelník Mao, 2.Džugašvili Stalin a až 3.Adolf. Zsravím !
0 # záchranář 2012-01-22 15:15
Omlouvám se - zdravím.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)